לי אין ספק: זוהי השנה של ווסטברוק!
אני לא מכיר הרבה אנשים – מלבד החבר שלי סמאול בירנבוים ששונא כל דבר שנושם – ששונאים את ראסל ווסטברוק. אני אפילו לא מכיר הרבה שהם נייטרליים לגביו. הוא טיפוס כזה שאתה לא יכול לא לאהוב, או לפחות לא לשנוא.
הוא מזכיר את אלן אייברסון שלא היו לו שונאים. הם פשוט נראים כצעירים טובים עם לב טוב שיעשו הכל עבורך, אם אתה חברם. מין פירחחים עם לב זהב.
אפילו דוראנט בנאום ה-MVP שלו דיבר על ראסל ווסטברוק יותר מאשר על כל אחד אחר. הוא אמר שראסל "ירוץ דרך חומה" עבורו. שהוא "השחקן הסובל מהכי הרבה ביקורת לא צודקת". הוא סיים ב-"הישאר בדיוק כפי שאתה. אל תשתנה כאדם או כשחקן. אנחנו אוהבים אותך בדיוק ככה!".
השאלה היא אם ימשיך לשחק כפי שהוא משחק, בתפקיד שהוא משחק, ועם המאמן תחתיו הוא משחק – יש לו סכוי להתעלות כפי שהתעלה בפלייאוף בגמר הקומפרנס – זוכרים את המשחק ה-4 נגד הספארס, סימפוניה של 40 נק', 10 אסיסטים, 5 ריב', ו-5 גניבות? היה זה אחד המשחקים הגדולים ביותר של גארד שראיתי מאז ומתמיד.
קשה להאמין שהוא הצליח לתת משחק כזה – ועוד שני טריפל-דאבלים משך העונה – אחרי שחזר מהחמצת 36 משחקים בגין פציעתו!
ב-19 משחקי פלייאוף בעונה שעברה הוא קלע 26.7 נק' למשחק עם 8.1 אס', 7.3 ריב', ו-2.2 גניבות, והעפיל לחלוטין על קווין דוראנט שהספארס החזיקו בצבת ולא נתנו לו לזוז. (הרבה בעזרת עשרות אחיזות שלא נישרקו, אבל נעזוב את זה עכשיו).
כולם שואלים אם קווין דוראנט יוכל לזכות בטבעת – והוא היה הרי נושא הפוסט שלי אתמול – עם גארד כראסל ווסטברוק.
האם מותר גם לשאול אם ראסל ווסטברוק יוכל לזכות בטבעת עם שחקן כמו דוראנט?
התשובה לשתי השאלות היא כמובן RESOUNDING "כ-ן!"
כפי שכמה מכם ציינתם הבעייה היא הסנטר קנדריק פרקינס.
אני מאמין שהת'אנדר עם כל הסנטרים שלה תמצא קומבינציה שתעבוד. אבל גם למייקל ג'ורדן לא היה אף פעם סנטר דומיננטי, ובכל זאת הוא ניצח 6 אליפויות.
אני מאמין שזאת תהיה שנת הפריצה של ווסטברוק. בשנתו ה-6 בליגה ווסטברוק הוא רק בן 25, אבל ה-1.91 מ' הזה מבוגר יותר, אחראי יותר, וטוב הרבה יותר.
אני לא מבין את הביקורת הקטלנית עליו. למעשה מלבד חוסר אמינות בקליעה מרחוק – יש לו יד טובה אך לא אמינה – הוא עושה כמעט את הכל מצויין וכמעט ללא שגיאות. לשחקן העף במהירות עליונה כמוהו תמיד יהיו איבודי כדור פה ושם, אך הטוב עולה בהרבה על הרע כאן.
כולם – מלבד דוראנט – מדברים על 'החלטות גרועות'. מי יותר מדוראנט יכול לומר לנו אם החלטותיו 'טובות' או 'שגויות'? העובדה היא שמייק ששבסקי שם אותו כשחקן פותח בנבחרת החלום האמריקאית האמריקאית בלונדון לפני ג'יימס הארדן או כל שוטינג גארד אחר.
מי שביקר אותו יותר מכולם היה מג'יק ג'ונסון שהיה האנליסט של ESPN בפלייאוף של 2012 ושאם אתם זוכרים אמר עליו שהוא "בלתי אחראי; זורק במצבי חוסר שיווי משקל, ועולה לקווין דוראנט באליפות". מאחר ומג'יק אמר זאת – האחרים חזרו על מילותיו כתוכים. אז לידיעתכם מג'יק טעה בהרבה-הרבה דברים כאנליסט, ויכולת הניתוח שלו כשחקן היא אופרה אחרת מיכולת הניתוח והאנליזה שלו כפרשן. אתם זוכרים את מילות הגיהנום של מג'יק?:
"That was the worst point guard in a championship finals I've ever seen," Johnson said during halftime of Game 2, t."
הביקורת נידבקה, ולא נשרה.
לראסל לא היתה ברירה אלא להגיב, "זאת דעתו. אני אמשיך לשחק את המשחק כפי שאני מבין אותו, ולפי יכולתי!"
אני 100% איתו. אני לא שם פתק על מיצחו עם מספר "1" או "2". כל מה שאני יודע זה שהוא הסקורר הדינמי ביותר בעולם עם LIGHTENING SPEED שלא ניתן לעצירה אחד-על-אחד. הוא מסוגל לעצור על מטבע שקל על הפארקט ולעלות לג'אמפ. הוא אחד האתלטים הטובים ביותר, ו-'פאונד-פור-פאונד' הטוב מכולם. הוא השחקן המסוכן ביותר בנמצא ב-"TWO-WAY THREATS" – בכניסה ובג'אמפ. קח ("חדירה+ג'אמפ) חלקי שניים, והוא נומרו אונו מכולם. אולי דריק רוז היה יכול להיות גדול כמוהו או אולי אפילו טוב יותר, אך הפציעה עשתה את שלה.
בריאן פיליפס מגרטלנד היטיב לתאר את משחקו:
He'd never be a true point guard. That was clear early. Not because he couldn't distribute the ball; his feel for the game got better year over year, as did his numbers. (5.3 assists his first season, then 8.0, then 8.2.) But a point guard lives in the calm at the center of the game, in the silent geometry of it. Westbrook lived in the roar. Build him a basketball game and he'd try to knock it over, like a toddler with a block tower. Build him another one and he'd knock it over again. The Russ Paradox: He was a creator whose medium was rubble.
הוא לא פוינט גארד מהסוג של כריס פול. הוא פוינט גארד מהסוג של ראסל ווסטברוק. הוא לא הראשון ולא האחרון: טייני ארצ'יבלד היה כמוהו. ניק ואן אקסל. סטפן מרברי. טים הרדאוויי. אלן אייברסון.
הם כן פוינט גארדים, אבל פוינט גארדים שונים לחלוטין מוולט פרייזר, ג'ון סטוקטון, ג'ייסון קיד, מג'יק ג'ונסון, או סטיב נאש.
לדעתי הפוינט גארדים העתידיים יהיו יותר 'ראסל ווסטברוק' מ-'סטיב נאש': אתה כבר רואה זאת עם קיירי אירוינג, או אייזיה תופאס, וגם ג'ון וול, דמיאן לילארד, טיי לאוסון, או קמבה וולקר הם הרבה יותר 'ראסל ווסטברוק' מאשר טוני פרקר, דרון ויליאמס, או כריס פול.
דובי
30 ספט 2014 05:39:54עונה אופטימלית של ווסטברוק = גמר מערב + דוראנט עוזב בסוף השנה, כי כמה עיוור אתה יכול להיות כדי לראות שיש לך חבר אחד על הספסל שהוא מאמן מחורבן וחבר אחד על המגרש שאין לו מושג וכוונה להשתלב בקבוצה.
איתי
30 ספט 2014 05:56:20ראסל ווסטברוק הוא שחקן הכדורסל המדהים ביותר בדור הנוכחי. לדעתי יותר מדהים מדוראנט או לברון. האתלטיות שלו חייזרית לחלוטין וגם היכולת והכשרון נדירים. אני לא חושב שאפשר להשוות אותו לשום דבר שהיה לפני . רק אייברסון וקווין גונסון היו ברמות כשרון ואתלטיות שלו והם היו קטנים ממנו פיזית באופן משמעותי.
בקשר לסנטרים לדעתי לוק לונגלי היה סנטר טוב יותר מכל מה שיש לתאנדר םהציע היום בטח ביכולת ההתקפית
מנחם לס
30 ספט 2014 05:56:50אם אתה מתכוון לווסטברוק כשאתה אומר "וחבר אחד על המגרש שאין לו מושג וכוונה להשתלב בקבוצה", אז עם כל הכבוד לידע הכדורסלני שלך דובי, אני מאמין לדוראנט ומעריך את דעתו כחבר קבוצה המשחק איתו 82 משחקים קצת יותר מדעתך.
דובי
30 ספט 2014 06:21:15מנחם, הכובע שהבטחתי לאכול כשווסטברוק יוביל קבוצה לאליפות מחכה בגאון על המדף כבר שלוש שנים, מאז הפעם הראשונה שאמרתי את זה.
כמו שאמרת, הוא בחור נחמד שכיף לאהוב, ואחד השחקנים שהכי מהנה לראות. אבל (ראה ויכוחים קודמים, שגם כשהסתיימו בהודעה שלי בכל מיני דברים, לא הסתיימו באליפות לפרחח).
יש כל כך הרבה שחקנים שכיף לראות, וכל כך מעט שיקחו קבוצה עד הסוף…
יונתן שגב (D-Rose)
30 ספט 2014 06:33:11+1
אשך טמיר המקורי
30 ספט 2014 15:05:24בגדול הסוג הראשון של הפונט-גארדים שמנחם ציין מועדים לקריירה מלאת היילייטס ואפס הישגים.
הסוג השני הם אלה שיובילו את קבוצותיהם להישגים משמעותיים.
זה שזה נהיה טרנדי לשחק עם פוינט גארד מכוון קליעה, לא אומר שככה המשחק צריך להיות משוחק ושזאת הדרך הנכונה.
פוינט צריך קודם כל לחשוב מסירה ולנהל את התקפת קבוצתו.
רועי ויינברג
30 ספט 2014 07:07:11כמו אייברסון, רק עם יותר ברגים בראש, ופחות כישרון
Mbk
30 ספט 2014 07:14:16אייברסון היה גדול אבל בשום פנים ואופן לא יותר מוכשר מווסוברוק
אל תשכח שהוא כינור שני לדוראנט . בסיטואציה אחרת הוא היה מוביל קבוצה ומציג מספרים טובים יותר
רועי ויינברג
30 ספט 2014 13:13:51אל תהיה בטוח,
אני לא רואה את אייברסון גורר קבוצה עם אחד מעשרת השוטינג גארדס הטובים בליגה באותה תקופה וסנטר אגדי אך מזדקן בתור מספרים 2 ו-3 לגמר (סטקהאוס ומוטומבו)
רועי ויינברג
30 ספט 2014 13:14:08*את ווסטברוק
Mbk
30 ספט 2014 14:50:22מאחר והיית בין שנתיים בעונה המדוברת ואני צפית בכל הפלייאוף
סטאקהואס לא שיחק בפילי באותה עונה
ג׳יסון קיד סחב את הנטס לשני גמרים רצופים אז מה ? אולי מגיע לו להיות הפויינט הגדול בכל הזמנים
אייברסון היה ענק אבל עם מגרעות לא מעטות ווסטברוק רק בדרך להוכיח לכולם איזה שחקן עצום הוא
אם תוכיח שסטקהאוס היה בגמר עם פילי מתנה על חשבוני
אורן
1 אוק 2014 01:04:42Mbk – זה היה אריק סנואו ככינור שני, אז אמנם הילד טעה אך לטובת הטיעון שלו… לקחת קבוצה עם אריק סנואו… לגמר… אייברסון, איך אני זוכר את הגמר הזה. משחק מס' 1 לנצח ייחרט בליבי, וגם – הליי-אפים הבלתי אפשריים שלו מעל שאקיל
רועי ויינברג
30 ספט 2014 06:58:48הת'אנדר שגו שלא ניסו להביא את רינדאור/הינרייך/רכז מגן אחר בפרי אייג'נסי
אפלטון
30 ספט 2014 07:12:40כמו שכתבת, קשה שלא לאהוב את הצב נינג'ה. הוא באמת מזכיר את הגירסא הגייז של אייברסון, אבל כמו אייברסון- נראה שהוא צריך להיות המופע המרכזי וכשיש לך שחקן כמו דוראנט לידך זה נראה כמו שנראו הצמד אייברסון-כרמלו
Mbk
30 ספט 2014 07:20:07אני מניח שהעובדה שווסטברוק ודוראנט לא שיחקו באליפות העולם תטיב עימם
זה קיץ ראשון שהם יגיעו רעננים ולא לאחר פציעה
60 ניצחונות בעונה הרגילה + הזדקנות וירידה ביכולת של הספרס
גמר מערב מול הקליפרס שכבר ידאגו לעשות במכנס
ווסטברוק צריך לשפר קצת את האחוזים מהשדה ולא להתבייש לקחת את המשחק על עצמו בימים שדוראנט רדום
נתן
30 ספט 2014 08:01:30אם הוא ימשיך לשחק כמו סקורר בעמדת הפוינט הוא לא יזכה באליפות. כל הרכזים – סקוררים בעידן המודרני לא זכו באליפות. הוא מחזיק יותר מידי זמן בכדור ולא מנצל את החברים לקבוצה, לא שם את המסירה איפה שהם אוהבים ולא קולע מרחוק. גם מג'יק יכל לקלוע 30 למשחק ע"ח הקבוצה. הוא צריך להשתנות כדי לתרום יותר. למזלו יש לו עוד סופרסטאר לידו שתורם ומוכן להתחלק בתשומת הלב, כך שהם תמיד במאבק על האליפות. שחקן לא בוגר שלא מבין את המשחק עדיין, נקווה שישתנה.
דובי
30 ספט 2014 08:13:24בול
אשך טמיר המקורי
30 ספט 2014 15:07:54אני לא מאמין שאני אומר את זה אבל אני מסכים עם נתן !!!
אשך טמיר המקורי
30 ספט 2014 15:22:02אבל זה בגלל המאמן שלא משתמש בו כראוי ולא שם לו גבולות
בלעם
30 ספט 2014 08:33:06וואו, ניק ואן אקסל. כשיהיה פרוייקט "שחקנים שאסור לשכוח" של שנות התשעים והלאה, הוא יהיה שם ליד מיץ' ריצ'מונד ומייקל פינלי.
המשגיח
30 ספט 2014 10:24:20התגובה שלך ממחישה עוד יותר את האבסורד בבחירתו של ריצ׳מונד להיכל התהילה
רועי ויינברג
30 ספט 2014 13:15:16מיץ' ריצ'מונד שחקן נחמד, אבל מבחינה היסטורית הוא לא הגיע יותר רחוק מנניח ג'ו ג'ונסון. בושה שהוא בפנים ומונקריף לא.
Reignman
30 ספט 2014 21:05:31אכן בושה. אבל אותו טיעון ניתן לטעון לגבי יקיר האוהדים פה, מר סטיב נאש. לדעתי – לוזר לוזר לוזר שלא הגיע לשום מקום ולא עשה אימפקט על המשחק כמו סטוקטון או מילר.
מצד שני, ככל הנראה שהפופוליזם ינצח ונאש, כמו מגריידי ודומיו, יגמרו ב-HOF.
Etayle
30 ספט 2014 09:43:53שחקן מורכב. קל לשנוא וגם לאהוב. לי הוא תמיד מכאיב שנראה שהוא לוקח יותר מידי.
לדעתי השנה הוא ודוראנט יפנימו את זה ונראה קבוצה מפלצתית.
ואיבקה,,,( זה יותר תפילה ממחשבה)
ido moria
30 ספט 2014 10:08:37tאם הוא מצליח לנצח את הספארס בעונת פרויקט הרפיט שלהם אז סחטיין עליו.
אני לא רואה אליפות בכוס הקפה שלו
רון טחן
30 ספט 2014 11:18:22השגתי את תגובתו של ווסטברוק למבקריו
https://www.youtube.com/watch?v=-bKac55h1Ls
אורן
30 ספט 2014 13:50:23איך אפשר לא לאהוב מי שמגיב לעיתונאים: "Y'all niggas trippin"
אשך טמיר המקורי
30 ספט 2014 15:34:30תקשיב היטב, הוא בעצם אמר "I NEED A SRTIPPER"
Reignman
30 ספט 2014 21:07:02ענק ענק ענק.
Best reaction video ever!!!
אני רואה את הקליפ הזה פעם ביום כדי להרגע בעבודה.
עשו על זה גם מיקס ביוטיוב, פשוט קורע:
https://www.youtube.com/watch?v=iXGoYF9YZjI
יוסי
30 ספט 2014 11:43:49מקווה שאוק יפסידו העונה כבר בסיבוב הראשון והקבוצה תפורק –
דוראנט וווסטברוק זה פגיעה בשני השחקנים מבחינת מימוש עצמי ופגיעה בליגה בהנה מעוד סופר סטאר שיכול להוביל קבוצה עד הסוף
ווסטברוק כשרון באמת נדיר והוא מבוזבז השאלה האם מאמו אחר ימצא תדרך לתת לשני הכוכבים לממש את עצמם עד הסוף ולזכות באליפות , קיום ווסט הוא טופ 4 וכנראה אם היום היה דרפט על בניה של קבוצה אז שם הוא היה מדורג
דירוג שלי
1.דיוויס
2.דוראנט
3.ווסטברוק
4.לברון
5.קארי
נתן
30 ספט 2014 12:08:02להמשך הדירוג אני ממליץ לך להיעזר באתר הזה: http://www.health.gov.il/Subjects/Med_Inst/Psychiatric/Pages/default.aspx
עגל
30 ספט 2014 12:40:08הייתי מהראשונים שחטפו ממנו חלאסטרה אבל הוא שחקן מדהים שכדאי לקום בשבילו באמצע הלילה. השתפר מאוד ברוב האספקטים. עליו תקום או תיפול הקבוצה. עם חיזוק קטן בעמדת הסנטר כולנו היינו משתתקים. נכון שהוא לא האופטימלי להוביל קבוצה לאליפות אבל הייתי בוחר אותו בין הראשונים לכל קבוצה שהייתי מרכיב. שיתרכז העונה בשיפור אחוזי הקליעה מהשדה.
k_700
30 ספט 2014 12:44:05איך אפשר להגיד על מישהו שהוא כבר אחד מ4-5 השחקנים הטובים בליגה שזו שנת הפריצה שלו???
אם כבר אולי השנה שילמדו להעריך אותו טיפה יותר ולא לספור את הדק' שהוא "יזוז לשחק ב-2 בשביל שג'קסון ינהל את המשחק עאלק".
את דעתי עליו כולם יודעים ובעיקר דובי שנזקק לכמה כובעים לאכילה אחרי הפלייאוף האחרון.
דובי
30 ספט 2014 14:51:01הודיתי שהוא פאן טו ווץ' ושחקן מצוין. הכובע על המדף עד שהוא יוביל קבוצה לאליפות.
k_700
30 ספט 2014 15:04:17אתה מצחיק דובי, אז גם דוראנט הוא רק שחקן פאן טו וואץ' וכזה מצוין עד שהוא יוביל קבוצה לאליפות.
זה לא עובד ככה, OKC לא נכשלה בניסיון לקחת אליפות בעונה האחרונה בגלל ווסטברוק, אם כבר הם הגיעו הכי קרוב לבאר שיכלו היו להגיע בזכות הופעות הירואיות שלו בפליאוף, הגנה והתקפה.
k_700
30 ספט 2014 15:09:01ובפליאוף האחרון הוא הוכיח חד משמעית שעל אחת העמדות הצפופות בליגה הוא אחד משני השחקנים הטובים בליגה ובטח כזה שבקבוצה טובה עם מאמן טוב זה שווה אליפות(משהו שאתה לגמרי ביטלת לפני שהפלייאוף התחיל),
אז בקיצור תשלח לנו כתובת מלאה ואני מבטיח לשלוח כמה כובעים עשויים צבעי מאכל טבעיים בלבד רכובים על גבי גמל ובדואי, בשיטת הדואר המועדפת עליכם שם באיזור הזה.
דובי
30 ספט 2014 16:07:57כן, זה נכון. שכחתי שיש לו כבר שתי אליפויות של אם ואילו ואחת של כמעט.
זה לא עובד ככה.
אין לו אליפות. אם עושה לך טוב על הלב, הוא מתחלק בכישלון עם דוראנט ועם פרסטי ועם ברוקס ועם סבתא של טרזן שעשתה להם קולות מאחורי הסל.
אתה והכובע והגמל מוזמנים לכאן כשיהיה לו גביע אחד ואפס תירוצים. כרגע זה תירוצים מלוא החוקן ואליפויות לאלה שאין להם תירוצים.
דובי
30 ספט 2014 16:10:42דרך אגב, אני סומך עליך שתמצא דרך למסור את ברכותיך שבעיניך הוא אחד משני השחקנים הטובים בתפקיד. זה בטוח ישמח את הפרחח.
יש מצב שהשני הוא כריס אני גבר עם פרצוף של גבר וגם לי יש מלא תירוצים פול?
אשך טמיר המקורי
30 ספט 2014 14:58:29כל מה שהוא צריך זה מאמן נורמלי
אשך טמיר המקורי
30 ספט 2014 14:59:37בעצם חוסר היכולת של ברוקס לאמן כהלכה פוגעת יותר בו מאשר בדוראנט.
עגל
30 ספט 2014 15:59:59זאת נקודה מעניינת שלא חשבתי עליה
עומר
30 ספט 2014 16:37:59אני מת על ווסטברוק, מה שלא כתבת שחשוב מאוד זה שהוא החבילה השלמה בשני צדדי המשחק. גם בהגנה הוא שומר מעולה שמשקיע 100% כל המשחק.
הבעייה של אוקלהומה זה שפרקינס הוא לא רק סנטר גרוע, הוא סנטר שלילי, כלומר שפוגע בקבוצה! ושברוקס לא מאמן לאליפות. עם מאמן אחר כבר הייתה שם אליפות בטוח.
חוץ מזה גם ווסטברוק וגם דוראנט רק עכשיו מגיעים לשיא שלהם. קשה לרכז לקחת אליפות בגיל 25 כאחד הכוכבים הכי גדולים. נראה מה יהיה כאשר יגיע ל 27, או 28.
יוסי
30 ספט 2014 18:11:48הפתרון לכל הבעיות של אוקלהומה זה טרייד להביא רונדו, מאמן על המגרש , המחיר שלו לא גבוה רגי + לאמב +פרקינס ..
עגל
30 ספט 2014 20:04:04רונדו ביחד עם ווסטברוק ? לא נראה לי שזה יעבוד
יפת
30 ספט 2014 21:05:53נראה לי שזה ממש יעבוד.
ווסטברוק יתפנה להפוך לסקורר נטו במקום לנסות לרכז, ורונדו גם ככה שחקן של לא יותר מ10 נק', ככה שהנק' (והאגו) של ראסל ודוראנט לא יפגעו.
מישהו צריך להכניס סדר לקבוצה הזאת, ואם זה לא יהיה המאמן, אז שיהיה אחד השחקנים.
Reignman
30 ספט 2014 21:10:58בקבוצה עם רונדו, אין לווסטברוק מקום. סקורר נטו יש כבר, והוא מוכשר יותר מווסטברוק. רונדו יהיה הרכז שלדוראנט כ"כ חסר עד כה (כי אם לא שמת לב, ווסטברוק הוא שוטינג במסווה של רכז) לאליפות.
טרייד של רונדו על ווסטברוק (עם עוד שאריות מבוסטון) מתבקש ויהיה win-win לשתי הקבוצות.
יפת
30 ספט 2014 22:01:52כשרונדו היה בשיא הייתי מסכים איתך, אבל נכון לעכשיו הערך של ווסטברוק הרבה יותר גבוה משל רונדו.
ברור לי שראסל יותר סקורר מרכז, וזה השתמע מהתגובה הקודמת שלי, ואני גם חושב שדוראנט סקורר יותר יעיל (לאו דוקא יותר מוכשר) מראסל, אבל דוראנט ורונדו לבד זה לא מספיק.
אני כן חושב ששלישיה כזאת כן יכולה להצליח, ולהצליח בגדול, במיוחד כשרואים שווסטברוק מתבגר משנה לשנה (עד לפני שנתיים לא יכולתי לראות אותו משחק בלי להתחרפן).
השאלה היא האם בוסטון יסכימו לוותר על רונדו בתמורה לג'קסון ועוד כמה שאריות, ואולי גם קאמבק של פרקינס למקום שסידר לו את החוזה המוגזם שלו.