הקסם דועך – פריוויו: אורלנדו מג'יק/עומר מזיג

אורלנדו מג'יק

מאזן בעונה האחרונה: 23-59, שהיווה שיפור של 3 ניצחונות מהעונה שעברה.

מאמן: ז'אק ווהן, עונה שלישית, 43-121 בשתיים האחרונות – 26.2% הצלחה בקריירה

אולם: אמווי סנטר, 18,846 מקומות – 16,245 מהם היו מלאים בממוצע במשחקי העונה החולפת

באו: צ'אנינג פריי (32 מיליון ל4 עונות), ארון גורדון (בחירה 4 בדראפט), אלפריד פייטון (בחירה 10 בדראפט וטרייד עם פילי עבור סאריץ שבחרו ב12), בן גורדון (9 לשנתיים), לוק רידנואר (5.5 לשנתיים), ווילי גרין (מינימום), אוון פורניה (טרייד מדנבר)

עזבו: ארון אפללו (בטרייד לנאגטס), ג'ייסון מקסיל, ג'אמיר נלסון (סוף חוזה)

חמישייה: אלפריד פייטון-ויקטור אולדיפו-מו הארקלס/ארון גורדון-טוביאס האריס-ניקולה ווצ'ביץ

חמישייה שנייה: לוק רידנואר-בן גורדון-ארון גורדון/מו הארקלס-קייל אוקווין-צ'אנינג פריי

חמישייה שלישית: אוון פורניה-ווילי גרין-X-X-אנדרו ניקולסון

———————————————————————————————————————–

זוכרים את השנים של דוויט?זה היה לפני שנתיים אבל זה מרגיש כל כך מזמן. המג'יק נכנסו לתהליך REBUILD מוחלט בשנתיים האחרונות בעקבות עזיבתו של סופרמן, שבמהלכו הם מרוויחים 3 בחירות טופ 10 בשנתיים (ועוד אחת מהלייקרס ב2017 עליה השלום), ומריצים את השעון על החוזים של גילברט/לואיס, טורקוגלו ונלסון, כשהשניים האחרונים סוף סוף הסתיימו השנה. בדרך, הם גם משיגים באמצעות טריידים שני פרוספקטים ברמה גבוהה מאוד בדמותם של ווצ'ביץ והאריס, ועוד כמה שחקנים חצי מבטיחים דוגמאת הארקלס וניקולסון.

זה אמור להספיק. הREBUILD הזה לא יכל להסתדר יותר טוב לאורלנדו – שתי בחירות טופ 4 ועוד אחת שבדרך נס נפלה בלוטרי (קיבלו את הבחירה הפחות טובה מבין דנבר (11) וניו-יורק (12) – ששתיהן הסריחו בצורה מפתיעה העונה). ווציביץ שנזרק כTHROW-IN מפילי לטרייד על דוויט והאריס שבא ממילווקי עבור חצי עונה של רדיק, הפכו לשחקני חמישיה לגיטימים בליגה.

דווקא הצד ההגנתי, שהיה צפוי להיות הבעייתי בקבוצה בלי חוסם אחד טוב ברוסטר, היה בסדר גמור – DefRtg של 104.8 זה לא רע בכלל ומדורג קצת מתחת לחציון במקום ה17 בליגה. זה הרבה תודות ליכולת הגנתית מצויינת של שני שחקני הכנף של הקבוצה בעונה שעברה, אפללו ואולדיפו. המגמה צפויה להימשך השנה עם צירופו של גורדון האתלט ופייטון, שיחד עם סמארט עושה רעש של שחקן ההגנה הכי טוב של הדראפט האחרון.

הבעיה היא בהתקפה – OffRtg של 99.3 הוא השני הכי נמוך בליגה (הכי נמוך אם לא מחשיבים את פילי כחלק מהליגה, דבר שצריך להתחיל לעשות). הנשק ההתקפי הכי טוב של המג'יק בעונה האחרונה היה ארון אפללו, ובהיעדרו הקבוצה צפויה להמשיך להתקשות. צ'אנינג פריי יעזור מאוד לרווח את המגרש כמו שעשה בפיניקס, אבל בלי אף קלעי 3 מוכח בשאר הסגל להוציא את גורדון, זה ימשיך להיות קשה.  אורלנדו זרקה [abbr title="הרבה מעל ממוצע ליגה של 18.02%"]23.19% מהזריקות שלה העונה מטווח 16-24 feet[/abbr], הנתון המוביל בעונה שעברה עבור ליגה שמזמן הבינה שזו הזריקה הכי פחות יעילה בכדורסל.

הבעיה בעיני מתחלקת לשני חלקים. הראשון הוא המחסור בקלעי 3. אורלנדו אמנם דורגה באמצע הליגה באחוזים מ3 בעונה החולפת, אבל איבדה בקיץ את ארון אפללו, שאם מסירים את השלשות שלו מהממוצע הקבוצה צונחת למקום ה3 מהסוף. ספק אם הצירוף של פריי וגורדון לסגל יספיק כדי לפתור את הבעיה ולפתוח נתיבים לחדירות של הקו האחורי לטבעת.

הבעיה השנייה היא בעמדת המאמן. ז'אק ווהן לא הראה שום סימנים בשנתיים האחרונות לכך שהוא מאמן ראוי לקבוצת NBA. ג'ף הורנסק רנדי וויטמן וטרי סטוטס הוכיחו לנו בשנה האחרונה שגם מחומרי גלם מוגבלים יחסית אפשר להוציא יכולת התקפית טובה, בעזרת סכמות התקפיות יצירתיות שמותאמות לנקודות החזקות של הסגל. ג'ורג' קארל, שהוכיח בנאגטס של 2012 שהוא מסוגל לכך, יכול להיות התאמה טובה לקבוצה. לווהן נתנו צ'ק פתוח לשתי עונות של REBUILD, אבל אני לא רואה אותו מסיים את זאת כמאמן ראשי.

אז מה יהיה השנה?אורלנדו תמשיך להפסיד ותקווה לבחירת דראפט נוספת בטופ 5, ולהתפתחות נוספת מצד הפרוספק לא לא לא. לא ב2014-15. אני חושב שלאורלנדו נמאס להפסיד. שנתיים טובות של [abbr title="לא TANKING – בנו את עצמם יפה ולא עשו מהלכים מחלישים בכוונה לקדם הפסדים"]REBUILDING[/abbr] הספיקו להם כדי להביא את כל הנכסים שהם צריכים כדי לחזור ולהיות תחרותיים במזרח, ואני חושב שהעונה הם לפחות ינסו – יותר מאשר בשנים עברו. איך זה ילך?

תסריט אופטימי – [abbr title="או מאמן אחר"]ז'אק ווהן[/abbr] מתחיל לסמן תרגילים בהתקפה, פייטון מתגלה כגיים צ'יינגר ומביא רוח תחרותית שכל כך חסרה לאורלנדו בדרך לסגנות בתואר ROY. אולדיפו נבחר לחמישיית ההגנה ומשפר קצת את האחוזים, גורדון הופך לטיעון מנצח עבור כל אוהד שטוען שאין להגביל את גיל הכניסה לNBA, האריס הופך לסקורר אמיתי ושחקן מטרה בהתקפה. פריי נשאר בריא ומשחק תפקיד קריטי בתכנית המשחק כמו בפיניקס. אורלנדו עושה עונה של 33 ניצחונות בדרך למקום ה10 במזרח והרבה הבטחה לעתיד

תסריט פסימי – ז'אק ווהן נשאר, בגוף ובנפש, וההתקפה ממשיכה לקרטע. פריי נפצע, יריבות שומרות את אורלנדו אזורית שמגנה על רדיוס ה16 feet כמו על קשת ה3, ואולדיפו ופייטון צריכים להתמתח בצד אחרי כל חדירה. גורדון מבלה זמן בD-LEAGUE, האריס-הארקלס-ווצ'יביץ ממשיכים לדרוך במקום. בן גורדון קולע 12 נקודות למשחק ב40% ומשכנע את המג'יק לקחת את האופציה עליו לשנה נוספת, בעוד שאת ווצ'יביץ והאריס הם נכשלים בלהשאיר. עוד עונה של 20 נצחונות, וחזרה לנקודת ההתחלה.

תסריט ריאלי – הכל תלוי בשיטה. לדעתי ווהן יפוטר בשלב מוקדם של העונה ומאמן חדש יזריק קצת ניצחונות לקבוצה הזאת. זה לא יעזור המון, אבל עונה של 28 נצחונות היא ריאלית ותחשב כהתקדמות מתבקשת

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. קבוצה שמזכירה קבוצת קולג׳ים משודרגת
    פרוייקט מעניין . אפשר להתחיל לדבר על העתיד ב 2017 עד אז הקבוצה צריכה להשתפשף

  2. קבוצה חביבה שלפי דעתי טעתה בחירות שלה בדרפט , פיטון וגורדון לא יהיו פרצייז פלייר , הם יהיו רול פלייר מצויינים, אורלנדו היו צריכים לבחור בבחירה ה 4 בסמרט שיחד עם אולדיפו יכלו להיות קו אחורי מפחיד מבחינה הגנתית , סמרט יהיה פרנצייז פלייר בבחירה השניה היו צריכים לעשות טרייד עם אוק על 2 בחירות הדרפט שלהם ולקחת את מגראי ומקדאנילס .
    הקבוצה תסיים כנראה בין האחרונות במזרח בגלל שפייטון וגורדון עדיין לא בשלים לליגה

  3. רציתי להיות בעדם, אבל זה קשה.

    הטרייד של אפללו הייתה אחת העסקאות הגרועות ביותר בקיץ (מצידה של אורלנדו כמובן).
    ההחתמה של פריי ל 4 עונות ב 8 מיליון לעונה רעה מאוד, ואם כבר ללכת על פאוור פאוורד צעיר עם פוטנציאל, למה לא ללכת על רנדל?

  4. סחתיין על ההשקעה בפריוויו. יצא מצוין.
    הבעיה היא שאין יותר מדי מה לתפוס אצלם, לא לחיוב ולא לשלילה.
    ווצ'ביץ סבבה, אולאדיפו בדרך, טוביאס האריס התפתח יותר באזור המותניים מאשר על הפרקט, וזהו פחות או יותר, נגמר מה להגיד.
    אולי פייטון יתפתח למשהו מעניין ואז נמצא לו ולאולדיפו איזה כינוי מגניב.
    עד אז שיעמדו בפינה ויעשו קולות של אטלנטה.

  5. "אז מה יהיה השנה?אורלנדו תמשיך להפסיד ותקווה לבחירת דראפט נוספת בטופ 5, ולהתפתחות נוספת מצד הפרוספק לא לא לא. לא ב2014-15. אני חושב שלאורלנדו נמאס להפסיד. שנתיים טובות של REBUILDING הספיקו להם כדי להביא את כל הנכסים שהם צריכים כדי לחזור ולהיות תחרותיים במזרח, ואני חושב שהעונה הם לפחות ינסו – יותר מאשר בשנים עברו."

    כל האוף סיזן של אורלנדו צועק בדיוק להיפך.

    חוץ מהרוקיז שאני מאד אוהב את שניהם ושנותנים בסיס הגנתי נפלא ביחד עם אולדיפו, כל ההחתמות של אורלנדו זועקות "סתימת חורים זמנית".
    בן גורדון ולוק רידנאור על חוזים לעונה אחת,
    טרייד של אפללו תמורת פורנייר – זו קבוצה שאכפת לה מנצחונות ?
    אפילו פריי שקיבל חוזה מכובד הוא בעצם סותם חורים (ואולי אפילו שחקן חמישייה) עד שגורדון יהיה מוכן.
    ועוד יותר מכל זה – הקבוצה אפילו לא ניצלה את כל המקום בתקרת השכר שיש לה.

    זו ממש לא קבוצה ש"מנסה" לנצח משחקים העונה.

    זה גם לא טנקינג ללא בושה כמו בפילדלפיה, אבל אלה לא מהלכים של קבוצה שנמאס לה להפסיד…

    באורלנדו יודעים טוב מאד שלמרות שהצליחו לקבץ כמה כשרונות צעירים מצויינים, הסופרסטאר לא נמצא שם.

    זה אומר שהדראפט הבא הוא פחות או יותר ההזדמנות האחרונה של הקבוצה להשיג אחד כזה, או לכל הפחות להשיג עוד כישרון צעיר ברמה של אלה שכבר יש להם, שיעזור להם להציע בעתיד חבילת שחקנים מפתה עבור סופרסטאר.

    והם לא מתכוונים לוותר על ההזדמנות הזו מראש, וזה ברור מאד כשמסתכלים על המהלכים שלהם הקיץ.

    1. תגיד, כמה מקום יש להם בתקרה? יש מצב שזה בדיוק 23 מיליון והם לוקחים את החוזה של אמארה?
      פיצוץ של עסקה… חוזה נגמר, אולסטאר לשעבר, שחקן מוכח, אתלטי לשעבר, סקורר לשעבר… אפילו יהודי!
      יש לך את הטלפון של אורלנדו שאני אדבר איתם?

  6. פריוויו מצויין. קבוצה פחות. גם אני לא מתלהב מהבנייה שלהם. אולי פרסונס יחזור הביתה עוד שנתיים שלוש וישתמש בכישורי הרקרוטינג האימתניים שלו להביא סופרסטאר אמיתי לעיר של מיקי מאוס.

  7. אחלה פריוויו.

    דרך אגב ,שמתם לב שמי שבעצם הרוויחו מהטרייד המרובע על הווארד זה הנאגטס והמג'יק? הלייקרס איבדו את ביינום וקיבלו את הווארד שעזב אחרי שנה אחת ודרדר אותם למצב שהם היום, פילי איבדו את איגודלה וקיבלו שחקן ללא רצון לשחק שדפק אותם טוטאלית, סתם להם את גג השכר והוביל לטנקינג שלהם, ואורלנדו קיבלו מחליף לגיטימי פלוס להווארד, בנוסף לנאגטס שקיבלו את איגודלה במהלך הזה.

      1. זה הקטע – בזמן אמת זה היה נראה טרייד מעולה לפילי. מקבוצה של רול פליירס היא החליפה כישרון עתידי בסנטר טופ 3 בליגה באותו הזמן. ובזמן של הטרייד אם אתם זוכרים דווקא הפציעה של האוורד היא זאת שהטרידה את כולם

    1. הווארד תרם ללייקרס יותר ממה שביינום תרם בקבוצות הבאות שלו.

      מי שהפסידה ותמשיך להפסיד (רק שעכשיו זה בכוונה תחילה) כמו בכל הטריידים האחרונים שלה, היא פילדלפיה.

  8. פירוויו מצויין!
    קבוצה צעירה ועדיין בוסרת מדי, אבל עם בסיס מעולה ומלהיב.
    אולי זה רק אני, אבל די התאכזבתי מהבחירות שלהם בדראפט האחרון- הם יכלו להוציא יותר מאארון גורדון בבחירה הרביעית ואני לא כל כך התלהבתי מאלפריד פייטון, במיוחד בתקופת אינפלציית הרכזים שיש היום בליגה. מצד שני, בגלל זה אני פה והם שם…
    אני צופה להם עוד עונה בתחתית אבל עם ניצוצות של פוטנציאל. אולי יצליחו להביא פרנצ'ייז פלייר איכותי בדראפט הקרוב או לחילופין לפתות שחקן אחר

  9. שאלה .. בפנטזי שאני מציע טרייד ומסרבים ורושמים תגובה זה מופיע במייל בגיבריש ואיאפשר לדעת מה רשום ,יש דרך לראות את התגובה כמו שצריך בעברית

כתיבת תגובה

סגירת תפריט