סיכום משחקי יום חמישי הגדול / דור בלוך

אז מה היה לנו?

למרקוס אולדרידג' חזר ופורטלנד חזרה ליכולת טובה עימו בניצחון מרשים באטלנטה, שלא הצליח להגדיל את הפער מהניקס לשני משחקים במאבק על המקום ה-8 במזרח. פילדלפיה השוותה את שיא ההפסדים הרצופים והסריחה את הפרקט מול יוסטון, ומילווקי הראתה ספורטיביות כשניצחה את הלייקרס וצמצמה את הפער מפילי שבקצב הזה תעמוד ביעד ותסיים אחרונה. במשחק המרכזי, והאיכותי ביותר של הערב הייתה ידם של הקליפרס שממשיכים להרשים על העליונה מול דאלאס שתמשיך לחפש נצחונות כדי להיאבק על המקום ה-8.

אטלנטה הוקס (40-31) 85 – פורטלנד טרייל בלייזרס (27-46) 100:

כותרת המשחק היא בלי ספק חזרתו של אלדרידג' שקלע 25 והוסיף 12 ריבאונדים ב-32 דקות כדי להוביל את פורטלנד לניצחון נאה ולעצור רצף של שלושה הפסדים רצופים. משחק איתי וקשוח בג'ורג'יה קיבל תפנית בסוף הרבע הראשון כשאלדרידג' הוביל ריצת 0-7 לפורטלנד. מכאן התנהל משחק דיי צמוד וההפרש נע בין 6 לאורך רוב הדקות ל-16 בשיא, עד שריצת 1-8 של פורטלנד ברבע הרביעי סגרה עניין.

החמישייה של פורטלנד עשתה את העבודה כשבנוסף לאלדרידג', לילארד במשחק מצויין עם 21 ושני איבודים בלבד וכן שלושת שחקני החמישיה האחרים קולעים בספרות כפולות. בצד השני ג'ף טיג הוביל את ההוקס עם 22, כשגם ברראנד, מילסאפ וקארול קולעים בספרות כפולות. ויליאמס הצטיין מהספסל עם 16.

ללא קייל קורבר, ההוקס קלעו באחוז מזוויע של 4-22 מהשלוש, וככה קשה לנצח ב-NBA של היום. ההוקס ממשיכים לסבול מהיעדרו של ביג אל הרפורד והפסידו את קרב הריבאונד ללא תנאי. ההוקס ינוחו בשישי לפני שיצאו לוושינגטון ואז ינוחו שוב ביום שני מול פילי. הטרייל בלייזרס יוצאים למשחק חוץ קשה בשיקאגו כבר הלילה ולאחר מכן יפגשו את ממפיס.

יוסטון רוקטס (22-49) 120 – פילדלפיה 76'ס (57-15) 98:

האם פילדלפיה יכולה לשחק כדורסל גרוע מהכדורסל שהיא משחקת כרגע? אנחנו עומדים לגלות.

הפסד 26 רצוף לפילדלפיה השווה את שיא כל הזמנים והם כעת הולכים על השיא בשבת מול הפיסטונס. ג'יימס הארדן פשוט התעלל בפילדלפיה עם 26 נקודות 10 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. עוד לפני הרבע הרביעי!

טרנס ג'ונס ממשיך להראות פוטנציאל בעמדה מס' 4 עם 20 נקודות, 7 ריבאונדים ו-4 חטיפות, קצת כמו לקחת סוכריה מתינוק לא טרנס?

יתרון 14 של יוסטון ברבע הראשון נמחק בריצה נאה של ה-76'ס שהגיעה עד שוויון 43, אבל הניצחון של יוסטון לא באמ הועמד בספק בשום שלב. הווארד והארדן נכנסו לעניינים בשלב הזה ופשוט חיסלו את פילי.

יוסטון השיגה יתרון 39-56 בריבאונדים, ו-36-62 בנקודות בצבע, מה שלא רק מראה על היתרון האיכותי של יוסטון בצבע, אלא גם על פער מוטיבציה המעיד על כך שהשחקנים של פילדלפיה מבינים היטב את המסרים שמגיעים מהפרונט אופיס.

אנדרסון הפציץ 30 לפילי באחוזים טובים, סימס הוסיף 18 ויאנג 15 וזה הכל לפילדלפיה. בצד השני הארדן הוביל רשימת קלעים מאוזנת עם 26 משלו, 20 לג'ונס, 17 להווארד ו-16 לפארסונס. כספי קלע 5 באחוזים לא טובים והוסיף 4 ריבאונדים.

יוסטון תמשיך במאבקיה בצמרת המערב מול קבוצות ראויות יותר כשתארח את הקליפרס בשבת, לפני שתצא לרצף משחקי חוץ במזרח בהם מול ברוקלין וטורונטו.

מילווקי באקס (58-14) 108 – לוס אנג'לס לייקרס (47-24) 105:

בניגוד לפילדלפיה, מילווקי גילתה רוח ספורטיבית הלילה וניצחה את הלייקרס כדי לצמצם את הפער מפילי למשחק אחד בלבד, כשהשלימה סוויפ עונתי ראשון על הלייקרס ב-7 השנים האחרונות.

ברנדון נייט המשיך להפציץ עם 30 עבור הבאקס כשסשונס מוסיף 22 והבאקס עוצרים רצף הפסדים של 8 מול הלייקרס בבית. בצד השני בלט ג'ורדון היל עם 28 נקודות ו-16 ריבאונדים שכאמור לא הספיקו ללייקרס האומללים. המשחק היה צמוד לכל אורכו כשהפרש השיא מגיע ל-12, ורמת הביצוע לא ממש מגיעה לשמיים. שלוש החטאות עונשין רצופות של סשונס בדקה וחצי האחרונות אפשרו ללייקרס לחזור אחרי שהבאקס כבר הובילו ב-9 2:34 שנית לסוף, אבל סלים של נייט ופצ'וליה סגרו עניין.

דאלאס מבריקס (30-43) 103 – לוס אנג'לס קליפרס (22-51) 109:

במשחק המרכזי של הערב ניצחון חוץ יוקרתי וחשוב לקליפרס שמנעו מיוסטון ופורטלנד להתקרב ושמרו על מרחק סביר מאוקלהומה שבמקום ה-2, בעוד דאלאס נכשלה בנסיונה להשתוות לפיניקס במקום ה-8, ותצטרך לחפש את ה-W במקום אחר.

הסיפור הסטטיסטי היה החמישיות, כשהחמישיה של הקליפרס מוחצת את החמישיה של דאלאס 52-88. כריס פול שלא היה בכושר קליעה טוב באחרונה,הפציץ 31 ב-50% מהשלוש ומהשדה, ולא שכח להוסיף גם 99 אסיסטים. גריפין הוסיף 18 ו-13 בעוד ג'ורדן נותן תפוקה מרשימה של 16 ו-15. ג'אמאל קרופורד הוסיף 14 חשובות מהספסל באחוזים לא טובים, והקליפרס ממשיכים לחפש את הקליעה שלהם מבחוץ , כשרק פול וקוליסון פוגעים הלילה.

מהצד השני רק נוביצקי הופיע מבין שחקני החמישיה של דאלאס כשקלע 21 הלילה באחוזים טובים, קארטר הוסיף 23 מהספסל שלא הספיקו כשאף שחקן אחר לא קולע מעל 13 נקודות עבור המאבריקס.

תבנית המשחק של שני הנצחונות הקודמים של הקליפרס מול דאלאס העונה חזרה גם הפעם, כאשר הם הצליחו להפוך פיגור של 11 באמצע הרבע הרביעי כאשר כריס פול מוביל את ל"א מול יכולת קליעה לא טובה של דאלאס מהעונשין שעלתה לה לבסוף במשחק.

דני גריינג'ר נפצע במהלך המשחק בפציעה שלא ברור מה חומרתה.

לשתי הקבוצות צפויים משחקים מאתגרים בתקופה הקרובה כשדאלאס תפגוש את סקרמנטו ולאחר מכן את גולדן סטייט ואז את הקליפרס שוב, בעוד הקליפרס ישחקו מול יוסטון בשבת ולאחר מכן מול מיניסוטה ופיניקס.

וזה מה שנכתב לפני המשחק:

נרגעתם מההטבעה של פול ג'ורג', ההחטאה של כריס בוש, מהעובדה שג'יימס קלע כמעט חצי מהנקודות של מיאמי, מכך שיש לנו כמעט בוודאות אלופת מזרח חדשה, מהטכנית השנייה התמוהה לסטיבנסון ומכך שגרג אודן לא מסוגל לשמור על עופר פליישר בכושרו הנוכחי (של פליישר)?

יופי, הגיע הזמן ליום חמישי הגדול.

אטלנטה הוקס (39-31) – פורטלנד טרייל בלייזרס (27-45):

אטלנטה ממשיכה במאבקה נגד הזן מסטרס מניו יורק (יתפוס הכינוי? יתפוס) על המקום השמיני והאחרון בפלייאוף במזרח, מול פורטלנד שתנסה לבלום את ההתרסקות שלה, שעלולה להיגמר מחוץ לפלייאוף, שימו לב, הטרייל בלייזרס מובילים רק בשני משחקים על דאלאס שתארח הלילה את הקליפרס כשנכון להיום כל מפגש של שתיים מבין ה-3 האלה בפלייאוף אפשרי. איזה מירוץ פלייאוף משוגע יש במערב.

ולמרות הכל יש גם חדשות טובות לפורטלנד כשהיא עשויה לקבל את למרקוס אולדרידג' בחזרה, לאחר שהפסידה 8 מ-11 המשחקים שלה בחודש מרץ האכזרי. במשחק הראשון בין השתיים הייתה זו ההגנה של פורטלנד, שהחזיקה את אטלנטה על אחוזי קליעה מחרידים של 33% בדרך לתבוסה ב-24 הפרש באורגון במשחק שבו נעצר קייל קורבר על שיא שלשות רצופות ב-NBA – 127.

מנגד ההוקס, לאחר רצף מזעזע של 14 הפסדים מ-15, חיברה את הרצף הטוב ביותר שלה העונה עם 5 נצחונות רצופים ומקווה להמשיך את המומנטום הלילה בג'ורג'יה.

הימור: ההוקס ב-7.

יוסטון רוקטס (22-48) – פילדלפיה 76'ס (56-15):

קצת מגעיל לדבר על פילדלפיה אבל נעשה את זה בכל זאת. אחד המועדונים המפוארים בהיסטוריה עושה את אחד הטנקינגים המבישים בהיסטוריה, ועוד עלול להיכשל בו כשמילווקי ממשיכה להחזיק ב"יתרון" של שני משחקים בקרב על המקום האחרון בליגה.

מנגד יוסטון הצליחה לפתוח פער משמעותי על המקום ה-5 בליגה (4 משחקים) ודומה שהיא הבטיחה את יתרון הביתיות בסיבוב הראשון. כעת נושאת יוסטון את עיניה למעלה אל המקום ה-3 בו הקליפרס מובילים עליהם במשחק 1 בלבד, והכל פתוח במאבק הדירוג בצמרת המערב.

הפסד של פילי הלילה ישווה את שיא ההפסדים הרצופים הגדול בהיסטוריה עם 26, בעוד יוסטון מקווה להאריך את רצף הניצחונות הרצופים שלה ל-5, ותעשה זאת.

הימור: יוסטון ב-25.

מילווקי באקס (58-13) – לוס אנג'לס לייקרס (46-24):

הצלע השנייה במאבק הדוחה על המקום האחרון בליגה היא מילווקי, שתארח את הלייקרס חסרי הכיוון. הלייקרס מגיעים אחרי שיא הנקודות בהיסטוריה של הפרנצ'ייז לרבע – 51 נקודות ברבע השלישי מול הזן מסטרס (הנה רואים שזה תפס) וניצחון תמוה למדי ללא גאסול נאש וברייאנט.

הלייקרס עומדים בארבעת המשחקים האחרונים על 111 נקודות למשחק – 9 מעל הממוצע העונתי שלהם – וממשיכים לשחק כדורסל של הכל התקפה כל הזמן.

מילווקי מנגד שתחסר ככל הנראה את איליאסובה, סופגת 112 נקודות בממוצע למשחק ב-8 ההפסדים הרצופים שלהם באחרונה, ולמעט הופעות סטטיסטיות חריגות של  ברנדון נייט ורמון סשנס, והגריק פריק שבינתיים לא פורץ קדימה, אין למילווקי הרבה מה למכור, וגם לא יהיה לה הלילה.

הימור: הלייקרס ב-10.

דאלאס מבריקס (29-43) – לוס אנג'לס קליפרס (22-50):

המשחק המרכזי של הערב מגיע מטקסס כשדאלאס מבריקס שנמצאת בשוויון עם פיניקס על המקום ה-8, חצי משחק אחרי ממפיס במקום ה-7, משחק אחרי גולדן סטייט ב-6, ושני משחקים אחרי פורטלנד בחמישי תארח את הקליפרס שמפה לשם כבר שניים וחצי משחקים בלבד אחרי אוקלהומה, אבל רק משחק אחד מעל יוסטון, כך שלשתי הקבוצות האלה שעשויות להיפגש בסיבוב הראשון בפלייאוף יש הרבה על מה להילחם הלילה.

השתיים יפגשו שוב בעוד פחות משבוע, כאשר בשני המפגשים הראשונים בין היריבות הייתה ידם של הקליפרס על העליונה במשחקים צמודים. אלמנט מעניין שהיה משותף לשני המשחקים הוא יתרון גדול של דאלאס ברבע האחרון שנמחק במהירות ע"י הקליפרס בדרך לניצחון של גריפין וחבריו.

דאלאס מגיעה למשחק עם מומנטום טוב ו-5 נצחונות ב-7 האחרונים, כולל ניצחון אדיר בהארכה על אוקלהומה שבו נוביצקי קלע 30 נקודות בפעם השנייה החודש.

הקליפרס מנגד עם רצף של 13 מ-15, אבל הפסידו את משחקם האחרון במפתיע מול ניו אורלינס, כאשר ג'מאל קרופורד מוביל את הקבוצה עם 31 נקודות, שלא הספיקו כאמור, וכריס פול בסלאמפ של הקריירה שלו עם 0 מ-12 מדהים מהשדה.

בסופו של דבר אם הקליפרס רוצים ללכת עד הסוף במערב החזק, הם יצטרכו גם את גריפין גם את פול, גם את ההגנה של ג'ורדן וגם את הקליעה מבחוץ של השחקנים המשלימים, בעיקר דאדלי, רדיק, בארנס וקרופורד. היעדר אחד מארבעת המרכיבים האלה יביא כמעט בוודאות להדחה מול אוקלהומה, סן אנטוניו או יוסטון, ולטעמי גם להפסד הלילה בטקסס.

הימור: דאלאס ב-5.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. סופר חשוב כי ישנן 5 קבוצות עם 27 או 28 הפסדים, ואחת מהן לא תהיה בפלייאוף: פורטלנד, גולדן סטייט, ממפיס, דאלאס, ופיניקס

  2. דור להגיד זן וניו-יורק באותו משפט זה כמו להגיד יוסטון ושמירת סביבה או איסלמבאד וסובלנות כלפי נשים. לא תופס. אני מעדיף מכנסוני ברך.
    חוץ מזה אם פורטלנד מפסידים הם מתחילים להיכנס לפאניקה הקבועה ועוד יכולים לפספס את הפלייאוף בטעות. אני ממש מקווה שלא

  3. מצד אחד המשחק יותר חשוב לפורטלנד מאשר להוקס כי היתרון של ההוקס גדול יותר על הניקס, וגם אלו הניקס, אפשר לסמוך על זה שגם אם תהיה להם הזדמנות הם ישמטו אותה…אבל המשחק באטלנטה ויש להם את כל הסיבות לתת הצגה בבית ולקחת עוד משחק מהבלייזרס. יהיה משחק אדיר.

  4. פורטלנד ינצחו ב-10 ונעלה.יש גבול לכמה הם יכולים להפסיד.
    דאלאס קליפרס משחק קשה לחיזוי.יש מצב להארכה.אני אלך עם דאלאס.
    אני אלך על הפתעה,מילווקי ינצחו את הלייקרס.הם ממש משתדלים לנצח והיום הם יעשו את זה.

  5. פריוויו מעולה ומהנה.

    לגבי הטכנית השנייה של סטיבנסון, התמיהה שלך נובעת כנראה מכך שאינך מכיר לפרוטרוט את תקנון השיפוט בליגה.

    כתוב שם בבירור:
    – מרפק מרחף של וייד לראשו של סטיבנסון – אין עבירה.
    – סטיבנסון מביט בווייד – טכנית שנייה והרחקה.

    מקווה שעזרתי

  6. מי שבמקרה צפה בהפסד הצמוד של מכבי לריאל בטח שם לב לסל המטורף על הבאזר של הרבע השלישי של דווין סמית משלושת רבעי מגרש

  7. שמישהו ירים את הכפפה ויבעט א הסיקסרס קיבינימט מהליגה.

    לא מגיע להם קבוצה בעיר

    פשוט גועל נפש

    אמן שלא יראו פלייאוף 50 שנה

    1. נקודה יפה שרציתי לכתוב עליה לקראת סוף העונה. לחלוטין לא מגיע שום דבר שקשור לקבוצה הזאת.
      לפעמים אומרים דברים בצחוק, לא הפעם , הקבוצה לא עוברת את הטופ 16 ביורוליג.
      בקבוצה כזו אין שום משמעות למספרים.

      אולאדיפו כנראה..
      יש מצב שזה מחזור הדראפט הגרוע בהיסטוריה

      1. לא הייתי הולך כ"כ רחוק.מחזור 2000 הוא עדיין הגרוע ביותר שנראה.
        לגבי פילי הם לא הראשונים שעושים את זה,והם בוודאות לא האחרונים.
        אל תשנאו את השחקן,תשנאו את המשחק.

  8. לולדי,

    הם לא הראשונים אבל הם בהחלט הראשונים שזורקים את עצמם בכוונה מול הרכבת באמצע העונה ולא משאירים אפילו טיפת כבוד.
    ברגע שהם זיהו מישהו שיכול רחמנא ליצלן לתקוע 2 נקודות העיפו אותו מהקבוצה ללא תמורה ממשית.

    דיברנו על MCW , אין שום משמעות למספרים שלו בקבוצה כזו. לטובה או לרעה. פשוט תדמיין שהקבוצה הזו לא בליגה.
    עכשיו בוא נבחר את רוקי העונה.

    ונכון, דראפט 2000 הוא באמת הגרוע ביותר. פשוט בדיחה

  9. שמח שעוררתי דיון
    לי עדין אין דעה מגובשת. לכאורה לכל מי שנמצא בפילי השנה לא מגיע כלום מלבד אות קין ענקית על המצח.
    מצד שני mcw מוביל את הרוקיז כמעט בכל סטטיסטיקה חשובה, ובפערים לא קטנים.
    מצד שלישי (?) המספרים באמת מנופחים.
    לא יודע…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט