המדיסון סקוור גארדן של הניקס הפך לאי של מצורעים / מנחם לס

הפארקט שפעם היה בין הגאים והמפוארים בין כל הפארקטים בעולם הפך לבור של צואה שמי שניכנס אליו מיד מתכסה בשיכבה צהובה של דרק.

שום מקלחת לא תעזור.

הדרך היחידה לשחקן להיתנער מהצואה היא לעזוב את הקבוצה שהפכה לדבר העצוב והמדכא ביותר בליגה, ולהתנקות עם גופייה של קבוצה אחרת (רק חלילה לא סגול/זהוב, שהצואה שם היא מאותו סוג אבל בצבע אחר).

הדוגמה האחרונה היא טייסון צ'נדלר.

מהרגע שהגיע לניקס, הסרחון והדבר הצהוב המסריח דבק בו. הוא הפך לענק עלוב על הפארקט שלא מסוגל לעשות ולו חצי דבר אחד נכון. הוא כנראה ידע שהדרך היחידה להציל את הקריירה שלו הוא לעזוב את בור השופכין הזה בהצטלבות השדרה השמינית ורח' 34.

רק למקרה שהם שכחו, כבר בפוזשיון הראשון הוא הזכיר לאוהדי הניקס מה הם יכולים לעשות עם עצמם:  בפוזשיון הראשון אמארה סטודמאייר ניסה לקלוע, וטייסון מנע ממנו, והכריח '24 שניות'. הכדור עבר לדאלאס. כדור לטייסון ו…דאנק ענק, מהסוג שבניו יורק ציפו ממנו משך שלוש שנים ועשרות משחקים שיעשה, והוא אף פעם לא עשה.

למה? כי קללת הניקס דבקה בו.

בפוזשיון הבא הוא חסם את ג'יי אר, ועשה פיק פנטסטי שהירשה למונטה אליס סלסלון קליל. לפני שהמשחק היה בן שלוש דקות היו לו כבר שתי חסימות ושני ריבאונדים (הוא סיים עם 14).

בקיצור ולעניין, ה-RENAISSANCE (מומי, אני משאיר לך את ההסבר) שלו קרה ביום בו היה בן 32 קרה במדיסון סקוור גארדן לעיני 19,680 צופים. שכשהוא שיחק במדי הניקס הכחולים הוא הביא להם רק ייאוש ואכזבה. בכוונה? ברור שלא. הוא ניסה הכי טוב שיכול היה, אבל כשאתה משחק באי של מצורעים, אתה הופך למצורע.

במי האשם?

אני לא פסיכולוג ואני לא יודע. מה שאני כן יודע היא העובדה שבניקס הוא היה מין ענק רך חסר רלוונטיות, ובמבריקס הוא חזר להיות אחד המגינים הטובים בליגה, וכשצריך 10 נקודות הוא יודע מהיכן להביאן ב-הקשיבו – 68% דיוק!.

משך שלוש שנים בניקס הוא עשה נאדה. אפס. כלום. הוא ניסה וניסה, אבל בבור השופכין הוא פשוט לא הצליח. אולי זה המאמן, אולי חברי הקבוצה, אולי הריחות שמגיעים מבתי הזיקוק של ניו ג'רסי – לך תדע. העובדה היא שאחרי שלוש שנות ביזבוז וכיעור בניקס ובמדיסון סקוור גארדן, בן ה-32 הזה פורח מחדש בדאלאס תחת המאמן ריק קרלייל, שובר שיאים אישיים, ומשחק את הכדורסל הטוב ביותר ששיחק מימיו – או לפחות כמו בעונת האליפות של 2011. הוא נע בקלילות, נמצא במקום הנכון, סותם חורים, קוטף ריבאונדים, וקולע כשהוא מתבקש.

הוא חזר לקבוצה כאילו שלעולם לא עזב. "אני לא ראיתי אותו אף פעם טוב יותר", אמר ריק קרלייל אתמול ליו אס איי טודיי. "הוא כנראה למד הרבה דברים טובים בניקס…".

ARE YOU KIDDING ME?

אז מה, הוא 'למד' כדורסל בניקס אבל פשוט לא בא לו להראות?

לא. הוא פשוט שיחק בבור מלא צואה ולכן הוא לא הצליח לשחק כי כיצד ניתן לנתר כשחמישה ק"ג צואה דבוקים לך ברגליים?. בדאלאס הכל שונה.

תראו, רבותי, אני לא מדבר על המקום המקולל בעולם, הסטייפלס סנטר. את האולם שאפילו את שמו אני בקושי מסוגל לתקתק מרוב שנאה. אבל המדיסון סקוור גארדן? זה היה ביתי משך 37 שנה. כמעט כל משחק ביתי הייתי עולה על הלונג איילנד ריילרוד שני בלוקים מביתי, רכבת אקספרס של  בערב6:40 שהיתה לה רק עצירה אחת בג'מאייקה (זאת שבקווינס, לא זאת שבקריביים), וב-7:28 הייתי כבר במעלית של פן סטיישיון שקומתה העליונה היה האולם למשחק של 8:00.  הסטודנטים שלי שחלק מהסטאז' שלהם היה לחלק מקומות ישיבה לכל המדיה שהגיעה מכל העולם דאגו לי – ככל שיכלו – למקום הטוב ביותר שיכלו.

אז זה היה המקום להיות בו. אפילו בשנים של פט יואינג ללא אליפות, בכל הליגה לא היה כרטיס יקר ורצוי יותר מכרטיס הניקס. אילו הצעת לכל בר-בי-רב ששמו אינו מומי והוא חולה לייקרס בצורה בלתי הגיונית או מובנת כרטיס באיזה שהוא אולם בליגה, המדיסון סקוור גארדן היה המקום הרצוי ביותר. שם תמיד היה האקשיון. שם מייקל ג'ורדן נתן את משחקיו הטובים ביותר, ושם רג'י מילר הראה לכל העולם את 'תנועת השביקה' שהפכה לסמל.

 

 

לפעמים הייתי עושה את הנסיעה  פעמיים ביום, אם הייתי צריך לבקר את אחד הסטודנטים שלי שעשה אינטרנשיפ בניקס. זה היה הבית שלי משך 37 שנים, בית שהתחיל עם וולט פרייזר, ביל בראדלי, אירל דה פרל, וויליס ריד, ושכני לבית דייב דבושר. ולא, לא שכחתי את ג'רי לוקאס הגאון שזכר בע"פ את כל ספר הטלפונים של מנהטן. אתם לא מאמינים? לכו לגוגל וחפשו "ג'ר לוקאס, ניקס, זכרון פנמומנלי". הוא – ג'רי לוקאס – היה גם סנטר/פאור-פורוורד פנומנלי.

ואח"כ הניקס של פט יואינג, ג'ון סטארקס, אנטוני מייסון, ושאר 'המלוכלכים' שאהבתי אהבת נפש. הכרתי כל בית שימוש, כל קיוסק, כל חדר באולם הזה, 'אולם הספורט המפורסם ביותר בעולם'. כשג'ון סטארקס עשה ערב אחד דאנק על מייקל ג'ורדן רציתי לעלות על הפארקט לעיני כל ה-19,680 (מספר שידעתי בע"פ יותר טוב מתעודת הזהות שלי) ולנשק אותו. אפילו מייקל לא יכול היה לכבוש את חיוכו.

כל משחק שם היה מאורע. תמיד קרה שם משהו חשוב.

 

ושהאולם ההוא יהפוך לבור הצואה של היום? היש לכם מושג מה אני מרגיש היום בגיל 77.5 כשאני רואה מה קרה עם האולם שמשך חצי חיים היה הבית שלי?

מה שקרה למזלו של הענק, פיל ג'קסון הגיע והדבר הראשון שעשה היה נקיון בית שהחל עם צ'נדלר. אז מה קרה? פתאום טייסון צ'נדלר החל לקלוע 67.9% (קרייר-היי). הוא קוטף 22% מכל הריבאונדים האפשריים בהגנה והתקפה בכל משחק של המבריקס (קרייר-היי).

למה הוא לא בניקס? כי פיל ג'קסון אף פעם לא אהב אותו. כשהגיע הוא אמר, "WE NEED TO CHANGE OUR CHEMISTRY", והצעד הראשון היה לתת לצ'נדלר ללכת. טרייד עם…ריימונד פלטון בקיץ האחרון. כשטייסון צ'נדלר שמע מה פיל ג'קסון אמר עליו הוא הגיב:

-"I PUT IT ON THE REAR MIRROR" – אני שם את מה שג'קסון אומר עלי במראה האחורית של המכונית ולא מסתכל עליה יותר.

 

במקום, הוא מתרכז בלעשות מהגנת המבריקס את ההגנה הטובה ביקום, כשהוא לבדו הוציא אותה מהתחתית של הליגה בהגנה להיות בין עשרת המובילות בהגנה. עתה עם בואו של ראז'ון רונדו, גם ההגנה וגם טייסון צ'נדלר ימשיכו להשתפר.

והניקס עם המדיסון סקוור גרדן שלהם?

ממשיכים לשחות בבור שופכין מלא צואה.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. אני מסכים איתך שיש קללה מסויימת, אבל לא בטוח שהיא קשורה לצ'נדלר-

    צ'נדלר בשיאו ליד פאוור פורוורד דומיננטי, או כאשר יש לידו פאוור שיודע לקלוע מרחוק, ראו את זה ליד דיוויד ווסט בניו אורלינס ונוביצקי בדאלאס. שהוא היה המרכז בצבע, נניח בשיקגו ושרלוט, הוא היה זוועה.

    ובעונה הראשונה שלו בניקס, 2011/12, הוא קלע 11 נקודות עם 10 ריבאונדים למשחק וזכה בתואר שחקן ההגנה של העונה.

    הפציעה של סטודמאייר פגעה בו משמעותית, וזה הרס אותו. ב-2012/13 הוא היה בסדר בזכות שחקנים כסטיב נובאק שפתחו לו את הצבע, אבל ב-2013/14 לא היו שחקנים כאלה בניקס (או שיטת משחק), וזה הרס אותו.

  2. הניקס פשוט לא מספיק מוכשרים. בשביל זה ג'קסון הובא כדי להפוך את הקבוצה על פיה, ופישר הוא חלק מהתהליך הזה.

    רק משפט אחד לא מובן לי במאמר: "במקום, הוא מתרכז בלעשות מהגנת המבריקס את ההגנה הטובה ביקום, כשהוא לבדו הוציא אותה מהתחתית של הליגה בהגנה להיות בין עשרת המובילות בהגנה…"
    מה?!?!?!

  3. פיל ג'קסון מעביר את העונה הזו ובמידה והוא יקבל איזה מתנה בטרייד הוא יעשה משהו. אין לו הרבה אופציות לפעול עם הסגל העגום הזה.
    משנה הבאה מתחילה העבודה שלו בלבנון קבוצה שכל המצורעים מסיימים חוזה

  4. ללס ! כמה פעמים בכתבה אתה צריך להזכיר צואה, בור צואה
    הבנו מה אתה רוצה להגיד.
    לא יזיק אם תשתמש בשפה קצת יותר נקיה.
    אפשר פעם אחת להזכיר צואה. אבל עוד פעם, ושוב, ושוב.
    אתה כבר חיברת משפטים שאפשר להכניס לפנתיאון,אין לך כלל וכלל בעיה של התבטאות.
    אז זה יהיה מאוד נחמד אם קצת תוריד כמה משפטים שלא לענין.

    1. לך לפינה שאליה שלחתי את מוטי, דברו ביניכם ותחזרו עם לקסיקון של נראה לכם ולא נראה לכם.
      מה נסגר עם אנשים היום??

  5. האם 22% מהכדורים החוזרים זה מסך כל השחקנים על המגרש או רק משקלול הקבוצה שלו ? כנראה שהאופציה הראשונה כי חמישית מסך הריבאונדים של קבוצתו זה לו הרבה (כאשר הוא על המגרש) זה הממוצע.
    אפשר גם לגוון ובמקום צואה לכתוב סחי, רקק, דומן, גללים וכדומה.

  6. מנחם מי מנהל את הקבוצה הזו ב 20 שנה האחרונות? כי מה שהייתה הקליפרס כל שנות השמונים והתשעים זה בדיוק הניקס של ימינו … אפילו הימים שהיה כיף לשנוא אותם עברו מן העולם. היום זאת סתם קבוצה

    1. מומי דווקא מתאים לו לתת בתרגום
      מומי שיפר חזק את האוצר מילים מהתקופה באל איי ומסדרת הטלווזיה דבי וגבי
      מומי מוכן אפילו לעשות תרגום לעמוד השער של המגזין של יו הפנר
      מומי לאחרונה עושים בעיקר סיקורים וסיבובים עם הנכדים . מומי נהיה בורגני מנייאק

  7. מדיסון סקוור גארדן הוא אולם הספורט מס 1 בעולם
    הניקס מזבה את המשכן הזה
    אני לא זוכר קבוצה שהייתה מקום 2 בקונפרנס והתדרדרה עד למקום 9 בעונה שלאחריה מבלי שינוי משמעותי
    העונה הנוכחית גרועה יותר
    כרמלו שגה שגיאה מרה שחתם על הארכת חוזה
    יש לו תחנת בריחה ?

  8. האשך ביקש מומי מתרגם
    רנסנס- זה דיבור בצרפתית . שפה לא אהובה על מומי למה הצרפתי המומצע ממעט להתקלח ויש לו גם דיבור מסריח . שלא לדבר על זה שהקפיץ את מחירי הדירות בנתניה
    רנסנס זה תקופה שהבן אדם בשיא . כמו שהתקופה של מומי באל איי . שהחציל היה נותן טריפל דאבל עם ג'ניפר וחברות
    היתה גם תקופת רנזס בימים של שעות הביינים משהן שקשור לציירים ושאר פוסיים אחרים שהיו עושים מסיבות אומנות במסווה של ערב חילופי זוגות

  9. באמת מדהימה ההדרדרות של הניקס. יש שם כרגע שחקנים, אבל אין שום קבוצה ושום דבר. נראה כמו טנקינג בלי שום חשבון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט