מעורב הופס ליום ג' : קווין לאב יחמיץ לפחות את הסידרה הבאה / מנחם לס

1. קווין לאב OUT לסידרה הבאה

MRI גילה ACUTE DISLOCATION עם קריעת רצועה. באופן רשמי הפציעה מוגדרת כ-

an acute anterior inferior glenohumeral dislocation with the corresponding ligament/labrum tearing and humeral head bone bruising

מנסיוני זה אומר שהוא לא יהיה מסוגל לשחק כמה שבועות, ואני אישית אהיה מאד מופתע אם הוא יחזור לשחק בפלייאוף, אבל בקליבלנד מקווים אחרת. תוך 3-4 ימים נדע לבטח.

אם היריבה הבאה תהיה שיקגו עם ארבעת הגבוהים שלה, אני כמעט בטוח שלדייויד בלאט לא תהיה ברירה אלא להציב את לברון בעמדת פאור פרוורד. אחרת מוזגוב ייהרס שם טוטאלית.

 

2. דרון ויליאמס סוף-סוף נתן משחק

אני לא מכיר שחקן שחטף ואכל אותה יותר מדרון ויליאמס, הפוינט גארד של הנטס. מה לא כינו אותו? לוזר…עצלן…שמן…מחסל מאמנים…

אמש הוא ענה לכולם עם משחק עליון של 35 נק' שהישווה את הסידרה עם אטלנטה. האם זה יכפר על כל עוונותיו? ברור שלא. כדי שנוכל אי-פעם לשנות את דעתינו עליו, הוא יצטרך לפחות להוביל את הנטס לנצחון בסידרה הזאת, ואז לגבור על ג'ון וול בסידרה הבאה. רק אז – אולי – הדיעה עליו תשתנה.

בינינו? אני לא רואה את זה קורה.

3. אוסטין ריברס לא יכול להיפטר מהאבא

קשה לי לזכור אי-פעם משחק סיבוב ראשון ב-NBA עם אותה חשיבות שיש למשחק הערב. למה? כי לא קורה כמעט ששתי קבוצות היכולות לטעון לעליונות בקונפרנס מבחינת יכולת נפגשות כבר בסיבוב הראשון.

השחקן שגרם למשחק הערב להיות כה חשוב – כי אם הספארס היו מנצחים את הרביעי יכול היית לסגור את המסך – היה אוסטין ריברס, שבמקרה הוא גם בנו של המאמן.

הוא קלע 7 מ-8 ל-16 נקודות שבלעדיהן הקליפרס היו טובעים.

המצב אינו טבעי: דוק המאמן; דוק המנכ"ל, ודוק האבא היו צריכים לקרוא בשמו של אוסטין הבן שיעלה ויציל את הקליפרס. למה המצב אינו טבעי? במקרים כאלה או שהמאמן פוחד שיאשימו אותו שהוא נותן לבן העדפה בלתי מוצדקת, או בגלל שהוא בנו הוא באמת נותן לו העדפה בלתי מוצדקת.

דוק אמר: "במשך המשחק אני לא חושב, לא מרגיש, ולא יודע שהוא בני. הוא אוסטין, שחקן מחליף. אחרי המשחק – לפחות שעתיים אחרי המשחק – אני מתחיל להרגיש גאווה כאבא. במשחק עצמו הוא לא יותר משם ומספר שאני יודע במה הוא טוב ובמה הוא פחות טוב".

אגיד את דעתי: אוסטין הוא שחקן עם פוטנציאל אדיר שעד המשחק האחרון לא הראה – או לא היתה לו הזדמנות להראות – מי הוא. הוא אתלט מצויין עם אומץ ואשכים, ולא חושש לקחת על עצמו את הזריקה. היה זה משחקו הטוב ביותר כמקצוען, ואני מאמין שהיה זה המשחק שישנה את עתידו ב-NBA משחקן שולי ואלמוני, לשחקן רציני וטוב.

במקרה של הקליפרס עם אחד הספסלים החלשים ביותר בליגה, הוא הפך לאוצר שהם מצאו. אבל זה UP TO THE FATHER/COACH/MANAGER להמשיך ולתת לו דקות משחק חשובות ומשמעותיות.אגיד דבר שיישמע לכם בומבסטי אבל אני מאמין שהוא נכון: גורל הקליפרס הפך להיות תלוי די הרבה ביכולת של בן ה-22 הזה להמשיך לתת דקות חשובות וטובות!

4. כיצד אומרים URGENCY בעברית? זה מה שחסר לבולס

 

מי שחזה במשחק הבולס אמש חזה בקבוצה החושבת על קליבלנד קאבס, ובינתיים מילווקי באקס היא זבוב מעצבן שאתה מניף עם היד והוא חוזר שוב ושוב.

אז יש לי חדשות עבור תום ת'יבודו וחבורת הליצנים שלו: אם הם לא מפסיקים לחשוב על הקאבס ומתחילים לחשוב על הנסן, הגריק פריק, מאיו, ושאר 'הזבובים' מהבאקס, הזבובים האלה עוד יחסלו אותם, ויגרמו לטראראראם כזה בשיקגו שלא היה מאז מלחמת אל קפון בכל המשטרה שם (שחצי ממנה היתה בכיסו).

ראיתי את פאו גאסול, יואקים נואה, וכמעט כל אחד אחר מלבד דריק רוז משחקים כמו משחק אמצע עונה כשלאיש לא חשוב ולא איכפת מה קורה.

הבאקס היא צעירה. היא לא יודעת שעליה להפסיד. היא רוצה – ויכולה – לנצח. אם זה יקרה זאת תהיה מפולת שלא תיקטן – למעשה היא תהיה יותר גדולה – מהעזיבה של אלוהים.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. ה-labrum היא רקמה בעייתית, מגיעה אליה זרימת דם מועטה מאד מה שמשפיע רבות על קצב ההחלמה שלה, החשיבות שלה עליונה מכיווו שהיא מגדילה את ההתאמה של ראש הhunerus לשקע הגלנואיד. הבעיה הנפוצה יותר נמצאת במפרק הירך מה שמוביל בדרך כלל להחלפת המפרק. כמובן שזה לא אומר שזה המצב אצל לאב, אבל זה כן עלול להוביל לבעיות בהמשך/זמן החלמה ארוך.
    למזלו מדובר ביד שמאל ככה שמכניקת הזריקה לא תיפגע באופן אקוטי

    1. בנוסף, הדיווח הוא שהפציעה היא
      inferior glenohumeral dislocation
      מה שאומר שהקרע הוא נמוך מאמצע שקע הגלנואיד, כך שאין פגיעה בגיד שריר הזרוע הדו-ראשי.
      לא ברור מהדיווח אם הפגיעה היא ב- labrum או ברצועות.
      (with the corresponding ligament/labrum tearing)
      במקרה "הטוב" הפגיעה היא קרע חלקי של הרצועות התחתונות
      (inferior glenohumeral ligaments), מצב שלא מצריך ניתוח.

      אצל בני תמותה שלא נהנים מהמאמצים להכשיר את לאב, "המקרה הטוב" משמעותו חודש החלמה, "המקרה הרע" (ניתוח) גורר חודש השבתה מלאה של הכתף, ואחר כך 4-6 חודשים עד להחלמה.

      אני מנחש שכרגע בקליבלנד מקווים לשבועיים – שלושה עד לחזרתו של לאב.

      1. אני תוהה אם אתה אדם אמיתי או מחשב על מתוחכם?:)
        יש לך ידע נרחב ומעורר התפעלות בקשת של תחומים. אחרי שאצבור ותק, אולי אתחיל גם להציג בפניך שאלות (שיחשפו את בורותי היחסית בתחום הכדורסל בהוושאה למה שקורה כאן..).
        בכל מקרה, כיף לקרוא את התשובות שלך, מר מחשב/רב/רופא/בינה מלאכותית מתקדמת מכוכב אחר.. 🙂

        1. המוח הפוזיטרוני שלי אומר לי שהתשובה ההמתבקשת היא: "תודה"
          (בקול רובוטי מתכתי…)

          המפורסם ביננו הרובוטים, ר. דאניל אוליבאו אמר על שחקני הסלטיקס:
          .In themselves, harmless"
          ".As a group, incredibly dangerous
          (אייזיק אסימוב, מערות הפלדה)

          בכל מקרה, תודה, ובכיף.

  2. אני מקווה עבור לאב שיחזור במהרה ועוד העונה
    הבולס היו רחוקים המלך הגנתי אחד מסוויפ
    הלוואי ויהיה משחק 7
    לברון כפאוור פורוורד זה פתרון מצויין , בוא לא נשכח שהוא יכול לתפור שלשות בצורה לא פחות יעילה מלאב
    המנוחה הגיעה לבלאט מהשמיים

  3. לפעמים הליגה הזאת דוחה אותי.
    העבירה של ג'יי אר זיכתה אותו בפלייגרנט 2 והרחקה משני משחקים נוספים (סה"כ מעל ל130 דקות משחק).
    https://vine.co/v/eW6DPUEMhgU

    לעומת העבירה הזו:
    http://goo.gl/cQZ19V
    ש"זיכתה" את המבצע בפלייגרנט 1 ללא שום הרחקה נוספת. (אף דקת משחק של השעייה).
    לכל הפחות שתי העבירות שאלו שוות כשלדעתי השנייה חמורה אף יותר.
    שתי העבירות עברו ריוויו של השופטים וריוויו של הנהלת הליגה בהחלטה להרחקה ועדיין אלו התוצאות….

  4. למיטב הבנתי מצביטת כתף לקח לי הרבה יותר מחודשיים להתאושש , מקרה מאד עצוב של פריקת כתף קרה לנבו איתן ז"ל באותה תקופה עתיד חתירת הקייקים האולימפיים בארץ פריקה שלדברי ברי סמכא לא החלימה לחלוטין מעולם .

    המצב של קווין לאב לא מעודד אך הרפואה השתפרה פלאים מאז יש היום טיפולים מהפכנים בדמות הזרקת קורטיזון לרקמה הפגועה המאוששים החלמה .

    כך או כך למיטב הבנתי הזמן הימנימלי להחלמה ראויה הוא חודשיים לפחות .

    בענין אוסטין ריברס דוק יכול להגיד מה שהוא רוצה … מי שזוכר מה נתנו עבורו …מן הסתם יבין את דברי ריברס קצת אחרת ….בינתיים הקליפרס מתמודדים יפה בסדרה , כנראה שדוק ידע בדיוק מה הבן שלו שוה …,

  5. אין ספק שיש לב לאט יותר זמן לעשות התאמות ולהתכונן לקראת הסדרה הבאה, אם הבולס מפסידים את המשחק הבא אני חושב שנראה היסטוריה במשחק מספר 7.

  6. אהה ויהיה מאד נחמד לראות את הבאקס מנצחים עוד משחק אחד רק עוד אחד ואחר כך אולי עוד אחד ….

    ובענין דאלאס יוסטון קרלייל בשניה האחרונה בדקה ה 99 חזר למקורות ההרכב הזה עם בריאה כרכז טבעי ומונטה אליס מאחור שוה לפחות עוד ניצחון אחד .

    עם ההתלהבות המחודשת, דאלאס יכולה לפחות להשתוות ליוסטון הסיפור שם עוד לא גמור .

  7. 1. לדעתי בלאט יציב את לברון כפאוור פורוורד ומריון כסמול פורוורד ל-2 המשחקים הראשונים בחמישייה. יכול להיות שגם טריסטן תומפסון יקבל הרבה דקות, למעשה זה די ודאי, אבל מול שיקגו שחקן שכל כוחו נמצא בצבע לא יעזור יותר מדי. אם הם מול הבאקס, וזה יכול לקרות, אז תומפסון הוא האיש.

    2. קואוץ' בוד די מאכזב מאז שהוא קיבל את פרס מאמן העונה, נכון שמי שהיה אמור להיות שומר הגארדים של ההוקס גמר את העונה (ספלושה) אבל עדיין יש לו כמה שומרים לא רעים. דמאר קארול יוכל לחסום חלק גדול מאפשרויות המסירה של די-וויל, ולהאט אותו.

    3. מסכים איתך, מעניין מה הוא נתן להם שג'ורדן פארמר לא. לדעתי נייט רובינסון יותר טוב ממנו, אבל עד עכשיו אוסטין ריברס נותן פלייאוף טוב מאוד, לא כמו מילס אבל טוב מאוד.

    4. urgency- דחיפות, להט לנצח במקרה שמתאים הספציפי הזה. אין איזהשהי התאמה טקטית שהבולס יכולים לעשות פה, זה תלוי ביכולות המנטליות של ת'יבס. כפי מה שזה נראה (העברת כמה שיותר אימונים בכל מצב ובכל מקום בלי הקשבה לשחקנים) המצב לא מבשר טובות לשוורים.

  8. צריך להשמיע לקוין-אהבה את שיר הפורים:

    תֵּן כָּתֵף, עֲצֹם אֶת הָעֵינַיִם,
    פלייאוף לָנוּ נִשְׁכַּח אֶת הַכֹּל.
    יֵשׁ לְךָ כְּאֵב, רָמְסֵהוּ בָּרַגְלַיִם,
    פְּתַח אֶת פִּיךָ וְשִׁירָה בְּקוֹל:

    אָהָא! אָהָא! כֻּלָּנוּ נִשְׁתַּגֵּעַ
    נִרְאֶה, נִחְיֶה, עַל אַף כָּל הַתְּלָאוֹת.
    אָהָא! אָהָא! חֶפְצֵנוּ נְבַצֵּעַ
    נִחְיֶה, נִרְאֶה נִסִּים וְנִפְלָאוֹת.

  9. סליחה שאין לי זמן לכתוב פוסט מפורט יותר, אני אהיה יותר ממפתע אם קווין לאב יחזור לשחק העונה . אני מניח שבחבורה בעצם הם מתכוונים לשבר (היל זאקס) קטנצ'יק. זאת נראית כמו פגיעה מסיבית למדי , הפגיעה בלברום לא פשוטה בכלל – לא ברור לי באיזה איזור של הלברום הפגיעה לפי תיאור הפציעה ,זו פריקה קדמית ככה שבהחלט יכול להיות שהחלק העליון של הלברום נפגע (SLAP ) ואז יש גם פגיעה בגיד הבייספס (LHBC) . בקיצור אחרי ששעממתי אתכם למוות , לדעתי הסיכוי שהוא ייחזור בפליאוף הזה נע בין קטן לאפסי.. אם רק יכלו לפרסם את ה MRI זה היה הרבה יותר קל..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט