סיכום משחקי יום חמישי הגדול / דור בלוך

אז מה היה לנו הלילה? ניצחון צפוי של ברוקלין שניצלה את העייפות של סן אנטוניו ממשחק שתי ההארכות בליל אמש, ואת הסגל הקצר גם כך של סן אנטוניו, וקמבאק נאה של גולדן סטייט עם התפוצצות של סטפון קארי במחצית הראשונה שהדגימה שוב את החיבור האדיר שלו עם הקהל באוקלנד, אחד האולמות המרגשים בליגה.

ברוקלין נטס 103 – סן אנטוניו ספרס 89

למרות רבע ראשון חלש של הנטס שאפשר לספרס לקחת יתרון של 12 נקודות, כשגרין בלינלי ג'וזף ודה קולו נותנים דקות טובות, ההרגשה לאורך ל הדרך הייתה שבסופו של דבר יהיה הנטס, וכך אכן היה.

במחצית ברוקלין כבר הובילו בנקודה, ומכאן היא פתחה פער דו ספרתי שלא נסגר בשום שלב. ספק אם יש הרבה מה ללמוד מהמשחק הזה שבו לא שותפו מאנו ג'יבונלי, טוני פרקר, קוואי לנארד, בוריס דיאו וטים דנקאן, ונראה שפופוביץ' הרגיש שאחרי הניצחון בהארכה כפולה אמש, הוא מעדיף לוותר על המשחק הזה, כדי לאפשר לדנקאן את המנוחה שהוא כה צריך, אחרי הכל אתה לא זוכה בכלום בפברואר, ואף אחד לא יודע את זה יותר טוב מהפופ.

אחת החזרות המשמעותיות ביותר מפציעות תחילת העונה של הנטס הוא אנדרי קירילנקו. הרוסי אומנם קלע רק 4 אבל תרם 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, וקיד עצמו התבטא בנוגע לחשיבות ניהול המשחק, הניסיון והגיוון במשחקו של קירילנקו עבור הנטס המשתפרים. מיודעינו אלן אנדרסון הוביל את הנטס עם 22 נקודות באחוזים מצויינים. כל הנטס קלעו באחוזים גבוהים במשחק התקפי מאוזן ואיכותי כאשר לא פחות משמונה שחקנים קולעים 8 נקודות ומעלה כולל כל שחקני החמישייה.

הספרס שוב קיבלו תרומה איכותית ממילס בהיעדרו של פארקר (16 נקודות), וגם ג'וזף וגרין נתנו תרומה משמעותית. החשיבות של המנוחה שמקבלים הכוכבים של הספרס אינה רק בשמירה על הרגליים הלא צעירות של הטריו, אלא גם בכך שהצוות המסייע יכול לצבור דקות, ניסיון וביטחון לקראת הפלייאוף שם לעומק תהיה משמעות גדולה, וכשהמשחק יואט, והעומס יתחיל להעיק, אל תתפלאו אם לספרס יהיה יתרון על קבוצות כמו יוסטון או הקליפרס.

גולדן סטייט ווריורס 102 – שיקאגו בולס 87

משחק הפכפך באוקלנד, כשבסופו הצבא הצהוב כחול (לא זה שלקח גביע אתמול בערב), חגג ניצחון מרשים על יריבה קשוחה.

בהיעדרם של אנדרו בוגוט ודיוויד לי הפצועים, היה ברור שיהיה לנו כאן משחק של שני סגנונות הפוכים, המשחק המהיר מוטה הבאק קורט של גולדן סטייט, מול המשחק האיטי יותר, המבוסס הגנה והכנסת כדורים לגבוהים של שיקאגו בולס. אבל ב-NBA של היום בלי קליעה סבירה מבחוץ אתה לא יכול לעשות הרבה, וה-28% של הבולס מעבר לקשת היו פשוט מעט מדי מכדי לקחת אותם את המרחק הלילה.

רבע ראשון עם הגנה פשוט מטורפת של התיבודוז' אפשר לבולס יתרון של 29-16 ו-34-18 בתחילת הרבע השני, כאשר איבוד כדור של הווריורס רודף איבוד כדור ותומפסון וקארי מחטיאים החטאה אחרי החטאה, כשגם איגודלה וגרין לא ממש נכנסו למשחק הזה. עם זאת חוסר היכולת של הבולס לייצר באופן עיקבי בהתקפה חזר לנשוך אותם בסופו של דבר, כאשר ההתקפה של הווריורס הסתדרה, השלשות התחילו לצלול, וקארי נכנס לטירוף עם 22 נקודות במחצית הראשונה.

רגע המפנה היה כאשר ג'קסון לקח פסק זמן ופשוט צרח על שחקניו, שיפסיקו להסתכל אחד על השני ויתחילו להסתכל על עצמם, ועל איך הם משחקים, אלה היו עצבים של משחק וחצי שבו ג'קסון לא זיהה את הקבוצה ששיחקה מולו: "זאת אחריות שלך, ושלך ושלך ושלך) הוא הצביע אחד אחרי השני על שחקני גולדן סטייט והם נענו לקריאה.

הווריורס מתאוששים מההפסד לשארלוט ויכולת הקליעה האיומה שלהם במשחק הזה עם 50% מהשלוש הערב ו-48% בכלל מהשדה, ויכולה להיות מעודדת מאוד לקראת המשך קרבות הדירוג במערב. כדי לעשות את זה גולדן סטייט תצטרך למצוא את הדרך לשלב את הקלעים שלה עם שחקני הפנים לכדי יחידה אפקטיבית אחת שתוכל לתת פייט אמיתי, ככל הנראה בלי יתרון ביתיות בפלייאוף לאריות המערב.

וזה מה שנכתב לפני המשחק:

יום חמישי כזה, עם שני משחקי צמרת שמפגישים את המזרח עם המערב, מצדיק בלוג חי.

במשחק המוקדם שבו אני מזמין אותכם להצטרף אליי לבלוג חי באתר, תארח ברוקלין המשתפרת את סן אנטוניו ספרס שעוברת תקופה לא קלה אבל עדיין נמצאת בצמרת המערב והליגה.

במשחק המאוחר תארח גולדן סטייט שמתקשה להתבסס בצמרת המערב את שיקאגו של תום תיבודו עושה הקסמים שמצליח להשאיר אותה בצמרת המזרח.

בואו ניגש לאקשן.

ברוקלין נטס (25-21) – סן אנטוניו ספרס (13-36):

המדורגת שביעית במזרח, והקבוצה המשתפרת בליגה בשליש השני של העונה, מארחת את הקבוצה המדורגת שנייה במערב, הנאחזת במיקום הזה באור שיניה במערב התחרותי.

הספרס ממשיכים להיות העונה הקבוצה שמפסידה לגדולות ומנצחת את הקטנות, משהו כמו הפועל תל אביב בכדורגל של העונה. רצף של שישה ניצחונות רצופים בינואר, חישב לשנות את המגמה כשהספרס ניצחו גם את ממפיס והקליפרס, אבל אז הגיע הפסד לפורטלנד, ניצחון על מילווקי ו-4 הפסדים ב-5 משחקים לאוקלהומה, מיאמי, יוסטון ושיקאגו. הספרס התאוששו מאז, וניצחו את שלושת המשחקים האחרונים שלהם כולל ניצחון בהארכה כפולה מול וושינגטון אמש.

העייפות יחד עם העובדה שמדובר במשחק חוץ מול קבוצה במומנטום ופציעות של ג'ינובילי, לאנרד ופארקר שמים את הספרס בעמדת נחיתות לקראת המשחק מול ברוקלין. בהיעדרם יתבסס פופ בעיקר על דני גרין וטימי הבלתי נגמר, שפשוט הרג את הוויזארס אמש. שחקן שהעלה את רמתו בהיעדרו של פרקר הוא פטי מילס שקלע 11 נקודות בהארכה הכפול ו-23 בסה"כ במשחק, כך שעושה רושם שלספרס תמיד יש עוד אס בשרוול. הספרס ניצחו בקלות במפגש הראשון בין השתיים ויקוו להמשיך את המאזן הנפלא שלהם מול הנטס שעומד על 22 נצחונות ב-23 המשחקים האחרונים בין השתיים.

בנטס לעומת זאת מצב הפציעות אומנם קשה, אך במגמת שיפור. ג'ו ג'ונסון, קירילנקו, לופז ובלץ' ייעדרו אומנם, אבל ההרכב הנמוך של קיד עם וויליאמס, פירס, אנדרסון, ליבינגסטון וגארנט, וטלטבויץ' שעולה מהספסל ונותון תרומה יפה, הוא אתגר לכל קבוצה. 10 נצחונות ב-11 המשחקים הראשונים בינואר, פינו את מקומם ל-3 הפסדים רצופים כולל אחד לאינדיאנה ואחד לאוקלהומה שהבהירו שהנטס עדיין לא ברמה של הגדולות של הליגה, אבל ניצחון בפילדלפיה במשחק האחרון שולח אותם במצב רוח טוב למשחק עם הספרס הלילה.

הימור: הנטס ב-5.

גולדן סטייט ווריורס (20-29) – שיקאגו בולס (24-24):

יש תחושה שגולדן סטייט הגיעה לתקרת הזכוכית שלה עם המקום ה-6 במערב. בין המקום ה-6 ל-8 מבדילים בסה"כ חצי משחק, ואם הלוחמים לא יזהרו הם ימצאו את עצמם מהר מאוד נאבקים עם ממפיס ודנבר המשתפרות על עצם ההשתתפות בפלייאוף, אם כי אני בהחלט צופה שדאלאס ופיניקס יאבדו גובה מהר יותר.

חוסר יציבות הוא המפתח לבינוניות היחסית של הווריורס השנה כאשר הצהובים-כחולים הצליחו לחבר רק שני רצפים של שלושה נצחונות או יותר לאורך העונה כולה. רצף של שני ניצחונות רצופים, נקטע באחת עם תצוגה התקפית איומה מול שארלוט בהפסד ביתי מפתיע 75-91. משחק שבו שארלוט טחנה את הווריורס בצבע, וגולדן סטייט עצמה זרקה לבנים כל הלילה עם 4 מ-20 מהשלוש, להפסד שני מול הבובקאטס. ההפסדים הללו מסמלים צרות לווריורס גם לקראת המשחק הערב, שכן תכנית המשחק של הבולס עשויה להיות דומה.

גולדן סטייט פתחה את העונה נפלא בבית, אבל לאחרונה הפסידה 5 מ-7 משחקי הבית שלה והיא תרצה להראות שביתה חוזר להיות מבצרה, נקודת מפתח לקראת הפלייאוף.

לגולדן סטייט חמישיה מצויינת שגם נותנת לרוב את התפוקה כאשר לא פחות מ-3 משחקני החמישיה עומדים על מעל 18 נקודות למשחק, כאשר גם בוגוט ואיגודלה לא טומנים ידם בצלחת. לעומת זאת הספסל לא תורם מספיק העונה, כאשר שחקנים כמו גרין ספייטס, אוניל וקרופורד תורמים כ- 5 נקודות בממוצע למשחק כל אחד וזה פשוט לא מספיק כדי לייצר ריצה לצמרת המערב.

הבולס לעומת זאת ממשיכים לעשות קסמים בלי רוז הפצוע ודנג שנשלח בטרייד, וביום בהיר אפשר לראות את יתרון הביתיות בפלייאוף. הבולס עצרו רצף של שני הפסדים עם ניצחון מפתיע בפיניקס כשעצרו את הסאנס הלוהטים על 92 נקודות למול 101 לשוורים, בשיטה הרגילה של הבולס: הגנה חזקה, ותרומה מאוזנת כאשר בוזר עם 19, ונואה, באטלר ואגוסטין עם 18 מובילים.

בשני ההפסדים האחרונים שלהם הבולס קלעו 74.5 נקודות למשחק, ושאלת המפתח תהיה האם הם יוכלו לנצל את הפריכות היחסית של הווריורס בצבע כדי להשיג נקודות בפנים, ומצד שני האם הגנת הפרימיטר שלהם תהיה טובה מספיק מול אחת מקבוצות השוטינג הטובות בליגה.

הימור: הווריוס ב-12.

לפוסט הזה יש 52 תגובות

  1. דאנקן מגיע סחוט אחרי ששיחק 35+ דק אתמול וכל הספרס שיחקו 2 הארכות. אני הייתי מתחיל אעתו על הספסל ושם את דיאו וספליטר בחמישייה. שנון בראון ההחתמה החדשה ל10 יום נראה אסון טבע.
    בסופו של דבר אם ההגנה של הספרס תחזיק, הניצחון אפשרי

    1. טריק שיווקי 🙂

      האמת שזה התחיל מזה, שכשאתה מסתכל על לוח המשחקים של הליגה ברור שיום חמישי תוכנן כיום של 2-3 משחקים, שהיו אמורים להיות משחקים גדולים.

      בתחילת העונה זה היה דיי משעשע, כי המשחקים לרוב כללו את הניקס, הלייקרס, הבולס והנטס שהיו פח אז משחקים שהיו אמורים להיות גדולים ניהיו בינוניים ומטה, עכשיו זה מתחיל להתיישר.

  2. עדכון חם:
    קליבלנד פיטרה את המנגר כריס גרנט-סוף סוף!!!
    אולי עכשיו הם יפרקו את החבילה ויתחילו מהתחלה..

  3. המהלך הכי דבילי של גראנט אחרי הבחירה בבנט ראשון(כשחצי מהGM בלוטרי היו חמים על אולאדיפו ושחקנים כמו טריי בורק, MCW היו זמינים לגמרי) זה הטרייד הדפוק הזה על דנג.

    הרי ברור היה שדנג לא יאריך שם חוזה בטרייד הזה הוא בסך הכל חסך לבולס הרבה מאוד כסף.

    אגב אני לא מסכים עם המון פרשנים, החוזה של ביינום הוא לא עסקה גרועה.
    ההחלטה להביא תינוק מגודל כמו ביינום לצוות אימון כל כך גרוע ובלי כריזמה הוא טעות. החוזה עצמו היה כמעט עם 0 ריסיקה.

    אחד מהGM הגרועים בתולדות הליגה שבזמן כל כך קצר הספיק לעשות כל כך הרבה טעויות(ולא דיברתי עוד על החוזה המפגר לג'ק&*).

    1. מה עם הבחירה בתומפסון ב-2011 כשולנציונאס היה פנוי..
      או ב-2012 לקחת את וייטרס במקום בארנס,דראמונד וסאלינגר??
      מנהל כושל שטוב שהלך!!

      1. לקחת את ווייטרס זו לא בחירה גרועה בטח לא על חשבון סאלינג'ר ובארנס.

        דראמונד לעומתם זה באמת היהלום של אותו דראפט ואת הניצוצות הראשונות ראו בעונה הראשונה שלו בקונטיקט(ליתר דיוק בטורניר עצמו), אבל כדי להבין את זה צריך תביעת עין מיוחדת שלהמון GM פשוט אין.

        בדיוק כפי שהמון GM לא הצליחו להבין שהיהלום בדראפט הנוכחי הוא MCW.

        גם הבחירה בתומפסון במקום ואלנצ'יונאס היא לא הזויה.

        הבחירה בבנט היא הזויה. הוא היה צריך להבחר בסביבות המקום ה-8. זה לאורך כל העונה היה ככה.

        מי שעשו את הקפיצה הגדולה בשבוע לפני הדראפט היו קודי זלר וחברו מאינדיאנה אולאדיפו שפשוט הרשימו הרבה מעל הנורמל בכל הקמפים וגם בראיונות עם הGM הם הותירו רושם גבוה.

        1. כמובן שבדראפט 2012 היו את דייוויס ולילארד.

          אבל הראשון הוא היה בחירה ראשונה ככה שהוא לא היה רלוונטי לקאבלירס והשני הוא לגמרי היה סליפר והימור לא קטן ושם שזינק גבוה מאוד ממש לפני הדראפט עצמו.

  4. אני מסכים שהבחירה בבנט הייתה הכי מפגרת שיש אבל תסכים שבשנתיים לפני הוא יכל לבחור יותר טוב..
    לומר את האמת אני מעדיף אפילו את טרנס רוס על פני וייטרס.
    כמה טעויות..
    הוא עוד יהיה בניקס בסוף!!

    1. לא אני לא מסכים בכלל שהוא היה יכול לבחור יותר טוב.

      ב2011 הוא לקח את קיירי(גם כן בחירה 1 וודאית אבל אתה יודע אחרי הטעות הפתאלית עם בנט אתה לא צריך לקחת שום דבר כמובן מאליו),

      אחר כך אתה כבר מגלה טעויות הרבה יותר גדולות מהבחירה שתומפסון.

      קודם כל יוטה ג'ז שבבחירה שקיבלו מהנטס הם לקחו את קאנטר הטורקי(רק אזכיר שהוא הגיע אחרי שלא שיחק בכלל בקנטאקי וגם סירב להבחן בכל הקמפים, כלומר רק על סמך ההופעות שלו בגילאי נוער באליפויות בינארציות).

      תומפסון לדעתי האישית הוא פרוספקט לא פחות גדול מונלצ'יונאס ולפחות היום שחקן לא פחות טוב.

      אם כבר השחקן שכולם פספסו בדראפט הזה הוא ללא ספק ניקולה ויוצ'ביץ' שנתן עונה מצוינת בUSC, סנטאר בגובה 7 פוט עם יד טובה(והיה קולע גם לא מעט שלשות בUSC) נבחר מחוץ ללוטרי.
      אבל פה אתה בטח לא יכול לתלות את האשמה בגראנט אבל בכל ה-14 האחרים שלא בחרו אותו גם כן יותר גבוה.

      בכלל בדראפט הזה היה יותר מדי אפקט ג'מיר פרדט, יותר מדי שחקנים שהיה סביבם הייפ כל כך גדול במכללות נבחרו יותר מדי גבוה וזה הותיר שחקנים פשוט מצוינים ממש בסוף(פאריד 22, מירוטיץ' שאם כבר אירופאי היה הרבה יותר מרשים מקאנטר מגילאים צעירים נבחר 23, רג'י ג'קסון-24 וכמובן השיא של השיא- צ'נדלר פארסונס אחרי קריירה מדהימה בפלורידה נבחר 38! זה בעצם אומר הכל על הדראפט הזה- "ג'מיר פרדט הייפ").

      1. אההה וכמובן איך שכחתי- הבחירה האחרונה בדראפט הזה- שחקן שיהיה אולסטאר לפחות כמה פעמים בקריירה שלו- אייזהה תומאס, אולי הבחירה האחרונה הטובה בהיסטוריה.

        זה מסכם את כל מה שהלך בדראפט הזה פחות או יותר.

        למרות שצריך להזכיר ששחקנים שנבחרים כל כך בסוף בסיבוב השני בדרך כלל לא נבחנים על ידי יותר מדי קבוצות. ככה שזה לא פספוס למשל כמו ויוצ'ביץ' שכל קבוצה בליגה ידעה מי הוא, כמה הוא טוב וכמה הוא היה צריך להיות בלוטרי.

        איזהה זה שחקן שסומן על ידי סקרמנטו לבחירת סיבוב שני, כפי שסומנו עוד כמה שחקנים שבסוף לא נבחרו. כמובן שהיום זה נשמע כמו בדיחה טובה.

          1. מנחם קראתי דיווח בבליצר שמגי סיים את העונה כנראה
            אתה חושב שדנבר יעלו על רכבת הטנקינג לפני שיהיה מאוחר??

          2. אוטו פורטר אתה מתכוון.

            והוא לא באסט הרבה יותר גדול מבנט.

            א. הוא היה פצוע מתחילת העונה.
            ב. הוא משחק על עמדה די עמוסה בוושינגטון וכשאריזה בשנת חוזה נראה כמו אחד מהSF הטובים ביותר בליגה, לכן הוא ייבחן בעיקר מהעונה הבאה אם אריזה כבר לא יהיה שם.
            ג. יש לו פוטנציאל גבוה יותר להצליח בNBA מבנט. בנט גם ככה הגיע כאנדרסייז לPF.

  5. סוף סוף תחרות הטבעות עם קצת עניין..
    ג'ורג,וול, לילארד,טרנס רוס(האלוף משנה שעברה) הריסון בארנס ובן מקלמור.
    אחלה רשימה עם אחלה אתלטים ולא מעט סטאר קוואליטי

  6. קצת חדשות אול-סטאר, לא יצאה אף ידיעה רשמית בעניין, שתצא אעדכן:

    היום בלילה, ב-TNT, בחירת השחקנים לסגל הכוכבים העולים. אם יהיה מה שהיה בשנים הקודמות, כל קבוצה תקלע מעל 130 נקודות, לשאק יהיה סגל טוב יותר אבל בארקלי ינצח.

    שמועות על תחרות הטבעות של פול ג'ורג', האריסון בארנס, טרנס רוס, דמיאן לילארד, מקלמור (ההוא מסקרמנטו) וג'ון וול. יותר סטאר קוואליטי מהתחרויות הקודמות, אני חושב שיהיה קרב צמוד בין ג'ורג', בארנס ורוס, ורוס ינצח.

  7. גרנט בהחלט פספס העונה בדרפט היה צריך לקחת את אולדיפו שהוא השילוב המושלם עם קיירי ועשות טריד על ויטרס שבתחילץ העונה עוד היה שווה משהו יחד עם תומסון ולהחתים את איגודלה או אפילו סמית במקום זה החתימו את גק בעמדה של הכוכב ,

  8. אני שומע לחשושים על האריסון בארנס תמורת ג'ון הנסון.

    מצויין לווריורס, אבל לא ממש מבין את זה למילווקי.

    ספרס היום בלי פארקר, ג'ינובילי, לאונרד, ודאנקן…

    כבר היו דברים מעולם עם הקבוצה הזו, אבל אני חרגתי ממנהגי ומילאתי ווינר…

  9. אין קשר.

    גם לא משחקים באותה עמדה, וגם אפילו לקבוצה עם המאזן הכי גרוע בליגה יש 75% סיכוי לא לזכות בבחירה הראשונה.

    אני לא מאמין שייצא מזה טרייד בסופו של דבר, אבל מי יודע.

  10. דור כרגיל כתיבה יוצאת מן הכלל ופריוויו נהדר.
    קטנה של עיברית , נראה לי שהביטוי הוא עור שיניו ולא אור שיניו כפי שכתבת על הספרס.
    😉

  11. דיאו גמר לי את הלאיין אפ להשבוע הזה.

    גם כשמשחק השמנמן הזה בקושי משיג 11 נקודות בפנטאזי ועכשיו הקלקול קיבה הזה…. מה נתנו לו לאכול מיונז?

  12. אני מתפלא שסאן אנטוניו לא מפרקת את ברוקלין. פתיחת מחצית מצויינת של ברוקלין אבל זה לא יספיק מול קבוצה עם מאמן

  13. אני לא יכול להאמין שג'רמיין או'ניל, הגרוטאה המבוגרת הזאת, עולה בחמישייה של הווריורס. שיקגו פתחה חזק. היינריך ונואה. אדם סילבר במשחק

  14. החמישייה של הספרס:
    דה קולו, ג'וזף, בלינלי, גרין וספליטר.
    לפחות מהספסל עולים תותחים כמו איירס, בונר ומילס.
    גם קבוצות מהטופ של היורוליג הם לא היו מצליחים לנצח עם כזה סגל.
    מטורף מה שפופ עושה שם. גורם לכל שלוך להיראות שחקן.

  15. ליליארד משחק בכל האול סטאר! תאמת זה יהיה נחמד. גורג וול וליליארד זה אחלה שיפור לעומת פעמים קודמות. ליליארד מול דיוויס בBbVA( משהו כזה ) יהיה מעניין בין אחד שמימש( לדעתי )את רוב הפוטנציאל לאחד שמתחיל לגלות יכולת על.
    בקיצור חל שיפור השנה מקווה שישתפר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט