יומן אליפות מכבי חיפה (3) – בית המקדש/מתן גילור

IMG_3551

הואיל וטרם החלה עונת ה-NBA והאתר אינו מוצף במאמרים רבים על בסיס יומי, אני מרשה לעצמי להמשיך עם יומן האליפות של מכבי חיפה. אם לא מעניין אתכם הניתוח המקצועי, אני ממליץ לדלג ישר לחוויות מהאיצטדיון החדש.

***

סיכום הניצחון 2:4 על איחוד בני סכנין:

  1. לאחר מספר משחקים של סטויקוביץ' במכבי ומהעוד כמה שלו שראיתי בפרטיזן בלגרד ונבחרת סרביה, עושה הרושם שהוא ההפך הגמור מבויאן שראנוב. רוצה לומר, שלא נראה ממנו הצלות מרהיבות, התגברות על חלוצים באחד על אחד ועצירת פנדלים באופן תדיר. לעומת זאת מדובר על שוער יציב. כזה שכדור גובה לתוך רחבת השער יסתיים בידיים שלו. כזה שירחיק את הכדור מספיק מוקדם ולא יבעט על שחקן. כזה שלא ישמיט 3 פעמים בעונה לתוך שערו הוא.
  2. לדעתי, שמואל שיימן היה שחקן המצטיין של הקבוצה במשחק הגומלין של רבע גמר גביע הטוטו. לפיכך, הופתעתי ומעט התאכזבתי כשטאלב טוואטחה פתח ולא הוא. במחצית הראשונה הסתבר שכנראה יש ערך מוסף למאמן שרואה אותם באימונים על פני דעתי. רוב ההתקפות האפקטיביות במחצית הראשונה החלו ברגליים של טוואטחה שגם היה בה הטוב ביותר. היתרון הגדול שלו על פני שיימן זו היכולת ליצור בעצמו. אבל זה ממש לא היה רק התקפית. טוואטחה נתן יופי של משחק הגנה. אני חושב שיש לנו את שני המגנים השמאליים הכי טובים בליגה וצפוי להם מאבק לא פשוט על חולצת ההרכב. בינתיים שניהם נפלאים.
  3. אדין צוצאליץ' צריך לעצב את תפישת המשחק שלו גם בהתאם לבלם שמשחק על ידו. אני עוד איכשהו מצליח לקבל שהוא מעדיף לתת מטר או שניים לשחקן התוקף כי הוא יודע שהוא ודקל קינן איטיים, אבל כשהוא משחק עם מתן אוחיון (או אוראל דגני או אעיד חבשי) אין שום סיבה לא להיצמד לשחקן ולחסום לו את קווי הבעיטה והמסירה. אחד היתרונות בבלם מהיר היא יכולת חיפוי.
  4. יחסית לקישור אחורי בו אחד השחקנים לא שיחק 3 חודשים והשני ישב בחוץ פצוע עונה שלמה, קיבלנו רמה גבוהה. סוף-כל-סוף יש גרזן אמיתי. אבל לא אחד כזה שסתם מכסח וחסר משמעת כמו קולמה, אלא שחקן שמשפר את ההגנה של כל הקישור וגם יודע להניע כדור היטב. לא מסירות חכמות לגול, אבל משחק מהר ובנגיעה וזה שובר לחץ. ועטאא בכלל תענוג. זה לא שהוא היה ממש טוב. הוא היה בסדר, אבל איזה כיף לראות שחקן צעיר שחוזר מפציעה ארוכה מבקש כל הזמן את הכדור, מנהל את המשחק ולא מפחד להיכנס לעומק. מזכיר בסגנון המשחק את בירם כיאל.
  5. היו לנו כבר שחקני מטרה עם נוכחות: קולאוטי, דבאלשווילי וחמד הם דוגמאות. ברם, מאז יעקובו, לא היה שחקן שמרכז אליו תשומת לב רמה כל-כך משחקני ההגנה של היריבה. אידריסו יכבוש מספיק, אבל גם כשלא יעשה זאת, הוא מקל את המלאכה על כל השאר. בהתקפה, כשבניון פצוע, הוא ההבדל מהעונה שעברה. מה פתאום ראיוס ועזרא השתפרו פלאים? הוא מאפשר להם שטחים שעבורם הם הבמה הטובה ביותר להפגין את הכישרון הרב שקיים ברגל ימין הישראלית וברגל שמאל הספרדית.
  6. בסיום העונה שעברה כתבתי את הפסקה הבאה: "שלום לך רובן ראיוס! אז ככה זה כשאתה ממש רוצה לשחק כדורגל, מנהל את המשחק ומשתתף במשחק ההגנה? אם רמת ההשקעה במשחק הזה מייצגת את מה שאתה הולך לתת לנו בעונה הבאה, אז יש מקום לאופטימיות בקשר לעונה כולה. מספיק לראות איך אתה מוביל כדור על אגף ימין, החלש שלך, לעומת הדרך בה טאלב טוואטחה (לא) עושה זאת. שמע, חבריקו, לי אין ספק שאתה שחקן הקישור הכי מוכשר בליגה. לא סתם הכי מוכשר, אלא בקומה אחרת מהשאר. רק אל תשכח את האמביציה והאסרטיביות בבית ונרשום אותך בספר דברי הימים של מכבי חיפה, לצד יז'י בז'צ'ק וסרגיי קנדאורוב. בעונה הבאה אתה הולך לקבל מפתחות כבדים. זהו, נגמרה ההתאקלמות. הולכים לבנות סביבך מערך של 4-2-3-1. זה שאתה אמור לפרוח בו והכל יעבור דרכך. תבין, הרווחת את הקהל שהחליט לגונן עליך מפני עליהום תקשורתי מוגזם, אבל זכור – לא לעולם חוסן. בעונה הבאה לא יהיו תירוצים. אין עומס מאירופה, מאמן חסר ניסיון, שחקן אחר במרכז המגרש שימשוך את תשומת הלב או חלוצים חסרי כישרון. קח את הפגרה, כנס לחדר הכושר, קשור משקולת 35 ק"ג לשק שלך ותגדיל אותו, כי זה מה שמצופה ממך בעונה הבאה. אתה לא חייב להיות תמיד מצטיין, אבל אתה חייב תמיד להיות עם השק הכי גדול במגרש." ראיו הפנים ויישם. אחרי השער שלו בתחילת המחצית השניה נפתחו לו הצ'קרות. ביי-פאר המשחק הטוב ביותר שלו מאז נחת בישראל. פשוט השתלט על המשחק לחלוטין. התקפית וגם הגנתית. בלי טריקים ובלי שטויות. ראית על הפנים שלו שהוא בא לתת הצגת כדורגל. 2 שערים ו-2 בישולים לא מספיקים לספר את סיפור המשחק שלו. פנומנלי. אם ייתן כזו מחצית אפילו אחת לשלושה משחקים, נאבק בוודאות בצמרת הגבוהה. ועוד משהו קטן לגבי השער הראשון שלו: ראיו קורא את המשחק מצוין, ולכן יודע לבוא כטריילר מאחור, כשההגנה עסוקה בשחקנים אחרים. אם אתם רוצים גם דוגמאות, צפו בתקציר משחק הבית נגד ונטספילס או משחק החוץ נגד בני יהודה בעונה שעברה.
  7. שמעון אבוחצירה נראה לי אחלה בחור. באמת. מאד משתדל ולא מפסיק לעבוד. הוא פשוט לא ברמה של מכבי חיפה.
  8. הקהל של סכנין מדבר חדשות לבקרים על הצורך להפריד את הפוליטיקה מהכדורגל. הם צודקים כמובן, אבל יש גבול לצביעות. שריקות באזכור של חיילי צה"ל ותושבי הדרום ושילוט שכל מטרתו ליצור פרובוקציה. חבל מאד.

*

החוויה מהביקור הראשון באצטדיון החדש:

רק פעם אחת בחיי נכחתי באיצטדיון שכל יציעיו מקורים ומקיפים את המגרש ב-360 מעלות. זה היה באלקמאר. במשחק של מכבי, איך לא? כל זאת עד ערב יום שני, 15 בספטמבר 2014, תאריך שייחקק בזיכרוני לעולמי עולמיא.

ציפיתי לאותן עוצמות שיצרו 2,500 ירוקים תחת הגג האקוסטי באותו ערב סתיו הולנדי, אבל כבר בדרך מהחניה לאיצטדיון ניתן היה להבחין במשהו שונה. ההתרגשות עמדה באוויר וכל אוהד מכבי נראה משל היה חתן בר מצווה, בלבן חגיגי ובירוק עוד יותר חגיגי. נחיל אוהדים כזה זכור רק ממשחקים בזירה האירופאית או מגמר גביע.

בתור ליציע הברכיים רועדות, ולא באופן מטפורי אלא ממש פיזית. הגוף לא עומד בציפייה. מאז הביקור האחרון שלי בחדר הלידה לא התרגשתי כך. שנייה לפני הכניסה ליציע אני עוצם את עיני, מקשיב לקהל וחושב על סבא אליעזר. מבחינתי, עד שיוכח אחרת, הקהל הזה עדיין מריע לעוד מסירת סרגל של איל ברקוביץ', לעוד מהלך וירטואוזי של ראובן עטר, לעוד תיקול מוצלח של אריק בנאדו, לעוד שער אליפות של יניב קטן.

סבא אליעזר מת, יחי המלך החדש!

אני פוקח את העיניים ונכנס ליציע. שוק. הלם טוטאלי. לא עוד 2,500 אוהדים שנעזרים באקוסטיקה של הגג, אלא 25,000 ירוקים שמאיימים להעיף אותו גבוה אל הרקיע השחור ונטול הכוכבים.

בדקות הראשונות אני רק סופג את המראות: סוקר בעיני את האצטדיון באטיות, יציע אחר יציע. סופג את הקולות: קולות העידוד של הקופים הירוקים והאינפרנו ורדה, קולות האנשים הסמוכים אלי, גם הם לא פחות נדהמים. סופג את הריחות: לא עוד איצטדיון עשן שמעלה בי שיעול, אלא ריח של חדש, כזה שיש למכונית או לספה בפעם הראשונה שמשתמשים בה.

ואז גם אני מצטרף. האיצטדיון הזה סוחף אותך כך שגם האדישים שבאוהדי מכבי לא יכולים לנצור את לשונם ומצטרפים לשירה עוד טרם נשמעה שריקת הפתיחה.

זעה ניגרת ממצחי, אך לא משום האוויר המהביל, אלא משום שעובר בי רטט שלא מפסיק. עד עכשיו. בבת אחת אני חוזר אל המשחק הראשון שלי, אי שם בשנת 1993, בגמר הגביע. אותו רגש ילדותי שהציף אותי אז ממלא את כולי גם עכשיו. כאילו לא היו בתווך מאות משחקים ויותר מ-20 שנה.

ואם כבר מספר 20, אז חשוב לציין את הדקה ה-20 ואת השחקן שמזוהה עם המספר הזה יותר מכל. סטנדינג אוביישן זה לשון המעטה לכבוד שחלקו אוהדי מכבי לקפטן היוצא. למרות שהוא לא נכח במגרש ועל אף שלא היה מדובר בטקס הפרידה הרשמי, הקהל של מכבי עשה כבוד עצום לשחקן עצום שכל כך הגיע לו. כמה שהיה עצוב להשאיר מאחור את האיצטדיון הגווע, לא פחות עצוב היה להשאיר מאחור את הקפטן כאוב הגב. אך זה דרכו של עולם – עוברים לאצטדיון מפואר יותר ולקפטן מפואר יותר.

ואז מגיעה תוספת הזמן של המחצית הראשונה וחן עזרא נועץ את הכדור ברשת. מבחן אמיתי ראשון לבוני האצטדיון, והם עומדים בו בהצלחה. מדציבלים בעוצמה שכזאת אפילו חומות יריחו היו נופלות כבר בהקפה הראשונה.

במחצית השנייה הכל מתחבר. מכבי משחקת מצוין וגם השערים מגיעים. והקהל? קונצרט ביציעים. שאלה של זמן עד לתחילתו של הגל המקסיקני. אני יכול להרגיש אותו עולה מכיוון הים התיכון. בסופו של דבר הוא מגיע וכל האיצטדיון משתתף. איש אינו נשאר לשבת.

ביציאה הוא כבר מרגיש לי בית. ידעתי שעשיתי נכון כשהחלטתי שכף רגלי תדרוך בו רק במשחק הראשון. על פניהם של רבבות אוהדים מרוח חיוך מטופש. זה לא חיוך של תחילת עונה, זה לא חיוך של עוד ניצחון, זה אפילו לא חיוך של שער מרהיב כמו השני של רובן ראיוס. זה חיוך של אנשים שמבינים שהם חלק מהיסטוריה. זה חיוך של אנשים שמבינים שמעתה משחקי הבית של קבוצתם לא יתקיימו באיצטדיון כדורגל, אלא במקדש של הספורט הישראלי.

רק דבר אחד חסר לי, אני אומר לעצמי בלב. ולמרות שאני כבר מרוחק ממנו כמה מאות מטרים, אני מסתובב אליו ולוחש לו: "מהיום יהא שמך המקדש על שם אבי רן".

 [youtube https://www.youtube.com/watch?v=mf5XK8X8eWw&w=560&h=315]

Subscribe
Notify of
24 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
etayle
etayle
18 בספטמבר 2014 11:56

תודה רבה.
כמה נקודות על הראע המקצועי.
1. חיפה משחק עם 2 בלמים דובים. ו2 מגנים תוקפים, איך הם יתמודדו נגד משחק מהיר?
2 עזרא בשמאל + טוואטחה זה בזבוז שניהם שחקני קו + הכניסות של עזרא לאמצע מצופפות בגלל 2 החלוצים. מה הסיכוי לראות אותו בימין ב 4-2-3-1??
3.נגד סכנין היתרון של חיפה היה במחצית השניה שסכנין פתחה תמשחק, אבל הקשרים שלהם מאוד סטטים.
4. משומר מוסר זוועה

מתן גילור
18 בספטמבר 2014 12:33
Reply to  etayle

1. במקרה הצורך ישחקו עם אוחיון, דגני או חבשי.
2. זה מה שהיה בגביע הטוטו כשבניון היה בשמאל. כשיוסי יחזור מהפציעה, אני מקווה ומאמין שזה מה שיהיה.
3. להתקפה אני לא דואג העונה.
4. אבל מגן מצוין.

gfgg@gy.net
gfgg@gy.net
18 בספטמבר 2014 11:57

זה לא אצטדיון של מכבי אלא אצטדיון עירוני, שמשממש את כלל אוכלוסיית חיפה, לכן לא ראוי שיקרא על שמו של אבי רן שמזוהה עם צד אחד של העיר. למה שלא יקראו לאצטדיון ע"ש רובי שפירא? הוא תרם הרבה יותר לכדורגל ולעיר בפרט מאשר אבי רן. (ואין לי שום דבר נגד אבירן ואני אוהד מכבי בעצמי)

אבי
אבי
18 בספטמבר 2014 12:27
Reply to  gfgg@gy.net

מסכים. בנוסף, חבל שקראו לו על שם אחד משודדי המדינה הגדולים ביותר. פשוט בושה.
הסגידה למולטי מיליונרים שעשו את כספם על חשבון הציבור תחת חסות החוק אותו עיקמו לטובתם מחליאה אותי.

אגב רובי שפירא, ראיתי שהקימו קבוצה על שמו. האמת היא שבמקרה שלו אני לא מעורה. לא ידעתי שהוא תרם לעיר חיפה.

רועי ויינברג
רועי ויינברג
18 בספטמבר 2014 14:11
Reply to  gfgg@gy.net

יש אופציה למצוא אייקון למכבי והפועל חיפה? היחיד שאני מכיר ששיחק בשתיהן זה אוואט…אבל הוא חי, וטוב שכך.

לא יצא לי לראות משחק בסמיעופר עדיין, אבל ראיתי בארנה-סינתטי להחריד. יותר ממגרשי נבא.

מתן גילור
18 בספטמבר 2014 14:20

הרבה שיחקו בשתיהן: טל בנין, ראובן עטר, עדן בן בסט, חיים מגרשווילי, רן אבוקרט. יש עוד מספר דו ספרתי של שחקנים.

גם טדי קולק חי כשקראו על שמו אצטדיון.

רועי ויינברג
רועי ויינברג
18 בספטמבר 2014 14:35

אין כאן אף אחד ברמת חשיבות לעיר כמו קולק לירושלים. היחיד שהייתי קורא על שמו איצטדיון זה רן אבוקרט

מתן גילור
18 בספטמבר 2014 12:37

האצטדיון אכן בבעלות העירייה, אבל הוא נבנה בשביל מכבי חיפה. כל אירוע אחר שיתקיים בו הוא אגבי לחלוטין.

אני (ושאר אוהדי מכבי) לא התחייבנו כלפי סמי עופר או כל אדם אחר ונכנה את האצטדיון בכל דרך שנמצא לנכון. אוהדי הפועל לעשות אותו הדבר ולכנות את האצטדיון "רובי שפירא" או כל שם אחר שימצאו לנכון. משום מה שאני נוטה להאמין שלשם שלנו יש סיכוי יותר גדול לתפוס.

ד"א, אף אחד לא זוכר את שם התורם על שמו קרוי האצטדיון הקודם, כיוון שכולם כינו אותו ע"ש השכונה בה שוכן, "קרית אליעזר". סמי עופר עשה חלק נכבד מהונו ע"ח הציבור בישראל ובריאותם של תושבי חיפה בלבד. אין שום סיבה לכנות את האצטדיון על שמו.

יניב
יניב
18 בספטמבר 2014 13:20

מתן יש פה מן הכפיות טובה,כי מצד אחד אתה קורא לאצטדיון מקדש וכולך התפעלות מהאצטדיון המדהים (ובצדק)ומצד שני לאיש שבזכותו זה קרה(כי מה לעשות בלי התרומה של עופר לא היה כזה אצטדיון,היה משהו אחר ופחות טוב)אתה מבטל ולא מוכן לקרוא לאצטדיון בשמו. הסיבה היחידה שהאצטדיון הוא על שמו היא נעוצה אך ורק בכך שהוא תרם(נדמה לי 20 מיליון דולר)ובזכות התרומה הצליחו להעמיד כזה אצטדיון.
וצר לי לאכזב אותך השם שלכם לא יתפוס לעולם והאצטדיון הזה לעד יקרא אצטדיון סמי עופר בדיוק כמו שטדי הוא טדי ובלומפילד הוא בלומפילד.

עומר
עומר
18 בספטמבר 2014 18:07
Reply to  יניב

תרם פחות מ 20% מעלות האצטדיון. השאר מכספי המדינה.
אז המדינה צריכה להחליט איך לקרוא לו. תודה באמת שאחרי שעשה מיליארדים בקומבינות על חשבון נכסים של המדינה, מצא הברון את הנדיבות לתרום למען האצטדיון.

פחחחח

יניב
יניב
18 בספטמבר 2014 18:46
Reply to  עומר

עומר שוב אני לא מצדד במעשיו אני רק אומר שזאת צביעות מצדכם שאחרי שקיבלתם את האצטדיון וכן אמנם הוא תרם פחות מ20 אחוז אבל זה בדיוק ההבדל בין האצטדיון שקיבלתם לאצטדיון אחר שנבנה בשנים האחרונות. וכל מה שאני אומר זה שאם זה כל כך מפריע לכם הייתם פשוט צריכים לארגן מחאה לפני שהאצטדיון נבנה ולא אחרי שקיבלתם את מה שרציתם. ולכן זה מקומם אותי אתה לא יכול לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה,

מתן גילור
18 בספטמבר 2014 13:26

טוב, ספר על כפיות הטובה לאלפי חולי הסרטן של מפרץ חיפה. נו, אבל לפחות יש להם אחלה אצטדיון, אז שישבו בשקט…
רוב המימון הוא של כספי ציבור. בל נשכח זאת.

בוא נראה אם יתפוס או לאו. כפי שציינתי, קרית אליעזר זה לא שמו של האצטדיון הקודם. גם למגרש ברמה"ש כמעט אף אחד לא קורא "גרונדמן" ויש לא מעט אנשים שמכנים את המושבה "ראש הזהב" (למרות שאני סולד מהכינוי הזה, כי מדובר על אדם שהיה מעורב במכירת משחקים).

עומר מזיג
18 בספטמבר 2014 13:34

חוץ מזה שהוא תרם 15% מהעלות שלו. מה ההבדל בין זה לבין לקרוא ליד אליהו היכל נוקיה בגלל שנוקיה משלמים 6 מיליון דולר חסות כל שנה?

גם הייתה לי הזכות להיות באיצטדיון במשחק הפתיחה וזו חווית צפייה שאין כמוה בארץ. זה ההיכל נוקיה של הכדורגל.

יניב
יניב
18 בספטמבר 2014 14:05

זה לא קשור,אני ממש לא מצדד בסמי עופר אבל יכלתם לבוא ביום שפורסם ולארגן מחאה על כך שהוא יתרום את הכסף אבל לא שתקתם והעדפתם לקבל את התרומה,העיקר שיהיה האצטדיון החדיש והמשוכלל בארץ,ואחרי שעשיתם את זה לבוא ולזלזל בוא ולהגיד משהו בסגנון תודה על התרומה אבל הכסף מלוכלך ולכן אנחנו לא נקרא לו בשם הזה,זה כפיות טובה וצביעות.
לגבי השם אז קודם כל נוקיה תפס ובגדול,מעטים הם אנשים שקוראים לו היום יד אליהו(ובכלל שנה הבאה יקראו לו בשם אחר)ומעבר לכך שיש הבדל ביו אצטדיון חדש לבין להחליף שם לאצטדיון.
עומר ה15% זה בדיוק ההבדל בין מה שאתה רואה לבין כך שהיה מוקם אצטדיון כמו בנתניה או בפ"ת שהם אחלה אבל לא סמי עופר.

מתן גילור
18 בספטמבר 2014 14:18
Reply to  יניב

צביעות זה לחשוב שצריך להתכופף בפני אדם שעשה מיליארדים ע"ח בריאותם של תושבי חיפה.
כפיות טובה זה להחזיר פרוטה ממה שעשית לציבור רק אם שמך יונצח בספרי ההיסטוריה.
היה צריך לתרום את השווי של כל האצטדיון וגם אז לא היה יוצא פיט. להגיד לו לפני? למה, אני חייב לו משהו? אני אקרא לאצטדיון איך שבא לי.

יניב
יניב
18 בספטמבר 2014 14:36

צביעות מבחינתי זה לקבל ממישהו משהו ואחרי שאתה משתמש בזה אתה מלכלך על הבן אדם ועל התרומה שהוא נתן לך..קח לדוגמא את מוזיאון תל אביב שהקימו מחאה על כך שרצו לשנות את שם המוזיאון ובסוף לא לקחו את התרומה שלו ולא שינו את שם המוזיאון.
בכלל ההרגשה שלי שאתה קצת התבלבלת עם האצטדיון שהוקם,כי אם כל הכבוד למכבי חיפה האצטדיון הזה ממש לא שלה אלא של עיריית חיפה והוא לא קם רק בשביל מכבי חיפה הוא קם בשביל כל אגודות הספורט שמשחקות כדורגל בחיפה ובאזור.ואם כל הביקורת שיש על סמי עופר ואיך שהוא עשה את הכסף(ממליץ בחום אם יש מישהו שלא ראה את סרט החובה שיטת השקשוקה),אבל לקבל את התרומה שלו שבזכותה האצטדיון הוקם בצורה שהוא הוקם ובתמורה האצטדיון הוא על שמו,אז זה המחיר שהסכמת(וכן הסכמת כי אפילו לא הבעת התנגדות בזמן אמת) לשלם,לבוא אחר כך ולהגיד על הז… שלי מה שהוסכם זה מבחינתי כפיות טובה וצביעות.

מתן גילור
18 בספטמבר 2014 14:46
Reply to  יניב

קשקוש. האצטדיון הוקם אך ורק בזכות מכבי חיפה. הוא היה מוקם גם אם אף אחד אחר לא היה משתמש בו, אבל לעולם לא היה מוקם אם מכבי חיפה לא היתה עושה בו שימוש. מכבי חיפה היתה שותפה לכל הפרוגרמה והביצוע לאורך כל הדרך והשקיעה בעניין מיליוני ש"ח. אף דורם אחר פרטי לא השקיע אגורה שחוקה מעבר לזה.
שוב אומר ולא חוזר בי, הוא לא שם מספיק כדי לחסות על מה שעשה. שאני אעצור אותו? להפך, הייתי דורש ממנו לשים יותר ובלי תמורה כלל!
בקיצור, כרגע האצטדיון קיים ואני הולך לקורא לו אבי רן.
כל מי שזה מפריע לו יכול… 🙂

יניב
יניב
18 בספטמבר 2014 14:55
Reply to  יניב

שיהיה לך לבריאות,אתה יכול לקרוא לו איך שתרצה ובחוג המצומצם שלך זה באמת יתפוס אבל הנקמה של סמי עופר אחרי מותו תהיה שכולם יקראו לו סמי עופר אני מוכן לחתום שזה השם שישיאר ושום שם אחר לא יתפוס אבל היי שיהיה לך בהצלחה.
דרך אגב רק דבר אחד לא ברור להדיוט כמוני,אם מכבי חיפה השקיעה מיליוני ש"ח באצטדיון אז למה הם משלמים לעירייה על השימוש זה הרי אמור להיות שלה?

מתן גילור
18 בספטמבר 2014 15:04
Reply to  יניב

הטוטו וקרן המתקנים השקיעו הכי הרבה וזה לא שלהן ונבחרת ישראל תצטרך לשלם כדי להשתמש באצטדיון.
מכבי חיפה לא השקיעה עלויות ישירות, אלא עקיפות. למשל, שכר עבודה של אנשים שהתעסקו עם העניין.

ofer
ofer
18 בספטמבר 2014 14:16

למגרש ברמת השרון אף אחד לא קורא נקודה….

מתן גילור
18 בספטמבר 2014 13:42

נראה לי שהארנה בירושלים זו מקבילה טובה יותר.
ועדיין, רוב האנשים קוראים לו "יד אליהו" או מקסימום "יד נוקיהו".
גם בכדורסל אין שום סיבה שהאוהדים יישרו קו עם שיקולי ההון-שלטון של העירייה וטוב מאד שהם נוהגים כמו שהם נוהגים.

המשגיח
18 בספטמבר 2014 14:04

1+

חום
חום
18 בספטמבר 2014 13:54

comment image?oh=993f50ae27944b82abe377d982ebadaf&oe=54960015

מנחם לס
מנחם לס
18 בספטמבר 2014 16:11

תארו לכם אותי, שהייתי במגרש מכבי חיפה ב-1942 (זוכר כאילו זה היה היום; אחד הזכרונות שניתקעו במוחי כי הכניסה "למגרש" כשאתה בן 5 או 5.5 ורק חולם על כך היתה עבורי פיצוץ) שנקרא "שבאב-אל-עראב" -מכבי כנראה השכירו אותו למשחקים) בקרית אליהו (היום קרית אליעזר- ניכנס לאיצטדיון החדש עם 25,000 צופים…
הייתי מת!