וישמן הופס ויקלע – הופס במספרים לאורך השנים / מולי

וישמן הופס ויקלע – הופס במספרים לאורך השנים / מולי

 

כבר קרה לכם שהייתם בטוחים, אבל ממש ממש בטוחים במשהו ולפתע חשבתם: "בעצם, מאין נובע הביטחון הזה שלי? על מה לעזאזל הוא מסתמך?"

אז שלשום, ברבע לשבע בבוקר, בפקקון בדרך לעבודה, בדיוק לפני הפנייה העמוסה האחרונה לפי שכל התנועה משתחרר, זה קרה לי.

יש מן תחושה של שחרור כשיש בך תובנות ואני הבנתי, בעודי בפנייה העמוסה האחרונה, תובנה עמוקה שהופס, כן הופס, האתר – אתם יודעים, פשוט נמצא במגמת גידול והתפתחות מתמשכת.

אחרי הפנייה, כשהתנועה כבר זורמת חמש דקות לפני העבודה, הבנתי גם שזה נחמד להיות בטוחים במשהו, אבל שאמירה שכזו בקרב הקוראים – גם אם הם כולם יסכימו לה, דורשת הוכחה של ממש, אז החלטתי לשנס את מתני וללכת ולעשות מעשה ולבחון את הופס בעבר ובהווה.

ואתחיל בהתנצלות: יש גבולות למה שאני מסוגל לבחון, הן מבחינת הסטטיסטיקה הקיימת באתר והן מבחינת הרשאות הצפייה שלי באתר, ולכן הסטטיסטיקות שאביא הן מוגבלות. אגב, נא לא להיבהל מהמילה "סטטיסטיקות" שכן אני מבטיח שלא אדבר על שום דבר יותר מסובך מ"ממוצע".

אז קצת מספרים. באתר הנוכחי של הופס קיימים 4,181 פרסומים החל מהעשירי לאוגוסט 2012 ועד סוף מאי 2015 חישוב ארוך אומר שזו תקופה של 1024 וחישוב קצר אומר שזה ממוצע של קצת מעל לארבעה פרסומים ביום לאורך התקופה.

ארבעה פרסומים ביום לאתר של כותבים מתנדבים ודוקטור אחד גרפומן? האמת, נחמד, אבל הרי קבעת לפני רגע שהאתר מתפתח, מה עם ההוכחה?

 

גרף 1 מתוך 1 (כי יש כאלו שגם גרף אחד הוא יותר מדי עבורם)

GRAPG-HOOPS

הגרף הזה הוא בדיוק כמו הדרך שלי לעבודה. יציאה נוראית ואטית מהרחוב שלי, לתוך פקק אטי שממנו פונים לדרך מהירה אך עמוסה , ואז פניה לדרך שהיא אמנם פחות מהירה אך גם הרבה פחות עמוסה ולכן המהירות עולה קצת, והגעה.

הגרף נותן את כמות הפרסומים באתר בחלוקה לפי חודשים ושנים.

מהגרף, ממש כמו מהדרך שלי לעבודה בבוקר, אנו יכולים לראות בקלות שקצב הפרסומים בשנה הסגולה (2012) היה אטי. עלה יותר בשנה המסומנת בבורדו (2013) עלה בהרבה בשנה הצהובה (2014) ועלה קצת פחות בשנה המסומנת בתכלת (2015).

עוד אפשר לראות שהיתה עלייה משמעותית (מכביש צדדי לכביש פקוק) בכל אחד מן החודשים בין 2012 ל 2013  כמו גם עלייה משמעותית (מעבר מכביש אטי לכביש מהיר) בין 2013 ל 2014.

העלייה בין 2014 ל 2015, לעומתן, קיימת, אך הרבה יותר מתונה (מדרך מהירה פקוקה לדרך צדדית פנויה).

אז נגמור עם הגרף (והדוכס, והלורד ) ונעביר לטבלה:

טבלה 1 מתוך 1 (רק אחת כי אי אפשר בלי מספרים, ורק אחת כי לא כולם אוהבים מספרים).

pubs-hoops

 

בטבלה הזו אני מביא את מספר הפרסומים בכל חודש החל מהמעבר לאתר הנוכחי באוגוסט 2012 ועד למאי 2015.

בנוסף, סימנתי בטבלה בצבע כמה מספרים מעניינים:

באדום, חודשי השפל ובירוק חודשי השיא של האתר בכל שנה.

אז קודם כל, חודש מאי 2015, זה הרגע הסתיים, הוא השיאן ללא עוררין. בחודש זה פורסמו באתר 203 פרסומים, 19 פרסומים יותר מהחודש השני בכמות הפרסומים, חודש אוקטובר 2014 (בתחילת עונה זו) בו פורסמו 184 פרסומים.

החודש האטי ביותר מבחינת כמות הפרסומים (אם נתעלם מאוגוסט 2012 המוצהב כי הוא חודש חלקי), הוא ספטמבר 2012 בו היו 31 פרסומים. חישוב מהיר מראה שזה יותר מאשר פי ששה פרסומים בחודש. מאז 2012 עלינו מפרסום אחד ליממה ליותר מששה פרסומים ליממה.

אנו יכולים לראות מן המספרים בעלי הרקע האדום בטבלה שחודש פברואר הוא כעיקרון החודש בשנה בו יש את הכמות הנמוכה ביותר של פרסומים. האמת זה הגיוני: לא רק שזו תקופת אמצע העונה ב-נ.ב.א. אלא שעבור כל מי שנמצא בחצי הכדור הצפוני זהו לרוב החודש הקר בשנה, וכשקר, קשה יחסית להקליד. אגב, אני לא שוכח לרגע שזהו גם החודש הקצר ביותר בשנה ולכן יש בו פחות ימים לפרסם בהם.

בעוד ברור לכל שבפברואר יש את הכמות הנמוכה ביותר של הפרסומים, הרי הקביעה מיהו החודש בו יש את מרב הפרסומים קשה יותר. הן ב 2012 והן ה 2013 דווקא חודש דצמבר היה השיאן, אולי בשל כל סיכומי השנה למיניהם, ואילו בשנת 2014 חודש אוקטובר היה השיאן ודצמבר לא רק שלא היה בראש הרשימה אלא אפילו היה בתחתיתה: אחד לפני האחרון.

המגמה המסתמנת בשנת 2015 היא מגמת גידול. כמעט בכל יום ישנם חמישה בממוצע 5.3 פרסומים ובחודש מאי היו בערך 6.45 פרסומים ליום. בתור אחד שיודע כמה זה לא קל לכתוב הן עקרונית והן מבחינת טרדות החיים – האמינו לי שזה המון.

הסטטיסטיקה מספרת לנו שמאז אוגוסט 2012 פורסמו בהופס מספר מדהים למדי של 4,181 פרסומים שאליהם נלוו מעל ל 178 אלף תגובות. החישוב מראה שזה ממוצע של קצת פחות מארבעים ושלושה תגובות לפרסום! נתון מדהים למדי – הייתי אומר.

נו, אז כעת אני בטוח שהופס השמין ובועט וחי, והשנה יותר מתמיד, וכפי שראיתם, יש לי גם את המספרים המוכיחים זאת. חבל שלא עומדות לרשותי עוד סטטיסטיקות לבחון מה קורה בו בהופס אך ברור לחלוטין, -והפעם גם כתוצאה ממספרים ועובדות ולא מתחושה- שתחושתי הראשונית היתה מוצדקת.

אז הופס גדל. ואני מקווה ומאחל שיגדל וישמן ויתפתח ושימשיך לקלוע לסל ובאחוזים טובים יותר.

שכן הרווח מכך – הוא הרווח של כולנו.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 85 תגובות

  1. אני חושב שלקרוא להופס אתר זה קצת חוטא למציאות,הופס כבר מזמן חצה את גבולות האתר ולצורך העניין בחלק מהמקרים את גבולות האינטרנט.זה יותר נכון להגיד פשוט מקום מפגש לקהילה גדולה שרק הולכת וגדלה.לצורך העניין בימים ארורים שבהם האתר לפעמים נופל,אני בודק האם אתר חזר משהו כמו כל 5 דקות ומרגיש ממש שחסר לי משהו.
    לסיום נהפוך קצת לדורון ורק נקווה שהקהילה רק תמשיך ותגדל ושנמשיך להתווכח/להתפלסף/לדבר שטויות.
    (השאלה מה נעשה ברגע שלברון יפרוש???)

    1. לתחושתי, ווסטברוק בדרך לתפוס את מקומו של לברון כ-"ארכינבל" של קהילת הופס.
      לא לדאוג, "ללל" תמשיך בדרכה העליזה, בהנהגתו המשובחת של האשך הטמיר,
      ואנו, שאר שוכני האתר, נמשיך להנות.
      (כי זה אחד הדברים היפים כאן באתר, גם כשלא מסכימים, זה ברוח טובה)

  2. מולי כל הכבוד על הטור המעניין הזה. אני מבין שהטבלא והגרף מציגים את אותם נתונים (?)
    לטעמי 5 כתבות ביום זה יותר מדי, אני לא מצליח לעמוד בקצב הזה, כנראה שאני קצת זקן מדי (יליד שנות ה-60 🙁 )
    לא אמר כלום על איך שהרמה והאיכות עלו עם השנים, ובאותו זמן עלתה הרמה גם בתגובות (הפרחים לגיא ולשאר) זה מה שיפה בהופס
    עכשיו תכתוב טור על זה !

    1. עגל, אנו צריכים להבין שבניגוד לשנים עברו, השנה עברנו לימים של שמונה פרסומים ויותר, חלקם בבוקר וחלקם בצהריים…
      איני יודע מה יקרה בפגרה, אך נראה לי שעלינו לקבל את הכידול במספר הפוסטים באתר כעובדה.

  3. עוד סיבה ליובש של חודש פברואר היא פגרת האולסטאר, שבמהלכה אין כמעט סיקורים ובכלל יש פחות על מה לכתוב

    תודה

  4. עורכי העיתונים שהשליכו את מנחם לס מהסיפון לאורך השנים:

    eat your heart out!

    (לעורכי דהבאזר: במקרה שלכם – כיס המרה)

      1. אין לי ידע ספציפי, אבל הוא הרי עבר את כל העיתונים הגדולים. אז או שקימצו עליו ולא רצו לשלם מה שביקש, או שלא התחרו בהצעה שקיבל ממקום אחר, או שניהם. העובדה היא שאף גורם תקשורת (ודאי לא דהבאזר הנפוחים) לא הבין מה יש לו ביד.

    1. איש לא 'פיטר' אותי. ח'דשות הספורט' נפח את נשמתו; 'חדשות' נפח את נשמתו, מ-'ידיעות' התפטרתי בגלל ריב עם העורך. את 'מעריב' עזבתי כי הם החליטו לקצץ לי בחצי את המשכןרת. רק אולי מ'הארץ' פוטרתי כי רון קופמן טען שאין להם מקום לכתב מארה"ב. דהבאזר? זו היתה החלטה משותפת, אבל אולי אפשר לקרוא לזה 'פיטורים' כי איזה שמוק שם (אחד מהבעלים) בשם בקרמן טען שאני לא כותב ב-"רוח" האתר, אבל מצד שני אז קניתי את הופס והחלטתי בעצמי להקדיש את כל האנרגיה כאן.

  5. שאפו גדול למולי על המאמץ, היוזמה והתוצאה. שתי תוספות:
    ראשית, מספר התגובות וכמות הכניסות הם מספרים משמעותיים שמעידים על התגובה לכמות הפוסטים.
    שנית, אנחנו באמת עושים מאמץ רב ליצור תחושה של קהילה. המאמץ מתבטא בשמירה על תרבות דיון נקייה, דבר שהשנה הצלחנו בו מאוד, בהתייחסות האישית לכל מגיב וכל תגובה, וכמובן במאמץ היומיומי להישאר מעודכנים ומובילים בנוגע לכל אירוע ספורטיבי ולכל נושא חם, מתחמם וכזה שיהיה רלוונטי בקרוב.
    כשעולה כאן קרב בנוגע לזהות הmvp, כשאנחנו מתווכחים אם כריס פול הוא ווינר או לוזר, הזהות של לברון וכמה מגיע לוויד להרוויח, אלה נושאים בוערים או כאלה שעוד מעט יבערו.
    לכן, אם אתם רוצים להישאר מעודכנים, ותמיד להיות צעד אחד לפני החברים במשרד, תמשיכו לעקוב ולהגיב.

  6. צריך לזכור אבל שכמות התגובות מוטה כלפי מעלה בגלל הבלוגים החיים שמגיעים למאות תגובות. מעניין מה הממוצע בניכוי אלו.

  7. מודה שאני חסיד שוטה של מנחם. עם היסטוריה, ידע ובעירה פנימית לכתיבה כמו שלו, מבחינתי גם כשהוא טועה – הוא צודק.

    אבל ברור שהאפראט כאן הוא בעיקר תוצאה של היורשים והממשיכים הגאים. אינני יודע מי בדיוק עושה מה, אבל מגיע לכם שאפו ענק. ואין לי ספק שגם השכר בצדו של הפרויקט, כי בית ספר כזה לא תקבלו בשום מקום.

    (איחלתי לחייל בהצלחה 😉 )

    1. +1 מקוראת סמויה בדימוס 🙂
      תודה על כל הפוסטים ועל התשובות הסבלניות לשאלות רפות הבנה (או משוללות הבנה, קשה לזכור את הסקאלה של מנחם בעניין..).
      יהיה שמח בחמישי!

  8. נערה הייתי וגם זקנתי .
    בחיתוליו של האתר עדיין הייתי נערה מרדנית , אופנוענית קשוחה ומורדת , הן על הכביש והן לפעמים גם באתר .
    מאז אף אני התפתחתי לצד האתר לאורך השנים , וכיום אני עלמה חסודה (התמונה לתזכורת בלבד מעצמיותי הקודמת) אשר נהנית הן ממדיטציה טובה כמו גם מהגות ושיחה ברומו של עולם על צניעות , אגו , כדורסל והחלפת מתכונים לעוגות שמרים.

    חסר לי קצת יקירי רבין אשר חיבבתי ביותר באותן שנים , אבל מילא , צריך ללמוד גם קבלה לפעמים .

  9. נכון מה שנאמר לפני ושכחתי בעצמי – למולי, זה מעניין מה החלוקה לפלייאוף ומה לשאר השנה.
    בפלייאוף זה ברור שישנו פיק, אבל לדעתי זה נס שבכלל ישנן כתבות ותגובות בפגרה

  10. הופס אי דיד אית אגיין.. אתר חביב וסימפטי וכותבים יצירתיים ומפתיעים והרבה הרבה הומר… יופי!
    מעבר לכך צריך להגיד תודה לדייויד שבזכותו
    כמעט כול אתרי האן בי אי פורחים והתעניינות גוברת. תמשיכו כך..

  11. מולי תודה רבה.
    האתר הזו הוא סוג של תראפיה לאחד כמוני.
    אני שמח להיות כאן ולקרוא אתכם

    ואני מרגיש כל פעם מחדש שיש לי הזכות לכתוב באדם של מנחם לדעתי גדול עיתונאי הספורט בארץ בכל הזמנים.
    מי שהדביק אותי לאהבת הכדורסל מאמריקה ועוד רבין וטובים כמו אלעד אייל הוא מנחם ……יש לו מאמרים מידיעות של שנות ה 80-99 שאין לצערי להשיג בשום מקום …במיוחד על כאלו שחקנים שלא הגיעו לליגה מסיבות שונות.
    הלוואי והפנינה הזו תהיה תמיד וכמו שאנו אוהבים.
    אגב לא משהו מדעי אך אתמול חיפשתי מאמר ישן וגילתי שאחד ל 3 ימים בערך מתחלף עמוד.
    וכמעט באותו עניין אשמח לדעת לאן נעלם הארכיון .זאת אומרת יש ארכיון אבל פעם היית מקיש חודש ושנה ורואה את כל מאמרי החודש …כדאי להחזיר זאת.
    דבר אחרון אני אישית כותב באתר מאז מונובסקט 2010 באותה תקופה מנחם לקח בעלות על האתר וחיפש כותבים . היה נחמד אם ניתן היה למצוא מאמרים גם מאז ו כמובן קודם לכן …האמינו לי מהזיכרון יש כמה פנינים כגון למשל מאמר מקיץ 2009 שחוזה בקווים כלליים את המהלך של לברון בקיץ 2010 במאמר למיאמי.

  12. הגעתי לפני שנה ואני לא מתחרט אף לא לרגע. כיף לקרוא את כולם וכיף לקרוא את התגובות, לקחת חלק בבלוגים חיים וכמובן שגם לכתוב בעצמי. למרות שמנחם כל הזמן צוחק עלינו – רפי ההבנה, יש כאן רמת הבנה שאי-אפשר למצוא בשום אתר ספורט בארץ!

  13. יש לנו בסביבות 10,000 כניסות ליום +- 1,000. ביום חמישי-ששי הזה יהיו בוודאי 15,000 כניסות. אבל אני לבדי ניכנס איזה 20 פעם ליום.

  14. מנחם. רוב אנשי הצוות נכנסו ונכנסים כמה וכמה פעמים ביום. זה היה וזה יהיה. מכך שאם יש גידול בכניסות ניתן להתעלם מהמשתנה הקבוע שהוא אנשי הצוות.
    מעניין אם יש סטטיסטיקה שבודקת מכמה ip שונים נכנסים…

  15. מולי תודה שוב על העבודה הסיזיפית. ישנן שתי טבלאות מעניינות שהיינו רוצים לראות אם כבר יש לך את הנתונים בשלו – טבלת המובילים בכמות הפוסטים, וטבלת המובילים בכמות התגובות
    אני מדבר על כמות, לא איכות 🙂

    1. אני חושש שאני מיציתי את המכסימום מהסטטיסטיקות שאני מסוגל לראות מבלי לעבור על המאמרים אחד אחד לרשום בטבלה.
      גם כך עברתי חודש חודש כדי לקבל את כמות הפוסטים בכל חודש, אבל זה רק 40…

        1. +10000000000001
          אתם מדברים אלי?
          שמח. לשמוע שאתם יודעים איך קוראים לי (או שלא)
          צירפתי לינק שאומר כמה כניסות חודשיות יש, מפה שכל אחד כבר יא ין למה או למי שהוא רוצה…
          גם אלף ביוםזה יפה , בייחוד שנשארים מעל שלוש דקות באתר.
          אבל למה להגזים ???

      1. טרי פראצ'ט, בעל הבנה מעמיקה בטרולים, כתב על דרך ההתמודדות עם אותה ישות מסתורית שמפציעה מפעם לפעם באתר (אותה אנו נוטים לכנות "רבין")
        !Aaoograha hoa
        (בתרגום משפת הטרולים: "הוא שממנו עדיף להמנע")

        במילים אחרות – פשוט להתעלם.

    1. מר EKAK, האתר הזה, כמו כל האתרים מדברים על הערכה ( estimate.)
      ראיתי באתר האישי שלי הסטטיסטיקה שהם נותנים שונה לחלוטין מזו שבאתר שלי עצמו.

      1. ברור שזו הערכה, אבל בין ההערכה של מנחם לשלהם יש סטייה של 1000 אחוז!! ההבדל הוא בין 1000 כניסות ליום ל10000.
        אז אפשר לנסות ולקרוא לי טרול או להתעסק
        בדברים שוליים , אבל אין מצב שהם טועים ב1000 אחוז!!

        1. אבל אני רואה שלדעתם יש כמעט אותו מספר כניסות לפני חצי שנה וכעת, צר לי אבל זה לא הגיוני.

          כמו כן, שים לב שמעבר לקביעתם שזו הערכה, הם מדברים אך ורק על תעבורה ממחשב (דסקטופ) ולא על כלל התעבורה (All Traffic ) כך שכל מי שנכנס מסמרטפונים כלל לא נספר, ואני יכול לומר לך שאפילו קשישים כמוני נכנסים חצי מהזמן מהסמארטפון..

          לאור כל אלו, אני חושש שאני חייב להגיע למסקנה שהמידע שיש באתר הזה ודומיו אינו כוללני ומדוייק, בטח לא כמו הקאונטר של האתר.

          1. אין להם שום גבר נגד הופס, ואין כזה שבר לא הגיוני..
            אתה צודק לגהי הדסק טופ!!
            זאת חברה שמוערכת בשווי של מאות מיליונים, נראה לי שהם יודעים פחות או יותר לכמת כניסות…
            אגב- אני לא מנסה להוכיח פה משהו, סתם רציתי להביא דברים יחסית מדויקים.
            3 וחצי דק באתר זה המון זמן למשתמש!!

  16. אני אכנס להנהלת האתר ואעתיק את כמות הכניסות ליום. אבל אצטרך לעשות פייסט במאמר כי אני לא יכול בתגובות.
    עוד מעט

  17. ניסיתי להיכנס לעמוד הסטטיסטיקה, אבל מאז שעברנו שידרוג, הוא נעלם לי. אני פונה לעזרא שיראה לי כיצד להיכנס בחזרה לעמוד הסטטיסטיקה.
    אני עושה זאת סתם לידיעת כולם. כשכתבתי 10,000 כניסות, המספר הוערך על ידי כי עד שהאתר שודרג הסתובבנו סביב 7,000 עד 8,000 כניסות ליום.
    אני עושה זאת עבור כולם. האחרון שאני עושה זאת עבורו הוא רבין הזה, גבר בן 40 שת[צריך לשמוע מרועי בן ה-15 כיצד אדם מבוגר צריך להתנהג.

  18. באמת כל הכבוד לכולכם, זה אכן אתר נהדר עם כתבות נהדרות ותגובות לפנתיאון.

    מבחינתי, מאמר אחד שזכור לי במיוחד שקראתיו מספר פעמים כי זה היה כמו לקרוא על המשפט של קלווינג'ר כשגנרל שייסקופף הוא גם הסניגור, גם הקטגור וגם השופט, ואף הראתי את הפוסט לחבר'ה במשרד שגם הם יוכלו לצחוק, הוא הפוסט שנכתב ממעמקי עצביו של מנחם על לברון ג'יימס שהופיע במונדיאל וגנב את כל תשומת הלב של הכתבים מנבחרת הכדורגל של האמריקאים.
    רץ לחפש אותו ולקרוא שוב.

    1. אוי נגמרתי, שפכתי פה דמעות של צחוק וכמעט הערתי את כל הבית..

      שם המאמר- "לברון הוא לא יותר מ-S.O.B עלוב שמתאים ללייקרס". תאריך- עשרים ומשהו ביוני 2014 (אפשר למצוא בארכיון, אין לי אפשרות לשים לינק כרגע דרך הסמארטפון).

      מומלץ בחום למי שרוצה לגעות מצחוק.

  19. ומנחם, באמת ומכל הלב-

    אתה עיתונאי הספורט מספר אחד, הפוסטים שלך הם הנאה צרופה והתשוקה שלך לנ.ב.א ולספורט בכלל מעוררת השראה!

  20. טיפונת הזגמתי. שיא הכניסות ליום הוא 8,057. מאחר ולא הצלחתי להיכנס הייתי בטוח שעברנו את ה-10,000. השעה הפופולרית ביותר באתר היא 8:00 בבוקר

    ותודה על המחמאות

  21. המספרים לא משנים כלום.
    מה שחשוב פה כמו שיניב אמר, זה שנוצרה קהילה של דפוקים עם עיניים טרוטות ופטיש לראות ולדבר בלי סוף על כדורסל.
    השלד שמחזיק את האתר, מלבד מנחם שהוא המוח ומערכת העצבים (תרתי משמע) הם כותבי הפריוויוז והסיקורים במהלך העונה.
    העבודה הכי קשה ושוחקת שמחזיקה את כולנו כאן גם בימים הקשים של פברואר.
    אז מעבר לכתבות האדירות הנוספות של הכותבים הקבועים והמזדמנים, שאפו ענקי לכותבי הפריוויוז והסיקורים וכמובן למגיבים הגאונים ושלולי ההבנה (אשך!!) שפשוט עושים את האתר הזה למה שהוא.
    זהו נראה לי שלא נשאר פה תחת ללקק

  22. תמיהה קטנה- האם לכבוד הגידול לא מגיע לאתר לקבל אפשרות חיפוש? היום לא ניתן לחפש בתוך האתר (אלא אם יש דרך שאינני מכיר) וחבל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט