דרן קוליסון עדיף לסקרמנטו מאייזיה תומאס / מנחם לס

אייזיה אולי שחקן טוב יותר, אבל קוליסון טוב יותר לקינגס

 

דרן קוליסון הגיע לבירת קליפורניה כמחליף לפוינט גארד שברח ל-SUN VALLEY בפיניקס, אייזיה תומאס.

העתון SACRAMENTO BEE לא התבייש לצאת עם כותרת בת מילה אחת:

DISASTER!

ככל שהימים עוברים ה-DISASTER נראה יותר ויותר כברכה.  הצלחות הסקרמנטו קינגס לאחרונה מתקבלות באורה, נעימות, ושבח, כשהשם דרן קוליסון מופיע יותר ויותר כאחד התורמים החשובים להצלחה המפתיעה של הקינגס, שרק גולשנו היקר צבי ניבא אותה וראה אותה לפני כולנו.

אני אפילו לא מדבר על הסטטיסטיקה המצויינת שלו בסקרמנטו – 15.9 נק', 7.0 בונבונים, 3.5 קרשים, ו-1.58 גניבות – ס"ה 20.6 ב-PER. אני מדבר עליו כמנהיג החדש של הקינגס שלפתע נראית כקבוצת כדורסל אמיתית עם רקורד 5-9, השני בדיביזיה.

תגידו מה שתרצו על החלופה, אבל בתחילה היא נראתה כ-DOWNGRADE, ולא משנה מאיזה צד תסתכל עליה. מומי, תגיד להם מה זה דאונגרייד כדי שיהיה ברור לכולם על מה אני מדבר.  קוליסון ה'ברואין' לשעבר מ-UCLA נולד עם כתובת על מצחו:  "BACKUP P.G". פתאום רוצים שהוא יעשה מה שניתן לעשות להקטין את המכה של העזיבה של תומאס עם ה-20.3 חיצים שלו ו-6.3 אסיסטים.

ובכן, המכה בכלל לא מורגשת. להיפך – קוליסון מאבד פחות כדורים מאייזיה, משחק יותר קבוצתי ממנו, מגן טוב ממנו, ומסתדר עם קאזינס ורודי גיי טוב יותר מישעיהו.

גם קוליסון מרגיש מצויין, תודה: כל המספרים שלו הם קרייר-היי. מוכנותו למסור את הכדור היא נשימת אוויר צח לשחקני סקרמנטו, כי בחצי העונה האחרונה אייזיה החל לשחק כמו קובי: מחזיק כדור, ומחכה לראות מאיזה צד הטוב ביותר לנסות לחדור באחד-על-אחד, כשכל השאר – כולל הסנטר מס' 1 בליגה דמרכוס קאזינס, ורודי גיי המשחק ככוכב שתמיד ציפו שיהיה – עומדים ומסתכלים.

ועם משכורת של 4.8 מיליון העונה, דרן קוליסון הוא אולי המציאה הגדולה העונה בליגה, ואם לא, אז לפחות אחת מהן.

הבעייה של דרן קוליסון מאז שהגיע לליגה היתה טיימינג לא טוב, חוסר מזל, והגעה למקומות הלא נכונים. עם זה באו ה-DISILLUSIONMENT והאכזבות.

אייזיה הרבה ותר מהיר מקוליסון, יותר 'פלאשי' ממנו, ויותר זוהר, אבל קוליסון – אחרי 5 שנות ליגה ונסיון כבקאפ של כריס פול – הוא מתון יותר, מהיר פחות, פיזי פחות, מחושב יותר, משתולל פחות, רואה את המשטח טוב יותר. בקיצור, הוא שחקן טוב יותר, והרבה יותר מתאים למשחק המתון של סקרמנטו. הנה הסטטיסטיקה שלו עד עתה, והעונה:

 

Darren to Be Different
Stretch Points Assists PER Win Shares per 48
First five seasons 11.9 4.9 15.7 .100
2014-15 15.9 7.0 20.5 .191
         

(Basketball-Reference.com)

יכול מאד להיות שקוליסון עצמו לא השתנה הרבה, אבל סוף-סוף הוא במקום הנכון בזמן הנכון. הוא הגיע לקבוצה המשוועת למנהיג, וקוליסון – שאף פעם לא נידרש ממש להראות תכונות של מנהיג – התגלה כאשכרה מנהיג. בליגה הזאת אתה לא יכול להגיע לאן שהוא ולומר, "אוקיי, קומראדים. הגיע מנהיג חדש לשכונה!". כל מה שאתה יכול לעשות זה לאט-לאט לכבוש מקום הנהגה במעשים יותר מאשר בדיבורים.

קוליסון עשה בדיוק את זה. הוא קרא את כל המאמרים על כניסתו למכנסיים גדולים מדי עבורו, ולא הגיב. הוא רק לקח כדור והחל לשחק הופס. הוא ידע מה שכל שחקן פיקח המגיע למקום חדש חייב לדעת: אתה חייב בתחילה TO DEFER – יעני, איך אומרים זאת בעברית, 'לתת כבוד'? משהו מסווג זה – כלומר לתת לכוכבים את הכבוד להיות החשובים ביותר. רק אחד כמו לברון יכול לבוא ולאמר 'אני המנהיג' עוד לפני שלן לילה אחד בעירו החדשה.

 

 

,ועוד דבר נפלא קרה לנו, הישראלים: דרן קוליסון ועומרי כספי שלנו הם חברים טובים שאוהבים אחד את השני ונהנים לשחק אחד עם השני. ה-22 נקודות אמש של כספי הן עדות חייה להצלחה של השניים  אפילו שאמש כספי עשה זאת ללא קוליסון. אבל השיטה נקבעה כשהשניים משחקים ביחד. תגיד להם מומי. תגיד להם שקוראים לזה כמיסטרי', מהמילה 'כימיה'.

סקרמנטו מסתדרת הרבה יותר טוב עם הובלת הכדור השקטה והסולידית יותר של קוליסון מאשר אייזיה.  אייזיה הקפיץ כדור על הפארקט 200 פעמים יותר מקוליסון פר 36 דקות. קוליסון מקפיץ 3.9  פעמים פר טאץ', שזה הרבה פחות מה-4.6 של אייזיה. קוליסון למד להקפיץ פחות ולהסתכל יותר כמחליף לכריס פול בקליפרס.

תראו, קוליסון אינו פוינט גארד מושלם: הוא חודר הרבה פחות טוב מאייזיה, וגם מסירתו אינה טובה כמו של ישעיהו. הוא מהסס טיפה לפני שהוא מחליט לחדור, תכונה שהוא פיתח בדאלאס . אבל הכימיה שלו בסקרמנטו היא מצויינת: לפי NBA.COM, איתו סקרמנטו היא +13.9 ב-409 דקות משחק. בלעדיו  – אפילו שיש את סשיונס כמחליף – הקבוצה היא -23.1. הבדל של 37.0, וזה הבדל עצום. עם תומאס זה היה אחרת בכלל: איתו על הפארקט סקרמנטו היתה +0.6. בלעדיו היא היתה -8.8. ההבדל הוא מינוס -9.6 (במקום הפלוס 37.0 עם קוליסון).

אייזיה תומאס הוא שחקן כדורסל טוב יותר מדרן קוליסון. אני לא מתווכח עם אף אחד על כך. כל מה שאני אומר הוא שעבור סקרמנטו קוליסון הוא שחקן טוב יותר מתומאס.

 

 

וכמו שכבר כתבתי, ישנו עוד לוס גדול: גם קאזינס וגם רודי גיי אוהבים אותו. את אייזיה תומאס הם סבלו, לאנ אהבו.

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. קוליסון חסר גם לקליפרס כשאין מי שיחליף את כריס פול
    מדד הפלוס מינוס שלו לא טבעי בעליל ובלתי נתפס
    סקרמנטו הפסידה כמה משחקים צמודים ושמטה יתרון גדול מאוד
    מרגיש שסוף סוף יש שם מיצוי ומיקסום של הפוטנציאל
    השתחלות לפלייאוף תהיה הפתעה עצומה
    אני עדיין מאמין שיהיו סביב 37 ניצחונות אלא אם לא יתפוררו אחרי האולסטאר
    עם כל הפרובינציליות שבדבר תענוג שכספי פורח בקינגס

  2. קוליסון עדיין p.g מחליף לליגה, אם כי נפל על סיטואציה מצוינת מבחינתו. אין ספק כי הוא מתאים יותר לסקרמנטו מתומאס, מכיוון שהוא מנהל את המשחק ולא מחפש קודם את הקליעה לעומת תומאס.
    הוא פשוט מתאים יותר לקבוצה ולשיטה שקאזינס אופציה ראשונה וגיי שניה וקוליסון מחלק את הכדורים.
    בנוסף הוא גם שומר טוב מאוד, ועם מקלמור שמתגלה כשומר טוב זהו צמד גארדים הגנתי טוב (ומקלמור רק ילך ומשתפר)
    בנוסף, גם מקלהום כ-back up לא רע בכלל אבל עדיין סשנס לפניו ברוטציה. מה שמראה שאין כל כך חשיבות לליגת קיץ (ראה טוני סגל משיקגו, שייתכן שהוא פצוע ולכן עדיין לא משחק, אין לי מושג) ועדיין יש השפעה ל"שם" ששחקן עשה לעצמו.

    אבל לסיכום, יש לזכור שמדובר בסקרמנטו שמשחקת במערב, ולכן הסטטיסטיקה "תתיישר" לגביה… וכנראה לא יעשו פלייאוף במערב החזק.
    אם הם עושים פלייאוף מדובר בהישג כביר וחגיגות בית השואבה יוצאות לדרך

    1. לא מסכים שהוא p.g מחליף בליגה. אני חושב שהוא אחד ממנהלי המשחק הטובים שיש בליגה ולדעתי לברון ולאב היו מאוד מאושרים אם הוא היה משחק איתם בתור במקום אירווינג. הוא לא כוכב אבל הוא עושה מה שרכז צריך לעשות
      יש לו מקום בחמישיה בכל קבוצה שבה הרכז הוא לא הכוכב של הקבוצה

  3. מסכים לחלוטין.
    קבוצה שיש לה שני כוכבים כמו קאזינס וגיי לא צריכה עוד שחקן שהקליעה היא אופציה ראשונה עבורו. היא צריכה בעל בית שלא ידרוש יותר מדי תשומת לב ויחלק כדורים כמו שצריך. מישהו שיתפוס מנהיגות ויארגן את המשחק. קוליסון עונה בדיוק על ההגדרה הזאת ובמחיר זול מאוד.
    לאן הקבוצה הזאת יכולה להגיע והאם פתיחת העונה שלה מקרית- הפתרונים בקרוב

  4. רציתי לכתוב עליו בשבת אבל הקדמת אותי :-(. הגורם הכי אנדרייטד לריצה המצוינת של הקינגס עד עכשיו, ובטח המפתיע מכולם. שחקני NBA בד"כ לא נוהגים לעשות התקדמות כזאת בשנה השישית שלהם בליגה אחרי בינוניות כל כך יציבה במשך החמש הראשונות. ירדתי על ההחתמה שלו אינסוף בתחילת העונה וטעיתי בגדול.

    אגב, שני נקודות סטטיסטיות שהן בעיני רוב ההבדל: 53.6% מהמסירות שלו הולכות לגיי או לקאזינס. לעומת 43% משל אייזאה בעונה שעברה. והוא מוריד את אחוזי הקליעה של השחקנים שעליהם שומר ב4% מול 0.1% מינורים לתומאס בשנה שעברה. זה משמעותי

  5. תודה על המאמר.
    זה מה שיפה במשחק קבוצתי… שחקן פחות טוב מבחינה אישית יכול להיות יותר טוב מבחינה קבוצתית. מעניין אם יש פרמטר כזה בדראפט…

    ואייזיה תומאס… לדעתי היה צריך לפרוש אחרי האליפות השניה בדטרויט… 🙂

  6. עוד קצת סטטיסטיקות:

    – הוא שומר על יריביו במרחק קטן ב-3.2 אינץ' ממה שעשה אייזאה תומאס (מה שמעיד שלמרות שיש לו יתרון גובה קטן על תומאס לתומאס יש כנראה יתרון במחלקת החצילים)

    – הוא מקפץ כ-73 פעמים פחות על רגל שמאל ו-54 פעמים יותר על רגל ימין פר 278 קפצוצים (לא ברורה הסיבה)

    – פלומת שפמו גדלה ב-0.2 מילימטר יותר מהר מתומאס פר 24 ש' (אבל זה לא חשוב עכשיו)

    – מן הנתונים עולה שהוא מביט לכיוונו של גיי כ-43% יותר מאשר לכיוונו של קאזינס (תומאס התבונן בשניהם זמן שווה, כ-0.1% פר שעה, בעיקר בפסקי זמן) – מה שמעיד אולי שהוא בעצמו קצת גיי.

    תודה ל-BULLSHITSTATISTICS.COM

  7. אחד מנהלי המשחק הטובים ביותר באנ.בי.איי ואחד האחרונים שזוכים להרבה דקות, אמריקאים, ומנהלים משחק-רק רונדו ולוק רינדאור עולים לי בראש, אולי גם פול. כל השאר מחקים את A.I

  8. +1
    הפלוס הגדול שלו זו ההגנה.
    מה שעשה לטוני פארקר במשחק נגד סאן אנטוניו צריך ללמד בבית ספקר להגנה.
    פלוס נוסף מנהיגות שקטה.

    מקווה שיחזור לשחק כמה שיותר מהר רמון שסנס לא באותה ליגה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט