מעורב הופס ליום ששי: הראיון ברדיו 103 / מנחם לס

1.הדוק מתראיין ב-103fm

היתה לי הפתעה נעימה אתמול כשקבלתי טלפון ממישהו מרדיו 103 ושאל אותי אם אני מסכים להתראיין אצלם.

אמרתי, "כמובן". לא היה לי מושג מי הם אבל זה שדיבר איתי אמר שהשיחה תהיה על "האול סטאר וסתם, ענייני NBA". לפני הרבה שנים זה קרה כל הזמן, אבל בינתיים התבגרתי, הפסקתי לכתוב בעתוני ישראל, וטבעי הדבר שנשכחתי.

היה לי קצת זמן לפני השידור, ואז שאלתי את עצמי אם עשיתי בשכל שהסכמתי. הבעייה? לדבר עברית 'בציבור'. אני כמעט לא מדבר עברית. הבת סיגל בישראל מדברת איתי רק אנגלית, והנכדות בארץ בווטסאפ תמיד ממהרות, ואני מבין זאת כמובן. הבת באטלנטה והנכדות מדברות רק אנגלית (אפרת – הבת – למדה כיתה י' בניר העמק, וכיתה י"ב בפרדס חנה, אבל היו אלה 'כיתות אמריקאיות' עם מעט עברית, ולמרות ששתי בנותי יודעות עברית, הן מעדיפות אנגלית, אם אפשר, כולל הבת סיגל שמסתדרת בישראל עם 75% אנגלית ו-25% עברית, כולל בעבודה!).

ומה עם חברים? ישנם פחות ופחות, ואלה שנשארו מעדיפים ווטסאפ או טקסטים של 'מה נשמע?' ו-'איך הבריאות'? ואם כבר מדברים, אז זה הכל על בעיות רפואיות, ו-2% כדורסל.

היה לי עוד חשש. כולם מדברים מהר, בולעים מילים, והשמיעה אינה מה שהיתה פעם.

להפתעתי הכל הלך חלק (לפחות כך היה נדמה לי) ללא כל גליצ'ים. השפה נישפכה מפי ללא בעייה (כי , למזלי, כשאני כותב בעברית או מדבר עברית אני גם חושב בעברית; ישנם לי חברים ישראלים שנמצאים כאן חצי מהזמן שאני נמצא כאן וכבר מתקשים בעברית שוטפת, והבעייה שלהם היא – דברנו על כך פעמים רבות – שהם התחילו לחשוב באנגלית כשהם מדברים או כותבים עברית), שמעתי הכל בבירור, וממש נהניתי.

כעבור שעה קבלתי שני לינקים לראיון שהיה לי ברדיו, אחד ממומי (החציל) ואחד מנכדתי, אז מי שמעוניין, הנה:

https://103fm.maariv.co.il/programs/media.aspx?ZrqvnVq=HLIKGE&c41t4nzVQ=KH

למי שלא בא לשמוע ראיון של 12 דקות, השאלות המעניינות ביותר היו נבמה הכדורסל של היום שונה מאז, כשהגעתי הנה, ואפילו שנות ה-80, ותשובתי היתה שהמשחק הפך להרבה יותר אישי (בידודים, כמובן), עם הרבה פחות הגנה ופחות פיזי (בגלל שהזיברות שורקות על כל נגיעה), והמעבר למשחק של שלשות.

ולשאלה מה הבעייה של האול-סטאר עניתי שאין למעשה יותר "מזרח" – "מערב" כמנו בימי לארי ומג'יק של שנות ה-80, ודרך אגב הערתי שגם ללא 'מזרח' נגד 'מערב' לברון בחר כמעט רק מערביים (מלבד 2-3) ויאניס בחר רק 'מזרחיים' (מלבד 2-3).

וכשנשאלתי מה הפתרון לאול סטאר הזכרתי שכבר לפני 20-30 הצעתי (אישית!) לדויד סטרן להפוך את האול-סטאר לארה"ב נגד העולם, והוא הגיב שההפרש יהיה גדול מדי לטובת ארה"ב 'ועדיין לא הגיע הזמן', ואילו עתה "הליגה חוששת שהעולם ינצח את ארה"ב" וציינתי שבחמישייה של יאניס פותחים 3 זרים (יאניס, אמביד, ופסקל), ושבס"ה שליש מהאול-סטארים (8!) הם זרים!

2. טאטום מציל את התחת של המאמן סטיבנס (הגרוע!)

3. ה-"ONE AND DONE" פוגע משמעותית ברמת הכדורסל במכללות

אני לא יודע את מספר שחקני הכדורסל שסיימו בשנה שעברה את שנת הפרשמן שלהם בקולג' ולא משחקים העונה כסופומורים במכללה בגלל שהם ב-NBA, ב-G-LEAGUE, או באירופה או ליגה מקצוענית אחרת בעולם.

אני מעריך את מספרם כ-100-120 (לא כולל שחקני כדורסל שסיימו שנת פרשמן, לא היו טובים מספיק להמשך כמקצוענים, ופרשו או בגלל שניכשלו בלימודים, או פרשו סתם כך בגלל ששנת הפרשמן גילתה להם שלימודי מכללה הם לא עבורם).

ז"א שהוצאת מאה או 120 שחקנים מ-300 המכללות בדיביזיה הראשונה (אני לא מאמין שיותר מ-15-20 שחקני דיביזיה II או III שהיו פרשמנים פרשו מלימודיהם בגין חוזה מקצועני). זהו נתח גדול מאד מבין שחקני המכללות. אני מעריך שעוד איזה 300 עד 350 עזבו את המכללות אחרי שנתם השנייה או השלישית עבור כדורסל מקצועני.

אין מספרים מדוייקים על מספר השחקנים האמריקאים בגילאי 18-23 המשחקים INTERNATIONAL BASKETBALL, אבל המספר הטוטאלי של האמריקאים המשחקים כדורסל בינלאומי הוא 4,138:

There are 4,138 players, who are playing pro basketball overseas this season (report created on: January 1, 2020).

תעשו חשבון כמה אמריקאים משחקים בישראל בלבד. אני זורק מספר כניחוש חצי אינטיליגנטי (אולי אני טועה בגדול!) – 120-100.

אבל המספר 4,138 לקוח מ-https://www.usbasket.com/Americans-Overseas.asp והוא מדוייק. אני מניח בניחוש גס שבערך 600-500 מהם הם בגיל שחקני מכללות, שללא כדורסל מקצועני בעולם היו משחקים היום במכללות, אבל אותנו מעניין ביותר המספר "120" שהם השחקנים שהיו משחקים היום במכללות אילולא ה-NBA וליגות ה-G, ולא רק זה, אלא שהם ה-CREAM OF THE CROP – הטופ של הקצפת. הטובים ביותר, או שהם לא היו ניבחרים ל-NBA (או מובטח להם ע"י סוכניהם שאחרי שנה-שנתיים הם ב-NBA או בטופ של הכדורסל האירופאי).

בהסטוריה של המכללות ה-"ONE-AND-DONE" הוא חוק חדש למדי. עד אז שחקני מכללה יכולים היו לעזוב ל-NBA רק במקרים יוצאי-דופן ויוצאים מין הכלל של "צורך" (או מצאו דרכים לתחמל זאת, אבל רק בודדים כקובי או לברון עשו זאת).

ז"א שאין כל שאלה שרמת הכדורסל במכללות נמוכה יותר מאשר לפני שינוי החוק. בנוסף לכך, אני מאמין שהעונה הרמה במכללות היא אפילו נמוכה מהרגיל. זה דבר שאין ביכולתי להוכיח, אלא סתם עניין של הרגשה, ואבחנה משך 59 שנה במשחקי מכללות.

עבורי הדוגמא הטובה ביותר היא לתת מבט ב-ACC. זהו הקונפרנס הטוב במדינה. אתה לא מאמין? YOU CAN LOOK IT UP! מ-20 אליפויות ה-NCAA ב-20 השנים האחרונות, ה-ACC זכה ב-8. ה-SEC זכה ב-3. ה-BIG 12 זכה באחת. הביג 10 זכה באחת. הפסיפיק 12 זכה ב-0. (כמובן שקרו כמה שינויים כשמרילנד האלופה עזבה את ה-ACC, אבל לואיוויל וסירקיוז הצטרפו ל-ACC). ישנן סטטיסטיקות מכאן ועד מונטריאול להראות ולהוכיח שה-ACC הוא הקונפרנס החזק ביותר בכדורסל.

והעונה הזאת היא העונה החלשה ביותר בהסטוריה של ה-NCAA, וכמו שהרמה ב-ACC ירדה, כך ירדה הרמה במכללות. תנו מבט במפלצת העבר של המכללות – אוניברסיטת צפון קרולינה – וראו לאן היא נפלה. והיא לא נפלה למי-יודע-איזה מפלצות. היא נפלה למכללות חלשות!

אולי ההוכחות הטובות ביותר לירידה ברמת המכללות הן המוק דראפטים של הדראפט הבא. הנה לדוגמה https://www.cbssports.com/nba/draft/mock-draft/:

19 מה-30 הראשונים הם פרשמנים (כולל הפרשמנים האמריקאים שמשחקים באוסטרליה ובניו זילנד – למלו בול, והמילטון . כמובן שישנם בין ה-30 הראשונים גם כמה זרים (ביניהם דני אבדיה, מס' 24 במוק הזה). מה כל זאת אומר? שהסופומורים שנשארו במכללות לשנת הפרשמן אינם כאלה טובים, ואולי בוחרי הדראפט של 2019 ידעו מה שעשו. ז"א לקחו לפני שנה בדראפט את כל הפרשמנים הטובים ששיחקו כרוקיס ב-NBA במקום כפרשמנים במכללות!

4. האם ה-NBA באמת פוחדת מזרים?

בוגן ברגדנוביץ' היה צריך להיות מוזמן לאליפות ה-3 ולא הוזמן! זו השנה השנייה ברציפות!!!

האם ה-NBA פוחדת מהשתלטות הזרים על הליגה, וכמו שהיא נמנעת ממשחק "ארה"ב נגד העולם" (ונותנת לנו, במקום, משחק מיקי מאוסים נגד דונלד דאקים!), היא גם פוחדת מ- Bojan Bogdanovic ?

היו כמה וכמה זרים באליפות השלוש, אבל אף אחד בזמן ששחקן זר היה ה-MVP של הליגה, ושלושה זרים פתחו בחמישייה אחת של האול-סטאר. כשהזרים היו בשוליים ל-NBA לא איכפת היה לזרוק להם עצם כמו 'אליפות השלשות'.

זה מה שהיה לקרואטי לומר על אי-בחירתו:

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bojan BOGdanović

A post shared by Hoopster (@nba.hoopster) on

(מי שלא מבין מוזמן לפנות לשימון לתרגום והסבר)

5. תנו מבט בפורטיס. מגוחך!

6. וואו. קנס $35,000 לפול ג'ורג' על אמירה פשוטה של "שיפוט ביתי"??? (נגד הסיקסרס בביתה)

". "I mean it was 19 to 11. You all figure out what those numbers are. It was 19 to 11."

זהו? נישרקו 8 פאולים נגד הקליפרס יותר מאשר נגד פילדלפיה? מזכירים עובדה זאת וחוטפים 35 'גדולים'? אלוהים ישמור.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. פול ג'ורג' קיבל את הקנס כי הוא כמה פעמים מבקר את השופטים השנה וכנראה שמשרדי הליגה החליטו שנמאס להם

  2. הקשבתי לכל הראיון מנחם.
    כיבדת את עצמך.
    החבר'ה, למעט מליניאק, כל כך חסרי סבלנות…
    שאפו על הקרדיט לאתר החל מהדקה ה9 לראיון.
    נשמעת רגוע ומתורבת לחלוטין יחסית לאופן שבו אתה כותב 🙂

    1. בדיוק
      אבל כמי שישב ודיבר אתך במפגש האחרון אני יכול להעיד שאתה סימפטי רהוט וכריזמטי, במבטא אמריקני.
      זו לא חנפנות זולה (לכל מגלגלי העיניים…) אלא אמת לאמיתה.

  3. מנחם
    מה לדעתך סטיבנס צריך לעשות בשביל לעלות מדרגה ולהיות מאמן טוב?
    האם הוא יכול לעשות את זה?

    1. אני חושב שהוא הולך בשיטת 'מים שקטים חודרים עמוק'. לא ראיתי אותו מתייעץ עם עוזריו אפילו פעם אחת. לא יודע מה הולך שם. מה שכן, אני יודע שהוא אדם אינטיליגנטי ביותר. אמרו עליו פעם גאון בפיננסים

      1. לדעתי גאון בכללי, איש עבודה רציני בפרקטיקה אבל חסר לו הגרוש ללירה. הוא שקט מדי במגרש. לא צריך לצרוח אבל צריךלהרגיש שהוא קיים ורצוי שיהיה שיתוף פעולה בינו לעוזרי המאמנים שלו. אי אפשר לנהל 4 סופרסטארים בלי להיות אסרטיבי ומוטיבטור בזמן המשחק (לא בחדר ההלבשה) ולהראות מעורבות דינאמית במשחק.
        הוא יכול כיום לקחת אליפות רק במזל. זו דעתי.

  4. תודה רבה מנחם, אחלה מעורב. אני חייב לומר שהקשבתי לראיון אתמול בדיעבד שעתיים אחרי השידור שלו ומאוד נהנתי, אז תודה רבה גם על זה
    .
    בוגדנוביץ' קלעי נהדר, אבל אני לא יודע אם לא הזמינו אותו רק בגלל שהוא קרואטי, זו שאלה שיכולה להיות פתוחה לדיון.

  5. עוד דבר
    תגיד למידן שחלק מהחברה פה מתגעגעים ונשמח לראות אותו משתתף בבלוג החי לפחות במשחקים של הלייקרס.

  6. תודה רבה אחלה מעורב.
    הרעיון של ארה"ב נגד העולם מצויין, אני בטוח שהאמריקאים ילחמו על זה. ואני ממש לא בטוח שהאמריקאים מנצחים. חמישיה של ד'ונציץ' סימומנס סיאקם יאניס ואמביד/יוקיץ'? בהצלחה לאמריקאים.

  7. מומי קיבל את ההודעה על הראיון מאם בי גיי
    מומי למרות שזה לא מקובל להדליק רדיו ב 30 ימי האבל ביקש מסילבי שתדליק המכשיר
    היה רעיון תענוג , וואלק חבל שהפריעו לדוק לדבר רפי הבננה שהיו בשידור
    מומי מתאושש מניתוח קיצור החציל ל 24 ס״מ כהוקרה לממבה

    1. אם לי היו מקטינים את החציל ב-24 ס,מ היו מגיעים לקראש
      מסר מדוק רזי:

      דוקטור רזי הופמןהגב עריכה 14 פבר 2020 07:37:20
      עוד דבר
      תגיד למידן שחלק מהחברה פה מתגעגעים ונשמח לראות אותו משתתף בבלוג החי לפחות במשחקים של הלייקרס.

  8. טוב שהלך על 24 ולא 8 אחרת היה הופך למומי האפון…
    מנחם תודה. ראיון נהדר והעברית מצוינת גם כן , אין לך מה לדאוג בעניין.

  9. אחלה מעורב על הבוקר.
    .
    דיברת יפה מאוד ברדיו והם כאלה קצרי רוח, הפריעו לדוק לדבר. הדוק צדק בכל דבריו! הזברות רגישות והפיגמהמה שורקת..
    .
    באופן כללי פורטיס הוא בחור די מגוחך, גם ההתנהגות והבריונות מחד, מצד שני מסתבר שהבחור רגיש והוא אשכרה נעלב כשקווין גארנט קרא לו "crazy eyes". הוא אחד השחקנים שיותר אהבתי בשיקגו בשנים האחרונות, במיוחד לאור העובדה שהוא פלופ אבל מביא האסל ומלחמה לקבוצה. בקבוצה עם מאמן טוב הוא יכול להיות רול פלייר מעולה ואפילו להיות חתיכת פאזל משלימה לקבוצה כמו בוסטון שמשחקים עם גבוה שיכול לקלוע גם שלשות וגם לשחק פיק אנד רול.
    .
    ארה"ב חטפה מכה בכנף אחרי הקיץ האחרון באליפות העולם והם יודעים שיש איום על האליטה האמריקאית.

  10. דייוין בוקר באולסטאר במקום ללילאר ויחליף אותו בטים לברון ובתחרות השלשות.
    אם הייתי בוקר, וככה הייתה נראית הופעת האולסטאר הראשונה שלי, להחליף שחקן פצוע, הייתי מסרב.
    אמנם בנימוס, אבל מסרב. מסרב ואומר שכשאני אהיה אולסטאר, זה יהיה כשיבחרו בי, ולא על תקן מחליף לאולסטאר האמיתי שנבחר.
    אבל ככה אני אגו מניאק. הוא כבר הסכים ונראה אותו בשבת-ראשון.

    1. בחרו בו לגמרי, זה לא סוג של טובה. המאמנים בחרו בלילארד ועכשיו כשצריך מחליף בחרו גם בו.
      חוצמיזה, משחקי כבוד כאלו מזכירים לי את הגועל נפש שהיה עם הנבחרת האמריקאית בקיץ. הליגה והאוהדים שמפרנסים אותך קוראים לך לדגל – אתה מתייצב. בשביל זה השחקנים האלו כאן ובגלל זה הם מולטי-מיליונרים.

  11. ראיון נהדר מנחם. עלית לתכנית שהיא סוג של המקבילה לזו של סטיבן סמית' בישראל ודיברת בסבלנות ובנעם.
    כמו שאמרו מעל, חוץ ממליניאק, היה טוב אם שאר החברים שם היו יושבים בשקט כי הם לא תרמו כלום, רק הפריעו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט