מעורב הופס ליום ד'. מג'יק: דוראנט (לא קובי) שחקן גדול!/ מנחם לס

1. הלייקרס – קבוצת מלאת קנאה ואינטריגות מאז ומתמיד

אף פעם לא היתה קבוצה דפוקה כמו הלוס אנג'לס לייקרס. רוב שחקני העבר לא מגיעים לאירועים; המאמן פיל ג'קסון מדיר את רגליו מהאולם כאילו היה מחנה ריכוז, ומג'יק ג'קסון לא מפסיק לדפוק שחקנים במסרים וטוויטרים. בטוויטר האחרון שלו הערב (לפני שעתיים) הוא מזכיר את קווין דוראנט שעכשיו הצטרף לכל שחקני הליגה הגדולים.

SURPRISE!

קובי בראיינט איננו אחד מהם. מי כן?

Michael Jordan. Larry Bird. Kareem Abdul-Jabbar. LeBron James. And now Kevin Durant.

למה פתאום קווין דוראנט שעדיין לא זכה בשום דבר? למה לא קובי שזכה ב-5 אליפויות? כי א) קובי עלול לעבור אותו, את מג'יק, עם עוד אליפות אחת, ב) הוא סתם שונא את הבלק ממבה ומקנא בו שנעשה הפנים של הלייקרס יותר מאשר הוא היה כי צעירי היום אפילו לא יודעים מי הוא.

לא משנה מה הסיבה, אבל טיפוסי לשחקן לייקרס לא לפרגן לשחקן לייקרס אחר או לקבוצה עצמה. אני לא היחיד, האמינו לי לא לאהוב את הלייקרס ולא לפרגן לה. ישנם לי חברים כמג'יק, ג'רי ווסט, פיל ג'קסון, ועבדול ג'אבר. גם קובי – אם הלייקרס יבקשו ממנו לעזוב כדי שיוכלו להתחיל הכל מחדש – לא יירק לעברה יותר.

דדי, K-700, מומי, דקסטר, אלי לס, יוסי כהן, שעייה, אשתי הדפוקה גייל לס, כמה חב"דניקים מגרינוויל,  ועוד כמה מהאתר ומאל.איי כולל גיל גל, יישארו האוהדים האחרונים.

אגב, עוד אחד שלא מראה פניו בסטייפל סנטר בגלל כל סיבה שהיא מלבד מותו של באס הוא ג'רי ווסט. גם קרים עבדול ג'באר לא סובל מסימפטיה מיותרת ללייקרס.

 

2. נואה וולנה מאינדיאנה לפני ג'וליוס רנדל מקנטקי?

 

 

עד לפני שבועיים לא היה ספק' שרנדל ייבחר בדראפט שלישי או רביעי, אבל בכל מקרה לפני נואה וולנה מאינדיאנה. ג'ונתן ווסרמן כותב לפנהי שעה בבליצ'ר רפורט שנכון להיום,  וולנה עבר אותו במוק דראפט של 2014.

הם שניהם פורוורדים חזקים ואתלטים כשוורים. שניהם פרשמנים בני 18.5 עם גופות של בני 28, במילים אחרות "גופות של NBA".

רנדל הוא אולי יותר 'שחקן שלם' היום ווולנה הוא יותר שחקן בוסרי, אך כל האינדיקציות האחרות מתחילות להיות מופנות לעבר נואה. נכון להיום רנדל הוא יותר "חלק" מקנטקי מאשר נואה הוא "חלק" מאינדיאנה. רקנדל הוא 29% מהפוזשיונס של קנטקי ונואה בינתיים רק 22% מהפוזשיונס של אינדיאנה, ועדיין נואה שם אותם מספרים כמו רנדל ל-40 דקות:

 

Per 40 minutes
  Field-goal percentage Points O-Rebounds D-Rebounds
Noah Vonleh .536 19.2 4.4 11
Julius Randle .543 22.6 5.3 9

(לפי Draftexpress)

אבל ה-CONCERN העיקרי הוא שמה שרנדל מצליח לעשות בקולג', הוא לא יצליח לעשות נגד ההגנות של ה-NBA, ומה שנואה עושה – יצליח בכל מצב ונגד כל הגנה. בעיקר בגלל שזרועותיו של רנדל קצרות באופן יחסי בדי הרבה מאלה של נואה

 

Measurements
  Height Wingspan Weight (lbs)
Noah Vonleh 6'10" 7'4" 240
Julius Randle 6'9" 6'11" 250

(לפי Draftexpress)

נואה גבוה מרנדל ב-3 ס"מ ומוטות זרועותיו ארוכות ב-12.5 ס"מ מאלה של רנדל. מוטות זרועותיו של רנדל יהיו בין הקצרות בין כל הפאור פורוורדים בלךיגה; לנואה יהיו מוטות ידיים בין הארוכות מבין ה-P.F בליגה. גם ניתורו של נואה "מהיר" יותר, או יותר אקפלוסיבי, ז"א שהוא יותר POWERFUL מרנדל.

למרות שרנדל הוא יותר "POLISHED" היום, הסקאוטים מאמינים שנואה הוא יותר מוכשר, יש לו אינסטינקטים טובים יותר, וכושר החלטה טוב יותר. בעוד רנדל משתמש בכוח גרידא באין מוצא, נואה כבר למד כמהב תנועות שיחרור מהמגן, וכל משחק הוא נראה טוב יותר ויותר. נואה גם חסם עד עתה העונה 25 כדורים לעומת 15 של רנדל, וגנב 20 לעומת 5 של רנדל, והכל ב-500 דקות משחק נגד ה-557 דקות משחק של רנדל.

3. איזה שינויים מעשיים הליגה חייבת לבצע?

ישנם מספר רב של שינויים שלדעתי אדם סילבר הקומיסיונר החדש חייב לבצע, אבל אני אתרכז רק בשינויים ניתנים לביצוע, כי כל אחד יודע שהדבר הראשון שהיינו רוצים שיקרה הוא הפחתת מספר המשחקים. אבל זה לא יקרה כי ככל שישנם יותר משחקים, בעלי הקבוצות מרוויחים יותר כסף. אז זה לא יקרה עד שמחקר רפואי יקבע ללא ספק שמספר המשחקים מגדיל את מספר הפציעות מעל ומעבר "מספר המשחקים" והעובדה שאם אתה משחק כפליים משחקים, גם מספר הפציעות מוכפל. כולנו גם רוצים – ויודעים כמה מגיע לה – קבוצה בסיאטל. אבל זה יקרה רק אם הליגה תגדיל את מספר קבוצותיה, או קבוצה קיימת תעבור עיר בה היא משחקת, דבר שידרוש אישור רוב בעלי הקבוצות. שני הדברים לא עומדים לקרות.

אבל ישנם דברים אחרים:

א. RE-ALIGNMENT של ששת האזורים.

אם תסתכלו על מיקום הקבוצות, ומפת ארה"ב, תראו שישנם כמה שינויים מחוייבי המציאות לפי המיקום של הערים בהן משחקות קבוצות ה-NBA (בעיקר בדרום מזרח ארה"ב בה מיאמי למשל יותר קרובה לניו אורלינס מאשר לכל עיר אחרת מלבד אורלנדו).

ב. להגדיל לפחות לשני משחקי בית ושני משחקי חוץ של כל קבוצה 'מזרחית' נגד 'מערבית'.

ג. אם "ב" ייעשה, אז קבוצות פלייאוף תיקבענה לפי רקורד, ולא לפי כל שיטה אחרת.

ד. לא לאפשר לאף קבוצה מתחת ל-50% נצחונות להשתתף בפלייאוף, אפילו אם זה יגרום ליריבתה "BYE" (עלייה אוטומטית לסיבוב שני).

ה. להחזיר "HAND CHECKING" למשחק. המשחק הפך עדין מדי עם יותר מדי פאולים על כל נגיעה הכיח קטנה.

ו. לבטל את החוק המגוחך המחייב כל שחקן אמריקאי בוגר תיכון לשחק עונה אחת לפחות במכללה, או בחו"ל, או לשבת ולחכות שנה. רק יחידי סגולה בודדים מאד יכולים לשחק ב-NBA בגיל 17 ו-18. אולי 2-5 מסוגלים לעבור מיד מהתיכון לליגה הגדולה. האם כדאי בגלל מספר כזה מצוצמם של שחקנים ליצור חוק שהוא למעשה נוגד לחוקת ארה"ב המאפשרת לכל אזרח "TO MAKE A LIVING" ללא הגבלת חוקית של גיל? למה בטניס, בבייסבול, בכדורגל, בהוקי קרח, בגולף, ובכל ספורט אחר (מלבד כדורסל ופוטבול, משחק שבו הסיכון הגופני לשחקן בגיל תיכון ידוע ומוכח) מותר לכל צעיר ללא הגבלת גיל להפוך למקצוען? אז למה בכדורסל לא, אם כל שנה מופיע איזה ג'בארי פרקר ואנדרו וויגינס המוכנים לקפוץ ישר למקצוענים?

ישנם מספיק דוגמאות כברנדון ג'נינגס או ג'רמי טיילור המלמדות שחקנים צעירים שברוב המקרים  ע-ד-י-ף   להם לשחק שנה או שנתיים ואפילו 4 שנים במכללה.

 

 

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. מג'יק גם אמר על קובי שהוא הלייקרס הגדול מכל
    המוק דראפט השנה הוא רכבת הרים, וויגנס כבר 3 אחרי אמביד ופארקר.
    יהיה מעניין

  2. מנחם, אני לא בטוח שהחוק של להמתין שנה גרוע.
    אם אתה רוצה להתחתן בארהב אתה צריך להמתין יום בין הוצאת רשיון נישואין לבין הרישום עצמו, וזאת כדי למנוע חתונות בזק ללא מחשבה מעמיקה.
    נראה לי שזה די דומה. מהנסיונות שהזכרת זה לרוב באמת לא מצליח והשחקנים בוסריים מדי לליגה, והליגה מצידה מעדיפה שיגיעו אליה שחקנים מוכנים.
    צריך לשים איזשהו מחסום (אי אפשר שילד בן 12 ישחק, לא משנה כמה הוא מוכשר) ונראה לי שהמחסום הזה סביר בהחלט.
    הלוא רק בגיל 21 מותר להם לשתות בירה…. 🙂

  3. נואה צעיר מרנדל כמעט בשנה – ולא כמו שכתבת.

    וזו הסיבה הכי גדולה שיש לו סיכוי להיבחר לפניו.

    הסיבה השנייה היא שרנדל נראה כמו חור שחור בהתקפה – מה שנכנס אף פעם לא יוצא…

  4. חייבים לתת חופש ארטיסטי למעדודדות
    למומי אוטוטוטוטו נגמרות התמונות
    גם חייבים קבוצה בוואגאס עם קבוצת מעודדות על עמודים שירקדו על הברכיים של השחקנים בפסקי זמן

    1. Yes Mommy, but I feel sorry for the guest team's players – imagine having to guard those afro Americans nba players getting back to the game after these timeouts… With all those nigga boners in the way

  5. לא הכל זה נתונים פיזיים ומוטות ידיים….יש כאלה ים מוטות ידיים של בואינג שלא מסוגלים לחסום את טוב טוב הגמד או לקלוע ליי אפ.

  6. רנדל נראה לי פלופ תומס רובינסון 2 מוק דרפט שלי
    אמביד
    ויגנס
    פרקאר
    סמרט
    אקסום
    Noah Vonleh
    זק לווין
    Clint Capela
    Tyler Ennis
    Jerami Grant
    Glenn Robinson

  7. אולי מישהו מכל הממוחים ירים רשימה של הבאסטים שיצאו מהדראפט הזה, כי לפי הציפיות יש לי הרגשה שהיו לא מעט כאלה ..

  8. לגבי קובי – אני חושב שהלייקרס עשו לו את הכבוד האולטימטיבי עם הארכת החוזה המפלצתית שקיבל בקיץ. נו צ'אנס נו ווי נו האו שהוא יהיה שווה את זה. אבל זה מסר לכוכב הבא של הליגה – אצלנו יודעים לעשות כבוד, לא כמו בסלטיקס.

    עוד נקודה לגבי וונלה/ רנדל – וונלה נראה כרגע כמו פוטנציאל לקלע שלשות. הוא זורק השנה בערך שלשה למשחק – לא מעט בשביל שחקן פנים – וקולע אותן ב-55% (!). מן הסתם ירד, אבל זו נקודה לטובתו מול ה-18% של רנדל.

    1. גם טריידים מושחתים אתם יודעים לעשות לא רק כבוד שזה גם מסר לכוכב הבא של הליגה. אבל מכוון שהבאס המקורי מת כבר אי אפשר לדעת. אולי תצטרכו לבנות קבוצה כמו בני-אדם לשם שינוי. וזה יקח זמן. והרבה ..

  9. נואה הוא 2 MUCH ריסק לטעמי כדי להיבחר כרגע במקום רנדל שזה שחקן שעם הגוף שלו והיכולת לנצל את המסה בתוספת למשחק ההתקפי שלו שכבר עכשיו ברמה גבוהה מאוד.

    לנואה יש נתונים מרשימים בעיקר פיזיים כדי לקחת את המשחק שלו צעד אחד יותר בNBA אבל אני יכול לתת לכם עכשיו רשימה ארוכה כאורך הגלות של שחקנים בדיוק כאלה שנבחרו בעשירייה הראשונה ולא מימשו שמינית ממה שחשבו שיממשו.

    בדראפט שבו מגיעים כל כך הרבה שחקנים מוכנים וברמה גבוהה זה הימור לא קטן לקחת שחקן שברור מאוד שמהשחק ההתקפי שלו מוגבל מאוד עכשיו.

    להערכתי קבוצות לא יוותרו בקלות על פוורד כל כך איכותי בהתקפה, בטח אם נניח זאת תהיה בטעות דנבר שתקבל בחירה 8(מהבחירה של הניקס).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט