למה פציעתו של לאב סופר קריטית לסדרה נגד הבולס (יומן אליפות שיקאגו 3) / יונתן שגב (והתבססות על כתבה של bleacher report)

יומן אליפות שיקאגו נוסף ומורחב יעלה(בתקווה) בימים הקרובים, אבל רציתי בכל זאת להכין פוסט קטן על למה זה שלאב נפצע זה מאוד קריטי, כמה זה קריטי ולמה זה קריטי.

ובכן, לאב הוא ה-שחקן (ב-ה' הידיעה) שהיה אמור לנצח את שיקאגו. לאב היה זה שאמור להכריע את המשחק בצד ההתקפי של המגרש – לטובת הקאבס. שימו לב לתמונה הבאה:

מערכת ההגנה של הבולס – הפרטים למטה.

שימו לב לשומר הפירמטר דריק רוז. לידו יש חץ שמראה שהוא מוביל את האיש שלו ל-base line ושם תבוא עזרה – להלן נואה שמסומן בריבוע האדום וכמו כן ת'ומאס (קורט ת'ומאס). עכשיו שימו לב לתוצאה:

הגנת הבולס מודל 2010-2011  וכן, גם 2014-15.

(

מה אנחנו רואים? את ההגנה שהגיעה למקום – נואה הגיע לעזרה בזמן ולא נותן חדירה קלה לצבע. עכשיו דמיינו לעצמכם שבמקום קריס האמפריז למיד ריינג' (לא ממש אטראקטיבי) יהיה שם קווין לאב לשלוש (הרבה יותר טוב). לנואה יהיה יותר קשה לבוא לעזרה וכך לקיירי (אני מתייחס לסדרה נגד קליבלנד) יהיה קל יותר לחדור לצבע או לחילופין – נואה כן יבוא לעזרה ואז לאב ישאר פנוי לשלוש.

גם הגנת המשחק בין שניים (פיק אנד רול) של הבולס מבוססת על אותה השיטה – נניח שמוזגוב בא לחסום בחציה פינה. רוז מוביל את קיירי ל-baseline. עכשיו גאסול הוא זה שאמור לחכות שם. עכשיו זה עוד פעם אותו הסיפור; אם הוא מחכה שם – הוא חוטף שלשה מלאב. אם הוא לא מחכה שם, סל מקיירי.

זו החולשה של ההגנה של ת'יבודו לדעתי – הסטרץ' פורים (כמו strech four- סטרץ' פור, רק ברבים). בטח ובטח שזה שחקן מוכשר כל כך שיודע לסחוט עבירות לשלוש בצורה טובה, להניע את הכדור (אקסטרה פאס) וכמובן לצלופו באחוזי דיוק די טובים. אולי זו הסיבה, דרך אגב, שהייתה ירידה מורגשת ביכולת ההגנה של הבולס השנה – יש הרבה יותר סטרץ' פורים, ולמעשה לדעתי-הלא-מבוססת הם כבר רוב וכל קבוצה יכולה להוציא אחד מהבוידעם למקרה חירום.

יש שיגידו – "אפשר לשחק עם לברון ב-4 וג'ונס בשלוש, או כל הרכב אחר ויהיה אותו אפקט".זה נכון – אולי לנתחים קטנים של המשחק. כי זה יוצר מיס-מאץ' בצד השני של המגרש; אם לברון שומר על גאסול זה חצי-מיס-מאץ' (בכל זאת – לברון) וגם ג'ונס שומר על באטלר זה מיס מאץ'. שאמפרט יכול לעזור, אבל עדיין זו לא חמישייה אידיאלית. לאב היה הרבה יותר מתאים עכשיו, למרות שהוא לא ממש שומר דגול.

חוץ מכל זה – אני לא מאמין שבלאט ישבור את המסורת האמריקאית של להיות מעצבנים (לא לפתוח עם הרכבים מיוחדים – ואפילו לפעמים לא מחליפים שמירות – עמדה 3 שומר על עמדה 3).

טוב, אז אחרי שהוצעתי עצבים על בת בריתנו שמעבר לים אסכם; הפציעה של לאב היא קריטית מאוד לסדרה הזו – הרבה יותר קריטית מההרחקה של ג'יי אר למשל והייתה יכולה להיות שקולה לפציעה של קיירי (רק פציעה של לברון תהיה יותר קריטית).

אני לא ממש יודע מתי לאב יחזור ואיך הוא יחזור, אבל בעקבות הפציעה + ההרחקה של ג'יי אר אני משנה את ההימור-הגם-ככה-אופטימי שלי (הקאבס ב-7), לניצחון של הבולס ב-6 מש'. בכל מקרה, יהיה לנו זמן לגנוב משחק בקוויקן – לונס ארינה (אולמה הביתי של הקאבלירס) ולפתוח לחלוטין את הסדרה.

לכתבה המלאה על שיטת ההגנה של ת'יבאדו (מאוגוסט 2012 – די ישן אבל עדיין לא פג-תוקף)

!!let's go bulls

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. מעבר לבעיות מצ'אפ ספציפיות הצרה הצרורה היא שגם ככה הרוטציה של הקאבס קצרה ועכשיו נשארו 8 וחצי שחקנים לגיטימיים (פירגנתי חצי לפרקינס… זוכר לו חסד נעורים). מעניין אם יש מצב לשלוף את מייק מילר מהנפטלין…

  2. ומה עם ברנדון הייווד – השחקן והסרט על הראש ?
    בכל משחק הוא שם את הסרט נגד זיעה על הראש, ומתייבש על הספסל. זה לוחם אמיתי ! תמיד בכוננות, שרירי הפלדה דרוכים כקפיץ, הראש מריץ 5 אופציות תקיפה בו זמנית כמו F-35.

  3. ללא קווין לאב אני מאמין שהסיכויים נוטים לעבר שיקגו. היום נדע אם ה-DISLOCATION לא פגע ולא קרע רצועות, כי אז אין ברירה אלא ניתוח. אם הנקע לא קרע רצועות ו-SOFT TISSUE אחר, הוא מסוגל לחזור תוך שבוע-שבועיים.

    1. אני מניחה שיש כמה דודות ממשפחת לאב שיותר דחוף לעדכן אותן לפני שמעדכנים את המעריצים של קליבלנד, אבל איך אין עדיין דיווח על חומרת הפציעה?!
      הרי הוא עבר בדיקות אתמול והיום בבוקר. מעניין אם זה סימן טוב או רע.

      החל משנה הבא, נחגוג באדר את סטרץ' פורים:)
      תודה על הטור ונקווה ששיקגו תפסיד היום ויהיה לקליבלנד זמן להתאושש.

  4. קשה לי להאמין שהוא יחזור לסדרה מול הבולס, קווין זה גם לא בדיוק מסוג השחקנים שיודעים לבלוע כאב ולשחק עליו. הם יצטרכו להסתדר בלעדיו. מה שכן זאת הולכת להיות סדרה כמו שצריך ולבולס ניתנה כאן הזדמנות פז לעשות גמר המזרח. זה הזמן של דריק רוז להראות ממה הוא עשוי, הוא יכול לקנות את עולמו מחדש. אבל מצד שלי להתרסק באותו משקל.

  5. זה רע שהם משחקים בלעדיו, כי הוא פתח להם את הצבע. לדעתי מריון ישחק במקומו במשחק הראשון של הסדרה (יחד עם תומפסון, 20-30 דקות לכל אחד), ובמשחק השני יהיה סמול בול עם סמית' ולברון.

    אני מקווה שיחזור בקרוב, בשבוע הראשון של זמן ההחלמה כל הקאבלירס לא ישחקו

  6. זה אמנם מכה רצינית, אבל ללכת ולצפות להפסד מול הבולס זה מוגזם.
    ג'ונס רגיל לשחק הרבה דקות מהעונה הרגילה, מריון ומילר יתנו כל אחד כמה דקות וזה יספיק ולברון יטחן דקות בדיוק כמו באטלר. בשביל זה הוא נח בעונה הרגילה (לברון, לא באטלר).
    פרקינס יביא קונטרה למכות של נואה ומוזגוב יתעל את הקוזאק הבולשביקי שלו וגם קליבלנד מוכנה למלחמה.
    בסוף פרקינס יתברר כאחת הרכישות המוצלחות של גריפין, הוא בנוי בדיוק לקרב הרחוב ששיקגו תנסה להפוך את הסדרה הזו.

  7. מייק מילר יופיע, מריון יופיע. לא הולך להיות קל בכלל, אבל אני חושב שהלאט יותר טוב מתיבודו, לברון לבד יכול להכריע את הסדרה, וקיירי רק עולה כל הזמן ברמת משחקו ליד לברון. אני מאוד אוהב את שיקגו השנה, וחושב שיש לה באמת עומק לא רע וחמישיה מדהימה, אבל עדיין אני מהמר על קליבלנד.

  8. לאב שחקן סופר חשוב לקליבלנד גם בימים שהוא משחק חלק. כולם יצטרכו להתאמץ הרבה יותר ומול שיקאגו בכושר הנוכחי ובלי פציעות (טפו טפו) זה הולך להיות קשה מאוד

  9. חייב לומר שאם ההגנה של הקאבס תהיה נגד הבולס כמו במשחק האחרון בבוסטון, הסדרה שלהם.
    מילווקי היו עכשיו ב2-2 אם היה להם שחקן שיודע לגמור משחק… זה אומר המון על הבולס…
    אגב גם הם נתקעים על בידודים של רוז ובאטלר, לא התקפה מרהיבה…

  10. רק בקונפרנס חלש כמו המזרח, פציעה של שחקן כ"כ חשוב עדיין לא מטה את הכף.

    לאב, גם במשחקים פחות טובים שלו (ויש הרבה) הוא חיית ריבאונד, הוא גורם לריווח של המשחק (חשוב להתקפה הסוליסטית ממילא של לברון את אירווינג) וכמובן האיום ההתקפי שהוא מהווה, בעיקר מ3, שגורם לגבוה לצאת החוצה.

    מילר, ג'ונס וכו' לא יכולים למלא את החלל שלאב ישאיר. אין להם את אותן יכולות והם לא מביאים אותה השפעה.

    היעדרות ממושכת של לאב בוודאי תשנה קצת את המאזן, אם כי קשה לדעת איזה שיקאגו נראה ואיך אם בכלל היא תנצל את זה, וכמה היא מוכשרת בשביל זה. עם קשיחות לבד לא מגיעים רחוק (ויסלח לי כל מי שיגיד דטרויט של לפני 10 שנים, הם היו הרבה יותר מוכשרים).

  11. יש מצב שעם ג'בארי פארקר היה פה כבר 2-2, אני אודה ואומר שלא ראיתי אותו משחק כמעט עדיין, אבל בוא נגיד ששיקאגו רחוקים מלהרשים.
    יש להם את ההתקפה הכי גרועה והכי תקועה שראיתי בשנים האחרונות מקבוצה שמתיימרת ללכת רחוק, לפעמים זה אפילו קשה לצפיה.

  12. שון מריון יודע להתעלות, והוא ריבאונדר מעולה עם ממוצע קריירה של 8.7 ריבאונדים שזה המון למי שמוגדר SG. והוא קולע לא רע מכל הטווחים. מילר כבר הראה שהוא יודע להתעלות בפלייאוף, זה שחקן של ממוצע קריירה של מעל 40% מה-3, שגם יודע לקחת ריבאונדים ולמסור ולגנוב. אמנם בלאט ייבש אותו עמוקות, אבל הוא יכול להיות השפן שמציל את העונה, כמו באליפות של מיאמי.

  13. בקשר לניתוח עם הגבוה נותן עזרה אז השומר שלו פתוח לריבאונד התקפה וטריסטן תומפסון הוא מצטיין בפרמטר הזה.
    טיוס בגמר נגד ריאל בשנה שעברה צבר נקודות מהתופעה.

  14. לצערי לא היה צריך את הפציעה של לאב בכדי להבין שלקליבלנד יהיה קשה מאד מול שיקגו …כרגע המצב של קליבלנד לא פשוט והם אפילו סוג של אנדרדוג …מצד שני זה מתאים לבלאט .
    ובלאט יצטרך להוכיח את כל כישרונו ו…כמובן לסמוך על כישרונו של ההוא שהשאיל את כישרונו למיאמי למשך 4 שנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט