שארלוט בובקאטס – השאיפה לבינוניות / דובי עופר

שארלוט בובקאטס

אולם- Time Warner Cable Arena    (19,077 מושבים)

רקורד בעונה הקודמת- 61-21  (%מעט ניצחונות, מקום 14 במזרח, פלייאוף – אחד, ב2009-10).

מאמן- סטיב קליפורד (בן 51, שנה ראשונה עם הבובקאטס, שנה ראשונה כמאמן. מאז 2000 מסתובב בליגה כאסיסטנט בניקס, יוסטון, אורלנדו ולייקרס. לפני לפני לפני אפילו אימן קצת את אוניברסיטת אדלפי)

הגיעו –  ביג אל ג'פרסון – נגנב מתחת לאף של חצי ליגה בעזרת צ'ק של 40 מיליון לשלוש שנים, קודי זלר (בחירה 4 בדראפט), אנטוני טוליבר, בנוסף – ערימת שחקני משנה שמתחרים על חוזה. לא מבטיח לחזור אליהם בהמשך.

עזבו- ביירון מולנס, טיירוס תומאס.

חמישייה –  דווקא נחמדה – קמבה ווקר, ג'ראלד הנדרסון, MKG – מייקל קיד גילקריסט, ביסמאק ביומבו/קודי זלר, ביג אל

ספסל –

ראמון סשנס, ג'נרו פארגו

בן גורדון

ג'פרי טיילור, ג'יימס סאותרלנד

קודי זלר/ביסמאק ביומבו, ג'וש מקרוברטס, אנטוני טוליבר

ברנדון הייווד, פטריק אובראיינט

עמדה מספר 1

שאלה מרכזית –  למעשה יש מצבור שאלות קטנות וחביבות, כיאה לקבוצה קטנה וחביבה –

קמבה ווקר, לאן? קמבה הקטן והחסון פותח את עונתו השלישית בליגה. בראשונה גיבה את די ג'יי אוגוסטין, והתוצאה הייתה עונה בינונית מאוד של 12, 4.5, 3.5 בנקודות מסירות וקרשים. בשניה קיבל את המפתחות, פתח בכל 82 המשחקים והגיב יפה עם עליה ל17, 5.7, 3.5 ואפילו שתי חטיפות מדי משחק. מצד שני, 42% מהשדה זה אחוז מחורבן ממש לגארד, ועוד כזה שאוהב להיכנס קרוב קרוב לטבעת. 32% מהשלוש לא הופכות אותו לאיום ממשי מרחוק, אבל אין טובים ממנו בהרבה בחמישייה. ובנוגע למנהיגות, נו, לבובקאטס אין ממש תקוות אליפות וגם הפלייאוף הוא חלום די מרוחק. כמה הנהגה כבר צריך לקבוצה חסרת שאיפות?

MKG  לאן? מייקל קיד וכו נתן עונת רוקי בינונית מאוד, שחוץ מנפילה איומה על הראש היו בה 9 נקודות ובערך 6 קרשים למשחק. הוא אמנם דייק ב46% מהשדה, אבל 22 האחוזים שלו משלוש הושגו בתשע זריקות. בכל 77 המשחקים ששיחק. אפילו לא מגוחך. בטוח שהבובקאטס ציפו ליותר מהבחירה מספר 2 בדראפט. העונה השנייה של MKG תיתן מושג אודות האיש עם השם הארוך ופניו לאן מועדות.

רוץ תעזור לו יא יפני מסריח, מה אתה מצלם??
MKG בדרך למטה, head first

איך יעבדו יחד אל ג'פרסון וקודי זלר? הכוונה בהתקפה, כי משיעורי ההגנה הבריזו שני הגדולים של שארלוט יחד, למרות פער הגילאים ביניהם. מצד שני, האקטיביות והנעורים של זלר, יחד עם הגב לסל המשובח של ביג אל, ועזרה ראויה בפיקנרול עם ווקר וסשנס, יכולים להביא לדברים יפים, בעיקר בצד הנוצץ של המגרש.

ואם כבר סשנס, איך יעבוד הספסל? בסביבות הרבע השני, כשיעלו המחליפים, יתרוצצו על המגרש כמה סימני שאלה עם סמל חתול – ביסמאק ביומבו, למשל. ביסמאק הוא פיצוץ של חוסם, עם קרוב לשני בלוקים במשחק, אבל נקודות לא יראו ממנו גם אם חיי כל משפחת ביומבו תלויים מנגד. ג'וש מקרוברטס מלא התלהבות, וריק מכשרון, ובן גורדון היה פעם מלא כישרון, אבל עשה בקריירה 67 מיליון דולר ולאחרונה משחק כאילו פרט אותם לסילבר דולרז ודחף אותם בתחתונים ובגרביים. בעיקרון זה היה אמור להיות – ג'וש מקרוברטס מלא התלהבות וריק מכישרון, ובן גורדון מלא כישרון וחף מכל התלהבות. העדפתי ללכת על הסילבר דולרז.

עמדות 2-4

וחוזרים לסשנס, מי שהיה הבטחה לבינוני פלוס בקליבלנד וקיבל את האחריות על הלייקרס לעשר דקות, הולך ומידרדר מאז שנכשל בכך. מעניין עם מיני מיני מיני הציפיות של שארלוט יאגיעו אותו ויעזרו לו להראות כמה ניצוצות.

לסיכום, לפני שמתחילים לבשל כובעים בשלב התחזיות, לבובקאטס יש בסיס חביב ומוכח למדי עם קמבה ווקר ואל ג'פרסון. בצירוף MKG  משופרת, קודי זלר מגשים ציפיות, ג'ראלד הנדרסון סוחט מעצמו עוד עונה סולידית, ותוספות מפתיעות אך משמחות מצד… לא יודע מי, אולי סשנס, שארלוט יטפסו עוד שלב מתחתית הליגה, אותה אכלסו בגאון.

Charlotte Bobcats
והצמד בעמדה 5.
make it two pairs

והרי התחזית.

אופטימית

קמבה וביג אל מדגדגים את האולסטאר, קודי זלר לא מפסיק לרוץ, ביומבו חוסם וחוסם וחוסם, MKG  עושה קצת מזה וטיפה יותר מההוא והבובקאטס עושים הופלה ל30 נצחונות.

פסימית

קמבה וביג אל מדגדגים את קודי זלר, ביומבו חוסם את גורדון, MKG שוב נופל על הראש, וסשנס מחצץ את שיניו בקיסם. הבובקאטס עושים בומסיק ל12 נצחונות.

תחזית שלי

לא יודע… הם באמת סימפטיים והכל. נהיה לארג'ים ונגיד 30 נצחונות, טרייד מפתיע לקראת הדד ליין שמביא עוד קצת כוח אש, ושארלוט יקפצצו עם חלומות פלייאוף, אבל לא יצליחו.

ושתי מילים לסיום – מייקל ג'ורדן, ושארלוט חוזרים להורנטס המקורי שעונה הבאה. סתם, שתדעו.

דובי

אנטומולוג, עובד סוציאלי ומטפל.. גר בערד וגם במייל dubiduofer@gmail.com

לפוסט הזה יש 59 תגובות

  1. כל מה שיש לי לומר הוא שהשגתי כבר אקרדיטציה עונתית לשרלוט כי סוף-סוף יש לי קבוצה שאני מוכן לנסוע כל משחק בית שלה שעה ו-22 דקות מדלת לדלת, ואם בא לי להישאר בשרלוט ללילה, יש לי שם בן (קני), 4 נכדים, וששה נינים.
    אל ג'פרסון וקודי זלר ישימו אותנו על המפה, ואחרי כל משחק תהיה לי שיחה קצרה עם מייקל, ואני אציע לו מה לעשות עם הקבוצה. אנחנו בפלייאוף העונה, וזאת הבטחה!

    1. חייבים לתעד את ההבטחה הזאת שבאה אשכרה כל עונה כבר איזה 3 שנים רצוף.

      לשארלוט סוף סוף יש חמישייה צעירה שאפשר להיות אופטימיים לגביה אבל פלייאוף העונה? NO WAY.

      עדיין המון בלאגן, המון סימני שאלה(למשל האם השינוי המוחלט שעשה MKG יעבוד? ), המון התאמות, המון חוסר ניסיון וקמבה ווקר אחד שאני מאוד מחזיק ממנו אבל עדיין צריך ללמוד את הקבוצה, את המשחק הקבוצתי וכמובן הם אותו.

      יש להם את הנדרסון כSG שהוא שומר טוב מאוד(לדעתי אנדרייטד בליגה).

      קודי זלר מהר מאוד ישתלט על הדקות כסנטר.

  2. אשרי המאמין
    דווקא בעונה שבא הבובקטס מציגים שיפור עצום
    המזרח הוא החזק ביותר מאז 98
    מיאמי , בולס , פייסרס , הניו יורקיות , קליבלנד והפיסטונס שחזית להם מקום 5 במזרח
    נשאר מקום אחד בלבד , ההוקס ובולטס נראות מעט טובות יותר

    אין קשר משפחתי בין MBK ל MKG

    1. לדעתי וושינגטון ,בוסטון והאוקס טובים משארלוט.
      אורלנדו מילווקי וטורנטו פחות יותר ברמה ופילדלפיה זה פילדלפיה

  3. מנחם, אפילו אתה לא מאמין לעצמך. אם אתה מתעקש, תרשום בבקשה את שמות שמונה הקבוצות במזרח שההורנטס טובים מהן.

    1. כדי להגיע לפלייאוף לא צריכים להיות טובים יותר משמונה קבוצות. פשוט צריכים להיכנס לפלייאוף כקבוצה מס' 8.
      ייכנסו מיאמי, אינדיאנה, שיקגו, ניקס, נטס, קליבלנד, שרלוט, ודטרויט

      1. צודק, צריך להיות טובים מ-7, לפי התחזית שלך, הבובקאטס יהיו טובים מטורונטו, אטלנטה, בוסטון ומילווקי.
        לדעתי היחידה שתהיה אחריהם מהארבע היא בוסטון.

  4. הוא הולך בשביל המעודדות וחצי האחוז שמייקל ג'ורדן יעשה קאמבק מפואר, כדורסל בקרוליינה זה רק במכללות

  5. ג'ורדן עושה עבודה מעולה עם המעודדות ובחירת הנעליים שלהן.

    אגב עם עקבים ארוכים כשלהן אין מצב שיהיו שריטות על הפרקט ואחד השחקנים ייפול וישבור את הראש? אולי צריך לעבור לשחק על משטח גומי שהן לא ישאירו סימנים על הריצפה?

    סקירה טובה דובי למרות שרק הסתכלתי על התמונות. מה שלום הילדה?

  6. אהבתי מאד את מה שקודי זלר עשה בליגת הקיץ.
    רואה כקבוצה של 10-12 במזרח של היום.
    הבאת ביג אל היא אמירה השאלה אם זה מספיק טוב א הסגל הקיים.
    השאלה לעתיד היא אם יש שם אפ סייד שעוד לא פרץ.
    מ.ק.ג אולי כי הוא ממש צעיר

  7. פרט שנשמט הוא האימונים של MKG עם מארק פרייס על הג'אמפ.
    קשה לי להאמין שזה יעזור, אבל זה מראה כמה פרייס נואש לתשומת לב כדי להיכנס לפרויקט שלי

  8. הייתה גרועה ונשארה כזאת הניהול שלה באמת הכי גרוע בליגה ,הם איזה 10 שנים בליגה כבר ולא הגיעו פעם אחת לפליאוף או הצליחו ליצר פרצייז פלייר , כל שנה הם מהמרים גרוע בבחירות שלהם תמיד הולכים על השחקן הכי בינוני בדרפט השחקן שהכי ברור שלא יצא ממנו כוכב מקסימום שחקן טוב (אוקופור , מייקל קיד.., זלר)נחמדים אבל לא כוכבים שנה שעברה מה היה בעייה להמר על דרמונד ,בארנס בייל לליארד השנה לפי דעתי על השחקנים שנבחרו 5-11 יהיו בסופו של דבר יותר טובים מזלר אולודיפו רוקי העונה

    1. הם הגיעו לסיבוב הראשון ב-2009, לא יותר מזה. רוב גולשי האתר יכולים לנהל מעולה את הקבוצה, לא פחות טוב מג'ורדן.

    1. בגללך בדקתי שוב את המשחק של ניו אורלינס נגד אורלנדו, היה שם רכז אחד שעשה 9נק' ב- 4-14 מהשדה, 5 ריב', 9 אסיסטים, 2 חטיפות ו-4 איבודים.
      רכז אחר עלה מהספסל ועשה 10 נק ב- 4-9 מהשדה 5 ריב' 9 אס', 4 חטיפות ו- 2 איב'.
      לראשון קוראים ג'רו הולידיי.
      לשני קוראים אולדיפו.
      אולי אורלנדו יודעים משהו שאנחנו לא כשהם מנסים את אולדיפו כרכז?

  9. מצטער, אחרי התמונה הראשונה איבדתי ריכוז ובעקבות השאר בכלל התבלבלתי, המילים איבדו פוקוס ואת משמעותן ומשם זה רק הלך והחמיר.

    בקיצור, הצלחתי לקרוא רק את ההתחלה

  10. כל מה שקשור בבוקטס ובתכניות שלהם כרוך בעסקת טיירוס תומאס.

    במסגרת התנאים של העסקה הזו, בחירת הדראפט שלהם נשארת ברשותם כבר כמה שנים טובות אם היא מספיק "גרועה" – אחרת היא עוברת לשיקגו.

    כל שנה ה"הגנה" הזו על הבחירה מצטמצמת בהדרגה.

    בקיץ הבא למשל בדראפט החזק שמגיע – הבובקטס ישמרו על הבחירה אם היא תהיה בין 10 הראשונות. בשנה לאחר מכן – בין 8 הראשונות.

    רק בעוד שנתיים – ב 2016, הבחירה עוברת לשיקגו ללא הגנה – אפילו אם היא תהיה הבחירה הראשונה בדראפט.

    כלומר לבובקטס יש המון מה להפסיד בשנתיים הקרובות אם הם יהיו קבוצה חזקה "מדי" – כי אז גם לא תהיה להם בחירת לוטרי, וגם הבחירה שתהיה תעבור לשיקגו.

    אז הם לא ממהרים לשום מקום.
    הוסיפו שחקן מצויין בחוזה מצויין – ג'פרסון, הוסיפו רוקי סופר מוכשר, אבל הם עדיין יהיו אחת מ 3 הקבוצות הגרועות במזרח להערכתי, וזה בדיוק מה שהם רוצים…

    אולי בקיץ הבא הם כבר יאבדו את הסבלנות ואם יקבלו רוקי תותח – יתנו את הפוש הנדרש להעמדת קבוצה שתתמודד על פלייאוף במקום לנסות להיות בין 8 הגרועות בעונה שאחריה, אבל לעונה הזו ולדראפט החזק שמגיע – הם הולכים על הלוטרי והפרנצ'ייז פלייר הפוטנציאלי שאולי מחכה ב 7 המקומות הראשונים של הדראפט.

    חוץ מבחירת הלוטרי הזו תהיה להם כנראה גם עוד בחירת סיבוב ראשון – של דטרויט (מוגנת טופ 8 מה שלא נראה רלוונטי כרגע), ואולי אפילו בחירה שלישית בדראפט החזק הזה – מפורטלנד (מוגנת טופ 12, וקצת יותר קשה לנחש מה יהיה איתה).

    בקיצור, הם הולכים על הדראפט של העונה הבאה, הם יהיו גרועים העונה אבל לא ברמה של מגוחכים שיובסו בכל משחק, ושם המשחק של הבובקטס הוא (עדיין) סבלנות – ובצדק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט