דיון הופס (10): האם זאת השנה של ווסטברוק? / מנחם לס

 

לי אין ספק: זוהי השנה של ווסטברוק!

אני לא מכיר הרבה אנשים – מלבד החבר שלי סמאול בירנבוים ששונא כל דבר שנושם – ששונאים את ראסל ווסטברוק. אני אפילו לא מכיר הרבה שהם נייטרליים לגביו. הוא טיפוס כזה שאתה לא יכול לא לאהוב, או לפחות לא לשנוא.

הוא מזכיר את אלן אייברסון שלא היו לו שונאים. הם פשוט נראים כצעירים טובים עם לב טוב שיעשו הכל עבורך, אם אתה חברם. מין פירחחים עם לב זהב.

אפילו דוראנט בנאום ה-MVP שלו דיבר על ראסל ווסטברוק יותר מאשר על כל אחד אחר. הוא אמר שראסל "ירוץ דרך חומה" עבורו. שהוא "השחקן הסובל מהכי הרבה ביקורת לא צודקת". הוא סיים ב-"הישאר בדיוק כפי שאתה. אל תשתנה כאדם או כשחקן. אנחנו אוהבים אותך בדיוק ככה!".

השאלה היא אם ימשיך לשחק כפי שהוא משחק, בתפקיד שהוא משחק, ועם המאמן תחתיו הוא משחק – יש לו סכוי להתעלות כפי שהתעלה בפלייאוף בגמר הקומפרנס – זוכרים את המשחק ה-4 נגד הספארס, סימפוניה של 40 נק', 10 אסיסטים, 5 ריב', ו-5 גניבות? היה זה אחד המשחקים הגדולים ביותר של גארד שראיתי מאז ומתמיד.

קשה להאמין שהוא הצליח לתת משחק כזה – ועוד שני טריפל-דאבלים משך העונה – אחרי שחזר מהחמצת 36 משחקים בגין פציעתו!

 ב-19 משחקי פלייאוף בעונה שעברה הוא קלע 26.7 נק' למשחק עם 8.1 אס', 7.3 ריב', ו-2.2 גניבות, והעפיל לחלוטין על קווין דוראנט שהספארס החזיקו בצבת ולא נתנו לו לזוז. (הרבה בעזרת עשרות אחיזות שלא נישרקו, אבל נעזוב את זה עכשיו).

כולם שואלים אם קווין דוראנט יוכל לזכות בטבעת – והוא היה הרי נושא הפוסט שלי אתמול – עם גארד כראסל ווסטברוק.

האם מותר גם לשאול אם ראסל ווסטברוק יוכל לזכות בטבעת עם שחקן כמו דוראנט?

התשובה לשתי השאלות היא כמובן RESOUNDING "כ-ן!"

כפי שכמה מכם ציינתם הבעייה היא הסנטר קנדריק פרקינס.

אני מאמין שהת'אנדר עם כל הסנטרים שלה תמצא קומבינציה שתעבוד. אבל גם למייקל ג'ורדן לא היה אף פעם סנטר דומיננטי, ובכל זאת הוא ניצח 6 אליפויות.

 

russell_westbrook_wallpaper

 

אני מאמין שזאת תהיה שנת הפריצה של ווסטברוק. בשנתו ה-6 בליגה ווסטברוק הוא רק בן 25, אבל ה-1.91 מ' הזה מבוגר יותר, אחראי יותר,  וטוב הרבה יותר.

אני לא מבין את הביקורת הקטלנית עליו. למעשה מלבד חוסר אמינות בקליעה מרחוק – יש לו יד טובה אך לא אמינה – הוא עושה כמעט את הכל מצויין וכמעט ללא שגיאות. לשחקן העף במהירות עליונה כמוהו תמיד יהיו איבודי כדור פה ושם, אך הטוב עולה בהרבה על הרע כאן.

 כולם – מלבד דוראנט – מדברים על 'החלטות גרועות'. מי יותר מדוראנט יכול לומר לנו אם החלטותיו 'טובות' או 'שגויות'? העובדה היא שמייק ששבסקי שם אותו כשחקן פותח בנבחרת החלום האמריקאית האמריקאית בלונדון לפני ג'יימס הארדן או כל שוטינג גארד אחר.

מי שביקר אותו יותר מכולם היה מג'יק ג'ונסון שהיה האנליסט של ESPN בפלייאוף של 2012 ושאם אתם זוכרים אמר עליו שהוא "בלתי אחראי; זורק במצבי חוסר שיווי משקל, ועולה לקווין דוראנט באליפות". מאחר ומג'יק אמר זאת – האחרים חזרו על מילותיו כתוכים. אז לידיעתכם מג'יק טעה בהרבה-הרבה דברים כאנליסט, ויכולת הניתוח שלו כשחקן היא אופרה אחרת מיכולת הניתוח והאנליזה שלו כפרשן. אתם זוכרים את מילות הגיהנום של מג'יק?:

"That was the worst point guard in a championship finals I've ever seen," Johnson said during halftime of Game 2, t."

הביקורת נידבקה, ולא נשרה.

לראסל לא היתה ברירה אלא להגיב, "זאת דעתו. אני אמשיך לשחק את המשחק כפי שאני מבין אותו, ולפי יכולתי!"

אני 100% איתו. אני לא שם פתק על מיצחו עם מספר "1" או "2". כל מה שאני יודע זה שהוא הסקורר הדינמי ביותר בעולם עם LIGHTENING SPEED שלא ניתן לעצירה אחד-על-אחד. הוא מסוגל לעצור על מטבע שקל על הפארקט ולעלות לג'אמפ. הוא אחד האתלטים הטובים ביותר, ו-'פאונד-פור-פאונד' הטוב מכולם. הוא השחקן המסוכן ביותר בנמצא ב-"TWO-WAY THREATS" – בכניסה ובג'אמפ. קח ("חדירה+ג'אמפ) חלקי שניים, והוא נומרו אונו מכולם. אולי דריק רוז היה יכול להיות גדול כמוהו או אולי אפילו טוב יותר, אך הפציעה עשתה את שלה.

בריאן פיליפס מגרטלנד היטיב לתאר את משחקו:

He'd never be a true point guard. That was clear early. Not because he couldn't distribute the ball; his feel for the game got better year over year, as did his numbers. (5.3 assists his first season, then 8.0, then 8.2.) But a point guard lives in the calm at the center of the game, in the silent geometry of it. Westbrook lived in the roar. Build him a basketball game and he'd try to knock it over, like a toddler with a block tower. Build him another one and he'd knock it over again. The Russ Paradox: He was a creator whose medium was rubble.

הוא לא פוינט גארד מהסוג של כריס פול. הוא פוינט גארד מהסוג של ראסל ווסטברוק. הוא לא הראשון ולא האחרון: טייני ארצ'יבלד היה כמוהו. ניק ואן אקסל. סטפן מרברי. טים הרדאוויי. אלן אייברסון.

הם כן פוינט גארדים, אבל פוינט גארדים שונים לחלוטין מוולט פרייזר, ג'ון סטוקטון, ג'ייסון קיד, מג'יק ג'ונסון, או סטיב נאש.

לדעתי הפוינט גארדים העתידיים יהיו יותר 'ראסל ווסטברוק' מ-'סטיב נאש': אתה כבר רואה זאת עם קיירי אירוינג, או אייזיה תופאס, וגם ג'ון וול, דמיאן לילארד, טיי לאוסון, או קמבה וולקר הם הרבה יותר 'ראסל ווסטברוק' מאשר טוני פרקר, דרון ויליאמס, או כריס פול.

ראסל ווסטברוק לא ישתנה. זה המשחק שלו. מה שצריך לקרות זה ששאר הקבוצה תילמד טוב יותר כיצד לשחק איתו כי הוא סופר סטאר בין הסופר-סטארים.
אני צופה לו עונה אופטימלית.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. עונה אופטימלית של ווסטברוק = גמר מערב + דוראנט עוזב בסוף השנה, כי כמה עיוור אתה יכול להיות כדי לראות שיש לך חבר אחד על הספסל שהוא מאמן מחורבן וחבר אחד על המגרש שאין לו מושג וכוונה להשתלב בקבוצה.

  2. ראסל ווסטברוק הוא שחקן הכדורסל המדהים ביותר בדור הנוכחי. לדעתי יותר מדהים מדוראנט או לברון. האתלטיות שלו חייזרית לחלוטין וגם היכולת והכשרון נדירים. אני לא חושב שאפשר להשוות אותו לשום דבר שהיה לפני . רק אייברסון וקווין גונסון היו ברמות כשרון ואתלטיות שלו והם היו קטנים ממנו פיזית באופן משמעותי.
    בקשר לסנטרים לדעתי לוק לונגלי היה סנטר טוב יותר מכל מה שיש לתאנדר םהציע היום בטח ביכולת ההתקפית

  3. אם אתה מתכוון לווסטברוק כשאתה אומר "וחבר אחד על המגרש שאין לו מושג וכוונה להשתלב בקבוצה", אז עם כל הכבוד לידע הכדורסלני שלך דובי, אני מאמין לדוראנט ומעריך את דעתו כחבר קבוצה המשחק איתו 82 משחקים קצת יותר מדעתך.

    1. מנחם, הכובע שהבטחתי לאכול כשווסטברוק יוביל קבוצה לאליפות מחכה בגאון על המדף כבר שלוש שנים, מאז הפעם הראשונה שאמרתי את זה.
      כמו שאמרת, הוא בחור נחמד שכיף לאהוב, ואחד השחקנים שהכי מהנה לראות. אבל (ראה ויכוחים קודמים, שגם כשהסתיימו בהודעה שלי בכל מיני דברים, לא הסתיימו באליפות לפרחח).
      יש כל כך הרבה שחקנים שכיף לראות, וכל כך מעט שיקחו קבוצה עד הסוף…

      1. בגדול הסוג הראשון של הפונט-גארדים שמנחם ציין מועדים לקריירה מלאת היילייטס ואפס הישגים.

        הסוג השני הם אלה שיובילו את קבוצותיהם להישגים משמעותיים.

        זה שזה נהיה טרנדי לשחק עם פוינט גארד מכוון קליעה, לא אומר שככה המשחק צריך להיות משוחק ושזאת הדרך הנכונה.

        פוינט צריך קודם כל לחשוב מסירה ולנהל את התקפת קבוצתו.

      1. אייברסון היה גדול אבל בשום פנים ואופן לא יותר מוכשר מווסוברוק
        אל תשכח שהוא כינור שני לדוראנט . בסיטואציה אחרת הוא היה מוביל קבוצה ומציג מספרים טובים יותר

        1. אל תהיה בטוח,
          אני לא רואה את אייברסון גורר קבוצה עם אחד מעשרת השוטינג גארדס הטובים בליגה באותה תקופה וסנטר אגדי אך מזדקן בתור מספרים 2 ו-3 לגמר (סטקהאוס ומוטומבו)

          1. מאחר והיית בין שנתיים בעונה המדוברת ואני צפית בכל הפלייאוף
            סטאקהואס לא שיחק בפילי באותה עונה
            ג׳יסון קיד סחב את הנטס לשני גמרים רצופים אז מה ? אולי מגיע לו להיות הפויינט הגדול בכל הזמנים
            אייברסון היה ענק אבל עם מגרעות לא מעטות ווסטברוק רק בדרך להוכיח לכולם איזה שחקן עצום הוא

            אם תוכיח שסטקהאוס היה בגמר עם פילי מתנה על חשבוני

          2. Mbk – זה היה אריק סנואו ככינור שני, אז אמנם הילד טעה אך לטובת הטיעון שלו… לקחת קבוצה עם אריק סנואו… לגמר… אייברסון, איך אני זוכר את הגמר הזה. משחק מס' 1 לנצח ייחרט בליבי, וגם – הליי-אפים הבלתי אפשריים שלו מעל שאקיל

  4. כמו שכתבת, קשה שלא לאהוב את הצב נינג'ה. הוא באמת מזכיר את הגירסא הגייז של אייברסון, אבל כמו אייברסון- נראה שהוא צריך להיות המופע המרכזי וכשיש לך שחקן כמו דוראנט לידך זה נראה כמו שנראו הצמד אייברסון-כרמלו

  5. אני מניח שהעובדה שווסטברוק ודוראנט לא שיחקו באליפות העולם תטיב עימם
    זה קיץ ראשון שהם יגיעו רעננים ולא לאחר פציעה
    60 ניצחונות בעונה הרגילה + הזדקנות וירידה ביכולת של הספרס
    גמר מערב מול הקליפרס שכבר ידאגו לעשות במכנס

    ווסטברוק צריך לשפר קצת את האחוזים מהשדה ולא להתבייש לקחת את המשחק על עצמו בימים שדוראנט רדום

  6. אם הוא ימשיך לשחק כמו סקורר בעמדת הפוינט הוא לא יזכה באליפות. כל הרכזים – סקוררים בעידן המודרני לא זכו באליפות. הוא מחזיק יותר מידי זמן בכדור ולא מנצל את החברים לקבוצה, לא שם את המסירה איפה שהם אוהבים ולא קולע מרחוק. גם מג'יק יכל לקלוע 30 למשחק ע"ח הקבוצה. הוא צריך להשתנות כדי לתרום יותר. למזלו יש לו עוד סופרסטאר לידו שתורם ומוכן להתחלק בתשומת הלב, כך שהם תמיד במאבק על האליפות. שחקן לא בוגר שלא מבין את המשחק עדיין, נקווה שישתנה.

        1. אכן בושה. אבל אותו טיעון ניתן לטעון לגבי יקיר האוהדים פה, מר סטיב נאש. לדעתי – לוזר לוזר לוזר שלא הגיע לשום מקום ולא עשה אימפקט על המשחק כמו סטוקטון או מילר.
          מצד שני, ככל הנראה שהפופוליזם ינצח ונאש, כמו מגריידי ודומיו, יגמרו ב-HOF.

  7. שחקן מורכב. קל לשנוא וגם לאהוב. לי הוא תמיד מכאיב שנראה שהוא לוקח יותר מידי.
    לדעתי השנה הוא ודוראנט יפנימו את זה ונראה קבוצה מפלצתית.
    ואיבקה,,,( זה יותר תפילה ממחשבה)

  8. מקווה שאוק יפסידו העונה כבר בסיבוב הראשון והקבוצה תפורק –
    דוראנט וווסטברוק זה פגיעה בשני השחקנים מבחינת מימוש עצמי ופגיעה בליגה בהנה מעוד סופר סטאר שיכול להוביל קבוצה עד הסוף
    ווסטברוק כשרון באמת נדיר והוא מבוזבז השאלה האם מאמו אחר ימצא תדרך לתת לשני הכוכבים לממש את עצמם עד הסוף ולזכות באליפות , קיום ווסט הוא טופ 4 וכנראה אם היום היה דרפט על בניה של קבוצה אז שם הוא היה מדורג
    דירוג שלי
    1.דיוויס
    2.דוראנט
    3.ווסטברוק
    4.לברון
    5.קארי

  9. הייתי מהראשונים שחטפו ממנו חלאסטרה אבל הוא שחקן מדהים שכדאי לקום בשבילו באמצע הלילה. השתפר מאוד ברוב האספקטים. עליו תקום או תיפול הקבוצה. עם חיזוק קטן בעמדת הסנטר כולנו היינו משתתקים. נכון שהוא לא האופטימלי להוביל קבוצה לאליפות אבל הייתי בוחר אותו בין הראשונים לכל קבוצה שהייתי מרכיב. שיתרכז העונה בשיפור אחוזי הקליעה מהשדה.

  10. איך אפשר להגיד על מישהו שהוא כבר אחד מ4-5 השחקנים הטובים בליגה שזו שנת הפריצה שלו???

    אם כבר אולי השנה שילמדו להעריך אותו טיפה יותר ולא לספור את הדק' שהוא "יזוז לשחק ב-2 בשביל שג'קסון ינהל את המשחק עאלק".

    את דעתי עליו כולם יודעים ובעיקר דובי שנזקק לכמה כובעים לאכילה אחרי הפלייאוף האחרון.

      1. אתה מצחיק דובי, אז גם דוראנט הוא רק שחקן פאן טו וואץ' וכזה מצוין עד שהוא יוביל קבוצה לאליפות.

        זה לא עובד ככה, OKC לא נכשלה בניסיון לקחת אליפות בעונה האחרונה בגלל ווסטברוק, אם כבר הם הגיעו הכי קרוב לבאר שיכלו היו להגיע בזכות הופעות הירואיות שלו בפליאוף, הגנה והתקפה.

        1. ובפליאוף האחרון הוא הוכיח חד משמעית שעל אחת העמדות הצפופות בליגה הוא אחד משני השחקנים הטובים בליגה ובטח כזה שבקבוצה טובה עם מאמן טוב זה שווה אליפות(משהו שאתה לגמרי ביטלת לפני שהפלייאוף התחיל),

          אז בקיצור תשלח לנו כתובת מלאה ואני מבטיח לשלוח כמה כובעים עשויים צבעי מאכל טבעיים בלבד רכובים על גבי גמל ובדואי, בשיטת הדואר המועדפת עליכם שם באיזור הזה.

          1. כן, זה נכון. שכחתי שיש לו כבר שתי אליפויות של אם ואילו ואחת של כמעט.
            זה לא עובד ככה.
            אין לו אליפות. אם עושה לך טוב על הלב, הוא מתחלק בכישלון עם דוראנט ועם פרסטי ועם ברוקס ועם סבתא של טרזן שעשתה להם קולות מאחורי הסל.
            אתה והכובע והגמל מוזמנים לכאן כשיהיה לו גביע אחד ואפס תירוצים. כרגע זה תירוצים מלוא החוקן ואליפויות לאלה שאין להם תירוצים.

          2. דרך אגב, אני סומך עליך שתמצא דרך למסור את ברכותיך שבעיניך הוא אחד משני השחקנים הטובים בתפקיד. זה בטוח ישמח את הפרחח.
            יש מצב שהשני הוא כריס אני גבר עם פרצוף של גבר וגם לי יש מלא תירוצים פול?

  11. אני מת על ווסטברוק, מה שלא כתבת שחשוב מאוד זה שהוא החבילה השלמה בשני צדדי המשחק. גם בהגנה הוא שומר מעולה שמשקיע 100% כל המשחק.
    הבעייה של אוקלהומה זה שפרקינס הוא לא רק סנטר גרוע, הוא סנטר שלילי, כלומר שפוגע בקבוצה! ושברוקס לא מאמן לאליפות. עם מאמן אחר כבר הייתה שם אליפות בטוח.
    חוץ מזה גם ווסטברוק וגם דוראנט רק עכשיו מגיעים לשיא שלהם. קשה לרכז לקחת אליפות בגיל 25 כאחד הכוכבים הכי גדולים. נראה מה יהיה כאשר יגיע ל 27, או 28.

  12. הפתרון לכל הבעיות של אוקלהומה זה טרייד להביא רונדו, מאמן על המגרש , המחיר שלו לא גבוה רגי + לאמב +פרקינס ..

      1. נראה לי שזה ממש יעבוד.
        ווסטברוק יתפנה להפוך לסקורר נטו במקום לנסות לרכז, ורונדו גם ככה שחקן של לא יותר מ10 נק', ככה שהנק' (והאגו) של ראסל ודוראנט לא יפגעו.
        מישהו צריך להכניס סדר לקבוצה הזאת, ואם זה לא יהיה המאמן, אז שיהיה אחד השחקנים.

        1. בקבוצה עם רונדו, אין לווסטברוק מקום. סקורר נטו יש כבר, והוא מוכשר יותר מווסטברוק. רונדו יהיה הרכז שלדוראנט כ"כ חסר עד כה (כי אם לא שמת לב, ווסטברוק הוא שוטינג במסווה של רכז) לאליפות.
          טרייד של רונדו על ווסטברוק (עם עוד שאריות מבוסטון) מתבקש ויהיה win-win לשתי הקבוצות.

          1. כשרונדו היה בשיא הייתי מסכים איתך, אבל נכון לעכשיו הערך של ווסטברוק הרבה יותר גבוה משל רונדו.

            ברור לי שראסל יותר סקורר מרכז, וזה השתמע מהתגובה הקודמת שלי, ואני גם חושב שדוראנט סקורר יותר יעיל (לאו דוקא יותר מוכשר) מראסל, אבל דוראנט ורונדו לבד זה לא מספיק.

            אני כן חושב ששלישיה כזאת כן יכולה להצליח, ולהצליח בגדול, במיוחד כשרואים שווסטברוק מתבגר משנה לשנה (עד לפני שנתיים לא יכולתי לראות אותו משחק בלי להתחרפן).
            השאלה היא האם בוסטון יסכימו לוותר על רונדו בתמורה לג'קסון ועוד כמה שאריות, ואולי גם קאמבק של פרקינס למקום שסידר לו את החוזה המוגזם שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט