עוד יום חמישי של הפתעות / דור בלוך

יום חמישי הגדול הולך והופך לנגד עינינו ליום חמישי של הפתעות, כאשר הקבוצות של ניו יורק הולכות והופכות לנגד עינינו לקבוצות כדורסל. הניקס ניצחו את מיאמי בעוד דו קרב אפי בין כרמלו ללברון, במשחק שבו ארבע משש הבחירות הראשונות של דראפט 2003 הנפלא התרוצצו על המגרש. כמו כן דנבר ניצחה את אוקלהומה כאשר רק דורנט מתפקד עבור הת'אנדר למרות החזרה של איבקה לתמונה.

בואו נצלול לאקשן.

ניו יורק ניקס 102 מיאמי היט 92

הניקס ממשיכים בחזרה לחיים ואחרי הניצחון היוקרתי בקרב הפנים ביתי הזה הם כבר נמצאים מרחק ניצחון אחד בלבד מהמקום שמוביל לפלייאוף בו מצויה לא אחרת מברוקלין, בעונת הליגה הסדירה הכי משוגעת שאני זוכר בחוף המזרחי. ההתאוששות של הניו יורקריות אם תימשך היא חדשה טובה לחוף המזרחי, ואם השחקנים החשובים של שתי הקבוצות יחזרו לכשירות הן יכולות לתת סדרות מעניינות מול מיאמי ואינדיאנה. מיאמי ניכשלה בניסיונה להתקרב לכדי משחק אחד מאינדיאנה מובילת המזרח והליגה כולה.

לפני המשחק כתבתי על כך שניו יורק ניצחה את מיאמי ב-3 מ-4 משחקי הליגה הסדירה בין הקבוצות בעונה שעברה, והיא עושה זאת שוב הלילה ב-MSG, הודות ל-29 נקודות של כרמלו, אבל לא פחות מכך הודות ל-13 נקודות ו-14 אסיסטים של פלטון שנזכר שהוא רכז. אנדראה ברנייאני הראה ניצוצות מהפוטנציאל שלו עם 19 נקודות כמה מהן יפות במיוחד וסטודמייר נתן דאבל דאבל והראה שאולי לדוק יש נקודה לגביו.

כמו משחקים רבים המשחק הזה הוכרע על מי רצה אותו יותר, מה שבא לידי ביטוי ביתרון 43-32 לניקס בריבאונד, ו-10-4 בריבאונד בהתקפה כולל פוט-בק קטלני של טימי הארדוואי ג'וניור (רוצו להיילייטים).

ההיט הובילו בפתיחה בעיקר הודות ליכולת קליעה קטסטרופלית של הניקס שקלעו ב-1 מ-12 בהמשך ישיר לעונה הלא טובה של הקלעים שלה למעט כרמלו, אבל הניקס התאודדו במחצית השניה ל-8 מ-14 ל-3 וזה אפשר להם לפתוח פער יציב של 8-10 נקודות לאורך רוב המחצית השניה.

לברון ג'ייימס עם 32 נקודות שהבהירו את ההבדל בין שני הסופרסטרים ששיחקו על המגרש היום. לברון עשה 32 ב-17 זריקות (למרות ערב חלש מה-3), כרמלו קלע 29 ב-24 זריקות, אבל הצוות המסייע של ג'יימס לא הופיע הערב. רשארד לואיס היה בכושר קליעה מצוין (2 מ-3 מה-3) אבל לא קיבל מספיק כדורים, בוש לא תיפקד, ורק ווייד טרם 23 נקודות אבל גם 0 מ-6 לא אופייני מהקו. ביסלי שותף רק 9 דקות מסיבות לא ברורות ודומה שבמחשק כזה הוא בהחלט יכל לתרום יותר למשל במקום ריי אלן ששיחק 25 והיה חלש.

הניקס ינוחו הלילה וינסו להמשיך את המומנטום בשבת בפילדלפיה, בעוד ההיט ישארו בניו יורק כדי לשחק נגד ברוקלין במשחק המסקרן של הלילה.

דנבר נאגטס 101 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר 88

עוד קבוצה שהולכת ותופסת תאוצה בדרך למאבקי הפלייאוף היא הדנבר נאגטס. אחרי פתיחת עונה חלשה הנאגטס כבר עם ארבעה נצחונות רצופים, והם עם משחק וחצי פחות מדאלאס במקום ה-8. מיותר לציין שעם המאזן שלה שהפך לחיובי הלילה, דנבר הייתה במקום ה-4 במזרח היום לו הייתה משחקת באזור המזרחי.

אוקלהומה לעומת זאת ממשיכה לאבד גובה בלי ווסטברוק והיא כבר במקום ה-3 במערב, כאשר גם הקליפרס ויוסטון פותחות עיניים ומקוות לנצל את ההיחלשות של הרעמים. קשה להאמין שזה יקרה אבל ישנה אפשרות שאוקלהומה תמצא את עצמה בלי הביתיות כבר בסיבוב הראשון. האם אוקלהומה יכולה לכלול שלוש סדרות חוץ מול יוסטון, פורטלנד וסן אנטוניו למשל? ואז עוד להגיע מול מיאמי או אינדיאנה? בקיצור אוקלהומה צריכה להתעשת ומהר.

שמונה הפסדים רצופים היו מנת חלקה של הקבוצה מהרוקיז, לפני שיצאה לרצף ארבעה נצחונות רצופים באחרונה. הנאגטס נהנו מערב נפלא של רנדי פוי עם 24 נקודות ו-6 שלשות, והראה שה-23 שלו נגד בוסטון לא היו מקריות. השיפור ביכולתו של הקלע היא אחת הסיבות לשיפור ביכולת של הנאגטס כולה. פורנייה הוסיף 19 וטאי לוסון הראה סימנים של הצטרפות לרשימת רכזי העילית של הליגה עם 16 נקודות ו-14 אסטסטים.

במידה מסויימת הת'אנדר הפסידו את המשחק הזה במחצית הראשונה כאשר החטיאו את עשר זריקות השלוש הראשונות שלהם. אוקלהומה עשו סימנים של חזרה ברבע השלישי אבל שלשות רצופות של דנבר סגרו את הסיפור סופית.

דוראנט קלע אומנם 30 אבל באחוזים רעים (1 מ-7 מה-3), ולא קיבל שום עזרה מחבריו כאשר רק רג'י ג'קסון (13) ודירק פישר (12) מצטרפים אליו בנקודות בספרות כפולות. ההגנה של הת'אנדר שוב לא נראתה מספיק טוב גם עם איבקה שהתאושש מהשפעת עם 10 נקודות ו-8 ריבאונדים ו-3 חסימות, וכשהיא קולעת פחות מ-90 נקודות אין לה שום ניסוכי לנצח קבוצות מהסוג של דנבר. ב-OKC בעיקר מחכים לפגרת האולסטר כאשר הם כבר עם 3 הפסדים רצופים, ולחזרתו של ראסל ווסטברוק.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. אוקלהומה בצרות
    לקליפרס צרות משל עצמם , גולדן סטייט סכנה ברורה ןמיידית
    מי שמקבלת בראש מיוטה , לא מפתיע שתפסיד לדנבר.
    אוקלהומה ללא ווסטברוק נכנעה 4 : 1 לממפיס , סופרים את הימים לחזרתו .
    סיקור מצויין כהרגלך בקודש

  2. ברוקס פשוט מאמן תת-רמה.

    מיאמי – הכתובת הייתה על הקיר והיא שם לכל העונה!
    היה תענוג לראות את איבודי הכדור של המלכה בסיום.
    נשבע לכם, בלעדיה מיאמי קבוצה יותר חזקה – מנטלית, מבחינת קבלת החלטות ומבחינת מיצוי היכולת של שאר השחקנים.

  3. גולד ואני הסכמנו בדיון בפריוויו שברוקס הכניס את ג'קסון לספוט המדוייק של ווסטברוק ובדק מה קורה, בזמן שכל ששאר אוקלהומה צופים מהצד בעניין פאסיבי.

    והניקס… איי הניקס… יגיעו לפליאוף וייתנו פייט למיאמי בסיבוב ראשון.גם זה משהו.

    1. רבין ירד לאחרונה מהניקס לחלוטין, ואני אימצתי אותם לקבוצה השנייה שלי אחרי מיאמי. אני עושה את היומן עליהם באהבה, ואני מת שהם יגיעו בריאים לפלייאוף, ואם הם יהיו בגמר נגד מיאמי – הכל יכול לקרות העונה.

  4. הניקס נראו כמו קבוצה הלילה.
    ההיט לא ממש היו דומים לעצמם. צ'אלמרס היה חסק עם סלי המומנטום שלו.
    אם הניקס מגיעים לפלייאוף ולא מתבזים שםף זה חתיכת סיפור

  5. תודה על הסיקור , הלכתי לישון במחשבה של אין מצב של הפתעות הלילה והתעוררתי לסיקור שלך שגרם לי להיזכר שהכדור הוא עגול ותמיד יש סיכוי לאנדרדוג לנצח , גם בגלל זה אני אוהב את המשחק הזה .

  6. שני אינצידנטים ראויים לציון מהמשחק המענין היחיד שהיה הלילה-
    בסוף הרבע השלישי טים הארדווי הקטן נתן פולו דאנק שבשבילו הוא עלה אנכית יותר סנטימטרים ממה שאבאשלו ניתר בכל הקריירה.
    בסיום המחצית כרמלו התנגש בזברה והעיף אותו שלושה מטר שניה אחרי שהסל שלו נפסל. ההתנגשות הייתה מכוונת כמובן. תאווה לעיניים.

      1. מלו! קלע מילימטר אחרי הבאזר שמע שריקה ולקח רוורס על הזברה בלי להסתכל בראי. ..
        לפני כן נוריס קול שם רגל לשופט השמן ותפס לו שריר..
        שומפ ילד נחמד.. תמים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט