עונה חדשה בישראל / אורי לנדאו

עונה חדשה לעכבר הארץ-ישראלי 

עונה חדשה התחילה בליגה שלנו , מצב הכדורסל בארץ הוא לא בשנים הכי טובות שלו (וכאן אני עוד מרשה לעצמי להיות מנומס , התחלת הטקסט והכול..), קיבלנו בחזרה את החוקי הרוסי עם עוד חוקים מוזרים כמו החובה על כל קבוצה לרשום שחקן מתחת לגיל 25, הכול כדי להתניע את צמיחת הרגליים הצעירות בליגה שלנו.

אני כבר הרבה שנים מחזיק בתחביב המוזר של לתפוס את "ערב הכדורסל של ישראל , עכשיו עומד בפתח" (אתגר ראשון: פרס לפותר החידה כמה שנים ערוץ הספורט ממחזר את הפתיח הזה?)  , הרבה קבוצות שינו את רוב הRoster שלהם ורוב הישראלים עברו למקום אחר בארץ אבל נשארו בארץ (למעט דוגמאות בולטות כמו גל מקל ובר טימור) ,השינוי שאני שם לב אליו הוא שיותר קבוצות בחרו לשחק עם רכז ישראלי כרכז מוביל ולידוGunner  זר (אילת, חולון, ירושלים וחיפה) , הדוגמאות של השבוע היא גוני יזראעלי (לטובה) לעומת זאק רוזן או יותם הלפרין (לרעה).

הפועל י-ם  80VS  83 מכבי אשדוד

 

הרבה נכתב באתרים אחרים על הפרויקט השאפתני של אורי אלון וקבוצת הניהול החדשה , בראד גרינברג הגיע והרכיב קבוצה עם המון שמות שכבר ראינו בשכונה , הלפרין וגרין הגיעו כדי לתת עומק ישראלי (בגלל החוק הרוסי) ,אבל עד כה כולל משחקי ההכנה לא תרמו הרבה, דרווין קיצ'ין אחרי סיבוב כושל בפאנאתיקוס וחצי עונה במזרח אירופה חזר לליגה בה עשה שם לעצמו (אז במדי ראשון לציון של אפי ) , תוסיפו לזה רכש עם פוטנציאל כמו ארטיום "2.16 בלי עקבים" פרחוסקי ורונלד "אני רשום בכמה טפסי משחק בNBA" דופרי , ולקבוצה כבר היה רכש טוב בדמותם של ג'וש דאנקן ואלישי כדיר שעשו ביחד קרוב לעשור בליגה שלנו.

לפני שהמשחק התחיל הרגשתי קצת רע עבור הקבוצה המתחדשת באשדוד אחרי עדין מאיר טפירו , בגזרת השחקנים לכל הישראלים למעט עמית ביר כץ זו שנה ראשונה בקבוצה , שמות מוכרים כמו ליאור ליפשיץ, שון דניאל ומשה מזרחי מצביעים כנראה על מגמה של "צוות מסייע" ישראלי ושמי שנותן את הטון הם הזרים , ניסיון העבר מלמד שלקבוצה כמו הפועל ירושלים יש נטייה להתפוצץ בתחילת העונה על קבוצות מהסוג הזה .

הדבר שאני לוקח מתחילת המשחק הוא אדם אריאל של י-ם , בחור צעיר שכנראה גם הוא הגיע לקבוצה על תקן ה"שחקן מתחת לגיל שצריך לרושם בטופס" התחיל מעולה עם 14 נקודות ו100% מהשדה , אבל גם התחלתי לשמוע את החריקות במכונה של גרינברג ובראשן זה שהפעם לירושלים אין את ה "גארד הירושלמי"  , כל צופה כדורסל מכיר אותו , זה הגארד נטול המצפון סטייל גילברט "עוד לא ראיתי זריקה שלא אהבתי" אראנס , דוגמאות בולטות הן :יובל נעימי , וויל סולומון , ג'ייסון ריץ' ומהעונה האחרונה ג'ייקוב פולן , הפעם לקבוצה אין את זה (דיר באלאק אם מישהו אומר יותם הלפרין).

ככל שהמשחק התקדם היה ברור מי הקבוצה המוכשרת והמתוקצבת יותר , זה בלט בעין אם זה הגבוה של פרחוסקי, הכישרון המוכח של דאנקן או האתלטיות של דופרי, רבע רביעי, דופרי מקדם את ירושלים ליתרון  68:63 אבל אוסטין פרימן שחקן שכבר היה מחוץ לסגל לעונה הזו (סיים את העונה שעברה באשדוד) לקח עליו את המשחק ובמתפרצת תוך כדי נפילה קלע עוד 2 ומקנח בזריקה מdowntown , בשלב הזה אלישי כדיר מקבל את ה"כרטיס האדום" וגרינברג מחליט ללכת עם גרין כישראלי השני שלו ותוך פחות מדקה אשדוד מסדרת לאוסטין "אני כבר עם 8 נקודות רק ברבע" פרימן דייט של אחד על אחד עם גרין , זה נגמר בעוד downtown על הגרין , גרינברג משנה הרכב ועולה עם אדם אריאל שלא ראה פרקט כל המחצית השנייה וזאק רוזן וכאן לכל ספורטאי כורסה ישראלי היה חסר על הפרקט את הגארד שתפס את סינדרום ירושלים ובטוח שהוא המשיח, במקום זה היה משחק מסירות בו ניסו לתת לדאנקן לנצל את הגובה שלו לפוסט אפ או לקליע מרחוק , כדור אחרון מכריע, אדם אריאל הוא שחקן בן 19 וכנראה שאין מורה יותר טוב מכאב וניסון , ובשיקול דעת לא טוב עוזב את אוסטין פרימן לטובת ניסיון לdouble up  על מוביל הכדור השני באשדוד קני הייז, הייז (אקס גליל ,עונה שניה בליגה שלנו) מוצא את פרימן שסוגר את הסיפור עם עוד deep 3.

נחמד שעדיין משחק כזה עושה לנו משהו אוהדי הכדורסל , סחטין ענק לנתי כהן והחבורה מאשדוד שלפני המשחק קיבלה את התואר הלא מחמיא "היורדת הבטוחה" ועם כדורסל של הרבה לחימה ורצון לקחה W באולם לא פשוט פה בארץ , אצל ירושלים בלט הלפרין עם 0-6 מהשדה (0-5 מ3) ומדד -2 גם זאק רוזן ויניב גרין סיימו עם מדד -2 , אני לא איש כדורסל מדופלם כמו דוק לס או אסי שלם אבל קו אחורי שכולל את הלפרין , קולמן , רוזן וקיטצ'ין לא מסוגל לתת תרומה משמעותית בנקודות לאורך כל העונה , אם זה בגלל קליעה לא יציבה מ3 או מחסור ביכולת חדירה טובה שמביאה לקו או שוברת הגנות.

הפועל חולון 83 VS  מכבי 73

 

הפועל חולון היא באמת הנסיכה של הליגה שלנו ,קבוצה עם קהל מצוין והנהלה שבאמת עושה עבודה טובה למעט חולון וגליל כל קבוצה החליפה מאמנים כמו גרביים אבל בחולון יש קו יציב של כל מאמן לפחות לשתי עונות , תקציב שפוי ומתן במה רחבה לשחקן הישראלי.

העונה צוות האימון כולל את ליאור לובין (שלוש שנים מאמן ראשי בגליל) וע.מאמן אלעד חסין (אימן לחצי עונה את חיפה) וסגל ישראלי של גארדים טובים כמו גוני יזרעאלי ויחזקאל סקוורר (פרט טריוויה עליו : הוא היה שחקן נוער במכבי שסגר ספסל בקבוצה של צביקה שרף ב2008) , בגזרת הזרים שמות מוכרים כמו אנתוני גודס (הגיע באמצע העונה ונתן פליי אוף אדיר מול מכבי) ובריאן אוסברי (אקס הפועל ת"א ונתניה), בגלל מגבלות תקציב סנטר טוב כמו פרנק האסל עזב העונה למקום עם Greener pastures (ואני לא מתכוון לדשא) אז הקו הקדמי כולל את אייזיק רוזנפלט המתאזרח שלא מצא את מקומו בליגה כבר כמה שנים ואת שני הזרים החדשים באוורס וגראנט ,שניהם בגובה של 2.03 שזה קצת undersize  בהשוואה לגוף הגדול של האסל (2.08).

מהלך המשחק: חולון התחילה מעולה , הקהל דחף אותה ובאמת שהם שיחקו במטרה לנצח , שזה מחזה שראינו לא מעט בעונה שעברה בו קבוצה לא מפחדת לשחק "כדי לנצח מול מכבי" , הרבעים הראשונים היו צמודים ובלט בהם חוסר היכולת של גודס ואוסברי לעשות נקודת ,ברבע השלישי הגיע הבריחה של מכבי אותו בליץ' ידוע בו קצת הגנה ויכולת התקפית טובה עושים למכבי +10 , השיא היה בתוצאה של 60-47 , אבל זה היה סוג של fool’s gold כי מכבי באותו הרגע הייתה עם 9-13 ל3 ורק 58% ל2 מה שאומר שברגע שהזריקות מבחוץ יפסיקו להכניס משהו לא טוב הולך לקרות לאוהדי סגנית האלופה, לזכותה של חולון נאמר שהם לא איבדו את הראש ולמרות תסריט שראיתי עשרות פעמים בו הקבוצה מול מכבי מרימה ידיים ומאותו הרגע זה כבר משחק לפרוטוקול , החבר'ה של לובין שיחקו חזק והוריד את ההפרש עם יכולת אדירה של גוני יזרעאלי (באותם דקות הוא היה עם 5-5 מ3 ו 6-7 ל3 בכל המשחק ), סל ראשון של גודס עוד צימק ל61-65 בסוף רבע 3.

תחילת רבע רביעי, עברה בלתי ספורטיבית של ג'יימס הביאה את שלומי הרוש להשוות את התוצאה ל65:65 , אבל ההמשך היה קשה לצפייה במשך קרוב ל4 דקות אף קבוצה לא קלעה נקודה , רצף של התקפות שנגמר באיבודי כדור או בחירת זריקת גרועה , כאשר אצל חולון בלט אנתוני גודס שהוא עושה יותר אבודים מנקודות , במכבי בשלב הזה היה קשה להבין מי עושה מה, ההרכב של אותם דקות היה עם אוחיון , היקמן , לנדסברג , אינגלס וטיוס ככה שבעצם ג'ו "אני מעדיף לשחק 2 " אינגלס היה ה4 על המגרש כנראה בגלל הפציעה של דווין סמית' , אבל לא משנה מה הסיבות הקבוצה נראתה רע , והדבר תורגם לדף הסטטיסטיקה עם 8 נקודות בכל הרבע האחרון.

מהצד השני חולון יצאה מהרצף היבש שלה עם טיולים לקו ופתחו על מכבי יתרון קטן פלוס שלשה אחרונה למשחק של גוני שקבעה 70-72 ובעצם מחקה את היתרון האחרון שמכבי החזיקה , משם חולון המשיכה במשחק טוב עם מעט טעויות לעבר הישג יפה שלה ואחלה של פתיחת עונה.

אין כזה דבר "מגיע" בספורט, את הכול צריך להרוויח ובחולון נראה שהשחקנים וצוות האימון מוכנים לתת הכול כדי שלקהל הנפלא שלהם תהיה עונה טובה , אם במשחק בו שני ספקי הנקודות שלך עושים ביחד   17 רק נקודות (14 של אוסברי ורק 3 של גודס) אבל הצוות הישראלי מתעלה אז העתיד מקבל גוונים של ורוד זה בתנאי שהקו הקדמי יצליח כמו אתמול או קרוב לזה (ניצחו בקרשים 35:27 את הקו של מכבי שהוא מעולה לליגה) .

בקשר למכבי , וידוי קטן: כותב שורות אלו הוא מנוי למכבי והיה מספיק דביל כדי לנסוע עד לרוממה שנה שעברה ולראות את מכבי חיפה חוגגת, והנה לצערי הקרנבל של התקשרות התחיל  וכבר עולות ידיעות שג'יק כהן יעבור קבוצה כדי לפנות מקום לדקות משחק של בלו וטיוס על עמדה 4 , אבל בסה"כ הסגל נראה מעניין ובניגוד לשנה שעברה יש את סופו בצבע, רק נשאר לקוות שארבעת החבר'ה האחרים על הפרקט ידעו איך לשחק עליו , טיירס רייס עדיין חידה אם הוא "ג'רמי פארגו" או "וניטיגו קאמינגס" .

אבל למכבי יש עדיין את אחד משלושת המאמנים הכי טובים ביבשת הישנה ואם אפשר לומר משהו על דיויד בלאט זה שהוא מאמן של אימונים וככל שלקבוצה יהיו יותר אימונים ביחד מצבה רק ישתפר , חזרתו של דיויד בלו היא הפתעה יפה אחרי שרואים שעדיין יש לו את ה sweet stroke שלו  (אני לא רוצה להמשיך על מכבי, אולי בפוסט אחר).

נקודה אחרונה לסיום: "וואלה! ספורט" פרסמו את דירוג השחקנים הישראלים הכי טובים בליגה השבוע , ניסיון יפה לחקות את מדד ESPN  אבל אני סיימתי לקרוא אותו עם טעם רע בפה , זה יפה לקרוא סיכום על כל שחקן כולל הרבה שחקנים חדשים וצעירים, אבל הקביעה שליאור אליהו הוא השחקן הכי טוב הייתה בעיני משהו פסול , תחילה כי אין לו חוזה בליגה הזו באף קבוצה (ואם כך המצב אז היה מקום לשים גם את בר טימור שישחק עד העונה בארץ וגם את מקל) , ונמשיך בזה שאחרי העונה האחרונה וקמפיין הנבחרת בקיץ אני לא חושב שכל כך נכון לקבוע שדווקא הוא השחקן הכי טוב מבין הישראלים בליגה שלנו , לכן בעיני מכול הסיפור עולה ריח חזק של פרסום חיובי לשחקן שעוד לא מצא חוזה .

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 76 תגובות

    1. כן , יש שמועות על השאלה של ג'ייק כהן כי יש כבר על העמדה שלו את בלו וטיוס שהם גם ישראלים וגם יותר ותיקים, אני לא חושב שזה מהלך נבון אבל קטונתי מול אנשי מכבי

    1. תודה רבה ,
      אני באמת מת לראות מה יצמח משון דאוסון ואור סולומון
      הם מסתמנים כישראלים שיוכלו לתת הרבה , בקשר לגוני יזראעלי אני חושש שאתמול הייתה תקרת הזכוכית שלו .
      על רביב לימונד כתב שי האוזמן של וואלה שתחת אדלשטיין הוא יפרח, אני מקווה, כי לא חסר לו פוטנציאל.
      אני אישית אשמח לראות ממורן רוט הרבה יותר העונה, במשחקי הכנה הוא חזר לתקוף את הסל ונתן מספרים יפים

  1. אורי סחתיין על הכתבה.
    אני גדלתי על הכדורסל הישראלי עוד מהימים שהייתה כאן תחרות אמיתית בסוף שנות ה-80, ולמרות כל המגרעות עדיין אוהב ועוקב.
    אני לא זוכר מחזור פתיחה שבו גם ירושלים וגם מכבי הפסידו משחק ראשון. שתיהן הגיעו העונה לליגה עם הרבה מאד ציפיות ושאיפה להוכיח. ירושלים עם ההנהלה שעל הנייר נראית שפויה ומכוונת רחוק (עדיין טעון הוכחה), ומכבי אחרי אובדן אליפות שלישי בשנים האחרונות.
    ראיתי את גמר ווינר בין השתיים, וגם את המשחק של ירושלים מול אשדוד, ולשתי הקבוצות יש עדיין הרבה עבודה בעניין התיאום, וקביעת סדר עדיפויות התקפי. ירושליים הרשימה מאד בהגנה במחצית הראשונה של גמר ווינר, ואח"כ התאדתה מהמגרש. למכבי יש הרבה שחקנים שמשחקים בתפקיד שונה מזה שהם רגילים, ויקח זמן (או שלא) עד שיסתגלו.
    הבעיה הגדולה היא שהיורוליג והיורוקאפ בפתח, והפסד נוסף עלול לגרום לכדור שלג והחלטות חפוזות. בעיני שינוי אמיתי מתחיל מאורך הרוח והחבל שתספקנה ההנהלות למאמנים.
    תודה אורי

    1. אמן , אני באמת אשמח לראות בכל קבוצה מאמן לכמה שנים ושזה בסדר גם לפשל במשחקים , ואולי רחמנא ליצלן בנייה במכבי ודוגמאות לא חסר: מאצ'באן שלא קיבל צ'אנס , שרמנדיני או כנראה ג'יק כהן עכשיו

  2. עוד לא מאוחר להחזיר את המנוי
    צפויה עונת נפל
    חידה עבורך ?
    כמה שנים ההנהלה של מכבי עושה צחוק מאוהדיה ? במחיר המנוי ? הסגל הבינוני ? באי החתמת כוכבים ?

    פלאפל מול האצטדיון יוגרל בין הפותר נכונה

    אחלה פוסט

    1. MBK , מה קרה לך?
      קודם כל אני אזכיר שגם פארגו במשחק היורוליג הראשון שלו היה גרוע אז גם יום חמישי עוד בסדר לאדון רייס ,אבל אין לי טענות להנהלה על הבנייה של השנה , למכבי אין בנק שאפשר לשים באותו הרבה את תיאודושיץ ופארגו
      זה מה יש אחי 🙂
      ובקשר לפאלאפל אני כבר כבר בגיל של סלט בארומה במקום

      1. אורי השאלה הגדולה היא כמה סבלנות תהיה להנהלה ? בלאט לא נשאר בגלל האהבה הגדולה אליו אלא בגלל שאין לו תחליף ראוי מבחינה מקצועית בארץ, והקושי למצוא מאמן זר בתקציב שלו. הפסד בויטוריה בהחלט יתחיל לנדנד את הכיסא של דייויד, אבל פיטורין יהיו טעות קשה. צריך לאפשר זמן לסגל להתגבש ולמצוא את הדרך להפיק הרבה ממה שיש, ואין הרבה מאמנים שיודעים לעשות זאת כמו בלאט

        1. אני מאוד מקווה שאף אחד בboard של מכבי לא חושב אפילו לפטר את בלאט , גם בעונה הראשונה של בלאט בעידן האחרון הכל התחיל עם תבוסה בויטוריה ומשם העונה השתפרה פלאים , עדיין לקבוצה השנה יש קו קדמי יותר טוב מהשנה שעבר ונראה שהשנה הם הצליחו יותר עם הרכש מספרד (אינגלס לעומת קיינר מדלי) , כרגע אני מרשה לעצמי להיות אופטימי

      2. מה קרה למכבי ?
        רייס והיקמן קו אחורי ?
        כל שאריות ופליטי היבשת מגיעים לקבוצה
        14 שחקנים בסגל ?
        תביא 2 תותחים , 6 סבירים , והשאר נגרים
        קבוצה חייבת גו טו גאי , ואם האיש שלך זה הרכז הפותח של נבחרת גאורגיה אתה בבעיה
        מכבי איבדה אצלי את האמון ולא היום
        אגב בצעירותי היה לי מנוי לשער 11 , עד הצבא
        בשנים שיד אליהו היה ב 80 אחוז תפוסה + עונה בקוראץ
        לאחר הצבא ישנתי מחוץ לקופות לקנות כרטיסים להצלבה מול פאוק ובולניה , היו ימים
        היום שהולך למשחקים פשוט מרגיש לא שייך , הקהל מגיע להראות ולדפוק פוזה למצלמה ( רובו ) וזה גדול עליי

        בקשר לסלט בארומה ? אתה רציני ?! או פלאפל או לאפה אצל בוסי ?
        לפי הארומה אני מנחש שאתה מנוי לשער 3 ?

        1. קודם כל סחטיין על שנים של מסירות לקבוצה , זה באמת יפה
          בקשר למכבי והבאה של כוכב על סטייל ספאנוליס אני חושב שעוד כואב לכולם במערכת על אותה עונה עם ארויו ולכן מעדיפים את עונת פארגו-פרקינס כמודל ,אני מאמין בבלאט.
          בקשר למנוי שלי אני רק חיכיתי לסיים את הלימודים ולעבודה בעבודה של גדולים כד לעשות מנוי , באמת שאני אוהב את המועדון אבל זה גם מפגש מחייב עם החבר הכי טוב שלי שלא מבטלים.
          נ.ב. בקשר לסלט בארומה , זה פעול יוצא של להיות נשוי לדיאטנית 🙂
          אני מנוי ביציע 8

  3. רק בקשה קטנה ואז אפסיק להתערב באיזוטריה הנקראת כדורסל ישראלי.
    אל תקראו לה גליל.
    היא לא יותר גליל משהלייקרס משחקת במינסוטה.
    היא בגלבוע, משחקת בגן-נר אי שם ליד ג'נין והיא תחליף זול ותפל לדבר האמיתי שהוא גליל עליון.

    1. אתה צודק , האמת שכתבתי באתי לתקן לגלבוע גליל אבל שכחתי
      הקבוצה של כפר בלום בליגת המשנה דרך אגב (אבישי גורדון עוד שיחק שם עונה שעברה וגם אנטון קאזארנובסקי)

    2. גליל עליון באמת הייתה קבוצה לדוגמה ומופת לאיך מנצלים נכון תקציב מוגבל, ובונים תלכיד נהדר שאגב לא פעם הסגל רץ כמה שנים, ותמיד גידלו שם שחקנים ישראלים צעירים שהפכו לכוכבים

  4. יופי של כתבה אורי.אתה רוקי מבטיח.אם אני בלאט הדבר שהכי מדאיג אותי זה רייס.פשוט נראה שהעסק גדול עליו.מילא זה שהוא מיידה לבנים.המשחק שלו פשוט לא אינטיליגנטי ואני מהמר שהוא לא מסיים את העונה במכבי

  5. כתבה מעולה

    אפילו עשו כבוד ל"מלך" ישראל אלימלך שקפץ לבקר מלאס וגאס
    אוי… איך קרענו בשבילו את מיתרי הקול… ואת הידים על הפחים 🙂

  6. אורי כל הכבוד. הלפרין הוא שחקן משלים ותו לא.מוערך ככל שיהי הוא לא יסחוב קבוצה לניצחון. הפתיחה נהדרת אבל לא אומרת כלום. מכבי לא יפסידו יותר מ3 משחקים העונה."ישראלים" כמו בלו,לנדסברג ורייס ידאגו לזה.

    1. תודה רבה אסי , אבל למה "ישראלים" ?
      להפועל ירושלים יש את זאק רוזן וחנן קולמן
      לגלבוע גליל יש את סטו דאגלס
      לחולון יש את אייזיק רונפלט
      ולבני השרון יש את דן גרנפלד
      הליגה מלאה במתאזרחים שהם כנראה יותר טובים מהתוצרת המקומית
      אני אשמח למאמר שלך בנושא (באמת), אבל מכבי מחפשת את השחקנים הכי טובים, האם זה פסול בעיניך?

  7. אורי כל הכבוד על ההשקעה,יישר כוח לגבי הדירוג של וואלה אז אני מסכים איתם נכון שאין לו קבוצה עדיין אבל תסכים איתי שאם הוא היה מתפשר והולך לכל קבוצה אחרת שהיא לא מכבי אז הוא היה השחקן הישראלי הדומיננטי ביותר וזה לדעתי הייתה הכוונה

    1. יניב ,אני מסכים איתך שליאור אליהו הוא השחקן הכי מוכשר בליגה היום
      אולי אפילו בנבחרת (גובה , שליטה בכדור, מסירה ויכולת אתלטית) אבל מבחינת דומיננטיות הוא עדיין Role player ואם זה המצב בעיני עדיף עליו דיוד בלו או מורן רוט על הישגי העבר שלו בחולון (בעונה לפני מכבי הוא סיים עונה עם 8.2 אסיס, למשחק!)

      1. חחחחחחחחחחחחחחחח תשמע זאתי אחת הבדיחות היותר טובות ששמעתי… אליהו ומסירה ושליטה בכדור באותו משפט? מה אתה מעשן?

        1. תשמע , בתור פאוור פורוורד (בגובה של 2.08) לליאור אליהו יש יכולת להוריד כדור ולעזור לשבור לחץ של יריבה על כל המגרש , בקשר לאסיסטים ומסירות יש לו ממצוע של בערך 4 אסיסטים למשחק ליגה שלנו (שזה לא רע עבור עמדה 4) אני לוא זוכר בשלף כמה יש לו ביורוליג

        2. שי,כנראה שלא ראית מספיק את מכבי ואת אליהו,לאליהו יש בהחלט יכולת מסירה מעולה וגם שליטה בכדור כמו שאורי ציין לגובהו היא מצויינת,אפילו שנה שעברה שהוא עוד קיבל הזדמנויות אצל בלאט,רוב ההתקפות המתפרצות של מכבי שהסתיימו במשהו טוב היו שאליהו הוביל את המתפרצת,
          אורי לגבי הרול פלייר אז זה במכבי,אני טוען שבכל קבוצה אחרת בליגה הוא יהיה הגו טו גאי ובשביל הליגה שלנו זה יהיה מצויין והוא יהיה אחד הטובים בליגה(כולל זרים) הבעיה עם אליהו שזה מתאים רק לרמה בליגה ביורוליג זה סיפור אחר לגמרי

          1. תשמעו, עם כל הכבוד, אליהו הוא שחקן ג-ר-ו-ע. נקודה.
            אין לו הגנה, והטכניקה שלו פשוט נוראית מכל הטווחים, הוא פיתח זריקה מוזרה שנכנסת לפעמים מתחת לסל, וזה הכל… באמת שאני לא מצליח להבין למה אנשים חושבים שהוא יודע לשחק…

  8. הבעיה הגדולה של אליהו מעבר להגנה שלא קיימת, היא שאין לו קליעה מחצי מרחק. אם הייתה לו קליעה מ4-5 מטר הוא היה יכול למשוך החוצה את הגבוה ששומר עליו ולקלוע או לחדור עליו. הבעיה היא שהוא חד ממדי לחלוטין ויש לו רק גוייבות או קליעה במתפרצת. בנוסף הוא לא שחקן שמסוגל לסחוב קבוצה, ונעלם לפרקי זמן ארוכים במשחק. למרות כל זה הוא שחקן שיוצר מיס מאץ' גדול ליריבה, וקבוצה שתדע לאפשר לו זאת תמצא שהוא כלי נשק ייחודי שיכול לשבור הגנות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט