המשחק הקובע של העונה הערב במיאמי / מנחם לס

היום ב-7:30 אינדיאנה במיאמי.

תראו, להסיק מסקנות ממשחקה האחרון של הפייסרס נגד יריב עלוב זה קצת מסוכן וטפשי, אבל – תתפלאו – בנצחון הצנום 102-104 על מילווקי ביום רביעי אינדיאנה שאבה טונות של בטחון.

תתפלאו. גם אני התפלאתי. לנצח את העלובה הזאת בשתיים ולצאת במחולות?

מה שנתן לפייסרס תקווה היתה חמישייה שנייה ששיחקה בריטמיות, קואורדינציה, עוז ודיטרמינציה, וקלעה ממש מתי שרצתה. החמישייה הראשונה נהנתה מ-NIGHT OFF, מנוחה לפני מה שנראה כמיפגש השנה נגד מיאמי הערב.

מאמן שאכל צואה ללא סוף בשבועות האחרונים נהנה מערב הימורים שנתן לו פיצוי גדול. האינדיאנאפוליס פוסט כתב באותיות גדולות:

In the moment, the Pacers appeared unified, not dysfunctional. Capable, instead of offensively impotent. Relieved. Certainly a little cheerier.

 

האם הבעיות ניפתרו? הערב נדע. למיאמי ישנן בעיות גדולות אף יותר וגם היא תרצה לנסות לפותרן הערב.

אחת מהן תיכשל.

זהו מבחן שיותר טוב ממנו לא יכול להיות לשתי הקבוצות לפני הפלייאוף.

אחרי שהפייסרס שלטו ללא מיצרין במזרח, הם הפסידו את המקום הראשון למיאמי, רק לראות כיצד מיאמי מפשלת בשני המשחקים האחרונים בדיוק כמו שמכבי פישלה אמש – נחנקת בדקותיים האחרונות.

הפוסט כתב שבאימון אתמול הקבוצה נראתה "REJUVENATED. כאילו נולדה מחדש עם צחוקים ובדיחות, וטפיחות כתף. "אף פעם לא נהניתי יותר מלרוץ למעלה ולמטה מאשר היום", אמר רוי היברט נושם ונושף. "אני יודע שמחר (הערב) אני בא TO KICK SOME ASS. וזה לא רק מזג האוויר האופטימלי כאן; זאת פשוט ההרגשה הכללית של כולנו.

השמש עוזרת. רחיצת בוקר בים עזרה. מנוחה של שלושה ימים עזרה ביותר.

הכל, כל דבר בפייסרס עמד בפני התליין: הרצון של השחקנים; בגרותם; הגאטס שיש או אין בנפשם; הכימיה שאולי נעלמה; המנהיגות שפרחה ברוח. היברט קרא לחברי קבוצתו 'SELFISH'. המאמן ווגל הואשם שהוא שרף וחיסל את החמישייה ביותר מדי דקות. בארקלי כינה אותם 'EMOTIONALLY FRAGILE' – כמו קריסטל. הקבוצה הפסידה 12 מ-19 משחקים ונראה היה שתהיה מחוייבת לנצח לפחות משחק חוץ אחד במיאמי.

 

 

הפייסרה היו 769. מאז האול סטאר ומאז דישדשו עם 13-14. גרוע יותר מהבובקאטס.

 

ווגל היה היחיד שלא ניכנס לדיפרסיה. הוא אפילו אמר:

"I'm not comfortable with where things are," Vogel said, "but I'm not a believer that if you've won 10 straight going into the playoffs, you're going to have playoff success, and if you lost 10 straight going into the playoffs, you're going to fail. I think we lost five of our last seven last year and we went on a heck of a run."

"You look at the college basketball tournaments," Vogel added. "Whoever wins the conference tournament usually gets knocked out in the first round. The guys who lose the conference tournament spend that week sort of angry and edgy and they sharpen themselves. So I think this stretch for us has been a time of sharpening ourselves."

עבורי זה הכל רציוניליזציה. היו אפילו רינונים שללארי בירד נישבר והוא עלול לקחת את המושכות מידי ווגל בעצמו.

 

כשאמרו זאת לווגל, הוא הגיב:

 

"I'm doing fine," Vogel said through a thin smile. "I believe in this group. I believe in myself. I believe in what we're doing—our system, our culture, our approach. I believe in all of that, very, very strongly. So it's never going to be smooth sailing. I understand that."

Asked about the best advice he's received, Vogel chuckled. "I've gotten a lot of it. I just continue to bring energy, and be me, continue to do what I'm doing. It's been successful."

מי שהרשים יותר מכולם היו שקני הספסל לואי סקולה (24 נק') ואבן טרנר (23 נק' בטריפל דאבל). האם הם יהוו את התבלין שהפייסרס היתה צריכה?

פול ג'ורג' קרא למשחק של סקולה וטרנר "LEARNING LESSON" לשחקני החמישייה. "עכשיו אנחנו יודעים שללא מאמץ של 100% אנחנו עפים מהמגרש ויבואו מחליפים טובים לפחות כמונו. אז כל מי שירצה לשחק הערב יצטרך לתת את משחק חייו!".

דבורים כאלה לא נשמעו מהפייסרס כל העונה.

נראה אם הערב הדיבורים יהפכו למעשים!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. מה עם פוסט על הכרטיס ה/שמיני למערב?
    ניתחתי את המצב ופיניקס בצרות…

    גם אם הסאנס ינצחו את ממפיס בבית, זה לא יעזור להם אם הם יפסידו בשני המשחקים הקרובים כי אז לדאלאס יהיה מותר להפסיד במשחק האחרון מול ממפיס כי היא מנצחת במשולש הפנימי.
    בקיצור, אם הסאנס מפסידים גם לספרס וגם לדאלאס בחוץ, אפשר לארוז פקלאות…
    המספר הנוסף- 33 בטור ההפסדים.

    שובר שיוויון פנימי
    סאנס- דאלאס (1-1- המנצחת במפגש הישיר תשבור את השוויון)
    סאנס- ממפיס (3-0)
    דאלאס- ממפיס (0-3)

  2. מנחם, מיאמי הפסידה לענקי ממפיס בלי אנדרסון, האסלם ווייד. לא חושב שאפשר ללמוד מזה משהו לגבי הפלייאוף. אם אנדרסון לא משחק היום, אז גם המשחק הזה לא הכי משקף, כי סביר להניח שהוא ישמור את היבריט (או לכל הפחות יתחלק בשמירה עליו), שהוא נקודת התורפה העיקרית של מיאמי. כנ"ל לגבי 2 ההפסדים האחרונים. מן הסתם שויד ישחק יותר בפייאוף והוא שדרוג לקבוצה. ובנוסף לכל זה, בפלייאוף אתה לא משחק בק-2-בק עם טיסה בין אזורית באמצע.
    בקיצור, כבר ראינו בעונה שעברה שמרצף משחקים ספציפי ואפילו ממאצ'-אפ עונתי לא ניתן להסיק יותר מדי לגבי הפלייאוף.

  3. מצטרף לשאלה לגבי וויד, היו דיבורים על מתיחה בהמסטרינג אמת? או סתם סיבה לשמור עליו בחוץ? בכול מקרה מקווה שיגיע למשחק היום וכמובן לפלייאוף כי כשהוא שיחק השנה היו לו משחקים מצוינים והוא קולע באחוזים הטובים בקריירה.
    אגב עד לפני כמה משחקים לא כולל את ה2 הפסדים האחרונים של מיאמי היה נתון שב13 משחקים האחרונים של מיאמי בלי וויד הם היו במאזן 12-1, במהלך העונה הם למדו להסתדר בלעדיו, אבל ברור לי שבפלייאוף עם לא יעשו כלום בלעדיו.

  4. יהיה משחק אש. ללמוד ממנו לגבי הפלייאוף יהיה קשה.
    חייבים לציין שוב ושוב איך שהקבוצות האלה הנראות זה רק בבואה של החולשה המחרידה של המזרח. לחשוב שאחת מהן תהיה בגמר הליגה זה פשוט לא הוגן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט