דו"ח פציעות מעודכן – ג'נינגס סיים את העונה / רון טחן

 

 

כפי שפורסם בהרחבה בכלי התקשורת, קובי בראיינט לא יחזור לשחק כדורסל העונה. לאחר מהלך יפהפה שלו בו עבר את השומר בדרך להטבעה בשתי ידיים, קובי חש כאב עז בכתפו. בפעם המי יודע כמה בקריירה שלו, הוא המשיך לשחק למרות הכאבים, ועבר לזרוק ביד שמאל, אך בסיום המשחק גם הוא ידע שהוא הולך להחמיץ כמה משחקים. בימים האחרונים התבררה חומרת פציעתו, ונודע כי קרע רצועה בכתפו. כדי להחלים עליו לעבור ניתוח שישבית אותו לתקופה של ארבעה חודשים לפחות, ובכך בראיינט בן ה – 36 מסיים עונה שלישית ברציפות עקב פציעה.

http://youtu.be/FcerAFzyPL4

מירזה טלטוביץ', הצלף הבוסני המצוין של ברוקלין, סיים את חלקו לעונה זו, לאחר שתלונות שלו על בעיות בנשימה הובילו למס' בדיקות, במהלכן התגלה אצלו קריש דם בריאותיו. בעיה בריאותית שיכולה להוביל לתסחיף ריאתי, הליך החוסם חלק מכלי הדם הריאתיים, דבר אשר עלול להוביל לאי ספיקת לב ימנית. ישנם מס' טיפולים במחלה זו כגון דילול דם וכן ניתוח להוצאת הקריש. נאחל לטלטוביץ בריאות שלמה.

העיקר הבריאות

עוד מברוקלין: דרון וויליאמס, לשעבר משתתף קבוע במשחק הכוכבים של הליגה, ממשיך בהליך ההתרסקות שלו, וגם העונה הפציעות הרבות "מסייעות". לאחר שהחמיץ מס' משחקים ואיבד את מקומו בחמישייה לג'ארט ג'ק עקב בעיות בקרסול, סובל די-וויל מסדק בצלע השמאלית שלו, וצפוי להחמיץ את שבוע המשחקים הקרוב של הקבוצה שנמצאת בדרכה הבטוחה מחוץ לשמינייה הפותחת במזרח.

מייק דאנליבי יחזור בקרוב לשורות הבולס לאחר שסבל מכאבים בקרסולו הימני.

ברנדון ג'נינגס נפצע לפנות בוקר במגרש בו התחיל את הקריירה ב NBA, לאחר מאבק על מיקום עם ברנדון נייט ממילווקי. כרגע, לא ברור מהי חומרת הפציעה של השחקן שנראה מתייפח מכאבים בעודו מחזיק את רגלו השמאלית. הפיסטונס המשתפרים יקוו שלא מדובר בפציעה רצינית שתפגע קשות בסיכויי הקבוצה להיאבק על מקום בפלייאוף.

עדכון (25.1.15) – לצערם של אנשי דטרויט, הבדיקות הראשונות אישרו את חששם. ג'ניגס סובל מקרע בגיד האכילס, ובכך מצטרף לרשימה המתארכת של שחקנים שלא ישובו לשחק כדורסל העונה.

 

מצבו של ג'אוויל מגי לו זו הופעה שלישית בדו"ח הפציעות שלנו, עדיין לא ברור. בעוד דנילו גלינארי כבר חזר לשחק, מגי עדיין סובל מכאבים ברגלו השמאלית, ובעודו על הספסל נאלץ לראות כיצד גבוה נוסף, יוסוף נורקיץ', משתלט על מקומו בקבוצה.

טרנס ג'ונס צפוי לחזור תוך שבוע וחצי. יהיה מעניין לראות כיצד הרוקטס ישתמשו בו כעת שדי-מו וג'וש סמית השתלטו על עמדת הפאוור פאוורד בקבוצה.

ג'ורג' היל, ששיחק חמישה משחקים בלבד העונה, ממשיך לסבול מפציעות בעונה מקוללת מבחינתו. לאור מצבה הנוכחי של אינדי, סביר להניח שאף אחד לא יזרז את הקומבו גארד לחזור לשחק, וכרגע אין לו תאריך חזרה משוער.

עונה שירצה לשכוח

חסן ווייטסייד המפתיע ממיאמי עוד לא הספיק לבסס את עצמו כסנטר הפותח של אלופת המזרח וכבר סובב את קרסולו. הפציעה לא חמורה והסנטר צפוי לחזור באחד ממשחקיה הקרובים של הקבוצה.

מילווקי נמצאת בעיצומה של עונה טובה, בטח כשנזכרים היכן סיימה עם סגל די דומה אשתקד (במקום האחרון בליגה), אך לצערם, בנוסף לרוקי המבטיח ג'בארי פארקר ודיימיאן אינגליס שסיימו את העונה עקב פציעות, הצטרף לאחרונה לרשימה הרכז קנדל "נר" מארשל, שקרע את הרצועה הצולבת ולא יחזור לשחק העונה. לדאבונה של מילווקי, זמן קצר לפני הפציעה  היא שיחררה לא מזמן את הרכז הנחמד נייט וולטרס (שחתם בניו אורלינס ולפי שמועות תפס את מקומו של גל מקל), שאולי יכול היה לסייע להם כרגע. עוד במילווקי,  לארי סאנדרס, שככל הנראה חתום על אחד החוזים הגרועים בתולדות הליגה (11 מיל' לעונה), ולא ברור אם הוא בכלל רוצה לחזור לשחק כדורסל, הושעה ע"י הליגה לאחר שעבר פעם נוספת על חוקי הליגה (שימוש בסמים). למה הוא מופיע בדו"ח הפציעות? ובכן…

לארי פצוע קשה, לא יודעים מה יש לו

 

 

מינסוטה הודיעה כי הנקע בקרסולו הימני  של ריקי רוביו  חמור משחשבו, והרכז הספרדי, שכבר היה אמור לחזור לאימונים, ייאלץ לחכות לפחות עוד חודש עד שיחזור למגרשים. לאור מצבה של מינסוטה, שמחזיקה כעת במאזן הגרוע בליגה, סביר להניח שהזאבים יניחו לו להשתקם בלי לחץ. שחקן חמישייה פצוע נוסף של הקבוצה, קווין מרטין, צפוי לחזור ולשחק תוך שבוע וחצי, וכמוהו גם מי שהחליף אותו בהצלחה עד שנפצע בעצמו, שאבז מוחמד.

אנדראה ברניאני ששיחק 2 משחקים בלבד העונה, ימשיך להיעדר ממשחקיה של הניקס.

מכה לטוני רוטן. הגארד המוכשר של פילדלפיה, שבהחלט ניצל את חולשת קבוצתו כדי לבלוט ולהפגין יכולות של שחקן לגיטימי בליגה (16.9 נק' ו 5.2 אס' למשחק), סובל מקרע חלקי ברצועה בברכו הימנית, וסיים את העונה.

חבל

למרקוס אלדריג', אשר נפצע באגודלו השמאלי כאשר שמר על ד'מרקוס קאזינס, זקוק לניתוח כדי לתקן את הנזק, כאשר זמן ההחלמה המשוער הוא בין שישה לשמונה שבועות. עם זאת, אלדריג', שלהזכירכם, יהפוך בסוף השנה לשחקן חופשי בלתי מוגבל, החליט לדחות את הניתוח עד סוף העונה ולהמשיך לשחק. בתור אוהד של השחקן, אני מקווה בשבילו שההחלטה לא נעשתה בעצת הצוות הרפואי של הקבוצה, שלא הצליח לעזור בזמנו לשותפיו לשעבר, ברנדון רוי וגרג אודן, להחלים לחלוטין מפציעותיהם. החלטה אמיצה של השחקן, שיודע שבלעדיו הקבוצה עוד עלולה למצוא עצמה מחוץ לפלייאוף.

אגב פורטלנד ופציעות, הסנטרים רובין לופז  וג'ואל פרילנד, עדיין מחלימים משבר ביד ומתיחה בכתף ימין (בהתאמה), וצפויים לחזור לאימונים בתחילת פברואר.

לסיום, אלק בורקס מיוטה יחזור לשחק רק בעונה הבאה, לאחר ניתוח בכתף השמאלית שלו.

החלמה מהירה

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. כמה פציעות….. והעונה רק באמצע….
    מעניין כמה שחקנים "מחביאים" את מצבם בקבוצות פלייאוף כדי לא לדרדר את הקבוצות שלהם. למשל קווין לאב בטוח פצוע משמעותית יותר ממה שמספרים לנו

  2. אני ממש מקווה שאולדריג' לא עושה טעות גדולה.
    דווקא אם יש זמן להיעדר בו במהלך העונה זה זמן הלימבו של לפני האולסטאר. נראה לי כמו טעות הרסנית בפוטנציה.

    לגבי טרנס ג'ונס – הווארד ישב עכשיו איזה שבוע שבועיים בחוץ. זמן טוב לג'ונס לקבל קצת דקות לחזור לכושר ולדי-מו לחזור לעמדת הסנטר שהוא הרבה יותר מוצלח בה.

    1. גם לי לא ברור מה הלחץ לחזור עכשיו להציל את המדינה, אנחנו לא בפלייאוף עדיין. או שאולי הצפעיה לא כזו משמעותית . . .

    2. אם באמת ג׳ונס יחזור בקרוב, והאוורד יישב להתאושש מהפציעה, זה בהחלט יכול להיות מושלם –
      ג׳ונס וסמית׳ יחלקו דקות ב4, די-מו ימשיך להוכיח את עצמו בסנטר, ופפניקולאו ודורסי ישלימו דקות כשצריך.
      עם הכושר הגרוע בו האוורד נמצא, זה יכול לעשות רק טוב לקבוצה, בהנחה שג׳ונס לא יחזור חלוד מידי.

  3. מקווה שאולדריג' לא ילמד בדרך הקשה שאסור להזניח פציעות והדרך הנכונה ביותר למנהיג היא להיות בשביל הקבוצה כשבאמת צריך אותו. שום דבר לא שווה החמרת פציעה שאולי תפגע בהמשך הקריירה, וכשהרופאים אומרים לנתח צריך לנתח.

        1. אני רומז שהצוות הרפואי שלהם מורכב מד"ר ניק מ"משפחת סימפסון", ד"ר זוידברג מ"פיוצ'רמה", וד"ר דרייק ראמורה מ"חברים"

כתיבת תגובה

סגירת תפריט