כשהייתי ילד בגיל בית הספר היסודי, היה ברור מעבר לכל ספק מי היא ליגת הכדורגל הטובה בעולם, הלוא הליגה מארץ המגף – הליגה האיטלקית.
משחקים כמו נאפולי-לאציו או רומא-סמפדוריה היה תופסים זמן רב משיחות הכדורגל של ההפסקה הגדולה.
כאשר אני מדבר על איכות הליגות השונות עם בני גילי או מבוגרים ממני כולם מחשיבים את הליגה האיטלקית כ-1 מ-4 הליגות הגדולות. צעירים ממני, בדגש על כאלה שטרם סיימו 2 עשורים לחייהם, בכלל לא מבינים על מה אני מדבר. מבחינתם יש 3 ליגות גדולות ועוד כמה ליגות טובות. הם לא רואים את ההבדל הגדול בין הליגה האיטלקית לליגה הצרפתית או הפורטוגלית.
האם יש אמת בהרגשה הזו? האם אכן הליגה האיטלקית פחות איכותית מבעבר או שמא מדובר על תחושת בטן בלבד ושטיפת מוח תקשורתית?
כמובן שמבחן איכות הליגה הוא סובייקטיבי מאד. קיימים מדדים רבים לבחון אותו. האם הליגה ממנה יצאה הזוכה בליגת האלופות איכותית יותר מליגה אשר ממנה יצאו שאר 3 הנציגות האחרות בחצי הגמר? האם ליגה בה יש יותר תחרותיות ותחלופה במפעלים האירופאים חזקה או חלשה יותר מהמקרה ההפוך? האם כסף ופופולריות הם מדד לאיכות או לאו?
בכל זאת יש מבחן שהוא מעט יותר אובייקטיבי מכל מדד אחר, אעפ"י שגם הוא מושפע מהרבה מאד גורמים, והוא דירוג הליגה באירופה, תחת ההנחה, שלאורך זמן והואיל ומדובר על ניקוד מצטבר של 5 שנים, ליגה האיכותית יותר תמוקם גבוה יותר בדירוג אופ"א.
יצאנו לבדוק…הישארו אתי.
*
להלן טבלה המציגה את ניקוד 4 הליגות הבכירות באירופה לאורך מספר שנים, כאשר העמודה הימנית מייצגת את הניקוד שהושג באותה העונה והשמאלית את הניקוד המצטבר על פני 5 שנים שהסתיימו באותה העונה: (בסוגריים דירוג הליגה בסיום העונה)
שנה |
איטליה |
אנגליה |
ספרד |
גרמניה |
||||
|
עונה |
מצטבר |
עונה |
מצטבר |
עונה |
מצטבר |
עונה |
מצטבר |
1994 |
14.142 |
62.313 (1) |
8.500 |
31.000 (8) |
8.666 |
35.998 (5) |
10.666 |
41.641 (3) |
1995 |
13.285 |
63.884 (1) |
7.333 |
38.333 (5) |
8.600 |
39.098 (4) |
10.166 |
40.307 (3) |
1996 |
9.500 |
61.259 (1) |
4.333 |
30.166 (7) |
11.000 |
43.932 (3) |
8.833 |
42.140 (4) |
1997 |
10.142 |
60.735 (1) |
7.400 |
30.816 (7) |
11.600 |
46.532 (2) |
9.142 |
43.949 (4) |
1998 |
12.571 |
59.640 (1) |
8.000 |
35.566 (6) |
8.714 |
48.580 (3) |
11.125 |
49.932 (2) |
1999 |
12.000 |
57.212 (1) |
7.437 |
34.288 (6) |
10.000 |
49.628 (2) |
6.357 |
45.498 (3) |
2000 |
12.000 |
55.927 (2) |
14.500 |
41.455 (5) |
18.571 |
59.599 (1) |
11.071 |
46.403 (3) |
2001 |
9.812 |
56.239 (2) |
14.166 |
51.288 (3) |
16.611 |
65.210 (1) |
11.062 |
48.632 (4) |
2002 |
12.571 |
58.668 (2) |
11.571 |
55.459 (3) |
14.857 |
68.467 (1) |
13.500 |
52.990 (4) |
2003 |
15.928 |
62.311 (2) |
10.666 |
58.340 (3) |
15.500 |
75.539 (1) |
9.142 |
51.132 (4) |
2004 |
8.875 |
59.186 (3) |
11.250 |
62.153 (2) |
14.312 |
79.851 (1) |
4.714 |
49.489 (4) |
2005 |
14.000 |
61.186 (3) |
15.57 |
63.224 (2) |
12.437 |
73.717 (1) |
10.571 |
48.989 (5) |
2006 |
15.357 |
66.731 (2) |
14.428 |
63.486 (3) |
15.642 |
72.748 (1) |
10.437 |
48.364 (5) |
2007 |
11.928 |
66.088 (3) |
16.625 |
68.540 (2) |
19.000 |
76.891 (1) |
9.500 |
44.364 (5) |
2008 |
10.205 |
60.410 (3) |
17.875 |
75.749 (1) |
13.875 |
75.266 (2) |
13.500 |
48.722 (5) |
2009 |
11.375 |
62.910 (3) |
15.000 |
79.499 (1) |
13.312 |
74.266 (2) |
12.687 |
56.695 (4) |
2010 |
15.428 |
64.338 (3) |
17.928 |
81.856 (1) |
17.928 |
79.757 (2) |
18.083 |
64.207 (4) |
2011 |
11.571 |
60.552 (4) |
18.357 |
85.785 (1) |
18.214 |
82.329 (2) |
15.666 |
69.436 (3) |
2012 |
11.357 |
59.981 (4) |
15.250 |
84.410 (1) |
20.857 |
84.186 (2) |
15.250 |
75.186 (3) |
2013 |
14.416 |
64.147 (4) |
16.428 |
82.963 (2) |
17.714 |
88.025 (1) |
17.928 |
79.614 (3) |
2014 |
14.166 |
66.938 (4) |
16.785 |
84.748 (2) |
23.000 |
97.713 (1) |
14.714 |
81.641 (3) |
2015 – עד כה |
2.333 |
53.843 (5) |
3.142 |
69.962 (2) |
3.214 |
82.999 (1) |
3.000 |
66.558 (3) |
יצוין כי שיטת הניקוד ומספר המשתתפות במפעלים השונים וכן מבנה המפעלים של אופ"א השתנו עם השנים.
עוד יצוין כי בין השנים 1986-1993, אשר אינן מופיעות בטבלה, זולת שנה אחת בה היתה מדורגת שניה, איטליה דורגה במקום הראשון בדירוג אופ"א.
*
מהטבלה לעיל בהחלט ניתן ללמוד על הידרדרות הליגה האיטלקית. במשך 14 השנים בין השנים 1986-1999, זולת שנה אחת, איטליה תמיד דורגה במקום הראשון, בין השנים 2000-2003 במקום השני, בין השנים 2003-2010 (למעט 2006) במקום השלישי בשנים 2011-2014 במקום הרביעי וכעת במקום החמישי.
לא זו בלבד, אלא שלליגה האיטלקית – החל מאמצע שנות ה-80' ועד סוף שנות ה-90' – לא היו מתחרות עקביות. הליגה האנגלית כלל לא התקרבה לצמרת הדירוג והליגות הספרדית והגרמנית רק השקיפו מהצד, פעם עולות ופעם יורדות, כאשר כל מיני ליגות כמו הצרפתית או הבלגית מבליחות למקום גבוה, אך לא באמת מזנבות באיטליה.
רוצים עוד אינדיקציה? בליגת האלופות נמצאות 4 ספרדיות, 4 אנגליות, 4 גרמניות ורק 2 איטלקיות (מתוך פוטנציאל של 3).
עם כי יש לסייג ולציין שהליגה האיטלקית היא היחידה באירופה שכל נציגותיה (6) עדיין משתתפות במפעלים האירופאים, אך נציגות שאר הליגות הבכירות, אשר יקבלו בונוס נוסף על העפלה לשמינית גמר האלופות או יכולו לסיים במקום השלישי ולנשור לשלבי הנוק-אאוט של הליגה האירופאית, נמצאות בעמדת זינוק טובה יותר להשיג ניקוד גם בעונה הנוכחית.
*
עוד מספר דברים שניתן ללמוד מהטבלה:
- במילניום הנוכחי, ספרד היא הליגה הטובה ביותר, כאשר היא מאיישת באופן תמידי אחד משני המקומות הראשונים, בעיקר תודות לריאל מדריד במחצית העשור הקודם וברצלונה ממנו ואילך (זולת העונה החולפת).
- גרמניה, אשר במשך עשור לא הצליחה להתברג לאחד משלושת המקומות הראשונים, עשתה זאת בשנת 2011, ומאז היא רק מגדילה את ההפרש מאיטליה במקום ה-3.
*
לסיכום, נראה כי הליגה האיטלקית בהחלט ניזונה מהשם שעשתה לעצמה בשנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת, אך כיום אין מדובר על 1 מ-4 הליגות הגדולות, אלא על הליגה ה-4 באיכותה באירופה ואולי אף פחות מכך.
מנחם לס
31 אוג 2014 20:53:35עבורי ישנה ליגה אחת: הפרימייר ליג
כל השאר ליגה ב'
ינשוף
31 אוג 2014 21:07:22אין על הפרמייר ליג!
הקצב,האווירה אין סוף הפתעות(לראייה המחזור הנוכחי)וסגנונות משחק שונים של הקבוצו.
לדעתי הליגה האיטלקית נחלשה בעיקר בגלל הכסף שלא ממש זורם לקבוצות שם,הקבוצות האיטלקיות נהפכו לקבוצות של הליגות ביניים שמשביחות שחקנים ומוכרות אותם כמו הליגה הפורטוגלית והצרפתית(למעט פ.ס.ג ומונקו)
Mbk
31 אוג 2014 21:35:26כתבה מעניינית
לשמחתי לפני 4 שנים זכיתי להיות באולמפיקו במשחק של רומא מול אינטר . כדורגל ברמה גבוהה מאוד והקהל פשוט אדיר
ניצחון לרומא משער בתוספת הזמן.
בשנות ה 80 ו ה90 הכדורגל האיטלקי היה בשיא משום שהקבוצות האיטלקיות היו מעולות והזרים הטובים ביותר היו משחקים באיטליה . הכדורגל האנגלי היה בשפל , חוליגניזם ורמה נמוכה יחסית . מאז הקמת הפרמייר ליג הכדורגל האנגלי הוא מותג על
הכדורגל האיטלקי בירידה גם בשל השחיתויות שגרמו לירידה מסיבית ברמת העניין . היום רוב הכסף בכדורגל האנגלי
אני מתגעגע לדרבי של מילאן ההולנדים של מילאן ( חוליו,ואן באסטן , ריקארד ) מול הגרמנים של אינטר ( ברמה , קלינסמן , מתיאוס )
עגל
31 אוג 2014 22:14:14הכל נכון אבל הכסף בליגה האנגלית הוא גם בעיה. כשהכסף מדבר אם אתה לא אוליגרך אין לך מה לחפש שם והאוהדים מרגישים את זה. נכון שהיציעים מלאים אבל לא תמיד באוהדים הנכונים.
היו אצלנו בקיבוץ מתנדבים אנגלים רבים מאוד. שניים מהם, ג'ים וקייסי, אוהדי צ'לסי מוטרפים. chelsea queers קראנו להם. ג'ים היה נגר וקייסי מורה לספרות אנגלית. for christs's sake הם היו בסה"כ שני חוליגנים טובים. זה היה לפני אברמוביץ'. פגשתי אותם ואת החברים שלהם כמה שנים אחר והם כבר סיפרו על תמונה אחרת לגמרי.
אהרון שדה
31 אוג 2014 23:32:59טור נהדר .
בכמה משפטים אז שיחקו באיטליה דייגו ,ואן באסטן ,חוליט ,רייקרד ,מתיאוס ,ברמה ,פלר ,קלינסמן ,זאמר ,סטוצקוב ,אפנברג ,דשאן ,זידאן ,דסאיי ,בובאן ,סביצביץ ,פאפן ועוד בינלאומיים רבים וטובים מכל רחבי תבל …בנוסף היו אז לאיטליה את השמות הבאים.
בארזי ,מאלדיני ,באג'יו ,פירלו ,דונדוני ,אנצ'אלוטי ,מסרו ,אינזגי ,ויירי ,
זנגה ,פילוקה ,וכן הוותיקים טוטי ובופון שעדיין משחקים .
כיום יש כמה איטלקים נחמדים וע"פ רוב וותיקים .
אך לא באותה הרמה
בצד הזרים המצב גרוע יותר בשנים האחרונות כל כוכב גדול עוזב בשיאו את הליגה …זה החל עם שבצ'נקו המשיך עם קאקה וזלאטן ….ואם תרצו תיאגו סילבה ….גם עכשיו מדברים כל הקיץ על עזיבת וידאל .
נכון גם מגיעים שחקנים לאיטליה …אך ע"פ רוב הם מעבר לשיא וכתוצאה מנסיבות כאלו ואחרות ..כגון טבס .
מתי כוכב על הגיע לאיטליה לאחרונה ?
הקיץ העיסקאות הגדולות היו של סווארז ,חאמס ,קרוס ,קוסטה ,לואיז פיליפה ודיויד ,דה מריה ,לבנדובסקי ,סאנצס ועוד …איפה איטליה בעסק ?
בקיצור היו ימים
יאיר
1 ספט 2014 07:25:00על זה שהכדורגל האיטלקי הדרדר אף אחד לא חולק. אבל עם זהשדירוג אופ״א הוא מדד לאיזה ליגה הכי טובה אני ממש לא מסכים. חצי מהניקוד של הקבוצות הולך על הטורניר המטופש של הליגה האירופאית שחצי מהקבוצות מזלזלות בו (האיטלקיות למשל מגיעות לרוב עם הרכבים משניים) והוא לא בדיוק הדבר שמוכיח איכות. שלא נדבר על זה שהדירוג הזה מעוות ומוטה ומשמר את המועדונים החזקים שלו ככאלה עם דרגים בכירים והגרלות מוטות לטובתן.
מתן גילור
1 ספט 2014 08:16:27עזוב רגע האם הוא משקף או לא את היחס בין ליגה A לליגה B. אני טוען שהוא משקף את היחס בין ליגה A לפני 20 שנים ואותה ליגה כיום. מה שונה הליגה האירופאית מגביע אירופה למחזיקות גביע או גביע אופ"א? גם בימי גביע אופ"א צ'לסי למשל הגיעו לבלומפילד בהרכב משני כי המפעל לא ממש היה בראש מעייניהם.
אז אם הלידה האיטלקית מתדרדרת ממקום 1 למקום 5 זה לא בהכרח אומר שאז היא היתה יותר טובה ממקום 2 ועכשיו פחות טובה מ-4, אבל זה כן מראה שהיא נחלשה. שינוי של 4 מקומות הוא לא דבר של מה בכך, קל וחמר בפסגת הדירוג.
וכן, אם ליגה נמצאת 14 מתוך 15 שנים בפגת הדירוג יש סיכוי גבוה מאד שהיא החזקה ביותר
לגבי שאר התגובות (ואני אומר זאת ממש לא כאחד מחסידיה) – לא רואה איך אפשר לטעון שהליגה הספרדית אינה החזקה ביותר בשנים האחרונות. גם קבוצות שיפולי הצמרת שם עושות חיל במפעלים האירופאים.
יאיר
1 ספט 2014 08:31:14אפשר לטעון את הטענה הפשוטה – הליגה האירופאית לא מעניינת אף אחד. הספרדיות משקיעות שם כי הן צריכות כסף, האנגליות למשל, ממש לא צריכות את הכסף הזה והן מתייחסות למפעל הזה בהתאם. ולכן אי אפשר להוכיח מהצלחות בליגה האירופאית כלום (ובכל מקרה אי אפשר ממש להוכיח איזה ליגה היא הכי טובה בעולם)
מתן גילור
1 ספט 2014 08:39:53כדי להוכיח איזה ליגה כי טובה צריך קודם להגדיר קריטריונים, שכנראה שלא תהיה לגביהם הסכמה (סתם זורק אפשרות – ספקולציה שאם היינו ממזגים את ליגות A ו-B, אז ממוצע המיקומים של ליגה A עדיף על ליגה B או סך צבירת הנקודות של קבוצות ליגה A גבוה יותר).
מה שכן, יש מדדים סטטיסטיים מורכבים. אינני מכיר את האלגוריתמים שעושים בהם שימוש לשם כך, אבל בגדול זה משקלל את משחקי כל קבוצה לפי דרגות קושי (למשל ניצחון על ברצלונה מעניק ניקוד גבוה יותר מאשר ניצחון על אלצ'ה). לפי הדירוג הזה (ששמו ברח לי ויהיה נחמד אם מישהו יכול להזכיר) קבוצות הליגה הספרדית מדורגות במיקום הממוצע הגבוה ביותר.
המשגיח
1 ספט 2014 07:25:41טור מאוד מעניין. תודה רבה!
אני גם זוכר את הימים בהם הליגה האיטלקית נחשבה לחזקה בעולם, כאשר זה בא לידי ביטוי בעיקר במס' הקבוצות החזקות. היו לנו את יובנטוס, אינטר, רומא, לאציו, סמפדוריה, פארמה ופיורטינה (דווקא מילאן באותם ימים דשדשה, בדיוק כמו שאתלטיקו בספרד הייתה בינונית).
המשגיח
1 ספט 2014 07:30:33כיום אני חושב שהליגה האנגלית היא האיכותית מכולן לפי מדד זה (מס' הקבוצות החזקות), אם כי לפי הטבלה הליגה הספרדית, בה משחקים כמה מהשחקנים הטובים בעולם, נחשבת לטובה ביותר, שכן קבוצותיה זוכות להצלחה הגבוהה ביותר במפעלים האירופאיים.
המשגיח
1 ספט 2014 07:45:58אני חושב ששאלה מאוד מעניינת, היא כמה משפיעה התחרות המקומית על הצלחת הקבוצות מחוץ למדינה.
מצד אחד יש לנו את ברצלונה וריאל (כאשר בשלוש השנים האחרונות אתלטיקו הצטרפה) המאתגרות אחת את השנייה בכל קיץ ומתחזקות עם השמות החמים הגדולים והנוצצים בענף (ויש שיאמרו שהורסות אותו), אשר מתמודדות בכל שנה על כל התארים האפשריים.
בפריימר ליג אנו עדים למסע חימוש של קבוצות הצמרות וכן קבוצות הדרג השני (טוטנהאם, אברטון כדוגמא) שמעמידות סגל מפואר אף הן כדי להיות רלוונטיות במאבקי הצמרת.
מצד שני יש לנו את איטליה, בה מאז שהפכה יובנטוס לשליטה בליגה, הקבוצות האיטלקיות לא נוחלות הצלחה מרובה, וארחיק עד סקוטלנד, בה מאז ריינג'רס הורדה כמה ליגות, סלטיק נחלשת משנה לשנה והודחה השנה פעמיים ובצדק מול לגיה ורשה ומאריבור.
כמובן שאפשר לסתור את הטענות האלו בקלות.
באיירן השתלטה לגמרי על הליגה בשנתיים האחרונות, היא ממשיכה לסמן שחקנים של דורטמונד ושל כל יריבה מקומית, ואמורה להגיע רחוק בצ'מפיונס גם העונה, בדומה לפ.ס.ז' שהשתלטה על צרפת באדיבות חשבון העו"ש של בעליה, והדפה בשנה שעברה את נסיונה של מונאקו לתת פייט.
מה אני אגיד לכם… שווה דיון בפני עצמו. יום טוב.
יניב
1 ספט 2014 17:01:18הסיבה שהליגה הספרדית לא זוכה להכרה של הליגה הטובה בעולם כי בשנים האחרונות(למעט העונה האחרונה) ברצלונהנ וריאל תפסו פער כל כך גדול על שאר הליגה שכל שנה הם מנפצים את שיא הנקודות ושיא הבקעת השערים ואם פעם היו קבוצות חזקות כמו ולנסיה,סיבליה אתלטיקו ,לה קורוניה,מאיורקה,הרי היום זה כבר הםך פשוט ללא מעניין משחק בין ברצלונה לסיבליה ידוע מראש מי תנצח ומול קבוצות יותר חלשות אז השאלה היא האם הם יביקעו רביעייה או לא?ץמה שכן חייב לסייג את זה שכבר שנה שעברה ראינו שינוי מבורך עם הצטרפותה של אתלטיקו וגם השנה זה נראה שהולך להן יותר קשה.
מה שכן פרט מעניין שלדעתי מעל עשור יש רק 3 קבוצות שזוכות באליפות באנגליה שזה גם מראה על ליגה לא כל כך שיויונית,רק שבליגה האנגלית בכל משחק נתון יכולה להיות לך הפתעה וזה מה שמדרג אותה מעל הליגה הספרדית
מתן גילור
1 ספט 2014 17:14:35לפי ההיגיון הזה הליגה הישראלית יותר טובה מהספרדית.
יש הבדל בין עניין/תחרות/שוויון לבין איכות.
יניב
1 ספט 2014 17:52:30כמובן שיש הבדל אבל אני לא מתעסק בסטטיסטיקות כמוך אלא יותר בהרגשות ומבחינתי שאין עניין בליגה זה בהחלט משפיע על הרמה למשל אם יש בטלווזיה משחק בין ברצלונה לסנטאדר או סיטי-ברנלי אני יעדיף את סיטי כי שם הסיכוי להפתעה ולעניין הרבה יותר גדול.דרך אגב סתם אם תעשה בדיקה למשל כמה שחקנים ספרדיים בכירים משחקים מחוץ לספרד ובכלל לא תמצא שחקן ספרדי בכיר שהוא לא בברצלונה או בריאל(ועכשיו קצת באתלטיקו) כמו כן דיברו על הזרים של הליגה האיטלקית,שוב אם תוריד את ברצלונה וריאל לא תמצא זרים ברמה השלישית אפילו באירופה .
וחוץ מזה איפה ראית שבליגה הישראלית יש שיויון שלפחות מאז שאני זוכר את עצמי מתעניין בכדורגל(אי שם בשנות ה-80) זכו רק 3 קבוצות בערך ב30 שנה שהם לא ממועדון הארבע הגדולות
המשגיח
1 ספט 2014 18:04:53יניב אני לא מסכים איתך לגבי ספרד. היא מייצאת שחקנים מעולים לאירופה (בעיקר לאנגליה)
בבאיירן יש את טיאגו, ריינה, חאבי מארטינז ועכשיו את צ'אבי אלונסו
ובאנגליה יש את דה חאה (שייתנו לו כבר לפתוח בנבחרת), פברגאס, דויד סילבה , חואן מאטה ודייגו קוסטה המתאזרח
אלו כמובן השמות המוכרים יותר.
יניב
1 ספט 2014 19:34:29למה רון זה בדיוק מה שאני אומר שכל השחקנים הבכירים של ספרד לא משחקים בליגה הספרדית אלא מפוזרים בליגות האחרות
יניב
1 ספט 2014 19:36:09אתה צודק זה לא היה ברור מהתגובה שלי הכוונה שלי הייתה שהשחקנים הבכירים הספרדים לא משחקים בליגה הספרדית אלא בליגות האחרות
אהרון שדה
1 ספט 2014 22:44:01התפתח כאן דיון מעניין.
ברצוני להוסיף /לומר כמה דברים.
1. בכל קנה מידה מקצועי הליגה הספרדית עולה על הליגות הבכירות בשנים האחרונות ובכל קנה מידה הליגה האיטלקית מדרדרת.
א. צ'מפיון
אלופת העונה האחרונה וסגניתה הגיעו מספרד.
החל משנת 2006 במשך 9 השנים האחרונות זכתה ספרד ב 4 תארים בעוד אנגליה ואיטליה זכו בשני תארים וגרמניה ב תואר בודד.
גם בעליית הקבוצות לשלבי הנוקאאוט יש לספרד יחד עם אנגליה שליטה אבסולוטית בעוד באיטליה המצב הולך ופוחת מעונה לעונה.
והנה גם העונה בעוד לאנגליה ,ספרד וגרמניה ישנם 4 נציגות במפעל הרי לאיטליה יש 2 בלבד …אפילו אחרי פורטוגל.
ב. הליגה האירופאית .
הליגה הזו עם כל המחליפים והיחס השונה מבטאת את החוזק של קבוצות דרג ב' ….ואגב בגביע הליגה האנגלי למשל כשקבוצות משחקות עם מחליפיהם עדיין ראינו לא פעם את הקבוצות החזקות זוכות בטורניר ….כנ"ל בגביע המלך הספרדי …בקיצור לדעתי הליגה הזו עם כל שינוי ההתייחסות בהחלט מבטאת את החוזק של קבוצות דרג ב'.
ושם ספרד עושה חיל הרבה לפני איטליה .
בנוסף אינני מקבל את התזה שהקבוצות האיטלקיות מזלזלות …ראינו בשנה האחרונה כמה יובה התאמצה להגיע לגמר המפעל הזה שנערך אצלה …ואם ביובה התייחסו ברצינות אז לא מובן למה שנאפולי /רומא ואחרות יזלזלו בכך ….נכון זכורים לי מקרים שהאיטלקים הציבו הרכב שני אך זה נבע ע"פ רוב מכך שאותם הקבוצות נאבקו על הישרדותם בסרייה A (פארמה למשל ).
בשורה התחתונה ע"פ הישגי צ'מפיון איטליה רחוקה.
ע"פ הישגי ליגה אירופאית איטליה רחוקה.
ע"פ איכות שחקנים איטליה רחוקה.
ע"פ תחרות איטליה רחוקה (אף אחת לא נותנת פייט ליובה …הלא מי יודע מה מרשימה מחוץ לאיטליה ).
ע"פ עניין רכש בקיץ איטליה רחוקה.
לכן כבר נאמר ….אם זה נראה כמו עכבר,מסריח כמו עכבר ומתחבא כמו עכבר אז ….כנראה שזה עכבר.