משלוש יוצא אחד (1) – סיום עונת הטניס

אמיגוס, ברוכים הבאים לסוף עונת הטניס בעידן הגדולים מכולם ואיזה עונה היתה לנו!
2 זוכים חדשים בגרנד סלאמים לפחות 4 פרוספקטים צעירים שהולכים לשנות את מפת הטניס יצאו השנה, ומעל כולם שלושת הגדולים:
ראפא, פדרר ונולה.

את השנה פתח טוב ראפא שהגיע לגמר אוסטרליה, אבל דווקא אז נולה המשיך ביציבות שלו ועשה המון נקודות. בעונת הטניס ראפא שוב פתח גז ולקח את הרולאן גארוס שבשקט מאחור פדרר מגיע לשלבים האחרונים של כל הטורנירים. וימבלדון פדרר מגיע עד הגמר ומאז  2 הפסדים בלבד למר פדרר!

אז למי מגיע המקום הראשון?

שיטת הדירוג בטניס היא פשוטה. בכל שנה יש את אותם הטורנירים. במידה ושיפרת את התוצאה משנה שעברה הוספת לדירוג. במידה והתוצאה פחותה הדירוג נופל.
בשביל דירוג סוף השנה מקבלים דף חלק בראשון לינואר וסופרים כל נקודת דירוג למי שיש הכי הרבה נקודות בסוף העונה אחרי טורניר אלוף האלופים בלונדון הוא מקום ראשון לשנת 2014

המצב לעכשיו:
נולה 9000 נק'
פדרר 8300 נק'
ראפא 6800 נק'

בקופה. 500 נקודות טורניר באזל, 1000 נקודות טורניר פאריז, 1500 נקודות טורניר לונדון.

פדרר ישחק מחר את גמר טורניר באזל על 500 נקודות מול דיוויד גופין שגם לו 2 הפסדים בלבד מאז וימבלדון… (משחק בטורנירים על 250 נק' וצאלנג'רס).

ראפא נאדאל – רשמית הוכרז כווטרן השבוע על ידי אתר למה נט הישראלי… השנה הוא פתח נהדר אבל מחלה הביאה אותו גמור למשחק הגמר באוסטרליה, ומהחצי השני של העונה. הפעם זה פציעה במפרק כף יד שמאל שבאה אחרי גב תחתון ב 2012 וברכיים ב 2009. נכון לעכשיו גם האפנדציט שלו הוא בר הסרה ולכותב שורות אלו נראה שראפא בדרך לפרישה מוקדמת.
הפסד מול קופי שלו שמדבר קרואטית אתמול שלח את ראפא לסמן קן על העונה הזאת ולצאת מהמרוץ. נשארו שתיים.

נולה דזויקוביץ' – לא השתתף השבוע בפעילות כי היה עסוק בפעילות אחרת. בפריז גם אם סטפן יתעקש אין מצב שנובאק יפספס כי המקום הראשון שלו בסכנה ברורה ומוחשית. בצד שלו בהגרלה הוא יתקל בנמסיס היפני שלו שמחזיק מולו מאזן חיובי. ואם אלת הטניס תהיה בעזרנו פדרר יהיה מולו בגמר בשמחק ישיר על 1000 נקודות.

קצת על מורשת נובאק, לדעתי השחקן הכי שלם שיצר הטניס אבל יש קצת חריקות, שנת 2011 היתה השנה שהוא המריא כל כך גבוה ששיא הנצחונות השנתיים לשחקן עמד בסכנה. נובאק קצת נלחץ מהמעד ושחרר חמישה הפסדים בלי סיבה מסטרץ' האחרון של העונה  והפסיד את טורניר סוף השנה לצמד ראפא ורוג'ר. בשנת 2012 הוא היה שני לפדרר שנכנע לפציעת גב. בשנת 2013 הוא נכנע לקומבק מספר שלוש של ראפא. ובשנת 2014 הוא יצטרך להאבק בשיניים כדאי להיות ראוי למקום הראשון והזמן הוא כאן עכשיו העתיד צופן שינויים גדולים לשילשייה הגדולה (ועל הכוחות החדשים אני אכתוב אחר כך…). נובאק יודע לנצח היטב את הסבב אבל הוא לא המוביל בנצחונות על שחקני טופ 10…

נעבור למלך המדור רוג'ר  – על המגרש יש חזקים מהירים ומדוייקים ממנו אבל אין חכמים וגדולים מנטאלים כמוהו, בגיל 33 רוג'ר יודע שכל שנה יכולה להיות האחרונה שלו אבל הוא כבר עבר את שלב הלחץ והפחד, רוג'ר מגיע רגוע הוא יודע לאן יובילו סדרת החלטות ככדור חלש, וואלי או דרופ והוא תמיד נמצא במקום הנכון. השנה רוג'ר שנה שנייה לא זוכה בשום סלאם אבל כן יש לו גמר ויש לו רק 2 הפסדים מאז וימבלדון .  61 נצחונות רק 10 הפסדים העונה, הוא פשוט חזר ובגדול.

רוג'ר היה השחקן הראשון שחזר למקום הראשון בסוף השנה מאז ומעולם . ראפא מאז כבר הספיק להיות מקום ראשון שלוש פעמים לא רצוף בסוף השנה. נובאק במידה וינצח את טורניר סוף השנה יהיה השחקן השלישי בהיסטוריה לחזור למקום הראשון בסוף השנה פעם שנייה. רוג'ר במידה וינצח את טורניר סוף השנה יגיע למקום הראשון בדירוג השנתי בפעם השלישית וישווה את ההישג של ראפא משנה שעברה (מספר הפעמים שחזר למקום הראשון בדירוג השנתי) וזה בגיל 33. לרוג'ר גם חסרים 13 נצחונות ל 1000 נצחונות קריירה, ויש מצב שהוא יעשה את זה עד סוף השנה .

על תחמיצו את הקרב על המקום הראשון המפואר!

 

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה רבה על פוסט נהדר
    פדרר נתן עונה בלתי נתפסת בעוד דיוקביץ פספס הזדמנות בלתי נתפסת להשיג 3 גראנדסלאמים

  2. פדרר מדהים בגילו להיאבק בכלל על המקום הראשון זה ממש לא נתפש,אני הייתי בטוח שהוא ישקע לאיטו ואולי יתן איזה הבלחה בטורניר גראנד סלאם ויקח אותו אבל בהחלט לא חשבתי שהוא ימשיך למשך כל העונה להיות בטופ של הטופ.
    לגבי נדאל כנראה הסמים בסופו של דבר מכריעים אותו

  3. מאמר נהדר.
    לצערי, פדרר משחק הכי טוב בשבועות האחרונים. פשוט לא ניתן לנצחו.
    הוא שיפר את משחק הרשת (אדברג מישהו …) ומשחקו מרהיב.

    לנולה קשה תמיד מול פדרר (מאזן שלילי וגם כשנולה מנצח זה בשיניים).
    העלייה של פדרר מהמקום השביעי בעולם עד למקום השני – פלא עולמי. פשוט סופרסטאר בשלהי הקריירה.

  4. הגמר הערב שאני אחמיץ כי הוא לא אוזי פריינדלי הוא שווה צפייה לכולם.
    דוויד גופן הוא כנראה הדבר הכי קרוב לרוג'ר שיש בסבב ואני כבר מכין את עצמי ליום שאחרי רוג'ר …

  5. פוסט מעולה.
    זו הזדמנות להודות על המנטורינג שעשית לי במהלך היו אס אופן.
    פדרר הזקן, המתפרק, הווינר, יסיים את השנה במקום הראשון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט