קליפרס יומן אליפות (2) / דור בלוך

 

סטטוס: מקום 5 במערב 25-49, 7 נצחונות רצופים

כזכור, ביומן האליפות הקודם סקרנו את העונה של הקליפרס עד כה, ודיברנו על כך שלמרות שלא הרשימה נראה שהיא מתחברת דווקא בזמן הנכון, ושעומדים לפני שלושה משחקי must win (ניו יורק, פילדלפיה ובוסטון), לפני שהיא נכנסת לישורת האחרונה והמכריעה שלה.

ובכן, הישורת המכריעה כבר כאן.

הקליפרס ניצחו את שלושת המשחקים, כשבמקביל ממפיס עם 3 הפסדים רצופים פותחת לגמרי את מאבקי הדירוג במערב, ומי שתיכנס למומנטום בעשרת המשחקים האחרונים של העונה תמצא את עצמה מדורגת גבוה יותר, אם כי בכלל לא בטוח שדירוג גבוה יותר הוא טוב יותר במערב הפרוע.

בפני הקליפרס עומדים כעת שני מבחנים משמעותיים – גולדן סטייט, אותה היא לא תפגוש בסיבוב הראשון, ופורטלנד אותה היא בהחלט עשויה לפגוש בסיבוב הראשון של הפלייאוף. לאחר מכן מצפים שלושה משחקים שהקליפרס צריכים לנצח, שניים מול היריבה העירונית ואחד מול דנבר, לאחר מכן משחק צמרת נוסף מול ממפיס, ומשחקי סיום עונה מול דנבר ופיניקס שכבר מחוץ לסיפור.

ברצף משחקי החוץ במזרח הקליל שלהם הקליפרס לא רק החזיקו מאזן מושלם, הם גם ניצחו בהפרש ממוצע של מעל 20 נקודות, זה מצביע לא רק על העליונות המוחלטת שלהם (לא חוכמה גדולה מול בוסטון פילי והניקס) אלא גם על העובדה שהקבוצה נמצאת בפוקוס, ראינו כמה קל להסתבך מול הקבוצות האלה בעונת ה-NBA הארוכה במשחק של קליבלנד מול פילי, כך שלא צריך לזלזל בעקביות הזאת.

מקור לדאגה ממשיכים להיות אחוזי העונשין של דיאנדרה ג'ורדן. הסנטר קלע 3 מ-15 מול בוסטון כולל 6 החטאות רצופות כשבוסטון עברה למוד האק דה ג'ורדן מלא. קשה להאמין שקבוצות ינקטו בטקטיקה הזאת בפלייאוף, אבל העובדה שהסנטר הדומיננטי שלהם כל כך חלש מהעונשין היא בעיה קשה בפלייאוף הרבה יותר מבעונה הסדירה. ג'ורדן קולע השנה ב-38% מהקו, כמו במרבית העונות בקריריה שלו (2012 הייתה חריגה עם 52%, זה השיא) ועד היום האחוזים שלו לא נטו לשיפור בפלייאוף.

בכל מקרה, היומן הזה נועד בעיקר לנקות את השולחן לקראת המשחקים הקרובים שיהיו באמת מעניינים, אם הקליפרס יגמרו את שני המשחקים הקרובים עם רצף של 9 נצחונות רצופים, ובמקום ה-3 במערב, יהיה אפשר להתחיל לדבר ברצינות על קונטנדרית נוספת במערב.

סידרת סיבוב ראשון מול הספרס? סיבה טובה ללקק את האצבעות.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. דעתי על הקליפרס?
    כשהם טובים – הם טובים מאד.
    כשהם גרועים – הם (מוטב לא להמשיך ולשמור את המילים לעצמי)

  2. 4 מפגשים מול דנבר והלייקרס הם מאסט וין עבור הקליפרס
    המפגש מול הסאנס גם
    הקליפרס צריכה לנצח את ממפיס המקרטעת ואז המקום ה 3 בהישג יד
    זה לא מופרך אם יסיימו במאזן 1-7 את ה 8 האחרונים ואז הם מגיעים לפלייאוף במומנטום אדיר
    מצד שני הקליפרס בטח ימצאו דרך לחרב את העסק

  3. אולי פעם אחת הקליפרס יראו לנו מה הם שווים בפלייאוף ולא יקרסו כרגיל ?
    האק-א-ג'ורדן בטוח יהיה אז מעניין מה הרוטציה שלהם תהיה ברבע הרביעי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט