הסיפור הבלתי ייאמן על דסטין בראון

דסטין בראון נולד בגרמניה לאם גרמנית ואב ג'מאייקני. כילד דסטין נרשם למועדון הכדורגל ובדרך הוא עבר ליד מגרשיי הטניס. בגיל 10 הוא ביקש מההורים לשחק טניס ולמרות שלא היה הרבה כסף בבית בראון הם אמרו כן.

דסטין המשיך להתאמן ב-2 התחומים עד שאולץ לבחור. בגיל 16 דסטין התחייב לטניס, הרבה בגלל שהוא לא רצה לשלם על טעויות של אחרים…

שדסטין הגיע לגיל 21 הוא הגיע לגיל שצריך לקבל החלטות בחיים. כסף או ציונים לאוניברסיטה לא היו להם דירוג לקבל תמיכה מההתאחדות לטניס הגרמנית או הג'מיקאנית לא היה לו אז ההורים הציעו לו לקנות לו קומביואן. דסטין לו היה צריך לחשוב על זה יותר מידי והלך על זה.

בגיל 21 בלי דירוג  מאמן או כישרון יוצא דופן דסטין יצא לעולם הטניס המקצועני. סבב הטניס של ה ATP מורכב ממאות טניסאים שנלחמים על הדירוג שלהם שבוע אחר שבוע והמוני טורנירים קטנים שבהם אתה מביא את הכדורים של עצמך אבל הם שווים 10 נקודות דירוג.

דסטין התחיל לסגל לעצמו שיגרה של רישום לטורניר, במידה והוא אושר הוא היה מקבל 170 יורו דמיי השתתפות. דסטין היה נוסע בכל אירופה לטורניריי פיוצ'ר זניחים מנצח או לו כבר היה לו 170 יורו בשביל דלק לטורניר הבא. בקומבי וואן היה לו את המיטה שלו והמחשב שלו להמשיך את שיגרת חייו.

דסטין נעצר על 1.96 ס"מ  ובעקבות שחקנים אגריסיביים כמו בוריס בקר ופדרר שזרח בתקופה שבראון התחיל הסגנון של בראון התקבע על סרב וואלי ואגרסיביות בכל מכה. הסגנון הזה תפור בדיוק על איטרייה ארוכה כמו בראון שאין לו שום כשרון יוצא דופן לטניס…  המשחקים שלו פשוט קורים מהיר ונגמרים מהר.

בשנת 2009 הגיע הפריצה הראשונה שלו, כמה ווילד קארד לטורנירים בגרמניה ואיסוף נקודות בסבבים הראשונים הביאו לבראון מספיק נקודות לפרוץ למאייה השנייה. לכם זה לא אומר כלום אבל זה אומר שבראון עבר מסבב הפיוצר לסבב הצלנג'ר המשני  שם כבר יש 100 נקודות לחלק ונקודות מהסיבוב השני לתת.

בראון עדיין לא עשה כסף רציני אבל מוסר טורנירים גבוהה והמון משחקים מול יריבים שונים חידדו את הסגנון שלו. בראון למד שנגד המפציצים של סבב הגברים כדיי להגן בחבטה מהמפרק ולנצל את המהירות נגדם. לפעמים זה מצליח וגם שלו זה מקצר את הנקודה עוד יותר.
בראון היה מדורג מספיק גבוהה ללכת לסיבובי המוקדמות של טורניריי ה ATP.

הפריצה למאייה הראשונה הגיע לכמה שניות בשנת 2010, אבל בשנת 2013 דסטין עבר את שלושת סיבובי המוקדמות בוימבלדון ונכנס להגרלה הראשית. בסיבוב הראשון נצחון על גרסייה לופז סיבוב שני נצחון על לייטון יואיט הגדול.

www.youtube.com/watch?v=FMzETqGPA3E

בראון בפירוש מתעלם מכל מהלכי ההגנה ותיסכל את יואיט את מהלכי חסימת כדור מהירים שלא נתנו ליואיט זמן לנשום. זה היה אחד המשחקים שבו כל הווינרים של בראון נכנסו ואחד המשחקים המהנים שצפיתי בהם!

בראון אומנם הפסיד בסיבוב הבא אבל התקשורת העולמית התחילה להתעניין בו. כמה דברים שדסטין בראון עשה אחרת… סרב וואלי בשנת 2013, אבל כמה אמונות תפלות שדסטין הביא עימו מיימי הקומביוואן שלו היו סנסצייה.

בראון משחק טניס רק עם כדור אחד כזכרון ארוך ליימי הפיוצ'ר שלו. דסטין ייכה סרב . יחקה לנער הכדורים ויבקש את הכדור שלו עוד פעם. בנוסף לדסטין יש ראסטות ארוכות ושרוכי נעליים זרחניים. ונעליי הספורט שלו מורכב מנעליים בצבעים זרחניים שונים… כשהוא שמח אחרי ווינר מוצלח הוא גם רוקד ריקוד נחמד. בסוף שנת 2013 בראון נכנס באופן קבוע למאייה הראשונה וסגר שנה על $76000 זכיות בפרסים!

בשנת 2014 לדסטין בראון המשיך המזל המטורף . כבר היה לו כסף בבנק והתקשורת התחילה לעקוב אחריו, בראון התחיל לראות עולם ולעלות על מטוסים. טורנירים בדוחא, מקסיקו ויוסטון. נצחונות על מדורג  טופ 10 כאיזנר! רבע גמר בדוחא ויוסטון ועוד נקודות דירוג…

כרגע בראון מחזיק בדירוג של 86 ובשבועות הקרובים עד וימבלדון אין לו נקודות להגן, לכן התחנה הבאה היא נבחרת הדיוויס של גרמניה .

מי שלא מכיר דסטין בראון מחזיק בווינרים הכי משוגעים בטניס… כדאי לעקוב – הטניסאי הג'מייקאני הראשון .

https://www.youtube.com/watch?v=jOXp7AhCAPQ

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. סיפור מאד נחמד, מה שבאמת טוב זה שהוא קורה עכשיו וכל אחד שרוצה יכול לעקוב בזמן אמת.

    תמשיך להביא לנו פנינים כאלו עידו.

  2. אחד הדברים שאני הכי מקלל את עצמי עליהם הוא שאני לא עוקב אחרי טניס קצת יותר.
    בווימבלנדון אני מאמין שתהיה פה בבלוגים החיים ותכניס אותי לעסק.

    1. כדאי לך אייל. טניס כמו כדורסל NBA צריך להבין את הפתיחה לטבעת ומאיפה אפשר לתקוף וגם איזה קווים צריך לסגור.

      זה יכול להיות משעמם שיש שחקן דפנסיבי שרק מחסל אפשרויות של היריב, אבל טניסאים כמו של בראון שהולכים על וינרים גם באחוזים נמוכים או הצמרת של הטניס שכוללת עכשיו את 2 השוויצרים שהם קודם כל התקפה זה הופך את הטניס להרבה יותר מסעיר. מסעיר כמעט כמו קריקט 20/20 !!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט