אחד על אחד #5 – המוח /מנחם נגד אסי

 

 

בס"ד

אחד על אחד 5: המוח

אחד על אחד: מצד שמאל בפינה האדומה פרופסור לס, מזקני העדה בכדורסל, מדען ורב לעת מצוא. חובב היילייט ומאמין בניסים, אוהד כדורסל מזרחי בכלל ואת הניקס העלובים בפרט. רבו לשעבר של אסי שיצא לתרבות רעה.
מצד ימין בפינה הכחולה המאמן שקיבל תואר "חולדה" מהפרופסור. אוהד כדורסל מערבי וחובב טקטיקה ומהלכים קבוצתיים. המערב תמיד יעשה לו את זה ודאלאס עם קרלייל בפרט!

והיום נדון בעמדה שהכי קשה להסכים עליה: הרכז. עם השנים התפתחו כל כך הרבה סוגי רכזים. מסטוקטון הארכיטקט שנותן מסירות מושלמות,מג'יק שהיה 9'6 שמשחק בכל עמדה במגרש ועד לאיזייה תומאס שהיה הרכז הסקורר הטוב בעולם. 3 סגנונות וכל אחד וטעמו שלו.

נתחיל עם הרכז הקלאסי. מי לדעתך המוסר הכי טוב בין הרכזים?
-מנחם
בהוווה או בכלל? אני יושב כאן בגרינוויל, דרום קרולינה, ומחצר ביתי אני רואה באחו גועות פרות ואף אחת מהן לא מוכנה לענות לי. חבל שאתה נמצא עשרה קילומטרים ממני, אחרת הייתי שואל אותך. אני לא מבין, ככה מתווכחים ילדי ישיבה על התלמוד?
טוב, מאחר והסברת לי את השאלה בצורה המפורטת ביותר, אין לי ברירה אלא לענות על "אי-פעם", ו-"היום": אי פעם המוסר הטוב ביותר היה בוב קוזי, הגמד הלבן הזה מהסלטיקס. היום? סטיב נאש, אם כי העונה קובי ייקח ממנו את כל הכדורים, והוא יסיים את העונה עם 5.3 אסיסטים במקרה הטוב!

-אסי
צפרא טבא(בוקר טוב בארמית) מנחם. בגלל שאי אפשר להתווכח עם כבודו על העבר אתייחס להווה בלבד.
אני מת על סטיב נאש, ויש הסכמה חלקית כבר בהתחלה. אבל למרות אהבתי העזה לקנדי המוסר ה"טהור" ביותר היום הוא ללא ספק ראז'ון רונדו.
וקבלו עובדה כואבת, כל אוהדי מיאמי באשר הם: הסיבה שריי אלן קשישא עדיין נחשב לקלעי ענק ברבות ימיו היא אחת:ראז'ון רונדו. הכדור היה מגיע אליו בתיאום מושלם, וכל קלעי עיוור(מי אמר סימאס יסאייטיס?) היה משיג את המספרים של ריי אלן אם היה משחק לצידו של רונדו. משחק ילדים.
איך תדעו שאני צודק, אלן ישיג 60% מהמספרים שהשיג בבוסטון. חכו ותראו.נאש מצויין, רונדו ענק!

למי היית נותן את הכדור האחרון במשחק?
-מנחם
טוב, מאחר והסברת לי את השאלה בצורה המפורטת ביותר, אין לי ברירה אלא לענות על "אי-פעם", ו-"היום": בכל הזמנים, הכדור האחרון הולך לגייל גודריץ'. אבל אתה צעיר מדי לדעת על ה-DUDE. אז אתן לך שחקן שאולי שמעת עליו, שמו מג'יק. הוא עשה זאת כל כך הרבה פעמים, אבל הזריקה המוזרה שקברה את הסלטיקס בגמר הפלייאוף היא-היא שמסבירה למה הוא. היום הכדור האחרון הולך לדריק רוז. אבל מאחר והוא פצוע, אז הכדור האחרון הולך למריו צ'אלמרס. גמר NCAA אמרנו? גמר התיכונים של אלאסקה אמרנו? ובפלייאוף של העונה שעברה 'אוקלהומה ת'אנדרס' אמרנו? לא בדיוק 'זריקת נצחון' אבל זריקה 'שהביאה נצחון'. הבנאדם הוא KILLER!

-אסי
אופפפפ כבר עם הצ'אלמרס הזה. OK, היסטוריה בלה בלה בלה…. כשצריך סל במאני טיים יש רק רכז אחד שיעשה את העבודה- 3CP. החדירה הקשוחה שלו לצד אחד, הקרוס חזרה לא משאירים סיכוי לאף שומר. תנסה דאבל טים והשחקן הפנוי ישלשל את הכדור לסל. צ'אלמרס מול פול? מנחם COME ON!!
הקרב הוכרע לפני שהתחיל.

פול – עכשיו יש לו עם מי לשחק

 

איזה קבוצה הכי תלויה בשחקן שלה?
-מנחם
"בשחקן שלה" או "ברכז שלה"? אני הולך לאדמ"ור שלך מבני ברק ומבקש ממנו לענות. טוב, אנסה להיכנס למוח שלך (אוווופס…הפכתי לעז…) ואדבר על רכזים. הבולס. תראה איך הפכו לסקרמנטו בלעדיו, ואומרים שהוא מחוסל לכל העונה. אחריה הסלטיקס. בלי ראז'ון הם חזון. חזון בלהות!

-אסי
בסדר, נכון שאני הכי מחזיק מרונדו אבל היי! יש פירס וKG. בוסטון גרועים בלי הקוסם הקטן אבל עולים לפלייאוף מהמקום השמיני. שיקגו בלי רוז הכי תלויה ברכז שלה. יקפצו כל צופי העונה שעברה אבל אדי הדלק מהציפייה לMVP לשעבר נגמרו ושיקגו תמשיך את הצלילה למטה, אלא אם רוז יחזור בריא ואז הכל ישתנה.

מהו דירוג הכללי לחמישיית הרכזים שלך?
-מנחם
מאז ומעולם: מג'יק, סטוקטון, אוסקאר רוברטסון, אייזיה תומאס, וולט פרייזר.
היום? דריק רוז (בריא),כריס פאול, רונדו, דרון ויליאמס, ראסל ווסטברוק

-אסי
לא ראיתי את אוסקאר ופרייזר אז אתחיל מה90'. מג'יק, סטוקטון, תומאס, קיד, נאש.לכולם טבעת מלבד לסטוק ונאש שישיג אותה בשנתיים הקרובות. ביי ביי לברון.
היום? רונדו, פול, נאש, טיי לאוסון, וויליאמס. רוז לא ברשימה כי הוא לא בריא.

הגדול מכולם

ועכשיו לפינתנו החדשה- השאלה הזהה:
לין או רוביו?
-מנחם
כמאמן לקבוצה שלי אני לוקח את לין. הבנאדם מסוגל להיכנס, לקלוע, לשמור, לגרום לבלגאנים, ולפעמים הוא תופס יום ומתחיל להפציץ מרחוק. הוא גם אתלט הרבה יותר טוב, והוא לא אירופאי. עוד לא היה אירופאי אחד בפוינט ב-NBA. ישנם גולשים המדברים על "המוח האירופאי". שמענו עליו. "המוח הישראלי" אפילו נעלה יותר. אז מה? אז אנחנו טובים בלפתח צ'יפים לאינטל. אנחנו טובים במחקר על סטם-סל ואלצהיימר. אבל כדורסל? קטש, קטש, קטש. לכל מדינה בארה"ב ישנו רכז תיכון טוב יותר משקטש היה בשיאו. או שארונאס. וואללה שריחמתי על הבנאדם. הוא היווה את הבדיחה הגדולה האירופאית. איך לארי בירד פישל איתו זה דבר שלא אשכח. רוביו? אני הייתי מעדיף את הגוראן הזה מפיניקס סאנס עליו. רוביו רזה מדי, אין לו קליעה ממרחק ואפילו חצי מרחק, והוא לא יכול לשמור אפילו על חנה כהן בת-דודתי. רוביו? מה שכן, אני מודה שהחברה שלו חתיכה הרבה יותר טובה מזו של לין.

-אסי
לין לין לין לין לין. מי שראה את הרבע הראשון בין יוסטון לOKC לא יכול שלא להסכים. הקוסם החדש הולך להפוך למשיח של הNBA. ווסטברוק עם 20 נקודות כמעט ברבע הראשון, KD עם כלום כי את כל הכדורים זרק …. מצד שני לין עם סל אחד בלבד אבל עם אסיסטים עוצרי נשימה ופתאום קווין מרטין נראה כמו…ריי אלן!
כל מי שהסתלבט בקיץ על לין והעדיף את מלו ואמארה מוזמן לאכול את הכובע בסוף שנה כשיראה את לין ומלו מדורגים במקום השמיני במזרח ובמערב. הישג זהה אבל מדהים ליוסטון, הישג ביזיוני לניקס שתדורג מתחת לנטס. חחח.

CP3 או רונדו?
-מנחם
3CP הוא פוינט גארד טוב יותר לפי התורה שמלמדים בבית ספר למאמנים בוינגייט, אבל לקבוצה שלי בגרינוויל, אני מעדיף את רונדו

-אסי
שאלה קשה. אני מחזיק מהרכז בחנות הממתקים של הקליפרס. לשחק ולנווט עם כל כך הרבה כישרון. כיף. אבל אני בכל זאת הולך עם רונדו. הקליעה בעייתית אבל כל כך הרבה חכמה. וואו. החלטה קשה אבל אני עם רונדו.

רונדו – הקוסם הקטן

ווסטברוק או די-וויל?
-מנחם
מריו צ'אלמרס. לא, ברצינות, אותו דבר כמו עם 3CP ורונדו: די-וויל הוא פוינט גארד קלאסי, אבל ראסל ווסטברוק הוא פוינט גארד מנצח. אילו התחלתי קבוצה, סדר הפוינט גארדים שהייתי בוחר הוא ווסטברוק, רונדו, רוז, צ'אלמרס, CP3.

-אסי
דיברנו על שכל. נו מנחם. בתור פרופסור קיוויתי שתזהה טיפשות מקילומטרים. טוב נו.. אני לא סובל את ווסטברוק(סקורר נהדר אבל לא רכז). אני הולך אפילו עם מריו צ'אלמרס ולא עם ווסטברוק. הבחירה הברורה בDWILL.

ומילה אחת על רוז. האם יחזור להיות מהשחקנים המובילים בליגה או שהסיפור מבחינתו הסתיים?
-מנחם
אתמול קראתי שייתכן והוא יחמיץ את כל העונה. שיקגו הפכה מקונטנדרית, למין הפועל עפולה.

-אסי
לצערי הגדול הסיפור שלו נגמר מסיבה ברורה. כל כוחו היה ברגליו האתלטיות. בלי זה הוא כמו שמשון הגיבור בלי השיער.

ועכשיו תורכם. מי הרכז שאתם הייתם לוקחים לקבוצת החלומות שלכם רונדו או 3CP? אולי מישהו אחר?
מי שכנע אתכם- הפרופסור או הקואוץ'? תגובות תגובות ותגובות, מתחילים!

וקצת כבוד לסיום לגדול מכולם אי פעם:

אסי שלם

בעברית - מאמן, באנגלית- קואוץ' ביידיש- קיבעצר "הניצחון לשחקנים, ההפסד למאמנים והפרחים לצה"ל" (ספר משלי עמוד קטש, כלומר 10) להרצאות, פודקאסטים ועוד: asist101@gmail.com

לפוסט הזה יש 80 תגובות

  1. הוא פשוט הפך את המסירה דרך הרצפה לאומנות המג'יק הזה… מסירה דרך הרצפה זאת מסימה שקשה לעצור מלכתחילה אבל היא דורשת דיוק ותזמון… הוא עשה ועושה את זה עד היום רמה אחת מעל כולם

  2. שניכם כתבתם מעולה. כדי לבנות קבוצה שתשחק נגד אנשי המאדים (שכל אחד יכול לחזור לשנת השיא שלו), אז הייתי בוחר במג'יק. הרכז הטהור הטוב ביותר הוא סטוקטון. מהרכזים של היום רונדו הוא האיש שלי.

    הפציעה של רוז יכולה להועיל לו-אם ישפר הזריקה מרחוק לסביבות ה-40%, ויחזור ב-50% מהאתלטיות שלו מלפני הפציעה, הוא יהפוך לשחקן בלתי ניתן לעצירה.

    1. 50% מהאתלטיות לא תעזור לו. כל המשחק של דרק רוז מבוססת על הצעד הראשון והאתלטיות… רק לזרוק מרחוק לא יעזור לו, ולא ירים את שיקגו לשום מקום, רוז היה פותח את ההגנה עם החדירות שלו.!!

  3. הייתי לוקח את כריס פול, הוא שולט במשחק כמו רונדו ושומר (חוטף) כמוהו ועולה עליו באספקטים שיש לו יכולות קלאץ׳ יותר טוב, קליעה מרחוק.. ואם מייק ששבסקי לקח אותו לנבחרת, מי אני שיחלוק.!!! (אגב, לגבי ווסטברוק זה לא קשור, כי הוא צריך מישהו שיתקוף…)

  4. הרכז הטוב אי פעם הוא כמובן מג'יק. אין וויכוח. לעבור אותו תהיה משימה קשה מאד.
    היום רונדו בדרך לעונה נפלאה עם לא יפצע וזה בגלל שרוז פצוע!

  5. ווילאמס הבחירה הבטוחה.
    הוא החבילה המלאה….גדול, חזק ,אתלט. שומר טוב! יכול למסור, לחדור, לקלוע מבחוץ ולעשות פוסט אפ על רכזים חלשים.

  6. לגבי רוביו. אפשר לאהוב או לא לאהוב. אבל להגיד שהוא לא יכול לשמור מראה על חוסר הבנה!
    רוביו שומר מצויין. גם שומר אישי מצויין טוב וגם חטף טוב.

    1. כן, גם אני לא הבנתי על מה מנחם מדבר.
      רוביו שומר פנטסטי. אולי קצת פחות חזק מהפוינט גארד האמריקאי הממוצע, אבל יודע לשמור נהדר.

    1. אל תזלזל בשכל של הזרם! אולי יש סיבה שהזרם חושב ככה..
      כדור אחרון לצ'אלמרס?! בלי לזלז בשחקן, לדעתי אתה מעריך אותו יותר מדי, מפני שהוא שחקן לפי דעתי שפורח בעיקר בזכות הסובבים אותו בחמישיה (AKA Tal Burstein).. כדור אחרון? הולך לדרק רוז (בריא), ברנדון רוי (בריא) אבל בלי שניהם.. פול פירס!

  7. בקשר ללין או רוביו:
    לדעתי אם זה השחקן המוביל שלי, אני לוקח את לין אבל לדעתי לין לא יכול להצליח בקבוצה גדולה, ורוביו כן.
    לין הוא יותר סקורר, ועם כמה שהוא קצת חכם הוא לא הצליח להפעיל את מלו ולסדר טוב את ההתקפה ואני פחות סומך עליו.
    אם יש לקבוצה שלי כישרון ואני צריך רכז כדי לרוץ על אליפות אני לוקח את רוביו שיסדר לי את ההתקפה, ישלוט בקצב משחק וייתן את הכדור לאדם הנכון במקום נכון בזמן הנכון.

  8. אני כאן כדי לתבוע את כבודו האבוד של טוני פארקר!!
    אם מישהו יוכל להסביר לי למה הוא לא בין חמשת הרכזים הטובים במשחק
    היום אהיה אסיר תודה כי אלמד משהו חדש.

      1. הבנתי. בגלל זה היה מועמד ראוי לתואר mvp השנה.
        בלתי עציר, חכם, וינר, קבוצתי. נמצא בטופ אוף היז גיים.
        שחור זה הלבן החדש כנראה.

    1. אני חייב להודות שאתם צודקים. הבעיה שסאן אנטוניו כל כך אפורים שכל אליפות שלהם נתקלת בהפתעה ומכאן גם חוסר ההערכה לפופ, לג'ינובילי וכו'.אם פארקר היה מרכז בלייקרס הכל היה שונה. בכל זאת לטעמי רונדו וCP עולים עליו.

  9. קודם כל, כיף גדול ש"אחד על אחד" חזר. מבקש לא לצאת לפגרות נוספות בקרוב.
    לעצם העניין.
    1. רוז ווסטברוק לא בתמונת המירוץ לתואר "הרכז" הטוב ביותר מהסיבה הפשוטה שהם אינם רכזים. כן, אני יודע שההתקפה של קבוצותיהם מתחילה איתם ושהם מקבלים את ההחלטות ומחזיקים הכי הרבה בכדור. אבל המהלכים שלהם הם מהלכים של סקוררים ולא של רכזים. עם כל הכבוד לחדירות המדהימות של רוז, כל עוד הוא לא גורם בחדירה למספיק תנועה ושינויי עמדות (שבסופו של דבר גורמים למיס מץ' המיוחל) הוא לא מנהל מספיק את הקבוצה, ולהיות הקלע המוביל לא הופך אותך לרכז.
    2. רוביו שומר אישי מעולה. אמ"ל.
    3. רונדו מול פול. הווירטואזיות והניצוצות בצד של רונדו. אם מחפשים יציבות וחכמת משחק – פול (גם רונדו מבין משחק וקורא מצבים מעולה, אבל בפן הזה פול עולה עליו) המדהים אצל פול זו ההקפדה על הפרטים הקטנים. איכשהו, כל פעם שהוא מכדרר בהתקפה עומדת הוא מצליח ליצור לעצמו יתרון על פני המגן, זאת באמצעות הבנה אבסולוטית של איזו צורת כדרור או קרוס אובר יגרמו למגן לאבד את העמדה האופטימלית מולו.
    4. לקבוצה שלי אני לוקח את פול, בהפרש קטן על היצירתיות המדהימה של רונדו.
    5. כדור אחרון – לפול!! מהסיבה הפשוטה: לרונדו בכדור האחרון יש 2 אופציות אמינות בלבד – למסור או לחדור (נכון, גם לחדור ואז למסור). אתה לא באמת בונה על הקליעה שלו מחצי מרחק ומעלה בכדור אחרון.
    אצל פול תמיד יש 3 אופציות אמינות: קליעה חדירה ומסירה. אין הרבה דרכים לעצור שחקן שכל האופציות ההתקפיות נמצאות בידיו.

  10. אני הייתי מעדיף (במעט) את פול בזכות הקליעה.

    ומנחם – "עוד לא היה אירופאי אחד בפוינט ב-NBA". שכחת את טוני פארקר? אפילו חוזה קלדרון (אלף אלפי הבדלות) יכול להיחשב.

    אני חושב שרוביו דווקא שומר טוב, באופן כללי אני מניח ומקווה שהוא הרבה לפני שיאו.

    והבעיה של ווסטברוק היא שהוא לא ממש מתנהג כמו רכז. 5 אסיסטים ל-35 דקות? עלוב

  11. רונדו!!
    1. היחיד שאפשר לקרוא לו קוסם מאז ההוא משהות ה80-90
    2. רונדו בגיל שהולכים ומשתפרים. לעומת פול שאמנם כרגע אפשר להתווכח על מי טוב יותר אבל גרף השיפור שלו כלפי מטה⬇
    3. סורי דוק. אני עם אסי
    נ.ב. קצת התפלאתי שהדו קרב לא היה בן רונדו ל…. צ׳ארלמס…😉

  12. אני רוצה להתוודות לפני הכל שאני אוהד שיקגו בולס בלב כבר קרוב ל 30 שנה וכמובן שיש לי כבוד ענק לדרק רוז,אבל מה לעשות אני מאמין שפוינט גארד לא יכול להיות הקלע המוביל של קבוצתו כי התפקיד שלו דורש ממנו לעשות את כולם מסביבו לטובים יותר ולא להתרכז בעצמו.
    ולא שאני חושב שדרק מרוכז בעצמו כי הוא באמת אחד האנשים הטובים והחביבים שיש בליגה אבל הוא לא עושה את אלה שמסביבו לטובים יותר.
    הוא מאד מזכיר לי את אלן אייברסון,יש לו את היכולת להגיע לגמר איזורי או לגמר עצמו אבל מה לעשות שם זה יעצר.
    אני תמיד טענתי שאני מוכן לעשות טרייד עם הקליפרס ולקבל את 3CP כי לדעתי הוא הפוינט גארד המושלם.
    זה גם עונה על השאלה מי הוא הפוינט הטוב היום…..כריס פול !!!!!
    ולגבי הכתבה המשעשעת הזאת סלח לי מנחם אבל הפעם אסי לקח אותך ביג טיים !!!!!!!!!!!!

  13. סטיב נאש לדעתי נמצא ברשימת הרכזים הגדולים ביותר. דרון לא יגיע לשם (ואפשר לחלוק עלי), רונדו נמצא קצת אחרי נאש, ופול נמצא אחרי רונדו.
    יכולים להגיד וזה לגיטימי שווסטברוק ורוז רכזים אבל אני לא מחשיב אותם לכאלה מאחר והם בעיניי רק עוד שחקנים על המגרש ולא מתרכזים בלרכז.
    בכל הזמנים לדעתי: 1. מגיק 2. סטוקטון 3. נאש 4. איזייה תומאס 5. קיד.
    הטובים היום: 1. נאש 2. רונדו 3. פול 4. רוביו 5. די וויל.

    אני עם אסי

  14. רוביו לפני לין, ללא ספק בכלל (שניהם עוד צריכים להוכיח, אבל רוביו ידורג בין רכזי הליגה במיקום 1-5 ולין יהיה מדורג 10-20).
    רונדו – CP3 – התגובה האוטומאטית שלי הייתה CP3, אבל נראה לי שאני נאלץ ללכת עם רונדו, לפחות לפי האולימפיאדה והפלייאוף האחרון, מקווה שפול ישנה את דעתי העונה. בקיצור, כרגע רונדו. מה שלא ברור לי זה למי הנקודה הולכת כי שניכם הלכתם עם לין ושניכם הייתם לוקחים את רונדו לקבוצה.
    די-וויל וווסטברוק – אני עם ווסטברוק, עוד לא הצלחתי להבין במה הוא פחות טוב מדרק רוז חוץ מזה שרוז יותר כריזמטי בתקשורת, ואין לו אף שחקן מספיק טוב לידו כדי שיתלוננו שהוא לא מוסר.

  15. פול בלי ספק בכלל בכל יום בשנה.
    וחוץ מזה שלבחור את לין על פני רוביו זה טיפשות ולו רק בגלל החלק ההגנתי, בלי צ'אנדלר מאחוריו כמעט כל רכז שהיה מתייצב מול לין היה גומר במספרי קריירה ואת זה אפשר יהיה לראות השנה בבירור לעומתו רוביו שחוץ מבקליעה גם יותר טוב ממנו בכל אספקט התקפי מחזיק בממוצע של כמעט 2 חטיפות למשחק ומעבר לסטטיסטיקה הוא שומר אישי ובעיקר קבוצתי מעולה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט