יומן האליפות של דאלאס: האמנם החמישייה הטובה בליגה? / מנחם לס

Do Recent Additions Give Dallas Mavericks the NBA's Best Offense?

דאלאס מבריקס לא זכו להצלחה כזאת כמו העונה מאז זכו באליפות ב-2011. אמנם הם היו ב-2 מ-3 הפלייאוף האחרונים, אבל רק העונה מאז 2011 לקחו את האלופה הספארס עד למשחק ה-7 לפני שהפסידו. למעשה הם היוו את היריב הקשה ביותר לספארס מכל הקבוצות האחרות.

ז"א הם כבר הגיעו למעיין אך לא הצליחו לשתות ממנו.

מה  שנתן לדאלאס את ההצלחה היה שוב הזקן שלא ניגמר דירק נוביצקי שסיים שוב עונה של כמעט 50/40/90, ומונטה אליס שאיש בליגה לא הצליח לעצור. גם שאר החתיכות בפאזל עבדו בקואורדינציה ניכרת, והתוצאה היתה קבוצה חזקה ומסוכנת הרבה יותר מסך חלקיה.

כולם יודעים את הסוד: התקפה מעולה.

אבל כולם יודעים גם את הסוד השני: הגנה מחורבנת.

למעשה ההתקפה היתה כה טובה שהרבה פעמים היא שיקרה וגרמה לנו לחשוב שלדאלאס ישנה גם הגנה.

אז יש לי חדשות עבורכם: ההתקפה עומדת להשתפר בצורה משמעותית ביותר.

דאלאס קלעה העונה 104.8 נק' למשחק, מקום שהוא טוב רק ל-8 בליגה, אבל התקפתה היתה הרבה יותר טובה מזה. למעשה ההתקפה של המבריקס היתה שנייה רק לקליפרס. מה שעושה מהתקפתם כה טובה היא יעילותה: המבריקס היו מס' 8 בליגה בנקודות כשהיא מובילה את הליגה במשחק הנמוך ביותר של פוזשיונס במשחק. למעשה לדאלאס יש 0.1 פחות פוזשיונס למשחק מאשר לראשונה, ממפיס, והיא 0.4 פוזשיונס פחות מממוצע הליגה. מה זאת אומרת: שדאלאס מקטינה את הקצב ומשחקת לאט ובזהירות גדולה יותר מכולם, ובכל זאת מצליחה להיות הקלעית השמינית בטיבה בליגה!

הם עושים זאת עם אחוז קליעה של 51.1% – השני בטיבו בליגה – ועם מספר איבודי הכדור השני בקקוטנו בליגה. ז"א ששחקניו של ריק קרלייל חוזרים מיד להגנה במקום לנסות לגנוב כדורים בהתקפה לפוזשיון נוסף. סיבה טובה לכך היתה זהירותם בהתקפה (עובדה? המבריקס לא מאבדת כדורים!), ואחוזי קליעה גבוהים.

הכל דפק כשעון, כרגיל עם קבוצותיו של קרלייל.

בתחילה קשה היה לאהמין שזה ייתכן עם שחקן פראי כמונטה אליס, אבל במבריקס השתמשו בו נכון: הוא היה מנהל ההתקפה והבוס הראשי עם הכדור שניתנה לו הרשות להיכנס כמה שירצה, אך הוא נתבקש להימנע – או לפחות לצמצם – את זריקות הפרימטר שלו. התוצאה? 'הפראי' וה-'בלתי מסוגל לשחק בזהירות ותחת קונטרול' סיים עונה עם 19.2 נק' למשחק ב-53.2% קליעה לא יאומנים עבורו בעבר.

שניהם כבר הגיעו!

הקומבינציה של הכניסות הבלתי עצירות של מונטה, הקליעה האינקרדיבילית של נוביצקי, והריכוז (והקליעה) של חוזה קלדרון, הפכו את דאלאס לקבוצה קשה הרבה יותר לפיצוח מאשר חשבו שיש ביכולתה להיות!

העונה היא תהיה אפילו טובה יותר!

*********

הצעד הראשון של דאלאס באוף-סיסון היה מפתיע ביותר. הוא הגיע כאילו מהצד השמאלי של המגרש, מהמקום שאיש לא ציפה לו, והוא החזיר את ה-DUO בפרונט קורט של המבריקס – נוביצקי וטייסון צ'נדלר שלקחו יחד את אליפות 2011– לשחק שוב יחד, ולא רק זה, אלא שהפוינט גארד של טייסון יהיה עוד פליט מהניקס, ריימונד פלטון, שהוא וצ'נדלר החלו למצוא שפה משותפת (מומי! ז"א התחילו לשחק טוב ביחד!). עבור צ'נדלר ופלטון המבריקס נתנו את חוזה קלדרון, סמואל דלמרט, וויין וילינגטון, שיין לרקין, ושתי בחירות דראפט סיבוב שני שהפו להיות  Thanasis Antetokounmpo and Cleanthony Early.

בדיעבד – אילו דאלאס ידעה איזה שני דגים הניקס ידוגו, דגים שיכולים היו להיות ברישתם, אני לא בטוח אם היא היתה ממהרת כל כך לטרייד. אבל הוא נעשה, ועל חלב שנישפך אין טעם לבכות (מומי! 'על חלב שנישפך'…ז"א מה יש לבכות על דבר שנעשה, ואין לך יותר שליטה עליו?).

זה לא ניגמר שם. מרק קיובן הצליח לשכנע את צ'נדלר פרסונס לחתום על חוזה גדול שיוסטון לא יכולה היתה להשוות, אחרי שניכשלה לסכם עם כריס בוש.

פתאום יש לדאלאס חמישייה שלדעתי לא נופלת מאף חמישייה ב-NBA, AND I’m NOT KIDDING YOU:

1. פוינט: ריימונד פלטון (או ג'מייר נלסון? או דווין האריס?)

2. שוטינג: מונטה אליס

3. סמול: צ'נדלר פרסונס

4. פאור: דירק נוביצקי

5. טייסון צ'נדלר

Dallas Mavericks Roster

TEAM ROSTER
NO. NAME POS AGE HT WT COLLEGE 2014-2015 SALARY
6 Tyson Chandler C 31 7-1 240 $14,846,888
9 Jae Crowder SF 24 6-6 235 Marquette $915,243
11 Monta Ellis SG 28 6-3 185 $8,360,000
2 Raymond Felton PG 30 6-1 205 North Carolina $3,793,693
17 Eric Griffin SF 24 6-8 194 Campbell $507,336
20 Devin Harris PG 31 6-3 192 Wisconsin $3,878,896
5 Bernard James C 29 6-10 240 Florida State
24 Richard Jefferson SF 34 6-7 234 Arizona $915,243
7 Ricky Ledo SG 21 6-7 195 Providence $816,482
0 Shawn Marion SF 36 6-7 228 UNLV
33 Gal Mekel PG 26 6-3 191 Wichita State $816,482
14 Jameer Nelson PG 32 6-0 190 Saint Joseph's $2,732,000
41 Dirk Nowitzki PF 36 7-0 245 $7,974,482
25 Chandler Parsons SF 25 6-9 227 Florida $14,700,000
Emir Preldzic F 21 6-9 205
Greg Smith PF 23 6-10 250 Fresno State $948,163
34 Brandan Wright PF 26 6-10 210 North Carolina $5,000,000
Coach: Rick Carlisle

 

את מה שמרק קיובן אמר על יוסטון בר כתבתי לפני שבוע, שבוע וחצי: הם ארגון נוקשה שהולך לפי הספר ורוצה לבנות קבוצה מחלקים. אין טעם לחזור על כך.

אבל דאלאס לא ישבה על שמריה (מומי: "לא עשתה מאומה להתקדם"): היא הביאה גם את ג'מיר נלסון, אל פארוק אמינו, גרג סמית', וריצ'רד ג'פרסון. כל אחד מהארבעה הוא מיוחד בדבר אחר שמיוחד רק לו, וכל אחד מהארבעה יכול צפרוץ בכל משחק וליראות כסופר-סטאר. כל ה-4 הן רכישות מצויינות.

שון מריון? לא נראה לי שיישאר. לא עם נוביצקי, ושלושת הסמול פורוורד שדאלאס הביאה. השווי שלו בשוק הוא גבוה בהרבה מאשר לדאלאס יש מקום תחת התיקרה לשלם לשחקן החופשי הזה.

אז וינס קרטר הוא "OUT", ושון מריון יכול להיחשב כ-"OUT"ץ שחואן בלייר הוא OUT כבר כתבתי.

אז דאלאס הפסידה את בלייר, קלדרון, קרטר, דלמברט, אלינגטון, לרקין, ומריון, עבור צ'נדלר, פרסונס, אמינו, פלטון, נלסון וריצ'רדסון, וכן שני שחקני הדראפט סיבוב שני. וכמובן שיש להם את גל מקלף ריקי לדו, וג'יי קראודר.

איבדה שניים רשמית; תאבד את השלישי בקרוב!

*****

צ'נלדר לא ידוע בתור שחקן התקפה, אבל הפיק-אנד-רול שלו בדאלאס הוא יעיל ביותר עם משחק הריצה של מונטה, או המשחק העומד מבחוץ של נוביצקי. שחקן כצ'נדלר ב-INSIDE הוא שיפור גדול על דלמברט בגלל כוחו האדיר, ולקלוע מחצי מטר הוא יודע כמו הטובים שבהם.

הפוינט גארד יהיה כנראה קומבינציה של פלטון ונלסון, ואם כל אחד מהשניים נותן לך 24 דקות מקסימליות, אין פוינט גארד אחד שבעצמו יוכל לקומבינציה הזאת. שני מוטורים ללא בושה שיכולים לשפוך פתאום 25 נקודות כל אחד ללא כל התנצלות. הם גם מנוסים ויודעים בדיוק מה שריק קרלייל ירצה מהם.

ריצ'רד ג'פרסון הוא השחקן המוזר מולם כי אין לדעת מה לצפות ממנו. אבל הסיפור הוא פרסונס. הנה מה שריק קרלייל אומר עליו:

.

We always liked him. He's a guy you can't help but like. He's energetic; he plays both ends; he's highly skilled. He can shoot the 3; he can attack the rim; he can make plays. I think he may have led the league in 'floaters' made last year. I think it speaks to the versatility of his game. We've seen him be a very effective defensive player as well. He's gonna play multiple positions. I see him as our starting small forward. And I see him with the ability to bump to the big forward position. Maybe when Dirk goes out of the game, that's a possibility. He can also player smaller and he's guarded guards. Those are the kinds of guys every team is looking for right now. And with his age being 25, this is a young guy we can build with.

הנה השוואה מה פרסונס עשה בעונה שעברה לעומת וינס קרטר ושון מריון:

  Points Rebounds Assists Steals Blocks FG% 3P% PER
Carter 11.9 3.5 2.6 0.8 0.4 40.7 39.4 15.9
Marion 10.4 6.5 1.6 1.2 0.5 48.2 35.8 13.7
Parsons 16.6 5.5 4.4 1.2 0.4 47.2 37.0 15.9

Basketball-Refernce.com

כסקורר הוא הטוב בין השלושה. אם מתחשבים גם ב-VOLUME לעומת EFFICIENCY, כאן יתרונו אפילו גדל כפי שהראתה הטבלה.

אבל יתרונו הגדול על וינס ושון הוא בפרסונס כ-FACILITATOR – גורם, עוזר, ויוצר: ה-4.4 אסיסטים שלו נגד ה-2.6 או ה-1.6 זועקים השמיימה, וכאן ההבדל הגדול. הוא גם עולה על השניים ב-"PASSING RATING" של 82games.com אבל זה כבר ארוך ומסובך מדי כדי להכניס למאמר. לכו ל-82GAMES.COM והכל מוסבר שם.

אז מה שיש לדאלאס – שכבר בעונה שעברה היתה השנייה בטיבה בהתקפה בליגה הוא סנטר טוב יותר, סמול פורוורד טוב יותר, והרבה יותר עומק בפוינט גארד.

זה עושה מדאלאס קבוצה הרבה יותר טובה משהיתה בעונה שעברה. אין להם כוכב-על קווין דוראנט או לברון ג'יימס, אך יש להם רוחב ועומק שיכול להספיק העונה לאליפות!

*****

על כולם יפקח ריק קרלייל, שהוא אינו המאמן הטוב ביותר בליגה, אבל הטוב ביותר עבור דאלאס.

למה?

1. הוא גם מאמן "וותיק" ומסורתי, וגם צעיר מספיק להבין ולהתייחס בכדבור למטריקס, לאנליטיקס, ולמניבול.

2. הוא המאמן הסולידי ביותר והנחבא אל הכלים ביותר לקבוצה הסולידית ביותר – והייתי אומר גם הצנועה ביותר – בה אין אף שחקן המחפש כותרות.

3. ת'יבודו הוא גאון הגנה. הפלח? פיתח שיטה מסובכת המובנת רק לו, אבל הוא לקח איתה אליפות; אריק ספואלסטרה הוא גאון במטריקס ואנליטיקס, והצליח לנצח עם הכוכבים שהיו לו תוך שהוא מפתח הגנה קבוצתית נעלה. פרנק פוגל דומה מאד לספואלסטרה

ריק קרלייל?

המנג'ר הטוב מכולם בחלוקת דקות, שימוש ברוטציה גבוהה, ויודע טוב מולם כיצד לנצל עד תום את הכשרון שיש לו. שחקניו מגיעים אצלו למקסם את יכולתם. הוא מכיר בחוזק קבוצתו וחולשתה, ומשחק על החוזק שלו והחולשות שלו. הוא לא מנסה להתאים את משחקו למשחק של יריבתו, אלא משחק את משחקו לטוב או לרע.

עם הרוסטר שיש לקרלייל, זהו הדבר הפיקח ביותר לעשות. אני מקווה רק שהוא ימצא גם דקות לגל מקל עם כל שטפון הפוינט גארדים הזהף ויכיר ביכולתיו המיוחדות!

מה שבטוח צריך לקרות זה שיפור בהגנה, עקב האכילס של דאלאס. אם יש לה חלומות אליפות – והם כלל לא דמיוניים – קרלייל חייב למצוא דרך לשפר את ההגנה של הקבוצה!

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. הלוואי וזה יהיה נכון..
    עוד בעונה הסדירה לקראת הפלייאוף אמרתי בשיחות סלון עם חבריי שמבחינת דאלאס, הקבוצה שהכי טוב לה לקבל זה סן אנטוניו.. לא חשבתי שנעבור אותם, אבל האמנתי שאנחנו יכולים ספציפית מולם לתת פייט.

    בנוגע לעונה הקרובה.. קשה לי להאמין שניקח אליפות.. עם כל הכבוד לעומק.. משהו לא מסתדר לי עם הפוינט.. לא יודע למה..

    שאלה למכובדי האתר.. בתור אוהד של המאבס.. אני צפוי להערכתם לראות עוד שינויים בקבוצה..? החתמה מעניינת..? משהו מייצר הרתעה או שזו תמונת הניצחון של דאלאס..?

    1. בקשר לאליס תשחרר.. הוא היה אחד הPG החזקים שנה שעברה בליגה.
      שחקנים בסיטואציות שונות ותחת שיטה שונה משחקים אחרת.

      אין הרבה קוסמים בליגה אבל לקרלייל בגדול יש מגע זהב. יהיה מעניין.
      בספר שלי הם בפליי אוף בטוח.

  2. לא יודע אם השינוי הוא לטובה או לרעה, מנחם.
    דאלאס סיימה את העונה הרגילה כאחת הקבוצות המפחידות בליגה הכל טיקטק שם. וינס אומנם לא צלף שלשות כאילו אין מחר אבל הוא הכניס את הקצת שלשות שלו בדיוק בקלאץ'.

    טייסון לטעמי היה החוליה החלשה בקבוצה של 2011 ועכשיו הוא חוזר. תעלומה. ופארסונס עשה את הנקודות שלו בוואקום של יוסטון שם כל אדם לעצמו.

    דחואן בלייר היה שווה נצחון במשחק החמישי, והוא עזב. כנראה שהוא אנקואצ'בול כי גם פאפ וגם קרלייל גייסו אותו ושיחררו אותו.

    הסיבה היחידה שאני אופטימי זה קרלייל שבוחר את השחקנים וקיובן מגייס לו אותם. אני מאמין בצוות הזה.

  3. אני לא יודע מי היו השמות המקוריים שכתבת מנחם, אבל מישהו התעסק לך עם המחשב והכניס במקומם "פלטון" ו"צ'נדלר" כשכתבת על שחקני כדורסל

  4. דובי, מה שאתה לא מבין הוא שלצערי, הניקס הפכה למצורעת, ומי שמגיע אליה חוטף צרעת אף הוא. כמו צ'נדלר (שהיה הסנטר של החמישייה של ארה"ב בלונדון), ופלטון. תראה איך פתאום הם הופכים לשחקנים מצויינים בדאלס.
    אני חושב שהבעייה האמיתית הוא ספייק לי. שיזרקו אותו כבר מהאולם, והכל יסתדר!

    1. אז רק דמיינתי את הטיירים של פלטון, וכתבי האישום ואת העובדה הבלתי מעורערת שהבנאדם היה הרכז הפותח הכי גרוע בליגה והיה נשאר כזה גם אם סבתא שלי הייתה עולה בחמישייה של הלייקרס, אפילו לפני הפלטינה בכתף והניתוח קטרקט?
      והגוף המפורק של צ'נדלר היה בשנתיים האחרונות סתם תירוץ והפגיעה היחידה שיש לו הייתה קרע מלא בגיד החשק.
      כן, האמת שכשאני מנסח את זה ככה הכל נשמע הגיוני.

      טעות שלי.

  5. וספייק לי הוא לא רק הסמל של הגארדן, אלא גם ובעיקר הסיבה היחידה לראות משחקי בית של הניקס בחלק גדול מ15 השנים האחרונות. תעשה לי טובה, אם יש לך דיבור שם אם מישהו, תגיד להם שישאירו אותו.

  6. כל מה שצריך בשביל אליפות לדאלאס זו תוכנית דיאטה לפלטון (15 קילו עודפים בערך) וסט רגליים חדשות לצ'אנדלר.

    וברצינות, עם יש מאמן שיכול להפיק את המירב מההרכב החדש של דאלאס, זה קרלייל (שצריך לקבל מתנה גדולה מוינס אחרי פרוייקט שיקום והסבה מוצלח שסידר לקארטר חוזה נאה בממפיס).

  7. דאלאס פספסה את הפלייאוף ב 2013 בגלל שנוביצקי החל את העונה פצוע . היה לו קטע עם זקן שהוא גילח רק שדאלאס הגיעה למאזן חיובי ( זה קרה במחזור האחרון )
    פרסונס יכול לעשות את ההבדל העונה ומונטה אליס אחד מהשחקנים האנדרייטד שיש , אולי בגלל הנטיה לעשות שטיות .
    אולי הגיע זמנו להיות אולסטאר
    קרלייל יכול לחנך את פלטון ולייעל את משחקו בכל מקרה גם דווין האריס מסוכן מאוד

    אחלה פוסט

  8. לדאלאס תהיה קבוצה מצויינת השנה, יחד עם כל קבוצות המערב בערך.
    תכלס לייקרס כנראה החלשה במערב וגם היא יותר טובה משנה שעברה (אם קובי יהיה בריא).
    אין סיכוי לדעת אילו קבוצות יעלו לפלייאוף השנה, רק מקומה של סן אנטוניו מובטח בגלל הכישוף של פופ

  9. פלטון וצ'נדלר בחמישייה וזה כבר מוריד 70 אחוז מהחוזק שלהם.

    החוזק הכללי יבחן ביכולת המחליפים של צנ'דלר ובמקרה של פלטון האריס ונלסון.

    ועדיין לא מתלהב מהחמישייה הזאת.
    יותר מדי וטרנים.

    הם לא השתפרו בהרבה(אם בכלל) מאותה דאלאס של שנה שעברה.

    1. לפחות וויגינס ובנט הם ברמת הפוטנציאל. קודם שיוכיחו את עצמם בעונה הסדירה, אחר כך בפלייאוף, ואז ישמרו על יציבות.

      בשלב ההוא הם יהיו מועמדים.

  10. קיץ מוזר בדאלאס.
    ראשית כל, אני חייב להביע את הערכתי לקיובן שבאמת עושה את כל מה שהוא חושב לנכון כדי לחזק את הקבוצה.

    בנוסף, הוא ממש שיחק אותה עם החחתמה של נלסון (שתוך כמה משחקים יהיה הרכז הראשון של הקבוצה), ג'פרסון במחיר מציאה, כנ"ל לגבי אל פארוק אמינו שלמיטב ידיעתי חתום בקבוצה, וכמובן, דירק נוביציקי ב 8 בלבד לעונה.

    עם זאת, הטרייד עם הניקס מזוויע. הוא הפסיד בהתערבות לפיל ג'קסון או משהו כזה? בנוגע לבחירות הדראפט, אין מה לעשות, מי יודע את מי דאלאס הייתה בוחרת. בחירת הדראפט המוצלחת האחרונה שלה הייתה ב 2006 (ג'יי ג'יי בריאה).
    פלטון רכז חלש מאוד. צ'אנדלר? לא יודע מה עובר עליו. מאז ההשפלה שקיבל מרוי היברט בפלייאוף הוא נראה טוטאל לוס.

    על החוזה של פארסונס כבר קשקשנו מספיק. חובת ההוכחה עליו.

  11. דאלאס מנסים להרכיב פאזל שמתבסס על ווטרנים ושחקנים שמתאימים לשיטה, חידת היום – לאיזו קבוצה זה הצליח?
    גם בוריס דיאו נחשב לפני שנתיים לשחקו גמור, צ'אנדלר סבל מפציעות עוד כששיחק בהורנטס עם פול.
    לדאלאס יש בעלים שרואה את מה שקורה בליגה ומבין שצריך להרכיב פאזל שהבסיס שלו הוא שחקנים שאפשר לסמוך עליהם, ולא בהכרח סופרסטארים. הם לא מתעקשים לשלם יותר מידי ומחזקים את העמדה שהפכה לחשובה ביותר בנבא של היום: המאמן.
    בעיני חוץ מקליבלנד זו הקבוצה המעניינת ביותר בשנה הבאה, כשהשאלה המרכזית היא כמה טוב יכול עוד מונטה אליס להיות, ועוד: האם נוביצקי יתן עונה דומה לקודמת והאם צ'אנדלר יהיה בריא. אם שלושתם מתחברים הם יגיעו רחוק בפלייאוף.

  12. קבוצה שרוצה אליפות חייבת שיהיה לה רכז אחד נורמאלי לפחות (מיאמי של וויד ולברון הייתה מקרה מיוחד), הם הולכים להתגעגע לקדלדרון.

  13. תגיד דוק,
    מתי תתחיל לתת קרדיט לכתבות אותם את משכתב?

    אבל עדיף ככה, ראינו שכשאתה מעלה מידע מזכרונך העמוס,
    אתה כבר לא ממש זוכר מי נגד מי. ע"ע BEAT LA .

  14. לא כל כך בטוח שדאלס תגיע לפליאוף השנה , דאלס נחלשה לעומת שנה שעברה ,כמו שנאמר פלטון וצנדלר הם השחקנים הפותחים המצב גרוע , מה גם שקרטר מריון וקלדרון עזבו , הבטוחות בפליאוף סאן אנטוניו אוקלהומה קליפרס גולדן סטיט על 4 המקומות הנוטרים יתחרו יוסטון דאלס פיניקס ממפיס ניו אורלנס פורטלנד הימור שלי פיניקס ואחת הטקסניות בחוץ .
    לגבי קליבלנד יש להם שם עוד הרבה עבודה בבנייה של הקבוצה , בכל מקרה לא רואה את ויטרס ובנט נשארים , ממש לא מתאימים לקבוצה , ויטרס מחפש רק תסל ובנוי על חדירות ,ובנט 4 נמוך ולא הכי קשוח , בטוח שיהיה עוד טרידים , אבל כמו שזה נראה לאב יגמור בקליבלנד אם גם לברון וגם לאב רוצים לשחק יחד זה יקרה , הכל עניין של זמן ומחיר .
    נכון לעכשיו כל קבוצות המערב לא התחזקו כלל רובן אפילו נחלשו

  15. אליס אנדרייטד. עונה מצויינת, ובפלייאוף, מול הפופוביצים, הוא היה בלתי עציר. זורם, חד, קולע. צעד אחד לפני השומר שלו, בשני המובנים.

    כיף לקרוא כתבות כאלה מנחם, רק משהו שלא כל כך הבנתי

    "הפלח? פיתח שיטה מסובכת המובנת רק לו, אבל הוא לקח איתה אליפות"

    ס"א משחקים משחק מסירות, טיקי טאקה של כדורסל, שבו הכדור זז מהר מיד ליד עד שמוצאים שחקן עם מצב נוח לזרוק, או לחילופין חודרים ומוסרים מספר פעמים כשהחדירות מתחילות מיד אחרי המסירה כדי ליצור יתרון. שווה לשים לב לזה אף קבוצה אחרת לא עושה את זה.
    כמובן שיש בידודים ופיק אנד רול, כשטימי חוסם בהתקפה מהטובים בליגה (כמעט תמיד סוויץ', אי אפשר לעבור בכוח)

    ובהגנה, הגנה ספרדית, חילופים רק כשאין ברירה, יוצאים לכל זריקה עם יד, צבע צפוף.

    זה לא מסובך או לא מובן, זה פשוט פשוט.

      1. כדי להבין אנחנו צריכים הסבר, זה ברור.
        כשאנחנו לא מבינים ההסבר לא היה מספיק או העניין היה מורכב מכדי שנתפוס אותו.
        אלה הנחות המוצא.
        מובן מאליו גם שמאמנים בליגה הם חכמים ומוכשרים, ואם הם לא הצליחו לפתור משהו, הרי שהם לא הבינו אותו, משמע העניין מורכב ומסובך לאין שיעור.
        אבל אולי זו טעות? מה אם תכנית המשחק של הפופ פשוטה להפליא וסודה לא טמון במורכבותה אלא במקום אחר?

        איפה קבור הכלב שהביא חמש אליפויות לספרס על פני שלושה עשורים?

        אם תשאל את מנחם הכלב לא קבור אלא עומד בחליפה ליד הספסל של סן אנטוניו. אבל הוא משוחד.

  16. חוץ מפוינט גארד, כל העמדות בדאלאס די בסדר. פלטון ונלסון הם שניהם הרבה מעבר לשיא( גם בשיאם הם לא היו אול סטארים), וזה יגרום לדאלאס בעיות. גם ההגנה תספוג מכה אחרי שמריון יעזוב(לדעתי ילך ליוסטון). הההתקפה שלהם תביא אותם למקומות 6-8 במערב, אבל לא מעבר לזה. הם ללא ספק יהיו קבוצה מעניינת ששוה לעקוב אחריה.

    1. ג'מיר נלסון בשיאו היה אולסטאר, נבחר, לא זוכר אם שיחק או נפצע. קלע 27 נקודות ממוצע למשחק נגד הלייקרס של שאק וקובי בעונה הרגילה לפני שנפצע וגמר לאולנדו את הסיכויים לאליפות (חזר לא בכושר לגמר)

  17. כתבה מעולה! עושה חשק שתתחיל כבר העונה.

    לדעתי שאלת המפתח היא דירק. הוא בן 36, ואם גם יראה ככה סיבוב ראשון יהיה הישג. מונטה אליס הוא לא פרנצ'ייז פלייר של קבוצה עם שאיפות אמיתיות, לדעתי.

  18. ניתוח מצויין. דאלאס כרגיל תהייה בפלייאוף. דירק ימשיך להיות השחקן הטוב בליגה לפחות עוד עונה. שאר השחקנים צריכים להביא יר
    יכולת טובה ומשמעת. צנדלר יותר טוב מדלמברט.
    השאלה הגדולה היא האם נלסון+פלטון זה יותר מקלדרון. אני חושב שלא.
    בכל מקרה, עם דירק יש תמיד סיכוי לאליפות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט