המאמנים שהייתי אומר להם שלום ולהתראות / מנחם לס

המאמנים שהייתי אומר להם תודה ולהתראות

בחג ההודייה הזה הייתי אומר לכמה מאמנים 'תודה על מה שעשיתם עבורינו', ומוציא הודעה ל-"דרוש". הנה הם:

1. סקוט ברוקס, אוקלהומה-סיטי ת'אנדר

    אתם לא צריכים להזכיר לי שקווין דוראנט וראסל ווסטברוק פצועים. העובדה הפשוטה (והעצובה) היא שמאמנה של הת'אנדר, שהוא לא WIZARD עם ה-CLIPBOARD, לא הצליח ללמד את קבוצתו ולו דבר אחד של כיצד לשחק ללא שני כוכביה. במקום שינצל את המצב ויצליח להחזיר מעט צבע לפנים הנפולות של אוהדי הקבוצה הוא לא עשה דבר. כנראה שהוא לא יודע מה לעשות. כנראה שאין לו הרבה מושג. יש לו קבוצה כשרונית הממוקמת מס' 20 בליגה במסירות ו-22 ב-ASSIST RATE. תגידו 'מה, זאת אשמתו שרג'י ג'קסון לא מוסר?'. אז אשמה של מי זה? אם הוא לא מוסר ישנן לו שתי אפשרויות: א. ללמד אותו למסור ב. למצוא פוינט גארד שיודע למסור למעשה רג'י נותן מספרים מצויינים. האשמה לא בו. האשמה היא שאין לו למי למסור. הת'אנדר סמכה יותר מדי זמן על שני כוכביה בזמן שהמאמן לא עשה מאומה ללמד דברים אחרים  לשחקנים השונים מלבד "תנו כדור לדוראנט" או "תנו כדור לווסטברוק". התוצאה? התקפת הת'אנדר היא מס' 29 ביעילותה בליגה (ESPN.com news service). זאת קבוצה שאין לה מושג כיצד לנהל משחק ללא שני כוכביה. אגיד משהו פשוט לאוקלהומה סיטי: לא משנה לי כמה קווין דוראנט וסקוט ברוקס הם חברים, דוראנט לא נשאר בשום פנים ואופן עוד שנתיים כשהוא הופך לשחקן חופשי. אפילו ללא ברוקס הוא כנראה לא יישאר, אבל איתו עם שרביט המאמן? הוא בורח מהקבוצה כמו ממגיפה. אם הקבוצה לא היתה מוכנה להוציא את הכסף על הארדן, היא תתן גם לדוראנט ללכת. מה שהת'אנר צריכה עתה הוא INNOVATING COACH – צעיר מהסוג של ג'ף הורנסק או סטיב קאר,  מאמן שהשחקנים יאהבו,יכבדו,  ויעשו הכל לנצח עבורו.  

2.  סטיב קליפורד, שרלוט הורנטס

 

  לא נעים לי לכתוב זאת על קליפורד – אני מרגיש כבוגד – אבל כנראה שההורנטס גדולה מדי על מאמן הכדורסל לשעבר את אוניברסיטת אדלפי בה לימדתי ואימנתי כדורגל, המשחקת כדורסל ב-DIV II (בכדורגל העליתי אותה לך-DIV I) בפשטות, השרלוט הורנטס משחקת יותר מדי כמו השרלוט בובקאטס,  וזאת אכזבה גדולה מהקבוצה שציפיתי ממנה לכה הרבה. הוא ניסה לתרץ היום את חולשת הקבוצה היחסית באומרו על לאנס סטפנסון שהוא "לא הסטאר שחשבנו שהוא". רגע, מי אמר שהוא 'סטאר'? אבל לפחות באינדיאנה הוא שיחק בעוז, סערה, ועוצמה. בשרלוט הוא משחק כמו הנכד של סבתא יוכבד: כל הטרוף שלו א-לה רון ארטסט של העבר נעלם, ובמקום זה יש לנו 'מיסטר וונדרפול' שעדיין לא עשה דבר מלוכלך אחד בשרלוט. כשהוא הובא לקבוצה כל כך התלהבתי כי חשבתי שהוא מביא איתו מה שחסר לקבוצה – רוע. במקום זה הוא הביא יורמיות ובינוניות, וקליפורד לא עושה מאומה בנידון בגלל שהוא לא יודע איך, או אולי הוא אפילו פוחד מלהתאמת עם סטפנסון. כשקליפורד הגיע בעונה שעברה המאמן הרוקי עשה מהם הקבוצה מס' 6 ביעילות קבוצתית. הוא הצליח להביאם לפלייאוף במזרח החלש לראשונה מאז 2010. ההגנה נראתה מצויין עם אל ג'פרסון, קמבה וולקר, ומייקל קיד-גילכריסט. ואז הגיעה עונת 2014-15. ההתקפה היא מס' 26 בליגה ביעילותה, וההגנה מחפירה – ממקום 6 ירדה למקום 23 ביעילותה. פתאום סטיב נראה מין זקו כזה וקירח בין מאמני הליגה הצעירים והחתיכים. ההורנטס הם מקום שלישי מהסוף במזרח החלש ברקורד – אםן-כי אני יודע שהם הפסידו כמה בפחות מ-5 נקודות הפרש, כלומר? לקבוצה אין לב. או ביצים. סטפנסון נראה איום ונורא. "יש לנו מזל שאנחנו בקונפרנס המזרחי" אמר קליפורד אחרי ההפסד האחרון. אני לא יודע מה ההבדל הכזה גדול בלהיות שלישי מהסוף, או האחרון מכולם. אני לא יודע אם מייקל ג'ורדן הוא מסוג בעלי הקבוצות שאין להם בעייה לתת את הפיתקה הוורודה למאמן שקבוצתו מפשלת כאמא של המפשלות, כי הקבוצה חייבת לתת לקרופורד ללכת, ולחזור להיות מאמן קולג' DIV II!  

3. בריאן שואו, דנבר נאגטס

 

בריאן שואו בשנתו השנייה כמאמן לא מראה לי שום דבר. בעונה הראשונה נתתי לו את ה-BENEFIT OF THE DOUBT. היו לקבוצה הרבה פציעות וכו' וכו' – הסיפור הרגיל.
אבל העונה ישנה לו קבוצה עמוקה מאד כשהפצועים חזרו לשחק, ולא רואים כל שיפור. החמישיות מתחלפות  מהיום למחרתיים ולקבוצה אין כל אופי, כל הגדרה, וכל צורה. מי שיכול להסביר את הדנבר יכול גם להסביר את הבעייה של אלעד רבין. זוהי קבוצה שאין בה כל STRUCTURE. תגיד להם מומי למה אני מתכוון בזה. אין לדנבר כל מבנה, כל שיטה, וכל סדר. הכל שם מקרי. ה-FLOOR SPACING שלהם הוא בושה למשחק בכלל ול-NBA בפרט. הם בחלק התחתון במערב גם בהגנה וגם בהתקפה, כשהדבר היחיד שהם יודעים לעשות זה לרוץ. אבל "לרוץ" עדיין לא קלע סל אחד בכל תולדות ה-NBA. טיי לאוסון טס כסוס מרוץ, אבל לאן, ולמה? הקבוצה היא מספר 4 בליגה במספר פוזשיונס, מה שמסביר שהיא מיד עפה לקלוע או לאבד כדור. לפי הרקורד שלה היא מאבדת הרבה יותר כדורים מאשר היא מכניסה לחור.
אין בקבוצה כל PECKING ORDER. לא אבקש ממומי להסביר כי אפילו אני מתקשה. בואו נאמר שאין כל 'סולם חשיבות' בקבוצה. אדם אחד או שניים שעל פיהם יישק דבר. אין ראש לשועלים, וזה רק גורם לקונפליקט כי כל שמוק חושב שהוא-הוא האדם. אני לא טוען שזאת רק אשמתו. הוא ניזרק למצב הזה. אז עליו היה או לסרב לקבל את הג'וב, או להיות מסוגל לתקנו ולשפרו. האשמה היא בהרבה אשמתו של ג'ורג' קרל שיצר קבוצה כזאת ולא ידע כיצד לחהתגבר על העזיבה של כרמלו אנטוני, אבל קרל משחק היום גולף, ושואו הוא המאמן ששם נעצר הדולאר. 

 פיליפ סאונדרס, מינסוטה וולבס

 

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. Listen מנחם, אני בטוח שגם בokc יודעים שברוקס פח של מאמן, אבל ברוקס הוא חבר של דוראנט וכמו שלמדנו מהנאום אמ.וי.פי שלו, דוראנט מעדיף הרבה יותר לשחק עם "חברה טובים" מאשר להתחרות על אליפות

  2. אני מסכים עם השף המשפשף בקשר לברוקס.

    שואו-צודק בכל מילה.
    סונדרס-הקבוצה מרחק טרייד-שניים מקבוצת פלייאוף. הם יכולים להשיג את דיון וויטרס ועוד שחקן מהקאבס על מרטין ודיאנג, אבל לא בטוח כמה זה שווה להם. הם חייבים להחליט בקשר לסנטר הפותח.
    קליפורד-שרינק יעשה הכל, לא צריך לפטרו.
    סקוט עושה את מהקסימום עם הלייקרס הבינונית והסבירה שלו. אחרי השנה הזאת הוא לא ימשיך, והם ילכו על מאמן חדש שיבנה אותם מאפס.

    1. ילד פלא
      סקוט חתום כמדומני על שלוש או ארבע שנים בארבע-חמש מיליון לעונה
      הלייקרס קמצנים בימים אלה. לא יתנו לו ללכת כל כך מהר

  3. דןוקא דנבר התחילה בשבוע האחרון להראות סימנים מעודדים. הייתי נותן לו עוד חודש חודשיים לראות מה יקרה. לגבי השאר אני מסכים איתך.

  4. את ברוקס צריך להעיף לקולג'ים , ובמקומו להביא את קווין אולי {גם חבר של דוראנט וגם יודע דבר או שניים באימון , וגם יודע לגרום לשחקנים לפרוץ , ע"ע שבאז נפייר}

    1. בלאט נמצא בסיטואציה שגם גדולים ממנו היו מתקשים בה.
      א. הוא טירון בליגה שבה לשחקנים יש say בהכל.
      ב. קבוצה חדשה לגמרי (10 שחקנים חדשים)
      ג. קבוצה שמורכבת מכוכבים שכל אחד מהם עמוק בפנים לא רוצה שהסטטיסטיקות שלו ייפגע.
      ד. סה"כ רואים שיפור ויש התקדמות
      ה. בינתיים הוא עדיין רוכש חברים – והרבה כתבים מציינים את העובדה שבלאט מצטיין ביחסי אנוש. הוא גם מתראיין מצוין.

      כלומר זה ממש מוקדם מדי לדעת אם הוא מצליח או לא.

  5. למיטב זכרוני ג'ורג' קארל דווקא זכה בתואר מאמן העונה עם הקבוצה הזו והגיע איתה עד למקום הרביעי (?)
    בכל מקרה, מוקדם מדי לקבוע מגמות ולהכריז על פיטורים, מלבד במקרים יוצאים מן הכלל כמו של סקוטי ברוקס. מהנותרים הייתי שוקל רק את מקומו של סטיב קליפורד, מפני שבאמת אין תירוץ ליכולת שהקבוצה הזאת מציגה ביחס לפוטנציאל שלה

  6. הייתי מוסיף לרשימה את מונטי ויליאמס , לפי דעתי דיי הוא ממש מאכזב ולא ממש תפוטנציאל של הקבוצה , אני חושש למקרה את סקוט ברוקס בפליקנס שהכוכב חבר של המאמן מה שמונע את פיטוריו , ניו אורלנס עם סגל טוב וממש מאוזן (בחמישייה) שווה פליאוף במערב (בלי פציעות)

  7. לגבי אוקלהומה עכשיו זה ההוכחה שסקוט ברוקס לא נותן כלום לקבוצה וכל מה שהשיג זה בזכות דורנאט ווסט , אין שום התקדמות של שחקנים אחרים וגם לא משחקים כמו קבוצה

  8. אתמול ראיתי ראיון עם סקוט שבו הוא לא הפסיק לצחוק ולהתבדח כאחלו הלייקרס שלו בדיוק עשו תריפיט. אני במקומו הייתי מזדכה על החיוך לפחות עד שהמושג כדורסל ייזכר שאני קיים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט