יומן דטרויט (2): הבוכנות מתחילות לתקתק / אריק חשין

הבוכנות מתחילות לעבוד

מאת: אריק

קודם כל אתחיל בתודה על התגובות לפוסט הראשון והתנצלות על כך שעוד לא הגבתי להן.  אז בסוף הפוסט אני הוספתי מספר תגובות ואשתדל מעכשיו לענות מהר יותר.

אז הפוסט הקודם היה ממש הקדמה לעונה עם מעט התייחסות למה שקרה עד כה, עכשיו כבר יש על מה לכתוב לגבי התפתחות העונה. והכי חשוב הניצחון על מיאמי במיאמי שקטע רצף של 10 נצחונות.  עד המשחק הזה הפיסטונס הראו ניצוצות אך לא הצליחו לנצח קבוצה טובה. כל הניצחונות (כולה 7) היו נגד קבוצות עם מאזן שלילי.  היו מספר משחקים שדיטרויט ממש איבדה בצורה כואבת (ההפסד לליקרס עדיין צורב – אחרי שליטה כמעט בכל המשחק ופשוט קליעות מגעילות משלוש של הלייקרס שהשאירו אותם במשחק), וסה"כ הם לא הוכיחו משהו מיוחד לפני הניצחון במיאמי.

סה"כ בהחלט יש הרבה דברים חיוביים שקורים בדיטריוט אבל צריך עוד הרבה שמן – גם אחרי חנוכה – בשביל שהפיסטונס יעבדו כמו שצריך. אז לפני המשחק במיאמי הקבוצה נראתה בסדר, קצת ניצוצות עוד הרבה למידה…  הכי חשוב היה כיף לראות אותה משחקת.  כמה שההפסד לליקרס בבית כאב לפחות הם שיחקו "דדדייייטרויייייט בסקטבולללל".  לראייה הפיסטונס מובילים את הליגה בנקודות בצבע(!) עם יותר מ50 נקודות אבל גם אחרונים בקליעות מהקו עם בערך 65%.  הממוצע הזה הוא פשוט כמעט כולו אנדרה דרומנד שמוביל את הליגה באחוזים מהשדה (בערך 65%) אבל קולע רק 33% מהקו.

אז המאזן הוא כרגע עדיין לא חיובי 9-10 אבל בהחלט במגמה חיובית ונכון לעכשיו מספיק אפילו למקום 6(!) במזרח ומקום בפוסט סיזן. אין ספק שזה מעלה חיוכים.

מגמות חיוביות:

מגדלי התאומים +

 

אז אני לא בטוח מי היו המקוריים (אלווין הייס וואס אונשלד מהבולטס של 1973-81?) אבל אני כן זוכר את הדיבור על מגדלי התאומים של נעורי (ואני בהחלט לא מדבר על המיבנים המקוריים) הזוג מסן אנטוניו והם האדמירל והביג פנדמטל.  אז היום יש מגדלי תאומים חדשים בליגה – מנרו ודרומנד.  והם מגדלים צעירים וחסונים לא כמו הנסיונות הלא מוצלחים האחרונים (פו גסול וסופרמן בלייקרס?!?).  המגדלים האלה עוד יעלו גבוה.  המהירות שלהם, מדהימה.  אנדרה פשוט רץ מצד לצד כמו ילד בן 20 מהיר כמו פויינט גארד ומנרו פשוט שחקן יציב וחכם.  הם מוסרים נהדר, חוטפים, חוסמים וקולעים בצבע. כיף!  אז צפוף באמצע וג'וש סמית משחק יותר מידי בחוץ – אז מה?

יש רכז בדיטרויט

 

המשחקים הראשונים של ג'ינינגס בדיטרויט קצת ביאסו אותי.  הוא זרק יותר מידי, הראה שהוא יכול לקלוע מהר אבל נראה כאילו נשאר במלווקיי וניסה לעשות הכל לבד.  אבל אחרי בערך 4-5 משחקים הוא התחיל לשחק נכון. והיום אני ממש מתחיל להתאהב בשחקן.  ב10 משחקים האחרונים הוא קודם כל מחפש את המסירה ומתחיל לצבור דאבל דאבלים. הוא מוסר מהר, חוטף ורואה את המשחק.  הוא מנהל את המשחק יותר טוב ממה שקיוויתי.  וזורק רק מתי שצריך לזרוק.  רק שימשיך כך!

נקודות בהתקפות מתפרצות

הפיסטונס רצים!  הם משחקים מהר וכיף לראות אותם. מסירות לטץ דאון, מרימים את הראש ומנצלים את המהירות של אנרדה, ג'נינגס, סטאקי וכו'. כרגע דיטרויט במקום ה3 בליגה. זה כבר לא המשחק האיטי של קבוצת האליפות זה ריבאונד ומסירה ארוכה, או ריצה ארוכה ובסוף הטבעה. 

יציבות

יש חמישיה קבועה שמשחקת טוב ביחד ויש 2 שחקנים קבועים שעולים מהספסל ומשחקים נהדר. אז ההפתעה עד כה בחמישיה היא הרוקי הCPK  שתפס מקום קבוע בחמישיה ומשחק חכם.  מהספסל סטאקי התעורר לחיים. עד כה זאת העונה הכי טובה שלו בדיטרויט. הוא חודר לסל יותר מאי פעם וגם מצליח לקלוע.  כנראה שהורדת האחריות ממנו עשתה לו רק טוב.  השחקן השני מהספסל הוא קייל סינלגר – פשוט שחקן חכם שבא לעבוד.  מו ציקס עדיין עובד על שאר החברה מהספסל ועדיין מנסה דברים שונים אבל ה2 שהוזכרו הם בהחלט עמודי טווח בקבוצה.

מגמות שליליות:

קליעה מהקו

כנראה שהזריקות של דראמנוד מדבקות כי הקליעות מהקו של דיטרויט הן מכה רצינית.  דראמנד מתאמן הרבה במשחקים והראה קצת שיפור (הוא לפעמים אפילו קולע 2 רצוף מהקו!) אז אני מקווה שהשאר לפחות יעשו את העבודה.

כיפופי ידיים בין ג'וש סמית ומו ציקס

לא יודע מה קרה שם אבל במקום שג'וש יתן משחקי קריירה נגד הקבוצה לשעבר הוא שיחק גרוע נגד אטלנטה וגם לא פתח באחד המשחקים.  אני בטוח שלא ככה ג'וש רצה לשחק נגד קבוצתו לשעבר ואני חושב שמו ציקס פיספס פה משהו.  (אז בסדר הוא הלך לבקר את אבא שלו שהיה חולה והפסיד אימון וכו' אבל עדיין…). אז כנראה שיש לו מוניטין של שחקן בעייתי שצריך לשמר אבל בכל זאת אני מקווה שלא מתפתח פה משהו. 

סה"כ כיף לראות את הפיסטונס.  מקווה שיצליחו להמשיך את הרצף הטוב אחרי מיאמי ויצברו קצת ניצחונות לא רק נגד הנמושות של הליגה.  ודראמנד פשוט חייה רעה! 

תגובות מפעם מהפוסט הראשון:

  • אז כן התמונה הראשונה היא תמונה קצת ישנה של אשתי בהריון השני.  בני היום כבר בן 5… אז הפעם הוספתי עוד תמונה קצת יותר ישנה…

http://www.freep.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060118/SPORTS03/601180389/1051

  • לגבי גוש סמית אני חושב שעד עכשיו יש לו עונה סולידית. מסכים שהוא צריך לזרוק פחות מ3 ולשחק יותר בצבע – אבל כן צפוף שם בפנים. למרות כל זה הוא שחקן שלם וחכם. למרות המעבר לתפקיד חדש בקבוצה חדשה הוא מצליח לשמור פחות או יותר על ממוצעים קרובים לאיך שהוא שיחק באטלנטה 14 נק'  7 רב' 4 אס' 1.5 חטיפות ו1.5 חסימות.  הוא פשוט שחקן טוב שעושה עד כה את העבודה בשקט (חוץ מחיכוכים עם המאמן).
  • ג'יניגס כבר קיבל הרבה התייחסות עד כה. לי הוא הוכיח שהוא לא שחקן שלילי בכלל. הוא שחקן אחר שהיה במלווקי, עכשיו יש לו למי למסור – והוא מוסר. יש לו כרגע ממוצע של 8.5 אס' למשחק וזה עלייה משמעותית מהעבר.
  • לגבי דומארס והבחירה של דארקו. אני לא מסכים שזה המהלך הגרוע של דומארס.  בדיעבד כן דארקו לא שחקן מדהים, בטח לא מצדיק את הבחירה ה2 בדארפט האיכותי של אז.  אבל בחירה בדראפט היא הימור גדול ורבים ואחרים נפלו.  אני חושב שהוא צריך היה גם להתאים את השחקן לקבוצה שהייתה ואני לא חושב ששחקן דומיננטי שהיה מצטרף לקבוצה בשלב זה היה עוזר.  הפיסטונס היו טובים שהיתה להם את הבחירה השנייה בדרפט והם זכו באליפות באותה השנה והשתמשו בדארקו כמו סיגריית ניצחון.. אז הוא היה  bust מסכים, אבל להביא את וילונאובה? להביא את בן גורדון ככוכב? החלטות פחות טובות לדעתי.  

GO PISTONS!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. לאור יציאת הניקס והנטס מן התמונה
    מקום 4 במזרח נראה ריאלי ובלתי מופרך
    דארמונוד הציג שבוע בלתי נתפס , בליגה ללא ביג מנים לצמד יש יתרון עצום בצבע

    למיאמי יש מאץ אפ קשה מול דטרויט

  2. יומן מצויין!
    לדיטרויט יש פוטנציאל והם מתחילים לממש אותו בשבוע האחרון.
    בנוסף לכך כמו שמנחם כתב יש להם מץ' אפ מול מיאמי.
    האם הם ימשיכו לגדול? נחכה ונראה.

  3. במחירה של דראמונד פשוט אדירה.
    אני לא מבין איך שחקן עם היכולות שלו מגיע לבחירה 9.

    אני זוכר שבאותה שנה ממש רציתי של דטרויט תהיה בחירה טופ 2 ותוכל להשיג אות דראמונד או את דיוויס. בסוף הוא איכשהו הדרדר עד דטרויט.

    אני זוכר שאנשים פה אמרו שהבחירה שלו ב9 היא גרועה והבחירה של תומס רובינסון ב5 היא גנבה…לך תבין(זה גם אותם אנשים שקראו לקנטר פלופ כשהיו לו שלושה שחקנים על העמדה)

    1. לא בהכרח.
      אני במקרה של דארמונד נפלתי, לא התלהבת משפת הגוף שלו בקונטיקט.
      ובהתלהבות מרובינסון נסחפתי.

      במקרה של קנטר האמנתי בו כל הזמן, יש לו אחלה משחק התקפה.

        1. נכון יקח לו זמן ללמוד והוא עוד ישתפר,אבל האפסייד שלו מוגבל.
          הוא לא קרל מלון הבא כמו שאתה ועוד כמה טענו בימים שלאחרי הבחירה של הקינגס.

        2. בשביל ללהיות בחירה טובה הוא צריך להיות טוב מ- ליליארד,דראמונד,הנסון,האריסון בארנס ועוד רבים וטובים נבחרו אחריו….
          הוא אולי עוד יהיה שווה משהו אבל בחירה טובה הוא לא!

    2. הוא הגיע למקום 9 בדיוק כמו שנואל הגיע למקום ה – 6.
      עקב ניסיון עבר, הוא סומן כ"באסט" הגדול של הדראפט, כלומר, כשחקן
      שלעולם לא יצליח בליגה למרות נתונים אדירים.

      אני כ"כ שמח שהוא הוכיח איזה תותח הוא יכול להיות. כיף לראות אותו זז.

  4. דרמונד הוא פשוט הימור נכון של דומארס. היו חששות שהוא הגיע אבל הוא הוכיח את עצמו. איזה שבוע היה לו! 3 משחקים וממוצעים של 18.66 כ"ח, 21.67 נק' (כולל שיא קרירה של 31) 3.33 חטיפות, ו2 חסימות למשחק. רק שיתחיל לקלוע מהקו! להזכיר שהוא רק בן 20!!!

  5. תודה רבה על הפוסט.
    ג'נג'יס זה סיפור גדול !!! אם הוא ימשיך כח הם עוד יגיעו רחוק.
    לדעתי דיטרויט יכולה לסיים 3 (הם אם חומר יותר טוב מאלנטה הבלתי נילאת)
    ובפליאוף לא הייתי רוצה לקבל אותם (2 מגדלים +מגדל מנתר)
    יהיה מעניין השנה במזרח במיוחד עם הכוחות העולים יגיעו לפליאוף(וושינגטון ודיטרויט)

  6. אחלה כתבה
    דוקטור תקן אותי אם אני טועה, הקבוצה היחידה שהביא שני שחקנים גדולים ולקחו אליפות באותה שנה היא בוסטון של 2008 (אלא אם כן יש איזו קבוצה בשנות השישים שלא הייתי קיים אז.. אבל ממה שקראתי זו הקבוצה הראשונה שעשתה זאת..)
    תנו לזמן לעשות את שלו.. אני מאמין גדול בבוכנות מדטרויט!!

  7. עוד מאצ' אפ בעייתי להיט, קבוצה עם גבוהים שמסוגלים לעשות סל. לא ינצחו את ההיט אבל יקשו בדרך לגמר המזרח האדיר מול הפייסרס

  8. אחלה יומן.
    ראיתי אותם בפרה סיסון נגד הנטס.
    אני גם חושב שזה ייקח זמן עד ההתחברות אבל שזה יקרה הם יהיו כוח גדול יותר מהחלומות של מנחם על הניקס

  9. אחלה יומן והכי מרשים התמונות שלך ושל אשתך במדים סחתיין לגופו של עניין סורי אבל אני לא רואה בשורה מדטריוט גניגייס אולי יהיה טוב לדטרויוט זה אני מסכים אבל סמית זאת טעות אתה לא יכול ליצור פרונט ליין כזה מסיבי וכבד זה פשוט לא יעבוד לאורך זמן. לגבי מליצית אז גם פה אנחנו חלוקים נכון שלא תמיד צריך לקחת את השחקן הכי טוב אלא את הכי מתאים אבל הדראפט כזה חזק לבחור בבחירה שנייה את אחד הבא הבאסטים הגדולים זה כישלון

  10. נאאא הם עוד לא עשו כלום וג'ינגיס שכונה ומול קבוצות שמפעילות ידיות הם ייפלו.

    בקשר לטור (הערה שקפצה לי לעיין אתה יכול להתעלם או W E.) כל הפסקאות הראשונות מתחילות במילה: "אז" …

כתיבת תגובה

סגירת תפריט