"פינת הכתב הצעיר המתחיל" – אוריה ארון כותב על כדורסל מזרחי נגד מערבי

הופס.קו.איל תמיד היה בית, ואיפשר גישה לעכברי NBA צעירים עם אמביציה לכתוב. הדוגמה הבולטת ביותר היא רועי ויינברג, אבל היו וישנם עוד. במאמרי צעירים אני לא נוגע, ולא עורך. רק מחליט אם הם מתאימים להכנסה. אני לא עורך בכוונה כדי שגולשים יקראו את החומר הנשלח כפי שנישלח, והם יוכלו להגיב ביתר יעילות לכתב הצעיר.

EAST VS WEST

מאת אוריה ארון

המזרח מול המערב,: המשחק של היחידים מול המשחק הקבוצתי.

תמיד זה היה נושא חם בnba ובשנים האחרונות זה אפילו התחזק עם שחקנים ענקיים וhall OF FAMERS עתידיים. כל קונפרנס מייצג שיטת כדורסל שונה המזרח האדום מייצג את שיטת היילייט עם משחק מהיר והתקפי מול המערב עם המשחק הקבוצתי והטקטיקה. בשנים האחרונות אפשר לראות שהמערב שולט אומנם הקבוצה הכי טובה היום היא ההיט אבל שאר המתמודדות הבכירות על הכתר [או הטבעת] הם מהמערב, [לייקרס, OKC, ספרס ואולי גם הקליפרס]

ופה אני מכניס מחקר קטן שלי [כל הנתונים הם מאתר הespn] מ25 TOP PLAYERS 13 שייכים למערב, נכון שזה לא ניצחון מוחץ אבל אחרי זה עשיתי דירוג של השחקנים, מה זה אומר? דירגתי את השחקנים שהשחקן ה25 בטיבו שווה נקודה, ה24 שתיים וככה הלאה. והתוצאות הם ניצחון מוחץ 174-151למערב אחרי זה עברתי לדירוג הקבוצות ושם דעותיי קיבלו תוקף מוחץ, 4 מ5 הקבוצות הטובות בעולם באות מהמערב וגם כן דירגתי את הקבוצות ופה המערב עוד פעם ניצחו 254-210

נתחיל במערב, כנראה שהשנה האלופה לא תצא מהמערב אבל המאבק שם יהיה נהדר לצפייה ועד השנייה האחרונה כל קבוצה תלחם בשיניים מול האחרות. תתארו את שוגר ריי, ג'ו לואיס, מייק טייסון, ורוקי מרציאנו נלחמים אחד מול השני כדי להתחרות מול מוחמד עליי וחוגרת האליפות. אני מאמין שהבנתם שהמטאפורה היא לקרב הגלדיאטורים שמצופה לנו מצד הלייקרס, הספרס, OKC והקליפרס.

בין הקבוצות האלו יש גם יריבויות גדולות:

היריבות הגדולה ביותר היא הדרבי על הסטייפלס סנטר ועל השליטה בעיר, אחרי מספר רב של שנים שבהם הקליפרס לא היו קבוצה רצינית. הגעתם של בלייק גריפין בדראפט ושל כריס פול הפכו את הקבוצה המקוללת לקונטנדרית רצינית. השנה המשחקים בין שתי הקבוצות האלו יהפכו להיות חלק מהמשחקים המרכזיים בליגה עם מקצה השיפורים של הקבוצות בעונת המלפפונים [כל הזכויות שמורות למנחם] אצל הלייקרס יודעים על הצירוף הגדול של סופרמן וסטיב נאש והפיכת החמישייה למסוכנת ביותר בעולם, אבל [ופה זה חתיכת "אבל"] יש לה ספסל שגם מכבי הייתה קורעת. ואצל הקליפרס התחדשו בלאמר אודום ובמאט בארנס שחצו את המסדרון בדרך לחדר ההלבשה השני ובעיקר ג'מאל קרופורד שלדעתי יהיה מועמד לשחקן השישי של העונה.

במערב יש עוד כמה יריבויות שיכולות לבלוט העונה, הקרב על טקסס בין המאבס-הספרס-ויוסטון, ובין הלייקרס לכל קבוצה במערב ובמזרח.

ההימור של הוא הלייקרס כאלופת המערב.

עכשיו למזרח, פה יש קבוצה ששולטת ועוד כמה שינסו לזנב בה.

אל תיתממו, הקבוצות פה לא יעשו להיט חיים קלים והם ינסו להפתיע ולהוציא מהם הפסדים, כל אחד מהסטארים פה רוצים לקבל את הכבוד בלהפיל את הזאב השולט פה והרבה מהקבוצות פה מסוכנות וילחמו בשיניים על מקום בפלייאוף הקרוב. אל תצפו לרחמים או כבוד פה כל שחקן יצטרך לירוק דם כדי לנצח את הקבוצות האחרות.
גם פה יש יריבויות ענקיות, אני רוצה להתמקד בקרב בין ההיט לסלטיקס.

אחרי הסדרה המצוינת שנה שעברה הסלטיקס רוצים נקמה ועם המעבר של ריי אלן ל"שורות האויב" המשחק יתחמם עוד יותר, עם הצירוף של ג'ייסון טרי והרוקיס המבטיחים פאב מלו וג'רד סולינג'ר שאם ימנעו מפציעות יכולים להיות מאוד חזקים העונה. והכי חשוב רונדו יהיה צריך לעמוד בלחץ. אם כל החלקים יתחברו הקבוצה הזאת היא אחת מהקבוצות היותר מאיימות בליגה. ומצד שני יש את מיאמי שרק התלכדו יותר ועם צירופו של ריי אלן לספסל הנהדר שלהם יכולים להגיע מאוד רחוק בשנים הקרובות. הם לא התחזקו בסנטר וזאת יכולה להיות החלטה שיכולה לעלות להם הרבה מאוד.

גם פה יש יריבויות רבות והמרכזיות הם היריבות המרובעת של ההיט-פייסרס-ניקס-בולס ואת היריבות של בוסטון עם ההיט והניקס שלהם יהיו צרות רבות עם היריבה ש"פלשה" לשטח שלה, כמובן הם הנטס שעד השנה היו קבוצה גרוע במשך כמה עונות עד החיזוק המשמעותי של השנתיים האחרונות.

פה ההימור שלי הוא על ההיט כאלופת המזרח

אני רוצה להתמקד ביריבות שלדעתי היא הגדולה ביותר העונה, לוס אנג'לס לייקרס VS מיאמי היט:

זאת יריבות שכל העונה האגדית שהולכת להיות תהיה רק פרומו לסדרה הגדולה שהולכת להיות בגמר, אין ספק שהחמישייה של הלייקרס היא הטובה ביותר העונה ואחת הטובות בהיסטוריה. גם שסופרמן ונאש רעבים לטבעת כמו ילד בן 13 אחרי הפעם הראשונה שהוא צם ביום כיפור.

ובמיאמי אחרי האליפות יכולה [חס וחלילה, טפו טפו טפו] לבוא נפילת מתח גדולה העונה, השאלה הגדולה אם הם יצליחו להשאיר את הרעב ולהפנות אותו בשביל לבנות שושלת.
גם שנה נראה אם ה"טוטאל בסקטבול" [כל הזכויות שמורות למנחם] יצליח להפתיע את הלייקרס או שהחוסר בגבוהים יפגע בהם מול קבוצה שיש בה את הסנטר הטוב בליגה והPF בטופ 5 בליגה שיכולים לעשות הרבה נקודות טובות בצבע אם הממבה יוותר על הכדור וימסור לנאש שיבצע את הR&P הקטלני שלו עם גאסול ועם האוורד.
מצד שני, מיאמי ינסו לרוץ ולגמור את הלייקרס עם התקפות מהירות ויכריחו אותם להשתמש בספסל העלוב שלהם בזמן שמיאמי ימשיכו להזרים צלפים וספרינטרים כדי להמשיך לרוץ.
אני הולך כאן עם ההיט שיתחילו שושלת לשנים הבאות.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. עם שיפור בשפה, בדקדוק, ובניקוד, יכול לצאת משהו מהילד. כל הכבוד לשימושים במונחים לועזיים. בזה אתה נראה מבוגר מגלך!

  2. יופי של כתבה בסך הכל
    אבל יש לי כמה שיפורים:
    דבר ראשון ההייתי מציע שתוסיף קצת תמונות זה מוסיף צבע לכתבה
    דבר שני הסתכלת בESPN עשית איזה מחקר (רעיון טוב מאוד )תראה את התוצאות או לפחות חלק מהן

  3. מאמר מעולה אוריה. לדעתי הלייקרס לא יהיו אלופי המערב (6 הפסדים ברצף בפרה סיסון, הת׳אנדרס רצים שלוש שנים ביחד עם הסגל הזה והספרס עשור עם הטריו המבריק). מבחינת שחקנים המערב יותר טוב, אבל מיאמי תהיה אלופה

  4. למה כולם בטוחים עכ שמיאמי היט יקחו את האליפות. ווייד ואלן בירידה רצינית ולעומת זאת יש בצד השני את הלייקרס והתאנדרס שיכולים לשבור את ההיט

    1. על וויד לא הייתי אומר שהוא בירידה, הוא עבר ניתוח בברך אחרי ששיחק בפלייאוף ב-70%. וריי אלן כשהתפקיד שלו זה רק לעמוד מחוץ לקשת ולקלוע, אין לו ירידה.. ככה שאם בכל זאת מיאמי לקחה אליפות עם וויד ובוש לא בשיאם, הייתי אומר: watch out!!!

  5. ראשית לשגב, היו עוד תמונות אבל כנראה שהם לא הועלו כמו שצריך. ולדעתי לליקרס יקח זמן להתחבר אבל לקראת אמצע העונה הם יתחילו לרוץ ביחד כמו שצריך.

    1. אוריה, תמונות שאתה מצרף לקובץ וורד הן לא תמונות אינטורנט. אי אפשר להשתמש בהן. אני לפחות לא יודע איך.

  6. ברכות על ההצטרפות למאגר הכותבים המוכשרים הופס.
    מאמר מאוד ענייני ותמציתי (אולי אפילו יותר מידי), אך זה בהחלט מוקדם להעריך מה יקרה השנה. אני אישית ממש לא מחסידי הנבואות על בסיס משחקי הפרה-סיסון. אלו משחקים שנועדו לתירגולים, בחינת שחקנים חדשים/פוטנציאליים ותו לא.
    עלה והצלח!

  7. אוריה ברוך הבא לצוות הופס.
    כמה הערות: 1 – גם לי חסרים יותר נתונים כדי לבסס את התיאוריה שלך על ההבדל בין האזורים מבחינת איכותם. דירוג השחקנים עדיין לא אומר דבר כיוון שהצלחת קבוצה בנויה ממרכיבים רבים ולאו דווקא מאיכות של שחקן בודד, לכן הייתי שמח אם היית מרחיב יותר בענין כדי שנבין יותר על מה בדיוק אתה מתבסס בהשוואה. בנוסף כדאי לעשות הגהה לפני הפרסום כדי לבדוק שאין שגיאות או טעויותשפוגמות בהנאה מהקריאה.

    2 – לי נראה שהלייקרס יכולים או להצליח בגדול או להתרסק ברעש גדול העונה. החמישייה המבוגרת, הבעיות בספסל, ומאמן לא מספיק חזק, עלולים לרסק את הקבוצה. מצד שני אם תהיה כימיה ומשחקי האגו ירדו לספסל + היעדר פציעות עשויים להפוך לעונה חלומית. אני מהמר העונה על אוקלהומה כל הדרך.

    במזרח כנראה זו תהיה שוב מיאמי, למרות שצפוי לה קרב מול הסלטיקס.

    בסך הכל יופי של כתבה, עם שפה עשירה והבעת דעה אישית.
    ישר כוח

    1. אלעד, נא להירגע. הוא עדיין לא איש צוות. יש עליו הרבה עבודה לעשות, ולשפר את כתיבתו, לפני שנחשוב עליו כאיש צוות.

    2. אלעד, נא להירגע. הוא עדיין לא איש צוות. יש עליו עוד הרבה לתקן בקשר לכתיבתו. בינתיים הוא OCCASIONAL תורם צעיר

  8. לי אין בכלל ספק שאוקלהומה תפיל את הלייקרס, מתי שזה לא יקרה בפלייאוף. עם הואוורד ונאש, אין להם סיכוי, וכל זה בלי לדבר על מה קורה אחרי החמישיה הראשונה.

  9. מנחם אני דווקא אחד האנשים הרגועים שאני מכיר, בד"כ רק אתה מצליח להרגיז אותי….
    ועכשיו ברצינות – לבחור יש פוטנציאל, וצריך לפרגן לו על האומץ ועל ההשקעה. הוא כתב טור מעניין ולא חשש להביע עמדה, וכתב בצורה בוגרת וראויה. בעיני זה בהחלט ראוי להערכה ואני נהניתי בהחלט לקרוא
    מי שלא עושה גם לא טועה וזה ספתח בהחלט מרשים
    אוריה תמשיך לכתוב כשרון לכתיבה יש לך, ועם הזמן גם הטעון תיקון ישתפר.

  10. תודה רבה לכולם על המחמאות, עשיתם לי טוב על הלב. האמת שהרבה זמן עבדתי על הכתבה וממש נחמד לקבל את הפידבקים האלו, אחרי כל המחמאות האלו אני רק רוצה להמשיך להשתפר ולכתוב.

  11. למנחם,
    כתבתי את זה כבר בפוסט על מיאמי אבל לא הגבת לי אז אביא זאת שוב.
    אולי אתה משוכנע שהמצאת את המושג עונת המלפפונים אבל בויקיפדיה בערך "עונת המלפפונים" אתה לא מוזכר כמקור אפילו לא כרעיון הומריסטי
    המקור מוקדם ועתיק וקיים גם בשפות זרות

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%AA_%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%A4%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D

  12. אלי, בכל המקורות הללו אף אחד לא כתב "עונת המלפפונים". ואפילו אם כן, אז בעברית אף אחד לא כתב לפני "עונת המלפפונים", ואם זה מטריד אותך, אז תתן את הקרדיט לישראלי אחר.

    אני לא איש ספר כמוך ולא קורא "מקורות עתיקים", ואגב הזכרתי שמישהו כתב שאיזה הונגרי כתב ב1600 שהקיץ היא עונה של מלפפונים. זה באמת שווה להגדיר את הקיץ כ-"עונת מלפפונים" בספורט.

    ודבר אחרון: ההערות שלך מקורן בקנאה, או סתם רוע לב?

    1. אני שגדלתי על הספרים שלך ומעריך אותך מאד לא יכול לקנא בך
      אבל אני מעדיף שתקח קרדיט על מה שבאמת מגיע לך (ומגיע לך הרבה) ולא על מה שלא

      1. אני כתבתי באוגוסט, 1962, מוסטר אוהיו מאמר לחדשות הספורט והתחלתי המילים הללו: "קשה לדעת על מה לכתוב בעונת המלפפונים הזאת, אז היום אכתוב על שחייה…". קבלתי אז כמה מכתבים שאסביר מה זה 'עונת מלפפונים'. היו שחשבו שזאת אולי ליגת קיץ לכדורסל. ואתה טוען שאין עלי לקחת קרדיט למושג. יפה, שצמישהו שכתב על כך בעברית לפני ייקח על זה קרדיט. ואם אתה חושב שבשנת 1962 קראתי באיזו ספריה כתב עת שניכתב ב-1600 ע"י איזה הונגרי (שאני בכלל לא מאמין שזה נכון, אבל איזה ישראלי כמוך טוען זאת) שהסביר שעונת המלפפונים קורית בקיץ, אז שייערב לך.

        1. אני לא טוען כלום,
          אני בסך הכל הבאתי לינק מויקיפדיה על הערך "עונת המלפפונים"

          אגב, גם אם היה קיים המושג הזה או דומה לו בשפות אחרות אתה בטוח יכול לנכס לעצמך את שימושו היומיומי ובוודאי בהקשר הספורטיבי, על זה לא נראה לי שמישהו יחלוק.

  13. הדרך של מיאמי למאזן הטוב בסיום העונה הרגילה וליתרון ביתיות – סלולה.

    זה לא רק שהמזרח חלש מהמערב באופן כללי, אלא גם הבית הספציפי של מיאמי הוא החלש מכולם, ואני לא רואה אותם מפסידים אפילו משחק אחד נגד קבוצות מהבית שלהם – הקבוצות שנגדן הם ישחקו הכי הרבה פעמים העונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט