האוסטרלים באים / עדו מוריה

אמיגוס, אין על חודש ינואר החודש שהעולם בא למלבורן! בעוד שבועיים תתחלנה אליפות אוסטרליה הפתוחה, ואם ב 15 שנה האחרונה האוסטרלים לא היו כח אמיתי בטניס, דברים הולכים להשתנות כבר השנה.

בשנים האחרונות טניס אוסטרליה דאג לתוכנית איתור ארצית ותוכנית פיתוח למצטיינים שכוללת מאמן אישי תוכנית אימונים ועזרה במימון להתחיל לגלגל את הגלגל עד שהכסף הגדול מגיע. (שנה של טניסאי עולה משהו כמו $100K ) עכשיו שיש תוכנית אימונים שכוללת מאמני על כמו דמיאן קהיל וטוני רואץ' אפשר לדבר על הטניסאי האוסטרלי.

אופי – פה אין מה לשנות ואתם יכולים לראות את זה גם ב NBA, להיות ספורטאי אוסטרלי זה להלחם עד השנייה האחרונה אפילו כנגד כל הסיבונים, בטניס שהוא ספורט יחידיים זה חשוב פי אלף. לייטון יואיט שחקן שהוא בנתונים הרבה מתחת לממוצע (מהירות סרבף גובה וכו..) ניצח מאות קרבות רק בעזרת מלחמה ונחישות. את זה לא צריך ללמד באוסטרליה.

משחק על כל המגרש וסט כישורים בכל המכות – טניסאי אוסטרלי ישלוט בכל החבטות כולל דרופס ווליי, משחק רשת שהם לא פופלריות אבל יהיה לו את כל מגוון הנשקים לנצח.

כושר על – תראו ספורטאי אוסטרלי תראו פריק של כושר גופני, גוף בנוי לתפארת ורגליים שלא מפסיקות לרוץ.

עכשיו בואו נכיר את הנבחרת רובה מורכבת משחקנים מתחת לגיל 20.

 

  1. ג'ון מילמן (מדורג 153) – שחקן קשוח ונוקשה שלא מפחד מאף אחד, היה שנה שעברה במקום 1150 בעולם ובעזרת תוכנית האקדמייה קפץ 1000 מקומות תוך שנה. שיחק אתמול מול פדרר והוביל מערכה ושבירה בשנייה 3:1. לא נשבר עד המשחקון האחרון. לחוסר מזלו פדרר קוסם ומצא דרך לנצח. צפי שיגיע לטופ 50 עד סוף השנה.
  2. לוק סוויל (בן 21) – יצא שנה שעברה למקצוענים קפץ ממקום 440 עד 160, ייעצר במאה הראשונה אבל יהיה אחד משחקני הזוגות של העתיד, ידיים מהירות וואולי מצויין
  3. טאנאסי קוקונקיס (קוקי) בן 18 מתאמן יחד עם ניק קירגיוס, שחקן חבל על הזמן, שליטה בכל מגוון מחבטות, עוד לא יצא למקצוענים משחק רק באוסטרליה עלה מלא מדורג לדרוג 149 עבבר בסטייל 2 סיבובים בטורניר בריסביין, ישחק גם באופן, נייק כבר סימנו אותו והוא על חוזה איתם וליין בגדים משל עצמו יגיע ל טופ 50 השנה וטופ 10 עד כיל 21.

    Kokkinakis

  4. ג'יימס דאקוורט' (דאקי) – בן ה 19 הזה כבר מקום 120, יצא לסבב שנה שעברה, קיבל מפדרר באופן ב 40 מעלות חום (יום קייץ רגיל, תודות להתחממות הגלובלית) – שחקן חזק מאד שמזיע, והרבה. הוא מבסס עצו על סרב חזק ומכות שמעיפות את היריב, מכונה מאד לא מכווננת אבל, עובר סיבובים ראשונים ומנצח שחקני סבב, לכשיתאפס הוא פוטנציאל לטופ 50-20
  5. סאם גרוט' – הכירו את שיאן העולם לסרב המהיר בהיסטוריה האנושית. 262 קמ"ש. עם נשק כזה לא פלא שהוא שחקן סרב וואלי. הוא טיפלה מבוגר בן 27, שיחק פוטי בליגה לשכונות במלבורן עד 2011 וקצת השתעשע בטניס, אותר על ידי האקדמייה ומאז הוא לא סופר אף אחד, בעל מאזן חיובי משנה שעברה וקפיצה ממקום 575 עד מקום 85 ועולה יא חביבי עולה. שיפר מאד את הזריזות שלו השנה ואת הדיוק בסרב, מתח הבוקר את מילוש ל-3 מערכות ב-3 שעות ולא נשבר באף מערכה! מנצח תדירות שחקנים טופ 100 ויגיע לטופ 30 עד סוף השנה. יש לו נשק שיכול לנצח כל שחקן בעולם!  בתור שחקן זוגות הוא כבר ממזמן בדיון.
  6. לייטן יואיט – שחקן הכי טוב בעולם לתקופה מסויימת בתחילת המילניום – האב טיפוס של השחקן המודרני: סט חבטות מושלם, נחישות זריזות ומהירות. אופי אוסטרלי קלאסי, לא מוכן למות, לייטון ימשיך להאבק ולהלחם מכל מצב. השנה בנראה יפרוש. וזאת למרות שלקח 2 תארים שנה שעברה!
  7. מריקו מוטסוביץ ההרציגובני הזה עשה עליה עליינו והוא מאד יציב, שחקן קו אחורי קלאסי שלקח מאיתנו את הקשיחות, למרות משחק משעממם הוא מאד עקשן ומאד יציב בדירוג. כרגע מדורג 77 ומתנדד בין מקום 40 ל 80 כבר שלוש שנים.
  8. ברני טומיץ' –ילד מופרע מגולד קואסט שמינף את ההצלחה לפתיחת כוסיות, העונש לא אחר להגיע והשנה עבר ניתוח באגן… שחקן הרבה יותר יציב כרגע תחת התוכנית של האקדמיה למרות שאבא שלו עדיין מאמן אותו,  אבל השנה הם עובדים תחת המטרייה של טניס אוסטרליה וטומיץ' אפילו משחק בנבחרת הדיוויס. שווה טופ 10 בטניס. שחקן מאד חכם שיודע להכניס את היריב למלכודות ולשחרר את עצמו ממצבים קשים. בעייה קטנה יש בחוסר חשק למשחק וחולשה לנשים יפות.
  9.  ניק קירגיוס (מדורג 50) – בן ה -19 הזה נפנף את נאדאל מווימבלדון והגיע בשנת הפריצה שלו עד הרבע! ניצח כל טורניר צ'לנג'ר שהשתתף בו,  וטניס אוסטרליה לא משחרר אותו יותר מידי. הוא רק בן 19 והשנה הולך להשתתף בכל הטורנירים בסבב. אלוף ג'וניור של 2013 והולך להיות אלוף גדול. יש לו מהירות מפרק יד אלוהית, ראייה מצויינת לא מפחד גם מטויוטה מלאה אנגלים של דאע"ש ובא כדאי לנצח. צפי מקום ראשון בתוך 3 שנים.
הסבב חוזר ללבוש ירוק וזהב. האוסטרלים חוזרים לטניס.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. לכל הגולשים החדשים, הופס הוא גם הבית של הטניס, מי שחושב שיש לו מה להוסיף לדיון או רוצה להוציא פוסט, שייצור עם מנחם קשר.

  2. קר ל ביץ'? מה זה השפה הזאת, רון?

    ממש לא, יותר מילוש מזדקן. פוטי באוסטרלית זה רוגבי בעברית. סם גרות' זה חתיכת שור, קר לביץ' הוא איטרייה יגוסלבית שהדבר היחידי הגברי בו זה הזקן הצרפתי שלו.

  3. כל הכבוד לאוסטרליה, מילמן יכול להגיע לסיבוב שלישי/טופ 32 באוסטרליה הפתוחה עם הביתיות, ויש שם נבחרת דיוויס מצליחה בפוטנציה-מאוד ריאלי שהם יקחו אותו באזור 2018-2025.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט