ברוקלין נטס – פרוייקט שניכשל. פתרון? פרוק ובנייה מחדש / מנחם לס

 

ברוקלין נטס – פרוייקט שניכשל

דרוש: הרס מחלט ובנייה מהטפחות!

ד"ר ג'יי שיחק בנטס בנסאו קולוסיאום, 2 ק"מ מביתי בגרדן ביטי מ-1972 עד 1977

 

 

הלונג איילנד קולוסיאום בבנייתו. האולם שהצעתי לאוניברסיטה לקנות, וברוב טפשותו נשיא האוניברסיטה סרב.

(רק האדמה של השופינג סנטר הקיים שם היום שווה מאות מיליונים)

 

 

 

 

אחרי שהנטס עזבו את האולם הוא היה מין "אולם ציבורי" עד שהפך לשופינג סנטר

זה היה אולם מוזר בו היציעים היו רק ממול הקיר שאתם רואים, ומצידי ימין ושמאל

 

 

אני אוהב כדורסל. חייתי, חוויתי, וראיתי הרבה כדורסל. לכן אני לא יכול לאהוב ולהיות קשור רק לקבוצה אחת, כי עם הרבה מהן היו לי יחסים מיוחדים.

אחת מהן היא הנטס. כמעט קשר ילדות.

 

האמינו או לא, אבל מ-1969 עד 1977 אשתי היתה הניו יורק ניקס, אבל האהובה הקטנה מהצד היתה הלונג איילנד נטס.  היא הברוקלין נטס ששיחקה בהמפסטד קולוסיאום (לפני שהשם שונה ללונג איילנד קולוסיאום, חצי קילומטר מאוניברסיטת אדלפי), אחלה אולם מוזר בן 7,600 מושבים, שכשהיא עזבה אותו, המלצתי לנשיא האוניברסיטה לקנות אותו, ולתת לי להיות אחראי על הקמת 'פאור-האוז' בכדורסל.

"נעבור לדיביזיה הראשונה, ונהפוך לכוח שתוך 4-5 שנים כל האומה תדע מי אנחנו", אמרתי לו.

היום אני קשיש חביב כזה, עדין, סנסיטיבי, שקט שלא עושה רעש ומהומות, אבל פעם הייתי מה זה  אגרסיבי. 'GO GET IT!'. WORKOHOLIC מהסרטים. ידי בכל ויד כל בי.

לא רציתי לאמן את אדלפי בדיביזיה הראשונה – אם כי אני יודע שהייתי יכול כי אם פיני גרשון יכול, אני יכול על בטוח – אבל רציתי רק להיות 'הבוס'. להקים תפקיד כדורסל שלאף אוניברסיטה בארה"ב אין  – "BASKETBALL CHIEF" – ולעשות מהפיכה א-לה-אדלפי.

 

לא היו לו ביצים. היום עומד שם שופינג סנטר עם סופרמרקט A@P, חנות רדיו שאק, ועוד כמה חנויות. מאחר והכל בגרדן סיטי – היא, קינגס פוינט, וההמפטונס הן האדמות היקרות ביותר בארה"ב (הסרט "THE WOLF OF WALL STREET" יגלה לכם אותו דבר – האדמה שם לבדה שווה היום מאות מיליונים.

תארו לכם אדלפי יוניברסיטי שהיא מין גונזגה של המזרח, ודוק לס מריץ שם את העניינים. אימפריה הייתי בונה שם. במקום זה – אחרי סרוב הנשיא – לקחתי קבוצת כדורגל עם רקורד של 2 נצחונות ו-24 הפסדים ותוך 4 שנים (מ-1969 עד שנת האליפות ב-1974) עשיתי ממנה אלופת ארה"ב (ב-1973 ו-1975 מקום שלישי, ואז נמאס לי כי העדפתי לעשות כסף בקייטנות הכדורגל שלי, ולהיכנס יותר למחקר.

טוב, חלב שנישפך.

הייתי עושה אז ג'וגינג לאימוני הנטס מהמשרד באוניברסיטה כמה פעמים בשבוע, והולך למשחקיה הביתיים לפחות פעם בשבוע. זה היה ה-ABA אבל אז הכדורסל שם היה מלהיב פי כמה מהכדורסל העייף והשמן של ה-NBA. הפכתי בן בית בקבוצה. אז ברור שגורלה חשוב לי, אפילו שאיזה אוליגרך רוסי עושה שם מערבולות.

מהקולוסיאום הנטס עברה לשחק בנסאו קוליסיאום (18,000 צופים) הקיים עד היום, והוא הבית של הלונג-איילנדרס בהוקי. ללא ספק האולם המכוער ביותר בכל ה-NHL! הנסאו קולוסיאום היה קרוב מאד לביתי (הוא בין אוניברסיטת אדלפיי ואוניברסיטת הופסטרה, וביתי באמצע), וגם לשם הלכתי הרבה למשחקים (וכן סטודנטים שלי עשו שם אינטרנשיפ), עד שהקבוצה עברה ל-NBA, ולניו ג'רסי.

טוב, חתיכת הסטוריה רק לגלות לכם שגם עם הנטס ישנה לי הסטוריה. לכן כואב לי הלב מה הולך שם.

 

 

נסאו קוליסיאום – האולם המכוער ביותר בכל ארה"ב!

(80% מהמושבים  מ-ת-ח-ת   לאדמה – רק היציע העליון מעל הכביש)

*********************

הנטס: מה הפתרון?

בואו נצא מנקודת הנחה שמאומה לא יכול להיות יותר גרוע ממה שקורה שם עכשיו.

מה זאת אומרת? שכמעט כל טרייד וכל תזוזה יכולה להביא רק טוב, כי יותר רע מהקיים לא יכול להיות.

לנטס ישנן שתי ברירות:

1. לעשות כלום, להמשיך להיות ה-LAUGHINGSTOCK של הליגה תוך כדי שהם תוקעים מבטים מלאי הערצה בגרביו של ג'ייסון טרי:

 

 

 

2. להודות בשלוש מילים – "WE BLEW IT"!

מי זה 'WE'? למי זה חשוב היכן שוכנת האשמה? למי חשוב אם בזמנו כמה מהדברים MADE SENSE? השורה התחתונה היא שהקבוצה שבורה, מאמנה 'DOES NOT HAVE A CLUE', והיא הפכה לבדיחה עצובה שלושה חודשים אחרי שדיברו עליה כאלופה אפשרית.

ואם מודים במספר "2", עולות במוח שתי שאלות נוספות:

 

1. FIX IT?

או

2. DISSOLVE IT COMPLETELY – ולהתחיל הכל מחדש.

אין שאלה שהדבר הראשון שחייב לקרות כמה שיותר מהר הוא פיטוריו של ג'ייסון קיד, והעברתו לתפקיד אחד בהנהלת הקבוצה!

הלאה: חייבים לשמר שניים או שלושה דברים חיוביים מקסימום שאולי אפשר לקדם, אבל את השאר לפרק. את ברוק לופז, מייסון פלמלי, ואנדרה קירילנקו חייבים לשמר. אחרים? להיפטר מהם. בקשר לג'ו ג'ונסון אני לא בטוח. אני מוכן לתת לו צ'אנס.

אפילו הראש של השחקנים הקיימים כבר לא עובד. הקשיבו לג'ייסון קיד:

 "I think it is getting very close to us just accepting losing. We are kind of getting comfortable with losing. We got to make a stand with that because when things get tough, do we just give in? Most of the time right now, we do.”
מעניין במי האשמה שהשחקנים מקבלים הפסדים כדבר מובן מאליו. איזה ברירה יש להם כשיש להם מאמנן שלא אימן מעולם, ופתאום הוא מאמן הקבוצה היקרה בעולם, ואין להם כל בטחון בו.

לפני שניפצע, התרגיל הטוב ביותר של הנטס היה להכניס כדור ל-BRO LO, הלו-הוא BROTHER LOPEZ. הוא היחיד שאפשר היה לסמוך שמשהו טוב ייצא ממנו. קווין גארנט ופול פירס הגיעו לשלב העצוב בקריירה בו הירידה איננה יותר הדרגתית, אלא היא באה ב-"בום אחד…נפלנו!".

לצערי זה קורה גם בזיקנה. לפעמים אני חושב שאם הירידה אצלי תמשיך להיות הדרגתית כפי שהיתה בעשר השנים האחרונות, אחיה על בטוח עד גיל 120 ואריץ את האתר עוד 25 שנה. אבל לא עשו אותי באצבע ואני רואה מה קורה סביבי עם חברים בגילי: יום אחד הם בסדר, רבע אחוז פחות מלפני חודש – לא נורא! – ופתאום בום, הם מתעוררים בוקר אחד ולא זוכרים את שם הזקנה. כל מה שיש לעשות זה לחיות חיים בריאים, לאכול טוב, לישון טוב, לפנטז על בובה'לך, ולעלות על הלייקרס נון-סטופ וללא הפוגה עד שדיי ו-K-700 יכרעו לפני ויתחננו שאפסיק. ולקוות שה-'בום' עדיין כמה שנים קדימה.

אותו דבר קורה בכדורסל: ירידה הדרגתית במדרון קל, ופתאום – בום – טביעה. זה מה שקרה לגארנט ופירס. חייבים להיפטר מהם. אני לא יודע מה חוזיהם, וייתכן שיצטרכו לתת אותם כמעט בחינם לקבוצה מעוניינת שתעמוד על כך שהנטס תמשיך לשלם את משכורותיהם המטורפות.

 

 

חייבים להיפטר ממנו!

ישנם עוד שחקנים שחובה להעבירם לאן שהוא – לא משנה לאן, העיקר להיפטר מהם – ואני מדבר בראש וראשונה על דרון ויליאמס. אני לא יודע מה הבעייה שלו, אבל הוא הופך לרעל בכל קבוצה, ועתה הוא הפך לרעל בקבוצה הזאת, אבל יש לו, ולאחרים,  עדיין מספיק EQUITY לעניין גורמים זרים.

אז ככה. הסכמנו שקווין גארנט ופול פירס אינם אלא ה-SHALL ממה שפעם היה CLAM טעים לאכילה. פה אין ויכוח.
תנו אותם למישהו, וקבלו מה שיתנו עבורם, ואם צריך לעזור בתשלום משכורתם – SO BE IT. אני לא בטוח אם גם זה מכניס אותם לקנס של מס מותרות אם הם משלמים חלק משכורת בזמן שהם משחקים אצל מישהו אחר – אולי דדי יסביר.

 

את ג'ו ג'ונסון הייתי משאיר מחוסר ברירה, אבל גם בגלל שעם משכורתו הענקית איש לא ירצה בו, והוא עדיין שחקן שיכול להביא ערב-ערב 20-25 נקודות. הוא אפילו יכול להיות מנהיג בקבוצת צעירים חדשה.

**********************

המצב הכספי של ברוקלין הוא איום.  את המספרים הללו לקחתי מ-SHAMSPORTS.COM:

 

 The Nets are currently saddled with the largest luxury-tax bill in NBA history, thanks to their jaw-dropping $102,211,009 collection of contracts, . There's no relief coming in the future, as the team is locked in for $88,825,589 in 2014-15 and $64,097,401 in 2015-16, both of which figure to be over the increased salary caps.

That final number includes only the salaries of Johnson, Williams, Lopez (who has a $16.7 million player option) and Mason Plumlee ($1.4 million team option).

זה לא ניגמר כאן:  הקבוצה גם חייבת בחירות דראפט לפי אותו "שאם-ספורט":

  • 2014 first-round pick: Brooklyn swaps picks with the Atlanta Hawks (if the Hawks finish with the better record), then gives the remaining selection to theBoston Celtics.
  • 2014 second-round pick: Unprotected pick owed to the Philadelphia 76ers.
  • 2015 first-round pick: Brooklyn swaps picks with the Hawks once more, assuming it's more favorable than Atlanta's original selection.
  • 2015 second-round pick: Unprotected pick owed to Atlanta.
  • 2016 first-round pick: Unprotected pick owed to Boston.
  • 2016 second-round pick: Conditional swap with the Los Angeles Lakers.

ז"א שגם בדראפט שהיא הגאולה היחידה של התחלה מחדש הם נתנו כבר כל כך הרבה לאחרים, אבל יהיו בחירות דראפט, ומאחר והם כה גרועים, לנטס ישנם סכויים לבחירות דראפט גבוהות בשלוש השנים הבאות.

עם הסחורה שיעש לחם, מלבד מייסון פלמלי ועוד 2-3 שחקנים, הברירה היחידה היא מכירה כללית במחירי זבל. חייבים לעשות DISCOUNT SALE של רוב הסחורה שלהם ולהתחיל מחדש.

יוסטון כבר פנתה לנטס בהצעה לטרייד של ג'רמי לין ואסיק עבור דרון ויליאמס.

אני הייתי קופץ על זה מבלי לחשוב פעמיים!

הייתי מביא שחקנים שאפשר להשיג בזול בסיום חוזיהם כטיישון פרינץ שהביע רצון לשחק בברוקלין. הייתי בודק אפשרויות עם אמקה אוקפור. רג'י אוואנס נשאר. גם קירילנקו.

המטרה היא לקיים קבוצה בשנתיים-שלוש הבאות תוך כדי שהבנייה מחדש מתחילה. עם ג'רמי לין, אנדרה קירילנדו, ג'ו ג'ונסון, מייסון פלמלי, ברוק לופז, , רג'י אוואנס, אמקה אוקופור, וטיישון פרינץ – יש על מה לדבר, וזה ללא בחירות הדראפט בשלוש השנים הבאות.

זוהי לא התחלה טוטאלית מחדש, אבל התחלה חדשה, בריאה, ומעשית.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. המצב של הנטס הוא עונש כל כך ראוי על הניסיון הרקוב לקנות אליפות בכסף ועל היריקה בפרצוף של כללי הליגה ותקרת השכר.
    פורוחורוב אמר תקנו מה שצריך, ולעזאזל המחיר והקנסות. בילי קינג נתן חיוך גדול וחמדני ויצא לשופינג שנולד בחטא.
    ג'ייסון קיד, עוד עונש על יהירות דוחה.
    ועכשיו הם תקועים עם סחורה מסריחה במחירי עתק.
    מגיע להם, לפורוחורוב וקינג.
    מגיע לו, לדרן וויליאמס, על איך שגירש בבושת פנים את ג'רי סלואן ועוד הוסיף חטא על פשע ונטש בעצמו.
    מגיע להם, לפירס וגארנט, על תאוות הבצע והצביעות, שלא הודו בפני הנטס שהמרצדס שהם קונים חלודות מתחת לצבע וריקות מדלק.

    מגיע

  2. תוספת קטנה:
    דרן הוא זחל של חיפושית. לא כקללה, פשוט שם מדעי.
    אני מת לראות מתי דרן וויליאמס יהפוך כבר לחיפושית הזבל המכרסמת שכל כך מתאימה לאופי פח זבל שלו.

    ולחשוב שרצינו את הרעה החולה הזאת בניקס
    כבר עדיף בנו אודריך.

  3. דובי, מסכים על הכל חוץ מפירס וגארנט, זה לא אשמתם שהציעו להם חוזים כאלה, כבר בשנה שעברה ראו שהם חזק בדרך למטה. אם היו מציעים לך כזה בונבון לסיום הקריירה לא היית לוקח?

    1. מוש, פירס וגארנט פעלו בהתאם לכלל העתיק " נותנים לך תיקח, מרביצים לך תברח", ולכן אנינלא מאשים אותם בכלום.
      מה שכן, אני בהחלט שמח לאידם של הנטס.

    2. אתם שוכחים שהנטס לא חתמו על חוזה עם פירס וגארנט, הם הגיעו אליהם בטרייד. החוזים שחתמו איתם הסלטיקס הם הגיוניים ביחס ליכולת שהם הראו כשהם חתמו על החוזים. מה שקשה היה לצפות זה הנפילה ביכולתם שהתחילה שנה שעברה והשנה המשיכה ביתר שאת.

  4. קבוצה בית שימוש גדול
    אין מילים אחרות שמומי יכול לשתמש
    מומי מציע על איחוד עם הניקס , ניו יורק ניטס
    אני במקום קיד , הייתי בודק טוב טוב את המושב מתחת למטוס , שהקברניט לא ינחת בסיביר וישאיר שם את הילד עם ואן ויי טיקט

  5. אני לא בטוח אם כתבתי ברצינות שאם פיני גרשון יכול, גם אני יכול. אני יודע בדיוק איזה קורסים הוא עבר כשהיה צעיר, ומאז והלאה זה הכל נסיון, ואת היחס בינו לבין שחקניו? לי היו תמיד יחסים טובים הרבה יותר עם שחקני, שאנחנו בקשר עד היום, ואני מגיע לחתונות של בניהם ובנותם!

  6. בשנה שעברה הם בסה"כ ענו על הציפיות (מקום 4 במזרח), והיה נראה שיש מקום לאופטימיות עם הגעתו של המיליארדר הרוסי.

    עם זאת, מהרגע שג'ייסון קיד מונה למאמן, הכתובת הייתה על הקיר.
    מזל שיש את הניקס כמתחרה על אכזבת העונה.

  7. חברים, מלבד הנטס שהפסידו את מכנסיהם ובאמת שאם כל ההצעות האלה אני באמת לא חושב שהם יחזרו לעניינים בקרוב אני גם שם לב לגייסון קיד שעשה טעות יומרנית וילדותית. במקום לפרוש בכבוד ולהיזכר כרכז מצוין ושחקן עם הישגים הוא יזכר ככשלון יומרני… poor kid.. יוסטון הציעו את לין ואסיק תמורת ויליאמס???? את לין?? הוא שחקן שתוך שנה שנתיים יוביל בליגה? תמורת אסיק אפשר להשיג איזה פורוורד טוב שחסר.. למה אנשים לא מסתכלים קדימה קצת מעבר לאופק?!

  8. גם לי נראה ממש מוגזם הטרייד הזה וכאילו לא מוצלח עבור יוסטון אבל מצד שני אולי זה מה שחסר להם – רכז ממש טוב (בפוטנציאל, לא כמו שהוא משחק השנה…). וייליאמס היה בטופ 5 של הרכזים כבר 5 שנים ברציפות, והשנה כרגע הוא ירד ברמה לאיזור 20, אבל אולי זה גם קשור לזה שאף אחד לא פוגע השנה בנטס…
    בקיצור, אף אחד לא יכול להגיד מראש איך ילך הציוות שלו עם הארדן אבל זה בטוח יוריד את מספר איבודי הכדור של יוסטון ויכול להוסיף לקבוצה אולי את מה שחסר לה.

  9. קבוצה לא רשאית לשלם את המשכורת או חלק ממנה של שחקנים שהיא מעבירה בטרייד.

    מותר לצרף כסף מזומן כחלק מטרייד או טריידים, אבל הסכום הזה מוגבל ל 3 מיליון דולר בסך הכל לעונה לכל קבוצה.

  10. הטרייד הנכון של הנטס הוא פירס ופלמלי תמורת גאלינרי ומגי.

    אין שום מוטיבציה להיות גרועים כי אין בחירות דראפט.

    לא אכפת מהכסף ומעלויות.

    הפיתרון היחיד הוא להשיג שחקנים טובים עם חוזים פחות טובים, והעונה זה מתחיל עם פירס – היחיד בקבוצה עם חוזה מסתיים.

    1. דדי, "יש משהו שאתה צריך לדעת על טריידים – זה צריך להשתלם לשני הצדדים…" למה לעזאזל שדנבר יסכימו לכזה טרייד?

  11. דדי כל העניין זה שתהיה גמישות כלכלית בעתיד
    גלינארי ומגי מקבלים 10 מיליון לעונה כל אחד ל-3 שנים הבאות…
    הנטס צריכים עסקה יותר טובה מזה

  12. טרייד לדוגמא :
    גונסון גארנט וטרי תמורת אמארה ברניאני וסמית
    כל השחקנים די פח אבל החוזה של אמרה נגמר בקיץ 2015 לעומת גונסון שנגמר רק ב-2016
    ואפשר לטעון שברניאני נכון לעכשיו יותר טוב מגארנט
    את סמית לוקחים רק כדי לשכנע את הניקס שזה משתלם להם

  13. יש משהו שאתה צריך לדעת על טריידים – זה צריך להשתלם לשני הצדדים…

    לניקס יש דף חלק ממשכורות ב 2015, ואתה מצפה שישימו 25 מיליון מזה על ג'ו ג'ונסון רק בשביל "הזכות" לקבל אותו עכשיו עם עוד שניים שלא תורמים כלום תמורת ברניאני, אמארה, וסמית ?

    למה בדיוק ?

    שום גמישות כלכלית ושום בטיח.
    לנטס יש יותר מדי שחקנים עם חוזים גדולים וארוכים, ואין בחירות דראפט – ככה שגם אין סיבה לטנקינג.

    האסטרטגיה היחידה והנכונה שלהם זה להשיג שחקנים תורמים (כמו גאלינרי ומגי) תמורת כאלה שכבר לא ממש תורמים (כמו פירס).

    זה המהלך היחיד שלהם – פירס תמורת שחקן או שחקנים עם חוזים יותר ארוכים.

  14. זה יכול להשתלם להם בכך שאולי רק אולי זה ישכנע את כרמלו להישאר
    חוץ מזה שלהעביר את גונסון יותר קל מלהעביר את אמארה

  15. מה אתה אומר על העסקה הבאה:
    הניקס מקבלים את גונסון ודרון וויליאמס
    הנטס מקבלים
    את אמארה ברניאני פלטון שאמפרט ובחירת סיבוב ראשון
    מה שיוצא מהטרייד הזה:
    הניקס שומרים את כרמלו כי סוף סוף יש לו רכז טופ 10 בדמות וויליאמס(בהנחה שויליאמס חוזר לעצמו)
    הנטס מפוצצים את הקבוצה ונשארים עם ספרים נקיים ב-2015(מלבד ברוק לופז ופלאמלי)

  16. אם הניקס לא עושים שום מהלך השנה כרמלו עוזב ואז אפשר לשכוח על כל החלומות על לברון,לאב,אולדריג גאסול ורונדו(אפשר להוסיף עוד הרבה שמות)
    הניקס לא יכולים להרשות לעצמם לאבד את כרמלו בחינם…

    1. ללייקרס! שכמו שזה נראה כרגע מתחילים לעבוד על להפטר מחוזים מעיקים (ראה דיבורים על טרייד גאסול – ביינום).

  17. האופציה הכי טובה מבחינתו הם הקליפרס
    הבעיה זה שאין להם כסף להחתים אותו..
    סיין אנד טרייד בקיץ נראית כמו אופציה טובה לכל הצדדים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט