הזקנים של פורטלנד טריילבלייזרז / מולי

BEARD

הזקנים של פורטלנד טריילבלייזרז

לא, איני הולך לכתוב על השחקנים הזקנים  של פורטלנד טריילבלייזרז, בעצם אני כן הולך לכתוב על השחקנים, הן המבוגרים והן הצעירים,

אבל לא על כולם. הפעם אני מתכוון לכתוב רק על אותם מהשחקנים שיש להם זקנים. לא, הכוונה אינה להורים זקנים אלא זקנים במובן של  שערות על הפנים.

נכון, זה אינו אתר העוסק בטיפוח הגוף גם לא אתר העוסק בתכשירי שיער, זה אמור להיות אתר על כדורסל, עם דגש על הנ.ב.א., אז מה לעזאזאל הקשר בין

כדורסל לעובדה שלמישהו יש או אין זקן על הפנים?

אז הנה, אני הולך להישמע לכם חצי מטורף כי אני מבקש לטעון  שיש קשר הדוק בין האופן בו אדם משחק לבין מה שקורה (או לא קורה) לו על הפנים.

קחו למשל את כריס קיימן. לבן, גבוה, 2.13 מ' ו-120 ק"ג, באתר הנ.ב.א. הוא מופיע עם זקן ג'ינג'י קצר ומטופח  אך מי שראה אותו אתמול ראה שחקן עם זקן מגודל פרא ואם בוחנים את הסטטיסטיקה שלו במשחקים האחרונים יכולים לראות שחלה ירידה במספר הנקודות שהוא קולע, אך חלה עלייה במספר הריבאונדים שהוא  קולט. מי שבוחן את צורת משחקו רואה שאין בו אלגנטיות אלא פראות וכוחניות, כמשתקף מזקנו.

בניגוד מוחלט יכולים אנו לראות את זקנו של להמרקוס אולרידג'.  למעשה יש לו זקן מחודד על סנטרו בלבד וזיפים בכל שאר המקומות. הוא נראה מעט מפחיד והאמת שגם אותו לא הייתי רוצה לפגוש בסימטה חשוכה. ובדיוק כך, גם קליעתו: מחודדת, מפחידה, רואה רק רשת כשרק הרצון לנצח מעניין אותו.

לג'ואל פרילאנד, בניגוד לכך, יש זקן חום-שחור בינוני מטופח,שברור שהוא מטפח לפחות פעם ביום אם לא יותר. לא פלא אם כן שאין לא ראש לכדורסל והישגיו הם קלושים בהתאם לכך?

זה לא שאני טוען שרק מי שלא מטפח את עצמו מצליח בכדורסל, ממש לא, אבל עליכם להבין שזקן הוא משהו אחר. רוב הגברים שמגדלים זקן עושים זאת מעצלנות, פשוט כדי לא להטריח את עצמם להתגלח בבוקר, ואל תשכחו שנסיעות בעונת הנ.ב.א. הן מייגעות ומתישות ואין פלא שלא תמיד נשאר לך זמן וכוח לטיפוח עצמי של הזקן שלך.
אך אם אתה מסתובב למרות כל זאת עם זקן מטופח, לא מלא אלא כזה שברור שאתה מקדיש דקות ארוכות כל יום לטפח אותו,  הרי ברור מכך שהדבר החשוב ביותר לך הוא המראה שלך. האנוכיות והפינוק המובעים מכך משליכים הן על נכונותך להקריב את עצמך למען הקבוצה, והן על נכונותך להשקיע באימונים קשים.

קחו למשל את הזקן של סטיב בלייק, זקן ג'ינג'י בעל מראה קשוח, שברור שהוא נעשה במכונה אחת לשבוע לכל היותר, מסוג שאין לך מושג למה בעצם יש אותו שהרי ברור שהוא מכער את האדם, כנראה שהסיבה היחידה לזקן היא עצלנות להתגלח.  איני יודע מה מוסר העבודה באימונין של סטיב בלייק, אבל אתפלא אם הוא חריג לטובה.

אני גם לא יודע אם שמתם לב למראה החיצוני של ניקולאס באטום, ברור לחלוטין שהוא מטפח את תדמית המפחיד עם הזיפים על כל פניו ועל ראשו. הוא נראה כמו מישהו שמגדל זקן כדי להשתמש בו במשחק וזה אכן מצליח, אבל רק חלקית בגלל פרצוף הילד שלו.

ואם נבחן את זקן התייש של וויל בארטון נגלה שגם הוא, כמו השיער הזקור שלו, דומים במדויק לאופן משחקו: מאוד ראוותני, אך לא בהכרח יעיל. לעתים הוא עושה את הדברים היפים ביותר ולעתים הוא פשוט נראה מטופש.

ואת הכי נחמד השארתי לסוף: כשהלכתי לצפות שוב במשחק בין קליבלנד לפורטלנד, עלה לפני המשחק סרטון פרסומת של לא פחות ולא יותר: מכשיר גילוח, ואני… אני לא יכולתי לעצור את עצמי מלגחך לתוך זקני…

 

קישור לתמונות הסגל של פורטלנד.

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. יש משהו חייתי בזקן פרוע
    ומאז שהארדן מככב הוא כאילו נתן גושפנקא לשאר השחקנים.

    לסיכום, גם אני חושב שיש משהו בטיעון האווילי שלך… 🙂

  2. חבל שאתה לא מודע לסיפור של הוקי קרח. היום אם אתה שחקן הוקי ללא זקן פרוע, אתם נחשב ל-"יורם". ל-95% משחקני ההוקי קרח ב-NHL ישנם זקנים, וזקנים פרועים. חבל שאי אפשר להכניס לתגובות תמונה.

  3. פוסט נחמד מאוד !
    אני לא מסכים עם הנאמר כי זאת הטייה פסיכולוגית ידועה, שאנחנו מוצאים את מה שאנחנו מחפשים.
    למי שיש זקן מטופח ניתן לטעון ש א' – הוא משקיע זמן בטיפוח עצמי ולכן לא מרוכז בכדורסל והמשחק שלו רשלני, או ב' – שהסדר וההקפדה בזקנו מעידים על סדר והקפדה בשגרת חייו כספורטאי.
    אגב, זה מזכיר לי את הטענה הצבאית שחייל מרושל הוא חייל גרוע ולא ממושמע ושמשמעת היא בלתי ניתנת לחלוקה. כשהייתי בסדיר הייתי מרושל *מאוד* כולל במקומות מעבר לקו אדום בלבנון וצחקתי על התיזה הזו והיום בזקנתי אני די מסכים עימה.

    1. עגל, כבר שנים אני טוען שהאדם הבא שיהיה עשיר פי שתיים מביל גייטס יהיה זה שימציא את גלולת המשמעת העצמית, בתנאי שימציא גם דרך לזכור לקחת אותה כל יום…

    2. מסכים שזה לא אומר כלום.
      אני הייתי איש קבע והייתי די מרושל כלפי חוץ אבל בעבודה הייתי משקיע ומקצוען.

      מי שרצה "התעניין" בהופעה החיצונית לעומת מי שלקח דוגמה מהעבודה הטובה שעשיתי – באופן כללי למפקדים מהסוג הראשון איחלתי לבריאות, ואחרי קצת זמן הם העריכו אותי רק לפי איכות הביצועים.

  4. אני כבר שנים טוען שאין לסמוך על אדם בעל זקן צרפתי

    הדבר היחיד שגרוע מהם אלו האנשים שמשאירים טיפה שיער רק בין השפה התחתונה לסנטר.
    שומר נפשו ירחק!!

  5. אני עובר מצרפתי למלא ואז לזיפים. כל שבוע אני אחר. האם אני טיפוס בוגדני ולא יציב או סתם אחד שמתעסק בזקנו כדי לחפות על ראש קצוץ

  6. עוד פרט חשוב:

    הסיבה שאחוז הכדורסלנים המזוקנים גבוה משאר האוכלוסיה היא שאצל חלק מהמגולחים האפטרשייב ממש שורף במהלך המשחק עקב הזעה מוגברת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט