הי!
אם שמתם לב הבוקר לא כתבתי מאומה. הייתי עסוק כל יום אתמול בראיונות ופרזנטציה (מומי יסביר) באוניברסיטת לנדר שם אתחיל ללמד כבר הסמסטר הזה שני קורסים, "מבוא לביומכניקה" ל-UNDERGRADUATES ו-"אפליקציות ביומכניות לתנועה" לספודנטים ל-M.A ולדוקטורט. הייתי חייב לחזור מעט להוראה כי התחלתי להרגיש שמוחי מתחיל להתייבש מיותר מדי לברון ו-K-700. ועכשיו נוסף לכל הצרות גם אלעד רבין החליט לחזור בשמו האמיתי, וזה היה מייבש את שאר תאי המוח שעדיין נשארו מעט רטובים.
אבל זה לא ייפגע כהוא-זה באתר. להיפך. זה ייתן לי חיים חדשים ומוטיבציה חדשה.
ישנן לי כמה חובות:
1. להמשיך עם הפאשלות של הדראפט.
2. להמשיך עם OVER ו-UNDERPAID
3. שני דיונים נוספים על הניקס – אחד על מלו והשני על ברניאני.
4. דעתי על דיון אתמול בקשר לשנאה ללברון.
5. היום אני מתחיל גם סידרת כתבות "מהעבר", על קבוצת הכדורגל שלי מ-1974 שהפכה לחלק חשוב ביותר מחיי. זאת היתה קבוצה מאד מיוחדת שאליה קשורים אשתי רינה ז"ל, גייל, בנותי, וכמה שחקנים. הקבוצה כולה מגיעה בשבת הבאה לאוניברסיטת אדלפי ליובל ה-40 של אליפות ה-NCAA בכדורגל (DIV II) שלקחנו (ואז ניצחנו במשחק 'אליפות האלופים' את האווארד יוניברסיטי – לא הרווארד – שהיתה אלופת DIV I, ובהרכבה 7 שחקנים מנבחרת ג'מאייקה!). נמרוד דרייפוס מגיע מישראל, ו-16 מתוך סגל ה-21 כבר הודיעו שבאים. כמה מאיתנו מגיעים כבר ביום שני הקרוב ללונג איילנד כי עלינו לבקר באיזה 6-7 בארים שהיו הבית השני שלנו (היינו קבוצת כדורגל נהדרת, אבל היו בה איזה 7 אלכוהוליסטים, כולל המאמן), לשחק כדורגל עמודים בג'ונס ביץ', ועוד – כולל ביקור בארמונו של רוני אטנאזיו באיסט המפטון (הכתובת היקרתית ביותר בארה"ב) שהיה הסמרטוט מס' 1 שלי, והיום יושב על 100 מיליון דולארים.
חלק מחובותי יושלמו היום, והחלק ימשיך בהמשכים.
********************
דיון היום למבינים: אם אתה דייויד בלאט, וישנה לך אפשרות להביא לקאבס את קובי במיטבו (וצעירותו) או לברון במיטבו, במי אתה בוחר?
דיון היום למבינים
מתן
29 אוג 2014 17:05:42לדעתי עם הסגל שנבנה מסביב ללברון בקאבס הוא השחקן הכי מושלם לשם
נדב
29 אוג 2014 17:08:31קובי חייב שחקן פנים מס 1-3 בליגה
לכן לברון עדיף
k_700
29 אוג 2014 17:17:00קובי בראיינט ובלי לחשוב על זה יותר מ-3 שניות.
1,2- קובי.
צביקה
29 אוג 2014 17:18:12אם אתה בלאט – אין ספק שאתה בוחר בלברון. לפחות ככה לי נראה. יותר קבוצתי ויותר מבין את המגרש ויותר ייתן קרדיט למאמן. ויודע לעשות הכל…
רבין(2)
29 אוג 2014 17:18:46ברור שעדיף את לברון, קובי שחקן אגואיסט שבלי שאקיל/גאסול+אודום
לא היה מגיע לשום טבעת
אשך טמיר המקורי
29 אוג 2014 17:22:30מה ההבדל בין רבין 1 לרבין 2?
k_700
29 אוג 2014 17:24:54הוא מנסה לגרום לך להאמין שיש לו פה מעריצים.
k_700
29 אוג 2014 17:20:22עצם העובדה שרבין בוחר בקלות דעת בלברון אמורה לאוטט לכולכם שהבחירה היא ממש קלה- קובי.
מתר
29 אוג 2014 20:00:32וזה שכתבת לאוטט במקום לאותת אמור להוביל את כולנו למסקנה הברורה שזה לברון.
עזית למען הכלבים שבצל
29 אוג 2014 20:04:21פחחחחחחחחחחח
עזית למען הכלבים שבצל
29 אוג 2014 20:23:37k מותק, הדבר היחיד שמאוטט זה שאתה דיסלקט
k_700
29 אוג 2014 20:33:06אני מרחם על הדפדן של רבין.
אתם מדמיינים את זה??
בטח 7800 חלונות ממוזערים עם האתר של מנחם ובכל אחד מהם חשבון אחר.
ממש פסיכי הייתי אומר.
בימים טרופים שדעאש עורפים ראשים, איך נותנים לדבר כזה להלך חופשי בינינו?
עזית למען הכלבים שבצל
29 אוג 2014 20:51:48דפדפן מותק
k_700
29 אוג 2014 21:12:00עזיט מתי נשכב???(מתעלם לרגע מהעובדה שמדובר ברבין).
צביקה
29 אוג 2014 17:21:01די, תמשיכו
עזית למען הכלבים שבצל
29 אוג 2014 21:17:45K מותק העלגות שלך ממש מורידה לי
k_700
29 אוג 2014 21:24:14את מעריצה את רבין ומתבכיינת על העילגות שלי???
את אוהבת לסבול, אההה מותק?
אשך טמיר המקורי
29 אוג 2014 17:21:50אולי תשאל אותי גם מה אני מעדיף – לרחוץ בבריכת חרא, לצלול ולקחת שלוק, או לבלות לילה עם אנה איבנוביץ' עליו אקבל מיליון דולר
Mbk
29 אוג 2014 17:25:44+מיליון
k_700
29 אוג 2014 17:23:42אם גם מנחם בטעות יזמר את השטויות שרבין(או רבין בתפקיד החיקוי של עצמו) אומר זה יהיה בשבילי הסימן שהדוק איבד את הדעת לגמרי, שתיון מוחלט והזמן להתחיל לחפש לו איזה דיור מוגן לזקנים כדי שיסיים את החייב תחת השפעת תרופות וערבי בינגו משעממים עם איזה פיליפיני שינקה לו את הפה עם סינר.
k_700
29 אוג 2014 17:24:13שטיון.
שתיון זו המחלה של הרוקולה.
עזית למען הכלבים שבצל
29 אוג 2014 20:06:58אתה לא לבד חמוד, גם אני לא השתלטתי על הט' עד היום
k_700
29 אוג 2014 20:30:34טוב עזיט.
מנחם לס
29 אוג 2014 17:26:23K-700, האמן לי שיום אחד עוד ייצא לי להשתין על הקבר שלך.
k_700
29 אוג 2014 17:40:33בכייף, אני לא מאלה שלוקחים יותר מדי קשה ורחוק את חלקת הקבר של עצמם.
בסך הכל חתיכת בטון עם שיש סטנדרטי, אם תרצה אני אבקש בצוואה שישתלו לך פיקוס מצד לקבר שלי כדי שיהיה לך נעים כשתפשתן.
מנחם לס
29 אוג 2014 18:41:05רק תזכור שאני בן 77 ולא נותרו לי המון שנים להשתנה…
k_700
29 אוג 2014 18:58:55חחחחח חזק….
אתה בעצם אומר שימי הזולדה והקטטר 4 מ"מ מתקרבים?
Mbk
29 אוג 2014 17:24:28לפי הלב ובלי כל מחשבה קובי וברמה מעל
אנחנו מדברים על קובי בשיאו
לאחר מחשבה עמוקה יותר עדין קובי ובנקודות
לברון עם האופי של קובי יכל להזכר בנשימה אחת עם מייקל
עזית למען הכלבים שבצל
29 אוג 2014 20:08:28k מותק אתה מוכן בבקשה לכתוב עם מילון? מכאיב לי לעיניים
איתי
29 אוג 2014 17:33:47מסכים עם כולם
לא סובל את קובי אפילו יותר משלא סובל את לברון
אבל אם אני המאמן
אני לוקח את קובי ראשון
בגלל הרצון לנצח. בגלל מיצוי הפוטנציאל. בגלל הקילריות.
אם ללברון היה האופי של קובי הוא באמת יכל להשתוות למייקל.
וזאת המשימה הכי קשה של בלאט השנה !!
איל
29 אוג 2014 17:38:21מצד אחד – בק-קורט של קובי ואירווינג הוא מתכון לאסון.
מצד שני – אני אוותר על קובי בראינט בשיאו בשביל שחקן שיש עוד עשרה כמוהו?!
ברור שקובי.
שעייה
29 אוג 2014 17:41:02קובי (81 נקודות). אין שאלה בכלל.
קובי לא יברח כשיתחיל להיות קשה.
רבין
29 אוג 2014 17:46:14מוקיר ומכיר את כל מתחזיי. הייתי מביא את ברד ליף!!
בטח קי אפילו לא יודע מי זה האידיוט
אשך טמיר המקורי
29 אוג 2014 18:48:50רבין המקורי !!
רבין(2)
29 אוג 2014 18:04:48קובי לא היה צריך לברוח כשיש לך שחקנים כמו שאקיל לידך..ועכשיו בגיל 36 אחרי פציעה קשה למה שיברח עם 20 ומשהו מליון לעונה????
נתן
29 אוג 2014 18:07:02שאלה קשה, קובי היה שחקן יותר טוב, אבל לא הסתדר עם אף אחד שלא התכופף בפניו. יש גם את הסיכוי שלברון יעלה את רמת משחקו. גם לקובי לקח הרבה זמן. מבחינת התאמה לברון יותר מתאים לקליבלנד. צדק מי שאמר שקובי לא לקח אליפות בלי פרונט קורט הטוב בליגה, ולפעמים גם הפסיד אותה איתו. מה שבטוח, עכשיו עדיף לברון.
דניאל
29 אוג 2014 18:09:44קובי הוא המלך.
איל
29 אוג 2014 18:12:15גבירותיי ורבותיי, נא לפנות את הזירה.
קרב קיי-רבין מתחיל בעוד 3…2…1…
איתי עזרא
29 אוג 2014 18:14:07קשה לדעת אלו שני שחקנים שסביבם בונים קבוצה תלוי מי הם שאר השחקנים בסגל אבל בגלל ששאלת על בלאט וקליבלנד של היום אז את לברון אבל עם סגל שמתאים לקובי אז את קובי.
ירון
29 אוג 2014 18:19:37יאללה..עם שאק בלי שאק עם גאסול בלי גאסול
כי לברון לקח אליפויות בלי כוכבים לידו….
שורה תחתונה
לברון 2 מתוך 5
קובי 5 מתוך 7
לילה טוב
נתן
29 אוג 2014 18:36:15קןבי 2 מתוך 4, שאק 4 מתוך 5.
איש הערפל
30 אוג 2014 15:37:04פשוט מעייף הקשקוש הזה שהאליפויות של 2000-2002 הם רק של שאק, תעבור על הסטטיסטיקות או יותר נכון תראה תקצירים של הפלייאוף (כמו משחק ההארכה ההוא באינדיאנה ששאקיל יצא ב6 עבירות).
נתן
30 אוג 2014 23:34:42קובי לא היה השחקן הדומיננטי בלייקרס אז והיה אופציה 2 בהתקפה. כל מי שאומר אחרת מסלף את ההיסטוריה וגם את מה שאמר פיל ג'קסון. אף אחד נהגדולים בהיסטוריה לא היה אופציה 2 ברוב האליפוחות שלו.
k_700
30 אוג 2014 23:36:54נתן, עייפת לנו את הנשמה עם החוסר ידע שלך.
לך תעשה קצת שיעורי בית במקום ללמוד לסטטיסטיקה ואחר כך תחזור לדיון, לא לפני.
יואב
29 אוג 2014 18:20:15קובי.
כל מילה נוספת מיותרת.
זיו
29 אוג 2014 18:28:36אני לוקח את לברון.
פיזיקאי
29 אוג 2014 18:29:41בשיאו הייתי לוקח את קוביבלי למצמץ,למרות שאני לא סובל אותו,
קובי זה גבר,שחקן עם ביצים,שחקן שלוקח אותך לניצחון,אלוהים יסלח
לי שאני מדבר על קובי ככה טוב,פעם אחרונה שזה קורה לי
מנחם לס
29 אוג 2014 18:43:11קובי, ללא היסוס
המוהנדס
29 אוג 2014 18:48:14לברון עדיף, התאמה הרבה יותר טובה לקבוצה, שחקן שמשפר את מי שלידו ובקבוצה עם 2 כוכבים סקוררים אתה צריך לידם סופרסטאר קבוצתי ולא אגואיסט. קבוצה של קובי ארווינג לאב לא תסתפק גם ב3 כדורים. אם זה בלי קשר להתאמה עדיין לברון, נכון שכרגע יש לו פחות טבעות ופחות ווינר תחרותי אבל התפוקה שלו כל כך גבוהה בכל כך הרבה אספקטים שהוא עדיף.
Ohad243
29 אוג 2014 18:55:56לברון הקבוצתי מול קובי האגואיסט?
זה הבנאדם הלא אגואיסט שעבר קבוצה כי לא הצליח , ועשה מזה וואחד דרמה עם ספיישל בESPN?
מעדיף את האגואיסט על המתחזה..
שמעתי את לברון לפני משחק 5 עם סן אנטוניו :"follow my lead".
נראה לי שמנהיג לא צריך לפקוד על האחרים, הם הולכים אחריו.
לדעתי לברון אובררייטד .
קובי בגלל מוסר העבודה , הווינריות והיצירתיות.
ido moria
30 אוג 2014 02:16:49מה הקשר בין זה לכדורסל?
k_700
29 אוג 2014 18:59:48אני רק אזכיר לכולם שאותו רבין שעכשיו מתרץ בשביל לברון זה אותו אחד שהבטיח לנו מינימום גמר מזרח לניקס בקיץ שעבר.
JUST SAYIN…למקרה שאתם עדיין חושבים אם להחזיק בדיעה של הטמבל הזה.
שעייה
29 אוג 2014 19:03:07את לברון שאתם מכירים יצר דיוויד סטרן באמצעות השופטים.
את קובי שאתם מכירים יצרו ההורים שלו.
יוחזר גם עוזי חבושה לאלתר!
חיים כ
30 אוג 2014 19:58:50מישהו יודע מה זה לברון?
אני יודע שקובי קרוי על שם סטייק שההורים שלו אכלו
D-Rose
29 אוג 2014 19:32:46האמת שזו התלבטות קשה ובניגוד לרוב המגיבים פה אני ממצמץ ומהסס כמה פעמים לפני שאני בוחר. מצד אחד אין ספק שאם היו שואלים אותי מי השחקן הטוב יותר מבחינה כדורסלנית הייתי עונה לברון. אם היו שואלים אותי על האופי וערך מוסף זה קובי.
בשורה התחתונה: קובי
רבין(2)
29 אוג 2014 19:34:23הניקס השנה מינימום חצי גמר מזרח
דקסטר
29 אוג 2014 19:54:21אם השאלה ספיציפית עבור בלאט אז התשובה היא לברון.
בשבילי קובי כל היום..
רועי ויינברג
29 אוג 2014 20:07:12לקאבס לפני הגעת לברון-לברון
קבוצה מאפס-קובי
דרור
29 אוג 2014 20:08:19אני מנוע מלענות כי זו שאלה למבינים בלבד. אבל הייתי לוקח את ג'ינובילי בלי לחשוב פעם אחת. רבין, פייר, התגעגעתי.
http://sports.walla.co.il/?w=/175/2780444
מנחם לס
29 אוג 2014 20:43:28דרור! כל הכבוד.
מי האדם שאני הכי מכבד? זה המכיר את עצמו ומודה בחולשותיו, ואתה עשית זאת עם כל הענווה!
ערן
29 אוג 2014 20:29:41זה נבלה וזה טריפה.לבלאט במצב הקבוצה כיום עדיף לברון.
אם מנחם היה שואל איזה שחקן בשיאו היה הכי מתאים(חוץ ממיקל),ללא היסוס הייתי בוחר בבירד
דניאל
29 אוג 2014 21:06:09אפשר לבחור בטים דאנקן?
nissan
29 אוג 2014 21:10:35קובי ללא ספק ווינר בנשמה לא כמו לברון שלקח אליפויות עם וויד ובוש קובי לקח אליפויות עם פאו גסול שלא יודע לשמור דרק פישר שהוא ממש לא רכז ואנרו ביינום שהיה פצוע 70 אחוז מהזמן מבחינת יכולות אולי לברון טוב יותר אבל לדעתי קובי הוא אחד הווינרים הגדולים שהיו בnba
איל
29 אוג 2014 21:32:02בבקשה, בבקשה תיקח בחזרה את החלק הראשון של התגובה.
נ
29 אוג 2014 22:16:48איזה "דיון" יכול להתפתח פה כש90 אחוז מהאנשים פה שונאי לברון וחלק גדול מאותם 90 אחוז הוא אוהדי לייקרס?
יניב
29 אוג 2014 22:36:43מה שמפתיע זה שאיפה נעלמו כל נתיני המלך אלא עם האותיות הבודדות? הייתי בטוח שהם יפציצו פה. מה שמצחיק זה שמצודדי לברון טוענים שקובי לקח אליפויות רק עם פרונטלית קורט חלומי ושוכחים שלברון לקח אליפות רק עם עוד 2 סופרסטארים איתו.מה שכן מסכים עם זה שבתור שחקן אז לברון עדיף על קובי אבל האופי קובע ומעדיף שחקן עם אופי חרא אבל ביצים בגודל של ים משחקן נפלא שנעלם בדקות שהכי צריך אותו
p
30 אוג 2014 02:39:12אני פה. ממש לא נתין של המלך ומעולם לא הייתי.
מרגיש לי דיון עקר קצת.
מבחינתי לברון. עצם השאלה נראה לי מגוחך.
היית מחליף בין המקומות בקריירה ביניהם והיית מקבל שללברון יש פער על קובי של יותר מ-3 אליפויות לדעתי. לכן הוא טוב יותר. לדעתי.
עגל
29 אוג 2014 22:52:56עוד טור שמטרתו להעלות את מספר הכניסות לאתר?
התשובה הסבירה והלא מתלהמת: לקליבלנד של היום ולבלאט לברון , לקבוצות אחרות זה תלוי בהרכב שאר השחקנים.
מנחם לס
30 אוג 2014 00:55:24עגל, לפעמים יש לך תגובות דביליות ביותר, ואז אני ניזכר שאתה קיבוצניק, ואני מבין את הבעייה, וסולח.
*מה הקשר בין הטור ומספר הכניסות לאתר?
*מה עושה לי מספר כניסות? מכניס לי יותר כסף?
כל זמן שאלעד רקבין ניכנס, זה כאילו ניכנס עולם ומלואו.
ido moria
30 אוג 2014 02:15:25חבורה של רדודי הבנה בסיסית !
לברון בעונה האחרונה לקח הכי הרבה :
– נקודות
– ריבאונדים
– אסיסטים
– חסימות
בקבוצה שלו. שום סופרסטאר בהיסטוריה של המשחק ( !!! ) לא היה צריך להשתלט ככה על הקבוצה בשביל להביא אותה ל – 4 אליפויות אזור ו -2 אליפויות NBA. תאהבו אותו או לא. הוא השחקן הכי גדול ושלם (שלם זה אחד שעושה הכל על המגרש כולל מסיבות עיתונאים ונאומי מוטיבציהה בהאדל) שידע המשחק.
להזכיר לכולם קובי אכן ניסה להשתלט על המשחק באמצע העשור הקודם וזה היה רחוק מלהספיק.
לכן לברון . הנבל האולטמטיבי
הרפר
30 אוג 2014 02:50:31לדעתי קובי בשיאו מעט טוב יותר מלברון והייתי בוחר בו לקבוצה שלי.
אבל אני חושב שבלאט היה מעדיף את לברון כי הוא הרבה יותר קואצ'בל (coachableׁ), מה שיותר מתאים לפילוסופיה של בלאט (נראה לי שגם פפוביץ היה בוחר בלברון)
אלרועי
30 אוג 2014 08:11:51אין ספק בכלל שלברון שחקן יותר שלם שהופך קבוצה להרבה יוצר טובה.
על זה גם חובבי הלייקרס חייבים להסכים.
הויכוח על 2 אליפויות או 5 לא רלוונטי מאיר וגם ענקיים כמו סטוקטון מייל מן וסר צ׳ארלס לא זכו באליפויות ועדיין נחשבים לגדולים בתולדות המשחק.
כל התגובות התייחסו לקובי ה״ווינר״ לעומת לברון ה״לוזר״ ואוי כמה שזה לא נכון.
קובי נכנס לוואקום שהשאיר מייקל וכולם ניסו למתג אותו כדבר הגדול הבא אבל חייבים להודות-הוא אפילו לא מתקרב לשם.
שאקיל בשיאו היה MVP והאופציה הראשונה בהתקפה של הלייקרס.
מעבר לכך כמובן שלשחק עם סנטר ברמה הזו הרבה יותר קל לקלעי.
פיל גקסון אם אני זוכר נכון קטל אותו על ההיתנהלות שלו בתוך קבוצה לעומת לברון שפשוט מנהיג ללא אגו.
אני זוכר את משחק 7 ב2009-10 נגד בוסטון וה״ווינר״ היה מאוד רחוק משיאו…לברון לקח קבוצה כמו הקאבס של אמצע סוף שנות ה2000 ולקח אותה לחצי,גמר אזורי וגמר nba לעומת קובי שהפסיד לפיניקס בסיבוב הראשון פעמיים ללא שחקנים איכותיים לידו.
לברון? שני טריפל דאבלים במשחקי 7 בגמר כולל לקיחת אחריות בדקות המכריעות וסל הניצחון בשנה שעברה.
לברון בהגנה מסוגל לעצור אפילו סנטרים בריינט שומר מצויין אבל בטח לא על עמדות 4-5.
לברון מנהל משחק מכל עמדה במגרש , עד כמה מאמן היה רוצה שקובע ינהל לו את המשחק?
לברון ניחן במוח כדורסל חריף (פוסט של הרב מנחם אישר זאת) קובי ניחן ביכולות אישיות מטורפות קליעה זריזות ואתלטיות.
כמובן שלברון הרבה יותר טוב ובריא לקבוצה ,משפיע על כל פרמטר לעומת קובי שיותר כיף לצפות בו קלעי מטורף חדירות משוגעות(מה גם שבגלל גודלו של לברון החדירות שלו נראות קלות למדי).
לברון לברון ושוב לברון.
יניב
30 אוג 2014 08:22:47תגובה יפה ומנומקת אך יש בה כשל לוגי אחד כתבת לברון מנהיג ללא אגו ופה יש לך 2 כשלים הראשון והחשוב מכולם זה שלברון פשוט לא מנהיג וזאת אחת הסיבות העיקריות שהוא חייב לצידו לא סופרסטאר אחד לצידו אלא 2 שיורידו ממנו את הלחץ והשני זה שאני לא באמת מאמין שלברון הוא ללא אגו סתם תיזכר למשל בהר ראשומר שלו ועוד כל מיני דברים. לגבי ווינר או לוזר זאת לא השאלה השאלה היא ותענה עליה בלב שלם שהמשחק צמוד על מי אתה סומך שינסה לקחת ולנצח את המשחק קובי או לברון? לי התשובה ברורה. ודבר אחרון מספר אליפויות כן קובע שלברון בעצמו מדבר על כניסה להר ראשומר ועל כך שהוא יהיה הגדול מכולם אז זכייה ב 2 אליפויות ועוד 3 הפסדים לא מאזן מספיק טוב בשביל להיכנס לשם
p
30 אוג 2014 11:20:29השאלה הייתה מי שחקן יותר טוב, לא מי אתה מעדיף שייקח את הזריקה האחרונה (אלא אם כן זה הפרמטר היחיד שלך על מי שחקן יותר טוב).
לברון שחקן טוב יותר. אגב, עדיין הייתי מעדיף שלברון ייקח את הזריקה האחרונה.
לגבי השאר, לא סתרת את הנאמר ואלה בטח לא כשלים לוגיים.
גיא
30 אוג 2014 08:43:44על פי כל מדד סטטיסטי שקיים השוואה בין קובי ללברון היא לא ההשוואה הנכונה. בצורה ברורה 2 השחקנים הדומיננטיים בעידן פוסט ג'ורדון הם דאנקן ולברון. בראיינט נמצא מס' מדרגות מתחתיהם (בוהה בכף רגלו המזעזעת של לברון).
ממוצעי קריירה (PER,WS/48, DRtg,ORtg):
לברון: 27.8,0.243,102,116
דאנקן:24.6,0.211,95,110
בראיינט: 23.4,0.182,105,111
עונת שיא: (PER,WS/48, DRtg,ORtg):
לברון (2012/13): 31.6,0.322,101,125
דאנקן (2001/02: 27,0.257,96,114
בראיינט (2005/06): 28,0.224,105,114
לבראיינט 3 עונות עם PER גבוהה מ-25, לדאנקן 5 עונות עם PER גבוהה מ-25, ללברון 9 עונות עם PER גבוהה מ-25.
משעשע איך אוהדי הלייקרס שכחו את הווינריות של בראיינט במשחק 7 מול בוסטון ב-2010, כאשר נגזל מפאו תואר ה-MVP פלייאוף אשר הגיע לו.
אם אני בלאט ובוחר שחקן פוסט ג'ורדון בשיאו הבחירה המתבקשת היא דאנקן – כשרון על, מנהיגות ובעיקר עקביות –
17 עונות של מנהיגות שקטה.
(עדות של אוהד הסאנס שסבל רבות מנחת זרועם של הספרס).
עגל
30 אוג 2014 10:07:01גיא, אלרועי, ועידו – +1E+6 לכל אחד
אשך טמיר המקורי
30 אוג 2014 09:27:49השנה יתגלה הבלוף על לברון השחקן הקבוצתי, שהופך את חבריו לטובים יותר.
ההיפך הוא הנכון, לברון מסרס שחקנים סביבו ומונע מהם לממש את מלוא פוטנציאל היכולת.
כשתראו את מיאמי השנה, ופתאום תראו שחקנים כצ'אלמרס, קול, ובוש פורחים ומציגים יכולת כפולה, אולי סופסוף תבינו את זה.
רועי ויינברג
30 אוג 2014 09:36:281+
שעייה
30 אוג 2014 09:37:34מסכים לגמרי.
עגל
30 אוג 2014 10:06:08ישנה נטייה של מי שנמצא ליד גאון לסמוך עליו, לזוז הצידה ולתת לו לעשות את העבודה. אני יכול להעיד על זה ממקור ראשון.
נתן
30 אוג 2014 23:25:40השנה תאכל את האבק של לברון ותמצא עץ אחר לנבוח עליו (או שלא…)
שעייה
30 אוג 2014 09:36:33דירוג משנת 2000:
1. דאנקן
2. קובי
3. שאקיל
4. דירק
5. לברון
נתן
30 אוג 2014 23:17:08זוכר מי היה mvp של הפלייאוף באליפויות של שאקובי?
אלרועי
30 אוג 2014 10:29:39ליניב
לברון לדעתי מנהיג שקט. מאגד את הקבוצה סביבו נותן בראש שצריך
(צ׳אלמרס בגמר 11-12 אם אני לא טועה) ודמות חיובית בחדר ההלבשה ללא ספק.
כן,כנראה שאעדיף את הכדור אצל קובי בשניות האחרונות אבל אעדיף אותו יותר אצל יקירי רג׳י מילר אבל זה לא הופך אותו לשחקן יותר טוב מאחד מהם.
אהבתי את תגובתו של גיא וזו הבעיה שלנו כאוהדים: אוהבים לצפות יותר בשחקנים הווירטואוזים ושוכחים את הביגמנים שכשהם עושים סל זה נראה הרבה יותר קל. מכאן לדעתי גם החוסר הערכה ללברון.
חדירה לסל בורסטיליות גורם לתשואות והתפעלות יותר מחדירות של כוח פיזי טהור.
זה ההסבר היחיד שיש לי למה אנשים שלא אוהדי הלייקרס אינם מצדדים בלברון.הכל נראה כל כך קל כשהוא מבצע.
לגבי האליפויות-מרוב ששיגעו את הבחור (שמע כולה היה בן 25) הוא עשה הכול על מנת לזכות באליפות ולהוריד את הקוף מהגב. אישית תמיד אהבתי שחקנים שליבם שייך למועדון אחד כך שבאמת זה לא כזה ביג דיל מבחינתי.
לאשך:
לגבי וויד ללא הפציעות לדעתי היה יכול להיות יותר מקובי אך השיא שלו אחריו כמובן לברון לא לקח ממנו תהילה אלא״ דאג״ שישחק פחות ויגיע חד ובמצב בריאותי תקין לפליאוף.
בוש הוא סטרצ׳ 4 מצויין אבל בחייך אשך הוא לא שומר גדול לא פיזי
לדעתי מיאמי אם חיית צבע במקום בוש יכלה להוות איום על הספרס גם בעונה האחרונה.
וצ׳אלמרס? ברור שממוצעיו יעלו מאחר והכדור יהיה אצלו יותר אבל הוא אחד מארבעת הרכזים החלשים בליגה קלעי בינוני + שומר שלא יכול להתמודד עם הרכזים המהירים ובטח לא מוסר גדול בלשון המעטה.
בקיצור מקל עדיף…
ושאלה :
מישהו יכול להגיד לי מה מצבם של אודן וביזלי? למה לעזאזל לא שותפו העונה ???
(ביזלי עוד שותף קצת אודן לגמרי לא קשה להאמין שלא יכל לתרום 10 דקות ולהוסיף בצבע מימד של פיזיות).
דרור
30 אוג 2014 12:19:23אשך, עם כל שנאתי ללברון הוא כן משפר השחקנים מסביבו. אבל כמו שיניב אומר הוא צריך וינרים ושוטרים טובים לידו, לכן לא בטוח שאת קיירי אירוינג הוא ישפר. ברור שהוא לא ישפר את הרכז כי הוא מרכז בעצמו מהסמול או ה-4. הוא יותר משפר שחקנים שחזקים בתנועה בלי כדור ושוטרים טובים של קאץ' אנד שוט. בקיצור הוא רכז ולכן דורך לרכז על הרגליים. אבל בניגוד לקובי הוא אוהב למסור ויודע לעשות את זה מצוין. הוא ורסטילי בהגנה (כשבא לו). יותר מקובי. בגדול הוא עדיף על קובי לקאבס, אני גם חושב שהוא לא כזה מנהיג כמו יניב, בטח שלא וינר גדול בעצמו, ברור שזריקה אחרונה הייתי נותן לקובי. וברור שבעתיים שהייתי מעדיף את בירד בשיאו על שניהם. וגם את דאנקן כמובן. דרך אגב, קובי וינר ענק אבל לא בדיוק מנהיג, ראו ספרו של פיל ג'קסון. וקובי פחות יעיל מלברון כפי שהראה יפה גיא.
עגל
30 אוג 2014 12:44:07קובי הוא מהווינרים הגדולים שהיו אי פעם, קרח בורידים והכל נכון. אבל, אחוזי "הווינר שוט" שלו הם נמוכים מאוד, הרבה מתחת לאלו של לברון. גם מייקל פספס לא מעט זריקות כאלה. כמה חבל שהתדמית נדבקת ומאפילה על היכולת האמיתית.
אלרועי
30 אוג 2014 14:38:35לא בטוח לגבי בירד מול לברון.
אל תשכח שלארי לג׳ן סיים את הקריירה מוקדם ואם אני לא טועה גם היה שם ניתוח ופציעה. המלך פשוט טנק עם קליעה טובה מאוד ומסירה של רכז.
יש פה יותר מידי זילזול כלפי המלך.
רק תראו את הסטטיסטיקה שכמו לארי נושקת לכיוון הטריפל דאבל
ותבינו עד כמה הוא השחקן המושלם- ואם יביא אליפות לקליבלנד כנראה יהיה השחקן הגדול בכל הזמנים(שימו לב כתבתי שחקן לא אלוהים…).
יניב
30 אוג 2014 17:05:48לאלרועי אם מקודם התגובה שלך הייתה טובה ומנומקת ולמרות שהיא לא דעתי אהבתי פה כבר לכלכת אם יביא אליפות לקליבלנד שכחת שהוא משחק עם לאב אירווניג ויטרס תומפסון מילר מירון כנראה ריי אלן אז זה אליפות עם סגל כזאת לא תעשה אותו יותר טוב מאף אחד ובטח לא דרגה מתחת למייקל. לגיא אין ספק שמבחינת היכולות והסטטיסטיקה לברון ברמה מעל קובי אבל סטטיסטיקה זה לא הכל. כל הזמן תומכי המלך מביאים את משחק 7 של קובי כדוגמא שלילית לקובי אבל זה בדיוק ההיפך קובי למרות שלא הלך לא נלחם, שרט עשה הכל בשביל לא להפסיד מה שאני לא יכול לומר על לברון שבהרבה מקרים פשוט מתהדף באוויר. ודבר אחרון אני אוהד לייקרס ובעיקר אוהד של מג׳יק ובכל זאת אני אומר להשוות בין לברון לארי בירד יכולים לעשות כנראה רק חברה צעירים שלא ראו את לארי בירד משחק
Yinon Yavor
30 אוג 2014 17:24:38As a long time Lakers fan, and without regrets or second thoughts – Lebron James. When I'll get to a Hebrew keyboard I'll elaborate
אלרועי
30 אוג 2014 21:41:43אם הוא יהיה דומיננטי בסדרת גמר ויביא אליפות לעיר שלא חגגה 60 שנה באף ספורט או משהו כזה – האמריקאים יכתירו אותו למלך תאמין לי.
בא נסכים שהויכוח הוא על ה״ווינריות״ לדעתי אף מאמן לא יקח את קובי בשיא לעומת לברון של היום.
נראה את קובי עם לאב + אירווינג. ידרוש את הכדור ויצור מירמור אצל השאר.
שאר השחקנים בקליבלנד תסלח לי לא כאלו טובים / הרבה מעבר לשיא
שלא לדבר על ורז׳או ולאב שמועדים לפציעות.
אינדיאנה עם ג׳ורג׳ , קליפרס ושיקגו עם 80% רוז שלפני הפציעות קבוצות שלמות יותר מהקאבס. אבל שוב לקאבס יש את השחקן שיכול להתמודד עם גריפין וגאסול ובאותה יעילות לשתק את כריס פול.
בא ניקח את הוויכוח לפוסט הבא…
אלרועי
30 אוג 2014 21:44:23דרך אגב תזכירו לי כמה משחקי פלייאוף שיחקו ביחד ארווינג ולאב.
נראה לי 0…
לבקן
30 אוג 2014 21:54:45איזה וינר ואיזה בטיח
כשאתה זורק כל כדור שמגיע אליך בדקות האחרונות אז יהיו לך גם סלי נצלון אבל אם תסתכלו על הסטטיסטיקה תראו שאחוזי הקליעות של קובי בדקות האחרונות של משחק צמוד פשוט מזעזעים.
לברון שחקן הרבה יותר טוב בכמעט כל פרמטר. לברון הוא האתלט הגדול ביותר בדורו ואולי אי פעם, שחקן אינטיליגנט וקבוצתי. בעונות הגדולות של קובי מבחינה אישית הוא לא הגיע לפליאוף. העונות של לברון הסתיימו בטבעת.
תומר שור
30 אוג 2014 23:24:17שאלה במקום בין שני הצדדים של ג'ורדן – דר ג'קיל ומיסטר הייד.
אני תמיד בוחר במיסטר הייד
לברון,
כי הוא שלם יותר
כי הוא קבוצתי הרבה יותר
כי הוא מקשיב למאמן
כי הוא מחפש למסור
וזה בלי לקחת מקובי את הרצון האדיר שלו להשתפר – אולי באחד על אחד הוא יכול. בכל קבוצה נתונה הוא פשוט מחרב