הקליבלנד קאבס פצועה פיזית, ואני מאמין שגם שבורה מנטלית.

אמש, לברון הופיע בספורטסנטר ואמר שהוא "לא פוחד ממשחק חמישי בחוץ. גם במיאמי שחקנו חמישי בחוץ נגד בוסטון סלטיקס וניצחנו, והמשכנו עד שזכינו באליפות".

זה נכון. אבל אחרי המשחק הרביעי לדוויין ווייד לא עשו אמבטיית קרח עד הצוואר (דלבדובה), לריי אלן לא עשו EKKG (SOUND WAVES ואז קרח (שומפרט) וללברון לא תפרו את הראש (לברון).

המשחק השלישי של מתיו דלבדובה היה ONE TRICK PONY. כתבתי אתמול שהיה זה המשחק המטורף והלא שפוי ביותר שראיתי אי-פעם משחקן שלא שם לב לשנייה אחת לסיכונים שהוא מעמיד לגופו. הוא גם קלע כפי שמעולם לא קלע לפני כן ב-NBA. ישנם ימים כאלה. יום כזה לא יחזור, והאמת חייבת להיאמר: הוא שחקן בינוני ביותר. אני מזכיר את השם ג'ו האריס שוב ושוב כי אני יודע – לא חושב, יודע! – שהוא שחקן טוב ומוכשר בהרבה מהאוסטרלי.

בינתיים שני המשחקים שהקאבס ניצחה היא ניצחה בגלל לברון ובגלל ה-GRIT שדבק בכל שחקניה. אין בעברית (לפחות אני לא יודע) מילה מתאימה לתרגום ל-GRIT. זה לא בדיוק אומץ וזה לא בדיוק כוח סבל, וזה לא בדיוק תעוזה. זה מין קומבינציה של הכל. מין "חריקת שיניים". הקאבס לא ניצחה כלל וכלל בגלל כדורסל טוב.

בלאט ניצח שני משחקי גמר עם ארבעה שחקני חמישייה שמעולם לא שיחקו בסידרת גמר של ה-NBA, ושניים (דלבדובה ומוזגוב) שאף פעם לא שיחקו בפלייאוף בכלל.

על הספסל יושבים דון מריון ומייק מילר שלא רק שיחקו במשחקי גמר, הם גם ניצחו בהם, ולא רק כך – הם גם הצטיינו בהם, ושניהם היו אחראים על לפחות נצחון אחד שנירשם כמעט על ידי כולם על שמם.

אני אומר לכם עכשיו שאם בלאט לא נותן להם לשחק דקות משמעותיות במשחקים הבאים לקאבס אין תפילה. גולדן סטייט היא קבוצה טובה יותר, ושחקניה טובים יותר מכל שחקני הקאבס מלבד לברון ומוזגוב.

GRIT יכול להביא אותך רק עד גבול מסויים. אפילו להביא נצחון כמו במשחק השלישי. הוא לא יתגבר על קבוצה טובה יותר. בלאט עשה שגיאה חמורה כשברבע הרביעי של המשחק הרביעי הוא לא הכניס את שון מריון ומייק מילר במקום הרגליים המחוסלות של דלבדובה, האפסיות במשחקו של ג'יי אר סמית', והיעלמותו של אימן שומפארט מהפארקט. אפילו לברון ויתר על המשחק מרוב עייפות, ואולי ההלם בגלל פציעת ראשו.

ברבע הרביעי גולדן סטייט הרחיבו את המשחק והקאבס ניכנעו ללא תנאי כשלא חייבים היו להיכנע, כשבשורותיך שני שחקנים בריאים לחלוטין, טריים, בעלי נסיון עצום, ולמודי קרב.

משחק שלישי בחמישה ימים ולא להשתמש בשון מריון אפילו לשנייה אחת?

זאת הביקורת היחידה שישנה לי כלפי בלאט. הטענה היחידה נגד הצורה בה הוא מנהל את הקאבס. הדבר הבא שאינו טענה אלא בקשה הוא, "אנא, נסה את ג'ו האריס!". אלה שזוכרים אותו מהעונה שעברה בוירג'יניה זוכרים שחקן גבוה, חזק, בנוי למופת, פיקח ביותר, ובעל קליעה מצויינת. יותר גרוע משחקן כמו דלבדובה הוא לעולם לא יהיה, ואני מאמין שברוב המקרים הוא יתרום יותר מאימן שומפארט, אבל כאן אני כבר לא יכול להתערב. אם בלאט נגד צעירים רוקיס', זאת זכותו. כמובן שזאת זכותו גם לא להשתמש בוותיקיו, אבל זאת תהיה שטות גדולה.

וישנו וותיק נוסף שלא קיבל צ'אנס, ואני הייתי נותן לו צ'אנס. הוא גם אלוף NBA והיו לו בעבר משחקים סופר מצויינים. שמו קנדריק פרקינס. הוא 2.09, הוא רק בן 30, הוא רחב, ויש לו קליעה טובה תחת הסל. הוא גם שמאלי. גם הוא עלול להיות הפתעה מאד מעניינת.

בלאט עצמו אמר: "אנחנו הכי 'דקים' ("THIN") שהיינו כל העונה. אני לא עומד להשתמש בזה בתרוץ, אבל זאת עובדה שאין להתכחש אליה". אוקיי, אין להתכחש אליה, אבל יש דברים שאפשר לנסות לעשות בנידון.

.לברון עצמו נשאל בקשר לכך והוא הגיב:.

"T"That's the coach's decision if he decides he wants to go deeper in the bench," James said. "We haven't played many guys throughout this playoff run. I think it would help some of the guys that are playing some high minutes, for sure. Just give guys a couple minutes here, a couple minutes there. But I think the coaching staff will try to do what's best to help us be physically and mentally prepared for Sunday.".

"We don't have many options as far as lineups we can go to, but we can make adjustments," James said. "That's what you do throughout a series."

תראו. אני לא טוען שפתאום שון מריון, מייק מילר, קנדריק פרקינס, והצעיר האריס ששיחקו מאד מאד משך העונה פתאום יעלו לשחק ויצילו את המולדת. הרעיון עצמו הוא FAR FETCHED. אבל לתת להם כמה דקות, רק לראות אם לפתע יידלק ניצוץ בשחקנים הוותיקים האלה שפעם היו מצויינים והם לא 'זקנים' (מריון בן 37 אבל עם גוף צעיר וכושר גופני שתמיד היה מעולה; מילר בן 35, ופרקינס בן 30) הוא צו השעה!