מעורב ליום ה' בערב: הלילה יקרו דברים! / מנחם לס

ערב טוב.

כבר מזמן לא דברנו כדורסל. כבר מזמן לא דברנו שחקנים חופשיים, טריידים, וכיוצא בזה.

אתמול היה יום משוגע. בערך 30 שחקנים חופשיים הבטיחו לעצמם DEALS המסתכמים בסכומים שהם תקציבי כמה מדינות קטנות – 1.6 מיליארד דולארים, והעסק ממשיך לבעוט.

1. סיכום קצר

הסיפור הגדול הוא הסיפור של למרכוס אולדרידג', שעכשיו אנחנו יודעים עליו יותר פרטים: הלייקרס הביאו את זה שכונה ב-SB כ-'סושיו-פאט' – SOCIOPATH – (מה זה משנה, כל מה שניגמר ב-"PATH" מצביע על מחלה נפשית מסויימת) קובי בריאנט לפגישה. הכל הלך בסדר עד שקובי פתח את פיו ואמר "אני יכול לראות אותך כפאו גאסול מס' 2 שיעזור לי להמשיך לתפקד ברמה הגבוהה שאני מתכונן להציג". אתם מבינים? הוא לא רוצה אותו לעזור ללייקרס. הוא רוצה אותו לעזור לו להגיע שוב לרמה גבוהה של כדורסל.

לפי כל הטוויטרים היום זה היה 'משפט המוות'. הוא אמר הבוקר באופן ברור שעתה "כל מה שנישאר לי להחליט זה בין הספארס והסאנס". הספארס שלחו את טיאגו ספליטר לאטלנטה (שגיאה גדולה לדעתי!) כדי לפנות מקום מכובד לאולדרידג', ואילו הסאנס סחבו את טייסון צ'נדלר לפגישה עם אולדרידג'.  אטלנטה, אגב, תהיה עם פרונט-ליין מפחיד עם פול מילסאפ שהחליט להישאר, אל הורפורד, וטיאגו ספליטר, אבל הם הפסידו בתהליך את דמאר קרול.

השאר די משעמם: קווין לאב נשאר בקליבלנד עם טריסטן ת'ומפסון ואימן שומפרט, ועתה מחכים לסידור עם לברון. פול פירס לקליפרס…דריימונד גרין נשאר בווריורס…הקינגס ממשיכים להרוס את עצמם כשהעבירו את ניק סטאוסקאס, ג'ייסון ת'ומפסון, וקרל לנדרי וכן שתי בחירות דראפט 'שמורות' עבור…עבור…עבור CAP SPACE. הם כנראה החליטו לוותר על חמש השנים הבאות בהן הם יתחילו בבנייה מחדש. מהקרקע. אני מבין שהם מנסים להביא את ראז'ון רונדו, מונטה אליס, וווס מת'יוס, ואז הם לא יחכו 5 שנים אלא יתחילו מיד מעכשיו.

אגב, כל הכבוד לגריזליז שממש גנבו את ברנדון רייט! ודיאדרה ג'ורדן עושה רוח בפגישות רבות כאילו הוא חושב שיקרה משהו. מאומה לא יקרה. הוא בקליפרס לא פחות מאשר כרמלו אנטוני הוא בניקס. הוא ראה את דריימונד גרין חוגג על 85 המיליון שקיבל, והוא מקווה לחגיגה דומה.

2. פוזלים לעבר 2016 

 

למעשה הרבה ממה שקורה היום קורה עם פזילה לעבר 2016 כשההכנסות מהטיווי יעלו בצורה גיאומטרית, ויעשו מ-CAP של 69 היום CAP של 90 מיליון. לכן בעלי קבוצות ומנכ"לים מיהרו כל כך לסיים ולחתום דילים כבר עכשיו, ולכמה שיותר שנים – יותר טוב.

רק לדוגמא – חוזה שנחתם על שחקן היום על 8 מיליון – תן או קח כמה מאות אלפים – יהיה שווה ערך לחוזה של איזה 11.5 מיליון ב-2016. ז"א, השחקן של 11.5 מיליון יאכל נתח מה-CAP השווה לנתח שהיום אוכל ה-8 מיליון.

לכן "הריצה להחתמה".

אבל השחקנים וסוכניהם מטומטמים הם לא, אז למה כמה מהם מיהרו לחתום?

כל מקרה חייב להיבדק  כשלעצמו. כולם – האמינו לי, אפילו ג'יי אר ומגי (שניהם הרבה יותר אינטיליגנטים מאשר משחקם מראה!) – יודעים מה יקרה ב-2016 בדיוק טוב כמונו. אז כל אחד עושה את חשבון הנפש שלו. אני בטוח שקווין לאב עשה חשבון נפש כזה: "אני נוטה להיפצע. לך תדע מה יקרה העונה עם עוד איזה אולניק כזה. אני חותם עכשיו לחמש שנים, וקיביני-מאט. אם אפצע – שולמן ישלם (אני לא בטוח אם בישראל של 2015 משתמשים ב-'שולמן משלם' כמו ב-1950). כל אחד וחישוביו כשלכל אחד ישנם עורכי דין, רואי חשבון, ומשקיעי כספים שיודעים מה הולך ומה קורה טוב יותר מאיתנו.

במקרים אחרים כמו טייסון צ'נדלר 4 שנים עבור 52 מיליון בסאנס או 60 מיליון עבור 4 שנים של קרול בטורונטו – הם פוחדים שהבלוף על  זה שהם לא שווים כסף גדול כזה יתגלה במוקדם או מאוחר, אז הם חתמו וגמרנו, מוקדם מאשר מאוחר!

ואולי אחד הדברים החשובים ביותר שקרו הוא שמתוך 15 החופשיים המובילים, 10 חתמו עם קבוצותיהם-הם. הדשא יותר ירוק אצל השכן מפסיק לעבוד ב-NBA!!

 3. הספארס עלולה להפוך ללייקרס מס' 2

 

אם בגמר של העונה הבאה הקאבס עם לברון, לאב, ואירוינג יפגשו ביריב וותיק של לברון – הספארס עם למרכוס אולדרידג', כולם יצטרכו לזכור את מה שיקרה הלילה.

זה היום שבו SCENARIO רציניים עומדים כנראה לקרות.

הספארס היו חייבים להכין מספיק CAP SPACE  עבור למרכוס, אז הם שלחו את טיאגו ספליטר, בוריס דיאו (ואולי יהיו עוד אחרים) לרעות בשדות אחרים. הספארס היו חייבים לעשות משהו דראסטי. השלישייה הזדקנה, ובשנה הבאה כל השלושה יהיו בשנה אחת יותר מבוגרים, אז המנכ"ל אר. סי. בופורד והפלח שלו החליטו שעליהם לעשות צעד קדימה – אפילו תוך סיכון שהוא עלול להוביל לשני צעדים אחורה.

ע"י הטרייד על הייווד שהוא NON GUARANTEED הם יכולים לשחררו כי הם צריכים $$ גם להבטיח את הישארותו של דני גרין, בנוסף לאולדרידג'.

אבל רגע. מה אם אולדרידג' מאמין שעם נוביצקי וצ'נדלר, יש לו יותר סכויים להגיע לגמר מאשר עם הספארס? אני כמעט בטוח שבופורד והפלח לא היו שולחים את ספליטר ובוריס אלא אם כן הם יודעים על בטוח שאולדרידג' חותם איתם.

אבל מה אם לא?

אם לא, הספארס הופכת ללייקרס מס' 2.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. דיאו לא הועבר לשום מקום כרגע, וטוב שכך. עד עכשיו הפרי אייג'נסי חזק מאוד, ולדעתי אולדריג' יחתום בספרס, ארגון שבמצב יותר טוב מדאלאס (כרגע למאבריקס אין רכז, שוטינג גארד וסנטר פותחים), ועם סגל שהיה מרחק סל אחד מסיבוב שני בפלייאוף, ואליפות אפשרית.

  2. זה יהיה מעניין מאוד אם אודרידג' יעבור לספרס, מעניין מאוד איך המועדון הזה יתפתח. רק שבכלל לא ברור אם זה אפשרי מבחינה פיננסית. מה שבטוח הספרס צריכים להתחדש ומהר.

  3. כדי להביא את אולדרידג עם החוזים החדשים של לאונרד וגרין זה אומר שגינובלי ודאנקן יצטרכו לשחק רק בשביל הכיף

  4. החסרתי פעימה עם הדיווח על דיאו.

    אני לא מבין מה אתה כל כך תופס מספליטר, הוא אכזב כל פעם מחדש. הדבר היחיד הטוב שהוא עשה בספארס זה הסדרות מול דאלאס ופורטלנד שנה שעברה כשהוא האט את נוביצקי ואולדרידג'. הוא רך, הוא נגר, הוא לא ריבאונדר טוב והוא נוטה להיפצע. ייאמר לזכותו שיש לו מובים יפים מתחת לסל אבל זהו פחות או יותר. הספארס עשו בחכמה כשהם נפתרו ממנו בטח כשיש סיכוי שאולדרידג' יחתום שם.

  5. הפרונט ליין של אטלנטה מפחיד? שוין.
    נוסף לספליטר הפלגמט פופ איבד גם את ארון ביינס, אבדה גדולה יותר לדעתי. בכל מקרה, אם למרקוס מגיע אז אפשר להסתדר גם בלעדיו.

  6. הספרס לא חושבים על השנה אלה על שנה הבאה.נכון כנראה מנו לא יהיה .אבל הם יוכלו להחתים כל אול סטאר על חוזה מקס.ואז יהיה להם את למרקוס טוני גרין ולאנרד.עוד איזה גבוה טוב ולך תעצור אותם.

  7. מנחם טור נפלא .
    אני חושב שלמרות מה שכתבת (ואתה ללא ספק צודק).
    הקבוצות מגזימות בחוזים מטורפים לשחקנים בינוניים .
    אשר לס.א אני מאמין שאולדרי'ג יחתום בקבוצה ושהם מבינים זאת .

  8. כל הכבוד לספרס על מהלכים בפרי אייג'נסי ועל העפת ספליטר שעשה לי נקע באישונים בסדרה מול הקליפרס.
    את דיאו צריך להשאיר, זה בטוח, ולשכנע את דאנקן לחתום לעונה על חוזה נמוך ובעונה הבאה, עונת הפרישה, לפצות במקצת.

    אגב, ראיתם כבר את הלוגו החדש של הקליפרס?

  9. דאנקן ממשיך כל עוד הוא יכול לתת עבודה . והוא יכול .
    אם למרקוס בא יאנשאלללה וישלים חמישיה של פארקר\ג'וזף ( עדיף הגנתית) עם גרין ולאונרד בכנפיים וטימי ב5 או ב4 זה יהיה פאקינג פרפקט .
    גם אם יהיו חריקות מבחינת פציעות או שקר כלשהו אחר . בשיאם בלי פציעות עם דאנקן ומשכת הקסם שלו אין שום דבר שיתקרב לזה . הם ישחטו קבוצות .

  10. אני פשוט לא מאמין שאנשים כאן מזלזלים בטוני פארקר.
    זה פשוט אבסורד.

    מאיר אריאל תסיר דאגה מליבך, פארקר יהיה הרכז הפותח.
    בפליאוף אני לא חושב שיש רכז מוכח יותר מפארקר. אבל כל הביג 3 אף פעם לא נצצו יותר מדי ואת התארים לקחו.

    etayle אני לא יודע מה יקרה ב2016/2017 אבל אין לנו דרך לדעת איך הליגה תראה, מה שבטוח הוא שדווקא העונה שהשלד עוד קיים ופארקר-דיאו-דאנקן עדיין מסוגלים לתץ עונה טובה, בהנחה ואולדריג' יגיע, זאת תהיה ה-הזדמנות. כי איריה הסגל יהיה זקן ודי בוודאות ש2 שליש מהביג 3 יהיו בפנסיה אחריה.

  11. גולדן סטייט אגב צריכה להשתפר אחרי שתשלח את דייויד לי ותביא 4/5 מאסיבי.
    דייויד ווסט ועוד איזה ביג מן, והם ישתפרו בהרבה, וזה מעונה של 67 נצחונות.

    המזרח כמובן ממשיך להחלש.
    וושינגטון חייבת איזה סמול פורוורד ואינדיאנה צריכה עוד 2-3 שחקנים ולשמור על ווסט, ואולי, אולי תהיה רמה כלשהי גם במזרח.

  12. מה קורה אם ב2016 הדיל הטלבזיוני לא נחתם? לא סביר, אבל מה אם הכלכלה האמריקאית תכנס למשבר ואף רשת לא תהיה מוכנה להוציא כל כך הרבה כסף? איך יודעים בודאות שיכנסו סכומים כאלו? האם יש טיוטה מוכנה של חוזה?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט