יומן מס' 2: אוקלהומה סיטי ת'אנדר / ולדי קוגן

יומן (2): אוקלהומה סיטי ת'אנדר

מאת ולדי קוגן

טוב חברים נגמר לו החודש הראשון של העונה  עם מאזן מצוין של 3-11,ומקום שלישי במערב אחרי סן אנטוניו ופורטלנד המפתיעה.עד כה מבסוטים.

הנה תקציר האירועים מהיומן האחרון:

1)הפסד 115-116 לגולדן סטייט-משחק קשה,בק טו בק בחוץ אחרי משחק מול הקליפרס.גולדן סטייט הובילו רוב המשחק אך קאמבק גדול בדקות הסיום כמעט הספיק לנצחון,אז הגיע איגודאלה ונעץ  את החץ המנצח עם הבאזר,לא לפני שמירר לדוראנט את החיים (20 נקודות בלבד). קארי ותומפסון נתנו יחד 49 נק ב-10 מ-17 מחוץ לקשת,והוכיחו  שוב שהם אחד הצמדים הקטלניים בליגה. בסה"כ הפסד שאפשר לחיות איתו.

2)נצחון79-92 מול מילווקי-משחק מול נמושת המזרח שהיינו אמורים לנצח וניצחנו בלי מאמץ גדול ,ולראייה אנדרה רוברסון הרוקי(בחירה 26) שקיבל 13 דקות משחק להשתפשף.

3)נצחון113-115 על דנבר-ביומן הקודם כתבתי שדנבר יכולים להיות סוס שחור ואחרי פתיחה מגומגמת הם חוזרים לעצמם.טיי לוסון עם 29 נק והיקסון עם משחק מפלצתי של 18 ו-19 מוכיחים שאי אפשר לזלזל בקבוצה הזאת.אבל עם כל הכבוד כשיש לך את דוראנט שנותן 38 נק,8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים מצבך מצוין ואתה כנראה תנצח בסוף.ווסטברוק המשיך לנער את החלודה עם 30 חיצים במשחק פשוט מרתק.

4)נצחון גדול 91-105 על הקליפרס-משחק מול הקבוצה שרבים סימנו כמי שתיקח את המערב השנה ובינתיים מקבלת הכי הרבה נקודות בליגה.איבקה הראה שהוא אוהב לשחק מול הקליפרס, וכשהוא לא מורחק מסוגל להיות סקורר שלישי בקונטנדרית מובילה,עם 17 נק ובעיקר מאבקים בלתי נפסקים עם בלייק גריפין,שנתן משחק מפלצתי עם 27 ו-10.כריס פול המשיך  לעשות את שלו עם 17 ו-12 אבל רדיק ודאדלי לא פגעו בכלום(6 מ-20 מהשדה,2 מ-10 מהשלוש) והראו שכשהם לא תופסים יום הקליפרס הם קבוצה די מוגבלת עם כל הכבוד לדוק ריברס שעדיין לא מצליח להטביע חותם על הקבוצה.

5)73-95 על יוטה-משחק קליל מול המועמדת מס 1 להשיג את וויגינס,כשווסטברוק מקבל מנוחה על הספסל,ודוראנט נח בזמן המשחק(19 נק)כשכל הצעירים מקבלים דקות משמעותיות(אדאמס 27,לאמב 25,פרי גונס 19,רוברסון 13).מי ייתן וכל שבוע נקבל את יוטה.

6)נצחון 88-94 מול סן אנטוניו-משחק מצוין מול היריבה הכי גדולה על כתר המערב(סליחה קליפרס,גולדן סטייט ויוסטון).נצחון שהושג בעיקר בזכות הספסל(כן הספסל),למרות כל הדיבורים שאין אף אחד חוץ מהצמד במשחק הזה הופיעו כולם,חוץ מווסטברוק שכאילו התעקש לתת לסן אנטוניו לנצח עם משחק זוועתי של 2 מ-16 מהשדה,ודוראנט שתפס יום קליעה לא טוב(10 מ-23) אבל סיים עם 24 וכקלע המוביל.

הסיפור של המשחק היה ללא ספק רגי גקסון שרשם שיא קריירה עם 23 נק,ובעיקר הראה הרבה בטחון ושיתוף פעולה מצוין עם לאמב שגם הרשים מאוד(12 נק,5 מ-7מהשדה).ואי אפשר לשכוח את איבקה שנתן עוד משחק מפלצתי של 17 נק,11 ריבאונד ו-5 חסימות,ובעיקר הראה שהוא לא סתם חוסם במקרה אלא באמת שומר,ושומר נפלא.וכמובן עזר שסן אנטוניו קלעו באחוזים רעים מכל הטווחים(39% מהשדה,26%משהלוש),אבל אפשר לזקוף זאת לזכות ההגנה הטובה של אוקלהומה.נצחון גדול במשחק קשה מול יריבה מנוסה שעוד נפגוש אותה בהמשך.

7)נצחון בהארכה 112-113 על גולדן סטייס-משחק נוסף בין שתי הקבוצות שהוכרע בשנייה האחרונה הפעם בניצחון של okc,עם שלשה על הבאזר של ראסל ווסטברוק(גם במשחק הקודם הוא קלע שלשה בסוף המשחק רק שאז הוא השאיר מספיק זמן לאיגודלה להחזיר)ומשחק מצוין של 34 נק ו-7 אסיסטים,שחיפה על ערב קליעה קשה של דוראנט(אומנם 25 נק אבל 7 מ-22 מהשדה).פרט לשני אלה ואיבקה עם דאבל דאבל נוסף(18 ו-13)אף אחד לא ממש הופיע למשחק,כשלאמב וגקסון קלעו יחד 16 באחוזים רעים,וסטיבן אדאמס הראה שיש לו עוד הרבה ללמוד,למרות שכבר עכשיו הוא יותר טוב מפרקינס(אוקיי זה לא כזה קשה).בצד השני קארי הפגיז כרגיל וסיים עם 32 נק ו-11 חלוקות,והריסון בארנס שרשם שיא קריירה של 26 נק באחוזים נהדרים.התחושה היא שסדרת פלייאוף בין שתי הקבוצות היא בדיוק מה שהנבא צריך בעונה כזו כשקבוצות יורדות מנכסיהן והמאבק על הפלייאוף כבר די סגור.מי ייתן ויהיו עוד משחקים כאלה,ומתח כזה.

מי יכול עליהם?

בתקשורת אוהבים להדגיש דברים שליליים(בעיקר את עניין הסקורר השלישי),אך אוקלהומה עד כה עונים לכולם עם תוצאות מצויניות ו-6 נצחונות רצופים(ומאזן ביתי נקי מהפסדים 0-8)ובעיקר מול קבוצות שאמורות ללכת רחוק(קליפרס,גולדן סטייט).בזמן שהמזרח נראה כמו מפלצת דו ראשית עם מיאמי ואינדיאנה שנמצאות דרגה מעל כולם,במערב יש תחרות גדולה על מקומות בפלייאוף והליכה עד הסוף,בעיקר פורטלנד שמפתיעה אפילו את אוהדיה האופטימיים ביותר,סן אנטוניו שממשיכה להיות סן אנטוניו,מינסוטה שבינתיים התקררו קצת,ונציגות קליפורניה שכבר ציינו אותן.

 

אז מה יהיה לנו בשבוע הקרוב?

1)יום ראשון משחק בית מול מינסוטה כשננסה לנקום על התבוסה בתחילת העונה,הפעם עם ווסטברוק על הפרקט ונראה לקווין מרטין שלעזוב  אותנו הייתה החלטה לא חכמה.

 

2)בשלישי ורביעי בק טו בק בחוץ מול סקרמנטו ופורטלנד.סקרמנטו לא אמורים להיות אתגר גדול למרות שהם עשו סוף סוף טרייד הגיוני והביאו את דרק וויליאמס,וייקח לו זמן להראות מה הוא שווה.

המשחק מול פורטלנד הוא מוקש אבל הגנת הפנים של פורטלנד חלשה למדי ,ואין דבר שווסטברוק יודע יותר טוב מלחדור לצבע ולגרום נזק,ודוראנט יכול לקלוע בצרורות רק כשיחליט.משחק קשה מאוד לחיזוי.

3)משחק חוץ מול ניו אורלינס ביום שישי.ומול אחד אנתוני דייוויס שבינתיים נראה כמו מפלצת בלתי עצירה,אך ניו אורלינס הם לא הקבוצה הכי יציבה בליגה ואפשרי מאוד לנצח את המשחק הזה.

אני אופטימי מאוד,כשחוץ מפורטלנד אני לא רואה אתגר גדול מדי והשבוע הזה אמור להיות מוצלח.

חודש דצמבר יכלול לא פחות מ-17 משחקים,כשאחרי השבוע הזה נפגוש את אינדיאנה הלוהטת בבית,בק טו בק בחוץ מול אטלנטה וממפיס,לייקרס(כנראה עדיין בלי קובי),אורלנדו,דנבר,שיקגו(בוודאות בלי רוז,וחבל),בק טו בק מול סן אנטוניו וטורונטו,בחוץ מול הניקס האומללים והעלובים ומול שארלוט,ונקנח במפגשים ביתיים מול יוסטון(כולם יודעים מה המשחק הזה אומר)ושוב פול פורטלנד שאני בספק עם רצף הנצחונות שלהם יחיה עד אז.

זה אכן הולך להיות חודש קשה מאוד עם הרבה מפגשים מול קבוצות איכותיות,אך אני מאמין שנצא ממנו בשלום ונמשיך כל הדרך עד הסוף.

שיהיה לנו חודש מוצלח,ועונה מוצלחת.

 

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. השאלה היא מה יהיה בפלייאוף. היה לי ברור שבשנה הרגילה הם יגיעו לאחד משלושת המקומות הראשונים במערב. השאלה שעדיין נותרה היא האם זה יכול להספיק להגיע עד הסוף? אני לא מאמין בכך.

  2. גם אני חששתי אחרי שקווין מרטין הלך למינסוטה שלא יהיה מי שיעזור לדוראנט וווסטברוק ,אבל גקסון ולאמב נותנים תפוקה.
    ההפתעה הכי גדולה היא ללא ספק סטיבן אדאמס שאם לא קרטר וויליאמס היו מדברים עליו כגניבת הדראפט..

  3. חברה איבקה נראה פתאום כמו שחקן כדורסל. אם הוא יביא תפוקה סבירה וגקסון ולאמב ימשיכו להראות ניצוצות הטבעת היא הגבול…

  4. לא יודע,עדיין אני לא רואה אותם נאבקים על אליפות,אולי באמת עם איבקה יראה יציבות אז ניתן יהיה לדבר עליהם,לכן אני מסכים עם נתן גולד,בליגה הם יהיו מצויינים בפליאוף הרבה פחות

  5. איבקה מראה בהחלט שהוא עלה רמה, ג'קסון ולאמב פורחים, ווסברוק מנצח משחקים. נשאר רק לראות האם ההימור על הקו הקדמי של אדמס הבוסרי והמשתפר ופרקינס הגמור, יכול להגיע עד סוף העונה, כשנגיע לפליי-אוף, לרמה סבירה, או שמורי יצליח לעשות טרייד טוב לסגור את הפינה הזאת.

    1. הוא יכול לנסות לעשות טרייד על האוס מפילדלפיה או אולי על אחד הגבוהים של מילווקי
      כל שחקן מעל 2.06 בליגה עדיף על פרקינס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט