יום חמישי הגדול – המשחקים / דור בלוך

שני משחקים לא צמודים, שתי קבוצות שעדיין לא מוכנות לעמוד בציפיות הגבוהות שהציבו לעצמן, אחת שפתחה את העונה זוועה וממשיכה להתאושש, ועוד אחת שחוזרת להיות קונטנדרית אחרי עונה קשה ובגדול.

בצד המגמות של הערב אפשר לציין את משמעות הביתיות, כאשר שתי הקבוצות הביתיות ניצחו הלילה, מה שרק מדגיש את חשיבות הניצחון של OKC לקראת מאבקי הדירוג שבהחלט עשויים לקבוע שאוקלהומה תשחק מול הקליפרס עם יתרון ביתיות בשלב כזה או אחר.

אלו היו משחקי יום חמישי הגדול:

אוקלהומה סיטי ת'אנדר 105- לוס אנג'לס קליפרס 91

אז בסופו של דבר הקרב בין שתי הטוענות לכתר (אם כי הטענה הזאת נראת רחוקה יותר ויותר עבור הקליפרס), היה הרבה פחות צמוד ממה שמישהו תיאר לעצמו. אוקלהומה לא פיגרה פעם אחת לאורך המשחק כולו, הובילה ב-15 בשיא, וניצחונה לא הוטל בספק כאשר ב-10 הדקות הראשונות הת'אנדר קלעו ב-11/16 ליתרון דו ספרתי שלא נשמט בהמשך המשחק. למעשה מאותו רגע הקליפרס לא הגיעו אפילו למרחק של פוזישן וזה בעצם הסיפור של המשחק.

למה זה קרה? הנה כמה סיבות:

1) דיברנו בקדם המשחק על העוצמה של אוקלהומה בריבאונד, וגם הפעם יתרון של 49-41 בריבאונד סייע לאוקלהומה לנצח את המשחק.

2) הדבר המרכזי שהוביל לניצחון ולשליטה של אוקלהומה במשחק היה ההגנה הנפלאה שהת'אנדר שיחקו. הקליפרס הוגבלו ל-41% מהשדה ו-28% מהשלוש. הקליפרס הביאו את דאדלי ורדיק כדי לחזק את קליעת השלוש שלהם, בלעדיה היריבה יכולה פשוט לצופף את הצבע מסביב לגריפין ולכן היכולת לעצור את קלעי השלוש של הקליפרס היא קריטית, אוקלהומה עשו זאת בצורה מושלמת.

3) בעוד השחקנים המשלימים של קליפרס (למעט קרופורד) היו ביום קטסטרופלי מהשדה ובכלל, השחקנים המשלימים של הת'אנדר באו לעבודה הלילה, אם זה ספלושה עם 7 נקודות ו-5 ריבאונדים בלי לכפות את עצמו על המשחק, ג'קסון ולאמב עם 20 נקודות יחד ב-50% מהשדה, פישר עם דקות של ניהול משחק אחראי שאפשרו מנוחה לווסטברוק ואדאמס עם 7 ריבאונדים והגנה חזקה בצבע, אף שחקן באוקלהומה לא שיחק מעל 40 דקות, פשוט כי לא היה צורך.

הקליפרס ינסו להתאושש מול סקרמנטו לפני שני משחקים חוצי קונפרנס מאתגרים מול אינדיאנה ואטלנטה, בעוד הת'אנדר ינסו להמשיך את המומנטום מול יוטה, לפני שתצא לשניים מהמשחקים המסקרנים ביותר של תחילת העונה מול סן אנטוניו וגולדן סטייט, ניצחון על שלוש מתוך שש הקבוצות החזקות ביותר במערב בטווח של שבוע תהיה הצהרת כוונות רצינית עבור החבורה של דוראנט, שאגב קלע 28 נקודות במעל 50%, זה לא הוזכר כאחת הסיבות לניצחון, פשוט כי המספרים האלה כבר נהיו כל כך שגרתיים שזה יהיה כמו להזכיר את העובדה שהמשחק שוחק על פרקט כאחת הסיבות לניצחון.

דנבר נאגטס 97 – שיקגו בולס 87

נייט רובינסון שוב הראה עד כמה הוא שחקן "נפיץ", והבולס הראתה שוב עד כמה היא קבוצה פריכה בשלב הזה של העונה.

המחצית הראשונה הייתה צמודה ברובה, ברבע השלישי דנבר ביססה יתרון שנע בין 5 ל-10 נקודות והכל עדיין היה פתוח, אבל התחיל הרבע הרביעי, נייט רובינסון וג'ורדן המילטון קלעו שלשות שהעלו את היתרון לדו ספרתי, ויתר המשחק היה כבר גרבג' טיים מפואר, שגרם לדיווחים על הבחירות במפלגת העבודה להיראות כמו הדרמה בהתגלמותה.

שיקאגו הייתה פשוט איומה אין דרך אחרת לתאר את זה, בלי ג'ימי באטלר ההגנה שלהם לא הייתה מספיק טובה, ההתקפה קלעה באחוזים נמוכים מכל טווח (30% מהשלוש, 38% מהשדה 57% מהעונשין). שיקאגו שלטה בצבע (58-48 בריבאונד לשיקאגו, ו-50-36 בנקודות מהצבע) אבל לא היה לה כלום אחר, ומול הקו האחורי הדינאמי של דנבר זה לא הספיק.

נייט רובינסון קלע 10 מ-11 הנקודות שלו ברבע הרביעי, זה לא היה משחק מעניין במיוחד, וכנראה שהוא גם לא אומר הרבה לקראת ההמשך, חוץ מהעובדה ששיקאגו ורוז עדיין לא הסתגלו אחד לשני אחרי הפרידה הזמנית, אבל צריך לתייק את המשחק הזה בתיקייה ולשלוף ליום שבו נייט רובינסון יפרוש, ונרצה להיזכר באחד השחקנים המרגשים, האמיצים והמרתקים של דורינו, מין גירסת לייט של אלן אייברסון.

עוד דבר שאין לשיקאגו בלי ג'ימי באלטר הוא ספסל. בעוד 4 מ-5 שחקני החמישייה קלעו במספרים דו ספרתיים, הבולס לא קיבלו תרומה משמעותית מהספסל, וזאת נקודה ששווה להתעכב עליה, כי בעוד בפלייאוף מי שמנצח את המשחקים הגדולים זה הכוכבים, בשיגרה השוחקת של פתיחת העונה, לעיתים קרובות מי שמנצח את המשחקים שמעלים אותך מהמקום ה-6 במזרח למקום ה-3 במזרח, או מה-4 לשני הם השחקנים המשלימים וזאת נקודה שלא מקבלת מספיק תשומת לב.

דנבר לצורך ההשוואה קיבלה 17 נקודות מהמילטון ו-11 מרובינסון מהספסל, שעזרו להם להתגבר על משחק חלש יחסית של טיי לוסון ומשחק זוועתי של צ'נדלר עם 0 נקודות ב-27 דקות.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. אני לא מבין את כריס פול. מה הוא חושב, שגם הערב נגד ווסטברוק הוא יכול לחכות עד שתי דקות לפני סיום המשחק?

  2. אני ראיתי משחק קצת אחר בין הקליפרס לתאנדר.
    ההובלה לא התחלפה אבל הקליפרס היו חלק גדול מהמשחק במרחק של 7-6 נקודות ובהחלט היו יכולם גם לנצח את המשחק.
    לא ראיתי הגנה גדולה של התאנדר, רדיק ודאדלי החטיאו לא מעט זריקות טובות.
    השחקנים המשלימים של התאנדר היו סבירים, ג'קסון קולע רק ליד הטבעת (אבל לפחות הוא טוב בלהגיע לשם) ספולושה החטיא כמה זריקות נוחות, לאמב לוקח זריקות קשות. פישר – חוץ מלהתווכח עם השופטים ומהלך אחד מוצלח הוא עשה מעט מאד והיה חתיכת חור (נדמה לי שבארקלי אמר – כריס פול רואה את פישר שומר עליו ונדלק כמו אורות של חג המולד).
    למה הת'אנדר יכולים להיות קונטנדרים – כי ווסטברוק היה חלש מאד, ואם לא נייחס את זה לשמירה מצויינת של פול, זה אומר שהם ניצחו בלי חצי קבוצה.
    המסקנה שהקליפרס לא קרובה לקונטנדרית נכונה, הם פשוט פלסטלינה, ג'ורדן יודע רק לקפוץ אנכית ולקחת ריבאונד. גריפין יופי של שחקן התקפה אבל פשוט רך, לא ברור למה כי לפעמים הוא נכנס חזק לריבאונד אבל הוא פשוט לא אינטנסיבי. הוא מתפשר יותר מדי על ג'אמפים ובהגנה אין מה לדבר, איבאקה עשה סלים מכדורים שהוא אסף מהרצפה. הולינס עלה נידף ומולנס מתרחק מהצבע כאילו הוא גרסה מכוערת של ברניאני.
    גם ב-3 השמירה של הקליפרס הייתה בדיחה, דאדלי היה חלש ובולוק לא מצא את עצמו, אפשר לתת להם פטור מסוים כי בארנס היה פצוע וכי הם שמרו את דוראנט אבל לא בטוח שהפטור מגיע להם.

  3. תודה על הסיקור.
    מה שמעודד השנה זה שאיבקה( לפחות במספרים ) נראה לא רע. כנ"ל ג'קסון ולאמב – מה שאומר שהם לא בטוח נחלשו משנה שעברה( בתנאי שזה אותו קוין מרטין)

  4. נייט רובינסון הוא אכן תופעה
    מעניין מדוע הוא מחליף קבוצות בתדירות גבוהה
    יכול להיות שיש לו איזה עניין עם אופי בעייתי
    הוא תרם רבות לבולס בפלייאוף האחרון , כנראה שעשה לו טוב לדפוק את האקסית

  5. הקליפרס מאכזבים אותי נורא בהתקפה,. עם כלים התקפיים כאלה הם צריכים להיות בלתי עצירים. התנועה של הגבוהים שלהם לא מספיק טובה. בלייק גריפין צריך לזהות יותר אפשורויות לחתוך ולדאוג שפול יוכל לתת לו מסירה לדאנק עצבני שיעניש את ההגנה. כמו אמרה סטודומאייר בפיניקס בזמנו שהיה שם המון נקודות עם הלוח רק בגלל תנועה מצויינת ללא כדור, ככה גריפין צריך להתעלל בהגנות היריבה ואז באמת לתת לקלעי השלשות מרווח.

  6. לא מסכים עם זה שכתב שפישר היה "חור". למעשה זה היה הוא ששוב ושוב פרץ ונתן לתאנדר יתרון כשהקליפר הקטינה. כשאיבקה יתחיל לקלוע – אוקלהומה תהיה מאד מסוכנת, ובלייק לדעתי הוא טוב יותר מאי פעם למרות שהכדורים לא ניכנסו.
    המשחק של דנבר ושיקגו הוכיח מה שאני טוען: דנבר קבוצה טובה מאד, ועם גריאני הם יהוו איום רציני במערב. נירדמתי והתעוררתי משך המשחק, אך לדנבר היה שחקן שלא הכרתי שדי חיסל את קרלוס בוזר בדקות ששיחק.

  7. לא מובן לי בעלי קבוצות שנותנים חוזים מופרכים לשחקנים כמו דיאנדרה ג'ורדן מחטיאן עונשין איום ונורא,
    שלא נדבר על זה שאין לו מהלך פוסט אחד ראוי לשמו.
    האם עד כדי כך יש מצוקת גבוהים בנבא???

  8. מקסי ידידי בלייק גריפין עושה מאמצים להשתפר והתחיל לקלוע מחצי מרחק וכך לפתוח את ההגנה הצפופה.
    תמיד אפשר להתפתח עוד אך לפחות לא הכניס את היד באגרוף לארון הזכוכית של המטפים כמו אמארה שמאז מג'עג'ע בספסל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט