הישגי כדורסל מטורפים שכנראה שלא שמעת עליהם / מולי

4X2

הישגי כדורסל מטורפים שכנראה שלא שמעת עליהם –  תואר כבוד כפולים מרובעים לנייט ת'ורמונד, אלווין רוברטסון, האקים אולאג'ואן ודייוויד רובינסון (2) / מולי

אומנם על ארבעה בנים דיברה תורה, אבל די ברור לי שהכוונה לא היתה לנייט ת'ורמונד, אלווין רוברטסון, האקים אולאג'ואן ודייוויד רובינסון

האמת, לא יודע מי מהם החכם, דייויד רובינסון מן הסתם, אבל על תואר הרשע יש תחרות עזה למדי בין  אלווין רוברטסון שישב שנה בכלא על התאכזרות לחברתו לשעבר, וחודש נוסף על הכאת אשתו לבין נייט ת'ורמונד, שמועמד פשוט כי אתה לא יכול להיות סנטר שיש לו את שיא הריבאונדים ברבע אחד במסגרת משחק האול סטאר (18) בלי להיות  (קצת?) רשע.

לכל אחד מארבעת שחקני הנ.ב.א.  הללו רשימת הישגים מרשימה למדי: מדליות זהב  אולימפיות, הופעות באול סטאר (שלושים ושלושה הופעות במצטבר לארבעתם), שחקני השנה, שחקני ההגנה של השנה, MVP , זכייה באליפויות הנ.ב.א ועוד ועוד.

אבל המשותף לארבעתם הוא היותם ארבעת השחקנים היחידים בנ.ב.א., לפחות נכון לעכשיו, שזכו ב-"קוואדרופל-דאבל".

 קוואדרופל-דאבל הוא כינוי המשמש את ההישגים הכוללים תוצאות דו-ספרתיות בארבע קטגוריות מתוך חמש הקטגוריות האפשריות: קליעת נקודות, איסוף כדורים-חוזרים, מסירת אסיסטים, חטיפות וחסימות.

 הראשון שעשה זאת בנ.ב.א., ב-18 באוקטובר 1974, הייה נייט ת'ורמונד במדי שיקגו נגד ההוקס. הוא השיג  במשחק (שהסתיים לאחר הארכה)  22 נקודות, 14 ריבאונדים, 13 אסיסטים ו-12 חסימות.

 אלווין רוברטסון היה השני עשה זאת ב-18 בפברואר 1986 במדי הספרס נגד פיניקס. הוא השיג במשחק זה  20 נקודות, 11 ריבאונדים, 10 אסיסטים ו-10 חטיפות.

 האקים אולאג'ואן עשה זאת במדי הרוקטס ב-22 במרץ 1990 במשחק נגד הבאקס עת על דף הסטטיסטיקה נרשמו בסוף המשחק 18 נקודות, 16 ריבאונדים, 10 אסיסטים ו-11 חסימות. ראוי לציין שלהאקים כבר היה צריך להיות קוואדרופל-דאבל ב-3 במרץ 1990, במשחק נגד הווריירס.  הוידיאו של המשחק הוכיח שהוא השיג במשחק 29 נקודות, 18 ריבאונדים, 10 אסיסטים ו-11 חסימות.  ואולם, מאחר ובטופס המשחק נרשמו לו בטעות רק 9 אסיסטים, ומאחר והליגה לא נענתה לבקשות לשנות את הטופס, הרי בדפי ההיסטוריה נרשם לו רשמית רק קוואדרופל-דאבל אחד בודד.

 דייויד רובינסון עשה זאת ב-17 בפברואר 1994 במדי הספרס נגד הפיסטונס עת נרשמו לזכותו  34 נקודות, 10 ריבאונדים, 10 אסיסטים ו-10 חסימות.

 גם בעולם כולו נרשמו לאורך השנים מספר שחקנים שהגיעו לקוואדרופל-דאבל: דרק לואיס מהליגה הצרפתית נגד לוריאן, דארן רואו בליגה האוסטרלית, חו סוּאֶהפֶנג וכריס וויליאמס מהליגה הסינית, ג'מאל סטאטן ב ABA בארה"ב, לסטר האדסון מליגת המכללות, ג'רל בנימון במסגרת ליגת התיכונים בארה"ב ויוגב אוחיון בליגת התיכונים בישראל.

 אם כבר ישראל, הרי שחקנית אליצור חולון, אדווינה בראון השיגה הישג מופלא בדצמבר 2008 במסגרת חצי גמר גביע המדינה לנשים, כאשר קלעה 29 נקודות, לקחה 10 ריב', מסרה 10 אס' וחטפה 10 כדורים.

 אבל לטעמי הגברים הגדולים מכולם שעשו זאת מחוץ למסגרת הנ.ב.א היו ריקי רוביו שב 19 לאוגוסט 2006 השיג במשחקה של ספרד נגד קרואטיה 33 נקודות, 19 ריבאונדים, 12 אסיסטים ו11 חטיפות בשלושים ושלוש דקות משחק בלבד, ולסטר האדסון שב 13 לנובמבר 2007 שיחק עם מכללת מינסוטה ריפקין נגד סנט לואיס סטאנרז והשיג 25 נקודות, 12 ריבאונדים, 10 אסיסטים ו 19 חטיפות בשלושים ואחת דקות בלבד!

 בין הנשים ראוי לציין מלבד אדווינה בראון אותה הזכרנו, עוד נשים שהצליחו להגיע לקוואדרופל-דאבל: את דבי בלאק מהליגה האמריקאית, זואי דמיטראקו מהליגה היוונית, מריה מלמירובה מהליגה הרוסית, אנסטסיה וראמיינקה הבלרוסית שעשתה זאת במשחק בינלאומי נגד צ'כיה, הלנה סווריסדוטיר האיסלנדית,   ואן מאיירז, אוויטה אסטבאס, דנה פורנל, לאטיקה וויליאמס, סוניה טייט, סוזי ונט, קתרין סנטיאגו ואמנדה פופלטון שעשו זאת כולן במסגרת ליגת המכללות בארה"ב, כמו-גם  את קלי פאריס ובריטני גרינר שעשו זאת במסגרת ליגת התיכונים בארה"ב.

מעניין לציין כי בכל תיעודי הקוואדרופל-דאבל שקראתי לשחקנים/יות יש תמיד יותר מעשר נקודות, ריבאונדים ואסיסטים. הנדבך הרביעי הוא או חסימות או חטיפות כשברוב במקרים, מלבד ארבעת שחקני הנ.ב.א. שהזכרת ולסטר האדסון מליגת המכללות, אם חסמת עשר חסימות ומעלה, הרי לא היו לך שום חטיפות וההיפך. ראויה לציון גם  אנסטסיה וראמיינקה הבלרוסית שהיו לה עשר חטיפות ושניים עשר חסימות, אך אף לא אסיסט אחד לרפואה בנוסף ל 21 נקודות ו 18 כדורים חוזרים.

הפילוסוף היווני אמפדוקלס ממאה החמישית לפני הספירה, הציע  (והצעתו התקבלה ע"י אריסטו) כי כל החומר בעולם מורכב מארבעה יסודות: אוויר, מים, אדמה ואש.  בימינו ברור לנו שתיאוריה זו אינה נכונה, אבל גם ברור לי גם שכדי להגיע לקוואדרופל-דאבל חובה שתבער בך אש הכדורסל, שרגליך יהיו נטועות היטב באדמה, שתרחף בקלילות באוויר ושגופייתך תהא ספוגה במי-זיעתך בסיום הישג נפלא שכזה.

הלל מרובע  לכל בעלי ההישג המופלא של קוואדרופל-דאבל.

 

@}—}—     —{—{@

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. מאמר וסדרה נהדרים! אני בטוח שלרובם יש ספרות כפולות גם באיבודים. אי אפשר להיות פעיל כל כך מבלי לאבד כמה כדורים…

    דרך אגב, להערכתם, יותר קל לצבור חסימות או חטיפות? ואני מדבר על השחקן הממוצע, כי ברור שלסנטר יהיה יותר קל חסימות ולגארד חטיפות

    1. השאלה שלך בעצם: למי יותר קשה- לסנטר להגיע ל-10 חסימות או לגארד להגיע ל- 10 חטיפות (או ללברון להגיע לאחד מהשניים)?
      לדעתי לסנטר הרבה יותר קל. כשתסתכל על הממוצעי חסימות תראה כמעט בכל עונה מישהו עובר את ה-3 למשחק, אבל כשתסתכל על החטיפות, ברוב העונות אף שחקן לא יעבור את ה- 2.5.

      1. ב-30 השנה האחרונות רק ל-9 שחקנים היה משחק עם 10 חטיפות:
        אלווין רוברטסון (4 פעמים)
        קלייד דרקסלר (פעמיים)
        מייקל ג'ורדון
        רון הרפר
        מייקל פינלי
        ברנדון רוי
        קווין ג'ונסון
        קנדל גיל
        מוקי בללילוק

        זהו. מאז הפרישה של רוי אין אפילו שחקן פעיל אחד עם 10 חטיפות.

  2. החלק הקשה, זה בעצם החלק של החטיפות \ חסימות.

    לכן הצעתי,

    אני מציע שבכל משחק ששחקן מתקרב לסכום דו ספרתי מהשנים הקשים הללו. בספסל יגידו לו. איזה דברים חסר לו. והוא חייב לעשות.
    ואז תראה את דייויד צורח ללברון, מאן תיקח עוד שני ריבאונדים, או תמסור לקיירי עוד פעם אחת.

    או את תיבודו צורח לנואה, חסימה אחת !! צרפתי מזויין חסימה אחת חסרה לך !!!

    1. מצטט:
      "תאריך ההודעה: 15:24 04/12/03

      רק להתחמם – יוגב אוחיון עשה קוואדרופל-דאבל מדהים בניצחון בית הספר שלו, עמק החולה על עירוני ט\', 81-57, אוחיון, שהוקפץ לבוגרים של הגליל בגיל 16.5 בלבד, תרם לקבוצתו 34 נקודות, 11 אסיסטים, 10 ריבאונדים ו-10 חטיפות."

      ואגב, למדתי שנה בבית הספר הזה, אבל אני הייתי מאוד גרוע בכדורסל.

  3. הרבה שחקנים יכולים להצליח בזה אם היו שמים זאת כמטרה בתחילת העונה והקבוצה היתה עובדת בשבילם. משהו כמו מה שקורה עם בראיינט והנקודות בלייקרס. העניין הוא שהעלות פשוט לא שווה את התועלת. על כל הצלחה יהיו עשרות ניסיונות שיכשלו. באפן אגבי כנראה שרק אם דיוויוס יתחיל למסור יותר והל יתחבר לו ולקבוצה. אבל רק בשיאו. הוא עדיין לא שם.

  4. 38 נק', 17 רב', 12 חסימות, 7 חטיפות, 6 אסיסטים.
    אלג'ואן ב-87', היחיד עם תיעוד של 6+ בכל אחת מ-5 הקטגוריות
    (נק', רב', אס', חס', חט')

  5. 19 חטיפות למשחק (לסטר האדסון) ?! מספר דמיוני ממש. רק במכללות או בתיכונים אפשר לדמיין על זה.
    יופי של כתבה מולי; מחזיקים לגבה או ללברון אצבעות.

  6. ההישג של רוברטסון עם קטגוריית החטיפות הוא המרשים ביותר בשל העובדה שחטיפה יותר נדירה מחסימה
    כיום עם קצת מזל רונדו מסוגל ביום נתון להכנס למועדון

  7. מולי המאמר עצמו והכתיבה שלך שווה "קוואדרופל-דאבל"
    גררת תגובות טובות מאד (של כולם)
    האנלוגיה נהדרת.
    תודה רבה

  8. 10 חטיפות ו10 חסימות כמו שהסברת זה קשה
    באותו משחק. מטורף.
    כמה נעים להזכר בשחקן החלומי האקים אולג'ואן.
    והקינוח עם אימרותך על אימרות פילוסופים
    והוגי דעות חשובים – ירבו כמותו בכל מאמר של כל אחד.
    תענוג

כתיבת תגובה

סגירת תפריט