הטוב, הרע, והנפלא – משחקי אמש/ מנחם לס

בד"כ לא אעשה זאת. הסקירה של המסקרים המצויינים מספקת. אבל יום פתיחת הליגה הוא יום חגיגה, ובא לי להשתתף מעט בחגיגה. חזיתי בכל שלושת המשחקים אם-כי חצי מסך היה מוקדש לוורלס סרייס ולנצחון האדיר של קנזס סיטי רויאלס על הסן פרנציסקו ג'איינטס, נצחון 0-10 לא יאומן שהישווה את הסידרה ל-3-3! הנה כמה מסקנות, דיעות, ומחשבות בקשר לשלושת המשחקים.

 

ניו אורלינס 101 – אורלנדו 84

*הנפלא: מתפתח MONSTER ב-NBA ושמו אנטוני 'חד-גבה' דייויס. הוא בן 21, והוא עשה אמש דבר שלא נעשה מאז החלו לרשום חסימות כסטטיסטיקה ב-NBA: קלע מעל 25 נק', קטף מעל 15 ריב', וחסם מעל 8 (הוא קלע 26, קטף 17, וחסם 9). אני בטוח שווילט צ'מברליין עשה זאת כמה פעמים ואולי גם ביל ראסל, אך אין הוכחה רשומה שחור על גבי לבן. הוא עלול לסיים את הקריירה כאחד הגדולים ביותר ששיחקו אי-פעם תחת הסל. תחשבו רק שיש לו עוד 16-20 שנות משחק! MIND BOGGLING!

*הטוב: עומר אסיק לא היה מסוגל לשחק עם דווייט האווארד, אבל עם אנטוני הוא כמו בוני וקלייד: צמד-חמד שבמקום להפריע,  עוזרים אחד לשני. כמעט שאין אפשרות לעשות דאבל-טים על האחד כי השני יבלע אותך. האם מתפתח כאן צמד ONE-TWO שיהיה צמד מגדלים ברמה של טים דנקן ודייויד (האדמירל) רובינסון? ייתכן מאד, כי למרות שאסיק הוא לא דנקן, חד-גבה כבר עליון על רובינסון, ותוך שנה-שנתיים ישים את בוגר הצי בכיס הקטן. אסיק שיחק 34 דק', קלע 14 ב-7 מ-14, וקטף 17 ריב', כמו חד-גבה.

*הטוב: אם טרנס ג'ונס ימשיך לשחק כמו אמש, ביוסטון ישכחו את צ'נדלר פרסונס מהר מאד. 6 מ-13 הקרשים שלו היו התקפיים, והוא יוצר לעצמו נקודות. היה מצויין אמש, אבל יריבו ממול – טוביאס האריס – היה אולי טוב יותר עם 25 נק' ו-8 קרשים ב-37 דקות. אז היה כאן "WASH".

*הטוב: ניקולה ווצ'ביק המשיך היכן שהפסיק בעונה שעברה עם 25 נק' ו-23 ריב'. ללא הצמד בפרונט-ליין של טוביאס וווצ'ביק היתה אתמול למג'יק תבוסה איומה. למה? כי- –

*הרע: הגארדים הרוקי אלפריד פייטון (שאני בטוח שישתפר!), אבן פורנייר, ומהספסל  בן גורדון היו יותר גרועים מגרועים. בן גורדון 1 מ-5 ל-5 נק' ב-23 דקות? על זה הביאו אותו?

*הבינוני+: הרוקי ארון גורדון הפאור פורוורד עלה מהספסל ונתן משחק  די טוב של 5 מ-8 ל-11 נק' ב-28 דקות.

סן אנטוניו 101 – דאלאס 100

 

*הנפלא: דגל האליפות שאף פעם לא הגיע לקבוצה כמו דגל האליפות של הספארס על 2014 הועלה לתיקרה. דגל חמישי לאליפות חמישית. אפילו גרג פופוביץ' – אוקיי! אני יודע בדיוק כמוכם, ואולי יותר טוב מכם שהוא המאמן מס' 1 בליגה – לבש חליפה איטלקית יקרתית  (שנראתה קצת כמו נזם זהב באף חזיר, אבל זה רק בינינו…), והאולם כולו צהל ושמח. כל הכבוד. טבעות שהגיעו לקבוצה שב-2014 היתה הטובה ביותר ב-NBA ללא כל ויכוח.

*הטוב: הספארס ניצחה ללא שלושת מטובי שחקניה קאווי לנרד, טיאגו ספליטר, ופטי מילס. איך היא ניצחה? פשוט: במשחק קבוצתי יותר טוב. לכל אלה שחושבים שהספארס הם גאוני "TEAM PLAY", זאת שטות. כל מה שהם עושים טוב יותר מאחרים זה למסור מסירה אחת נוספת, והמסירה האחרונה הנוספת עוזרת להם להיות פתוחים לקליעה טוב יותר מכל קבוצה אחרת. לספארס נשיון ישנו אתר העוקב אחרי מספר מסירות ומרחק שכל קבוצה עושה. אמש הספארס מסרו 367 מסירות לעומת 292 מסירות של המבריקס, והם רצו 17.4 מייל נגד  ה-16.4 מייל של דאלאס.  62% מהסלים של הספארס באו מאסיסטים (23 מ-37 סלים) בעוד שאצל הספרס רק 51% סלים באו מאסיסטים. אתם קולטים את ההבדל?

*הטוב: טוני פרקר. כשהוא טוב הוא הטוב ביותר. 9 מ-15, 4 מ-4 מה-3, ל-23 נק'. טוני פרקר עם קליעה מרחוק וה-3 הוא לא הפוינט גארד הטוב ביותר בליגה, אבל הוא הפוינט גארד שאני רוצה בקבוצתי.

*הטוב: מאנו ג'ינובלי קלע 20 נק' ב-23 דקות בלבד, עם 6 אסיסטים. אם הפלח ישמור אותו על 20-25 דקות למשחק, הוא יוכל לשחק כל העונה, ויגיע די טרי לפלייאוף. ג'ינובלי הוא שחקן שקשה להגדיר, אבל דבר אחד אתה יודע: אתה רוצה אותו בקבוצה שלך.

*הטוב: דנקן. GOOD OLD DUNKEN. בא, קולע 14 נק' עם 13 ריב'  ב-30 דקות, והולך להתקלח. עם ספליטר הפלח יוכל להוריד לו עוד 5-8 דקות למשחק, ומה שכתבתי על ג'ינובלי, נכון גם כאן.

*הטוב: הספארס כמעט לא לוקחים זריקות רעות. התוצאה? 50% מהפארקט, ו-50% מהשדה.

*הטוב: דאלאס לא שיחקה טוב ועדיין היתה קרובה 3 אינטשים מנצחון (זריקת הג'אמפ של פרסונס שכמעט ניכנסה עם הבאזר) במשחק חוץ. זה סימן טוב לבאות.

*הכמעט טוב: דירק נוביצקי לא נס ליחו. משחק של 7 מ-11 ל-18 נק', אבל המינוס בא כי לא היה לו גאטס לקחת את המסירה האחרונה, ובמקום מסר לפרסונס שייקח אותה.

*הטוב: מונטה אליס הפך לאחד השוטינג גארדס הטובים בליגה. נקודה. 11 מ-21 ל-26 נק'.

*הרע: ג'מייר נלסון לא סיפק את הסחורה. אני בטוח שישתפר אבל דאלאס היתה זקוקה לדוויין האריס מהספסל שיצילה ( והוא עשה זאת עם 17 נק' ב-6 מ-12).

*הבינוני: טייסון צ'נדלר. לא אסל ולא באסל. אבל דאלאס לא יכולה בלעדיו (10 ריב'), והוא ישתפר.

לייקרס 90 – יוסטון 108

 

 

*הרע: שבירת הרגל של רנדל כבר במשחק הראשון.

*הרע מאד: הלייקרס היא לא כל כך גרועה כמו שחשבו. היא גרועה יותר.

*הרע: קובי לעולם לא יהיה קובי יותר. הוא איבד את האתלטיות, הפריצה, החדירה, והעיקר את מבט הינשוף שלו המוכן לטרוף כל אחד בדרכו. הוא יסיים את העונה עם 18-19 נק' ממוצע שתהיינה 19 הנקודות הפחות משמעותיות בתולדות הכדורסל.

*הרע: קרלוס בוזר היה הלייקרי הטוב ביותר. אז מה רע בזה? אם קרלוס בוזר הוא השחקן הטוב ביותר שלך, אלוהים ישמרך. (הוא סיים עם 17 נק' ו-7 ריב' ב-28 דקות).

*הרע: ללייקרס אין ספסל. כמובן ש-K-700 חסר המושג מתלהב מג'ורדן קלרקסון – ואני בטוח שיהיו לו משחקים טובים בעתיד כי הוא שחקן לא רע – אבל אמש הוא היה חושך, ו-K-700 כמעט יצא מדעתו במסרים על "תסתכלו על קלרקסון הנפלא!!! אמרתי לכם שהוא הכי טוב!!!, וכו' וכו'.

*הרע: ג'רמי לין  היה רע מאד אמש, אבל אולי בגלל שפטריק בברלי מכיר כל תנועה שלו, וממש חיסל את לין.

*הטוב: להווארד היה משחק סטטיסטי די טוב של 13  נק' ו-11 ריב', ב-21 דקות משחק. במשחק בו הוא ישחק 40 דקות המספרים יוכפלו, אבל עליו להיזהר מפאולים טפשיים. אז למה אני כותב "טוב"? כי כל משחקו השתנה: אמש בכל הזדמנות הוא הלך ישר לסל. ראו שהוא החליט העונה לטרוף את הסל, ואני חותם לכם עכשיו כאן שהעונה נראה דווייט האוארד שונה לחלוטין, והרבה-הרבה יותר טוב משהיה מאז עזב את המג'יק.

*הטוב: הארדן הוכיח לי שוב שהוא השוטינג גארד מס' 1 היום בליגה. מה שהוא הראה אמש היתה גם הגנה טובה. נראה היה בברור שהוא החליט לשים יותר לב להגנה, והוא היה מצויין.

*טוב: טרבור אריזה, 16 נק' עם 6 אס' ב-30 דקות, והגנה מצויינת על קובי.

*הטוב מאד: הערב יש לנו ערב מלא של משחקים!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. הלא ברור:
    דאנקן 14 נקודות ב30 דקות – מוגדר כטוב
    נוביצקי 18 נקודות – לא נס ליחו – כמעט טוב
    הווארד 13 נקודות עלובות – טוב (7 מ16 בעונשין – עבד מאוד קשה הקיץ…)

    אבל קובי עם 19 דקות ב29 דקות נחשב רע?

    1. לא שחסרים לו משחקים כאלו אבל:
      קובי 19 נקודות ב- 6 מ- 17.
      הווארד 3 מ-, אומנם אחוז די רע מהעונשין אבל גם 11 ריבאונד ליד זה לא רע.
      נוביצקי 18 נקודות ב 7 מ-11
      דאנקן 5 מ-10 ו- 13 ריבאונד.

      בקיצור, 19 נקודות ב-17 זריקות זה רע, לא נוראי כשזה שחקן שחוזר מפציעה.

  2. ציפו מקובי ערב של 30. כתבתי 'רע' כי הוא נראה לי רע. זוהי דעתי ואתה לא חייב ךלהסכים איתה: הוא לא נראה לי כמו קובי של פעם.

    האואארד ,טוב' לא בגלל הנקודות והריבאונדיןם, אלא בגלל צורת משחקו.

    אתה לצערי לא יודע לקרוא, רק מבין נקודות ומספרים ולכן התגובה האהבלית שלך.

  3. קובי עם 19 נק' אבל רק 30 דקות בגלל שסקוט העדיף להוציא אותו באמצע הרבע האחרון אחרי התקרית עם האוורד(ובצדק היום יש עוד משחק).

    פיזית הוא נראה טוב מאוד והוא שיחק על המשחק עם אריזה על הראש.

    אגב,
    ויוצ'ביץ' נתן אפילו משחק היסטורי גדול יותר- הוא הראשון מאז קארים בשנות ה-70 לתת לפחות 25 נק' ומעל 20 ריב' במשחק פתיחה.

    1. אגב החולשה של אורלנדו בעמדת הSG אתמול הייתה משום ששני השוטינג גארדס המובילים שלה לא שיחקו(אולאדיפו והארקלס).
      איתם ההגנה על העמדה הזאת הייתה הרבה יותר טובה.

      ראיתי את המשחק וההתקפה של ניו אורלינס בינונית מאוד.
      יותר מדי שחקנים שבלוניים שחודרים וחודרים, אין קליעה, אין תרגילים לקליעה ומזל שיש אנטוני דייוויס אחד(למעשה המזל הוא שלי שיש לי אותו בפנטאזי 🙂 )

  4. ראיתי חלק מהלייקרס יוסטון.
    כל פעם שאני רואה את טרנס גונס משחק אני מתבאס שהקינגס העדיפו את רובינסון על פניו.
    אהבתי מה שראיתי ממנו בקנטקי והבנתי שהוא הולך להיות אחלה שחקן.[שחק שנתיים שנה עם דיוויס]

  5. דיוויס ממשיך לתת הצגות. לדעתי הוא לא יתקדם הרבה השנה פשוט כי את הקפיצה הגדולה הוא כבר נתן בשנה שעברה.
    אגב לגדול מכולם היו 4 משחקים עם מעל 30 נקודות, 10 ריבאונדים ו-10 חסימות.

  6. זכרתי באמת משהו עם קוואדרופל דאבל של חאכים
    משחק של יותר מ 10 בנקודות חסימות ריבאונדים וחטיפות !!! אחד היחידים בהיסטוריה !! ענק ענק היה אולאג'ואן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט