יומן אליפות טורונטו (1) – בשם ההתקפה/רפי יצחק

Raptor1
בואו נשים את האמת על השולחן כבר עכשיו, לכתוב יומן אליפות על טורונטו ראפטורס זו לא משימה קלה. למרות חיבתי לקייל לאורי, לא ידעתי למה אני נכנס.
שנים שהרפטורס לא מושכים עניין ולא מקבלים התייחסות מחובבי הכדורסל מחוץ לטורונטו (וגם שם אני בטוח שקבוצות ההוקי והבייסבול הרבה יותר מעניינות את המקומיים). גילוי נאות , אני צופה בטורונטו כל שנה כשהם משחקים מול פילי (4 משחקים במספר). על מנת לכתוב את היומן גזרתי על עצמי בשבועיים האחרונים תענית צפייה ברפטורס בליג פאס (שידורים ישירים וחוזרים ), ונראה שהבאתי אליהם בגדול את הקארמה של פילי. הרפטורס פצחו ברצף הפסדים מרשים כולל תבוסה מבישה לווריורס והפסד מביך לניקס. הם במאזן 8-2 בעשרת משחקיהם האחרונים.
קדימון קצר-
הרפטורס משחקים ב- NBA כבר 19 שנים ללא שום הישג בולט , מעולם לא סיימו עונה עם יותר מ-50 נצחונות, ובכל תולדות המועדון הצעיר, הם רושמים ניצחון בודד בלבד בסדרת פלייאוף. במשך השנים עברו בקבוצה כוכבים כוינס קרטר, כריס בוש וטרייסי מקריידי אבל אף אחד מהם לא הצליח להרים את הרפטורס לרמה של קבוצה רלוונטית לרמות הגבוהות בליגה (מה שמשותף לכולם זו העובדה שהם חיפשו דרך לברוח מטורונטו והצליחו).

Vince
היו ימים שהיה אקשן בקנדה

פרק א – יוג'ירי מגיע לקנדה
בקיץ 2013 סיים בריאן קולנג'לו את תפקידו כ- GM של הרפטורס לאחר שבע שנים לא מרשימות (להזכירכם , הוא הבחור שאחראי לבניית הקבוצה הגדולה של הסאנס סביב סטיב נאש), ובטורונטו החתימו את מאסאי יוג'ירי כ- GM של הקבוצה, יוג'ירי סיים שלוש שנים יפות בדנבר בהן קיבל קרדיט גדול על בניית הנאגטס של 2012/2013 (ועל כך קיבל את תואר מנהל העונה באותה שנה).
כשיוג'ירי החל לעבוד הוא לא חלם שבעוד שנה וקצת, הרפטורס יהיו בחבורת אריות המזרח, זו ממש לא היתה התוכנית.
אחרי דשדוש ב-20 המשחקים הראשונים בעונת 2013/2014 , הוא שלח את כוכב הקבוצה דאז, רודי גיי לסקרמנטו כשלב ראשון בבנייה מחודשת של הקבוצה (ע"ע טנקינג ). השלב שני שהוא תכנן היה למעשה טרייד של קייל לאורי לקבוצה אחרת וציפה לקבל בחזרה תמורה הולמת, שלב זה נתקע בגלל תג המחיר הגבוה שיוג'ירי דרש בתמורה (עסקה עם הניקס כבר סוכמה בזמנו שבה הניקס היו שולחים שומפרט ופלטון תמורת לאורי אבל היא נפלה עקב התעקשות הרפטורס לקבל בנוסף בחירת דראפט). תוך כדי הגישושים לטרייד המיוחל, החלו הרפטורס להעלות את רמתם ולשחק היטב סביב לאורי ודרוזן וממאזן של 13-7 בזמן הטרייד של גיי הם רצו 21-41 עד לסיום את העונה (מאזן כולל של 34-48), מקום ראשון בבית האטלנטי ( עדיין לא חוכמה גדולה עם קבוצות הזבל שהעמידו ניו יורק, פילי והסלטיקס) ופלייאוף ראשון אחרי 6 שנים שחונות.

Pull up3
פרק ב – תקציר 63 משחקים העונה
יוג'ירי בחר להשאר עם המאמן קייסי שקיבל חוזה לשלוש שנים והביא בטרייד מאטלנטה את לו וויליאמס. טורונטו פתחה את העונה בסערה והיתה עם מאזן של 7-24 אחרי השליש הראשון של העונה, הקבוצה רצה היטב והתבססה על התקפה טובה מאוד אך יחד עם זאת משחק ההגנה לא היה מהמשובחים בליגה (הם מדורגים בשליש התחתון של הליגה) . אך העסק התחיל להתקע, ומתחילת ינואר הרפטורס רושמים ירידה ביכולת והם סגרו את החודשיים הראשונים של שנת 2015 במאזן שלילי של 15-13.
פרט ללאורי את וויליאמס ודרוזן , לראפטורס יש ברוטציה מספר שחקנים צעירים ומבטיחים , הסנטר הליטאי וולנצ'יאנאס, טרנס רוס המצוין ופטריק פטרסון. יחד עם ותיקים כאמיר ג'ונסון, ג'יימס ג'ונסון וג'ראוויס ואסקס הם משלימים סגל יציב ובריא שמתבסס על רוטציה של 9 שחקנים.
לאור הירידה ביכולת, הדבר המצופה מהרפטורס היה להתחזק לקראת הטרייד דד ליין ולשפר את יכולת הקבוצה, ליוג'ירי היו ביד נכסים שהיה יכול להעביר לקבוצות אחרות בשביל להביא את החיזוק הנכון, יש לו ביד חוזים נגמרים ואת בחירת דראפט עתידית של הניקס, אך ביום שכמעט כל הקבוצות בליגה ערבבו את הסגלים שלהם, הראפטורס ישבו בצד ולא עשו מאומה (הם לא היו יכולים להעזר בעוד בשחקן גבוה עם נוכחות הגנתית ? אמיר ג'ונסון הוא PF פותח ברמה שהקבוצה צריכה?).
בניגוד לנחישות של גריפין ה- GM של קליבלנד לזרוק כל נכס שהיה לו ביד תמורת חיזוקים כאן ועכשיו , הבהיר יוג'רי בראיון אחרי הטרייד דד ליין, שהוא לא יפגע בעתיד הקבוצה תמורת השגת שחקנים שיתרמו לקבוצה בטווח הקצר. כלומר הרפטורס עדיין לא מכוונים גבוה, והעונה היא עוד שלב בהתפתחות ובניית הקבוצה.
פרק ג' – בשם ההתקפה –
לרוב התקפות העילית בליגה בשנים האחרונות היו מאפיינים בולטים שהצביעו על הקטלניות שלהם : הפיקא'נרול שהתבצע בצורה מושלמת בין נאש ואמארה, הסמול בול של מיאמי סביב לברון, הפינג פונג בול המושלם של הספרס, משחק החיתוכים של נוביצקי עם צ'נדלר (2011). כשבוחנים את התקפת הרפטורס מיד קופץ הנתון המדהים שלמרות מספר הנקודות הגבוה למשחק שהם קולעים, טורונטו מדורגת אחרונה בליגה באסיסטים למשחק (יחד עם הלייקרס) . התקפת טורונטו לא מרבה בהרצת תרגילים ונשענת על הרבה PULL-UP JUMPERS שזו זריקה עם אחוזי ההצלחה נמוכים. כל עוד לאורי/וויליאמס/דרוזן בזון בקליעה, טורונטו בד"כ חזק בעניינים, כשהם עם אחוזים נמוכים (וזה מה שקרה להם בחודש פברואר) – אלוהים ישמור.
למעשה מרבית ההתקפות של הראפטורס הולכות כך – כדרור של לאורי או וויליאמס, חסימה חזקה של אחד הגבוהים על מנת לאפשר את הזריקה שלהם , ובמצב שהמגן מולם הצליח לעבור את החסימה הם יבצעו בד"כ הטעיית גוף תוך כדי קפיצה אל המגן ליצירת מגע בניסיון הזריקה וע"י כך סחיטת עבירה שמקנה זריקות עונשין (וויליאמס ולאורי פשוט אומנים בסחיטת עבירות כאלו). חשוב לציין שטורונטו היא אחת המובילות בליגה בכמות זריקות העונשין למשחק שנשרקות לזכותה וכמו כן בין הראשונות באחוזי קליעה מקו העונשין.

Pullup2
לאורי בקליעה טיפוסית

פרק ד'- מה צופן לנו העתיד?
לטורונטו נותרו 19 משחקים עד לסוף העונה, שמתוכם רק 6 מול קבוצות שלא מעורבות במאבקי הפלייאוף או אינן קבוצות צמרת, הם כנראה יעברו בקושי את רף 50 הנצחונות בפעם הראשונה בתולדות המועדון.
עדיין מוקדם לחזות את הדירוגים לקראת הפלייאוף והתמונה תתבהר לקראת סוף מרץ, אבל איך שהרפטורס ניראים כרגע, לא נראה מהם גדולות בפלייאוף – ההגנה החלשה של טורונטו מעמידה בספק גדול את יכולתם של הרפטורס החביבים לרוץ לשלבים הגבוהים בפלייאוף (להגנה בניגוד להתקפה אין ימים חלשים –תשאלו את ממפיס) .
בדירוג לקראת הפלייאוף מובטח להם לפחות המקום הרביעי כמנצחת הבית האטלנטי (צריך להתרחש אירוע בסדר גודל על-טבעי בכדי שברוקלין או הסלטיקס ידביקו את הרפטורס בראשות הבית ) .
אטלנטה וקליבלנד ככל הנראה יסיימו בשני המקומות הראשונים במזרח, במידה וטורונטו יסיימו במקום הרביעי ככל הנראה הם ישחקו מול שיקגו או וושינגטון בסיבוב הראשון, ולמרות שהראפטורס יהיו עם יתרון ביתיות בספק רב אם הם יצליחו לעבור את הסיבוב הראשון. לכן אם הרפטורס רוצים להגדיל את הסיכויים לחצי גמר המזרח הם צריכים לשאוף למקום השלישי או השני ( אם קליבלד יפשלו ) ולקוות למפגש מול הבאקס (במידה והם מקבלים את ההיט או הפייסרס – הם בבעיה).

 

אחרית דבר
עכשיו קחו את כל מה שכתבתי במסגרת הניתוח הרציונאלי למעלה על עתיד העונה של הראפטורס ותזרקו לפח………….
שחקני טורונטו הוכיחו כבר בשנה שעברה שהם מסוגלים להתעלות מעבר לציפיות של ההנהלה והפרשנים, ולאחד כוחות לריצה מטורפת.
קבלו את התרחיש הבא – בתחילת אפריל לאורי, דרוזן וווילאמס מעלים את רמת המשחק שלהם (אחרי ששיחקו את כל פברואר ומרץ בהילוך שיוט) , טרנס רוס מתחיל לפרוע שטרות ואמיר ג'ונסון וולנצ'יאנאס יהפכו למפלצות צבע. טורונטו בקלות יכולה להגיע לגמר המזרח. (לא מאמינים ?, תבדקו מהו המאזן של אטלנטה מול הרפטורס. או תלכו לראות מה עשו הרפטורס לקליפרס, אטלנטה וסאן אנטוניו לפני כחודש- פוטנציאל לא חסר שם)

Raptors End
בהכנות לפיניש חזק

–המשך יבוא ביומן (2)

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. כל הכבוד על ההשקעה.
    זה לא קל לכתוב יומן אליפות על קבוצה שאתה לא אוהד.
    וטורונטו לא עשו לך חיים קלים בכלל…

  2. סחטיין על ההשקעה רפי,
    לי זה נשמע מאד פשוט. אתה מפסיק לראות את המשחקים שלהם והם עושים גמר מזרח ומפסידים לפורטלנד שלי בגמר הליגה.

    1. תודה עידו.
      זו תוצאה של הרבה טיסות בשבועיים האחרונים אז יש זמן לכתוב……. סחתיין על ההתמדה עם פורטלנד -אשרי המאמין 🙂

  3. תענוג של יומן, עם השקעה מרשימה…
    הבעיה היחידה היא שמתחילים להתקדם היומנים ונגמרים לי התירוצים לקראת יומן אליפות מילווקי שהתחייבתי להעלות

  4. איזה כיף של יומן. טורונטו משום מה הקבוצה שנמצאת אצלי הכי נמוך ברדאר. אני לא זוכר מתי ראיתי משחק שלהם בעונה הרגילה. אפילו את המשחק מול יוסטון, שראיתי כמעט את כל המשחקים שלהם העונה (ושוב תודה לליג פאס ישתבח שמה), הצלחתי לפספס.

  5. הפיג'מה עם הדינוזאור, המדים המגוחכים ביותר בNBA. אבל!!גם אני אהדתי אותם כשבני הדודים קרטר+טי מאק שיחקו שם ביחד. וואו גדול.

    1. המדים המגוחכים ביותר הם של הספארס. הם נראים כמו מיליטנטים מורדים באוגנדה או סומליה באיזה ג'ונגל, כשהם ניכנסים לאיזה כפר ואונסים את כל הנשים, לפני שהם שורפים את הכפר על אנשיו ונשו\תיו.

  6. אם דרוזן יהפוך סוף סוף לסופרסטאר אז לטורונטו יש סיכוי להגיע רחוק, אבל כרגע, למרות שיש לו את כל הנתונים, הוא רחוק מזה.
    טורונטו ילכו לאיפה שדרוזן יקח אותם.

  7. עמדת במשימה בגבורה, בהתחשב בעובדה שלא מדובר בטורנטו אלא בטרנטה…

  8. ישנן קבוצות שלא משנה מה תעשנה או לא – הן תישארנה משעממות. טורונטו היא כזאת. אטלנטה היא כזאת. אפילו אם תיקח אליפות היא תישאר בור ביוב של שעמום.
    בכל זאת, הצלחת במאמרך לעורר התעניינות. כיף של קריאה. תודה

  9. תודה לכולם על התגובות.
    מנחם- צודק, לחלוטין. מה שעוד מפריע שם זה החתירה לבינוניות ושמרנות מצד הבעלים ו ההנהלה -לא מנסים לחשוב שם בגדול.

    רון – מה עם יומן אינדיאנה? יצא לי לצפות בהם מספר פעמים בחודש האחרון. מרשימים מאוד והעלו הילוך ברגע הנכון . סטאקי וסי.גיי. מיילס זה שדרוג יחסית לסטפנסון. בנוסף הם הרוויחו את סלומוןהיל מהפציעה של פול ג'ורג'- אחלה שחקן. לדעתי הם הולכים להיות הסוס השחור במזרח השנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט