שארלוט הורנטס – פריוויו לעונת 2014/15

אנו ממשיכים בסיקור הבית הדרום – מזרחי, כאשר היום נתמקד בקבוצת החביבה מצפון קרוליינה, שלאחר עשור תחזור לשחק תחת שמה המקורי הלא הוא: שארלוט הורנטס (צרעות).

שארלוט הורנטס

מאזן בעונה שעברה: 39-43 , מקום שני בבית, מקום שביעי במזרח. הודחה בסיבוב הראשון של הפלייאוף לאחר ש"טואטאה" 4-0 ע"י מיאמי היט.

מאמן: סטיב קליפורד,בן 52 עונה שנייה במועדון וכמאמן ראשי, לאחר 13 עונות כעוזר מאמן בניקס, יוסטון, אורלנדו והלייקרס (עבד בעיקר עם צמד המאמנים האחים ואן גאנדי) + 4 שנים מוצלחות באוניברסיטת אדלפי.

נחשב למומחה הגנתי

אולם ביתי: על שם חברת הכבלים, טיים וורנר. מכיל 19,007 אלף מקומות ישיבה.

ברוכים הבאים:  לאנס סטיבנסון (הגיע כשחקן חופשי בלתי מוגבל,בן 24,שוטינג גארד, חתם לאחר שדחה את הצעת אינדיאנה, בה שיחק 4 שנים), מרווין וויליאמס (שחקן חופשי,28, פאוורד שיכול לשחק בעמדות 3 ו 4, בוגר מכללת צפון קרוליינה המקומית, ובחירה מס' 2 שמעולם לא הצדיקה את עצמה, חתם כשחקן חופשי לאחר שנתיים "בסדר" ביוטה), ברייאן רוברטס (חופשי, 28, רכז "ישראלי לשעבר" ששיחק בגליל עליון ורשם שנתיים מוצלחות למדי בניו אורלינס מוכת הפציעות, סיים כקלע העונשין המצטיין בליגה אשתקד עם 94% אחוזים, ויהיה השחקן היחיד בקבוצה שהיה "הורנט" כבר בשנה שעברה), נואה וונלה (רוקי, פאוור פאוורד- סנטר בן 19, בחירה תשיעית בדראפט, מתנשא ל 2.08 מ', סיים את עונתו היחידה במכללות עם 11.3 נק' למשחק ו 9 כדורים חוזרים, נחשב לריבאונדר הגנה מעולה בעל קליעה טובה, הושווה לא פעם לכריס בוש), ג'נארו פארגו (שוטינג גארד בן 34, והאח הפחות מוכשר במשפחה, שלצד יכולתו לצלוף ל 3 מרשים עוד יותר ביכולתו להישאר ב NBA. העונה הנוכחית תהיה ה 11 במספר עבורו, כאשר הוא הספיק לשחק ב 9 קבוצות), ג'ייסון מקסייל (חופשי,31, פאוור פאוורד – סנטר – נגר בגובה 2.01 המפצה על כך עם עוצמה, לאחר 8 עונות בדטרויט חווה עונה מסוייטת באורלנדו, נופה, וינסה לקושש דק' משחק), פי ג'יי היירסטון (רוקי בן 21, הגיע בטרייד ממיאמי תמורת שבאז נפאייר, שוטינג גארד שיכול לשחק גם כסמול פאוורד שיזכה לתמיכת הקהל המקומי שכן גם הוא בוגר מכללת צפון קרוליינה,), ג'ף טיילור (25, סמול פאוורד שבדי-אמריקאי שהיה לשחקן רוטציה קבוע אשתקד בשנתו השנייה במועדון, עד שקרע את גיד האכילס וסיים את העונה לאחר 26 משחקים בלבד).

זה לא אתם, זה אנחנו?: ג'וש מקרובטס (סיים חוזה, העדיף לחתום במיאמי), לוק רידנאור (הגיע אשתקד בטרייד יחד עם גארי ניל, היה סביר כהרגלו אך לא הרשים יתר על המידה, חתם באורלנדו), רמון סשנס וג'ף אדריאן (הועברו באותו טרייד מהשורה האחרונה למילווקי, סשנס הצטיין כהרגלו בג'ארבג' טיים של העונה והשיג חוזה בסקרמנטו, וכך גם אדריאן אשר ניצל את שהותו בנמושת הליגה והשיג חוזה ביוסטון), כריס דאגלס רוברטס (שחקן סביר שינסה להשתלב השנה בקליפרס), ג'סטין המילטון (חוטב עצים גבוה שהגיע ל 10 ימים כדי לסייע לביסמאק ביומבו בבניית ארון גביעים חדש לבעלים ושוחרר עם פז"מ לא מרשים של 4 דק' משחק), ג'יימס סאוטרלנד (פאוורד שהרשים פחות מחוטב העצים הנ"ל ושוחרר עם רזומה של 3 דק'), די ג'יי וויט (סנטר נמוך וחסון, שלאחר שהיה מועמד למס' קבוצות באירופה , השיג חוזה בבבוקטס, אך לא קיבל הזדמנות ממשית לעשות משהו בקבוצה וכרגע הוא שחקן חופשי), אנטוני טוליבר (פאוורד בן 28 עם יד נהדרת מבחוץ שינסה לפרוץ השנה בפיניקס), בן גורדון (הגיע בטרייד עם חוזה העתק שלו מדטרויט לפני שנתיים, ולאחר שנה ראשונה טובה מבחינתו אך לא מבחינת הקבוצה, איבד את מקומו בקבוצה במהרה, ולמרות רצונותיו אשתקד להצטרף אל קבוצת צמרת לקראת סוף העונה, הבובקאטס שיחררו אותו יום אחד לאחר המועד האחרון בו מותר לשחקנים חופשיים לחתום בקבוצות ולשחק עבורן בפלייאוף, ובכך סיימו עבורו את העונה)

מקרובטס מתאקלם במיאמי

החמישייה הפותחת: קמבה וולקר, לאנס סטיבנסון, מייקל קיד גילכריסט, מרווין וויליאמס, אל ג'פרסון

חמישייה שנייה: ברייאן רוברטס, גארי ניל, ג'רלד הנדרסון, נואה וונלה, קודי זלר/ביסמאק ביומבו

יקוו לדקות: ג'נארו פארגו, פי ג'יי היירסטון, ג'ייסון מקסייל, ג'ף טיילור

על הקבוצה: לא מעט ביקורות נמתחו על החלטתו של אל ג'פרסון שלא לחכות עד שיגיע תורו להפוך לשחקן המחוזר ביותר בשוק השחקנים החופשיים של שנת 2013 (לפניו בתור היו דוויט הווארד, כריס פול, ביינום, איגאודלה וכן ג'וש סמית). המבקרים ציפו שינצל את מעמדו כשחקן חופשי שכבר הרוויח לא מעט בקריירה כדי לחתום בקבוצה בעלת יומרות לאליפות. "ביג" אל החליט שעם כל הכבוד לחבר'ה המצויינים לעיל (לא המבקרים, השחקנים), הוא לא פחות טוב, וחתם בקבוצה שלדבריו הייתה הרצינית ביותר ובעיקר, זו שבאמת רצתה בעדיפות ראשונה. למרות החתמתו המפתיעה ועוד בסכום הגיוני יחסי בליגה (41 מיליון ל 3 שנים), שארלוט עדיין לא נחשבה לקבוצה שמוכנה לבצע את קפיצת המדרגה ל 8 הגדולות. ונבואתו של דוקטור הבית של HOOPS,  ,שהבובקאטס ישתחלו לפלייאוף כבר באותה עונה, רק חיזקה את ההערכות ששארלוט עדיין לא מוכנה :).

סירב להיות פרס ניחומים

קמבה ווקר המשיך להצטיין, ולאחר תקופת התאקלמות, ג'פרסון כיכב ונחשב לאחד הגבוהים הטובים בליגה. עם זאת, זו הייתה אמורה להיות עונה בה האח המוכשר יותר למשפחת זלר, קודי, יצבור ניסיון כשחקן חמישייה, גם על חשבון הצלחת הקבוצה, בנוסף לשיפור מתבקש ביכולתם של מייקל קיד גילכריסט (להלן: מ.ק.ג) וביומבו. לסטיב קליפורד היו תכניות אחרות. ג'וש מקרובטס, הוא ולא אחר, פתח בחמישייה לכל אורך העונה הסדירה והפלייאוף (מלבד 4 משחקים אותם החסיר) לצד ג'פרסון כדי ליצור קו קדמי שנחשב על הנייר לחלש ביותר מבחינה הגנתית. למרות נוכחותם של צמד הגבוהים, השיטה של קליפורד הפכה את שארלוט לאחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה, ועם קמבה ווקר המהיר, ג'ראלד הנדרסון הסולידי וכן תרומה התקפית יפה של גארי ניל מהספסל במקום ראמון סשנס, שארלוט הגיעה לסיום העונה כשהיא נאבקת על מקומות 7-5. היא סיימה במקום ה 7, אך לצערה במקום לקבל את אינדיאנה הגמורה פסיכולוגית היא קיבלה את האלופה המכהנת מפלורדה, וצרותיה הוחרפו כשאל ג'פרסון נפצע והיה בספק לסדרה. חרף הפציעה, ביג אל עלה לשחק והצליח לחגוג לפרקים באיזור הצבע הדליל של מיאמי, אך לאחר שלושה הפסדים בהם הקבוצה באמת ניסתה להילחם, ג'פרסון נכנע לכאבים, הקבוצה נפרדה מהפלייאוף בלי ניצחון, אך בעלי הקבוצה, בשמו האנושי, מייקל ג'ורדן, סוף סוף סיים עונה שלמה בקבוצה בידיעה שיש לו קבוצת פלייאוף לגיטימית ביד.

עם האוכל בא התיאבון: מטרתה של שארלוט לקיץ זה הייתה לשמר ולחזק את הסגל, אך תכניות לחוד ומציאות לחוד. ג'וש מקרובטס, אחרי עונת השיא שלו בקריירה, החליט שלא לממש את אופציית השחקן שלו להמשיך בקבוצה עונה נוספת עבור 2.7 מיליון "בלבד" לעונה (בצדק), דחה בנימוס את הצעתה של שארלוט להישאר בקבוצה ועבר למיאמי עבור 23 מיליון לארבע שנים. מקרובטס, שהיה שני רק לקמבה ווקר בכמות האס' למשחק היה שחקן משמעותי מאוד במערך ועזיבתו התקבלה בהבנה, אך באכזבה. כמו אנשים רבים שלאחר פרידה מאכזבת ביצעו ביצעו צעד עליו יתחרטו זמן רב, החבר'ה משארלוט כמעט והחתימו את גורדון היוורד על חוזה מקסימום בסך 63 מיליון ל 4 שנים, אך למזלם יוטה החברה הטובה שויתרה על אל ג'פרסון לפני שנתיים, מנעה מהם החתמה זו כאשר השוותה את הצעתה לשחקן (היוורד היה שחקן חופשי מוגבל). שארלוט לא אמרה נואש באשר לניסיונותיה להתחזק, וייתכן מאוד שקלעה בול עם לאנס סטיבנסון, או סר לאנסלוט עבורכם. סטיבנסון שהרוויח בסה"כ 3.4 מיליון $ בתקופתו בפייסרס, הסכים להצעתה של שארלוט במהלכה ירוויח 18 מיליון בשנתיים הקרובות, עם אופציית שחקן בשנה השלישית, כאשר הוא מודע לכך שעם הסכם השידורים החדש של הליגה הוא יוכל לדרוש (ולקבל!) חוזה גבוה אף יותר (אולי הוא חכם יותר ממה שחשבתי?), וכל זאת כמובן בהינתן וימשיך את יכולתו הגבוהה מהעונה האחרונה בפייסרס, במהלכה היה הגארד הריבאונדר המצטיין בליגה (7.2 למשחק) ואף הוביל את הליגה במס' הטריפל דאבלים (5). לצד יכולת אישית נהדרת באחד על אחד, לאנס הוביל את הקבוצה במס' האס' למשחק עם 4.6 (הוביל גם בריבאונדים), וקלע 13.8 נק' למשחק באחוזים נהדרים (54.5%). אם ההורנטס יקבלו ממנו תרומה זהה (שלא לדבר על גבוהה יותר), החתמתו תיחשב לאחת הטובות ביותר בקיץ האחרון, אם לא הטובה מכולן.

שארלוט אמנם הרסה קצת עם ההתלהבות יתר מיוטה ג'אז 2013/14 (החתימה את מרווין וויליאמס תמורת 14 מיליון לשנתיים) אך בגזרת הרוקיס (שחקני להם זו עונת בכורה בליגה), הקבוצה המשיכה את הקיץ המוצלח. נואה וונלה אולי לא יתמודד על תואר "רוקי השנה" , אך עם מוטת ידיו העצומה (226 ס"מ) ויותר יוזמה בהתקפה, הוא יכול להתגלות כבר השנה כאחד השחקנים המוכשרים ביותר במחזור (כל עוד ישמור על אורח חיים מקצועני,  כרגע לא יפתח את העונה עקב פציעה). הרוקי השני, פי ג'יי היירסטון, כבר אותת בליגת הקיץ שהוא מוכן לתרום כבר עכשיו, רק שייתנו לו הזדמנות.  האם ההזדמנות תגיע כשבעמדה שלו יכולים לשחק לאנס, ג'ראלד הנדרסון, גארי ניל? ייתכן מאוד וכן, ולא רק בזכות יכולתו של היירסטון באימונים.

היירסטון ונואה וולנה. יקבלו מספיק דקות?

סטיבנסון והנדרסון (שכרגע לא כשיר לתחילת העונה) כבר תופקדו מדי פעם בעמדה 3 . אם כי גם היירסטון עצמו, בחור חזק למדי, יכול לשחק בעמדה זו. השחקן המאייש אותה כעת, מ.ק.ג, לא ימשיך לקבל קרדיט כה רחב בקבוצה שרוצה לנצח כאן ועכשיו כל עוד ימשיך להיות נטל בהתקפה. למרות שהוא נחשב לשומר אישי טוב מאוד, חלה ירידה במוניטין שלו כשומר אישי מעולה  לאחר שמלו ולברון חגגו על חשבונו בהתאמה עם 62 ו 61 נק' בשנה שעברה. לזכותו ייאמר שבכל זאת מדובר על שני שחקני על, ושהוא בסה"כ נכנס לעונתו השלישית בליגה. הבעיה היא שהירידה שלו במס'  בההתקפה ובעיקר חוסר יכולתו לקלוע מבחוץ, בקבוצה שנזקוקה נואשות לקלעים, עשויה לגרום לכך שבעוד שחברו לשעבר ממכללת קנטאקי שנבחר מקום אחד לפניו בדראפט (אנטוני דיוויס)ימשיך להתקרב לרשימת 5 השחקנים הטובים בליגה, גילכריסט עלול למצוא את עצמו נאבק על מקום בחמישייה של קבוצתו. היירסטון בניגוד למ.ק.ג ובדומה לסטיבנסון והנדרסון, לא יהסס פעמיים לזרוק לסל. מ.ק.ג קלע עד כה 3 שלשות בקריירה מתוך 18 ניסיונות בלבד. אם היירסטון גם יצליח לקלוע, הוא בדרך להפוך לשחקן רוטציה.

וזה לא היה הסוף…

מבחינת הספסל, השנה שארלוט נראית לא רע. ג'ראלד הנדרסון שהיה שחקן חמישייה לא רע יכול להיות ממש, אבל ממש מצוין בתור השחקן השישי. גארי ניל יכול להיות משנה משחקים עם הקליעה שלו מבחוץ, זלר ווונלה יכולים להפוך לצמד חמד, ברייאן רוברטס לא מוערך מספיק, ובנוסף להיירסטון, גם מקסייל וביומבו יוכלו לתרום בסיטואציה מסויימת, בעיקר אם יתגלו בעיות בהגנה.

 להלן התחזיות

תחזית אופטימית: השילוב של ווקר-סטיבנסון-ג'פרסון מניב תוצאות ולשארלוט יש טריו כוכבים משלה. מ.ק.ג קולע ממרחק מעל 2 מ' מהסל, זלר ווונלה עוקפים את וויליאמס ברוטציה, ג'ראלד הנדרסון ממציא את עצמו מחדש כשחקן שישי, גארי ניל מפציץ מהשלוש, היירסטון הרוקי המפתיע של העונה, הקהל נזכר שיש עוד קבוצת כדורסל במדינה ומגיע בהמוניו, שארלוט היא הכוח העולה במזרח, ומסיימת במקום השלישי במזרח בדרך לסיבוב השני.

השלישייה החדשה בליגה?

תחזית פסימית: סטיבנסון מאתגר את הבעלים באחד האימונים לאחד על אחד, נושף באוזנו, ומושבת באופן מסתורי לכמה חודשים. מ.ק.ג מחטיא עכשיו גם ליד הסל ולידו מרווין וויליאמס נראה כבחירה שנייה מגן עדן. ביומבו עוקף את זלר ווונלה ברוטציה. ג'ראלד הנדרסון ממציא פציעות חדשות. המזרח תחרותי יותר מהשנה שעברה, ושארלוט מסיימת רק במקום השמיני במזרח בדרך להדחה מהדהדת בסיבוב הראשון.

יתעסק עם האיש הלא נכון?

תחזית ריאלית: סטיבנסון ווקר יסתדרו ביניהם וירכיבו קו אחורי מוכשר וקשוח, וג'ראלד הנדרסון יתגלה כנשק יעיל מהספסל.  מרווין וויליאמס ימשיך לא להרשים על הפרקט, ומ.ק.ג אמנם ימשיך לפתוח משחקים, אך ישחק פחות. הקבוצה תמשיך להתקשות בקליעה מבחוץ, אך אין סיבה שלא תמשיך להיות אחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה. בסופו של דבר, הקבוצה תקום ותיפול על כתפיו הרחבות של אל ג'פרסון. בגיל 30, אני מאמין שהוא בדרך לעונת השיא בקריירה שלו. השנה הוא יהפוך באופן רשמי לאולסטאר, וכל עוד ישחק את ה 70+ משחקים לעונה, שארלוט יכולה להיות רגועה, היא תהיה בפלייאוף, באחד ממקומות 5-3.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. אחלה פריוויו, תודה!
    נראים כמו הבאד בויז החדשים בשכונה, או שזה רק בגלל ההגעה של סטיבנסון והנוכחות של מייקל?.. בכל מקרה, יש להם קו אחורי מהטובים ביותר ועם אל ג'פרסון מקדימה, העתיד נראה ורוד

    1. בלאט בתגובה מוחק פיגור של 15 ללא טיים אאוט, רק בהתעקשות על שיחוק התרגילים לשלמות.

      חייב לציין בקשר לדאלאס:
      – יש להם הגנה מעולה השנה
      – פארסון פשוט שייך לקבוצה הזאת.

  2. גפרסון לא יהיה בחיים אולסטאר כל עוד הוא משחק בשארלוט…. הוא גם לא מספיק אטרקטיבי וגם משחק בשוק קטן. ככה או ככה זאת פשוט קבוצה לא מספיק מעניינת בעיני

  3. ג'פרסון יהיה אולסטאר העונה, אבל ההורנטס הם לגמרי אוברריייטד.

    נתנו לשחקן של כימיה קבוצתית ודבק ללכת, והביאו שחקן של רעל בחדר ההלבשה.

    בהצלחה…

  4. קבוצת פלייאוף לגיטימית במזרח, שזה כבר משהו מיוחד בשארלוט.
    פי ג'יי היירסטון אחד הרוקים המוכנים לליגה ולא אתפלא אם נשמע את השם שלו ברשימות הסופיות לרוקי העונה.
    שארלוט היתה קבוצה הגנתית מצויינת וקבוצה התקפית זוועתית. גם היירסטון וגם לאנס המשוגע הם סקוררים שיכולים לייצר לעצמם. בחירות דראפט טובות מאוד של שארלוט השנה.
    קשה לדעת איך יגמרו את העונה פעם אני חושב מקום 4 ופעם מקום 7, אבל בטוח יעלו ואם יהיה להם יתרון ביתיות גם יעברו סיבוב בפעם הראשונה מאז ימי ג'מאל משבורן

  5. קבוצה טובה שרחוקה טרייד אחד או שתיים מלהיות באמת כוח בליגה , יש להם נכסים לטריידים במקומם הייתי מנסה להביא את רונדו וגוש סמית , יש להם יותר פאור טובים שצריכים דקות(נואה זלר ביומבו) ועד הביאו את מרווין וילימאס , צריך לעשות קצת איזון בקבוצה

  6. מעניינים חבל שמקרוברטס עזב.
    הרבה תלוי בהשתלבות של הגבוהים הצעירים,אם אחד מהם לפחות יפרוץ קדימה זה יהיה משמעותי, מרווין וויליאמס הוא לא שחקן פותח בקבוצה עם יומרות.

  7. תודה על הפריוויו
    מומי חושב שארלוט יעשו מקום 7 במזפח והיו מסיימים 17 אם היו במערב
    סטיבנסון עשה נשיפה על לברון זכר ללילה האתמול ככה הוא ולברון מדליקםי האחת את השניה

  8. בסך הכל קבוצה דיי מאוזנת, רייאלן היה מתאים להם כמו כפפה ליד,
    בפליאוף הם יהיו מאמין שבין מקומות 3-5

    1. יכול להיות, אבל זה ברור לכולנו שאין סיכוי שזה יקרה. היה להם את בן גורדון, שהוא סוג של ריי אלן לעניים, מאוד עניים (מבחינת יכולת לא מבחינה כספית). זה לא עבד כל כך.

  9. אחלה פריוויו, גם מקצועי וגם מצחיק. ג'פרסון יהיה סוף סוף אולסטאר וסטיבנסון ישחק כמו שנה שעברה, אבל עדיין חסר לקבוצה משהו. ישתחלו לפלייאוף ומי יודע, במזל רב, אולי יעברו סיבוב.

  10. קבוצה קצת משעממת אולי לאנס ישנה את זה..
    הבעיה שלהם היא בעמדות הפורוורד.
    דוראנט עוד שנתיים/מילסאפ/אולדריג בסוף העונה והם הופכים לקבוצה חזקה מאוד שיכולה לצאת מהמזרח

  11. קבוצה חביבה.
    לעבור סיבוב יהיה בשבילה הישג (היסטורי?).
    ההימור על סטיבנסון די גדול, יכול לנוע בין ההברקה של הקיץ עד להחרבת הכימיה הקבוצתית.

    הימור שלי יסיימו 6 ויפסידו לטורונטו ב6 משחקים.

  12. אני יודע שבאיחור, אבל רציתי להגיב כתודה על הפריוויו המצויין.
    אני דיי בטוח שג'פרסון יהיה אולסטאר השנה גם, והוא המנייה הבטוחה בקבוצה ללא ספק, כל עוד הוא נשאר בריא.
    אבל לאנס הוא שיקבע לאן הולכת הקבוצה, מספרים כמו באינדיאנה עם דגש על האסיסטים ואחוזי הקליעה והם נאבקים על 3-5 וגם עולים לחצי גמר המזרח.
    אך לאנס יכול גם להתעסק בהכל חוץ מכדורסל, ואז הם יסיימו במקומות 7-8. לא מאמין שלא יעלו לפלייאוף, כי גם בלי לאנס הם יכולים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט