יום חמישי הגדול-פריוויו למשחקי הערב/דור בלוך

אחרי שבוע הפסקה לטובת חג ההודיה, יום חמישי הגדול חוזר עם שלושה משחקים שישאירו אותכם ערים בלילה. במשחק המוקדם הדרבי הראשון בהיסטוריה של ניו יורק בין הנטס לניקס, או בשמו העדכני: "הקרב על וויגינס", לאחר מכן יארחו הדובים ממפיס את הקליפרס בקרב בין השתיים שהפכו ליריבות פלייאוף סדרתיות, וה-באנץ'-מארק, האחת של השניה. את משבצת המשחק הטראגי של הערב יתפוס המשחק בין מיאמי לשיקאגו שמהווה אנדרטה לגמר המזרח שהיה צריך להיות ולא יהיה בשנתיים האחרונות בגלל הפציעות של רוז.

***

ברוקלין נטס (13-5) – ניו יורק ניקס (13-3):

שידורים: 02:15, ספורט 5

ניו יורק ניקס-ברוקלין נטס.
המשחק המרכזי הלילה. שידור ב-02:15, בספורט 5.

כן כן גבירותיי ורבותיי הערב יקרה הנדיר והבלתי סביר, אחת הקבוצות של ניו יורק תנצח, אל תחמיצו את זה.

והנה כמה ציטוטים כדי להמחיש את גודל הזוועה:

ג'ייסון קיד (מאמן הנטס):" שתי הקבוצות מסריחות"

כרמלו אנטוני: "אנחנו הבדיחה של הליגה כרגע"

במקום ששתי הקבוצות הללו יגרמו למיאמי ואינדיאנה להביט למטה בדאגה, הן גורמות למילווקי להביט למעלה בדאגה שלא לאבד את מקומם בלוטרי.

מדובר בשתי קבוצות שגמרו במאזן חיובי בעונה שעברה (הניקס עם 54 והנטס עם 49), שהתחזקו העונה לפחות על הנייר, ושמתייצבות בגאון בראש טבלת השכר בליגה.

אז מה קרה בדרך?

קודם כל פציעות, פירס בחוץ עם עצם שבורה ביד ודרון וויליאמס בחוץ עם בעיות בקרסול. גם ברוק לופז החמיץ 7 משחקים לפציעה. בצד השני של הגשר, טייסון צ'נדלר שבא רת הרגל בפתיחת העונה.

בנטס גם יש בלגאן בחדר ההלבשה אחרי שלורנס פרנק, שמינויו לעוזר היווה מקור להרגעה לאוהדים שחששו מחוסר הניסיון של קיד, הורחק מהספסל וממגרש האימונים לתפקיד של סקאוט, בעוד שבניקס מעמדו של וודסון הולך ומתערער.

מאחר וכדורסל ברמה גבוהה לא נראה בברוקלין, אפשר לחכות לפרשנות של צ'רלס ברקלי שישדר את המשחק עם סטיב קאר ומארב אלברט וידוע כמי שנהנה להכניס לקבוצות הניו יורקריות בכל הזדמנות.

ההתנגשות האחרונה של ברקלי עם הניקס סבבה סביב כרמלו אנת'וני, כאשר ברקלי טען שהכוכב צריך לדאוג יותר לגיוס שחקנים לניקס מאשר לפרי אייג'נסי המתקרב שלו, ואנת'וני ענה: "אני לא מקשיב לבחור הזה".

הימור: 5 לניקס.

***

ממפיס גריזליז (8-9) – לוס אנג'לס קליפרס (7-12):

שידור: אין

בעונה שעברה היו אלו הגריזליז שחיסלו את התקוות של כריס פול לעבור את הסיבוב הראשון, וכפי שהעונה הזאת מתפתחת לא מן הנמנע שנראה שוב מפגש פלייאוף בין השתיים האלה, שנמצאות שתיהן במאזן חיובי.

במשחק הראשון בין השתיים היו אלו שוב הגריזליז שידם הייתה על העליונה, עם ניצחון 106-102, שהדגיש את חוסר היכולת של הקליפרס להגן בצבע למרות השיפור ביכולתו של דיאנדרה ג'ורדן העונה. לא רק גאסול ורנדולף חגגו במשחק הזה אלא גם הסנטר המחליף קופוס עם כמעט דאבל דאבל ו-4 חסימות.

עם כמעט חמישה שחקנים בממוצע נקודות דו ספרתי (ג'ורדן עם 9.8 סוגר את הרשימה) הקליפרס ממשיכים להופיע ברשימת חמשת המובילות בנקודות ואסיסטים ולשחק כדורסל מהנה, אם כי ההשפעה של דוק ריברס על ההגנה של הקבוצה עדיין לא ניכרת.

הקליפרס נמצאים בעיצומו של מסע משחקי חוץ של 7 משחקים אותו פתחו ברגל שמאל עם הפסד לאטלנטה הוקס. שווה להתעכב על התוצאה הזאת (107-97 להוקס), מאחר ושוב מדובר בקבוצה שעיקר החוזק שלה הוא מתחת לסל, ושוב הקליפרס ספגו מעל 105 נקודות בדרך להפסד.

אחרי 9 נצחונות מ-11, הקליפרס מתחילים להתדרדר עם 2 הפסדים רצופים ויהיה להם חשוב מאוד לעצור את הרצף כאן ועכשיו, ויש להם סיכוי טוב לעשות את זה כאשר ממפיס צפויה לחסור לא רק את מארק גאסול אלא גם את זאק רנדולף. חסרונם של השניים לא הפריע לגריזליס להאריך את רצף הנצחנות הביתיים שלהם ל-4 (הגדול ביותר ב-4 שנים האחרונות), עם ניצחון על פיניקס הודות לדאבל דאבל של אד דיוויס וכמעט דאבל דאבל של ג'ון לאור.

הימור: הקליפרס ב-8.

***

שיקאגו בולס (9-7) – מיאמי היט (4-14):

שידור: אין

דירק רוז הוא הסיפור העצוב של העונה ב-NBA, ההפסד העצום שלו ושל שיקאגו עולה רק במעט על ההפסד הבלתי נתפס של אוהדי הליגה הטובה בעולם, שיפסידו 6-7 משחקי פלייאוף לחיים ולמוות בין שיקאגו ואינדיאנה, ו/או שיקאגו ומיאמי.

מיאמי קרעה את הבולס נטולי רוז בפלייאוף, למרות שאפשרה להם לקחת משחק אחד, ואם בעונה שעברה לבולס לא היה את רוז אבל לפחות הייתה להם נשמה וגאוות יחידה, דומה שאחרי הפציעה השניה של רוז, ובלי רובינסון חסר הפחד, גם את זה כבר אין לשוורים מעיר הרוחות.

ההיט ממשיכים לשייט בדרכם בעונה הסדירה, אחרי שרצף 11 הנצחונות שלהם נקטע בהפסד לדטרויט המתגבשת ללא דוויין וייד (שבספק גם למשחק הלילה), אך מיאמי עלולה לגלות שאם היא לא תיקח את העונה הסדירה ברצינות, אובדן הביתיות לאינדיאנה בגמר המזרח הצפוי עלול להיות מכריע עבורה.

מעניין לחזות בחזרה של מייקל ביזלי, הבטחה גדולה בעבר, לכשירות וליכולת טובה, השחקן קלע 23 נקודות מול דטרויט, כמו קינג ג'יימס, והוא עשוי לשמש נשק משמעותי נוסף למיאמי, ולאפשר דקות מנוחה קריטיות לקראת הפלייאוף לשחקני החמישייה.

הדבר היחיד שעומד לצידה של שיקאגו הלילה הוא הסטטיסטיקה, מאז המעבר של לברון שיקאגו ניצחה חמישה מבין ששת המפגשים בין השתיים בשיקאגו בליגה הסדירה. הבולס שיחקו שלוש הארכות מול ניו אורלינס רק כדי לסיים בצד המפסיד של המשחק האפי, ומשחק גדול של ג'ואקים נואה וטאז' גיבסון ירד לטמיון. שלושה שחקנים בשיקאגו שיחקו מעל 50 דקות, מה שבהחלט עשוי להשפיע על תוצאת המשחק הלילה.

הימור: מיאמי ב-15.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. כששיבצו את המשחקים הללו בתחילת העונה, הם אכן היו אמורים להיות משחקים גדולים.
    בפועל המשחקים מעניינים אותי בדיוק כמו משחק בין הבאקס לקינגס.
    הנטס והניקס (אני אוהד הניקס..) מסריחות.
    ממפיס משחקת בלי גאסול העוגן המרכזי שלהם בצבע, שבאופן תיאורטי היה אמור לתת בראש לג'ורדן.
    ושיקגו בלי רוז, נראית כמו קבוצה בתהליכי טנקינג מתקדמים.
    (למרות ההצהרה שלו מהערב..).
    עם כל הכבוד לבארקלי, אני אסתפק בתקצירים.

  2. שמעו הנטס נגד הניקס זה הדרבי הכי מותח של העונה, שתי הקבוצות יסיימו עם מספר נקודות שלילי, השאלה מי תהיה עם מספר יותר נמוך…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט