20 מסקנות, לקחים, וכמה ציונים / מנחם לס

מסקנות, דעות, לקחים, וכמה ציונים 

1. הרוקטס נכנסים לפניקה ככל שהמשחק קרב לסופו. במשחק אמש הם הובילו ב-8 עם 8.5 דקות בשעון, אבל כשהבלייזרס החלו לצמצם, והכדור היה בידי הרוקטס, הם לא ידעו בדיוק מה לעשות: להתקיף או לשמר. היה להם רק אסיסט אחד ב-8.5 הדקות הללו, ולכן ההארכה לא באה לי בהפתעה.

2. הכדור מקפץ לשני הצדדים. פעם אתה מנצח ופעם אתה מפסיד. משחק אחד אחרי שג'רמי לין גנב כדור חופשי ועם הכדור שנפל לידיו הוא הביא נצחון, הפעם הוא איבד את הכדור שהביא לבלייזרס את ה-GO AHEAD BASKET בחצי הדקה האחרונה כי הוא החליט לכדרר בתוך תנועה, איבד כדור, ומו ויליאמס קבר את השלשה. ככה זה: פעם המזל אתך ופעם נגדך. אנחנו מדברים על "טקטיקות" ושוכחים ש-'אמא מזל' היא עדיין שלטת בעניינים בגדול.

3. בינתיים הפוינט גארדים של יוסטון מובלים לטבח ע"י דמיאן לילארד. ביום ראשון היה MISMATCH כשהוא לקח את פט בברלי לבית המטבחיים. הוא היה חולה לפני כן והחמיץ את כל הדאונטאונים שלו. הוא לא קלע נקודה אחת בכל החצי השני. ג'רמי לין שם 1 מ-6 שאולי טוב לטייוואן אבל לא לפלייאוף ב-NBA, כולל איבוד הכדור ששבר את גב הגמל. מנגד ללילארד היה 23 דפיקות עם 8 מסירות ורק שני איבודי כדור.

4. בסידרה הזאת אף הפרש לא בטוח. יוסטון איבדה בחצי השני פעמיים הפרשי דאבל-דיג'יטס. היא גם איבדה הפרש 2 לטובתה, כדור בידה, ו-33 טיקים לסיום. גם לבלייזרס היתה פאדיחה שכמעט הסתיימה באסון כשעשו פאול על טרוי דניאלס בשעת נסיון לשלשה עם 8.9 טיקים עם 4 נק' הפרש. זה הירשה לרוקטס לעשות מהמשחק "ONE POSSESSION GAME" שרק איבוד הכדור של פט בברלי באמצע המגרש עם 2.9 טיקים מנע הפסד שהיה יכול להיות איום.

5. טרוי דניאלס, שבמשחק השלישי נפל לרוקטס כמעט מהשמיים, הוא עתה "האיש הששי" הרשמי של הרוקטס שהם יכולים לסמוך עליו. הם ניסו את פרנציסקו גרסיה, עמרי כספי, וג'ורדן המילטון, עד שמקהייל כנראה מצא אחד שהוא יכול לבטוח בו. במשחק ביום ששי הוא נתן להם 17 נקודות, והפאול שעשו עליו עם 8.9 טיקים הפך מ-4 הפרש להפרש של 1 כשהוא בקור רוח קובר את כל השלושה, ובכך נתן לקבוצתו סכוי לנצח.

6. למרכוס אלדרידג' שוב חזר להיות 'האיש שהרוקטס לא יכולה לעצור' כשאחרי שני משחקים אדירים הוא נתן משחק בינוני, ואז חזר כמו גדול בשלישי. הוא השיג את נקודותיו כשחייב היה. הוא קבר 12 מ-23 ל-29 למרות שרוב המשחק שמו עליו שמיכה של שני שומרים. הוא קבר כמה חצאי-מרחק עם היד של אסיק ממש בפניו. בשלישי הוא קבר שוב ושוב חצאי מרחק מ-5 ו-6 מטרים ל-13 נקודות. ה-10 ריבאונדים שלו במלחמת 'אחד-נגד-אחד' נגד האוארד ראויים להערכה מיוחדת. אני לא בטוח אם הייתי נותן לו "A" על משחקו, אבל "A-" על בטוח!.\
7. דמיאן לילארד

 

זה לא היה משחק-על של דמיאן, רק משחק טיפוסי.אבל משחק טיפוסי היום שלו שווה נצחון כמעט כל פעם. הוא היה נפלא מעבר לקשת, 5 מ-7 שהיה נותן לו ציון עליון, אבל הוא פישל עם 1 מ-6 בתוך הקשת. ס"ה 6 מ-13 ל-23 נק', ו-8 DIMES (אסיסטים). הוא גם קבר 6 מ-7 מקו המתנות, אבל הפריצה הנהדרת שלו לא היתה שם אמש. 

8. כוכב הערב של הבלייזרס היה ניקולאס באטום. הצרפתי רשם 25 חיצים, 6 קרשים, ו-6 אסיסטים. היה רק 2 מ-7 מאחורי הקשת, אך אחד מהם היה הגדול שקבר בהארכה. 13 מחיציו נתקעו ברבע הרביעי הקריטי בו קטעה הבלייזרס יתרון דאבל-דיג'יטי של יוסטון, ובאטום היה האיש שהיה אחראי יותר מכל אחד אחר על כך!

9. הגבור השני (השלישי היה אלדרידג') היה השוטינג גארד ווסלי מת'יוס. השחקן שנעלם התקפית במשחק השלישי בא בגדול ברביעי. 21 חיצים ב-8 מ-15, וקרציה בפניו של הארדן משך כל המשחק. שני הדאונטאונים שלהם חיסלו ליוסטון את הנשמה כי באו ברגעים קשים. הרגע הגדול שלו היתה ההשתטחות בהארכה בה גנב את הכדור מדווייט האוארד.

10. רו8בין לופז עשה את שלו ב-33 הדקות ששיחק עד שיצא. הוא לא שחקן התקפה גדול, אך בכ"ז תרם 6 נק', והעיקר 11 ריבאונדים גדולים שחסמו את הצבע תחת הסל לשני ענקי יוסטון. הוא גורם לדווייט האוארד להשתין דם על כל ריבאונד וכל סל, ובזאת גדולתו. הוא עושה מעל ומעבר מה שאלוהים נתן לו, ועל כך מגיעות לו כל המחמאות.

11. האיש הששי מו ויליאמס הוא קרציה בן קרציה.

 

הוא לא היה כזה יעיל ב-24 הדקות ששיחק, אבל מו כזה נברא ע"י אלוהים להציל אותך ממצבי ייאוש. וזאת הוא עשה שוב עם השלשה שקבר, החשובה ביותר בסרייה עד עתה. כן, הוא היה 1 מ-6 מה-3, אבל זאת שניכנסה הצילה לבלייזרס את היום. בקיצור – מו ויליאמס הוא הוינר האופטימלי, ונכס לכל קבוצה!

12.  למרכוס אלדרידג' שוב חזר להיות 'האיש שהרוקטס לא יכולה לעצור' כשאחרי שני משחקים אדירים הוא נתן משחק בינוני, ואז חזר כמו גדול ברביעי.

13. דחף גדול – במידה מסויימת בלתי מצופה – בא מניקולאס באטום שהיה השחקן הבלייזרי הטוב ביותר במשחק הרביעי – לדעתי טוב יותר מאלדרידג' – עם 25 נקודות ומשחק הגנה פנטסטי.

14. ג'יימס הארדן חזר להיות טוב מאד עם 28 נקודות, אבל משום מה ישנה הרגשה שנקודותיו לא באות תוך כדי שטף המשחק. גם 9 מ-21 ו-3 מ-11 מאחורי הקשת  לא ישימו לו כתר על הראש. אבל בכ"ז היה זה משחקו הטוב ביותר בסידרה עד עתה, וסביר להניח ששיפור קל נוסף במשחקו, וליוסטון יש את המשחק החמישי, ואז הששי בפורטלנד יהיה על כל הקופה.

15. דווייט האוארד המשיך לחפש את משחק ההתקפה שלו במשחק הרביעי. ראית זאת בברור ברבע הרביעי כשהוא ניסה להיכנס שוב ושוב לפוסט. הוא היה טוב עם 7 מ-14, כולל הסל שהביא לשוויון בזמן החוקי עם 3.6 טיקים בשעון. היכן הוא ניכשל? בזה שהוא לקח רק 14 זריקות, ולא 24, כמו ששקיל היה לוקח; קרים היה לוקח, ווילט צ'מברליין היה לוקח כבר בחצי הראשון. הוא נתן משחק התקפה טוב, אבל לא מספיק טוב מבחינת כמות, לא איכות. האיכות בסדר גמור. הכמות לא מספקת. גם 11 מ-17 מ-'קו המתנות' הוא דבר סולידי מאד עבורו. כאן אין טענות. זה מה יש. גם ה-14 קרשים הוא מספר מקשים, אך כפי שאמרתי קודם, 20 מרשים יותר.

16. צ'נדלר פרסונס היה שחקן נוסף שהיה ברור לו שעליו לרומם את משחקו, או ש…הוא התחיל אגרסיבי מאד וקלע 12 ב-12 הדקות הראשונות. הוא סיים משחק סולידי של 26 ב-11 מ-18. לגביו אין שום טענות. הוא מעולם לא היה סופר-סטאר וגם אמש הוא לא היה סופר-סטאר. אבל הוא היה סמול פורוורד מאד מאד יעיל, שלעתים שיחק גם כפאור פורוורד, כשהוא קוטף שמיניית ריבאונדים.

17. הנסיון של משחק עם עומר אסיק כמגדל שני הצליח שוב עד שהוא חטף את הפאול השלישי שלו, ואז לא הרבה זמן אחריו את הרביעי. לכן הוא לא שיחק מספיק והסתפק ב-3 מ-5 עם 8 קרשים, מספרים די טובים למספר הדקות ששיחק. כשהוא שיחק הוא שימש מחסום טוב לטבעת, ואילו הייתי אפלטון, לא היו לי כל טענות לגביו.

18. ג'רמי לין ממשיך לפשל מיד אחרי שהוא עושה דברים טובים. אתמול זה היה החמצת לייאפס, החמצת שתי זריקות פתוחות לחלוטין מרחוק, ואיבוד הכדור עם 30 שניות שהביא לשלשה של מו ויליאמס, שכבר דברתי עליו. ס"ה? הופעה מאכזבת.

19. טרוי דניאלס חזר אחרי המשחק המצויין השלישי, עם עוד הופעה מאד מכובדת ברביעי, ובראשה ארבעה 'טריפלים' ל-1;7 נק' ב-21 הדקות ששיחק ב-5 מ-7 מכובדים. אם עמרי כספי היה עושה זאת, הוא היה היום בראש הכותרות. חבל ששחקן מליגת ה-D היה זה שעשה זאת במקוצמו. כנראה שמקהייל מצא את האיש שחיפש.


20. יוסטון נמצאת קבורה בחול עם רק ראשה מבצבץ בחוץ. 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. לי נראה שפורטל נד רחוקים 2 שחקנים טובים מהספסל בשביל ללכת עד הסוף נקווה שהם סוף כל סוף יצליחו תמיד חסר להם הגרוש ללירה

    1. These additional two subs will get them, maybe, to their conference finals. They can't go all the way because as much as I like lillard and Aldridge, they are simply not good enough to take a team all the way. To win this league you need a first class superstar, and they simply don't have one.

      1. אני לא בטוח בכך אברי, לילארד סהכ עונה שניה ובכל עונה רק משתפר כבר עכשיו הוא סופרסטאר( מסכים שלא מהלבל הראשון ) אם הוא ימשיך במגמת השיפור יחד עם אולדריג׳ זה שני סופרסטארים מצויינים. דבר נוסף אמנם לילארד ואולדריג׳ נופלים מוסטברוק ודוראנט אבל הסגל המשלים שלהם(בהנחה שיגיעו 2 מחליפים טובים) עולה בהרבה מאוקלהומה

        1. מתי בפעם האחרונה זכתה קבוצה עם סופרסטאר שלא מהליגה הראשונה? לדעתי רק דטרויט עשו את זה בעת החדשה, ולהם היתה קשיחות ואופי מיוחד שאין לבלייזרס.

    1. דניאל כבר התכוונתי לעקוץ אותך. זה היה אמור להיות שחור צהוב גדול כמו דבורת בומבוס ( ידעת שאני אנטומולוג? ) , אבל אז נזכרתי שאתה אוהד ניקס. זאת בעיה כפולה.
      ראשית, זה מעקר חצי מהאופציות העסיסיות מבחינתי, שכן אז אצא פוסל במומי. זה בשורוק כמובן.
      שנית, לרדת על אוהד ניקס זה במקרה הטוב נקרופיליה ובמקרה הרע התעללות בחסרי ישע.
      לכן דניאל אני שותק.

    2. הייתי חייב להגיע ל-20 נקודות, וחשבתי שאתם לא חכמים מספיק לשים לב אם אכתוב שלושה דברים פעמיים, כל פעם במילים אחרות. בפעם הבאה אסתיר זאת ביתר חכמה.

  2. הסיפור של הסדרה הוא המאמנים. הקבוצות די שקולות עם נטייה ליוסטון אבל בעוד סטוטס משתמש בכלים שלו בצורה מקסימלית מקהייל לא מצליח לעשות את זה.
    זה מאוד בולט בסוף משחק שם כל המהלכים הם בידודים. אבל גם במהלך המשחק. פארסונס היה אש מחצית ראשונה מחצית שנייה הוא לא השתמש בו מספיק. הווארד זה מיסמאץ' כל הסדרה הזאת כמו שאולדרידג' הוא מיסמאץ' אבל הווארד לא דומיננטי כמוהו. אין לי שמץ של מושג מה לין עושה כל כך הרבה על המגרש במשחקים שאני ראיתי הוא עשה בעיקר נזק. שייתן להארדן לרכז וישים את דניאלס כשוטינג גארד כשבברלי נח (מה גם שהשחקן הזה לא צריך כמעט לנוח, זה כשלעצמו מדהים). וכל זה עוד בלי לדבר על התקפות סוף משחק נוראיות חסרות כל יצירתיות.

    1. מסכים עם כל מה שאתה אומר למעט החלק של לתת להארדן לרכז. הארדן רק מחפש איך לזרוק או לחדור בעצמו. הוא לא מריץ תרגילים קבוצתיים. במקסימום הוא מוריד כדור להווארד (נדיר) או מוציא החוצה למישהו.

      1. הארדן יוכל לרכז מצויין אם מישהוא ילמד אותו וידגיש בפניו איך לעשות את זה. כרגע מכניסים לו לראש שהוא צריך לקלוע 40 כל ערב אז הוא זורק. אם יגידו שהמטרה שלו זה לנהל את משחק ההתקפה של יוסטון הוא יעשה את זה טוב לדעתי.

  3. הסיבה שהווארד לא לוקח יותר סריקות היא שחלק גדול מההתקפות של יוסטון מתחילות ונגמרות אצל הארדן. מכדרר מכדרר נכנס וזורק. סיבה נוספת היא לופז – כל עוד הוא היה על המגרש הוא עזר בסגירה של הווארד . כשהוא יצא בשש עבירות הצבע התפנה קצת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט