כריס פול – ווינר או לוזר / פאנל בהנחיית ד"ר חליל

חליל: ערב טוב סאיידי וסאיידתי, כאן דוקטור חליל מדבר אליכם עד שאסור יהיה לוואחד כמוני לדבר ספורט מתוקף הצווים החדשים של המשרד המרכזי של הספורט.

כינסנו כאן בערב נעים מכל הקצווים של הגלובוס ארבעה כדי לדון בשאלה שמעסיקה אותנו מיני אז ומתמיד – כריס פול, ווינר או לוזר.

וואלק לכל בר של מינימום דעת ברור שזה הקטן גדול כבר לעולם לא יהיה, ולא יעזור בית דין של מעלה. אלא מה, עדיין פה וגם שם יש מישהו או אחר שקצת אהבל לחשוב שלזה הזריר יש עוד סיכוי למשהו. זה שטות, בטח שטות, אבל כל זמן שמדיניות של משרד ספורט מרשה לדבר, נרשה להם לדבר גם בלע ושטות. זכות של כל אחד בינתיים.

אז קראו לשופט האובייקטיבי ואמרו לו, תפאדל. אתה תחליט. ועוד ברור, מי שמפסיד יש פה דברים של עז לאכול, והמנצח יש לו כבש.

אז אני מזמין אוסטרלי מחייך וילד נחמד, ואומר להם בואו, מי ממכם רוצה, ידבר ראשון, יגיד מה עלה לו בדעת, ואחר כך אלוהים גדול יבואו הבלוך והבורוכוב ויביאו גם טענות של שכל וטעם.

תוצאת תמונה עבור ‪chris paul‬‏

רועי: אז כריס פול לוזר? כריס פול לוזר??

האיש שהגיע עם וויק פורסט לגמר ה-ACC, מה שאפילו דאנקן לא הצליח לעשות, לקח 2 מדליות זהב באולימפיאדה, אחד יותר מכל המדינה שלנו (לימור לבנת לא נחשבת) ביחד, וקלע סל ניצחון על האלופה והקבוצה הקשוחה ביותר מאז הבאד בויז, לוזר?

תכף תגידו לי שגם רוברט הורי לוזר. שחקן שמעיף את האלופה, בסיבוב הראשון, על רגל אחת, לא יכול להקרא לוזר. אז גם איזייאה תומאס צריך להקרא לוזר. נו באמת. טוב, למה אפשר לצפות מאוהד ניקס ומאוהד כוחות הרשע (מכבי-יונייטד-בארסה-ספרס).

בלוך: כריס פול הוא רכז נפלא, אייזיה תומאס המודרני, הגנה נהדרת, יכולת מסירה עילאית וחדירה ברמות הגבוהות ביותר, תענוג של שחקן.

כל עוד משחקים עד הסיבוב השני של הפלייאוף.

כי החל מהרגע שבו שעון מכה חצות בסוף הסיבוב השני של הפלייאוף כריס פול נעלם, מתאדה, נמוג.

עזרו לרועי ועידו למצוא את כריס פול ילדים, כי הוא איננו נמצא?

התקשרתי לדריל מורי, נועצתי בטובי המוחות הסטטיסטיים ברחבי העולם, אבל כל פעם קיבלתי את אותה התוצאה הלא הגיונית, ממוצע הנקודות של כריס פול, ה"ווינר" בגמרים איזוריים וגמר NBA: הוא 0.

אז אמרתי טוב, אולי משהו השתבש באלגוריתם, ננסה באסיסטים. ויצא שוב 0.

ריבאונדים? 0.

חטיפות? ניחשתם שוב, 0.

איך זה יכול להיות הרי רועי ועידו והדוק בכבודו ובעצמו אמרו שהוא ווינר, האם יכול להיות?

רגע, תנו לי לבדוק את זה שוב.

כן זה נראה ככה אבל שנייה אני רק אוודא.

הוא מעולם לא הגיע לגמר האיזורי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

נ.ב

אתם יודעים מי עוד הגיע לגמר מכללות? כריס וובר.

אתם יודעים מי עוד לקח שתי מדליות זהב באולימפיאדה? כרמלו אנת'וני.

תוצאת תמונה עבור ‪chris paul‬‏

חליל: אחלה אחלה… באמת. זה ילד נחמד, די חכם. כמו שאמר לו הבלוך הוא קצת מבולבל בין ווינר וכישרון, אבל עם הגיל יגיע גם השכל. עוד לא נפסוק דעה לפני שבאו האוסטרלי והבורוכוב אבל כרגע המצב תיקו תיקו נגד הזריר.

בורוכוב: כריס פול לוזר?

האמא והאבא של הלוזרים

מה שווה ניצחון במשחק 7 על הספרס למה שהתרחש מול הספסל של יוסטון ברבע האחרון של גיים 6

בעוד15-20 שנה כשהמשחק ישודר בערוץ 5 פלוס + גולד + פלטינה הזיכרון היחיד שיהיה קשור לווינר זה טופס הווינר שגרם לך להפסיד טיול אביבי לרודוס

איבוד עשתונות טוטאלי קולוסלי פנומנלי ויש יאמרו נורמלי כשמדובר בפול

אז הוא מחזיק במעמד של 0-3 בגיים 7 לפני המשחק מול יוסטון והוא ניצח את הספרס בהופעה הירואית אבל מה זה שווה לעומת ההפסד המביך ליוסטון .

זה שקול בערך לצאת עם הבחורה הכי מכוערת בשכונה אחרי שנפרדת מבר רפאלי

כשאתה ווינר זה אולטימטיבי . ג׳ורדן זה ווינר , מג׳יק , בירד אייזה

מלון בארקלי נאש ופול ענקים , אולי מטובי הכדורסלנים שהמשחק הזה ידע אבל הקו הדק שמפריד בין ווינר ללוזר עובר בתפר שבין להפסיד ליוסטון לבין לנצח את הספרס

מג'יק כארים לפלופ גורדן חוו הפסדים אבל הם ידעו מה צריך בשביל לנצח בסופו של יום

כריס פול שיחק 65 משחקי פלייאוף מבלי להיות בגמר הקונפרנסים

לצורך העניין המוביל הוא ת׳רל ביילי (פורוורד נחמד ) וקיקי וואנדוואי ( להיות באותה רשימה עם מישהו בשם קיקי …) עם 69 ו68 הופעות בהתאמה

יוסטון הגיעה לרבע ה 4 בפיגור של 10 ומעלה 49 פעמים בעבר , משחק 6 היה הפעם ה 50 והיחידה שבו הצליחה למחוק את הפיגור

 

כריס פול לא הגיע למשחק 7 , הוא הרבה להתחבא בפינות והיה חלש להחריד . אני כריס פול אני בעל הבית והכל צריך לעבור דרכי . לא דרך קרופורד או רדיק

המהלך שהוא נתלה על הווארד כמו פודל מיוחם זה לא בדיוק האימג׳ הכי וינרי שיש

 

https://www.youtube.com/watch?v=0FgsmprOLqo

 

יש משהו בכייני ומעצבן בפול משהו שמזכיר ילד בן 12 שמשחק בפעם הראשונה מול הילדים הגדולים ומקבל בראש

יש ילדים שימשיכו לרדוף את הניצחון ויש את כריס פול

להבחר כשחקן מס 2 בליגה ע״י אי אס פי אן לקבל כבוד גם מהחברים למשחק אין עוררין שהוא שחקן ענק

מלך האסיטים והחטיפות באותה עונה

ורשימה ארוכה של הישגים אבל ראבק ! איפה הטבעת ?

יש לי הרגשה שאם לא העונה אז אי מתי ?

בעונה הבאה דוראנט את ווסטברוק יגיעו עם השיניים מחודדות

כריס פול ? יוסיף עוד מדליה אולי עוד תואר MVPa של משחק האולסטאר עוד קמפיין פרסומי אבל בשורה התחתונה בעולם שסופרים את הכסף עדין חסר לו גרוש ללירה

תוצאת תמונה עבור ‪kangaroo basketball‬‏

מוריה: אהלן חליל שים כמה קפה על האש ארבע חומוס ותן לילד קצת בקלוואה שלא יפלו לו השיניים…

איזה טיעונים דור בלוך… 0 אסיסטים בגמרים 0 נקודות בגמרים.. כי … (קריאות תדהמה מהקהל) (הדגשה) כריס פול לא שיחק בגמרים (סיום הדגשה), וואו!  פעם אחרונה שאני הסתכלתי על ה NBA משחקים חמש מול חמש לא כריס פול נגד יוסטון, אבל תסובב את זה איך שבא לך, הקוראים בהופס כבר התרגלו שאתה מבטיח להם יום חמישי הגדול ומה שאנחנו רואים התכלס זה את אינדיאנה מול דטרוייט , או כמו שדור בלוך יגיד לכם אלופת 2004 מול פינאליסטית המזרח מ 2014, כי כבר הבנתם: הוא מורח אותכם. אין קבוצת כריס פול, יש לוס אנג'לס קליפרס שמורכבת מחמישה שחקנים.  ושהקליפרס מפסידים זה למרות שכריס פול עשה את כל מה שהוא יכול ואף יותר בשביל להביא אותם לנצחון.

בואו נראה את הצד האחר של הסטטיסטיקה, אסיסט בהגדרה זה מסירה שנהפכת לסל, אז איך קוראים למסירה שהשוטינג גארד מחטיא? כריס פול עשה את המסירה ראדיק או בארנס עמדו עם מבט פנוי והחטיאו זה קשור לכריס פול בכלל? אתם ידעתם שדור בלוך בסקוטית זה "דלת באגם" . למה לעזאזל צריך דלת באגם? אי אפשר לשחות מסביב? לצלול מתחתיה?  אני יכול רק להניח שזה פתגם סקוטי שאומר הטיעונים שלך לא מחזיקים מים.

אני לא אגרר לפרובוקציות זולות ואענה על השאלה בעובדות בלבד.

מה הסיבות שלCP3 אין טבעת? את הקריירה הוא התחיל בקבוצה שלא היתה קיימת, ניקח מצב היפוטתי שהפועל לונדון הופכת לקבוצת NBA , אין מצב שהיא תהיה קבוצת פליי אוף. כריס פול צוות לניו אורלינס ולא רק שהם בפליי אוף, הם מאזן שני בליגה. בינתיים בליגה נרקמות קומבינות לקחת אליפות. לברון ג'יימס ה MVP המכהן שגם לא לקח שום אליפות עד אז מצתוות ל פיינלס MVP ו ה PF של השנה לעשות סדרת אליפויות במיאמי. CP3 ראה שככה משיגים תארים ונסה להגיע לליקרס עם קובי וסופר מן. מה עשתה הליגה? חוקקה מולו חוק והקומישנר בעצמו חיפף אותו לקבוצה הכי גרועה בהיסטוריה. הקליפרס. דור בלוך היה רושם 1000 שנה ללא פלייאוף אחד, אני אדבוק בעובדות. 40 שנה הקליפרס לא מגיעה לפלייאוף. ומה CP3 עושה? שם אותם בפלייאוף מהשנה הראשונה.

איך הוא עושה את זה בשנים שה PG בעלייה מטורפת? כריס פול בחמישיית השנה שנה אחר שנה בתפקיד ה PG. אני אשאיר לרועי להראות את המספרים, איך הוא מוסר הכי הרבה מביא הכי הרבה נצחונות, ולא מאבד פוזשנים למרות שכל הכדורים עוברים דרכו וכל קבוצה בליגה שבשביל לנצח את הקליפרס הם צריכים לרוצץ את ראש הנחש. כן הנחש זה כריס פול.

אבל התחלתי בזה שכדורסל משחקים חמש מול חמש + ספסל + מאמן + GM ובעניין הזה אין שום טיעונים בעד הארגון הבזוי שנקרא קליפרס. ה GM שלהם לא טרח לבנות רוטצייה המאמן מתעקש לשחוק את הכוכבים שלו 45 דקות (!). איך הם יכולים לרוץ בדקות האחרונות? ניסתם אתם לעשות ספרינט של 20 מטר במשך 45 דקות?

איתו משחקים בלייק גריפין שכבר 8 שנים העתיד שלו מזהיר מההווה. ג'יי ג'יי רדיק שעד השנה על פעם שהוא היה מוריד כדור לרצפה זה היה  TO בטוח. ג'ורדן שעוד לא למד לקלוע עונשין והוא מנייה בטוחה לעצור כל מומנטום  של הקליפרס ובארנס שעשה בדיוק 0 במשחק האחרון. ואם זה כריס פול ניצח את האלופה היוצאת על רגל אחת. וניצח בקלות את יוסטון שעוד היה לו מיץ ברגליים.

מידן אם זה מעצבן אותך, תלעס קצת גת או תשתה את הקפוצ'ינו ספיישל של ד"ר חליל. כי אני רואה ווינר גדול.

 

חליל: אכן סיבוב כהלכה. נאמרו דברים של טעם בכל מיני טעמים ואין ספק לשופט שהטעם החמוץ שולט. השורה התחתונה קובעת, ושם אין טבעת. נראה רע מאוד ווינר טים. רע מאוד. המיקרופונים פתוחים וזכות התגובה היא נתונה לכולם.

 

בלוך: אולי הטקסט התעוות בדרך בין ישראל לאוסטרליה הרחוקה, או שאיזשהו קנגורו נתן מכה למחשב של המוריה וגרם למחיקות, אבל הרי התחלנו את הדיון מהאמירה שכריס פול הוא שחקן כביר, אך מה אין בין זה דבר וחצי דבר עם העובדה שמדובר בלוזר.

מה הוא לוזר?

מהמזרח התיכון ועד אוסטרליה, מהקליניקה של ד"ר חליל ועד בית הנופש של הדוק במזרח ארה"ב, לוזר הוא זה שאינו מסוגל לתרגם את כישוריו להצלחה ברגע המכריע, האם יכול להיות שחקן שיתאים יותר להגדרה הזאת מ-PG בעידן שבו זה התפקיד החשוב ביותר, שלא מצליח להגיע לגמר איזורי.

ואגב לא במקרה החבר מוריה השמיט את המילה "אזורי" שכן אם לא היה זוכה באליפות אבל היה מגיע לגמר ה-NBA ומפסיד ללברון פעם אחר פעם, דהיינו, לו היה מגיע לגמר האזורי אבל מפסיד פעם אחר פעם לסן אנטוניו של פופוביץ' או הלייקרס של ג'קסון, לו לא היה מגיע לגמר האזורי אבל היה מפסיד פעם אחר פעם לענקי המערב דיי דיינו.

אבל אבוי, ב-2009, ניו אורלינס שלו עפה מול דנבר עם תבוסה של 1-4 כולל תבוסה 121-63!!!!!!!!!!!!!!!!!! במשחק הרביעי. משחק שבו פול קלע, המתינו לזה, 4 נקודות!

מישהו רשם פה שפול לא הפסיד עד עתה במשחק 7 מעולם? קראתי נכון? הרי בעונת 2007-2008, ניו אורלינס שלו הפסידה בלי תנאי בשני המשחקים האחרונים מול סן אנטנויו כדי להפסיד את הסידרה 3-4 לאחר שהובילה 2-3, נשמע מוכר? אה לא? אולי זה בגלל שבפלייאוף השנה היא הובילה 1-3 והפסידה! אני מתחיל לזהות פה דפוס. פול אגב סיים באותו משחק מספר 7 עם 4 איבודים ויצא ב-6 עבירות. הלאה.

ורק כדי לסגור את תקופת ניו אורלינס כמו שצריך, הדחה 1-4 מול הלייקרס כולל שתי תבוסות כואבות במשחקים האחרונים של הסידרה, יכולת של פול במשחק ההדחה? 10 נקודות ו-5 איבודים, נשמע למישהו כמו יכולת של ווינר?

 

ועם הקליפרס מה?

 

הדחות רצופות מול סן אנטוניו ממפיס (מול שתיהן עם 4 הפסדים רצופים כדי להפסיד את הסידרה) ומול אוקלהומה וכמובן אין צורך להכביר מילים על השנה.

 

0 גמר אזוריים, 0 גמרים, 0 אליפויות, 0 סיבות לחשוב שכריס פול אינו לוזר.

 

נתראה ביום חמישי הגדול, משחק מספר 2 בגמר המערב, כריס פול לא יהיה שם.

 

בורוכוב: כשאין מה להוסיף אין מה להוסיף . שמישהו יקרא לצוות הרפואי לפנות את פול מהפארקט

אגב ניו אורלינס הובילה 0-2 מול הספרס והפסידה משחק 7

 

בלוך: ובונוס קטן למי שזה עדיין לא הספיק לו:

 

https://www.youtube.com/watch?v=qFvf_ZVX8G8

 

דבר העורך – לרגל לכתו מאיתנו של BB king הקשבתי לו קצת יותר לאחרונה.

בקטע הבא הוא שר על thrill  שנעלם לו. השנה היא 2010. ביבי זקן, שמן וחרוך למראה. הוא יושב במרכז הבמה ונראה כמו קינג לואי ממוגלי עם גיטרה. אבל כשהוא פורט אתה מבין שמי שמחלק אצבעות בעולם הזה הוא אלוהים, ויש לו פייבוריטים. סביבו יושבים ענקים. ליד כל אחד אחר אריק קלפטון וג'ימי ווהן מספיקים כדי שירגיש מוצל. אבל ביבי קינג יושב ביניהם באמצע הבמה, והוא "דה מן". תראו איך ב8:10 הוא אומר להם תודה, שהם מתייחסים אליו כל כך יפה שהוא מרגיש מיוחד. הקהל מוחא כפיים, אבל לא מספיק. אמרתי, הם מתייחסים אליי כל כך יפה שאני מרגיש מיוחד, הוא אומר, ואז הקהל עושה כנדרש ומריע. https://www.youtube.com/watch?v=FMEzFgCLv8c

אתם מבינים, על במה ועל המגרש יש "דה מן". וכשהוא שם, הוא "דה מן". ביבי קינג היה כזה. וגם אייזיאה, וג'ורדן, ובירד, ומג'יק, וקובי. כריס פול הוא לא כזה.

תוצאת תמונה עבור ‪bb king crossroads 2010‬‏

רועי: כריס פול הוא ה"דה מן" הזה. 23 נקודות ב-50-40-90 ו-8.8 אס' למשחק בפלייאוף זה ענק. אייזיאה תומאס, בפלייאוף של 1989-90: 19.4 נק' (40-40-70), 7.7 אס' בערב. פול כשלעצמו הוא ווינר, אבל הוא לא אשם שהוא נמצא במועדון הלוזרי ביותר בליגה-גם ביל וולטון, בוב מקאדו ורבים אחרים לא הגיעו איתו להישגים בשיאם. אי אפשר להשוות תפוח עם תפוזים. CP3 ווינר שהביא את המועדון הכי לוזרי בעולם למרחק משחקים ספורים מ-2 גמרי מערב ברציפות, כשהוא מתעלה בענק בפלייאוף. תראו לי עוד אחד שעשה את זה.

 

בורוכוב: להאשים את הקליפרס בכישלון של פול זה כמו שהטיעון של רוצח יהיה להאשים את האקדח !

ההשוואה לאייזיאה לא במקומה אז פול שיחק צולע ונתן משחק אחד הירואי מול הספרס אבל כל זה מתגמד לעומת המפלה מול יוסטון

אתה מצפה מהווינר האולטימטיבי לקחת קבוצה תהיה אשר תהיה ולהפוך אותה כצלמו וכדמותו.

לפול יש והיו את כל הכלים להצליח . ראבק דרון ווילאמס היה בגמר האזורי עם קבוצה שלא כדאי להרחיב עליה

לא קונה את האחוזים הגבוהים . הוא לוקח רק זריקות בטוחות לא מסתכן ולא מעיז

לדיאנררה ג'ורדן יש אחוזים גבוהים מהשדה . אז מה ?

 

אני מציע לפול לדסקס עם שחקן אחד מעבר לכביש עם אחוזים די נמוכים ואופי חרא + 5 טבעות על מתכון לווינריות.

אכן קשה למצוא עוד אחד שעשה את זה . להוביל 17 הפרש במשחק על עלייה לגמר ולהפסיד.

תוצאת תמונה עבור ‪cp3‬‏

מוריה:

יא מוסטפה חליל להאשים אותך באובייקטיביות זה כמו להאשים את האשך באהבת לברון, ניתן לגולשים להחליט ווינר או לוזר.

גם מידן וגם דלת באגם לא משכילים להבין את העניין האישי וטוענים שעל אף הגדולה של כריס פול הוא לוזר.

נסכם שכולנו חושבים שכריס פול הוא שחקן גדול. גם מידן וגם דור כבר כתבו את זה.

זה המספרים שלו בפליי אוף 50.3% מהשדה. 41.5% מהשלוש ו 94.1% (!!!) בחופשיות. יותר גבוה מלברון יותר מסטפ ויותר מהארדן.

לא רק שהוא שחקן גדול הוא עד עכשיו הכי טוב בפליי אוף של 2015. כשהוא משפר את הססטיסטיקה שלו מהעונה הרגילה (89|39.8|48.5  ) והמספרים האישיים שלו הם מהגבוהים שאי פעם שחקן העמיד בפליי אוף. אז לא רק שכריס פול שחקן מצויין הוא גם שחקן קלאץ' שמעלה ממוצעים בפליי אוף.

אז הנה עוד טיעון של הצמד מהחבובות עף מהחלון.

יבואו הלייצנים מהחבובות יחד עם חליל הסייד קיק שלהם ויגידו "טבעת, טבעת". אני אבקש ממכם הקוראים לא להתלהם. טבעת או גמר אזורי מגיעים בזכות הקבוצה לא בזכות יכולת אישית. לברון כריס פול ודוראנט יכולים להיות אחראים לנצחון או שתיים מתוך סדרה בעזרת יכולת אישית, לא לנצחון בסדרה כולה בשביל זה צריך צוות טוב.

שבפינה שלך יש את דוק ריברס שהשנה התגלה כאפס אחד גדול, אין לכריס פול באמת סיכוי לעבור סדרה אפילו מול דאלאס.. בטח שלא לדבר על גמר אזורי. בשביל שזה יקרה הוא צריך מאמן טוב וצוות מספיק רחב שייתן לנתונים המדהימים של כריס פול להביא את עצמם גם לתארים.

עכשיו בואו נראה: כריס פול מצויין ומקבל כל תואר אפשרי כשחקן אינדוודואלי ומעלה את הרמה שלו בפליי אוף אבל הקבוצה של כריס פול לא מקבלת טבעת, זה להשוות תפוחים לעיזות גמדיות…  נשאיר בצד שהקבוצות של כריס פול זה הקליפרס עם ריברס וניו אורלינס שרק נולדה ושבכלל לא אמורות להיות במקום הזה מלכתחילה!!

עכשיו תכתבו לנו בתגובות בלי משוא פנים ודעות קדומות:

CP3=L

נכון או לא?

 

דובי

אנטומולוג, עובד סוציאלי ומטפל.. גר בערד וגם במייל dubiduofer@gmail.com

לפוסט הזה יש 150 תגובות

  1. מצויין.
    בואו אנסה להגדיר את הרגשתי לגבי פול: אילו הייתי חייב לאמץ שחקן NBA לבן, הייתי בוחר בו לפני כל אחד אחר.

      1. מומי, אני לא מדבר על בן שיעזור לי ללכת בשכונה חשוכה ביפו. אני מדבר על בן שיביא לי נכדים שיהיו שחקני כדורסל ויקנו לי יאכטה לעת זיקנה.

  2. גם אני שאלתי את עצמי אחרי כול כך הרבה סדרות של קבוצה אם חומר שחקנים טוב שלא מגיעים רחוק, מה הקטע של כריס פול??
    וואלה, לדעתי הוא לא מספיק כוחני בשביל לקחת קבוצה עד הסוף. מג'יק, בירד ,ג'ורדון, קובי ולברון, לכולם היה באופי כוחניות שייצרו את ההרכייה בתוך קבוצה על מנת לשלוט על מה שקורה.. כריס פול "נחמד מידי" והרבה פעמים המשחחק שלהם עובר לפרוע. לפיסטונס והספרס לקחו כיחידה שווה פחות או יותר.

    1. אם שמת לב איך הוא קפץ על הווארד בשניות האחרונות של המשחק האחרון מול הרוקטס כאשר נזרקה זריקת עונשין…. אי אפשר לומר עליו עדין או נחמד. הוא פשוט זינק להווארד על הראש וניסה לבצע בו נלסון כפול….

  3. כריס פול הוא רכז. מתפקידו לנווט את הספינה.
    אם הספינה לא מספיק טובה לא יעזור כלום.

    אני לא זוכר רכז שלקח לבד קבוצה בעייתית על הגב עד התואר. לרוב אלו פורוורדים או סנטרים ואם כבר מדובר על השחקנים הקטנים אז זה שוטינג גארד (אייברסון, רג'י מילר).

    אני טועה ? היה מישהו כזה ב 20-30 שנה האחרונות ?

    1. דניס ג'ונסון במדי סיאטל 1979.
      לידו הובילו את הקבוצה גאס וויליאמס וג'אק סיקמה (שחקנים לא רעים, אבל בהחלט לא כוכבים)
      סיים את הסדרה עם 22.6 נק', 6 רב', 6 אס', 1.8 חט', 2.2 חס'.

      1. are you kidding me?

        אייזיה לקח קבוצה של נגרים בני נגרים על הגב שלו כל הדרך לשתי אליפויות רצופות בעידן הכי תחרותי בהיסטוריה של הליגה (עבר בדרך את ג'ורדן בירד מג'יק וקארים)

        1. ב-89' דומארס היה השחקן הדומיננטי, וגם זכה בפיינלס MVP.
          ב-90', את הסדרה הכי קשה של דטרויט (שיקאגו ב-7 משחקים) הוביל שוב דומארס עם 20 נק' ב-50%. תומאס התקשה מאוד עם 17 נק' ב-39%.

        2. לקרוא לדומארס, אגוויר ואפילו למביר וויני ג'ונסון נגרים זה וואחד הגזמה.
          מגיע לאייזאה הרבה קרדיט אבל זו הייתה אחת האלופות העמוקות בהיסטוריה.

      2. ב-1979 לא היו יותר מדי אנשים בליגה-ווס אנחסלד ואלווין הייז המזדקנים מוושינגטון, ביל וולטון שלא שיחק באותה עונה מפורטלנד, ורק מוזס מלון וקארים עבדול ג'באר בלטו אז ונחשבים לגדולי המשחק. לא בטוח בכלל שהסופרסוניקס שלו היו מנצחים גם היום, או מגיעים לגמר המערב.

    2. מג'יק פאקינג חיים של מומי ג'ונסון 5 אליפות 9 פיינלס
      אייזה בן של זומא תומאס פעמיים
      פוני פארקר

  4. כריס פלופ ווינר כמו שלפלופ (יש קרבת משפחה?) דוגמן כפות רגליים.
    גם במשחק "ההירואי" היחיד שלו הוא החטיא זריקה נוחה רגע לפני והיה סופר קרוב לצאת שוב לוזר.
    נכנסה לו זריקה אחת משוגעת ופתאום הוא ווינר?
    הבנאדם נעלם באופן קבוע ברבע האחרון ובכלל הוא אוברייטד מטורף.

    סטטיסטיקות זה לא הכל חברים, מדי פעם חשוב גם אשכרה להסתכל בעיניים.

        1. בגרמניה זו נקניקיה וינאית Wiener sausage
          (וינה – בירת אוסטריה)

          באוסטריה אותה נקניקיה נקראת פרנקפורטר Frankfurter
          (פרנקפורט – עיר בגרמניה)

          בארה"ב – Hot dog (גלן רובינסון…)

      1. בארקלי היה המנהיג של פיניקס שהגיעה לגמר, אם אנחנו מדברים על אותו בארקלי.
        אם הקליפרס או ניו אורלינס היו מגיעות לגמר בהנהגתו הכתם היה יורד.

  5. לא מאמין בתיוג המוזר של "לוזר".

    אני זוכר את הדיון (שבדיעבד, הפך לאחד המופרכים) על חוסר יכולתו של ג'ורדן לנצח את דטרויט, בשלהי שנות ה-80.

    העובדה היא שפול שיפר את משחקו בפלייאוף.
    המשיך לשחק עם פציעה, זרק וקלע את סל הנצחון על הספרס.
    זה לא לוזר.

  6. הבן שלו חושב שהוא ווינר, ובסופו של יום זה הדבר היחיד שחשוב.

  7. פרדוקס היפותטי :

    אם פול מחליף את מג'יק בלייקרס, והוא זוכה עם קארים והחברה נניח ב 2 – 3 אליפויות ? אם כן הוא ווינר, נכון ?
    ואם הוא לא זוכה באליפות, אז קארים לוזר ?

    1. שים את מג'יק ליד גריפין ויש סוויפ על יוסטון
      דיאנדרה ג'ורדן היה נכנס להיכל התהילה
      פול היה נאכל בעודו בחיים ע״י אייזה דומאס די גיי ג'ונסון
      פול לא הגיע לגמר איזורי

      1. מומי אתה אחלה אך לא ענית על השאלה…

        אז לפי מה שאני מבין, או שאתה "קסם" או שאתה לוזר ?

  8. כמובן שלא לוזר. כל ההגדרה הזאת ללוזר/ווינר מגוחכת גם ככה.
    הקליפרס הגיעו לאן שהגיעו בזכות פול, לא בגללו.
    האשם העיקרי ללא ספק זה דוק ריברס. ציון F על כישוריו כג'נרל מנג'ר וציון D במקרה הטוב על כישוריו כמאמן (טבעת או לא טבעת, תראו את בלייק בהגנה ברבע הידוע לדראון עולם, לא צריך יותר מזוג עיניים לראות שהוא גמור פיזית ואם אתה מוריד אותו לשתי דקות יש לך יכולת לעצור את המפולת).
    אגב, אם כבר בלייק, היו לו שני משחקים מול הספרס שהוא פשוט סיים גמור ואיבד כדורים ופוזשנים בהתקפות עד שדוק למד ונתן לו לנוח יותר בסוף הסדרה וזה השתלם. מול יוסטון ובמיוחד במשחק 7 ה"גאון" הספיק לשכוח את זה ושוב שחק את גריפין למרות שהיו הרבה דקות שיכל להוריד אותו.
    מוריה צודק כאן לטעמי, קחו 17 זריקות של פול במהלך העונה שיצאו, אם היו נכנסות היה נכנס למועדון ה90-50-40 והיו מדברים עליו כמועמד לMVP.
    אלי לס כתב כאן שהיה מעדיף חמישה פוינט גארדים אחרים על פול בפלייאוף. אם ווסטברוק או קארי היו עושים את מה שפול עשה בפלייאוף היו מתחילים לומר שהיגעו לרמת לברון. אירווינג היו אומרים שהוא הגיע לטופ של הPG והוא מקום ראשון.
    פול עדיין הפוינט גארד הטוב בליגה. כשתמצאו לי עוד אחד שנמוך בשני ראשים מדוראנט ומצליח לעצור אותו, נדבר (ע"ע פלייאוף קודם).
    לקליפרס המשך קיץ ארוך קשה ומייגע. טוב יעשה ריברס אם יודה שאין לו מושג ויביא GM אחר.
    חייב להשאיר את ג'ורדן, להביא סמול פורוורד פותח ופוינט גארד מחליף. יש לא מעט אופציות וגם יכולת לעשות את זה.

  9. תשווה אותו לנאש. אתה מבין כמה הוא לוזר ביחס אליו? פול קולע כמו נאש, מוסר כמו נאש, שומר הרבה יותר טוב מנאש. נאש הביא שתי קבוצות שונות לחמישה גמרים במערב. רק אומר.

  10. לכל רפי ההבנה:

    Chris Paul
    Chris Paul dribbling 20131118 Clippers v Grizzles.jpg
    Paul with the Clippers in 2013
    No. 3 – Los Angeles Clippers
    Position Point guard
    League NBA
    Personal information
    Born May 6, 1985 (age 30)
    Winston-Salem, North Carolina[a]
    Nationality American
    Listed height 6 ft 0 in (1.83 m)
    Listed weight 175 lb (79 kg)
    Career information
    High school West Forsyth
    (Clemmons, North Carolina)
    College Wake Forest (2003–2005)
    NBA draft 2005 / Round: 1 / Pick: 4th overall
    Selected by the New Orleans Hornets
    Pro career 2005–present
    Career history
    2005–2011 New Orleans Hornets[b]
    2011–present Los Angeles Clippers
    Career highlights and awards
    8× NBA All-Star (2008–2015)
    NBA All-Star Game MVP (2013)
    4× All-NBA First Team (2008, 2012–2014)
    All-NBA Second Team (2009)
    All-NBA Third Team (2011)
    4× NBA All-Defensive First Team (2009, 2012–2014)
    2× NBA All-Defensive Second Team (2008, 2011)
    NBA Rookie of the Year (2006)
    NBA All-Rookie First Team (2006)
    4× NBA assists leader (2008–2009, 2014–2015)
    6× NBA steals leader (2008–2009, 2011–2014)
    Consensus first-team All-American (2005)
    No. 3 retired by Wake Forest
    USA Basketball Male Athlete of the Year (2004)
    North Carolina Mr. Basketball (2003)
    Medals[hide]
    Men's basketball
    Competitor for the United States
    Olympic Games
    Gold medal – first place 2008 Beijing Team competition
    Gold medal – first place 2012 London Team competition
    FIBA World Championship
    Bronze medal – third place 2006 Japan Team competition
    FIBA Americas U20 Championship
    Gold medal – first place 2004 Halifax Team competition

  11. כל הכבוד טור נפלא יישר כח לכל המשתתפים.
    לדעתי פול לא יכול להאשים אף אחד.
    הוא קיבל נפלא עם שחקנים טובים
    איפה עוד יש שני שחקני טופ 10 בליגה ? אוקלהומה ?
    אז היא לא בפליאוף.
    גם המאמן הוא אחד שהוביל קבוצה לאליפות.
    יתרה מכך נניח שהמועדון לא מספיק מתחזק מה הפתרון ?
    מצד אחד לא לברוח (שומע לברון ? )
    מאידך להתעקש על מאמן אחר או חיזוק הקבוצה עיינו במייקל ג'ורדן או קובי בריינט.
    פול לא עשה זאת.
    בקיצור לוזר…אך הניצחון בס.א העניק לו את תואר הווינר הגדול ביותר בין הלוזרים….לחליפין ההפסד בל.א העניק לו את התואר הלוזר הגדול ביותר בין הווינרים.

  12. רכז מעולה
    מנהיגות לא מספיק סוחפת
    הוא לא super star (כפי שגם קבעו אתמול בESPN)

    הוא חייב אלפא דוג אמיתי בקבוצה שיסחוף אותו.

  13. חבר'ה אתם גדולים. מזה גדולים? ענקים אחד אחד!
    המונולוג של מוריה פשוט קבר אותי מצחוק.
    ווינר הוא מי שעושה כל מה שנדרש ע"מ להשתפר לנצח בדרכים כשרות.
    לוזר (או תבוסתן) הוא מי שמוותר. שמאבד את האמונה ביכולת שלו לצאת ממצבים קשים.

  14. איזה טור לפנים. אני לא ממש מצליח לגבש דעה לגבי פול. ווינר הוא ממש לא, עם כל הכבוד לזה שהוא סחב את הקליפרס לפלייאוף, מצד שני קשה לי לקרוא לו לוזר בגלל שרוב הקבוצות שלו היו קבוצות פח. אם אני צריך להכריע, יש לי נטייה קלה להגיד לוזר.

  15. לא מבין את המתלבטים.
    רועי ועידו בחרו להיות פרקליטי השטן ועשו את העבודה שלהם באופן מדהים, אבל אין שאלה ששחקן שהוא אחד מה-5 הכי טובים בליגה ולא הגיע לגמר מערב במשך קריירה של 10 שנים, הוא לוזר.

  16. ענק ומצחיק!!! התחברתי סוף סוף לד"ר חליל
    מתחבר לאין את המושג לוזר למה ששגיא אומר.
    למען הויכוח כן, אז פול שינה את הקליפרס לטובה
    ושכחנו כמה צחקו עלהם שהם לוזרים.
    היום לא.

  17. כל הכבוד על הטור, תודה !
    מתן גילור צודק בהגדרה מי ווינר ומי הוא לוזר ולכן ברור שפול הוא ווינר.
    חשבו להבין משהו, ווינר זו לא תכונה ניתנת לחלוקה וזו לא תכונה שמתפוגגת. מי שהיה ווינר לא הופך ללוזר, זה פשוט לא קיים בטבע. פול כבר הוכיח שהוא ווינר (לדוגמא מול ס"א לפני שבועיים), מ.ש.ל. קורה שווינר מפסיד, וכבר ציינו מעלי את הסיבות להפסד הקליפרס ליוסטון.
    אשך, זה שפול פיספס זריקות חשובות במאני טיים רק מראה שהוא ווינר שלא מפחד לקחת אחריות (ע"ע קובי).

  18. בסופו של דבר הכל מתנקז לרגעים המכריעים של המשחק . כריס פול שחוק או עייף זה לא רלוונטי. הכדור צריך להיות אצלך ביד בטח כשאתה הרכז.
    תראו את ספנוליס ברגעים המכריעים בכול הפיינלפורים בירוליג הכדור אצלו בידיים ולא משנה אם הוא 0 מ 8 או עם 20 נק !!!
    כריס פול ברבע האחרון לא החזיק את הכדור אצלו אולי הוא לא לוזר אבל ווינר הוא בחיים לא יהיה !!!
    ב ש ב י ל ל ה י ו ת ו ו י נ ר א ת ה צ ר י ך ל ז ר ו ק א ת ה כ ת ו ם ל ס ל !!!!

    1. והוא ר-כ-ז, ובנוסף לכל הצרות בגובה שלי או נמוך יותר. מה עוד ניתן לדרוש ממנו, הוא לא עילוי אתלטי כמו מייקל או קובי ?!

  19. עברתי עוד פעם על ההשוואה שלי לסטיב נאש. זה רק נראה יותר חזק. פול עם PER הרבה יותר טוב, עם ממוצעים יותר טובים, ואין מה לדבר על מהירות ואתלטיות – הוא גונב יותר כדורים בהרבה, מאבד פחות, ולוקח הרבה יותר ריבאונדים. ובכל זאת – נאש לקח את דאלאס פעם אחת לגמר המערב, ושלוש פעמים את פיניקס.
    יש לפול עוד כמה שנים טובות לפניו, הוא רק בן 30, והוא עוד יכול לשבור את הנאחס הזה. אבל כרגע, הוא עדיין לוזר…

  20. סחתיין על הדיון שפתחתם פה (טוב, למען האמת הדיון הזה החל להתרחש כבר בבלוג החי של משחק 6).

    אני חושב שעדיין צריך לתת לבחור עוד קצת זמן עם הקליפרס.
    את התקופה שלו בניו-אורלינס בכלל לא צריך להחשיב. הוא היה מאוד צעיר אז, ועצם העובדה שהצליח להוביל אותם לפלייאוף כקבוצה שנחשבת ל"סוס שחור" – זה כבר אומר שלבחור יש ביצים. אפילו שהיו לו כמה תצוגות פלייאוף רעות.

    עכשיו, לגבי הקליפרס –
    קודם כל בראייה הרחבה, הוא וגריפין הפכו את הקליפרס ממועדון לוזרי שהסיכוי שלו להגיע בעונה נתונה לפלייאוף נמוך מים המלח, לכזה שמנצח לא מעט משחקים בעונה הרגילה, ושאף אחד לא שש לפגוש בפלייאוף. עזבו "רוח מועדון לוזרית" – לא הספרס ולא הרוקטס שמחו להתמודד מולם. אף אחד שם לא חשב "אה יופי, הם הקליפרס אז הם מעפנים ונגבור עליהם". לא ולא, כשאנשים חושבים על הקליפרס היום, הם חושבים קודם כל על הכאב ראש שפול וגריפין יעשו להם.

    אני חושב שעל אי-הגעה לגמר מערב ב-2012 ו-2013 אפשר למחול לו, אחרי הכל לוקח זמן לקבוצה להתחבר.
    אבל זה ששנה שעברה הוא לא הצליח להוביל אותם לגמר מערב, ובמיוחד השנה אחרי שכבר היו ביתרון 3-1 על הרוקטס – אז כן, משהו פה מקשה לקטלג אותו כ"ווינר", זה בטוח, למרות הסדרה הנהדרת מול הספרס.

    אבל עדיין לא הייתי ממהר לקטלג אותו כלוזר. צריך לבחון כיצד הוא והקליפרס ייראו עם סגל עמוק יותר. כל מגיב באתר פה – החל ממהללי פול, ועד האנשים שחושבים שהוא לוזר, יסכימו שהרוטציה של הקליפרס קצרה מאוד, ושגם אם הרוסטר לא כזה רע – ריברס פשוט שחק את הכוכבים שלו.
    אם בעתיד הקרוב יביאו לפול, גריפין, ג'ורדן ורדיק חיזוקים משמעותיים בעמדות הרלוונטיות (בדגש על SF נורמלי לחמישייה, וסנטר ורכז טובים לספסל) ועדיין הוא לא יצליח להוביל אותם מעבר לחצי-גמר מערב – אז אני אסכים שכנראה יש משהו לוזרי בבחור.
    עד אז – הוא עדיין יושב אצלי איפהשהו באמצע בציר שבין "לוזר" לווינר", אולי אפילו עם נטייה לקלה לכיוון הווינר.

  21. השאלה באיזה ראי אתה בא לבחון את פול, אם בראי של שחקן היסטורי אז הוא לוזר גדול ואני יסביר לברון נחשב לוזר עד שהצליח לזכות באליפות. דור אנו נחשב לוזר עד שיביא אליפות. נוביצקי נחשב לחוסר הכי גדול עד שזכה באליפות. אפילו קובי הרגיש שלם רק אחרי שהוא הוביל לאליפות לבד. שורה תחתונה אם פול רוצה להיחשב בקליבר של הגדולים אז כל דבר חוץ מאליפות יתייג אותו כלוזר

  22. נשאל זאת כך..
    אם ישראל מובילה על גרמניה 2-0 ומפסידה 3-2 היא לוזרית?

    הקליפרס לא היו פייבוריטים מול הספרס ומול יוסטון זה היה בערך 50-50.
    נכון שהם היו במצב שלא הגיוני להפסיד את הסדרה אבל זה קרה וזה קרה בגלל השתתקות כללית של המערכת.

    האשמים בסדר יורד:
    1.דוק ריברס שכבר טחנו את המוח למה.
    2.בלייק גריפין שלא מגיע לרבע הרביעי.
    3.ג'ורדן שלא יכול לתקוע עונשין בצורה סבירה.
    רבאק שיגיע ל 50% !
    4.הרול פליירס שלא נתנו פשוט כלום בסדרה הזאת.
    5.כריס פול.

    מה עוד ציפיתם שיעשה???

    כל הקטע של פול לא מגיע לגמר המערב זה שטויות כי הוא שיחק בקבוצה חרא. בעונה הזו היה לו צ'אנס אבל לא היה לו סגל מספיק טוב להחזיק סדרה.

    מצד שני פול רחוק מלהיות ווינר.
    כי ווינר לוקח את כל מה שאמרתי עכשיו ומשתין עליהם בקשת.

    אז פול הוא לא ווינר ולא לוזר.
    הוא שחקן מצוין עדיין לא סופרסטאר של ממש לדעתי, שבהחלט יכול להיות מרכיב חשוב בקבוצה אלופה אבל לא המרכיב הדומיננטי.

    אגב אם אתם זוכרים אמרתי שרכז דומיננטי מדי לא יכול להוביל קבוצה לאליפות. זה בדיוק מה שקורה כל שנה.

    כריס פול זה מלכודת דבש

    1. צודק בקטע של רכזים. אם חושבים על זה רק 2 רכזים שהיו הכוכבים של הקבוצה זכו האליפות בשלושים שנה האחרונות מג'יק ואיזיאה. פרקר אני לא מחשיב כי הוא חלק ממכונה

  23. כריס פול הוא פוינט גארד בסדר גודל של ג'ון סטוקטון. לשניהם אין אליפות. אליפות היא בגלל קבוצה, לא בגלל שחקן זה או אחר.
    הוא ניצח כל כך הרבה בחייו. לכמה אתלטים בכל תולדות העולם ישנן שתי מדליות אולימפיות? הייתי אומר שלא יותר מ-200. ז"א שמשנת 1896 ועד היום הוא אחד מ-200 בכל תולדות האנושות עם שני נצחונות אולימפיים. אלעק לוזר.
    והוא ניצח יחד עם בלייק וג'ורדן את ס"א המפוארת. אלעק לוזר.
    אגב, כיצד כל אחד מאיתנו מכנה את עצמו, "ווינר" או "לוזר"?
    אני "ווינר"! תראו לאיזה מקום הורדתי את הלייקרס עם הניחוסים שלי (וזה יימשך עוד כ-5-7 שנים). אני מעל הבריכה והם בתחתית בריכת הצואה.

    1. ההשוואה לסטוקטון נהדרת. וסטוקטון היה פעמיים בגמר המערב (והפסידו ליוסטון שזכתה אחר כך בגמר, ולסיאטל שאחר כך הפסידה למייקל), פעמיים בגמר הNBA, שם הוא זכה להפסיד למייקל. אז ברור שאף אחד לא יקרא לו לוזר. עכשיו שוב, תשווה לפול…

  24. והזכרתי את צ'ארלס בארקלי. אז ענו לי שהוא "UUHBR" כי הוא הגיע לגמר המערב.
    אז מה, רק בגלל שאיזה "בינוני הבנה -" (בינוני הבנה מינוס"I באתר מחליט שהגעה לגמר זה ווינריות ואי הגעה היא לוזריות, כולנו כאן צריכים לקבל זאת כסטנדרד הקובע וינריות ?
    אם פול הוא 'לוזר', גם צ'ארלס בארקלי, ג'ון סטוקטון, קרל מלון, ורג'י מילר – כולם לוזרים. אבל רוברט הוריי הוא 'וינר'. וצ'אלמרס הוא דאבל-ווינר.

    1. שחקן גדול משחק בשביל דבר אחד בלבד וזה לזכות באליפות ושהאליפות תהיה על שמו אז כן בארקלי סטוטקון מלון יואינג מילר הם לוזרים כי בסופו של דבר הם לא הצליחו לעשות מה שהם שאפו לעשות והיו צריכים לעשות. אם נלך לרמה הפילוסופית אז כן הם נתנו הכל ובזכותם הקבוצות שלהם הגיעו הכי קרוב ובלה בלה בלה. שורה תחתונה לא הצליחו

    2. בארקלי הגיע לגמר הכללי והפסד לאחד מייקל .
      אותו מייקל הוא המכנה המשותף ליואנג ומילר ….למרות שבין פרישותיו הם הגיעו לגמר הליגה.

  25. ממש לא לוזר.
    שחקן ווינר הוא מי שעושה את כל מה שהוא יכול בשביל הקבוצה, ולא מזייף ברגע האמת.
    תארים אמנם מראים על ווינריות, אבל הם לא מספרים את כל הסיפור. רוברט הורי היה בהרבה קבוצות שלקחו אליפות, אבל הסיבה שהוא ווינר היא כי ברגעי האמת הוא לא פחד לקחת זריקות מכריעות, והוא קלע אותן.
    יש כל מיני שחקנים לוזרים ברחבי הליגה עם טבעות.
    אין הרבה קבוצות שהיו מגיעות להישגים עם הספסל (או האין ספסל) של הקליפרס. כשאין אוויר, עושים טעויות דביליות, וכל מי שמשחק כדורסל מבין על מה אני מדבר.
    ראיתי את כל המשחקים של הקליפרס בפלייאוף, ולא ראיתי את כריס פול קופא בשום שלב. הוא תמיד נלחם ועשה הכל, וגם לקח אחריות כשהקבוצה הייתה צריכה אותו. כל זה כשחלק מהזמן הוא מתמודד עם פציעה. ראיתם אותו לרגע בלי אש בעיניים? היו רגעים שהוא היה נראה מיואש? ממש לא!
    לא יודע מה מבלבלים פה את השכל על הרבע הרביעי של משחק השביעי מול יוסטון. בכל שלב שהיה צריך אותו, כריס פול לקח אחריות וקלע סלים חשובים.
    שוב, ברמת הקבוצה בכללותה, מה לעשות שהקבוצה בלי אוויר, ולכן כל האיבודי כדור הטיפשיים.

    שורה תחתונה, אם כדורסל היה משחק של אחד על אחד, הכל היה נמדד בניצחונות ותארים, אבל במשחק 5 על 5 זה ממש טיפשי למדוד ווינריות של שחקן רק ע"פ אליפויות, הגם שאליפות היא המטרה, ולא נעים לסיים קריירה ללא טבעת.

  26. סעורטון היה רכז ענק לכל הדעות ולא לקח טבעת
    מג׳יק שיחק סנטר (נראה את פול עושה את זה )
    בארקלי אוקלי ושות׳ לא היו רכזים
    מ.ש.ל

  27. לכל רפי השכל באתר, רשמתי כבר בתגובה בפוסט קודם, כריס פול רחוק מלהיות לוזר.על קליפרס כמועדון אני יכול עוד להבין את הויכוח אבל לדעתי זה מתפורר לאט לאט ובטח אחרי הניצחון על סן אנטוניו.
    כריס פול הוא ההיפך מלוזר, לא מצליח לחשוב על מנהיג אחד טוב ממנו בליגה כיום.

          1. השני…

            תגיד, יש מצב שאתה מעלה את תוצאות הספירה בצורה מסודרת?
            התקשר אליי בבון דיסלקטי ואמר שלדעתו נפלה טעות בחישוב

        1. הנקודה שלך.
          לטעמי הוא לא לוזר מסיבות רבות שנמנו פה על ידי וע"י אחרים.
          מבחינתך דרוש תואר.
          אני מקווה ששנה הבאה הוא יספק את הדרישה לטבעת בשבילכם, עם זאת, אני מאד סקפטי.
          כמו שחשבתי בתחילת העונה (ושמתי אז בתגובות) לקליפרס אין סגל לאליפות. אני לא רואה את זה משתנה שנה הבאה כשGM הוא ריברס.
          עם כל הכבוד לתצוגות של סמית' וברואר ובטח הארדן והאוורד, מי שלדעתי עשה את ההבדל הוא אריזה.
          SF ה-ב-ע-י-ה של הקליפרס ולא היה צריך לברון או דוראנט, הספיק אריזה כדי להוכיח את זה.

  28. ma אומר: "שחקן ווינר הוא מי שעושה את כל מה שהוא יכול בשביל הקבוצה, ולא מזייף ברגע האמת." וקובע שהוא לא לוזר.
    איך זה מסתדר?
    פול לא זייף ברגע האמת? באמת?

    עד שראיתי את משחק שש מול יוסטון לא היתה לי דעה מגובשת לגבי השאלה הזאת בגלל כל הטיעונים לטובתו – שחקן גדול, הישגים אישיים, הובלת הפ***נג קליפרס לפלייאוף וכו'.

    פול בהחלט זייף ברגע האמת! במקום לגמור את הסיפור כשהוא ביתרון 19 לעיני הקהל הביתי עם 14 דקות לשחק הוא פשוט שבק! אם זה לא נקרא לזייף ברגע האמת אז אין לי מושג מה זה זיוף…

    אין איך לברוח מזה!!!
    זה לא היה קורה לאף ווינר אמיתי bad mother fu**er!
    זה היה רגע האמת! לא צריך שהוא יקח טבעת, לא צריך שיגיע לגמר איזורי.
    מה שצריך זה לא להתרסק במאני טיים, לשמור על מה שהושג עד כה על מנת לכבוש פיסגה שעדיין לא כבשת. זה הכל! הוא היה כ"כ קרוב אבל קרס ברגע האמת! כשלון אדיר!

    ולכן הוא LOSER!!!

    1. שמע, לטרייסי מקגריידי זה היה קורה פעם אחר פעם, ועוד בסיבוב הראשון, ולכן הוא ללא ספק ייזכר כלוזר.
      במקרה של פול, לפני אותו זיוף ברגע האמת מול יוסטון, הוא התעלה ברגע האמת בסיבוב הראשון מול הספרס.
      אם פול אכן היה ״לוזר״ בכל רמ״ח אבריו, הוא כלל לא היה מגיע לחצי הגמר, אלא מודח לעני הקהל הביתי במשחק 7 מול הספרס!

      אז כן – הוא ללא ספק יצא לוזר מול יוסטון, אבל הווינריות שהפגין מול הספרס מאזנת את זה.
      אני מסכים שאם במבחן הזמן פול לא יצליח להוביל את הקליפרס מינימום לגמר מערב, הוא אכן ייצא לוזר. אבל לא זכור לי שהוא פרש עדיין.

      1. נכון לעכשיו הוא לוזר!
        אם לא היה קולע את הסל מול הספרס היו מגיעים להארכה אבל בכל מקרה, הוא הגיע לסיבוב השני שזה משהו שהשיג בעבר…

        השביקה וה-ש-מ-ט-ת ההישג שהיה כבר בידיים שלו, זה מה שגורם לי להיות כ"כ נחרץ.
        הכל נכון לעכשיו.

      2. הניצחון מול סן אנטוניו היה מרשים והכל,אבל שוב זה רק סיבוב ראשון.זה מזכיר לי את ההוא מוואלה שחוזר על המנטרות שכל הזמן אמר שנה שעברה שהווארד הצליח הצלחה היסטרית ביוסטון כי יוסטון ניצחו חמישה משחקים יותר בעונה הרגילה שזה טוב ויפה אבל בפליאוף שנה שעברה יוסטון עפו בדיוק כמו שנה לפני אז שורה תחתונה לא היה שיפור.אותו דב רכאן,הקליפרס ניצחו והרבה בזכותו אבל שוב זה רק סיבוב ראשון.
        אני חוזר למה שכבר כתבתי,הכל עניין של איך אתה תופס את פול.אם אתה חושב שהוא שחקן נחמד או לצורך העניין אתה משווה אותו לדארון ווילאמס אז כן מסכים הוא לא לוזר ויש לו הישגים בסדר גמור,אבל אם אתה רוצה להשוות אותו לשחקנים הכי טובים(שמשחקים היום) אז הוא לוזר לעומתם.בוא ניקח את ה10 שחקנים הטובים ביותר בליגה מתוכם אני מניח שרק פול והגבה לא הגיעו אפילו לגמר איזורי

  29. לדעתי הוא לוזר – כרגע בכל אופן. ומעבר לזה, הוא פלופר נוראי, תכונה שאי אפשר לזהות עם ווינריות (ג'ינובילי ו-וויד הם חריגים במובן זה).

    ברור שאין פה מדד אובייקטיבי שניתן לכמתו, אבל המבחן הקובע אצלי הוא התעלות ברגעים המכריעים בפוסט סיזון. מן הסתם זה מתרגם למעבר של שלבים בסדרות, אבל פול ברגעי האמת, למעט בסדרה מול הספארס, לא הצליח להתעלות ולקחת את הקבוצה של על הגב קדימה. סטוקטון, בארקלי ומילר, למרות שלא זכו באליפויות, כן התעלו ברגעי האמת וכמעט הגיעו עד הטבעת.

  30. תוסיף אותי לספירה עידו. לא לוזר.
    אני פשוט חושב שהסגל של הקליפרס לא מספיק טוב עם כל הכבוד לגריפין שהוא אולי טופ 10. מה לעשות שאנחנו לא מדברים על טניס או ריצת 100 מטר. סגל מול סגל, הקליפרס פשוט נחותים בשחקנים המשלימים.
    אני חושב שלקבוע אם שחקן הוא לוזר או וינר אם הגיע לגמר איזורי או לא זה בעייתי. אני אישית מסתכל על השחקן, על הקבוצה שלו ובודק אם הוא עומד בציפיות ביחס ליכולת. במקרה של פול, מה לעשות שאף פעם לא היתה לו קבוצה מספיק טובה. מסכים שאפשר לחלוק על הקביעה הזו והכל זה בעיני המתבונן אבל ככה אני חושב.
    דרון ויליאמס שהוזכר פה עשה גמר איזורי אז הוא יותר ווינר מפול? בעייתי, כמו שאמרתי.
    ריי אלן שנים לא הגיע לכלום, עבר לסלטיקס ומאז סיים עם כמה גמרים ואליפויות, אז בגיל 30 הוא הפך עם המעבר למזרח לווינר? אותו דבר כריס בוש.
    נאש היה פעמיים MVP, קבוצה עם המאזן הטוב בליגה. אפילו לא הגיע לגמר הליגה. לוזר? רג'י לוזר כי לא לקח אליפות? אחד הווינרים הגדולים של המשחק.
    כמו שאמרתי, בשורה התחתונה הכל צריך להיות ביחס לציפיות. הפועל באר שבע יכולה לסיים 5 שנים מקום שני, זה יהפוך אותם ללוזרים? לא, כי הם קבוצה פחות טובה (סליחה שטימאתי עם כדורגל..).

    1. זה בדיוק מה שאני אומר רק המסקנות שלנו שונות.אני גם אומר הכל ביחס לציפיות וכל השחקנים שנתת פה דוגמא הם אחלה שחקנים אבל לא מה שפול רוצה שישוו אותו אליהם בסוף הקריירה(אני מניח כן).הוא ירצה להשוות ללברון/דוראנט/דיוויס(בעתיד) ושחקנים כאלה אכן נמדדים במונחים שהאם הם הצליחו בשורה התחתונה או לא.ועוד נקודה אכן נוביצקי נחשב ללוזר האולטימטיבי,זכה בMVP והודח בבושת פנים בסיבוב הראשון בפליאוף,לאחר מכן הוביל 2-0 ואיזה 15 הפרש ברבע השלישי של המשחק השלישי ובכל זאת הפסיד את האליפות ואז בפליאוף אחד הוא שינה לגמרי את המעמד שלו והפך לווינר אמיתי.אותו דבר פול,יצליח להביא את הטבעת הנכספת הוא ללא ספק לא יהיה לוזר עד אז הוא ועוד איך לוזר(בהנחה שאתה חושב כמוני שפול שחקן גדול ולבטח הרכז הטוב בעשור האחרון)

    2. אני עם יניב
      חוץ מזה, אולי די עם הסיפורים על האין קבוצנ מסביבו?
      להזכירכם, במשחק הראשון הוא בכלל לא שיחק וה"אין קבוצה" ניצחה אותו.
      כל הטיעונים האלה הם בעצם תירוצים די מופרכים.

  31. המערכת מודה לכל המשתתפים בדיון. הוכחתם ידע, בקיאות, חוכמה ופיקחות.
    בימים הקרובים נאתר עבורכם את הסוגיה הבוערת ביותר ונעלה דו, טריפל, קוואדרו או מולטי קרב שיעסוק בה, ובה בלבד.
    בלי כפפות.
    בלי חוקים.
    בלי אובייקטיביות, ובתוספת שפע השמצות.
    תודה לכולם.

  32. בשנים האחרונות היא היה אחד משחקני הקלאץ הכי טובים בליגה והממוצעים והאחוזים שלו בסופי משחקים היו נהדרים כך שלוזר הוא לא.
    מנגד, הוא אוברייטד בטירוף ולא משתלט על משחקים כמו גדולי השחקנים בליגה.

  33. מתן גילור בהגדרה קולעת ומדויקת.
    דובי וד"ר חליל ומטופליו עשו עבודה יפה.
    גם ריבוי תגובות טובות,
    התגובה ה150 כנראה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט