"מוריד הגשם" – הסוכן מאחורי הטרייד של הארדן / מאת עידו מוריה

מוריד הגשם: הסוכן שמאחורי הטרייד

מאת עידו מוריה

מי באמת שולט ב NBA? מה הדלק שמניע את הטריידים?

ג'יימס הארדן לא ימשיך ב OKC. אבל מה הסיבה האמיתית? האם הארדן לא חושב ש OKC יכולה לזכות בתואר? או יכול להיות שהוא מפחד לפשל שוב במעמד משחק הגמר? יכול להיות שהאגו שלו שואף להיות שחקן מוביל?

הכל שטויות. הארדן חתום אצל המגה סוכן רוב פלינקה. למי שלא מכיר פלינקה מתמחה בהחתמת בחירות דרפט גבוהות והוא תמיד משיג להם את חוזה החלומות שלהם, שבדרך הוא מסבך לאוהדים את החיים ומרושש את הקבוצה. ככה זה עובד:

הארדן קיבל הצעה על 52 מליון דולר להארכת חוזה ל 5 שנים, וצלצל להתייעץ עם הסוכן שלו רוב פלינקה. פלינקה עשה סיבוב קטן בטקסס והבין שיוסטון דאלאס ופניקס ממש בעניין. יוסטון כבר יצרה קשר עם OKC והציעה טרייד. רוב פלינקה עף ביום שבת מ LA ל OKC והסביר ללקוח שלו שהוא יכול להשיג לו 16 מליון בשנה לעומת ה 10 מליון שהוא יקבל אם יחתום על ההסכם ב OKC. לכולם היה ברור שאחרי יום רביעי ג'יימס הארדן מקבל חוזה ל -5 שנים. השאלה רק אצל מי…

פלינקה נכנס לפגישה עם סם פרסטי הבעלביית של OKC ואחת המנהלים הטובים בליגה ונתן לו הצעה נגדית ל 60 מליון. סם פרסטי, עם כל הכבוד להארדן, כבר בישל טרייד עם יוסטון, כנראה הפרייארית הרשמית של 2012, והוציא ממנה טרייד על 2 שחקנים ובחירות דראפט כולל הבחירה שהועברה לטורנטו. ביום שבת בערב ג'יימס הארדן קיבל הצעה משופרת על 54 מליון דולר ל 5 שנים. פלינקה צלצל במקביל ליוסטון ואמר להם שהארדן מתקרב. פרסטי במקביל צלצל ליוסטון בילף ואמר שהוא משאיר אצלו את הבחור עד סוף השנה או שיוסיפו לו עוד בחירת דראפט. יוסטון בלעה את הבלוף. הארדן עובר לטקסס. שלא לציטוט החוזה שלו יהיה 16 ממליון דולר לשנה בחמש השנים הקרובות. או שעל תקראו לרוב פלינקה מוריד גשם!

ג'יימס הארדן עובר ליוסטון-סיקור מיוחד

מי שמכיר את רוב פלינקה יודע שהדיל הזה קטן עליו. למה לברון היה צריך לעבור מעיר הולדתו למיאמי בשביל לזכות באליפות אתם יודעים? בוזר היה שייך לקליבלנד. ביחד עם לברון הם היו איום אמיתי אבל בוזר לא נשאר בקליבלנד. קליבלנד דווקא הבטיחו לבוזר את חוזה המקסימום שיכלו להציע ב 2004. 41 מליון דולר ל-6 שנים. בוזר שהיה בשנה האחרונה שלו הבטיח "כן". פלינקה טס מהר לבדוק אפשרויות והוציא אופציה מיוטה על 68 מליון!!! בוזר התחרט ועבר למורמונים באחת העסקאות המסריחות שבוצעו איי פעם. פלינקה התפטר מהמשרד שלו ולהלך לייצג את בוזר בלעדית, שנתיים אחר כך פלינקה החליט שהוא יכול לעשות על בוזר החמדן עוד קצת כסף, שבר את החוזה והעביר את הלקוח שלו לשיקגו תמורת 75 מליון דולר ל 5 שנים.

רוצים עוד?

מי מבקש כל שנה טרייד והסוכן שלו אומר – " קובי בריאנט בשל להמשיך הלאה?" (התשובה בגוף השאלה…). 134 מליון דולר ל 7 שנים ( 19 מליון לשנה) זה החוזה שהוא ביקש לעזוב!

שנה שעברה הליגה נכנסה להקפאה, מה פלינקה עושה? נבחרת חלומות של בחירי ה NBA מהמשרד שלו (בוזר, בריאנט קיימן הארדן ..) קובעים טור בסין למשחקי ראווה. קובי כמעט חותם בבולוניה.. כשכבר מותר לעשות דילים 2 לקוחות שלו אריק גורדון, וכריס קיימן עוברים מלוס אנג'לס קליפרס לניו אורלינס תמורת חוזים הרבה יותר מידיי גבוהים.
סך כל המשכורות שמושלמות ל 18 הלקוחות במשרד של פלינקה LANDMARK SPORT AGENCY מגיע ל 621 מליון דולר… לא פלא שאפילו קווין דוראנט חתם אצלו במרץ האחרון.
בשבוע הבא.. אני חוזר לעניינים מקומיים. ביום שלישי יש לנו יום חופש רישמי עקב… מרוץ סוסים. אני אביא תיאור של השמלות באירוע.. הכל כמובן בתנאי שארי גולד לא ישכנע את בוזר והדוראנטלה להצטרף להארדן ביוסטון.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. המספרים לא נכונים.

    ההצעות של אוקלהומה להארדן (52 מיליון, ואח"כ 54 מיליון), הן ל 4שנים. הם לא יכולים להציע יותר שנים, ואלה הצעות גבוהות מאד כשהמקסימום שלהם הוא 60.

    ליוסטון יש אפשרות להציע יותר – 5 שנים וכ-80 מיליון, ואומרים שזו באמת ההצעה שהם יתנו לו.

    לדעתי זה לא דבר חכם כי יש להם אפשרות להשוות כל הצעה שהארדן יקבל בקיץ הבא (וההצעות האלה יהיו מוגבלות ל 4 שנים), ואני הייתי מציע לו חוזה מקסימום שכזה (4 שנים) כבר עכשיו, אבל לא 5.
    אין טעם לנהל מלחמת מחירים נגד עצמם.
    אבל כאמור השמועות הן שהם כן יתנו לו 5 שנים.

    ונכון שלסוכנים יש המון כח בנבא, ובטח לפלינקה, אבל אתה קצת מגזים בתיאורים שלך ולא תמיד מדייק בעובדות (למשל בוזר – הוא שיחק את מלוא 6 השנים של החוזה שלו ביוטה, ואז פשוט בחר לחתום כשחקן חופשי בשיקגו – לא הוא ולא פרלינקה שברו את החוזה שלו ביוטה).

    בלי שום קשר – מה שהיה עם קליבלנד היה אפילו עוד הרבה יותר מסריח מאיך שתיארת –
    לקאבס היתה אופציה מאד זולה על בוזר לעונה הבאה – כ 700 אלף דולר בלבד – כי הוא היה בחירת דראפט מאד נמוכה (גניבה במקום 35).

    הם הציעו לו לבוא לקראתו, לוותר על האופציה הזו (מה שטכנית היה הופך אותו לשחקן חופשי מוגבל מאותו רגע), ובתמורה הוא יחתום איתם על המקסימום שהם יכלו להציע לו בהתחשב בתקרת השכר שלהם – משהו כמו 40 מיליון ל 6 שנים אם אני זוכר נכון – כלומר הם בעצם הציעו לו לסדר אותו כלכלית לכל החיים בתמורה למילה שלו שיחתום איתם על החוזה הזה.

    בוזר אמר כן, הקאבס הפכו אותו לשחקן חופשי, אבל אז יוטה שהיה לה מקום בתקרת השכר, הציעה לו חוזה ענקי של 68 מיליון ובוזר עשה את אחד המהלכים הבזויים בתולדות הליגה וחתם ביוטה.
    לקליבלנד היתה אפשרות טכנית להשוות את ההצעה, אבל זה היה רק תיאורטי והיה כרוך בשחרור שחקנים כדי לפנות מקום תחת תקרת השכר רק כדי להחזיק שחקן ששיקר להם בפנים עם כל המשמעויות שיש לזה גם מבחינת האוהדים…
    קליבלנד מן הסתם בחרו לא לעשות את זה…

    האם לפלינקה היה בזה חלק ? ברור שכן, אבל בסופו של דבר זה קם ונפל על האופי של בוזר, והנכונות שלו לדפוק אנשים שנתנו לו את ההזדמנות של החיים שלו.

    1. דדי – על פני השטח אתה צודק. אסור להציע לו חוזה ליותר מ-4 שנים. וזה בדיוק הגדולה של פלינקה. שאין חוזה אבל יש סיכום.

      אני גם חושב שמתי שפלינקה זומן לחתום על החוזה של ה-52 מליון באוקלוהומה הוא כבר ידע על 80 מליון שיש לו ביד מיוסטון. אחרת למה שישכנע את הארדן ללכת מקבוצה שנותנת לו בערך אותו דבר לקבוצה חדשה לגמרי?
      עמלת סוכן ועמלת העברה!

      בכל אופן בשנת 2017 נדע עם החוזה היה ל 4 שנים תמורת 60 מליון בלבד או שהוא יקבל הארכה ב 20 מליון לשנה….

      1. אתה תדע אם החוזה הוא ל 4 או 5 שנים ברגע שיחתם – ביומיים הקרובים, ואני עדיין חושב שזה כנראה יהיה 5 שנים, אבל לא 100% בטוח.

        ולא משנה מה פלינקה ידע לגבי מה יוסטון מוכנה להציע להארדן עכשיו (ואגב, זה חמור מאד אם הוא ידע כי אסור לו בכלל לדבר איתם על זה, זה עלול לעלות לו ביוקר אם ידלוף מידע על זה. לדעתי זו היתה בעיקר הערכה. פשוט לא שווה לו את הסיכון לדבר איתם) – כל מה שחשוב כאן זו העמדה של אוקלהומה.

        אם הם היו רוצים – הארדן היה נשאר בקבוצה בלי חוזה בכלל מעבר לעונה הקרובה, וגם אחר כך היתה להם זכות השוואה על ההצעות שלו למשך קיץ אחד.
        אז פלינקה לשיטתך גם שם את הארדן בסיכון אדיר של לשחק עונה שלמה בלי חוזה עתידי במקום להבטיח לעצמו 54 מיליון דולר כבר עכשיו.

        אני חושב שזה יותר אגו מכל דבר אחר כאן, אבל כך או כך הדיל כבר קרה.

        מה שכן יכול להיות ואפילו הגיוני, זה שיוסטון התנו את הטרייד בזה שידברו קודם עם הארדן או פלינקה כדי לרחרח לגבי הנכונות שלו לחתום איתם על הארכת חוזה, כשבהחלט ברור שמדובר במקסימום – וכאמור נדע תוך יומיים אם מדובר ב 4 או 5 שנים.
        זה כבר לא משנה יותר מדי…

  2. הנה!
    אלה הכתבות שאני אוהב לקרוא באתר,מאוד מושקע,ועל נושא שלא כל כך מדברים ומכירים אותו.

    היה מאוד מעניין לקרוא את הכתבה ותמשיך להביא כאלה.

  3. תודה רבה , כתבה טובה מאוד
    מדהים כמה יש שבחושים בליגה ולא יודעים עליהם
    נ.ב. שכחתי בכלל שהוא הבחור שאחראי לטרייד הממש
    נבזי של בוזר

  4. היו קצת אי דיוקים בפוסט אבל סך הכול היה מאוד מהנה לקרוא ואין ספק שיש הרבה מהאמת. בסופו של דבר כולם עשו מה שטוב עבורם ופרסטי עם טרייד מטורף! יוסטון פשוט חולי נפש לבצע כזה מהלך נואש… אגב לא קשור אבל ארסנל חזרה מ 0-4 ל 7-5 לטובתה!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט