היום בידיעות אחרונות היה מאמר של איזה רפה-הבנה על המוכנות של הליגה, השחקנים, העת, וכל מה שצריך, כדי שנקבה – סליחה: מאמנת, או מאמן שלא ממין זכר – תאמן קבוצת ליגה.
הוא כמובן לקח את הרעיון מכל העתונים והאתרים האמריקאים מ-ESPN ועד הניו יורק טיימס שכתבו אתמול שהגיע הזמן למאמנת שתאמן קבוצת NBA.
וכל זה על מה ולמה? על שבקי המונד החמודה ניצחה לסן אנטוניו ספארס טורניר קיץ, כשהיא הופיעה עם קבוצה רצינית בעוד השאר לקחו את העסק בפחות רצינות.
אפילו השחקנים דיברו בשיבחה ואמרו שהיא עשתה "עבודה טובה" ללא קשר למינה.
השחקן ג'רד אדי אמר ללס קרפנטר מהגארדיאן שהיא עשתה "עבודה מצויינת". בובי מרקס מהנטס בירך אותה כאילו היא מתנת אלוהים לכדורסל.
אז בואו אגיד לכם את דעתי: ישנם מקצועות שבהם צריך לאסור כניסה לנשים. אחד מהם הוא אימון גברים ב-NBA, ב-NFL, ב-MLB, ובכדורגל (כל ליגות העל בעולם), ואם זה היה תלוי בי, הייתי אוסר עליהן גם לשפוט בליגות המקצועניות העליונות לגברים.
אם היו שואלים אותי, גם הייתי תמיד מעדיף גברים לאמן נשים בטופ של הטופ העולמי במשחקים הקבוצתיים.
ראיתי את האישה שאימנה את נבחרת הנשים האמריקאית לגביע העולמי ב-2011 (איזו שבדית אחת חסרת מושג, שאימנה הפעם את נבחרת שבדיה)? היא עשתה שגיאות איומות בהחלפת שחקניות, וכששמעתי אותה מדברת, ממש התביישתי שהיא מאמנת הנבחרת. , או זאת שאימנה את הנבחרת ב-2015 למדליית הזהב. היא היתה גרועה לא פחות, ורק בגלל שחקניותיה המעולות היא זכתה למרות ההחלטות שלה, והחילופים המשונים והגרועים שלה. גם אצלה כמעט כל החלטה נעשתה אחרי שהיא דיסקסה עם עוזרי המאמנים שלה שנראו בברור כמחליטים את כל ההחלטות.
ג'ינו ארויימה הוא מאמן הנשים של יוקון. הוא מנצח עונה אחרי עונה ועושה צחוק מהמאמנות של יריביו. ומי שמסתכל בזהירות רואה שליד כל מאמנת יריבה יושבים שני עוזרי מאמנים גברים והמאמנת לא עושה צעד מבלי לדסקס איתם מה להחליט.
ג'ינו ארויימה, מאמנה הגדול של יוקון נשים, הקבוצה המנצחת ביותר בארה"ב – גברים או נשים – בעשר השנים האחרונות, בכל LEVEL שהוא!
אני יודע שיעלו עלי כמו אני לא יודע מה, אבל בגילי אני לא שם רבע קצוץ על זה. אני אומר מה שאני חושב, מרגיש, ומאמין: לנשים פשוט אין את זה. הן לא מסוגלות לאמן ברמות הגבוהות ביותר כי חסר להן החוש, הרגש, הנסיון, וכל מה שנחוץ.
אגיד לכם עוד דבר: נשים לא מסוגלות גם לשפוט. עזבו את שתי המסכנות השופטות ב-NBA. הן לא הרבה יותר כעוזרות שיפוט ואיש לא מתייחס אליהן.
אחד הדברים שהרגו כל מבין כדורגל בגביע העולמי האחרון היה השיפוט המפגר של הנשים. מה אגיד לכם? בושה וכלימה. השיפוט היה איום ונורא, בדיחה ממש.
תארו לכם שופטת בפרימייר ליג באנגליה. זה יהיה יום שלא ארצה להחמיץ!
זה לא ייתכן. ישנם דברים שאלוהים הועיד לגברים וישנם דברים (ומקצועות) שאלוהים יעד לנשים. כמו שבמטוס קרב F-35 לא תהיה טייסת ממין נקבה, ככה לא תהיה מאמנת NBA מסוג נקבה בליגה. זה פשוט מקצוע שלא נועד עבור אישה.
etayle
22 יול 2015 20:05:49+1
בלעם
23 יול 2015 10:46:39לכל מי שמצטרף לדיון עכשיו, כדאי שתדעו שמנחם הגיב את השטויות שלו במאמר של דורפן בדהבאזר. אתם מוזמנים לעבור לשם ולראות איך גנג-בנג נראה באמת, ואולי אז מנחם יבין כמה גברים יכולים להיות חארות ולא לראות מעבר לקצה הזין המקומט של עצמם.
איש הערפל
22 יול 2015 20:11:36מנחם, אני מאוד מאוד מעריך אותך על הידע והאתר באופן כללי, אבל יש כאן לא מעט אנשים צעירים (לא חמורים זקנים כמונו) שכנראה רואים בך איזשהי דמות מיתית. אני יודע שהכל על הזין שלך כי אתה בן 800 אבל בחייאת קצת פילטרים, הבעיה שזה מתחיל כאן ואז ממשיך לדברים הרבה יותר גרועים כמו אפליה כל רקע מגדרי ויחס משפיל באופן כללי לנשים, חבל באמת הייתי שמח אם היית מעיף את הפוסט המיותר הזה.
דובי
22 יול 2015 20:15:24נשמע שיש לך התנגדות עקרונית למעורבות נשים בספורט גברים, כי לא הצלחתי למצוא במה שכתבת סיבה ממשית שאפשר להסכים או להתווכח איתה.
לכן מעבר לסבבה, תחשוב ככה ושיבושם לך אין הרבה מה להגיד.
מה שכן, חשבתי האם הייתי מסכים להחליף את דרק פישר באישה שתאמן את הניקס. כלומר השאלה היא האם יתכן שמאמנת תעשה עבודה יותר טובה ממה שפישר עשה בעונה שעברה.
התשובה כמובן חיובית. גם חתול, כלבה, גרביל, קורקינט והביתה משלוש ביצים יעשו עבודה יותר טובה מפישר.
אז עכשיו נשאל שוב: מה הייתי אומר אם מחר יוחלט שאישה מאמנת את הניקס?
ואני אומר, בכיף, שתבוא.
דובי
22 יול 2015 20:17:01הביתה היא כמובן חביתה משלוש ביצים, שגם היא עדיפה על פישר כמאמנת, למרות שהיא נקבה.
יאיר זעפרני
22 יול 2015 20:47:01בשביל לתת כדור לכרמלו ולרוץ להגנה או לריבאונד לא צריך מאמן. ודרק פישר בהחלט עונה על ה'לא צריך מאמן הזה'.
דובי
22 יול 2015 20:49:39גם גרביל, חביתה או רחמנא ליצלן אישה..
יואש בן טולילה
23 יול 2015 11:02:17חחחחחחחחחחחחחחחחחחח
טיפה סרוחה
22 יול 2015 21:22:33חחח קראת לי את המחשבות דובי
דבר ראשון שעלה לי לראש זה דריק פישר
אחרי זה…
דבר שני שאיזה מלך מנחם
דבר שלישי מנחם אידיוט כמעט כמו פישר
עוד דבר – השיפוט באן בי איי צריך נשים או לפחות מישהו שרואה את זה!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=ZMbLwnmgPtw
דבר אחרון – מנחם אתה מלך
מנחם לס
22 יול 2015 20:16:08למה שאעיף אותו? נשים לא יכולות לאמן קבוצת NBA או את מנצ'סטר יונייטד. פריוד.
ישנם מקצועות שגברים לא יוכלו למלא. למשל, בשוק המניות ישנם היום מקצועות מיוחדים בהן התברר שנשים מסתדרות בהם טוב יותר ויעיל יותר מדברים בגלל סיבות שהסבירו שוב ושוב.
אשה יכולה להיות ראש ממשלה. אשה לא יכולה לאמן את הניו יורק ניקס. נקודה.
דובי
22 יול 2015 20:18:09ראית מי מאמן את הניו יורק ניקס?
אחד העם
22 יול 2015 21:09:21דובי תתנחם בזה שגם באוקלהומה יכול לאמן מכסה של סיר ולא נרגיש הבדל
גיא
22 יול 2015 20:16:37מנחם, סליחה מראש על ההקבלה. אבל היא בלתי נמנעת.
היו ימים שבהם אמרו שאת תפקיד הקווטרבאק יכול לאייש רק שחקן לבן, בגלל שנכון שהשחורים הם אתלטים נהדרים, אבל צריך את "הראש" של שחקן לבן לתפקיד.
ומאמנים? ברור ששחור לא יכול לאמן!
אולי ימים כאלו לא כל כך רחוקים (לא בארה"ב, ולא בארץ)
(המהומות בארה"ב על רקע יחסי המשטרה והקהילה השחורה. חוסר היכולת של החברה הישראלית לקלוט כראוי את בני העדה האתיופית)
בתי הקטנה היא בת 8. ואני מאמין בכל ליבי (ועושה ככל שביכולתי לגרום לה להאמין גם כן) שאין דבר שהיא לא תוכל לבצע, אם רק תרצה, תנסה, ותשקיע בו את כל כולה.
ואולי יום אחד היא תהיה הישראלית השנייה ב-NBA, אחרי בלאט.
(למרות שכיום היא מגלה יותר עניין בקרטה)
מנחם לס
22 יול 2015 20:16:50מגברים(לא מדברים)
חתוליו
22 יול 2015 20:17:21איזה ערימה של שטויות.
מנחם לס
22 יול 2015 20:18:18איש הערפל: ישנה כאן ג'וג'ו אחת. מסביבה אלפי זכרים. זה לא אומר לך משהו?
איש הערפל
22 יול 2015 20:26:58רק אומר לי שנשים (בארץ לפחות) מתעניינות פחות בספורט, איך זה קשור לכישורים שלהן? אני דיי משוכנע שכאן (ארה"ב בפוטבול לפחות) יש התעיינות הרבה יותר גדולה מהצד הנשי.
אם כבר אתה רוצה נושא יותר מענין לכתוב עליו – האם שחקני עבר הם מאמנים טובים יותר מאלה שלא, והאם יש קשר אם השחקן היה שחקן טוב.
איש הערפל
22 יול 2015 20:20:13אני מחכה לתגובה מיקירת האתר – ג'וג'ו
יואל
22 יול 2015 20:25:11אני מסכים עים מנחם ובטח ובטח עים דובי.
דובי
22 יול 2015 20:34:56אהובון שלי
הילה
23 יול 2015 06:11:10עים? אתה קצת עילג
מנחם לס
22 יול 2015 20:26:11אז איך זה שהיתה בישראל רטאש ממשלה גולדה מאיר לפני 50 שנה, אבל עדיין אף מאמנת כדורגל של קבוצת גברים באיזו שהיא ליגה ישראלית? מה? לאמן קבוצה זה יותר חשוב מלנהל את מדינת ישראל?
ברור שלא. אבל אשה לא מסוגלת לאמן קבוצה בליגת העל שלנו. זה לא יעבוד. אבל נשיאה יכולה להיות ללא כל בעייה.
אם מה שאתם אומרים זה נכון, אז למה זה לא קורה?
יש היום בעלות חברות טק, מנהיגות מפלגות, ראשי ארגונים שהן נשים.
רק דבר אחד אין: מאמנת קבוצת-על של גברים.
כי הן לא מסוגלות. זה לא יעבוד.
אני שונא נשים אני? תשאלו את מומי ואשך.
אפילו גיילי שלי שוטלת בי כאילו אני פוסי קאט. היא הבוס במשפחה.
אבל לאמן את אדלפי היא לעולם לא היתה יכולה.
אחד העם
22 יול 2015 21:10:26למה שאשה תרצה להכנס לחדר הלבשה מלא בערסים מזיעים?
אחד העם
22 יול 2015 21:11:09התגובה מתייחסת לקבוצת כדורגל
jojo
22 יול 2015 21:11:49זה באמת היה טעון הסבר? 🙂
מנחם לס
22 יול 2015 20:27:07כמובן "שולטת"
מנחם לס
22 יול 2015 20:31:59כל הפוליטיקלי קורקט כאן שיסבירו לי:
1. למה במשחק פוטבול או NBA 90% מהיציע הם גברים?
2. למה בבאר ספורט 70-80% מהפטרונים הם גברים?
3. למה בכל אתרי הספורט 90% מהמביבים הם זכרים?
4. אפילו באתר המתנשא והגבהן דהבאזר (ששליש ממאמריו הם על פוליטיקה, דת, ומחירי בתים) 90% לפחות מהמגיבים הם גברים.
יש דברים בגו!
גיא
22 יול 2015 20:41:38אז הטענה משתנה. נשים פחות אוהדות ועוקבות אחרי ספורט.
אין לזה כל קשר ליכולת, יש לזה קשר להעדפה.
ולהעדפה יש קשר לחינוך ולסביבה.
היו ימים שנשים לא יכלו להיות רופאות מנתחות.
כיום, זה די ברור שההנחה לגבי יכולתם של נשים לתפקד ככירורגיות הייתה מטופשת.
אם אישה יכולה להיות נוירו-כירורגית, היא יכולה לאמן קבוצה ב-NBA.
(שלא לומר, אם אישה יכולה להיות מלצרית, סביר להניח שבקלות היא יכולה להתעלות על כל מה ששלמה שרף אי פעם עשה…)
יאיר זעפרני
22 יול 2015 20:42:57מנחם, הטיעונים האלה הם לא ענייניים, הם נתונים מספריים שלא מעידים על יכולות.
בסעודיה אין אף אישה נהגת, האם זה אומר שאישה סעודית לא מסוגלת לנהוג? לא, זה פשוט אומר שיש אפליה נוראית בתרבות הסעודית שלא מרשה לאישה לעשות שום מעשה ציבורי.
יש 90% גברים בספורט כי הספורט הוא תוצאה של מורשת שנולדה והתפתחה בעולם של גברים שולטים. ספורט הנשים הוא דבר שמתפתח אבל עדיין רחוק משיוויון עם ספורט הגברים ועד שלא יגיע שוויון כזה, בתקציבים קודם כל, לא יהיה שוויון בעניין.
ומבחינת יכולות, אם נשים היו חשופות לספורט כמו גברים אז סביר שהם היו יכולות להיות במשרות אימון לא פחות מהם, כי בכל זאת, אימון לא דורש אתלטיות או נתונים פיזיולוגיים (מקום שבו יש הבדל בין נשים לגברים) אלא יכולות קוגנטיביות, רגשיות ותפיסתיות שאני מתקשה לחשוב שלא תמצא אישה שלא יהיה לה אותן פחות מגברים.
דובי
22 יול 2015 20:48:11עכשיו אתה מדבר. אלה סופסוף שאלות לעניין.
התשובה היא כמובן שוויון הזדמנויות, או ליתר דיוק החוסר בשוויון הזדמנויות. זה הגורם מספר אחד לשימור פערים בחברה ושימור מקומן של קבוצות אוכלוסייה חלשות במקומן הנחות.
עדיין לא הדגשנו מספיק את הביטויים גזענות, שוביניזם ואפלייה, אבל גם מהם לא יהיה מנוס.
jojo
22 יול 2015 20:53:171. במשחקים של מכבי ת"א יש הרבה מאוד נשים בקהל.
2. בישראל תרבות ה-ספורט בר בקושי קיימת, ונשים לא כ"כ מתלהבות מכדורגל ישראלי (וזה נזקף לזכותן, כי זה לא באמת כדורגל, אפילו לא קרוב)
3. הרבה פעמים באתר גדולים כמו וואלה התגובות הן אלימות, מלאות קללות ורדודות ואני מניחה שיש בזה משהו שדוחה נשים.
4 דה באזר מרגיש כמו קליקה סגורה, אולי זה מרחיק נשים.
טיפה סרוחה
22 יול 2015 21:46:01דה באזר זה האתר הכי לא מעניין בעולם והוא דוחה נשים וגברים כאחד
היה להם כמה כתבות טובות על ליברפול בזמנו
אבל שום כתבה לא מתקרבת לפרומואים של גיא לקראת עונת הפוטבול.
או למאמרים השוביניסטיים של המדינה האיסלאמית ברשות לס
אין להם גם את היצירתיות לעשות כתבה כמו "בחירות הדראפט".
אני מציע שתעלי איזה מאמר להראות למנחם שהוא טועה
השקנאי
22 יול 2015 21:03:50נשים יכולות להיות מה שהן רוצות, כל קביעה אחרת היא קביעה מיושנת וגזענית.
אשך טמיר המקורי
22 יול 2015 21:54:56טעות עובדתית בנקודה 4. בדה-באזר 90% הומואים (והשאר מתחנגלים)
* רק למען הסדר הטוב אין לי שום דבר נגד קהילת המתחנגלים!
no funny shtuff
23 יול 2015 07:02:22not that there's anything wrong about it
Iceman
24 יול 2015 20:10:55yeah? well, that's just like your opinion, man
captain beefheart
22 יול 2015 22:51:52לוגיקה עקומה.
100 אחוז מהמבקרים במרפאות גיניקולוגיות הם נשים. שלא ניתן לגברים להיות רופאים שם?
בלעם
23 יול 2015 00:01:22למה הרוב המוחלט של העבדים היו שחורים ולא לבנים?
כנראה שיש דברים בגו!
למה רוב הנרצחים בשואה היו יהודים?
כנראה שיש דברים בגו!
למה רוב הבדואים סובלים מתחלואה איומה ומחסור בתנאים בסיסיים?
כנראה שיש דברים בגו!
כמה קל לדבר שטויות כשאתה בצד הלבן והגברי של המפה.
S&M
23 יול 2015 09:19:45אלוף. בראבו.
Iceman
24 יול 2015 20:15:07הערת אגב: אני די בטוח שמספרית, רוב העבדים בהיסטוריה היו לבנים, כי פשוט הייתה עבדות של לבנים הרבה לפני שהייתה עבדות של שחורים. רוב העבדים ברומא ויוון, למשל, היו לבנים, ולא אפריקאים. העבדות בארצות האלו התרחשה במשך מאות שנים, ולא מאתיים שנה פחות או יותר כמו העבדות של השחורים באמריקה (כולל שתי היבשות, והקאריביים).
מנחם לס
22 יול 2015 20:32:41מהמגיבים
יאיר זעפרני
22 יול 2015 20:36:28לא מסכים לחלוטין.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
22 יול 2015 20:40:58מהלוגיקה של אריסטו :
א. כל דביל יכול לאמן ב אן בי איי
ב. ישנן גם נשים דביליות
ג. אינדוקציה – גם נשים יכולות לאמן באן בי איי.
גיא
22 יול 2015 20:43:06בדיוק מה שכתבתי דקה אחריך. רק שבהקבלה שלי, הדביל הוא שלמה שרף.
טיפה סרוחה
22 יול 2015 22:12:19לא תופס במקרה של מנחם שהצליח להפריך את טענת אריסטו בדבר שני הפכים בדבר אחד
גם גאון וגם דביל
טאוטולוגיה מהלכת
jojo
22 יול 2015 20:48:58לא יודעת מה זה מטוס F-35 (אחרי הכל, אני אישה.. 🙂 תודה לאל על גוגל) אבל אם יש נשים שמטיסות את כל מטוסי הקרב האחרים אז יצליחו להשתלט גם על המטוס הזה.
לא הבנתי למה נשים לא מסוגלות לאמן ברמות הכי גבוהות (או לאמן בכלל). בינתיים, יש המון גברים שנכשלו בתפקיד המאמן (ערב טוב לך, גיא גודס) ואף אישה שנכשלה.
לא מדובר בתפקיד שמצריך כוח פיזי חריג, ולכן אין שום מניעה שאישה תבצע אותו.
כמובן שלא אימנתי מעולם (לבצע צעד וחצי גדול עליי), אבל לא נראה לי שזה מקצוע כה מורכב ומתוחכם, בעיקר בנבא שם אתה מתעסק רק באימון ולא אחראי על בניית הקבוצה.
אם אישה יכולה להיות ניורוכירורגית, אסטרונאוטית ומהנדסת אז גם האומנות החמקמקה של אימון הכדורסל היא אפשרית..
אגב, יש כאן עוד נשים חוץ ממני, וביניהן שמרית שכתבה כאן כמה פעמים והיא בעלת ידע עצום בספורט.
אני מאשימה, בין היתר, את מערכת החינוך, שכן בזמן ש'הבנים' למדו לשחק כדורסל, 'הבנות' נאלצו להתגלגל קדימה ואחורה על מזרון (כשאני הייתי בתיכון נבחנו על גלגולים!)
אני באמת ובתמים חושבת שאישה יכולה לאמן, אם היא תרצה בכך.
ולסיום, לא הבנתי מה הבעיה עם השופטות, הולטקמפ היא בסדר גמור ושחקנים בודדים עם דעות קדומות מנסים להפריע לה (וכך נכנס כריס פול לרשימת השנואים).
גיא
22 יול 2015 20:59:08אני אחזק את הטיעון שלך.
אני כבר לא מסוגל להרים כדורסל מעבר לגובה הכתף. מסקנה – גברים לא יכולים לאמן…
מנחם לס
23 יול 2015 08:24:56גיא, אתה יותר חכם משחשבתי
איתי
22 יול 2015 21:27:59+1000
מאוריציו
22 יול 2015 21:37:45אין פה שום טיעון אמפירי, ובאותה מידה יכולת לכתוב שגברים אינם מסוגלים לרכב על חדי קרן.
אז אחלה.
for what it's worth אני חושב שזה פשוט תוצר של הבנייה חברתית ארוכה וטוטאלית, מכוניות וספורט לילדים, ברבי ובגדים לילדות, ולשם זה מתפתח. מעגל קסמים.
וטוב שיש בקי האמונד-ים בעולם 🙂
מאוריציו
22 יול 2015 21:38:16בטעות נכתב בתגובה ולא בשרשור הכללי, מתנצל 🙂
john
22 יול 2015 22:30:46ג׳וג׳ו
כל הכבוד על התגובה הפשוטה והאינטיליגנטית.
אני לא מצאתי דרך טובה להגיב לכתבה שמשולה בעיני לקביעה שאסור לעולם לתת ליהודי לנהל כספים מכיוון שיש להם גן של בוגדנות וחמדנות.
אני מאוד מאוכזב מהשמעת דעה כזאת ועוד במעטפת פסדו מדעית (למרות שהדגיש שזוהי דעתו האישית). יש מספיק אפליה בעולם. וכן יש ההדל גדול מלציין את מה שעיניך רואות (אין נשים וכו') מאשר להשתמש במילה 'לאסור'.
jojo
22 יול 2015 22:41:11חן חן:)
הפוסט מזכיר לי משפטים כמו "נשים לא יכולות להיות מצחיקות" או "נשים לא יכולות להבין כדורגל" (זה מגיע עם השאלה האלמותית "את יודעת מה זה נבדל"?). ערס בן 13 יודע מה זה נבדל, אבל אישה בוגרת אוניברסיטה לא מסוגלת לפענח את הסוגיה?!
לא יודעת אם מנחם מכיר את מאיה רונן (חמישיות) אבל היא מבינה כדורסל מצויין ומעניין לשמוע אותה.
מנחם לס
23 יול 2015 08:25:25גם ב-F-16 אין טייסות
א.ב
23 יול 2015 16:08:02http://www.terminal.org.il/archives/10438
לגבי טייסות
עומר
23 יול 2015 11:27:46+1
חתוליו
22 יול 2015 20:52:58הטענה: נשים לא יכולות לאמן בספורט המקצועני
טיעון אחד: ישנם תיעודים של מאמנות המתייעצות עם עוזרי המאמן שלהן
טיעון שני: ליוקון נשים יש מאמן גבר והן מנצחות יותר מכל קבוצה אחרת
טיעון שלישי: נצפו שופטות המבצעות טעויות שיפוט
מ.ש.ל.
מנחם לס
23 יול 2015 08:25:57הלוואי שהיה כלב זאב לידך
עגל
22 יול 2015 21:07:17הן לא מסוגלות לאמן ?! יש לי ניסוי מעניין בסגנון מוגלי. מה היה קורה אם היינו לוקחים אישה ומאז שהיא ילדה קטנה מגדלים אותה עם בנים ללא אינטרקציה עם בנות אחרות נחותות כמוה. היא היתה משחקת רק עם בנים ומתלבשת ומשחקת כמוהם ומקבלת מהם את כל התכונות הטובות שלהם. האם כשהיתה בוגרת היתה מסוגלת לאמן קבוצה ?
(אפשר לחזור על אותו ניסוי עם כושי, סליחה, אפרו אמריקאי, במקום אישה)
א.ב
22 יול 2015 21:18:18מנחם קלאסי.
בן 700 ובונה מלכודת הקלקות.
טיפה סרוחה
22 יול 2015 21:47:47+100
הבנאדם גאון
מוש השור
22 יול 2015 22:31:59+1
john
22 יול 2015 22:40:35תכתוב לynet כתבה על איך היהודים אחראים לכל המלחמות בעולם ואסור לתת להם צבא. מבטיח לך 1000 תגובות או יותר.
נושא חלופי: כשאת אומרת לא למה את מתכוונת. 1000 תגובות מובטחות
גאון!
מנחם לס
23 יול 2015 08:26:28יא, כמה חכם!
גבר
22 יול 2015 21:24:11מנחם, אתה אידיוט
Mbk
22 יול 2015 21:34:21מנחם אני מקווה שהפוסט הומוריסטי
אני מאמין שבעוד 20 שנה נשים יעשו כל מה שגבר עושה שווה בשווה
בקי האמון הייתה כדורסלנית מוערכת והשילוב שלה על הקווים טיבעי
אני זוכר שלפני 25 שנה בחורות שהיו מגישות ספורט או שדריות קו נחשבו למשהו נדיר
כיום נשים וגברים משדרים שווה בשווה
בכל מקרה צחקתי בקול רם מהפוסט
מנחם לס
22 יול 2015 22:10:44אין, לא היתה, ואני מקווה שלא תהיה אף אישה בפליי-ביי-פליי ב-NFL. כי אם לא שיחקת פוטבול – אתה לא מסוגל להיות פליי-ביי-פליי. אין כמעט נשים בפוטבול, מלבד ראיונות עם שחקנים על שטויות.
אני כותב כמו שזה. גם בכדורסל אין אף אנליסטית או אשה בפליי-ביי-פליי.
למה לא? הבמה פתוחה.
הסיבה? הן לא מבינות את המשחק טוב מספיק כמו הגברים שהם שדרי ה-NBA.
זה המצב ולא משנה כמה שתייללו.
עומר מזיג
23 יול 2015 12:56:17תקשיב פעם לדוריס בורק מespn מפרשנת משחק. זה נדיר והיא אחת למיליון, אבל היא הרבה יותר טובה מרוב הפרשנים בליגה.
מומי שאוהב חציל בטחינה
22 יול 2015 23:12:40יצא גיי ,אם בי גיי
ככה לדבר לדוקטור ?
מנחם לס
23 יול 2015 08:27:21מה פתאום הומוריסטי? העובדה שמתוך 10,000 מאמני קבוצות-על אין אף נקבה
יונתן שגב
22 יול 2015 21:50:39אני מצטרף למצקצקים. אני לא מבין איזו יכולת שלאישה אין יש לגבר שעוזרת לו לאמן? אני חושב שנשים דווקא יכולות להיות מאמנות נהדרות, אולי אפילו טובות יותר מגברים.
hebrewman
22 יול 2015 21:58:05אני מסכים עם מה שנאמר פה. נשים יכולות לעשות הכול כל עוד לא מדובר במגבלה פיזית.
מה שכן אני מסכים עם מנחם בעניין שבקי האמון לא יכולה לאמן קבוצת נ.ב.א (ולדעתי גם דרק פישר צריך לקבל בעיטה אחרי עונה כזאת) נטו בגלל נסיון האימון שלה. לנצח את הסאמר ליג ומיד להפוך למאמנת ראשית זה קצת עלוב. .
מה שמעצבן בכל הסיפור הוא התקשורת שאוהבת לצאת בכותרות מפוצצות לגבי יכולתה של אישה לאמן שנ.ב א. זה כל כך לא מקצועי וכל כך צהוב…
זהו פרקתי!
מנחם לס
23 יול 2015 08:28:04אז למה אין אף מאמנת באף קבוצת-על? יש חוקים נגד זה?
אשך טמיר המקורי
22 יול 2015 22:03:04השיפוט בליגה מזעזע. נשים רק יכולות לשפר את זה.
אני חושב כמו MBK שהעניין יתאזן עם הזמן. בוודאי יש נשים שיהיו מאמנות טובות. בטח יותר מכל מיני אהבלים שמסתובבים כמאמנים כמייק בראון, ביירון סקוט, פישר, וראשים מבטון כמו ת'יבודו.
זה מאוד תלוי אישיות, פחות תלוי מגדר.
מנחם לס
22 יול 2015 22:22:21השיפוט טוב מאד. אתה לא חי ומרגיש מספיק כדורסל כדי להבין כמה השיפוט מצויין.
מנחם לס
22 יול 2015 22:21:26השורה התחתונה היא זאת:
אם אישה היתה יכולה לאמן גברים בקבוצה מקצוענית רצינית באיזה שהוא ספורט – היו כבר מוצאים מישהי שתאמן.
למה בכל שטחי החיים האחרים נשים נמצאות בכל מקצוע, מלבד סבליות בנמל, או נושאות חבילות קציר בשדה כשהקומביין מחמיץ?
הסיבה היא שלנשים יש את מה שצריך בניאורוכירורגיה, ניתוחי מוח, ראשות ממשלה, נשיאות אוניברסיטאות, וטייסות, אבל אין להן את התכונות הדרושות – וכן את הידע של משחק הגברים – כדי לאמן גברים.
אחרת היתה כבר אישה אחת – נקבה אחת ויחידה בכל העולם – בכדורגל, כדורסל, פוטבול, רוגבי, בייסבול, קריקט, כדורמים, הוקי, הוקי-קרח, כדורעף. מדובר על איזה 10,000 קבוצות מקצועניות ואין אף אישה.
אז מי צודק?
הדוק.
כלכם החושבים אחרת רק מקשקשים על תיאוריות ומה לא, אבל העובדות בשטח מדברות איתי, ולא איתכם – רפי ההבנה והיכולת להודות בדבר פשוט: לאשה אין את מה שלוקח כדי לאמן גברים מקצוענים. ואם תימצא אחת, או שתיים, או אפילו חמש ב-50 השנים הבאות, זה עדיין מצדיק אותי כאיש חזון מעשי נגד כל התיאוריות והקורקטיבנס של כמעט כל העונים כאן.
אם לי היתה קבוצה השווה מיליארד דולארים, הנשים היחידות בקבוצתי היו עובדות בהנהלה, בשיווק, ובפרסומת. לעולם לא הייתי מעז לשכור מאמנת עבור קבוצתי. אפילו אם היתה לי קבוצת נשים, הייתי מעדיף גבר שיאמנה.
אני מדבר רק על טופ לבל מקצועני.
עדיין פה
22 יול 2015 22:24:29מיזוגיניה זה החדשות של אתמול. אני מציע לפתוח חזית חדשה, Ageism (גילנות?): האם לאפשר לקשישים בני 70+ לאמן כדורסל?
מנחם לס
22 יול 2015 22:32:53אני הייתי לוקח אליפות העונה לו נתנו לי לאמן את מיאמי. אני בן 78 ויכול לאמן גם עוד 10 שנים. פשוט ישנה לי עין קולטת יותר מלכל אחד אחר שאני מכיר, ואת רובכם אני מכיר מהשטויות שאתם כותבים בתגובות.
דובי
22 יול 2015 22:43:18זה נכון, ואני הייתי יכול להגיע לירח עד גיל 21.
לא למדת לא לסמוך על העתידות של בזוקה?
מנחם לס
22 יול 2015 22:27:12אגיד לכם עוד דבר: לנשים אין את זה גם כשחקניות. הסתכלו על כדורסל נשים מקצועני בלבל הגבוה ביותר – WNBA. איזה שטויות הן עושות!
ובכדורגל? אלופות העולם האמריקאיות משחקות בפחות תחכום מקבוצת נוער ישראלית. הן לפעמים נראות ממש דביליות במה שהן עושות על המגרש.
אני משער לעצמי שגברים היו נראים כמו שמוקים בכמה מקצועות המכונים 'נשיים', כגון בלט מים, או התעמלות אומנותית. לגברים פדשוט אין את זה: את החן וכו'. ולנשים אין את זה בכדורגל, ובכדורסל.
מנחם לס
22 יול 2015 22:31:06ולכן הן גם לא מסוגלות לאמן כדורסל וכדורגל (וכל שאר המקצועות).
אני לא כותב סתם לעורר דיון. אני מתכוון לכל מילה שאני אומר.
אשתי גייל היא עם ספורט מהרגע שנולדה. היא יודעת בייסבול יותר ממני. אבל כשקורות פאשלות על המגרש בבייסבול אני מבחין בהם הרבה לפניה. לה אין הרבה מושג באסטרטגיה הכללית. אותו דבר בכדורגל: חזיתי במספיק משחקי כדורגל עם נשים. הן פשוט לא קולטות את המשחק כמונו הגברים, וזאת עובדה.
מנחם לס
22 יול 2015 22:35:35שאלה פשוטה ישנה לי לכל הצדקנים כאן, מדובי ועד הערפל: אם אישה היתה יכולה לאמן בלבל הגבוה של מקצוענות, למה אין אף מאמנת?
(התשובות שלכם כבר מצחיקות אותי עוד לפני שכתבתם אותן)
דובי
22 יול 2015 22:44:28כנראה שאתה לא השוביניסט היחיד.
מנחם לס
22 יול 2015 22:56:16דובי, במקום לענות אתה תמיד עובר למה שאתה חושב שזה הומור, אבל לענות על תשובה פשוטה אינך מסוגל: יש להערכתי 10,000 קבוצות מקצועניות ברמת פריים בעולם, ועד כמה שידוע לי אין אף מאמנת.
למה? אם הן מסוגלות, אז למה אין מאמנות, בשעה שהן בכל שטח אחר בחיים כולל מלכות, נשיאות, וראש-ממשלה?
דובי
22 יול 2015 23:18:50הפעם זה באמת ההסבר היחיד שיש לי
מנחם לס
22 יול 2015 23:20:56מה ההסבר שלך? (אתה כותב שזה ההסבר היחידי שיש לך. מה הוא?)
דובי
23 יול 2015 00:44:55נו, אתה לא השוביניסט היחיד.
תקרא למטה את יונתן, הוא כותב כל כך יפה את מה שאני מתכוון
דובי
22 יול 2015 23:20:43ומה שכתבתי למעלה כמובן. אבל אין לי חשק לכתוב את זה שוב ובטח לא להעביר לך קורס על שוויון הזדמנויות ודיכוי. אני יכול כמובן, אבל בוחר שלא.
מנחם לס
22 יול 2015 23:23:31שוויון ודיכוי?
הילארי קלינטון עלולה להיות הנשיאה הבאה שלנו, ולקבור את ארה"ב עוד יותר משאובמה קבר אותה. ואתה מדבר על 'דיכוי נשי'.? מארק קיובן היה מת לשכור מאמנת ראשית נקבה ל-NBA ולעשות 'נה באוזן' לסילבר. אילו רק היה מוצא אחת – אחת בלבד – מתאימה!
john
22 יול 2015 22:57:57למה לא היו שחורים ב nba בשנות ה40? למה לא הגיעו פוינט גארדים שחורים עד מאוחר יותר?
למה לא היו טייסות לפני בג"ץ אליס מילר (אני מכיר כבר כמה טייסות מצטיינות)?
למה לא היה רמטכ"ל תימני? האם יש לך טענה על החיווט המוחי של תימנים שימנע מהם את התפקיד?
מהפכות לוקחות מאות שנים ומלאות שמרנים שמציבים מכשולים.
מכיוון שהרגעתי את כעסי אתייחס למשהו שכתבת לפני מעל 20 שנה.
כתבת פרק על למה אין יותר קלעים טהורים (שנות ה90 היו דלות). הבאת תיאוריות כאלה ואחרות. אחת מהן שהדגשת שאינך תומך מה טענה שבגלל שהליגה שחורה יותר ומכיוון שהשחורים הם קפיצים בגלל תיאוריית הג׳ונגל הם קולעים פחות טוב מהלבנים. אף הבאת דוגמאות לזה שאכן הקלעים הגדולים לבנים.
אבל ענית יפה ונתת הסבר חלופי שמדבר על סביבה תרבותית שבה הילדים השחורים גדלים במגרשים פתוחים ולא איכותיים שם קשה לפתח קליעה אמינה וכך הדגש הופך לאתלטי וקרוב לסל. בנוסף דיברת על מודלים לחיקוי וכך שכולם רצו להיות מייקל. והנה היום כיש הרבה מגרשים סגורים ומאמנים טובים מגיל צעיר ישנם קלעים מכל הסוגים והגזעים.
אני גם לא מבין למה הכתבה יצאה לאחר זכייתה של בקי האמונד. היא לקחה סגל שהיה מאוד בינוני וזכתה בטורניר. השחקנים שלה קיבלו אותה יפה ומאוד מאריכים אותה. האם היא מחר חייבת לקבל קבוצה משלה? לא. אבל אם היא טובה מספיק ומביאה תוצאות למה זה מפריע לך?
מנחם לס
22 יול 2015 23:19:07כל המהפכות שאתה מדבר עליהן הסתיימו מזמן. העולם היום הוא חופשי בעיקרו. אין כל מניעה שאחד כמו מארק קיובן לא ישכור אישה. הוא היה עושה זאת IN A HEART BIT לו מצא אחת. הוא היה מת להביא אישה לאמן את המבריקס שלו.
אבל אין אף אחת שמסוגלת, והוא לא מוכן לעשות מעצמו וקבוצתו צחוק.
john
23 יול 2015 01:35:03מהתשובה הזו אני מבין הכל. זו לא פרובוקציה זו פשוט בורות. אם התשובה שלך היא שכל המהפכות התודעתיות הסתיימו ולכולם הזדמנות שווה אני מבין כמה אתה פשוט לא יודע על מה אתה מדבר. נתנו לך את כל התשובות. אין צורך שאחזור. כל טיעון פה היה הגיוני ומנומק. אין טיעון אחד שהעלת שמבסס את הטענה הביולוגית שהעלת. גם אין ולו מחקר אחד. זו פשוט אמונתך ולא בא לך לראות נשים במקדש הגברי שלך. זה בסדר גמור. ואם כך היית מציג את הטיעון היה אפשר להתווכח.
מנחם לס
23 יול 2015 08:30:21אל תתווכח איתי. תתווכח עם העובדות: אין אף אשה מאמנת בקבוצת-על.
הן ניכנסו לכל שטחי החיים. רק בכדורעף לא?
Rocky1
23 יול 2015 04:25:41זה כמו שעוד לא הייתה אישה שהיא רמטכ"ל. סתם עוד מחסום פסיכולוגי שצריך לשבור. קיובן לא שונה בזה משאר העולם.
captain beefheart
22 יול 2015 23:08:43זה בדיוק מה ששאלה אליס מילר לפני 20 שנה
captain beefheart
22 יול 2015 23:09:44כתבתי, וראיתי שג'ון לפני קלע בול עם אליס מילר לפני
דרור2
22 יול 2015 22:48:09+1 לדובי
דרור2
22 יול 2015 22:52:51מנחם אתה מוזמן לצחוק מהתשובה:
עד לא מזמן היו כל מיני דברים שלא היו קודם. אחד האחרונים שבהם הוא שמעולם לא היה מאמן שעשה את הקריירה באירופה ועבר מיד לתפקיד מאמן ראשי ב-NBA. אתה גם הסברת פה, למיטב זכרוני, למה המאמנים האירופאים נחותים מהאמריקאים ואין להם שום דבר ללמד אותם.
אז הסברת.
מבחינתי גם ה"הסברים" שלך כרגע תקפים באותה המידה…
אני אוהב את הכתיבה שלך ואת האתר בכלל, וחושב שאתה גאון, אבל הפוסט הזה הוא לצערי לא יותר משובינזם מיושן. אם נצליח להתגבר קצת על התכונה הזאת, אולי החברה שלנו תתחיל להתנהל יותר על ידי נשים – מה שבטוח יביא את כולנו למקום הרבה יותר טוב : )
מנחם לס
22 יול 2015 22:57:17עדיין אין מאמן אירופאי ב-NBA. עבורי דייויד בלאט הוא אמריקאי בכל רמ"ח אבריו
captain beefheart
22 יול 2015 22:54:44כישלון!
כישלון טוטאלי הפוסט הזה.
שעות עברו בלי תגובה של מומי. הלא לזה זה נועד, לא? אולי קרה לו משהו? אולי נסע לאומן או משהו?
מנחם לס
22 יול 2015 23:06:08קפטן ביפהרט!
יש בך משהו שמעצבן אותי ואני לא יכול לשים את אצבעי בדיוק ולהחליט מה מעצבן אותי בכתיבה שלך.
captain beefheart
22 יול 2015 23:11:33יכול להיות שהכתיבה שלי נשית מדי בשבילך?
מנחם לס
22 יול 2015 23:25:41זהו! בול! תודה על הארת פני! אתה כותב נשי מדי, ואני שונא נשים.
יא טמבל: אני חי כל חיי עם נשים: נשותי, בנותי וכל נכדותי. רק נקבות, והן משוש חיי.
אבל הכתיבה הנשית שלך מערערת אותי.
captain beefheart
22 יול 2015 23:44:55לא נורא. זה מחזק אותך 😉
omerb2
23 יול 2015 14:06:29🙂
אתה קורע.
מומי שאוהב חציל בטחינה
22 יול 2015 23:10:28חס וחלילה
חופש גדול דופק תיירים צרפתים מנתניה
אלה מסריחים את המונית אבל מומי לוקח להם תעריף 4
נשארים בים עד מאוחר אלו להבליט השיזוף
מנחם לס
22 יול 2015 23:26:35מומי! הייתי אתמול עם גייל בדרום נתניה. איזה מגדלים בנו להם הצרפתים!!!!!!!!!!!! וואללה לא להאמין
מיקיג'
22 יול 2015 22:55:261. ועד לפני 50 שנה לא היו נשים מנתחות מוח או שופטות בבבתי משפט או קנצלריות או ראשי ממשלה. טיעון האין לגמרי לא תקף בעניינים האלה.
2. נשים אמנם לא שחקניות גדולות אבל מרבית המאמנים הגדולים לא היו שחקנים מרשימים מדי בעצמם. בפועל, דווקא שחקנים עם קריירה אגדית לא הצליחו יותר מדי כמאמנים בדרך כלל. בכדורגל ובכדורסל לפחות, למעט כמה יוצאי דופן.
3. יש בהמון ענפים מאמנות מדהימות. בעדורסל וכדורגל פחות מסיבות חברתיות ותרבותיות. ככל שהמספר יגדל, יצאו מהקבוצה מאמנות על. אבל קודם בואו נגדיל את הכמות ואז נתחיל לדבר.
מנחם לס
22 יול 2015 23:01:14ענה לי על שאלה פשוטה (ואל תביא לי כדוגמא מאמנות להתעמלות): ישנן בעולם להערכתי כ-10,000 קבוצות פרימייר בכל המשחקים המקצועניים מכדורגל ועד קריקט, ואני מעולם לא שמעתי על "מאמנת". אם הן בכל שטחי החיים האחרים, למה הן באימון אינדיבידואלי, אבל לא אימון קבוצתי?
הן בכל השטחים האחרים. כלומר האפלייה נגד הנשים נעלמה מרוב העולם , אז מה הסיבה שאיזה בעל קבוצה סהרורי כמרק קיובן לא ישכור נקבה לאמן את קבוצתו, או איזה מאמן הוקי בדלהי?
מנחם לס
22 יול 2015 23:04:37אתה מצדיק אותי: הן בכל מקום אחר בחיים מלבד אימון קבוצות גברים.
למה? כי אין להן את זה. אין להן מספיק ידע, וזאת רק התחלה.
גם האנליסטיות בספורט ממין נקבה מוגבלות אפילו בארה"ב לראיונות, ביקורת כללית, וכו'. אבל אשכרה 'PLAY BY PLAY' אין אף אחת כי אין אף אחת המבינה ויודעת מספיק. אני הרי חי את זה בארה"ב.
ופה בישראל היתה אחת בכדורסל שממש הצחיקה אותי.
מומי שאוהב חציל בטחינה
22 יול 2015 23:08:38מה זה העליעום הזה על הדוקטור ?
מומי בתור גרוש כפול שלוש ואחד שראה אישה או שניים בשבוע האחרון ( לא כולל סילבי )
הנשים טובות בתור מעודדות ובשלניות ( חוץ מקפה טורקי ששם תמיד מתבלבלות מתי לשים הסוכר )
איך האשה תאמן ? אפילו פרס נובל לא מחלקים לנשים אז לאמן ?
יגיע היום ההוא בחודש שהורמונים בהשתוללות וואלק על כל שריקה לא נכונה של אופנסיב תחטוף קריזה תדפוק כסא בראש של השופט . שלא לדבר על הילד המסכן שינקה המגרש ! עוד פעם דרכך על רטוב !!!!
זה פאול טכני על בליינד
לא טוב להיות האדם לבדו אבל חדר הלבשה זה ג׳ונגל של חצילים ינעל דין העולם וחצילים יש בשפע במטבח , לא ככה יא דוקטור מנחם ?
מנחם לס
22 יול 2015 23:29:24מומי, יש לנו כאן היום יותר מדי סוציאליסטים מתנפחים. מילא, גם זה יעבור. הייתי מת לראות את סילבי מאמנת את בית"ר י"ם!
captain beefheart
22 יול 2015 23:46:38צודק! גם היתה ההיא שפייר קירי היה טוחן אותה והצליחה לעבוד על כולם.
א.ב
22 יול 2015 23:09:32אתגר לקוראי האתר:
– הלייקרס בטופ ורוב המגיבים אוהדי לייקרס – מנחם שונא לייקרס.
– לברון במיאמי שהופכת לקבוצת השטן – מנחם אוהד מיאמי.
– יש קונצנזוס על פופוביץ' – אצל מנחם הוא פלאח.
– האשים טאביט וג'אבל מקגי הסנטרים של העתיד (הכי מצחיק עד היום בעיני).
– בלאט זוכה לאהדה עיוורת – מנחם קורע אותו.
העונה הקרובהה זו בעיה, הלייקרס לא רלוונטיים, לברון הפסיד אז פחות שונאים אותו, גולדן סטייט חביבים מדי, אף אחד לא באמת עף עליהם.
הרושם שלי שמנחם נתקע עם ללכלך על הספרס אבל הבעיה שאולדריג' מעניין כמו שטיח של איקאה.
קוראים יקרים, איזו פרובוקציה יכול מנחם לעשות הפעם? איזו קבוצה/סיטואציה השנה יכולה לגרור אמוציות?
מנחם לס
22 יול 2015 23:31:39את בלאט לעולם לא קרעתי. להיפך. אבל הסברתי את הסיטואציה הבלתי אפשרית בה הוא נמצא.
הסר דאגה מלבך: על הספארס אכתוב רק את האמת, והאמת תהיה מאד עצובה.
מנחם לס
22 יול 2015 23:39:41כמה מצחיקים (ונטולי יכולת תשובה) הם כמעט כל הגולשים כאן:
אני שאלתי 5 פעמים למה אין אף מאמנת קבוצת גברים בליגת-על בכדורגל, כדורסל, בייסבול, פוטבול, הוקי קרח, הוקי, קריקט, כדורמים, כדורעף – בכל ארץ שהיא, ובכל תרבויות העולם – ואף אחד לא עונה לי. רק מדברים גבוהה-גבוהה ללא תשובות ענייניות.
captain beefheart
22 יול 2015 23:48:38אבל כן ענו לך. למה להתעלם?
בתמצית: למוסכמות לוקח זמן להתפוגג.
הילה
22 יול 2015 23:22:12שמע לי אדון מנחם לס היקר, בתור אשה לאידיוט, אתה אידיוט גמור
מנחם לס
22 יול 2015 23:32:23הילה, הצרה היא שאני לא מאמין שאת לא איזה מתחזה עלוב.
דון קרלוס
23 יול 2015 03:12:11ואתה באמת ובתמים מתפלא אחרי פוסט חכם כזה, ואחרי תגובה שופעת טקט וקסם אישי שכזו, שג'וג'ו היא הבחורה היחידה פה? או לפחות היחידה שמוכנה להזדהות כאישה? אגב, אני בטוח שיש לאתר הזה כמה וכמה גולשות שקטות, אבל קשים חייה של אישה בסביבה שעושה מאמצים רבים להדיר אותה ושכמותה ממנה. לא מפליא אותי שרובן ככולן נותרות בשתיקתן.
אני אוהב אותך מנחם, ומבין שלעתים יצר הטרוליות חזק ממך, אבל חלאס, שים סוף לבדיחה הזאת לפני שאנשים עוד יתחילו לקחת אותה ברצינות.
dror2
22 יול 2015 23:30:56מנחם, לפני בלאט לא היה אף אחד – אמריקאי או לא – שהגיע מאימון באירופה לתפקיד מאמן ראשי בnba
מנחם לס
22 יול 2015 23:32:49מה זה משנה? הוא לא אירופאי!
עידו גילרי
22 יול 2015 23:31:06וכמו בתכנון מראש:
http://debuzzer.com/dorfan/58011/
מנחם לס
22 יול 2015 23:35:15עידו, נכנסתי לפוסט של דורפן וקראתי אותו. כרגיל, הוא כותב אבל אתה לא יודע בדיוק למה הוא חותר או מתכוון.
האם תוכל בבקשה להסביר לי את הפוינטה בפוסט שלו, כי הוא מעל בינתי.
עידו גילרי
22 יול 2015 23:36:56כן זה דורפן,
הוא מתכוון שבקי האמון תאמן ב-NBA
ובקרוב
מנחם לס
22 יול 2015 23:40:37דורפן אמר אז כנראה שדורפן יודע.
מנחם לס
22 יול 2015 23:41:14יא כמה מצחיקים (ונטולי יכולת תשובה) הם כמעט כל הגולשים כאן:
אני שאלתי 5 פעמים למה אין אף מאמנת קבוצת גברים בליגת-על בכדורגל, כדורסל, בייסבול, פוטבול, הוקי קרח, הוקי, קריקט, כדורמים, כדורעף – בכל ארץ שהיא, ובכל תרבויות העולם – ואף אחד לא עונה לי. רק מדברים גבוהה-גבוהה ללא תשובות ענייניות.
יונתן שגב
23 יול 2015 00:07:45בדיוק מה שדובי אמר. כי עוד אנשים חושבים כמוך, וזה יוצר מעגל שמתדלק את עצמו: אין מאמנות בגלל שכולם מאמינים שהן לא יכולות לאמן ואז אתה אומר שאין מאמנות אז עובדה שהן לא יכולות.
חוץ מזה, ברור שזה עניין תרבותי: הייתי מסתכן ואומר שכל נער, אבל כ-ל נער, נחשף לספורט עד השלב הזה של חייו, והיה לו זמן ״להידבק״ בחידק ולהתחיל לעקוב באופן רציף אחרי אחד מענפיי הספורט. מכאן ועד אימון הדרך קצרה. נערות? הייתי גם כאן לוקח הימור ואומר שפחות מחצי מהן נחשפו לספורט, ופחות מ-20% באופן רציני. ואמרת בעצמך, יש ג׳ג׳ו אחת על אלפי גברים באתר, וזו תוצאה של תרבות ומוסכמות חברתיות נטו. אתה מאמין שג׳וג׳ו (למשל) יכולה להיות מאמנת פחות טובה מכל הגברים האחרים? התרבות שלנו אומרת שספורט זה לגברים ואופנה (למשל) זה לנשים וכתוצאה מכך יש פחות נשים שמתעניינות בטח ברמה של אימון.
דובי
23 יול 2015 00:42:31מת על הילד החכם הזה שיודע למי להקשיב
מנחם לס
23 יול 2015 08:33:40בארה"ב ילדות בספורט בדיוק כמו ילדים מכל הבחינות.
בלעם
22 יול 2015 23:55:44אלוהים ישמור מנחם, תסתום כבר את הפה יא פריבילג אמריקאי לבן יהודי מתנשא.
הטרן אוף היחיד שלי מהאתר המצויין הזה הוא היחס המשפיל לנשים. בפוסטים ובתגובות. כדורסל הוא נחלת הכלל, תפנימו את זה או שתסתמו.
תומש
23 יול 2015 00:35:46מה שבטוח הוא שהגבר הלבן הקרוי מנחם לס הוא גאון בפרובוקציות טראפיק. אף אישה לא תעשה את זה יותר טוב. ואני עם ג'וג'ו. בלי קשר להערצתי לדוק
רביד אראל
23 יול 2015 01:21:35מנחם תוכל לנמק אילו תכונות לגברים יש ולנשים אין שמשפיעות על היכולת של אישה לאמן קבוצה?
מנחם לס
23 יול 2015 08:36:31הלוואי והייתי יודע. אני מסתכל על העובדות: מתוך 10,000 מאמני קבוצות-על של גברים בכל ענפי הספורט הקבוצתיים (10,000 חלקי 250 מדינות העולם זה 40 קבוצות-על לכל מדינה בממוצע וזה אולי אפילו מעט מדי) אין אף אישה. וזה בכל התרבויות שבעולם.
Smiley
23 יול 2015 01:24:02https://youtu.be/XjJQBjWYDTs
אלכס דוקורסקי
23 יול 2015 01:52:12אחרוג מעט מנושא הפוסט. נושא שמסקרנ אותי כבר מספר שנים הוא אי השוויון ברמת השחמט בין המינים. רמת המשחק של הגברים גבוהה יותר. אינני מבין כמעט דבר במשחק, אבל ברור כי זהו משחק מחשבה שדורש יכולת אנליטית גבוהה מאוד (שחקנים רבים הם מעין "מחשב" הולך על שתיים). מניח שגם כושר גופני לא יזיק, במיוחד באימונים ארוכים ובהתמודדויות הנמשכות הרבה זמן.
ברור כי מבחינה אקדמית הנשים אינן נופלות מגברים, והן זוכות בפרסי נובל ומאיישות את כל התפקידים הדורשים השכלה גבוהה ומיומנויות אקדמיות שונות. כושרן הגופני גם כן מצוין.
מה, אם כך, הסיבה לפערים ברמת המשחק בשחמט? שאלתי בעבר את אייל סגל, שכותב טור מרתק באתר "דה באזר", והוא כתב כי רק אישה אחת, אם איני טועה, הצליחה לשחק עם שחקנים מהשורה הראשונה (אך לא החזקים ביותר). ייתכן שנשים, מסיבה כלשהי, נמשכות פחות למשחק ו/או שמא סביבתן לא מעודדת אותן לעסוק בו, בטענה שהוא הולם יותר גברים. אינני יודע ואשמח להסברים.
לא זכור לי היכן, אבל קראתי פעם על בנות שמתאמנות במועדוני שחמט בארץ (אולי באשדוד וב"ש) שהצליחו יפה מאוד, בתחרויות בין-לאומיות עם בנות גילן.
גל
23 יול 2015 12:49:21קרא על יהודית פולגאר שחמטאית מהדרג הראשון שהתחרתה בתחרויות גברים.
לטענתה מדובר בהבניה חברתית, בעוד שהיא השתתפה מגיל צעיר בתחרויות מול כל המינים, אחיותיה השתתפו בתחרויות רק מול נשים ( מראש קבוצה קטנה יותר )
דקסטר
23 יול 2015 01:56:16בתיאוריה אשה יכולה לאמן nba בפרקטיקה אני לא רואה את זה קורה אלא בתור תעלול יחצני.
הסיבה היא שאף אשה לא חוותה על בשרה משחק nba וגם לא תחווה כי היא לא יכולה לשחק ברמות האלה ולהרגיש את המשחק כמו גברים.
יש המון גברים שגם לא הרגישו את המשחק ולכן הם אומנם מאמנים אבל האיכויות שלהם ברמה נמוכה.
נשים וגברים כאלה יכולים להיות אנליסטים טובים.
לכן כל כך הרבה אנשים מתרעמים על מנחם כי הם אנליסטים, שזה סבבה אבל בלי רגש למשחק.
אני בטוח שישנם הרבה דברים שנשים עושות יותר טוב מגברים. לאמן זה לא אחד מהם וזה גם לא מעניין אותן.
בואו לא נשכח את הטבע השונה וזה לא משנה כמה רובוטים ניתן לילדה בת 6 וכמה בובות ניתן לילד בן 7.
מי שחי בסרט שכריס פול למשל יקבל אשה בתור מאמנת חי בסרט הוא בקושי מסוגל לקבל את דוק. יש הבדל בין לאמן איזה פישר בן 19 שאף אחד לא שמע עליו לבין סופרסטאר שמחזיק את הקבוצה
דובי
23 יול 2015 06:21:49פופוביץ שיחק ארבע שנים במכללת חיל האוויר והלך לאמן. גם הוא לא הרגיש את המשחק ברמות הגבוהות.
דקסטר
23 יול 2015 09:21:50עדיין שיחק עם גברים ובחברת גברים.
מנחם לס
23 יול 2015 08:40:00שים לב דקסטר שאף אחד לא הצליח להסביר למה, למשל, אין אף מאמנת כדורעף של קבוצת-על באירופה. לא מדבר על כדור-יד. מדבר על כדורעף פור גוד סייק!
הילה
23 יול 2015 08:43:34שלזינגר אימן ת נבחרת כדורעף של הולנד, תפסיק להמציא מנחם
Yavor
23 יול 2015 01:59:23מביך ומעציב, מנחם. אני מתבייש בשבילך ובשביל בנותייך, ומקווה שאינן קוראות אותך כאן.
בתור מדען אתה צריך להיות הרבה יותר זהיר בהצהרות: אם אתה אומר ש-X לא יכול לעשות משהו, אתה חייב להביא הוכחה. למשל: ג'ריקן 5 ליטר לעולם לא יוכל למלא אמבטיה בנפח 20 ליטר. ההוכחה: 5 קטן מ-20 ולכן האמבטיה לא תתמלא. מצד שני: דוב גריזלי בוגר לא מסוגל לקלוע שלשה עם הקרש. ההוכחה: זה מעולם לא קרה. זו נראית לך הוכחה?
אתה מבין את הכשל הלוגי?
מנחם לס
23 יול 2015 08:45:07כשתהיה מאמנת כדורגל באנגליה באחת מהליגות, אנא חזור אלי.
אני לא צריך לוגיקה מדעית. יש לי עובדות בשטח.
טגב, אפילו מאמנות הנשים בכדורגל של ארה"ה ושבדיה עשו מעצמן צחוק ממש. השחקנית האמריקאית הטובה ביותר (שלא ידעו זאת בתחילת המונדיאול) היתה רודריגז. היא העלתה את ארה"ב פעמיים לרבע הגמר וחצי הגמר. ואז בגמר המאמנת שוכחת ממנה ולא נותנת לה דקת משחק אחת אפילו כשהאמריקאיות מובילות ב-4 שערים…
ועוד כמה החלטות היו מוזרות ביותר לאחד כמוני, שחי כדורסל וכדורגל.
מספיק היה להקשיב לה מדברת אל השחקניות להבין שלעולם לא תהיה אישה שתאמן גברים בליגות המקצועניות לכדורגל באנגליה, או בכל מקום אחר בעולם
אמיר
23 יול 2015 02:48:511. גולדה מאיר היתה ראש הממשלה הגרוע בתולדות מדינת ישראל.
2. אין לאשה מה לחפש בחדר הלבשה של גברים שחלקם לא לבושים.
פאקו
23 יול 2015 10:04:34בהשאלה ממה שאמר מישהו שסותר את הטענה הראשונה שלך: הראשון לא נכון, השני לא יהיה (נו אז מה).
עקיבא
23 יול 2015 03:21:55אני זוכר היטב כשאמרו שנשים לא יכולות להיות נוירוכירורגיות.
גם אז היו מטומטמים שאמרו "אם הן כן יכולות, אז איך זה שאין אף אישה נוירוכירורגית?"
באמת פוסט מגוחך.
הילה
23 יול 2015 03:38:34מנחם לס לייב להחליף את גילה גמליאל ולהתמנות לשר לענייני מגדר!! הנושא בדמו.
אוי מנחם מנחם מנחם
מנחם לס
23 יול 2015 08:54:16אני יודע שאתה מתחזה.
תראה את שרת הספורט חסרת המושג של ישראל, וכיצד היא הגיבה למה שקרה עם בית"ר! זה בגלל שהיא לא שיחקה אף פעם כדורגל בשכונה, ואם שיחקה, תמיד בחרו בה אחרונה.
דדי
23 יול 2015 04:36:41https://31.media.tumblr.com/612e0103b43640549b6dd3ec392bd231/tumblr_inline_mh3sf45q6s1qkk6oy.gif
מנחם לס
23 יול 2015 08:55:05דאדי, תגיד לי, אישה היתה יכולה לאכול ככה?
אשך טמיר המקורי
23 יול 2015 06:26:58דקסטר ואמיר העלו נקודות נכונות. העניין לא כ"כ פשוט.
אבל בשורה התחתונה – הספורט מדמה מלחמה. האם היו בהיסטוריה מצביאות לוחמות? התשובה היא כן. אולי פחות ממצביאים, אבל היו.
אז זה אפשרי.
הילה
23 יול 2015 06:42:43ובינתיים בדה באזר הגולשים לא ממש מחזיקים מבעל אתר שהוא גם טרול
אשך טמיר המקורי
23 יול 2015 07:07:52ובינתיים בהופס הגולשים לא ממש מחזיקים מגולשים מתחנגלים שמשתמשים בפסאודו-אינטלקטואליות כהסוואה לצרות מוחין, פלצנות והתנשאות.
רועי ויינברג
23 יול 2015 08:22:50דה באזר אחלה אתר, אבל הוא לא מתחרה של הופס. אם את/ה רוצה ללכת, לכ/י. לא צריך אותך.
הילה
23 יול 2015 08:42:29מומלץ לקרוא כמה תגובות מדה באזר בנוגע לטור הזה. לקרוא וללמוד
e
23 יול 2015 07:10:14הנה סיכום הבעיה -https://imgs.xkcd.com/comics/how_it_works.png
דדי
23 יול 2015 07:19:40https://33.media.tumblr.com/16ea7b1d03871fbad5065bc7371b0483/tumblr_mwkxldaXAC1ry1rm7o1_400.gif
מנחם לס
23 יול 2015 08:56:51נשים יכולול לעשות הכל, מלבד לאמן גברים
עגל
23 יול 2015 13:15:28אין פלא שהוא אמר לה את זה, היא שכחה את סימן ה dx בסוף האינטגרל
לו סילבר
23 יול 2015 08:13:57כמה נשים עוזרות מאמן יש בספורט גברים מקצועני?
אם גברת האמון שברה את המחסום הזה, אפשר לשבור גם את המחסום של מאמנת ראשית אבל זה יהיה קשה מאוד והיא לא הוכיחה עדיין כלום שהיא מתאימה וראויה.
מנחם לס
23 יול 2015 09:44:36ב-NBA יש אחת. בפוטבול, בייסבול, הוקי קרח, וכדורגל אין אף אחת.
והאחת שישנה היא של פופוביץ', וזה אומר הכל.
מנחם לס
23 יול 2015 09:45:17בכל ליגות הכדורגל באנגליה (בערך 140 קבוצות) אין אף עוזרת מאמן.
מנחם לס
23 יול 2015 09:42:22רק מרק קיובן מסוגל להביא מאמנת ראשית, אבל הוא יעשה זאת כדי לתקוע לאדם סילבר ול-NBA. הוא יעשה זאת כפרדוקס, מהתלה, שעשוע, וליצנות.
הבאת נקבה למבריקס יעצים את טענתי עוד יותר כי הוא יעשה זאת כלעג לליגה ולקומיסיונר שלה.
במילים אחרות: מאמנת NBA תהיה הבדיחה של הליגה. הפרדוקס הגדול. זה מספר את כל הסיפור!
דובי
23 יול 2015 09:46:41רק למקרה שתהיה אחת כזאת ותחפש תירוץ מה קרה, פשוט תגיד שהיא גברית
מנחם לס
23 יול 2015 10:50:12דובי, כשתהיה אחת כזאת אז נדבר. עד אז כתבתי, הצהרתי, ועד שלא תהיה אחת כזאת אז אין על מה לדבר, וכל החושבים אחרת חייבים לסתום את הפה, או לדבר אל תחנות רוח.
העובדות בשטח. עד שתהיה מאמנת בליגת-על, אני צודק שאשה לא מתאימה ולא יכולה לאמן. כשתהיינה חמש כאלה, אני אודה שטעיתי.
עד אז, כרגיל, אני הצודק.
שגיא נאור
23 יול 2015 11:21:05אף אחד לא מתווכח על זה שאין, הוויכוח הוא למה אין…
דובי
23 יול 2015 11:28:46זה אומר שאתה מפסיק לקדוח על העניין?
omerb2
23 יול 2015 12:23:45אתה מלךמגיע למפגש בראשון? יהיה נחמד לראות את האיש מאחורי הלשון החדה.
Itay Ezra
23 יול 2015 09:53:13נשים לא מצליחות באימון ובמקצועות של ״גברים״ מאחר ומחנכים נשים שהן יכולות להיות דברים כאלה לא אחרים גבר שולחים לעשות ספורט ואישה לצייר. החברה שלנו תופסת עיסוקים כאלה ואחרים נשיים ועיסוקים מסוגים אחרים תופסים גבריים. כשאומרים לך לדמיין משחק כדורגל אתה רואה גברים לובשים מדים ובועטים כדור לשער, וכשאומרים לך התעמלות אומנותית אתה חושב על אישה בבגד גוף.
S&M
23 יול 2015 09:53:45מנחם, כבר אמרו הכל. ובכל זאת אני רוצה להוסיף עוד משהו, מקווה בלי לחזור על כל מה שנאמר.
בשורה התחתונה: אתה מדבר שטויות.
בהרחבה: הקביעה שלך יכולה להיות או דעה או עובדה.
עובדה זה לא יכול להיות, כי מעולם לא הייתה אישה מאמנת בליגות שציינת, ולכן אי אפשר לקבוע כעובדה שלאישה אין את זה, רק בגלל שלא היה אף בעל קבוצה שסבר שלאישה יש את זה. כל קביעה "כמו מדעית" צריכה להתבסס על ניסוי ועל קבוצת ביקורת. וכאן אפילו לא החליטו על ניסוי, בטח שלא אחד שכולל מספיק נסיינים שאפשר יהיה להסיק לגביהם מסקנה.
ולכן, מה שאמרת זו דעה. כל אחד זכאי לדעה, ואם זו הייתה רק דעה, הייתי ממשיך הלאה ולא מתייחס. הבעיה שלי היא שהדעה שלך מוצגת כעובדה. זו לא רק דעתך שאם תמונה אישה היא לא תצליח, אלא אתה קובע עובדה – שאין לה את מה שדרוש. אתה לא קובע מה דרוש, גם לא מראה שאין לאישה את מה שדרוש, וגם לא מציע למה אין לאישה את מה שדרוש.
אתה מציג את דעתך כעובדה, וזו "הונאה" (במרכאות כמובן) כפולה ומכופלת, כי לקוראים כאן, ואני בתוכם, יש הערכה גבוהה מאוד לידע ולנסיון שלך. קורא של הטור יכול לסבור, בטעות, כי הבסיס למה שכתבת הוא הידע והנסיון שלך, שמבוססים על המחקרים הרבים, הנסיונות שנערכו, המבחנים שנתנו לנשים במכוני מחקר שמדמים מצבי לחץ בספורט, כמו ששולחים עובדים חדשים למבחנים במכונים שמסננים עובדים למקומות עבודה – ועל הכשלונות החוזרים ונשנים שלהם באותם מבחנים.
הרבה פעמים אתה נותן כאן דעה על ספורטאים, שמבוססת לכאורה על גזענות, שלשחורים/לבנים אין את זה, אבל אז מוכיח אותה במחקרים מדעיים שבדקו את אורך השריר, חוזק סיביב השריר ועוד אלף ואחד דברים שאני לא מבין בהם כלום.
דווקא בגלל זה, אתה צריך להיזהר שבעתיים, כי קוראים מעריכים את דעתך, ויודעים שבהרבה מקרים תואר הדוקטור/פרופסור שלך הוא לא רק תואר, אלא הוא טומן בחובו גם ידע עצום.
אלא שבמקרה הנוכחי, להבדיל מסיפורי הגזע, אורך השריר וצורת המפרק, אין שום בסיס למה שאמרת. זה נראה כאילו ששלפת את האצבע ממקום רטוב, הרמת אותה לרוח, וקבעת שלנשים אין את זה.
לפני שאקבע קטגורית שנדבקת מהרדנקס שעברת לגור ביניהם, והיחס שלהם לנשים, ולפני שאפטר אותך מלהמשיך לכתוב באתר הזה, אני מוכן לתת לך צ'אנס נוסף להסביר את הקביעות שלך שלנשים אין את זה. 😉
הסבר, מבחינתי, יכול להיות גם משפט אחד – "זו דעתי", כדי שנבין שהיא מבוססת על תחושתך הסובייקטיבית/דעתך בלבד, קדומה או לא.
קראתי גם את הטוקבקים שלך ולא מצאתי שם נימוק אחד שתומך בדעתך. גם שם קבעת, בלי שביססת, שאין לנשים את ההבנה הטאקטית, או נתת כדוגמה את גייל רעייתך, שהיא לא מבינה את הטעויות שאתה רואה בבייסבול וכד'.
מנחם לס
23 יול 2015 10:58:55אוקיי. זאת לא עובדה. זאת דעתי. לנשים אין את זה בספורט קבוצתי.
אפילו נבחרת ארה"ב לנשים – מלכת המונדיאול – אם הנשים היו מתחפשות לנוער בני 18 במכבי חיפה, והיית חוזה בהן כשאתה חושב שהן מכבי חיפה נערים, היית אומר "קבוצה מפגרת".
השטויות שהן עושות בכדורגל ממש מנקרות את העיניים, ואלה בנות שמשחקות כדורגל כבר מגיל 4 ללא הפסק, עם מחנות וקייטנות ומורים פרטיים, ועדיין אין להם את זה.
לא יודע אם זה מולד או מה, אבל זאת עובדה: נשים בכדורגל ובכדורסל משחקות משחק יפה ומרתק כשלעצמו. אפשר ליהנות ממנו ר-ק אם שוכחים שיש בארסה, ויש כדורגל שמשוחק אחרת לחלוטין. הנשים? אם אתה חוזה בכדורגל שלהן, המשחק מפגר לחלוטין בשיטה, בביצוע, במחשבה, בתוכן. משהו לא טבעי בכדורגל הנשים, ואני לא מדבר על מהירות או כוח.
S&M
23 יול 2015 11:10:53זה בסדר. גם אני מעדיף לראות ספורט גברים על נשים, למעט מקרים מיוחדים. אין מחלוקת שספורט גברים יותר מהיר, חזק, אטרקטיבי. יש הבדלים פיזיולוגיים, יש הבדלים התפתחותיים, יש מעט עוסקות לעומת עוסקים בספורט וכו'.
הכל נכון לעמדת הספורטאית. אבל עמדת המאמן צריכה תכונות אחרות מאלו של ספורטאים. מאמן משתמש יותר במוח מאשר בגוף, צריך יכולת אבחנה, מנהיגות, כריזמה, ידע (ובטח עוד תכונות). אני לא מכיר איזשהו הבדל בין גברים לנשים בתכונות האלה. אם יש הבדלים, הם לאו דווקא מולדים, אלא התפתחותיים, חברתיים, נרכשים.
ולכן, יכול להיות שאתה צודק, שהיום אין אישה מתאימה לאמן קבוצת על, ואין לי מושג לגבי בקי המונד שאני בכלל לא מכיר (כי לא ראיתי ספורט נשים…). אבל אם אין אישה שמתאימה זה בגלל שעד היום אף אחד לא נתן לאישה לאמן גברים, בילדים, בנוער, בליגות נמוכות וכד'. כמו בכל ספורט, צריך פירמידה, ורק בטופ אולי יהיה מישהו שיצליח.
הבעיה היא שאפילו בבסיס הפירמידה אין היום נשים מאמנות גברים, וזו בעיה חברתית, לא בעיה של יכולת.
john
23 יול 2015 11:27:24איפה היית עד עכשיו? מצויין!
אני חוזר על טיעוניי. הויכוח בגדול הוא Nurture vs. Nature. אם הטענה היא סביבה. אז ניתן להתווכח בכיף האם מאמנת תשרוד עבודה בסביבה שלא מקבלת אותה. האם תצליח לקבל כבוד משחקנים או הנהלה גבריים וכדומה. אפילו ניתן לדמיין האם יש משהו בדרך החשיבה של אשה בחברה של היום שעלולה למנוע ממנה הצלחה (חינוך לנשיות וכו').
אבל הטיעון פה הוא: נשים לא יכולות לאמן או לפרשן מכיוון שנולדות עם פגם המאפשר להן לעשות כל תפקיד ביקום חוץ מלהוביל קבוצת ספורט או לדבר על מה שהן רואות על המגרש.
אבל מה שמפריע לי הוא שזה ממשיך בקריאה לחוק מפלה (ללא חריגים). אסור לתת לכל חסרת שק אשכים לנהל משחק כדורסל של גברים. זאת אומרת שד"ר לס מאמין שאישה גם אם תעבור את כל המשוכות ה-GM יהיה מחויב לומר לה שהיא לא מתקבלת לתפקיד כי אין לה בליטה בין הרגלים.
ההוכחה לטענתו זה שהיום כל העולם חופשי ונאור מספיק שאם הייתה אישה מתאימה מישהו היה נותן לה תפקיד. אין חלק אחד במשפט הזה שהוא נכון.
מנחם מתאר מצב איך נשים מקבלות תפקידים חשובים בכל שדרות הניהול וכד'. מה שהוא שוכח זה שתפקידים לא ניתנו. הם נלקחו לאחר שנים של מאבקים של נשים נגד אפליה. פורצות תקרת זכוכית אחת אחרי השנייה. חלק מהפורצות סללו דרך, חלק אפילו התנגדו לאפשר לנשים אחרות לעקוב אחריהן. העולם הנאור אמנם יותר פתוח לרעיונות חדשים אבל כל המחקרים וכל הסטטיסטיקות מוכיחות שנשים עדיין מופלות בכל מה שקשור למקום העבודה הן בתפקידים והן בשכר. כמה נשים מיליארדריות יש בעולם? כמה בעלי קבוצות ספורט הן נשים? כמה מה-GMים הן נשים (האם גם להרכיב קבוצה ולחשב שכר זה מחוץ לתחום חשיבתן?). זאת אומרת שהקביעה שהעולם נאור בכלל ובספורט בפרט חסר הוכחה בשטח.
"אם הייתה אישה טובה מספיק מישהו היה נותן לה את התפקיד". כמה באו להתראיין? כמה נדחו ועל איזה סעיפים? האם יש סטטיסטיקה שבדקה נשים שהחלו כאנליסטיות בקבוצה ואז התקדמו בתפקידים ואז נעצרו כי לא היו מספיק טובות?
מי שמכיר אותי יודע אני סובלני לכל סוג של דעה אני משנה את דעתי בכל רגע נתון ביחס לידע/נתונים שאני רואה מולי. אבל יש משהו אחד שאני לא יכול לשתוק לגביו וזה אפליה במרחב הציבורי. בין אם זה על בסיס גזע דת מין או גיל. בבית ובחיים האישיים שכל אחד יבחר. אם פלוני לא רוצה להתחתן עם בלונדינית זו זכותו. אם הוא שונא נשים חזקות ומעדיף כנועות שיבוסם לו.
המרחב הציבורי חייב להיות מריטוקרטי ככל הניתן (ניהול בו בעלי הכוח נבחרים או ממונים לתפקידם על בסיס יכולתם) וגם אם המציאות עוד לא הגיעה לשם בטח לא כדי לשים לה רגל.
IDO
23 יול 2015 10:11:16הנה אחת שמאמנת את מקום שלוש בעולם בספורט מקצועני:
אמילי מורזמו.
מגדל הקלפים שלך נפל מנחם. היא מצוייינת.
בקי האמון היא חלוצה אחריה תבואנה עוד הרבה. ואני מחכה בקוצר רוח. נשים יכולות להביא לשולחן מיינדפולנס, חום ואהבה. שהמאמן היחידי עד עכשיו שהשתמש בזה (פיל ג'קסון) והוא שיאן הזכיות כמאמן.
הספורט רק ירוויח.
מנחם לס
23 יול 2015 10:53:30אוסטרליה היא בדיוק המדינה המתאימה לאישה לאמן איזו קבוצת רוגבי מקצוענית.
עידו, BE SERIOUS.
עידו גילרי
23 יול 2015 10:58:14פעם אחרונה שבדקתי אנדי מארי הוא בריטי ומורזמו צרפתייה
מנחם לס
23 יול 2015 11:24:30אני לא דברתי על ספורט אינדיבידואלי, אבל עידו מוריה לא יודע עברית. ישנן המון מאמנות גברים ב-FIGURE SKATING.
עידו: קרא לאט-לאט: דברתי ר-ק על משחקים קבוצתיים, תכונה שאלוהים כנראה החליט לתת לאישה בנחיתות.
IDO
23 יול 2015 11:04:44תהיה אתה רציני. אנחנו כבר מוכנים לאשה מאמנת, בגלל תקרת הזכוכית עד עכשיו לא היה אף אחד שבכלל חשב על להעסיק אחת כזאת.
בזכות אנשים גדולים כמו אנדי מאריי ופופוביץ' שהיו פתוחים לרעיון, יבואו עוד הרבה בנות למקצוע הזה (שעד עכשיו היה סגור להם על מנעול ובריח) ויעשו חייל.
מנחם לס
23 יול 2015 11:25:02י אני לא דברתי על ספורט אינדיבידואלי, אבל עידו מוריה לא יודע עברית. ישנן המון מאמנות גברים ב-FIGURE SKATING.
עידו: קרא לאט-לאט: דברתי ר-ק על משחקים קבוצתיים, תכונה שאלוהים כנראה החליט לתת לאישה בנחיתות.
IDO
23 יול 2015 12:00:17כך עוד אחת: באקי המונד. לקחה אתמול את ליגת הקייץ.
זה רק שאלה של זמן עד שמשהו ייקח אותה לאמן קבוצה ראשית,,
אחריה יבואו עוד הרבה.
מה לעשות מנחם תמיד צריך להיות משהו ראשון שייתן לנשים צאנס כי עולם הספורט המקצועני זה עולם של גברים.
עומר
23 יול 2015 11:44:04מנחם כאן רואים את גילך. כמו מבוגרים רבים, אתה שמרן, ונדבק לסדרי עולם שהיו פעם. ואי אפשר להגיד שזה לא בסדר, אני חושב שרוב הכותבים פה, שיהיו בני 70, יהיו שמרנים גם הם. כבר בגילי אני נוסטלגי לכל מה שהיה לפני.
העולם משתנה ואיך שאתה רואה נשים כבר לא כל כך רלוונטי לדורות הצעירים יותר. אני מאוד מבין למה אתה חושב ככה, אחרי 70 שנים של חינוך וסביבה מסויימת. אבל דברים משתנים ואחד הדברים הטובים יותר שקורים בדור שלנו זאת מהפכת השיוויון (גם כלפי גזעים, גם כלפי מין, וגם נטיות מין) שאמנם לא נגמרה, אבל פועלת מאוד בחוזקה.
אני אישית ממש לא חושב שאישה לא יכולה לאמן, הרבה יותר קשה לה לאמן, זה בטוח, וגם כנראה כרגע לנשים אין את הניסיון. אבל כאשר נשים רבות יותר יהיו סקאוטריות\עוזרות\מנתחות וידיאו, לאט לאט הידע יצטבר ובחורה תוכל בהחלט להגיע למצב שיש לה את הידע ואת הניסיון להוביל גם קבוצה של גברים.
לעומת זאת יש סגמנט אחר, שבו אני לא מסכים עם המאבק הנשי, והוא הספורט עצמו. בספורט עצמו יש הבדל פיזי מולד בין נשים לגברים, של כח, מהירות, זמן תגובה וכו'. אז נכון שאתה מסתכל על האדם הממוצע זה פחות משנה, אבל שאתה מסתכל על ספורט מקצועני, אז נשים לא יוכלו לשחק כנגד גברים, בגלל המגבלות הפיזיות, שאתה לוקח את ה 0.5% הכי טוב בעולם בספורט מסויים, אז ההבדלים הם גדולים מידי.
ולכן אני גם הרבה פחות נהנה לצפות במשחקי כדורגל של נשים (כמו שאני הרבה פחות נהנה לצפות בליגת העל המביכה שלנו)
מנחם לס
23 יול 2015 12:12:14עומר, אני אמנם מתקרב לגיל 78 (עוד שבועיים) אבל אני כנראה הרבה יותר נאור, וצעיר ברוחי ובדעותי ממך ומשכמותך. האשך ומומי יודעים זאת טוב-טוב. מעשן גראס עם אשתי כל פעם שאנחנו מבקרים את בניה, יש לי שתי נכדות לסביות (מהצד של גייל) שאני אוהב אהבת נפש, ואני מסתדר בארה"ב עם שחורים הרבה יותר טוב מאשר עם לבנים.
אבל אני עדיין בדיעה שנשים לא מסוגלות לאמן כדורגל בפרימייר ליג או פוטבול וכדורסל ב-NBA כי משהו ב-DNA שלהן לא מאפשר להם לראות ולהבין כדורגל כמונו הגברים.
זאת דעתי, והיא מבוססת על מספרים: העולם עדיין מקשה יותר על נשים, אבל אם הוא פתוח מספיק לקבל נשים כנשיאות, מנכ"ליות של חברות-על, ומה לא, הוא פתוח מספיק לאישה לאמן קבוצה בליגת העל הישראלית.
הצרה שאין אף אחת המתקרבת אפילו באחוז אחד ליכולות שצריך מאמן מכבי ת"א או בית"ר י"ם. אין לזה כל קשר לגילי.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
23 יול 2015 12:18:00מנחם מה סוג "הירוק" האהוב עלייך ? אתה נראה לי כמו טיפוס של הייבריד – סאטיבה דומיננטית.
omerb2
23 יול 2015 12:22:58אני באמת אוהב את הכתיבה שלך אבל לא מבין למה עישון גראס הוא סממן למשהו מגניב או צעיר.
יש המון שלא מתחברים לזה, זה לא עושה טוב לכולם ובדיוק כמו כוס של ויסקי בערב, זה לא אומר כלום על האדם.
מנחם לס
23 יול 2015 16:42:06הייבריד
עומר
23 יול 2015 12:29:34אבל למה אתה חושב שאין אחת שמתקרבת באיכות?
אולי כי אין בכלל בנות שמשמשות כסקאוטריות? כאנליסטיות וידיאו? כעוזרות?
בבסיס לנשים אין הרבה מקום בספורט הגברי, ולכן הן לא זוכות לידע\ניסיון הדרוש. לאט לאט יותר נשים יעשו את התפקידים האלו, ואז יוכלו גם להיות מאמנות. דווקא אני חושב שנשים אמפתיות יותר מגברים, ולכן דווקא יכולות לעשות עבודה לא רעה כמאמנות (כמו שיש אינסוף פסיכולוגיות).
הקטע הוא שבנות לא לומדות בגיל צעיר(מהסביבה) לאהוב ספורט שנפוץ אצל גברים. זה עניין של סביבה, כמו שאצלי בתיכון ב 5 יחידות מתתמטיקה היו הרבה פחות בנות, זה לא שהן לא יכולות ופחות חכמות (להפך) זאת הסביבה שלא כיוונה אותן לשם. וכנ"ל הסביבה לא מכוונת אותן להיות מאמנות. אני בטוח שזה ישתנה עם השנים, הכל התחומים. כבר כיום במדעי המחשב באוניברסיטה יש הרבה יותר בנות מזמני. וגם יגיע זמנה של מאמנת.
מנחם לס
23 יול 2015 12:33:40עומר, ומה בעניין כתיבת ספורט?
בכל תולדות מדינת ישראל היתה רק אחת שהבינה ספורט והיתה מסוגלת לכתוב עליו – ציפי שמילוביץ. ומי שמכיר אותה יודע שהיא היתה צריכה למעשה להיוולד ממין דכר!
כל שאר הנקבות במדיית הספורט שוות…לתחת!
omerb2
23 יול 2015 12:46:58מאיה רונן? מורן ברק שהביא שדרנית מעולה? אתה עוקב בכלל אחרי ערוץ 5?
מנחם לס
23 יול 2015 12:17:41זה העניין. זה לא רק מיגבלות פיזיות. אפילו נבחרת ארה"ב לנשים שיחקה משחק שאילו גברים שיחקו אותו (במהירות ובכוח הנשי) היית מגדיר כ-"משחק מפגר". ואלה נשים המשחקות כדורגל מגיל 3 ו-4 בדיוק כמו הבנים עם אימונים, ואז נבחרות, ואז סטפנדיה במכללה ואז משחק מקצועני. ועדיין אין להן מושג אם תשווה את משחקן (בסלו מושיון!) למשחק ליגה אנגלי.
פשוט אין להן את העומק, אוריינטציה, גישה, חוש, והתמצאות כמו לגברים ששיחקו בדיוק אותו מספר שנים כמוהן, ובאותן רמות.
עומר
23 יול 2015 12:34:06לגבי ההבדל הלא פיזי בין המשחק, קודם כל זה סובייקטיבי, אי אפשר לשפוט את זה באמת. חוץ זה לפי דעתי זה נובע מכך שכדורגל נשי הוא בראשיתו יחסית, ושאנשי המקצוע שם עדיין לא חזקים ומנוסים כמו בכדורגל הגברי. בדיוק הסיבה שפה הכדורגל בליגת העל נראה בסלאומושן, גם השחקנים וגם הצוות המקצועי על הפנים.
מה שהרבה מגיבים ניסו פה להסביר, זה שאם כרגע אין נשים שעושות מקצוע מסוים, מה שמנע מהן את זה היא הסביבה, ולא היכולת שלהן. בדיוק כמו שנשים פעם לא הורשו להצביע, ושנשים מקבלות שכר נמוך ב 20-30% על אותה עמדה (גם בחברות ההייטק הגדולות והנאורות). וזה ישתנה עם השנים, כמו שהיום יש טייסות קרב בצה"ל! תתפלא!
מנחם לס
23 יול 2015 12:48:37אבל אף אחת לא נישלחה לקרב ב-F-16
אוהד ס"א
23 יול 2015 12:51:49מבקש לשלוח מאמר תגובה ולא מצליח לשלוח ל:
roiweinberg@walla.com
אוהד ס"א
23 יול 2015 12:51:54הקלידו את התגובה כאן…
omerb2
23 יול 2015 12:54:00אתה טועה ומטעה. סתם דגמא אקראית שמצאתי.
גם בישראל יש בערך 10 טייסות קרב אבל לא מצאתי באילו מטוסים בדיוק מדובר.
בעוד ישראל לא ממש מצטיינת בשילוב נשים בטייסות הקרב של חיל האוויר, דווקא בעולם – אפילו במדינות המוסלמיות הנשלטות בידי גברים – נשים מגיעות לתפקיד היוקרתי ולוקחות חלק בימים אלו במתקפה נגד דאע"ש. "כל אזרח צריך לדעת להגן – גבר או אישה", אמרה טייסת הקרב הראשונה של איחוד האמירויות
ניר דבורי | חדשות 2 | פורסם 01/10/14 09:59
תמונות שהגיעו בסוף השבוע מאיחוד האמירויות חוללו סערה: מייג'ור מרים אל-מנסורי, טייסת הקרב הראשונה של האיחוד, מובילה את תקיפות הכוח האווירי של הקואליציה נגד דאע"ש על אדמת סוריה. "כל אזרח צריך לדעת להגן על מדינתו – גבר או אישה", אמרה אל-מנסורי.
ארצות הברית הייתה החלוצה בתחום הזה, וגם שם זה לא היה קל. מייג'ור ניקול מלקובסקי, טייסת F-15, תקפה בקוסובו ובעירק, ובהרבה נחישות הפכה למפקדת בית הספר לטיסה של חיל האוויר האמריקני.
פאקו
23 יול 2015 13:23:40מסתבר שיש דברים שיותר קשה להרוס מאשר את התשתית של דעאש בסוריה.
omerb2
23 יול 2015 13:25:55🙂
עגל
23 יול 2015 13:22:14טוב, אני אתרום את חלקי לדיון המטופש. מנחם, אם תהיה מאמנת אחת בליגה בכירה של גברים במשחק קבוצתי זה יפיל את הטיעון שלך או לא ?
טענתי 6 או 7 פעמים שאין אף אחת אז מצאתי אחת:
קוראים לה קורין דיאקר והיא מאמנת את קבוצת קלרמונד פראן בליגה הבחירה בצרפת. זו אמנם לא הפרמייר ליג באנגליה אבל זו ליגה מאוד מכובדת בכל זאת.
https://en.wikipedia.org/wiki/Corinne_Diacre
בקולג' פוטבול או בתיכונים כמובן שישנן עוד כמה.
john
23 יול 2015 13:32:50פסדו-מדע מסוכן יותר מבורות. גם אם תביא 1000 דוגמאות ובקי האמון תיקח אליפות. אז ה1000 מאמנות יהיו "זבל" ושבקי האמון ניצחה כי עוזר המאמן שלה היה גבר.
מדובר על אמונה מבוססת רגש. ושכזאת טוב שכולם השמיעו טענת נגד כדי לרכך את ההשפעה על קוראים שלא מחזיקים דעה בעניין. למילים יש הרבה כוח.
מנחם לס
23 יול 2015 14:21:01ג'ון, אתה מתחיל לעייף אותי עם מילותיך המתוחכמות, שאין מאחוריהן כל בשר. רק תיאוריה.
כשתהיה מאמנת ראשית ב-NBA או בליגת העל בישראל – חזור אלי.
מנחם לס
23 יול 2015 14:12:21נקבה בפוטבול האמריקאי? עגל – – יש לך כנראה גם שכל של עגל
עגל
23 יול 2015 16:59:25לא אמרתי שיש בפוטבול האמריקאי הבכיר אלא בליגות המשנה. ונקבה מאמנת בליגה הבכירה של צרפת – עובדה. עוד הוכחה שהצרפתים הם העם הנאור המתקדם והחכם בעולם !
מנחם לס
23 יול 2015 14:13:49נקבה מאמנת בליגת הכדורגל הבכירה בצרפת? אני לא מאמין לך.
הילה
23 יול 2015 13:28:51איפה מומי השוביניסט נעלם? חשבתי שהוא יקריב את הכרס השמנה שלו כדי להציל את מנחם שלו
john
23 יול 2015 13:33:47סתם מתוך סקרנות. למה קוראים לך מתחזה?
omerb2
23 יול 2015 13:40:04נראה לי שהיא ורבין מופיעים ביחד וזה חשודץ
מנחם לס
23 יול 2015 14:11:32הילה זה רבין
מנחם לס
23 יול 2015 14:21:58איזה מזל שהיום גייל ואני בייבי סיטרס!
דובי
23 יול 2015 14:38:22א ת ה עושה בייבי סיטר???
אנחנו עושים לך בייבי סיטר!
כל הדיון המפוברק הזה שמבוסס על כלום ושום דבר בריבוע ובמיץ תפוחים אתחיל מזה ששעמם לך אז התחלת לירות באוויר כדי שיבואו לצעוק עליך להפסיק.
גיא
23 יול 2015 14:34:16כשהייתי ילד, אבא שלי (שהוא בערך בגילך מנחם. אולי פחות כמה שנים בודדות) שהיה טייס קרב בחיל האוויר, אמר שנשים לא יכולות ולא יוכלו להיות טייסות. והוא אמר את זה בבטחון מלא, בגלל שהרי כטייס הוא אמור לדעת, לא?
ובכן, כמובן שהוא טעה.
מה לעשות, אנחנו תוצרים של החינוך שקיבלנו ושל הסביבה בה גדלנו.
והסביבה בה אבא שלי גדל והתחנך הייתה מאוד מצ'ואיסטית/שובניסטית.
למען הסר ספק, אבא שלי בן אדם נהדר. (עם כל הדעות הקדומות שגבר אשכנזי ספג בינקותו בארץ ישראל הצעירה)
מנחם – מאחל לך בריאות ואושר ושתמיד תגיד את מה שאתה חושב,
לפחות עד מאה ועשרים!
(ומאחל את אותו הדבר גם לאבא שלי!)
(רק שתדע – אנו, הגולשים הנאמנים של הופס, נמשיך להגיב לכל שטות שתכתוב…)
דובי
23 יול 2015 14:35:39אבל לא לקבל כל שטות
מנחם לס
23 יול 2015 14:46:43דובי, מצידי הדיון יכול להסתיים כאן. אני טוען שאין מאמנת ב-NBA, בפרימייר ליג באנגליה, או בליגת העל בישראל עי לנשים אין את זה.
אולי 'יש להן את זה', אבל אם כן, אז למה הן לא מאמנות? הרי אפשר לחסוך עליהן כסף: הן תסכמנה לאמן כמעט בחינם.
הסיבה? הן לא מסוגלות, ועד שלא תהיה אחת, מאמנת ראשית, בליגות האלה, המסקנה שלי היא שהן לא מסוגלות.
כשמשהו ישתנה – ואני עוד אהיה בחיים – חיזרו אלי. מצידי אין לי יותר מה לומר ואני הולך לתנומת אחה"צ בשקט נפשי מחלט כי שוב צדקתי במה שאמרתי, וההוכחה היא במספר המאמנות בפרימייר ליג.
ביי
דובי
23 יול 2015 16:06:24מנחם יקר, אם המתקנו לך את שנת הצהריים אז הכל היה שווה.
עגל
23 יול 2015 17:00:43אבל הוכחתי לך שכן ישנה אחת כזאת ועוד מנשקת צרפתית
מנחם לס
23 יול 2015 14:41:56היתה או ישנה טייסת קרב ב-F-16 הנישלחת לקרבות אוויר?
גיא
23 יול 2015 14:56:33כמובן, קולונל ג'ני ליבאיט מצבא ארה"ב היא מפקדת כנף קרב בחיל האוויר האמריקאי. היא הטיסה F-15 במשימות מבצעיות בעירק ואפגניסטן.
לגבי חיל האוויר הישראלי – הוא שומר על עמימות, אבל לפי הפרסומים יש נשים שהן טייסות קרב בחיל האוויר הישראלי.
א.ב
23 יול 2015 16:09:55http://www.terminal.org.il/archives/10438
jojo
23 יול 2015 16:15:42+100
מנחם, א.ב. צירף לינק לכתבה על טייסת F-35 בצבא ארה"ב.
אם השתלטנו על חמקן מתוחכם, אנחנו יכולות להשתלט על ג'יי אר סמית', רונדו וקאזינס? 🙂
דובי
23 יול 2015 16:18:47איזו מחשבה נאיבית.
רואים שאת אישה.
jojo
23 יול 2015 16:30:31קרא לי אופטימית..
האגו המנופח של שחקני הנבא בימינו הוא נושא לפוסט אחר והעלייה בתקרת השכר רק תחמיר את המצב ותיצור עוד מפלצות.
ולעניין השרשור, אני לא יכולה הבין איך מנחם ואחרים חושבים שערן זהבי, עומר דמארי, טל בן חיים וכו' מסוגלים להבין טקטיקות מתוחכמות של משחק (שנניח לצורך הדיון שקיימות בכדורגל הישראלי, אף על פי שהן ממש לא..) ואישה לא מסוגלת. זה נשגב מבינתי.
זה ספורט! לא פיזיקה גרעינית. אם כל בוגר תיכון אמריקאי שסיים עם קומבינה והיגעה לקולג' על מלגת כדורסל יכול, אז גם האישה הממוצעת יכולה.
jojo
23 יול 2015 16:31:31היגעה=הגיע, העצבים גורמים לי להקליד עקום..
דובי
23 יול 2015 16:41:22מזכיר לי ספר שקראתי פעם שנקרא האיש שחשב שאישתו היא כובע. בגדול הוא מדבר על כל מיני הפרעות עם ביטויים שאפשר לראות אותם כמשעשעים, אם הם לא קורות לך כמובן. באמת דברים נחמדים.
בקיצור, יש אנשים שרואים משהו, אבל חושבים שהם רואים משהו אחר.
ולמה אני מביא את הדוגמא הזאת?
כי את, אישה לצורך העניין, מסתכלת על משחק כדורסל, או כדורגל, חלילה, ורואה עשרה או עשרים ושניים אנשים רצים אחרי כדור (בעיקרון זה חמישה בכל קבוצה, אבל הכפלתי בשתיים. כלומר הבאתי כאן את התוצאה מתוך מחשבה שתצליחי לעשות את ההופלה הלוגי הקטן). בקיצור, את אומרת לעצמך מה כבר יש להבין כאן, זה למסור לרוץ לזרוק/לבעוט. אה גרוייס… כל טפש, או טפשה לצורך העניין, יכול להיות מאמן של דבר כזה אם הוא, או היא, יודע, או יודעת, לצעוק רוצו, תמסרו, תזרקו/תבעטו, מה עשית יא אידיוט, הכדור הוא עגול וכל הכבוד לחבר'ה שהשקיעו אפילו שהפסדנו (זאת הוורסיה הישראלית).
סבבה יא אוייבר חוכם. נראה לך פשוט. תנסי להגיד את כל זה פעמיים ברצף, ואז תחזרי ותגידי אם אישה יכולה להיות מאמנת.
דרך אגב, אם נשאר לך קצת זמן פנוי תגידי מהר את השם של ינתי פרזי כמה פעמים, זה יוצא מצחיק טילים.
jojo
23 יול 2015 16:46:36מה שאני אני אומרת הוא פשוט בהרבה: אם גבר יכול להבין את הפלא עם הכדור המתרחש על המגרש (בין אם זה פלא כתום או פלא בשחור לבן), גם אישה יכולה להבין.
זה הכל.
ולפיכך, גם אישה יכולה לראות, ליהנות, להבין ואף, רחמנא ליצלן, לאמן.
דובי
23 יול 2015 16:57:49כןןן… אני מתחיל להבין מה את אומרת.
אז תגידי, מה הבעיה שתביני את זה בבית, מול הטלוויזיה, אחרי שהבאת לבעלך בירה ופיצוחים?
כלומר את לא חייבת מ מ ש לבוא למגרש נכון…? בטח לא לקחת אחריות על הקופים המזיעים האלה ולהיות איזה מאמנת.
כמו בכל מקום אחר שבו מתקיימות האפלייה, הגזענות ודיכוי החלש, הכי קל יהיה לשמר את המצב הקיים והיציב.
פשוט לסתום את הפה ולא לעשות בעיות.
בכנות, יפה ומדהים בעיניי שפוסט מטופש שכזה הצליח להוציא כל כך הרבה אמירות חכמות ושיוויוניות מכל כך הרבה אנשים משכילים, חכמים ואכפתיים.
שאפו מנחם.
משיח
23 יול 2015 14:48:39הרצון והיכולת נפגשים בתרנגולת וביצה
אורי
23 יול 2015 14:53:55הו מנחם מנחם המפעים כותב כה מקסים הוא וכה מדהים אך מפוסטיו לא נפרוץ במחול שכן הוא גם פרובוקטור גדול …..ועכשיו ברצינות בלי שטוזים וחרוזים אכתוב קצת על המאמר ואשמח לשאול את מנחם שאלה.. 1.אין ספק שמבחינה לוגית גרידא אין ספק שלנשים יש את היכולות לאמן בספורט מקצועני הכל כבר נכתב אין מה להוסיף… 2.ישנה בעייתיות גדולה לטעמי ברמה היומיויומית,מהבחינה של אימון נשי על קבוצות ספורט גבריות דווקא מכיוון הסופרסטארים הגברים שחלקם ייתקשו לקבל את מרותה של "האישה". 3.למנחם בפוסטים האחרונים שלך קשה שלא לשים לב לרצון שלך לעורר פרובוקציה להכעיס ולהתסיס את קהל קוראיך…השאלה שלי היא מאיפה זה מגיע?שכן הרי פעם סגנונך לא היה כה בוטה?האם יש פה ממרירות הזיקנה ?בשביל קהל קוראיך ההדוק בוא ותנסה לחזור להיות מסקר הספורט המעולה שאתה
מנחם לס
23 יול 2015 16:48:50מרירות זיקנה? אף פעם לא הייתי רגוע ומאושר כפי שאני היום.
אני לא מנסה לעורר פרובוקציות. אני פשוט לא חושש לומר את האמת לאמיתה: אישה לא יכולה לעולם להיות מאמנת ראשית ב-NBA או פרימייר ליג. לנשים אין את האינטואיציה והאינטרוספקציה למשחק קבוצתי כי הן לא נולדו עם Zה. וגם אין להן את העארסיות הדרושה.
בקיצור, כבוד הנשים במקומו מונח, אבל שיחפשו מקצועות אחרים כי אימון קבוצת גברים בליגת-על הוא לא בשבילן, והוא כשלון חרוץ מהרגע הראשון.
למזלנו לא ניזכה לחזות בכך, אלא אם כן מרק קיובן ירצה להפוך את הליגה לקריקטורה.
Berch
23 יול 2015 15:12:21אהם…. וגבר שהפך לאישה ?
לדוגמא ברוס ג'נר שהיה אלוף אולימפי (קרב 10 ? ) והפך לקייטלין…..
לשיטתך הוא יכול לאמן ?
ואישה שהפכה לגבר ?
והומו ?
ולסבית ?
ואינטרסקס כמו עופר החביב
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4661769,00.html
?
קשה… קשה…. לו העולם היה פשוט יותר…. כמו פעם….. 🙂
דרור
23 יול 2015 16:04:12ח'ברה עזבו שטויות, היום בחצות ברשת ב' שעתיים ספיישל עם משה דץ כולל השיר "כאן נולדתי"!!!! אמיתי לגמרי!
(הולך לקנות רמקולים יוקרתיים ובירות, ביי).
מנחם לס
23 יול 2015 16:49:42מי זה משה דץ? מה עם אייל גולן? הוא כבר לא שר?
דרור
23 יול 2015 18:06:56אייל גולן שר ומזמר וגם עושה דברים נוספים….
אבל בעיניי משה דץ זה הריל שיט.
ג'וג'ו ודובי, לדעתי יש בדיאלוג שלכם בסיס מוצק לסיטקום.
אבל מה אני יודע, אני גבר ולא יודע להחליף גלגל…
ברבור שחור
23 יול 2015 18:32:40אז ככה זה כשלא עושים סקס הרבה זמן ??…. קצת תסכול היה פה
משה לביא
23 יול 2015 21:39:38גם לא רשיון לגיפ לנשים אין שדה ראיה מרחב ואחר זה שימון מסתבך
http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/302/731.html
golda meir
24 יול 2015 01:57:27מנחם אתה גזען עלוב. אם יש טייסות קרב אז אני די בטוח שנשים יכולות להתמודד עם המשימה המופלאה של אימון קבוצה (שאל את בלאט ,המקצועות מקבילים)
פינגבק: מניסיוני האישי והצנוע: סיבה נוספת מדוע אין נשים באימון / יונתן שגב | Hoops