יומן דטרויט (3): ניצוצות של אכזבה? / אריק חשין

יומן פיסטונס (3) – ניצוצות של אכזבה?

 

אריק חשין

(ללא כל עריכה)

איזה תהפוכות נפש… היו רגעים שהפיסטונס החזירו אותי עשר שנים אחורה – מלא התרגשות חיובית והתלהבות מההתקדמות של הקבוצה.  אבל אח"כ הראו כמה הם רחוקים מהשנים היפות.  לרגעים היה נראה שהחלו לשחק “the right way” כמו שהיה המוטו של לארי בראון, ושניה אח"כ זה היה נראה שהם נרדמו על המגרש והפסיקו לשחק.  באותה המהירות שהעלו את התקווה הם ניפצו אותה. סה"כ 4-6 בשבועיים האלה. קיוויתי ליותר (לפחות 6-4…).

הבולס – (פריוויו של הדר' "3-נק' לכאן או לכאן עם סיכוי גדול לשיקגו!")

הפיסטונס הצליחו לנצח את שיקגו בשיקגו! וזה לא סתם, זה פעם ראשונה מאז 2006 – אחרי 14 הפסדים רצופים!  אז נכון שיקגו כבר לא בשיאה והאליפות מתרחקת מהם בגלל הפציעה הנוספת של רוז. אבל בכל זאת זה מצביע על השינוי החיובי והרוח החדשה בקבוצה. ניצחון 4 רצוף!  דבר שקרה רק פעמיים שנה שעברה. מקווה שנראה יותר מזה השנה.

הפיסטונס לא שיחקו יפה במיוחד, אבל ניצחו (ובגדול 92-75).  ג'יניג'ס השאיר את הקבוצה במשחק, עם 33 נקודות (12מ 22) שזה בעיני לא הדרך שבה צריך לשחק אבל מצד שני אף אחד אחר לא פגע… אף אחד אחר בחמישה לא היה עם דאבל פיגרס… (סמית 2-12, מנרו 3-10, דרומנד 4-11).  בנוסף סטאקי נפצע.

היט – (פריוויו של מומי החציל – "מיאמי ינקמו וינצחו בקושי רב").

אחרי שיקגו הגיע ההפסד למיאמי.  זה היה הפסד הנקמה של מיאמי על הניצחון שבוע קודם של הפיסטונס שם.   מיאמי באו מפוקסים וכועסים.  הם פתחו חזק והתחזקו… זה כבר היה משחק חשוב עבורם, בשביל לשים את הפיסטונס במקום… בלי סטאקי, ביונום וצאנסי אבל עם דקות לא רעות של סיווה (או סיבה?).  אבל מה שכן ראיתי במשחק הזה תרגילים ראשונים מוכתבים לג'וש סמית בצבע!  אפשר ממש לראות איך סוף כל סוף ציקס התחיל להשתמש בנשק בצורה נכונה (שיפסיק לזרוק כבר שלשות!!!)

טימברוואולפס –  (פריוויו של איל רודושקוביץ' – "המומנטום עם הפיסטונס, הנצחון עם הפיסטונס +6")

המשחק הגרוע ביותר היה נגד מינסוטה.  כלום לא הלך. כנראה שגם אחרי שמות גדולים של מיאמי ושיקגו היה קצת קשה לקום ולהתעורר למשחק.משחק מבאס, חבל שקמתי.

פלקינס – (לא מוצא פריוויו באתר??)

ההפסד הכואב של הפוסט היה נגד הפלקינס.  הפיסטונס שלטו ברוב המשחק אבל בדקות האחרנות לא הצליחו לסגור אותו ואז הפסידו בהארכה. המשחק היה ממש ביידים. באסה. בקיצור הקבוצה עדיין צריכה ללמוד איך לגמור משחקים!

נטס –   (פריוויו של רועי ויינברג – "ברוקלין").

במשחק נגד הנטס כמעט ועשו את זה שוב.  אבל הצליחו הפעם להחזיק מעמד.  שלטו בצבע, ג'וש זרק רק פעם אחת ל3 ועוד דאבל דאבל של מגדלי התאומים.  סה"כ משחק טוב שהיה צריך להיגמר בהפרש גבוה הרבה יותר (103-99).

טריילבליזורס – (פריוויו של מומי – "פורטלנד תנצח").

ההפסד הכואב של הפוסט 2 היה נגד פורטלנד. ברבע השלישי זה היה נראה שהפיסטונס הולכים לניצחון מפתיע על מובילת הליגה (לפחות בזמן המשחק).  לפני המשחק לא היו ציפיות גבוהות במיוחד אבל במהלך המשחק הבוכונות עבדו נהדר.  הם ניצחו את הקרב על הקרשים בצורה מרשימה, והכי חשוב ג'וש התחיל להבין איך לשחק נכון בתפקיד החדש. 31 נק' זה כבר מראה על השתלבות נכונה. התרגילים הגיעו יותר ויותר והוא דרש את הכדור בצבע (אבל זרק יותר מידי שלשות -2).  אבל משום מה בדקות האחרונות שכחו שהוא שם.  ברבע האחרון ג'וש לא קיבל את הכדור, ואז התחילו להתפרק.  הזדמנות אחרונה של ג'יניג'ס לא הצליחה ובהארכה הווניריות של הבלייזרס ניצחה את המשחק. נקודות אור ג'וש נקודות חושך – ג'יניג'ס והקבוצה שוכחת את ג'וש בסוף.

פייסורס – (פריוויו של הדר' – "הפרונט ליין של דטרויט יעשה את המוות לרוי היברט לפני שהפייסרס ינצחו!")

 

הניצחון המתוק של הפוסט – הניצחון באינדיאנה!  הפסד ראשון של הפייסרס בבית.  משחק ברמה גבוהה. הצ'ילינדרים שיקשקו. משחק שלם סוף כל סוף.  ג'וש לילה שני רצוף עם 30 (אבל למה זרק 4 שלשלות??). הרלסון עם דקות טובות מהספסל ודמיננטיות על הקרשים (יתרון של 55-40!).  תענוג!  אולי בכל זאת אפשר לעשות משהו השנה…

סלטיקס – (פריוויו של הדר' – אני כמעט בטוח שראיתי את זה באתר אבל כרגע לא מוצא –  "הסלטיקס".)

המשחק נגד הסלטיקס נגמר טוב, אבל הפיסטונס עוד היה בעננים מהניצחון באינדיאנה.  הפיסטונס הצליחו לחזור מ21 הפרש ובסוף לנצח בנקודה.  ג'ינינג'ס במשחק נהדר. 28 נק' ו14 אסיסטים.  כל עוד יש לו יותר מ10 אסיסטים אז אין לי בעיה שיקלע יותר מ20 נק'.  כל עוד זה לא המצב שרק יזרוק כדורים לצבע… גו'ש סמית נרגע וקלע רק 20 (אבל שוב זרק 4 שלשות! אוף!). הקבוצה מתחילה להראות אופי?

ואז הגיעו 2 הפסדים מגעילים ביותר!

בובקטס (פריוויו של רועי ויינברג – "שרלוט")

למה לשחק גם ברבע האחרון? 41-17 ברבע האחרון!  הפיסטונס הובילו ב20 ברבע השלישי ואז פשוט הפסיקו לשחק. אין מה להגיד – באסה!

רוקטס (פירוויו של אפלטון " יוסטון בהתפוצצות של הארדן.")

לפחות היה כיף לראות את כספי.  חרא של משחק של הפיסטונס מההתחלה עד הסוף. כנראה שבורים מההפסד בערב הקודם.  גם ג'יניג'ס לא יכול היה לסבול את המשחק ולא נשאר עד הסוף, פשוט "עשה ראשיד" ועף לחדר הלבשה מוקדם.

בקיצור עליות וירידות.  הראו פוטנציאל לעבודה נכונה עם ג'וש סמית (שיפסיק כבר לזרוק שלשות!), ג'נינג'ס ממשיך לגדול אך מדי פעם נפלקות לו כמה זריקות מיותרות. אנדראה דומיננטי כל 2 משחקים ואז משחק אחרי, משחק בסדר, גרג מנרו משחק בשקט וביציבות. אבל בנתיים לא רואים הרבה ממו צי'קס.  הוא חייב לחזק את הקבוצה מנטאלית כי אני לא רואה שם התקדמות.  כיף לראות את בילאפס חוזר ולוקח פיקוד.  זה נראה שהוא מאמן יותר מצ'יקס.

בשבועיים הבאים הרבה משחקי חוץ (שזה אולי טוב כי המאזן בחוץ כרגע טוב מב"ארמון") אבל אין ממש קונטנדוריוט בקרוב.  מקווה למאזן חיובי הפעם.

ולבסוף ביתי המתוקה – מהתקופה היפה של הפיסטונס.

http://www.youtube.com/watch?v=SqSh2swfnuA

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. הפיסטונס לא משהו אבל לפחות היומן ממש מרתק
    לא מצליח להבין את חוסר העקביות
    החמישיה שווה מקום 3 במזרח ללא צל של ספק
    יש מצב שציקס הוא הבעייה ?

  2. כרגע אני לא מבין את צ'יקס. לא ממש ברור מה הוא עושה. לפחות הוא לא משנה את החמישיה ויחסית יציב עם ה 2 הבאים מהספסל – סטאקי וסינגלר.

    ראיתי קצת יותר תרגילים לג'וש סמית בצבע שזה נהדר. וגם ג'נינגס משחק הרבה יותר טוב ממה שציפיתי – אבל אין לי מושג עם זה דומארס או צ'יקס או אולי הוא עצמו?

    אבל היו לו גם הרבה נפילות. למשל במשחק נגד פורטלנד – אחרי שג'וש קלע 30 נקודות ב3 רבעים וקצת הוא פשוט הפסיק ללכת אליו בסוף והמשחק נגמר בהפסד בהארכה.

    בספסל אחרי ה 2 שציונתי יש ממש אי יציבות למרות ששחקנים כן נותנים משחקים טובים. הרלסון היה מצוין ערב אחד ערב הבא הוא בקושי משחק. ג'יג'י מתחיל קצת להיכנס ל rhythm ואז לא משחק שוב. ג'רבקו לא יודע מתי הוא ישחק אם בכלל, כו'.

    לפעמים בגארבג' טיים הוא ממש מעצבן. הייתי רוצה לראות יותר את KCP מקבל דקות בזמן שהמשחק גמור. זה כאילו שהוא שומר עליו או משהו. הוא רוקי והוא צריך נסיון!

    ועוד קטע מעצבן זה הפחד מזה שדרומנד לא יקלע מהקו בסוף משחקים, אז הוא מוציא אותו. זה מוציא אותי מדעתי! אני חושב שלא תהיה מוטביציה גדולה יותר לדרמנד לקלוע מהקו מאשר לשחק גם בדקות אלה.

    בגדול מה שהכי כואב זה המנטליות. הפיסטונס היו הקבוצה הראשונה מזה כ20 שנה לחזור מ20 הפרש לניצחון ויום אחרי זה להפסיד משחק אחרי שמובלים ביותר מ20.

    אבל אולי ניתן לו קצת חסד בכל זאת. חצי קבוצה חדשה, מאמן חדש. סה"כ בסדר. מקווה שהוא ישתפר. חוץ מזה יש לו עוד 2 מאמנים נהדרים צ'ונסי בילאפס – שראיתי אותו מדבר יותר עם השחקנים מאשר צ'יקס אי פעם. ואת ראשיד וואלס בספסל, שפשוט הזוי לראות כמה הוא רגוע בתוך חליפה 🙂

  3. סורי,אריק אבל אני עדיין לא מחזיק מהניסוי של דטרויוט ולדעתי הם ישתפרו פלאים ברגע שהם יעשו טרייד או על סמית או על מנורו ויביאו 3 אמיתי

  4. יניב, אנינ מקווה מאוד שזה לא יקרה. עדיין מקודם לוותר על שחקנים עם פוטנציאל כמו סמית או מנורו. אני חושב שאם ישחקו נכון וישתמשו בכח שיש להם, הם יכולים להיות נהדרים. יש להם ממש ניצוצות ורגעים שאי אפשר לעצור אותם. כל עוד סמית יפסיק לזרוק שלשות בכלל ואנדרה יצליח למצוא זריקה מחצי מרחק אני חושב שהם יהיו נהדרים.

    1. אני חושב שההבאה של סמית הייתה בגדול ולטווח הארוך טעות,קשה לי לראות קבוצה שמתססת על 3 שחקני פנים דומיננטים מגיעה רחוק.ואריק אין סיכוי בעולם שסמית יפסיק לזרוק שלשות זה בDNA שלו,זה כמו שתגיד שקובי יבין שהוא כבר לא אותו שחקן כמו לפני חמש שנים או שלברון יפסיק להתבכיין או שראשיד וואלס היה מפסיק לקבל טכניות.זה דברים שלא ישתנו לעולם

      1. בוסטון סלטיקס הגדולה של שנות ה80 לא התבססה על 3 שחקני פנים דומיננטים? אמנם ג'וש סמית הוא לא לארי בירד אבל בכל אופן דטרויט הראתה כבר שהיא יכולה להקשות גם על מיאמי, אינדיאנה, פורטלנד.. יש להם מה למכור בליגה

        1. זה לא רק שסמית לא לארי בירד אלא חלק משמועתי במשחק של בירד היה השלשות מה שסמית טיפלה מתקשה כך שהשוואה ממש לא במקום,אני מתכוון לשלושה שחקני פנים שאף אחד לא מצליח לקלוע מבחוץ

  5. זו קבוצה שבעיקר לא לגמרי יודעת מה היא תרצה להיות כשהיא תהיה גדולה. אנחנו רואים אותה עדיין בשלב די גולמי, ולא ברור מה יצמח מזה. בכל מקרה, ברור שמונרו וסמית' לא יכולים לתת משחק טוב ביחד. זה או אחד או השני. אחד מהם יצטרך ללכת בשביל שהשני יוכל לפרוח. קצת לא ברור מי, אבל אני חושב שהערך של גרג מונרו בטרייד יכול להיות גבוה יותר (בגלל האפסייד שלו).
    ג'נינגס עדיין צריך לזרוק המון בשביל הגיע ל20 נק', אבל יש שיפור ממש מרשים בחלוקת הכדור שלו. אולי אם היה לו קלעי אמיתי בעמדה 2 הוא היה מקטין את כמות הזריקות הקשות והופך לשחקן יעיל יותר. לדעתי הם יגיעו לפלייאוף השנה, וזה יהיה נהדר עבורם, אבל אני לא בטוח שמונרו/סמית' ישארו שם בשנה הבאה. אחד מהם יעבור בטרייד.

  6. דטרויט היא מה זה קבוצה זכיזופרינית. אבל אני מאמין שבחצי השני של העונה הגאות והשפל יתחלפו בכדורסל השלישי בטיבו במזרח, ובין ה-6 הטובים בליגה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט