אתגר-חידה לסופשבוע / מולי

WONAM-RECORD

אתגר-חידה לסופשבוע / מולי

קראתי את הפוסט של מנחם על ההשוואה בין  הנ.ב.א. לכדורסל המכללות והחלטתי לכתוב משהו על סוגיית ההשוואה בין סוגי הספורט השונים, ובין גוונים שונים של אותו ספורט.

הגעתי לפסקה שעסקה בשוואה בין גברים ונשים באותו סוג ספורט וכתבתי שם:
השוואה שפחות נוטים לעשות היא בין נשים וגברים המשחקים את אותו משחק. משום מה אנשים שמוכנים להשוות בין משחק של שחקני אוניברסיטה חובבנים לשחקנים וותיקים מקצועיים יהססו להעלות על המדוכה את ניסיון ההשוואה בין הנ.ב.א. לכדורסל הנשים בדבליו.אן.בי.איי.  למה לא בעצם? אכן, גברים חזקים יותר, שוקלים יותר, גבוהים יותר אבל האם זו באמת הסיבה? האומנם רמת הקליעה של הנשים המקצועניות פחותה מזו של הגברים? האמת, אני בכלל-בכלל לא בטוח בכך. מה שכן, אופי המשחק שונה וכל "גוון" מאמץ את סוג המשחק המתאים לו ולתנאים בהם הוא משחק. האם אלופת הדבליו אן בי איי תנצח את נבחרת הגברים בכדורסל של ישראל?  אני בכלל לא בטוח מהי התשובה למרות גובהם וחוסנים העדיפים לכאורה של הגברים.

נו, אז אמירה שכזו הלכתי ובדקתי את המקצועות השונים בשחייה ובאתלטיקה: בדקתי את סוגי המאוצים ההטלות, הזריקות והקפיצות השונות בניסיון לבחון אם שיא הגברים הישראלי בגל אחד מהם גבוה יותר משיא העולם הנשי.

ואז נדהמתי לגלות  שיש שיא עולם אחד באתלטיקה או בשחייה שבו שיא העולם לנשים  לא רק שטוב מן השיא הישראלי לגברים אלא אפילו טוב משיא העולם לגברים, ועוד בצורה מהותית (כשלושה אחוזים)!!!

האתגר שלי עבורכם  הוא לנחש – בלי לבדוק !!! –  באיזה מקצוע ספורטיבי מהאתלטיקה או מהשחייה עסקינן?

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. באמת מבלי לבדוק ז צריך להיות באחד ממקצועות ההדיפה באתלטיקה קלה מדוע ?
    מכיוון שהודף הכדור ברזל הודף כדור של 7 ק"ג וההודפת הודפת כדור של 3 ק"ג …דבר דומה קורה בזריקת דיסקוס ,פטיש וכידון.
    ….אפשרות נוספת הוא קרב 5-10 שם הניקוד הוא שונה.

    בכל אופן כשהייתי קטן השיא בברזל נשים היה גדול מהשיא לגברים …לקח לי זמן עש שהבנתי את הפואנטה ..

  2. אוהו מולי, נכנסת לעסק ביש. ישנם הרבה תחומים בהם נשים מתעלות עלינו הגברים – התעסקות בהרבה דברים במקביל, חוסר התמקדות, קנייה של נעליים, הן שומרות על עצמן ולעולם לא יהרגו את עצמן על שום דבר, והן תמיד ממריצות את הבעל/החבר להביא יותר כסף הביתה. שכחתי משהו ?

  3. מולי, אתה מפספס בענק. דודי סלע או אמיר וינטרוב יביסו את סרינה וויליאמס על מחבת (ואני לא צוחק).
    נבחרת השמנמנים של בלייזר הביסה את נבחרת ישראל בכדורגל. מבין? לא מקצוענים מול מקצועניות, אלא חבורת גברים בגיל העמידה בלי קשר למקצוע הביסו את טובות בנותינו.
    אני ממש לא שובניסט, אבל ההבדלים הפיזיים הם עד כדי כך גדולים.
    ואתה עוד מדבר על כדורסל? ספורט בו לנתונים הפיזיים יש משמעות אדירה יחסית לכדורגל או בייסבול. נבחרת העתודה של ישראל תביס בלי תנאי כל נבחרת נשית שתציב מולה. היה איתי בחור בעבודה ששיחק בליגה א' (אימון ומשחק בשבוע) וסיפר שהיו מביאים להם קבוצות נשים מליגת העל לאימון וזה היה בדיחה.

    1. לגבי סרינה נראה לי שאתה טועה בגדול, החבטה שלה יותר חזקה מהמון גברים בסבב, לגבי כדורסל בהחלט מסכים.

      1. אני לא חושב שהחבטה שלה חזקה מהממוצע הגברי.
        … (הלכתי רגע לבדוק)

        הסרב הכי מהיר של סרינה היה 207 קמ"ש. של ליזיקי כמעט 211 קמ"ש, וזה השיא לנשים. בגברים יש בערך 47 טניסאים עם 225 קמ"ש ומעלה, מה שאומר שבוודאי עשרות (אם לא מאות) יותר מאשר השיא הנשי.

      2. יש הרבה מעבר לסרב או בכלל עצמת החבטה. הטופ ספין שלה (כמו של כל אשה אחרת בעולם) כמעט ולא קיים אם בכלל. היציאה מהמקום משמעותית יותר חלשה. היה על זה פעם מאמר של גלעד בלום בדה-באזר. אני ממליץ לך לחפש אותו.

  4. לפני שנתיים היה מונדיאל נשים ובמקביל קופה אמריקה. גמר הנשים היה יפן- ארה״ב, 120 דקות של מאמץ, הקרבה והתעלות. כל שחקנית שתוקלה קמה מיד והמשיכה לרוץ. בדקה 118 שחקנית יפנית מנעה שער בעברה וקיבלה אדום. בדרך החוצה היא עזרה לשחקנית עליה בוצע הפאול לקום.
    במקביל שודר רבע הגמר ברזיל- פראגווי, שיעמומון נטול שערים שלא הגיע לקרסולי הביצועים של המין היפה.
    אני ממש לא בטוח שנבחרת ישראל בעלת הכושר המוגבל (מדקה 70 עוברים להליכה) תוכל לגבור על נשות כל אחת מהנבחרות האלה.,

  5. אני מצטרף למתן – כשהייתי סטודנט בירושלים היינו משחקים כדורסל, ומדי פעם היינו משחקים נגד בנות מהליגה הלאומית, חלקן שחומות אמריקאיות. כמה שהיינו מוגבלים (שמנמנים, נמוכים, מאותגרי קואורדינציה) היינו מנצחים אותן בלי שום בעיה. ההבדלים הם בשמיים.

  6. אם הכוונה היא לא לאחד ממקצועות ההדיפה שם יש הבדל במשקלים נראה לי שהאופציה היחידה היא במקצוע שמגביל את הספורטאי. לכן הדבר היחידי שאני יכול לחשוב עליו הוא הליכה. הבעיה היא שנראה לי שנשים וגברים לא מתחרים באותם מרחקים.

    1. ומרטינה הלמן היא מחזיקת השיא בזריקת דיסק באולימפיאדה (72.3) לעומת Virgilijus Alekna שמחזיק את השיא לגברים (69.89).

      כלומר זה ענף בשליטת הנשים…

        1. המשקלים לא אותו דבר .. 2 קג לגברים ו1קג לנשים (גם הרדיוס שונה)
          אז יכול להיות שזה לא באמת תחום שבהן הנשים שולטות…

  7. רק חזרתי הביתה מיום שלם בים, ועתה קראתי את האתגר.
    אני לא יודע אם זה נחשב ל-'שיא עולמי' אבל ממש כאן, אולי 2 מייל מהמלון שלנו, סיימה אמריקאית (מבוגרת!) את שחיית ה-80 מייל מהוואנה לקי ווסט. אף גבר לא הצליח לעשות זאת. ישנה עוד שחייה מטורפת באזור ניו זילנד שרק נשים הצליחו לעשותה (בעיקר בגלל 'יכולת ציפה' גבוהה יותר שהיא תוצאה של יחס גבוה יותר בין שומן לשרירים). אבל אני לא יודע אם זה נחשב ל-'שיא עולמי'.

  8. הטלת דופי גרם לי לצחוק בקול רם, ואפילו גרם לאשתי לבוא ולבדוק "מה כל כך מצחיק שם". אחרי שבדקה, גם היא התפקעה מצחוק…

  9. לגבי סרינה ווילימס –
    סרינה יום אחד אמרה שהיא מסוגלת לנצח גברים ובעקבות כך גבר כבן 40 ( 10 שנים לאחר שפרש מטניס מקצועני שהיה מדורג בשיאו כולה מקום 300 ) אמר שהיא לא לוקחת לו משחקון ואכן הם שיחקו ..
    כמה נגמר לדעתכם ?
    אז התשובה היא 6/0 6/0 קליל לגבר בן ה40 שלא בכושר משחק שאף פעם לא היה מדורג גבוה מאוד .
    זה מראה היטב את ההפרש בטניס

  10. הטלת דופי זאת יציאת השנה !!! אפשר לפתח את זב להטלת מרות או דחיקת הקץ ועוד ועוד אבל זה היה ככ מצחיק שאפילו אשתי שאלה מה נסגר ככ מוקדם בבוקר

  11. לפי דיווחי המגיבים שנשיהם הטילו בהם דופי על הבוקר אכן ניכר שזה התחום הנשי המנצח.

    אבל אני עדיין ממתין למומי שיספר על כמה מהנשים שפגש שהיו מקצועניות בתחום קפיצה על מוט.

  12. טוב, ביצעתי מחקר מעמיק ועברתי על הנתונים בויקיפדיה.
    עולה שיש מקצוע 1 באתלטיקה קלה שנשים דווקא נופלות בו בהרבה מגברים – גם מקצועניות מול חובבנים ואפילו מול פוטטו-קאוצ'ס שמנים –
    הדיפת כדור שוקולד.

    1. לחובבי הנתונים שבינינו אציין שבתחרות לא רשמית שנערכה בארה"ב הפסידה המדורגת מס' 1 בתחום (לאחר שעברה תוכנית אימונים מפרכת במיוחד לרגל האירוע) לאדם המכונה "הטוחן מבוסטון" (אשר שוקל 215 ק"ג אשר מתפרסים על פני 157 ס"מ, אדם אשר לא יצא מביתו כבר 5 שנים ונעזר במתקן הרמה הידראולי רק כדי ללכת להשתין), לאחר שהצליחה להדוף את הכדור רק למשך 22 שניות לעומת חצי דקה של הטוחן.

    1. רק שאלה אינם אותם המכשירים. מקבילים מדורגים זה הרבה יותר קל וקורה מול טבעות. ובכלל, הם נשפטים לפי קריטריונים שונים לחלוטין. גברים נדרשים להראות אלמנטים של כוח שנשים אינן מסוגלות לבצע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט