מעורב אמריקאי: שיא עכשווי של 8 נושאים / מנחם לס

הנפילה של לאנס ארמסטרונג ממשיכה (אבל מה אם הוא חף מפשע?)

שבוע אחרי שהאבלאנש – מפולת שלג – של ההוכחות נגד ארמסטרונג יצאו לאור, והסתבר שבאופן רשמי בעוד 12 יום כל 7 נצחונות הטור דה פראנס שלו יימחקו כאילו לא היו, מסתבר שהנפילה שלו מתחילה עתה להיות גם כספית. יום אחרי שהוא התפטר מראשות קרן הסרטן הענקית שהוא עמד בראשה, כמה חברות שהוא שימש כספונסור ראשי, או אחד מהמובילים בה, החליטו לבטל קשריהן איתו. רק הבוקר 7 חברות הודיעו שלאנס לא מייצגן יותר, ביניהן הענקיות ביותר נייקי, אנהאוזר בוש (בירות בדווייזר למיניהן, ועוד), וטרק. נייקי יצאה בהודעה הבאה: "מתוך כמות העדויות, נראה שלאנס ארמסטרונג כן השתמש בחומרים אסורים בתחרויותיו הרבות באירופה, ולמרות שאף פעם לא נמצאה הוכחה פיזית, אין להתעלם מעדויות של 26 חבריו למרוץ, ואי לכך 'נייקי' לא יכולה להצדיק את המשך הקשרים איתו. אנהייזר-בוש הודיעה שהיא "מנתקת את הקשרים מסוף שנה זו כתגובה על 1,000 עמודי העדות נגד ארמסטרונג", וחברת האופניים הענקית 'טרק' הודיעה שהיא "מאוכזבת מהעדויות נגד לאנס ולא יכולה יותר להצדיק את השותפות איתו בפני בעלי המניות הרבים של החברה".

מה שכל זה אומר הוא שכל החברות הגדולות שעבדו איתו שוכנעו יותר מעדויות ה-26 מאשר מחוסר ההוכחות הפיזיות נגדו. אבל חברת "SRERE" הידועה כמומחית הגדולה בעולם ב-"BRANDING", והיא המובילה בדו"חות הדטהבייס, יצאה בהודעה שזה לא כל כך "העדויות נגד ההוכחות", אלא יותר ה"-EMBARRASSMENT FOR SPONSORS" להיות קשורות איתו "באם הוא אשם או לא". כשלאנס נשאל שוב הבוקר "SO WHAT WERE YOU ON"? (אז מה? על מה היית?) הוא ענה: "משך 20 השנים האחרונות הייתי על אופני, 'BUSTING MY ASS' שש, שבע שעות ביום".

אני רק שואל את עצמי מה היא הרגשתו אם הוא יודע שהוא לא השתמש.

כדורסל מכללות

מי שמכיר את האזור ניזכר בערגה ב-SCENIC ROUTE מאוניברסיטת אינדיאנה לאוניברסיטת לואיוויל, ומשם לאוניברסיטת קנטקי. אתה נוהג 130 ק"מ דרך 'הגבעות החומות' של דרום אינדיאנה, 9 ק"מ מפרנץ' ליק – ביתו של לארי בירד והסל התלוי על האורווה ששם הוא זרק עשרות אלפי ג'אמפ שוטס כשהיה בן 12 ו-13 – ומגיע לעיר לואיוויל היפהפיה, עובד ליד 'צ'רצ'יל דאונס', איצטדיון מרוץ הסוסים המפורסם בעולם, וביתו של הקנטקי דרבי, ואז עוד 90 ק"מ על אינטרסטייט 64 ואתה מגיע ללקסינגטון, ביתה של אוניברסיטת קנטקי. אם אתה לא עוצר לשתות קוקה-קולה או להשתין, אתה מסוגל לעשות את כל הדרך ללא פקקי תנועה בשלוש שעות, בקלות.

הטיול יעביר אותך דרך הקמפוסים של האוניברסיטאות המדורגות 1, 2, ו-3 בפרה-סיסון של יו.אס.איי טודיי, וכמעט כל שאר הדרוגים. בשלושת הקמפוסים הללו כדורסל הוא דת. זה לא דבר שמתעסקים בו 4 חודשים כמו בווילנובה או UCLA. פה זה עניין של 365 יום בשנה, 24 שעות ביממה. בקמפוסים הללו זה לא חלק מהחיים. ההופס הוא החיים עצמם, ולכן אינדיאנה, לואיוויל, וקנטקי הן לא רעות בפוטבול, אבל פוטבול הוא דבר משני. ספורט צדדי לדבר העיקרי. וכמובן שהטרוף מביא תוצאות: לשלוש האלה 15 תוארי NCAA ו-32 הופעות בפיינל פור. שלושת אולמותיהן מפוצצים בסל-אאוט כל משחק כשכרטיס למשחק קשה שם להשגה מאשר לסופרבול. קנטקי ממלאת 23,721 צופים כל משחק, לואיוויל 21,503, ואינדיאנה 16,462. רק תארו לעצמכם שהשלוש מגיעות העונה לפיינל פור! זאת תהיה 'מסיבת הרחוב' (BLOCK PARTY) הגדול\ה בתולדות היקום. קליפרי נשאל מה דעתו בקשר לאפשרות. הוא ענה, "עצם המחשבה גורמת לי לחץ דם". ריק פיטינו הגיב, "אני לא מאמין שיש סכוי מתמטי גדול שזה יקרה, אבל אם כן, IT WILL BE A LOT OF FUN!".

הדרוג:

1. אינדיאנה: היא טעמה טעם הצלחה בעונה שעברה. חוזרים הגארדים ג'ורדן האל וויקטור אולדיפו, והפורוורדים קודי זלר (לפני שיהיה לוטרי פיק בדראפט של 2013), וויל שיהי, וכריסטיאן ווטפורד. שימו לב לשחקני השנה הראשונה יוגי פרל, הפוינט גארד, ג'רמי הולוול, והאנר מסקווארה. כבר בשנה שעברה כתבתי "ההוזייר חוזרים", ואני מאמין שהשנה זו השנה שלהם.

2. לואיוויל: בעונה שעברה ההגעה לפיינל פור היתה הפתעה גדולה, והרבה ממנה לזכותו של מאמנה ריק פיטינו. העונה זו לא תהיה הפתעה, והשחקנים יכולים לעשות זאת גם עם אסי שלם כמאמן: הגארד פייטון סיבה, הפורוורדים צ'יין בהאנאן וסטפן ואן טריז (שהיה פצוע רוב השנה שעברה), והסנטר גורגוי דיאנג. הגיעו הטרנספרים לוק הנקוק מג'ורג' מייסון, וסטיב ניינמן מפלורידה, והשניים יראו דקות מיד מההתחלה.

3. קנטקי: לא קל לאבד 6 שחקנים ל-NBA ולחזור להיות מספר 3 במדינה. אבל קליפרי דג אותם כמו בפארק הדגים ליד חדרה: הפרשמן נרלנס נואל יחליף את אנטוני דייויס ללא ירידה כה משמעותית ברמה. עוד פרשמנים מהטובים ביבשת הם הג'אמפ-שוטר ארצ'י גודווין ואיתו עוד קלעי רוצח מרחוק, אלכס פויטרס. טרנספר מנורת' קרולינה סטייט הפוינט גארד ריאן הארו יצטרף לבק קורט עם קייל ווילצ'ר מהשנה שעברה.

אחריהן: 4. אוהיו סטייט, 5. מישיגן, 6. צפון קרולינה סטייט, 7. קנזס, 8. דיוק, 9.סירקיוז, 10. פלורידה, 11. אריזונה, 12. צפון קרולינה, 13. היא UCLA. ו-14. מישיגן סטייט, 15. קרייטון, 16. ממפיס, 17. מיזורי, 18. ביילור, 19. נבאדה, 20. סן דיאגו סטייט.

האם ראינו את א-רוד בפעם האחרונה?

אלכס רודריגז – א-רוד – הוא האתלט הקבוצתי המרוויחן מספר 1 בעולם. 28 מיליון דולארים, ומשרד פרטי ביאנקי סטדיום. אבל אופרת הסבון מסביבו נמשכת. המנג'ר ג'ו ג'יררדי הושיבו על הספסל זה המשחק השני ברציפות, ומאחר והיאנקיס מפגרים 3-0 במשחקים אחרי הדטרויט טייגרס (משחק אמש בוטל בגלל הגשם, והוא יתחיל ב-11 בערב שעון אשקלון), אם ג'ררדי יחליט שהוא לא משחק גם היום, והיאנקיס מפסידים בסוויפ, כנראה שלא נראה אותו יותר לעולם.

היאנקיס יעשו איתו דיל – משהו בסדר גודל של 18-20 מיליון דולארים לשנה לשארית השנים בחוזה – כדי שהוא יישב בדירת הפאר שלו המשקיפה על פארק אבניו ויחזה במשחקים בטלוויזיה. אף קבוצה לא תחתים את האניגמה הזאת על יותר מ-8-10 מיליון, ועבור כסף כזה הוא לא ישפיל את עצמו לשחק. הוא ייכנס להסטוריה לדעתי כהפאשלה הגדולה ביותר בתולדות הספורט. מלבד כמה זיונים עם מדונה, אין לו הרבה מה להראות. הוא הפנים העצובות, המסכנות, והעלובות ביותר שאני מכיר בין כל ספורטאי העולם. הוא האתלט הבזוי והשנוא אי-פעם ששיחק בתפוח הגדול. הוא סתם ספור עצוב.

מה הוא אומר? "אני מאוכזב. אני מאמין שכל זמן שאני ב-LINEUP יש לנו סכוי לנצח". כן? אז מה עשית בכל ההזדמנויות האחרונות שניתנו לך? מה יש לג'יררדי לומר? "אין שאלה שהוא עדיין שחקן גדול. אין שאלה שהוא THREAT כל פעם שהוא עומד עם המחבט. אבל כמנג'ר אין לי ברירה אלא להחליט לפי המצב. לפי מה שקורה בשטח. ולפי מה שקורה בשטח, אין לו מקום בקבוצה הפותחת, לא שהאחרים כאלה טובים!".

דייויד סטרן יצא עם חוק חדש לברווזים

אם לברון ג'יימס רוצה להמשיך להעיף פודרה לאוויר, אם דווייט האוארד רוצה להוריד את הפלסטיק מנעלו ולזרוק אותו לקהל, ואם קווין גארנט רוצה להמשיך לזרוק את עצמו מהשמיכה המכסה את עמודי הסל להגנה, מוטב שהם יעשו את השטיק שלהם ב-90 שניות או פחות. אם הם – או כל שחקן אחר בכל הליגה – לא מוכן לג'אמפ בול 90 שניות אחרי סיום הצגת השחקנים, המשחק יתחיל בפאול טכני נגד קבוצתם. 30 שניות אחרי הצגת השחקן האחרון, השעון יתחיל לתקתק. אחרי 60 שניות – הקפצה. מי שלא מוכן – טכני.

החוק הזה היה בספרים כבר 40 שנה אך איש לא הכריח אותו. פתאום קרה משהו לסטרן והוא החליט שמתחילים "TO ENFORCE IT". קווין דוראנט היה הראשון לפתוח את פיו: "מה בוער לסטרן עוד דקה? הקהל אוהב את זה. השחקנים אוהבים את זה. זה מוסיף קצת אווירה, ואני לא רואה מה עוד דקה או שתיים מפריעות לליגה כל כך!". לברון הגיב אחריו: "אני שמח שלדוויד סטרן אין בעיות אחרות לדאוג להן". דוויין ווייד הוסיף: "זה ימנע גם לחיצות ידיים בין השחקנים וחיבוקים ביני לבין קובי או דוראנט. סטרן חושב שהקהל יאהב את זה? נחכה ונראה. הנקודה התחתונה היא שאין זמן יותר ללחיצות ידיים!".

הפציעה של קווין לאב – ההזדמנות של דרק וויליאמס

אין שאלה שאף אחד במינסוטה טימברוולבס לא מבסוט מהפציעה של קווין לאב. לא כשגם ריקי רוביו פצוע, ולא יחזור מהקרע ברצועת הברך לפחות עוד 6 שבועות. אבל זוהי ההזדמנות הגדולה של דרק ויליאמס לצאת מהכונכיה שלו. הוא שחקן שמהרגע שהגיע לליגה הרגשתי שהוא מתחבא מאחורי ההילה של קווין לאב. הוא פשוט אף פעם לא הרגיש כמו "האיש של הוולבס".. עכשיו ללא ריקי וללא קווין, הוא למעשה האיש. זוהי ההזדמנות שלו לשאת את הקבוצה על גבו. ההזדמנות להראות מה באמת יש לו.

האגרוף חוזר לברוקלין

עם כל ההופלה של חזרת הכדורסל למקור, לברוקלין, אנשים שוכחים שברוקלין היתה גם המרכז הראשון של האגרוף המקצועני. אפילו אני עוד זכיתי להיות ב-'ברוקלין ארמורי' ליד רציפי הנמל, לפני שהאולם נהרס. שם לחם המתאגרף היהודי הגדול בכל הזמנים – ואחד 'הקלים' הגדולים אי-פעם – בני ליאונרד. שם לחמו כל אלופי העולם היהודים אל מקוי (1908-1912) שנולד אלברט רודולף. שם לחם אייב אטל, האלוף בנוצה, 'בטלינג' לוינסקי, האלוף הגדול במשקל חצי בינוני, ג'ק ברנסטין, האלוף במשקל זבוב, אלי גולדסטיין, האלוף מ-1923 בקל, צ'ארלי 'פיל'ק רוזנברג, האלוף בקל, לואיס 'קיד' קפלן, האלוף בזבוב מ-1925-1927, משה 'מושי' קלהן (קליינמן), האלוף בנוצה מ-1926, 'קורפורל' איזי שוורץ, האלוף בחצי כבד, ברני באס, נוצה (1928), מקסי רוזנבלום – אחד מהאלופים הגדולים ביותר בכבד-קל (1930-1934), אל סינגר, האלוף מ-1930, בן ג'לי (מוריס בנימין), האלוף בנוצה מ-1934, ועוד אלוף גדול, ברני רוס, האלוף במשקל קל בשנים 1933-1935. גם מקס בר לחם שם והיה אלוף העולם במשקל כבד ב-1934, אבל למרות שהוא בהיכל התהילה של היהודים בספורט במכון וינגייט, הרי שקיימת שאלה בקשר ליהדותו. טוענים שהוא בן לאם קתולית פולניה ואב שאולי היה יהודי, אבל הוא הגיע מאילינוי וטען שהוא יהודי כדי להיות "הגיבור של היהודים החסידים מויליאמסבורג". ס"ה היו בזמנים ההם 23 אלופי עולם יהודים באגרוף, ורובם ככולם התחילו בברוקלין, לפני שעברו למדיסון סקוור גארדן.

עכשיו האגרוף חוזר לברוקלין. אחרי היעדרות של 81 שנים, ברוקלין תיארח באולמה הסופר-מפואר, 'בניין המיליארד דולארים' ברקליס סנטר, את קרב אליפות העולם השבת ב-8 בערב בין דני גרסיה בן פילדלפיה בן ה-24, אלוף ה-WBA, והמקסיקני האגדי אריק מוראלס, אלוף ה- WBC, בקרב ה-LIGHT WELTERWEIGHT על איחוד הכתר. חגיגה. חגיגה גדולה בברוקלין! הקרב יתחיל אחרי יציאת השבת, והחסידים שתמיד היו חובבי אגרוף, יהיו בוודאי בין הצופים.

נצחון האמריקאים 1-3 על גוואטמלה

מי שחזה בנצחון האמריקאים 1-3 על גוואטמלה ראה קבוצת כדורגל ברמה אירופאית גבוהה מאד. אני יודע שמומחי הכדורגל יעני בארץ הקודש מעקמים אף: גוואטמלה? מי זאת גוואטמלה?

אז יש לי חדשות בשבילכם: כל קבוצות מרכז אמריקה הללו טובות כמו כל קבוצה אירופאית מלבד, אולי, ספרד, איטליה, אנגליה, וצרפת. אבל גם זה לא בטוח. מה שאני מנסה לומר זה שבמונדיאול בבראזיל, האירופאיות תצטרכנה להיות במיטבן כדי להשמיע אפילו ציוץ קל. אני לא אתפלא כלל אם בחצי הגמר לא תהיה אף קבוצה אירופאית, ובמקומן יהיו שם שתי דרום אמריקאיות, אחד ממרכז אמריקה, ואחת מצפונה, ושמה יו אס אוף איי. ג'ורגן קליינסמן המאמן בונה כאן קבוצת כדורגל שתהיה קשה מאד לפיצוח. הספרדים, האנגלים, הפולנים, והאיטלקים – כולם הפסידו או איכשהו הוציאו תיקו מהאמריקאים הצעירים הללו. "כל מה שאני רוצה זה שיפור ממשחק למשחק, ובינתיים זה מה שאני משיג. הנצחון האחרון על גוואטמלה היה נצחון של קבוצת כדורגל טובה מאד על קבוצת כדורגל טובה. אני שבע רצון מההתקדמות של הצעירים, וביכולתם להחזיק בכדור ללא מורא ופחד, כמו שחקנים אירופאים מנוסים". ואם קליינסמן אומר – אני מקשיב. קלינט דמפסי, השחקן האמריקאי שהפך לכוכב של ממש בליגה האנגלית כבש שני שערים. הוא לדעתי אחד מהסקוררס הטובים ביותר כיום בעולם.

הג'איינטס נגד RGIII

אחד המשחקים המרתקים של השבוע יפגיש את הקוורקרבק הצעיר, רוברט גריפין III, שביום ראשון לקח לו בדיוק 10.2 שניות להצעיר את קבוצתו הוושינגטון רדסקינס, מקו ה-16 שלהם עד לטאצ'דאון נגד מינסוטה וייקינגס. הפנומן הצעיר רץ את ה-40 יארדס האחרונים ב-4.1 שניות לטאצ'דאון.. ככה מהר נחתם הגורל על הווייקינגס, וככה מהר הג'איינטס שמו לב מה קורה כאן. מוטב שישכחו מהנצחון המפואר בסן פרנציסקו ניינרס. הפעם יהיה להם יריב אמיתי לפניהם במט-לייף סטדיום, עם היריב החזק מהדיביזיה. הקרב בין גריפין לאילי מנינג נראה כמרתק ביותר: שני קוורטרבקים גאים, אחד צעיר שהוא כבר בעל וותק, והשני שחלב המכללות עדיין נוטף משפתיו.

כיצד אתה מתכונן נגדו? נשאל הדפנסיב אנד ג'ייסון פייר-פאול.

"אתה עולה על ה-TREADMILL ב-5.0 עלייה, ואתה רץ ורץ עד שנשמתך יוצאת. ואחרי 10 דקות מנוחה אתה עושה זאת שוב".

ועל מה אתה חושב?

"אתה חושב ש-RGIII לפניך ועליך לתפוס אותו. זו לא מחשבה מענגת ביותר!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. א-רוד מעבר לשיאו הרבה מעבר לשיאו אבל הוא יותר טוב מקאנו,גראנדרסון סווישר שאבס כולם נטפלים אליו בגלל השכר כאילו היה צריך להגיד לסטיינברנר :עזוב אותך מ270 מיליון תן לי רק 100 מיליון.האם אי פעם השיב אדם תשובה כזאת?

  2. מנחם, המעורב שלך שווה זהב. הלוואי ופעם יכולת לכתוב על תקופת הזהב באגרוף היהודי. אני זוכר שפעם כתבת מאמר "כשהאגרוף היה ספורט יהודי" האם הוא עוד קיים?

    1. זאת לא אשמתו ששילמו לו כבר חצי מיליארד דולארים כמעט. אני בטוח שהוא "מנסה". אבל משחקן כמוהו אני מצפה לתוצרת כל שהיא.

  3. באמת אני לא מבין מה רוצים ממנו. הוא לא באמת חייב לשחק אם הוא לא רוצה. הוא כבר עשה כ-300 מיליון דולר בקריירה עד היום. למרות שיש לו עוד איזה 2-3 שנים בחוזה שהיה 270 מיליון לעשר שנים בשנת 2004 (שיפור קל לעומת החוזה של 252 מיליון לעשור שהיה לו בטקסס משנת 2000), אבל אני מבין שהוא משחק ומתאמן ומשקיע, רק מה יש לו כרגע ולכל הקבוצה נאחס רציני. בעיני זה רק מוסיף לעניין של הספורט הזה.

    1. בנאדם! הוא השתכר כבר חצי מיליארד מבייסבול. מה רוצים ממנו? שיחבוט לפחות כמו טירון, אבל לא כמו אפס מחלט! "לא חייב לשחק אם הוא לא רוצה"? כל פעם שהוא עולה לחבוט עולה ליאנקיס $10,000!

  4. איזה כתבה אדירה!!

    ממש מדהים.

    RG 3 הוא משהו מיוחד….לרגע זה הוא נחשב ליותר מוצלח מאנדרו לאק,או שאין טעם לשפוט כי לאק משחק בחרא קבוצה?

  5. כל הכבוד לקליפארי. קנטקי באמת מכונת גיוס שחקנים! אפרופו אנטוני דיוויס, ראתי אותו במשחק קדם.ווואוו, איזה טיימינג מעולה לחסימות. הולך להיות שחקן מיוחד.

  6. כל הכבוד! נראה שבאתר הזה יש הרבה יותר אקשיון מאשר מדה באזר משם אני מגיע. יש כאן הרבה יותר חומר מעניין וקריא, וכתבות הרבה יותר מקצועניות!

  7. האירוע שקורה עכשיו: מכבי נגד סיינה, בבית. מחזור שני של יורוליג. משחק ראשון בבית אחרי נצחון חוץ בשבוע שעבר במלאגה.
    הסל המדובר: עם הבאזר של הרבע, בראון שחרר כדור תחת שמירה של שניים, בחצי של סיינה, והכדור נכנס!
    רבע ראשון נגמר – בזכות הסל הזה 20-14 לסיינה. רבע שני מכבי התחילה להתעורר, בעיקר בזכות ליאור, סיימה 14-17 ברבע, והתוצאה במחצית כרגע 33-31 לסיינה, משחק חדש מתחיל.

  8. רבע שלישי נגמר 52-53 למכבי. אחרי אסיסט נפלא של מורן רוט לתומאס שעשה מזה הטבעה מדליקה. וזאת ההטבעה השניה המליקה שלו היום. יש למה לצפות העונה ממנו (חוץ מזה שנראה שבלי הטבעה הוא לא כ"כ מצליח להכניס את הכדור לסל…).

  9. כרגע 60-62 למכבי לאחר שלשה יפה של היקמן מהפינה הימנית לאחר מסירה של שרמנדיני. מ שחק צמוד ומותח. עוד 4:48 לסיום.

  10. השעון 37, כדור אצל סיינה. מכבי חוטפים בדיוק אחרי 13 שניות. יש להם 24 שניות עד לסיום. היקמן מחזיק את הכדור 20 שניות ושם סל בחדירה. יש 4 שניות, כדור של סיינה. יתרון 2 למכבי. פסק זמן.

  11. מכבי ניצחה 68-70. משחק מותח ולכן זה היה טוב. שתי הקבוצות לא שיחקו טוב, אבל ניתן להגיד שסיינה בהחלט בנתה קבוצה ראויה, וגם שלמכבי יש פוטינציאל עצום. תומאס עוד מאוד צעיר ומראה פוטנציאל. אליהו ממשיך את ההופעות שלו מהנבחרת ומראה גם יציבות – עוגן אמיתי. יוגב, רוט ולוגאן – למכבי תמיד יהיה מישהו שיוביל את ההצגה.

      1. טוב מנחם,טעית,היאנקיז לא לקחו.

        סנט לואיס ישחקו מול דטרויט בגמר ואז ממש לא אכפת לי מי תיקח…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט