לפי אנליטיקס, לבאקס סכוי טוב לגבור על שיקגו / מנחם לס

 

קווין פלטון, זה שניבא בעונה שעברה את נצחון הויזרדס על הבולס בפלייאוף בהסתמכות על אנליטיקס, מנבא שזה יקרה הפעם שוב, כשלמילווקי יש את הסכוי הגדול ביותר מכל הקבוצות התחתונות בפלייאוף לנצח את יריבתן העליונה עליהן בדרוג.

הוא מתחיל בזאת שלפי אנליטיקס קבוצות הסינדרלה לא מנצחות בפלייאוף אף פעם כמעט בגלל שפתאום בא שיפור במשחקן. מילווקי תנצח את שיקגו בסידרה המתחילה היום ב- בערב בשיקגו לא בגלל שיפור פתאומי במשחקה, אלא בגלל סיבות אחרות שלפי אנליטיקס יגרמו להפתעה.

הוא השתמש בכמה פתרונות סטטיסטיים, אבל לפי התוצאות מסקנתי היא שהוא השתמש המון ב-MULTIPLE CORRELATIONS, ובעזרת שיטת DOOLITLE הוא בידד משתנים עצמאיים וקבע את חשיבותם ('משקלם') בנצחונות בפלייאוף. אולי הוא לא השתמש ב-DOOLITLE, אבל הוא לא מסביר במה כן השתמש. הוא גם לא נותן את 'המשקל' של כל משתנה עצמאי שהוא בידד (את ה-COEFFICIENT שלו).

סיבה ראשונה: מניעת איבודי כדור.

לפי פלטון, זוהי הסיבה החשובה ביותר (ה-INDEPENDENT VARIABLE החשוב ביותר בכל חישובי ה-MULTIPLE CORRELATIONS שהוא עשה) לגרימת הפתעה של נצחון אנדרדוג על אפרדוג. כמות איבודי הכדור הקטנה של פילדלפיה (שהיתה מדורגת אחרונה במזרח ב-2012) עזרה לו לנחש נכון את ה-UPSET על שיקגו שהיתה מדורגת ראשונה. הוא שכח לציין שבאמצע הסידרה דרק רוז קרע את ה-ACL, אבל אנחנו מדברים 'בגדול' ולא ניכנסים לפרטים, כמו פציעות. ב-2011 הוא גם ניבא נכון את נצחון הגריזליס על הספארס על סמך איבודי כדור.

 

סיבה שנייה: שלח את האפרדוג לקו!

ה-MULTIPLE CORRELATION בידד משתנה עצמאי נוסף והוא "שליחת האוייב לקו". הוא חישב ומצא שקבוצות אנדרדוג ששולחות את האפרדוג לקו יותר מאשר במשחקיהן משך העונה מנצחות 38% מהסדרות הראשונות ביניהן. זה פי שניים נצחונות בסידרה מאנדרדוג שלא שולחות את האפרדוג לקו יותר מאשר במשך העונה. אני מנסה להסביר לעצמי בצורה הגיונית למה שליחת האפרדוג לקו יותר פעמים בפלייאוף מאשר במשך העונה הוא יתרון, ואני מוצא את עצמי מול שוקת שבורה (או ריקה. גיא! היכן אתה כשצריכים אותך?).

סיבה שלישית: HEAD TO HEAD משך העונה

כאן קווין פלטון הגדיר משתנה עצמאי חשוב, שבמקרה הבאקס-שיקגו יעבוד בסידרה הזאת נגד הבאקס כי האפרדוג ניצח 1-3 בסידרת הראש-בראש העונה. (בתריסר השנים האחרונות מאז התחילו סדרות ה-7 כבר בסיבוב הראשון האנדרדוג ניצח את האפרדוג 11 מתוך 20 הסדרות הראשונות בעונות בהן האנדרדוג הוביל על האפרדוג בראש-נגד-ראש משך העונה, וכשבסדרות הרגילות של העונה יד האפרדוג על העליונה במפגשים 'ראש-בראש', הן ניצחו  49 מ-54 סדרות סיבוב ראשון. הווה אומר שהבאקס כדי לנצח תצטרך להגדיל את מספר האנדרדוג שניצחו מ-5 ל-6 ס"ה!)
 

סיבה רביעית: DEFENSIVE EFFICIENCY

הבאקס מדורגת מס' 4 בליגה ב-D-EFF (מרשה רק 102.8 ליריב ב-100 פוזשיונס). ה-D-EFF הוגדר כמשתנה עצמאי חשוב מאד במלטיפל קורליישיון של פלטון.

סיבה חמישית: הכרחת TURNOVERS

הכרחת TURNOVERS היה משתנה עצמאי חשוב אחר, ומילווקי היא נומרו אונו בליגה בקטגוריה הזאת בגלל דאבל וטריפל טים שג'ייסון קיד הוא הגורו שלהן, וכן  ג'ייסון קיד צירף לעצמו קאדר צעיר בעל זרועות ארוכות שלא ניגמרות, והוא הכניס להם לראש שחטיפת כדור היא שוות ערך ל-6 נקודות: 2 נקודות בגלל הסל שהיא מביאה. 2 נקודות בגלל "שווה-ערך הבאסה המנטלית ליריב", ו-2 נקודות שוות ערך בגלל ההיי שהיא מביאה לקבוצה.

האמת? כשאתה מסתכל על מילווקי מגינה עם דאבל-טים והחלפות נידמה לך שאתה חוזה בדוק או במישיגן סטייט, ולא קבוצת NBA מקצוענית.

האם מילווקי תנצח את הבולס בסידרה המתחילה הערב? פלטון לא אמר ואני לא אמרתי. הוא רק הסביר שלפי האנליטיקס שלו הם הקבוצה עם הסכוי הגדול ביותר להפתעה בסיבוב הראשון (במערב? הספארס), ועם סכוי טוב בסביבות ה-55%.   אני חושב שיש לבאקס סכוי של 40%, לא יותר מזה.

אגב, לאס ווגאס קבעה את הקאבס כמועמדת מס' 1 לאליפות. שנייה גולדן סטייט. שלישית הספארס.

גם אני קבעתי את הקאבס כמנצחת הגדולה, והספארס? עפים בסיבוב הראשון.

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. 0
    0% אחוז סיכוי.
    0% סיכוי למילווקי לעבור את שיקאגו.

    לצערם,
    בחרתי בהם לנצח את הבולס בסיבוב הראשון, בבראקט שלי…

  2. ללא נתונים מדעיים אלא רק מניסיון מצטבר אני מסכים עם מספר הנחות מקצועיות שצריך בשביל לנצח קבוצה טובה ממך בפלייאוף :

    1. אתה חייב לשחק הגנה חזקה מאוד – לשלוח את היריב פי 2 לקו זה אומר שהוא התאמץ מאוד פיזית מולך, זה אומר שהפער בכשרון בינו לבינך מצטמצם בגלל המאמץ הפיזי. כשאתה עייף אתה עושה הכל פ ח ו ת טוב.

    2. חטיפות והכרחת איבודים = בדיוק הסעיף הראשון שכתבתי.

    3. מניעת איבודים – כשהקבוצה השנייה יותר חזקה ממך , אתה לא תנצח בתחרות קליעות. שמור על הכדור , האט את המשחק , הפוך אותו למשחק עם הפרשים קטנים ותוכל לעקוץ בסיום. משחק שבו מאבדים מעט כדורים הוא ברוב מכריע של המקרים משחק איטי עם סקור נמוך !

    4. אם אתה אנדרדוג – תכניס לראש של היריב שרק לו יש מה להפסיד. ואז תרביץ לו. ואז תאט את המשחק. ואז תשלח אותו לקו. אם הוא שביר מנטאלית – זאת הדרך. אם לא , אכלת אותה בכל מקרה !!

  3. מסכים אם כל מה שאיתי אמר
    וזאת בדיוק הסיבה ,למה הבאקס לא יעלו
    צריך ניסיון פלאס כשרון בכדי לשחק נכון את הקלפים שלך

  4. הבעיה עם הבאקס, בניגוד לוושינגטון של שנה שעברה, היא שעדיין אין שם ממש שחקנים מנוסים וברמת אולסטאר.
    שלא תטעו – ללא ספק יש שם אולסטארס בהתהוות, כמו הגריק-פריק וקרטר-וייליאמס. אבל הם עדיין חסרי ניסיון.
    לוושינגטון היה את וול – שחקן שכשהוא רוצה – הוא אולסטאר ואפילו יותר מזה.
    כמו כן היו בסגל שלהם שחקנים כמו ננה ואריזה – שחוו יותר מפלייאוף אחד לאורך הקריירה שלהם.
    מה גם שהבולס של שנה שעברה, לדעתי לפחות, היו פחות טובים לעומת השנה.

    אני כן חושב שמילווקי ייתנו פייט הוגן, אבל בסופו של דבר, לא ימתחו את הסדרה ליותר מ-6 משחקים.

  5. לא צריך אנליטיקס כדי לדעת שלבאקס יש הכי הרבה סיכוי לעשות upset אבל זה עדיין מעניין.
    זה ממש מגוחך שווגאס מעמידה את קליבלנד במקום הראשון לאליפות, ורק מראה את הכוח המיתי המוגזם שמייחסים לבלאט, סליחה, ללברון בליגה הזו. קצת מזכיר את סטיב ג'ובס בעולם ההייטק . . .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט