דיוויד בלאט – האם הגיע הזמן לשינוי? / גור גולן

Blatt-CABS1

דיוויד בלאט – האם הגיע הזמן לשינוי? / גור גולן

למרות הניצחון על הלייקרז הלילה, נראה כאילו דיוויד בלאט, המאמן "שלנו" בקליבלנד, עובר בשבועיים האחרונים מתקרית לתקרית. התקריות הללו הן קצה הקרחון ומביאות למסקנה הרבה יותר בולטת: לפי דעתי דיוויד בלאט הפך מוקדם מדי להיות מאמן קבוצה ראשי בליגת הNBA, בעיקר מאחר ודיוויד עדיין מתקשה להבין את סגנון המשחק ודרכי-האימון בליגה הטובה בעולם.

לפני מספר ימים, כאשר נשאל דיוויד בראיון לאחר ההפסד לסקרמנטו איך קבוצתו שמכילה שני שחקנים עם חוזה מקסימום משחקת כמו ששיחקה (בלי לברון כמובן), דיוויד השיב (בטיפשות רבה לטעמי) שקווין לאב עדיין לא נחשב לחוזה מקסימום.

לאחר יום עם ביקורות כבדות מצד התקשורת בראיון באימון לקראת המשחק נגד פניקס, הוא טען שכוונתו הוצאה מהקשרה, שכוונתו הייתה למובן הטכני האומר שקווין לאב אינו מחזיק בחוזה מקסימום בקליבלנד, ולכן כמובן שאסור להם לדבר על הארכת חוזה עם השחקן.

דיוויד תיקן את תשובתו לאחר שיחה עם קווין לאב, בה הסביר שלא התכוון לפגוע בשחקן. בנוסף הוא טען שהוא דיבר עם לאב והם הגיעו להבנות.

עכשיו נשאלת השאלה האם תשובתו היתה פליטת פה או שהיא מבשרת על מעבר לכך?

רבים מהאנשים טוענים שפליטת הפה של דיוויד היא בסך הכול טעות, הם טוענים שהתקשורת השתמשה בפליטת הפה לצורכי תקשורת (שהרי התקשורת תמיד מעצימה את המציאות).

אבל לדעתי שלי, פליטת הפה הזו היא באמת בעלת משמעות גדולה מעבר לתקשורת: היא מראה את מערכות היחסים האמתיות בתוך קליבלנד. בנוסף, היא עוד צעד שלילי לכיוון שעלול לקרות לקבוצה בקיץ הקרוב: כלומר שהקבוצה תחזור להיות מה שהיא הייתה אם היא תאבד שחקנים העקבות סכסוך עם המאמן: את קווין לאב או גם את לברון במקרה הגרוע הרבה יותר.

פליטת הפה הזאת, מעבר לעצם העובדה שהיא לא נכונה לפי דעתי, מראה על כך שדיוויד עדיין לא בקיא בליגה, עוד לא מודע לדרך המשחק של קבוצות הליגה, לשחקנים, לדרך ההתנהלות של הנהלות הקבוצות בליגה ולדבר החשוב היותר לדעתי, והוא שבניגוד לאירופה – משם מגיע דיוויד – ליגת הNBA היא ליגה של שחקנים ולא של מאמנים.

עיקרון זה מתבטא בקבוצות הליגה שבונות את עצמם סביב כוכבי-על כשהמאמנים בונים את שיטת הקבוצה סביב כוכב הקבוצה ולא ההפך כמו שדיוויד רגיל.

דיוויד מנסה להנחיל שיטה אירופאית לקליבלנד ולא מתאים את עצמו כראוי ללברון ג'יימס, קווין לאב וקיירי אירווינג. בעקבות כך הוא לא מצליח לבנות דרך עבודה ושיטה, והכי חשוב לבסס הגנה לקבוצתו.

אז הנה הפנייה שלי לדיוויד:

"דיוויד, הייתי בטוח שיהיה לך קשה וכמעט בלתי אפשרי להיכנס ללחץ שמופעל על מאמן ראשי, לא כל שכן מאמן ראשי בקבוצה שמטרתה ומטרת שחקניה היא אליפות.   בדיעבד, ברור לי שהיית צריך ללכת לגולדן סטייט ולהתחיל כעוזר מאמן, אבל מאחר ואי אפשר לחזור אחורה בזמן, עליך צריך לבצע שינוי ולתת לעוזרים שלך ולשחקנים להוביל אותך להצלחה, ואם זה לא יצליח גם כן אז לא תהייה לך ברירה לדעתי אלה לתלות את הנעליים ולהתחיל מחדש כעוזר מאמן או כמאמן קבוצה עם פחות לחץ. דיוויד הגיע הזמן לשיקול דעת".

אני מאמין שכך נראה מצבו של דיוויד, מה דעתכם שלכם?

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. בלאט מבין היטב לאן הוא הגיע. האדם חי ונושם כדורסל ככלל ו NBA בפרט. זאת בנוסף לכך שהיו מספיק אנשים שהבהירו לו נקודה זו כבר יותר מחצי שנה.

    הבעיה לדעתי שונה ונעוצה בכך שהוא כרגע עם שני ילדים מגודלים שמעולם לא שיחקו בקבוצה אמיתית – כלומר הם היו כוכבים בקבוצותיהם אך מעולם לא נדרשו לעשות דברים מוזרים כמו לחלק אסיסטים, לשמור או לנוע ללא כדור. התהליך הפך להיות בעייתי אף יותר מרגע שורג'או הלך (היחידי שמשום מה נראה כאילו משתתף בתרגילים השונים). לברון מצידו מאוד חסר סבלנות ומעוניין בפתרון של זהב. בקבוצה הזו, חסר כל מה שהיה כל כך מקסים במיאמי (מעין קסם-חדווה מגניב כדורסלני).

    אני עדיין מאמין בבלאט ומקווה שהוא יצליח למצוא פתרון יצירתי (כאמור לא בטוח שהוא יקבל את הקרדיט מהשחקנים לעניין). מה שעשה שנה שעברה עם מכבי תא היה לא פחות מגאוני ובדיוק מה שנדרש בקליבלד. בניית קבוצות (ברבים) סביב היתרונות והחסרונות של מי שיש לו. עכשיו שקיבל את מוזגוב ושומפרט – אני מקווה שסוף סוף יוכל להתחיל לעבוד….

    שום בצל הזכרתי?

  2. אישית אני חושב שעליו להישאר, אבל אני מאמין שעליו לשנוצת את דרכיו לכיוון אחר: עליו אמנם להישאר ביחסים טובים עם לברון, אבל לדעתי הביאו אותו כי רצצו משהו אחר, מישהו שלא ירקוד לפי החליל המקובל בנ.ב.א.
    ולכן מה שהוא צריך באמת לעשות, לטעמי לפחות, זה לשבת עם לברון ולהפוך את לברון לעוזר מאמן על המגרש, עוזר מאמן שיעזור לו להנחיל את השיטה שלו לכל שאר הקבוצה.

  3. בולשיט, אף אחד בעולם לא היה מסרב למשרת אימון מקבוצה בnba
    אין טעם ללכת להיות עוזר מאמן כינור שני כשאתה יכול להתחיל כבר בתור מאמן. אם דרק פישר וג'ייסון קיד יכולים גם הוא יכול. צריך לתת לו את הזמן ולפחות לראות מה יהיה בפלייאוף והאם הוא ישרוד לשנה הבאה גם. מה שבטוח שהוא אמריקאי, יודע הרבה יותר טוב מחכמים כמוך ומאיתנו מה זה הnba ומה באמת שיטות העבודה והמנטליות שם.

  4. טוב, קצת מאוס לדבר על בלאט אבל בכל זאת…
    בלאט נכנס לסיטואציה בעייתית (ואי אפשר להגיד בלתי צפויה) שבה אם הדברים ימשיכו כך אין לו סיכוי להמשיך בליגה הזאת. הוא נראה כסמרטוט של הכוכבים וזה בערך הדבר הכי גרוע שאפשר להגיד על מאמן ב-nba.
    יש עדיין זמן לתקן את הרושם הזה. כמה ניצחונות והדברים יכולים להסתדר. הג'נטלמניות שלו וחוסר התגובה למתקפות עזרו לו בעבר ואני מניח שהוא ימשיך באותה הדרך.
    א-ב-ל, אם התדרדרות תמשיך, הדרך היחידה שלו להשיב את הכבוד (שחשוב בליגה הזו יותר מלדעת לצייר תרגיל על הלוח) הוא ליזום עימות ישיר עם הכוכב, ואן גנדי סטייל. לרכוש את הכבוד של מאמנים אחרים בליגה דוגמת פופוביץ' שישמח לגבות אותו, להרוויח את הכבוד של התקשורת וגם של שחקנים אחרים.
    כן באירופה המאמן נחשב יותר מהשחקנים אבל אם נשים לב לטרנד החדש בליגה- למאמנים ולשיטה ניתנת יותר ויותר חשיבות, וכך גם אם בלאט ילך, זה יהיה בתרועה רמה שיכולה להקנות לו קרדיט ו יותר חשוב- צ'אנס נוסף בליגה.

  5. בלאט נישאר בקליבלנד עד
    1. סוף החוזה
    2. פיטורין

    כל מה שהוא צריך עתה הוא 3-4 נצחונות ביתיים רצופים, והוא על דרך המלך להצלחה.

  6. אחלה מאמר, אבל אני לא מסכים איתך בכלל…

    1. לא קונה את זה שבלאט לא מכיר את הNBA ולא מבין איך הוא מתנהל. למעשה, אני בטוח שהוא מכיר את הליגה יותר טוב מכולנו, או לפחות מרובנו. הבן אדם גדל על הליגה הזאת, וכמו שאנחנו מתיימרים "להבין" אותה, בלאט חי אותה, עוד לפני שהפך להיות "מאמן אירופאי".
    2. בקשר לעניין עם קווין לאב, ולתקשורת בכלל, זה לא תופעה שדיוויד לא מכיר. התקשורת היא אותו דבר בכל מקום, ואני לא צריך להזכיר לכם עם אילו שמועות הוא היה צריך להתמודד בארץ. בלאט, כמו כל מאמן, מורגל לעניין התקשורתי, רק שעכשיו כל העולם מסתכל עליו.
    3. קליבלנד לא תאבד את לברון. זה בטוח. על אחת כמה וכמה לא בגלל בלאט.
    4. התפיסה של שיטת משחק לדעתי שגויה לחלוטין. ראשית, בלאט בהחלט מבין את חשיבות הכוכבים, ולראייה היחס שהוא מפגין כלפי לברון בתקשורת. שנית, גם במכבי שיטת המשחק שלו לא הייתה "קבוצתית טהורה". לדוגמה, כאשר סופו היה על המגרש כל בניית ההתקפה (וההגנה) הייתה סביבו. כך שבלאט יודע לבנות שיטת משחק סביב שחקנים. החוכמה למצוא את דרך המשחק הנכונה עבור השחקנים שלו, כך שיוציא את המקסימום מכולם.

    לדעתי האישית, המשבר שהוא חווה זה נטו משבר שקורה בשל קושי בהסתגלות לקבוצה חדשה, או עונה חדשה. כל עונה במכבי הוא עבר משברים קשים ואנשי תקשורת כבר פיטרו אותו וניסו למצוא לו מחליפים.

  7. David Blatt tricked team into thinking they had practice, setting them up for 'loose' encounter with the Lakers

    LOS ANGELES – The Cleveland Cavaliers were of the understanding that they were on their way to practice on the campus of UCLA on Wednesday afternoon.

    The team was reeling, coming off of losing its sixth straight game and a grueling practice was the anticipation. But what should have been a six-minute bus ride from their Beverley Hills hotel to the campus turned into 10, then 15, then a 20-minute ride.

    "I was like, 'Where are we going?'" Tristan Thompson recalled to Northeast Ohio Media Group. "I was confused."

    Head coach David Blatt had something up his sleeve. When the bus finally stopped, it was in front of a bowling establishment in Hollywood. To their shock, they learned practice was never in the plans. It was about getting away from basketball and bonding as a team.

    "I was surprised, but I knew we were going somewhere else once we didn't go the route towards UCLA. I know where the campus is," Thompson said. "It's only five minutes from our hotel. We were leaving Westwood and headed towards Hollywood. I knew coach was up to something."

    The last three weeks have been an agonizing period for the team and especially for Blatt. Regardless of the team's many shortcomings, they're still very much human beings that have feelings and emotions.

    That's why the players agreed that a few hours out on the town attempting to bowl strikes was a great call by Blatt.

    "I think it was a surprise for most guys," Kevin Love said. "It just helped so much. We all needed a break from it all."

    Cleveland followed up its outing with an inspiring defensive second half performance against the Los Angeles Lakers in a 109-100 win on Thursday, ending its six-game skid.

    Los Angeles had its way in the first two quarters as they shot a blistering 58 percent from the field. Cleveland buckled down in second half, holding them to 41 percent shooting. Their willingness to defend was summed up on one uplifting play.

    In complete and utter torment throughout the entire game, Love didn't allow his gimpy back to prohibit him from putting his body on the line. In the fourth quarter Jeremy Lin saw an open seam and took off. Love, who was moving gingerly all night, stepped in front of Lin in the paint and picked up the charge call.

    It took a moment for Love to get up.

    "I thought he was dead," J.R. Smith said jokingly to teammates after the game.

    Blatt said that was the "play of the game." Love fought through and gave it all he had. He persevered for his teammates and his coaches. He said he expects to play Friday night against the Lakers.

    Times like these are when deep-rooted relationships are formed and cultivated.

    "I think what Kevin did tonight, playing through the injuries, he could have easily sat out the rest of the game and he just toughed it out," LeBron James said after scoring a game-high 36 points.

    "I said, 'whatever you got, whatever you can give,' and he did that. He knocked down a three, he battled on the glass and even with his back basically feeling like he couldn't play anymore, he took a charge. Those are moments in the season where you know your team is taking a step forward."

    Blatt has always acknowledged that he's continuing to make adjustments and admitted to having room to grow in his first year as an NBA head coach. Part of coaching is about feel and instincts, gauging what it is exactly that the team needs at that moment in time.

    The best call Blatt made to get his team in the proper mindset against the Lakers was tricking his team into thinking they had practice the day before.

    "It (bowling) didn't seem to affect too many people's jump-shots. This man (J.R. Smith) was throwing a six-pound ball around," Love revealed. "Those events are fun. We were able to go out there and bowl, eat bad food and enjoy ourselves. It had us loose for the game."

    Loose hasn't been affiliated with the Cavaliers of late. Being tense and uptight has occupied that space. There is a lot of pressure placed on this organization from ownership, to management on down to the players. It has been a tough road thus far.

    It's good to get away sometimes. Everyone can relate to that. Relationship building is key for a team with championship aspirations.

    Gelling off the court is just as important as gelling on the court. Or in the bowling lane.

    "I was happy," Kyrie Irving said about going bowling after registering 22 points. "One thing that's never seen on camera and I consistently say it, this is the closest team that I've been on. We always have fun whether we're getting ready for a game or a practice or we go bowling, it's a team activity that we just personally enjoy.

    "We enjoy being around one another and that's the way it's supposed to be. Obviously there's things we've got to fix out there on the court, but relationship wise, we couldn't be any better."

  8. עוד פוסט/עצה/תגובה בנושא דוויד בלאט אשלח מכתב ב 3 עותקים לדיוויד סילבר לגריפין ואובמה עם דרישה לפטרו לאלתר
    בואו נתחיל עם יום ללא עצות לבלאט נמשיך לשבוע חודש שנה וכו
    זה כבר עובר את גבול הטעם הטוב

  9. כבר שכחת כמה פעמים בלאט היה על סף פיטורים אשתקד ?
    לדעתי הוא לא יפוטר לפני שיודח מהפליאוף …מכאן שיש לו זמן עוד שלושה חודשים להתארגן ….זו עונה ראשונה שלו והיה ברור שיקח לו זמן ….לדעתי הוא יאמן את הקבוצה בפליאוף עד אז הקבוצה תתגבש ובפליאוף השמיים הם הגבול ….לפחות במזרח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט