סיקור משחקי שבת / צוות הופס

שני מותחנים במזרח , יוצאי דנבר החיו את מינסוטה מול הקליפרס והפליקנס ללא זאיון ואינגראם ניצחו באינדיאנה. כל זאת ועוד בסיקור משחקי הלילה. בצוות : יואב בלונדר בסיקור בכורה , המשגיח, הדוגטור – דן רוזנבלום ,עידו וראובן.

מילווקי באקס (7-44) 112 – אורלנדו מג'יק (22-30) 95

במשפט אחד מילווקי מנצחת דיי בקלות למרות משחק לא גדול

ובהרחבה
המשחק נפתח עם משחק אופייני של מילווקי (שלשות, מתיוס עם 3/3 ויאניס) ואופייני של אורלנדו (בלאגן)ועם שמירה טובה של אריק גורדון על יאניס. יאניס יורד לנח והמשחק ממשיך בצורה דומה עם הפרש 5+-. לקראת סוף הרבע ריצת 7-0 של אורלנדו מצמצמת ל3 ומסיימת את הרבע ביתרון 5 למלווקי.שעד לסוף הרבע יאניס לא ממש במשחק.הרבע השני נפתח בצורה דומה אבל יאניס נכנס לעניינים עם שני אסיסטים ושני סלים קלים. מנגד אורלנדו מנצלת טעויות קטנות של מלווקי (ריב על ריבואנד הגנה בין שני שחקנים של הבאקס או הדיפה של כדור שאצלם ביד) כדי להשאר בעניינים. יאניס שוב יוצא אבל הקבוצה מסתדרת בלעדיו יפה מאוד ומגדילה שוב את היתרון לדו ספרתי.יאניס חוזר ומלווקי פותחת פער שיא של 17 נקודות.

צל"ש מחצית אצל מלווקי :כל הקבוצה משחקת מעולה הגנתית והתקפית שיאניס טוב או שלא.(ראוי לציון בלדסו שהוא היחיד שעושה נקודות לא משלשות באופן קבוע)

טר"ש מחצית אצל מלווקי :  קצת חוסר ריכוז בהגנה עלה להם בנקודות.
צל"ש מחצית אצל אורלנדו: לא פשוט אבל ניתן את זה להגנה של אריק גורדון על יאניס, ולפורניה ורוס בהתקפה. 
טר"ש מחצית אצל אורלנדו: אריק גורדון בהתקפה חושך שלא ראיתי כמותו לא עשה מהלך אחד חיובי בצד הזה של המגרש.
הרבע השלישי נפתח  בהמשך ישיר לשני מלווקי קולעת בלי הפסקה ואורלנדו לא מצליחה לעשות סל וההפרש גדל ל24 עם בלוק מרשים ביותר של יאניס על מיקל פולץ.
לקראת סוף הרבע מלווקי עוברת להרכב מוזר של יאניס קרובר דוונצנזו קונגטון ורובין לופז ואורלנדו יוצאים לריצה 13-0 שקצת מצמצמת את ההפרש ל14(כולל צעדים ליאניס משהו שלא רואים כוכבים ברמתו מקבלים הרבה ו11 החטאות רצופות מהשדה במשך 4 דקות).2 קליעות עונשין של בלדסו עוצרות את השטף אבל אורלנדו מסיימת את הרבע עם שלשה ועם פיגור רק של 13 נקודות.

 הרבע הרביעי מתחיל עם גישושים ואז שוב ריצה 7-0 של אורלנדו שנעצרת עם שלשה של ברוק לופז וסל יפה של מדליטון.סטיב קלופורד לוקח צאלנג' על עבירה/בלוק של במבה על מדילטון ומפסיד.המשחק נשאר יחסית מאוזן שמצד אחד מלווקי קולעת בעיקר שלשות ומצד שני אורלנדו נשארים בתמונה ו4 דקות לסוף 12 הפרש למלווקי. מלווקי מהדקים את ההגנה וקולעים ומנצחים 112-95 שזה בדיוק ההפרש הממוצע בין 2 הקבוצות העונה (מלווקי משלימה סוויפ).
קלעו לאורלנדו ווצוויץ עם 21 נקודות 14 ריבאונד ו6 איסיסטים (וגם 0/7 משלוש) וטרנס רוס עם 20 שהמספר הנוסף  10/40 לשלוש.קלעו למלווקי ברוק לופז עם 23 (שיא עונתי) ו5/5 לשלוש מדילטון עם 21 ו13 ריבואנד (שיא עונתי) יאניס עם 19 18 ריבאונד ו9 אסיסטים ובלדסו עם 18 ו8 אסיסטים.

נסיים עם דווקא עם מי שלא שיחקאצל אורלנדו חסרונו של אייזיק ובעיקר היכולת שלו בהגנה על הפרימטר שהיתה חסרה מאוד  למגיק.(דווקא את יאניס הם יחסית עצרו). אצל מלווקי שבדקות ארוכות נראתה אבודה לגמרי הורגש חסרונו של גורג היל .בעיקר בדקות של בלדסו על הספסל.

טורונטו ראפטורס (14-39) 119 – ברוקלין נטס (28-23) 118

הנטס שוב ללא קיירי כמעט הצליחו לעקוץ את הראפטורס ולעצור את רצף הניצחונות שלהם למרות שהיו בפיגור גדול אבל בסופו של דבר האלופים רשמו ניצחון 14 רצוף למרות חסרונם של לאורי, גאסול ופאוול.

הרבע הראשון היה די נטול הגנות כששתי הקבוצות קולעות יחד 12 שלשות אבל לרבע השני הגיע רק קבוצה אחת – המארחת. המחליפים של הראפטורס החזיקו את אלו של הנטס ללא נקודות במשך ארבע וחצי דקות והפכו פיגור 33-36 בפתיחת הרבע ליתרון 36-44. מאט תומאס עם 11 נקודות ברבע עשה את רוב הנזק והעביר את המפתחות לסיאקאם שדאג להגדיל עד ל 54-66 בהפסקה.

המשחק המשיך להתנהל בשליטה של המארחים גם במחצית השנייה שהובילו בהפרש דו ספרתי עד לאמצ ע הרבע האחרון. אחרי ששלה של ון -פליט קבעה 101-111 חמש וחצי דקות לסיום הראפטורס התקשו למצוא את הסל. זה אפשר לכריס לוורט להיכנס לפעולה ולצמק ל110-113 שלשוש דקות לסיום ולהשוות ל 118-118 בשלושה סלים רצופים 35 שניות לסיום.

סיאקם סחט עבירה והלך לקו 22 שניות לסיום. הוא דייק רק באחת והשאיר כדור אחרון לאורחים. לוורט פספס את ההזדמנות שלו וגם נסיון תיקון של האריס לא צלח והניצחון נשאר בקנדה.

לוורט במשחק מצוין עבור הנטס קלע 37 נקודות כולל 6 מ-7 מעבר לקשת. ספנסר דינווידי רשם 21 נקודות לצד 11 אסיסטים ו-6 כדורים חוזרים כשטוריאן פרינס מוסיף 17 משלו 15 יחד עם 14 ריבאונדים ושלוש חסימות.

אצל הראפטורס פרד ון פליט במשחק מצוין רשם 28 נקודות עם 6 אסיסטים ושני סלים חשובים בקלאץ'. פסקאל סיאקם וארנס דיוויס קלעו 20 כל אחד כשמאט תומאס מוסיף 15 מהספסל.

לוס אנגלס קליפרס (15-36)115 – מינסוטה טימברוולבס (35-15)142

במשפט אחד מיני מביסה את הקליפרס למרות שקוואי וגורג משחקים, בעקבות משחק מעולה של קאט והחבורה הצעירה שנראים שמחים מתמיד וזה בלי ראסל.

ובהרחבה
מינסוטה פותחת עם ביסלי והרננגומז אבל בלי ראסל (מי שפותח במקומו זה גורדן מקלפין) וגם גונסון בסגל אצל הקליפרס מוריס עדיין לא משחק וגם ברוולי בחוץ מה שאומר שלקליפרס אין ממש רכז בסגל חוץ מסוויט לו.

רבע ראשון נפתח ב9-4 של מיני עם 3 שלשות וחזרה מהירה של הקליפרס שקוואי משמש כמוביל כדור.מי שנראה טוב ברבע הראשון הוא ביסלי שנראה כמו תחליף נאה לקבינגטון ופותח את המשחק עם 3/5 ל3, בנוסף אליו טוואנס ומקלפין טובים שמנגד זה בעיקר קוואי. שקוואי יורד לנח 3 דקות לסוף מינסוטה ממשיכה לקלוע מכל מקום ופותחת פער של 9 בסוף הרבע הראשון 40-31, שמיני עם 9/14 64% לשלוש שבדרך כלל יש לה חצי מזה 32% והיא הקבוצה הגרועה בליגה.

רבע שני מתחיל וממשיך בערך כמו הרבע הקודם שבצד אחד זה פול גורג וסוויט לו ובצד השני זה גיימס גונסון והרמננגומז. מקלפין חוזר ומוביל את מיני לעוד דקות גדולות שבהם מתרחשת גם עבירה בלתי ספורטיבית של הראל על אוקגי (עבירה מכוערת ביותר) שמשלימה ריצת 8-0 ומעלה את מיני ליתרון 15 נקודות 4 דקות למחצית. המגמה ממשיכה והמחצית נגמרת ב22 הפרש למיני שאצלה האחוזים מ3 ממשיכים להיות מטורפים עם 15/25 60% בצד השני קוואי מעל כולם עם עזרה מהרא וויליאמס וגורג.

צל"ש מחצית אצל מיני :כל הקבוצה במשחק מעולה משחקת בקצב גבוה קולעת ופשוט כיף לראות שראויים לציון הם טוואנס ביסלי ובעיקר מקלפין המפתיע שמשמש כאחלה רכז .

טר"ש מחצית אצל מיני : הגבוהים עושים הרבה עבירות
צל"ש מחצית אצל קליפרס: קוואי לא רע אבל לא בתצוגת שיא.
טר"ש מחצית אצל קליפרס: הכל – הקבוצה דיי חושך .

המחצית השנייה נפתחת בצורה מאוזנת דיי מאוזנת כשההפרש נע סביב ה20 נקודות . 2 שלשות של אוקגי וגונסון מעלות את ההפרש ל26 ושולחות את ריברס לקחת פסק זמן 8 דקות לפני סיום הרבע. לאורך כל הרבע ההפרש נע בין 20-25 שכל פעם שהקליפרס נראים כאילו הם במומנטום מיני עונה בסל או בשלשה שהרבע מסתיים ב5 נקודות של טוואנס ושלשה בשניה האחרונה של קראב 112-88 למיני עם 21/37 לשלוש 56%

הרבע האחרון מתחיל בדיוק איפה שהקודם הסתיים שמיני ממשיכה לשטוף את המגרש ולקלוע. 9 דקות לסיום הקליפרס מכניסים את קצה הספסל שמצמצמים ל17 וגורמים לסנדרס לקחת פסק זמן 7 דקות לסיום.החברה של מיני חוזרים מפסק הזמן ומשייטים לנצחון תוך כדי הגדלת ההפרשקלעו לקליפרס קוואי עם 29 גורג 21אצל מיני 7 שחקנים בדאבל פיגרס שמקלפין עם 24 ו11 אסיסטים ביסלי עם 23 ו10 ריבאונדים קאט רחוק אסיסט מטריפל דאבל עם 22 9 אסיסטים ו12 ריבאונדים.גונסון ואוקגי הוסיפו 15 כל אחד והרמנגומז וריד 1. המספר הנוסף 26/44 ל3 שהם 59 אחוז.

נסיים עם דווקא עם מי שלא שיחק .מיני נראיתה שמחה וחדשה הטריידים הזרימו דם חדש וזה עוד בלי ראסל.

שארלוט הורנטס (36-16) 100 – דאלאס מאבריקס (21-32) 116

ייתכן ששארלוט היא הקבוצה החלשה ביותר בליגה להיום. מלבד נצחון אחד בשבוע שעבר על הניקס, ההורנטס נמצאים ברצף של 12 הפסדים רצוף. חמור מכך, שארלוט ניצחה רק חמישה מ-25 משחקייה האחרונים!
עם זאת, אחריי פגרת הטריידים…שחקנים בד"כ אוהבים להראות מה הם שווים.
דאלאס מגיעה לספקטרום ארנה במצב טוב בהרבה, אך גם היא הפסידה 4 מ 6 משחקייה האחרונים ותצטרך להסתדר ללא קריסטפס פורזינגיס שקיבל מנוחת "ניהול עומסים" מהצוות הרפואי של המאבס.

הרבע הראשון נפתח עם ריצה של דאלאס. גם לוקה דונצ'יץ כנראה קיבל מנוחה ולא פתח את המשחק. פתיחה טובה של הצוות המסייע בראשות סת' קארי קברו כמה שלשות ושארלוט התקשתה למצוא את הטבעת. 5 דקות מהפתיחה התוצאה הראתה 18-4 לדאלאס.
הרבע הראשון מסתיים ביתרון של 21 נקודות הפרש למאבס! 31-10 בתצוגה חלשה ומעוררת רחמים של שארלוט. סת' קארי המשיך להיות חם ברבע הראשון ולא נראה שיש לקבוצה הביתית סיכוי בעימות הזה.

אל מול אולם חצי ריק, הצגת הטראש בול הגיעה לעיר. באין הגנה של ההורנטס המאבס עשו כמעט כל מה שרצו על הפרקט. משחקיי ריצה והתקפות של פחות מעשר שניות. למרות הפרש של 20 נקודות האוהדים המקומיים עדיין הצליחו להתלהב מהטבעה מרהיבה של מאליק מונק. הרוטציה של דאלאס עובדת ושחקניי המשנה קולעים שלשות. המאבס נראים רעננים, קלילים ורגועים. ייתכן כי "ניהול העומסים" במקרה הזה דווקא עובד.במחצית התוצאה מראה 64-44.

ברבע השלישי הכסאות ביציעים התמלאו מעט והאוהדים הגיעו למשחק שייתכן ששוחק בו פחות הגנה מהאול סטאר. משחק פתוח, מרווח וחסר אמביציה אפשר לכל שחקן על הכדור להראות מה הוא מסוגל, או לא מסוגל לעשות. 94-65 הראה הלוח בתחילת הרבע האחרון למשחק המשלהב והעמוק הזה.

המגמה המשיכה במשחק פתוח ומהיר בעל התקפות קצרות. ריצה של ההורנטס שניצחו את הרבע הרביעי ב-13 הפרש הקטינו את הפער אך עדיין סוס עם רגל אחת עדיפה על צרעה קטנטנה. 116-110 בסיום כאשר כל שחקניי הקבוצות ראו פרקט במהלכו.

קלעו למאבס : קארי 26 נק' 6 אס', סטיין 15 נק' 10 ריב', הארדאוואי 14
קלעו להורנטס : גרהאם 26 נק' 10 אס', מיילס בריג'ס 20 נק', מאליק מונק הוסיף 19 נק'

אינדיאנה פייסרס (22-31) 117 – ניו אורלינס פליקנס (31-22) 124

במשחק מעניין בין שתי קבוצות עם מאזן הפוך, מי שיצאה עם ידה על העליונה הייתה דווקא האורחת מהמערב, שהגיעה כאנדרדוגית למשחק עקב חסרונם של כוכביה ברנדון אינגרם וזאיון וויליאמסון הגדול.

אז איך היא ניצחה בכל זאת בחוץ את אחת הקבוצות המזרח? ובכן, תשאלו את ה-אח.

וכשאנחנו מדברים על "אח", אנחנו מדברים כמובן על ג'רו הולידיי, שהזכיר לאחיו באינדיאנה (ג'אסטין ו-ארון) מי האח הבכיר במשפחה עם 31 נק', 6 ריב' ו-10 אס'.

ביחד עם 23 של רדיק מהסספל, 15 של לונזו ושל לדריק פייבורס כ"א, ניו אורלינס הצליחה להשיג ניצחון נאה ביותר ששומר על סיכוייה להעפיל לפלייאוף באופן תיאורטי.

את הפייסרס, שעדיין מחכה לחזרה לכושר מלא של אולדיפו (לא שיחק הלילה), הוביל ג'רמי לאמב עם 26 נק' (9 מ-13 מהשדה), כשגם טי ג'יי וורן מסיים ערב התקפי מאוד יעיל (22 נק', 9 מ-12 מהשדה), אבל הבעיה של האמרחת הייתה בעיקר מתחת לסלים עם 37 ריב' בלבד מול 53 של המנצחת.

דטרויט פיסטונס (36-19) 92 – ניו יורק ניקס (36-17) 95

במשחקה הביתי הראשון מאז הטרידה לקליבלנד את אנדרה דראמונד, אירחה הפיסטונס את הניקס, שהגיעה למשחק עם הזדמנות אמיתית לרשום רצף נדיר מבחינתה של 4 ניצחונות רצופים.

רג'י ג'קסון, אולי באחד ממשחקיו האחרונים בקבוצה, הוביל עם 20 נק' ו-9 אס', אף החמיץ הזמנות להשוות את המשחק בסיום.

התוצאה? הניקס חחגיגה ניצחון רביעי רצוף, כשאם אני מכיר את אוהדי הניקס, הם בטח יתלוננו עכשיו על כך שזה יגרום להם לרדת מספר מקומות בדראפט.

את המנצחת הובילו ג'וליוס רנדל ו-וויין אלינגטון עם 17 נק' כ"א.

גולדן סטייט ווריורס (41-12) 120 – לוס אנג'לס לייקרס (12-39) 125

התוצאה הסופית קצת משקרת כי לכל אורך המשחק זהות המנצחת היתה ברורה.

וויגינס, לראשונה במדיו החדשים כלוחם פתח חלש והחטיא את שלוש הזריקות הראשונות שלו. הסל הראשון שלו היה שלשה מהפינה – אם יצליח לשחזר אותה באחוזים גבוהים צפוי לו עתיד ארוך בווריורס.

הלייקרס ובעיקר בראדלי לא התרשמו ועלו ליתרון מהיר שצמח עד ל 21 ברבע השלישי והחזיק עד לסוף.

בדרך לשם דוויט הווארד התחמם לקראת תחרות ההטבעות שתתקיים בעוד שבוע.

הווריוס לא וויתרו וצמצמו עד ל 5 בשלהי הרבע האחרון, לברון סגר את הסיפור עם שלשה.

לברון (11\8\22) ודייויס (10\27) חיברו 49 נקודות. בראדלי הוסיף עוד 21. וויגינס התאושש מההחטאות בפתיחה וססים עם 24 באחוזים טובים. מרקיז כריס הוביל את הווריוס עם 26.

ג'רמי פארגו קלע 6 ומסר 4 אסיסטים בבכורה המחודשת שלו עם הווריורס.

פיניקס סאנס (32-21) 108 – דנבר נאגטס (16-37) 117

ג'מאל מארי חזר מהפציעה והוא בכושר קליעה מצויין ואלו חדשות מצויינות עבור הנאגטס ופחות עבור היריבות לצמרת המערב. 36 נקודות באחוזים מצויינים לחץ הכחול אליהם הוסיף 5 ו 5.

הסאנס המעודדים אך עייפים מהניצחון על הרוקטס אתמול פתחו את המשחק טוב יותר. אייטון נראה כמו שדמיינו בפיניקס כשבחרו אותו. 28 נקודות ו 19 ריבאונדים היו לו. 18 ו 11 מהם במחצית הראשונה.

סייע לו קלי אוברה שלהט אתמול והיום ניפק משחק רגיל של 20 נקודות כולל הפוסטר הזה על מילסאפ.

בוקר התקשה מול ההגנה של טורי קרייג וסיים עם 21 באחוזים נמוכים.

הנאגטס לא השתמשו בשחקנים שקיבלו בחלון מלבד KBD שלא תרם יותר מידי. יוקיץ סייע למארי עם 23 ואליהם הצטרפו עוד ארבעה שחקנים שקלעו מעל 10 נקודות. כולל מילסאפ שחזר אחרי שהחמיץ 15 משחקים.

סקרמנטו קינגס (31-21) 122 – סאן אנטוניו ספרס (30-22) 102

מסע הרודיאו המפורסם של הספרס היה בעבר סמל לעוצמה של המועדון שסיים אותו באופן קבוע במאזן חיובי. בעונות האחרונות הוא מקשה על הקבוצה מטקסס . העונה המסע התחיל עם 4 הפסדים וירחיק את הקבוצה מהמאבק על המקום השמיני.

את סקרמנטו הבעיות של הספרס לא עניינו. באדי הילד להט מחוץ לקשת עם 9 שלשות מ 10 נסיונות סיים עם 31 . האריסון בארנס סייע לו עם 25 נקודות. הספרס נראו עייפים ועצבניים. במיוחד דרוזן שלא אהב את השריקות של השופטים נגדו והורחק ברבע הרביעי – ההרחקה חתמה את הגולל על סיכויי הניצחון של הספרס שלא היו מזהירים גם באותה נקודה . מארי היה נקודת האור היחידה בספרס וסיים עם 17\9\9.

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. ג׳מאל מורי יחזור להיות 4-11 מהשדה במשחק הבא. השחקן הבינוני הזה עם התקרה הברורה.
    קלע היום זריקות רעות, שאם הוא היה יודע לקלוע אותם, אולי הנאגטס באמת היו מועמדים לאליפות.

      1. כן, אבל נכון אם זה היה איזה שחקן ג׳י ליג של הראפטורס כזה, אז הוא היה מטביע כזה הכל והכל היה הולך לו כזה, נכון? הוא היה מנסה דברים קשים שהיו מסתדרים לו בסופו של דבר כזה. למשל, פתאום לקלוע שלשה מהחצי פינה עם יד בפרצוף בסוף שעון כזה אחרי שהוא כבר קלע 2, למרות שהוא 32% מה3 עד כה העונה. או איזה שריקה מטומטמת שהייתה מצדיקה את הטמטום שלו.
        רק בפיניקס אתה יכול להיות כל כך טוב ועדיין איכשהו יתעלו עלייך.
        כל השחקנים הצעירים של כל הקבוצות מלאי בטחון כאלה עם תעוזה וזה מסתדר להם.
        רק בפיניקס כולם מהוססים, הכל קשה, כל מהלך שהוא רק 90% נכון יתורגם ל40% הצלחה. ואיזה פוקס יתקזז איתך על 4 מהלכים טובים שמתורגמים איכשהו לכלום.

  2. קבוצות בבק-טו-בק תמיד נופלות מהרגליים במחצית השניה. אה, רגע, דווקא הם היו בבק-טו-בק.
    .
    לקבוצות שנלחמות על הפלייאוף תמיד יש יותר מוטיבציה מקבוצות שכבר איבדו סיכוי. אה, רגע, דווקא אנחנו נלחמים על הפלייאוף, הם אלה שאיבדו סיכוי.
    .
    אין מילים.

  3. תודה לצוות המורחב על הסיקור. אם הייתה אופציה לחלק פרסים עכשיו- ניק נרס היה מקבל אצלי את תואר מאמן העונה. עושה נפלאות בקבוצה שאיבדה את הכוכב שלה ,
    מייצר מעבר חלק לואן ליט וסיאקם לפרונט ומתמודד עם לא מעט פציעות של שחקנים משמעותיים .

  4. "וטרנס רוס עם 20 שהמספר הנוסף 10/40 לשלוש" בלבלת אותי לרגע.
    מיני יותר מאוזנת כרגע אבל צריך זמן לראות מה באמת הם שווים
    מסכים שניק נרס מאמן העונה
    מתי מילווקי לקחו אליפות בפעם האחרונה ? יאניס אלוף במילווקי = לברון בקליבלנד ?

      1. יישר כוח על הסיקור, אך חבל על טעויות שפוגעות בסיקור:

        יש לשים לב שאין טעויות בניקוד. בפסקה הראשונה שהיא יותר ממשפט אחד ישנה נקודה הממוקמת באמצע משפט, ובשלושה מקומות אחרים בפסקה אין רווח לאחר הנקודה (השלישי בין שני המשפטים האחרונים בפסקה) וכן קיימת בעיה זו פעמים נוספות בהמשך.
        במשפט הראשון של הפסקה השנייה הנקודתיים צמודים למילה שאחריהן במקום למילה שלפניהן ובמשפטן הראשון של הפסקה הבאה הנקודתיים ממוקמים במרחק רווח אחרי המילה שלפניהן ושני רווחים לפני המילה שאחריהן.

        יש לשים לב שמשתמשים ב"כש" כשצריך ולא משתמשים ב"ש" במקום "כש". למשל, צ"ל: "…כשעד לסוף הרבע יאניס לא ממש במשחק". אפשר לצפות מדוברי עברית כשפת אם שלא ייכשלו בשגיאה בסיסית כזו וישנם יותר מדי דוברי עברית כשפת אם שיש להם טעויות בסיסיות כאלו.

        יש מקומות שבהן חסר פיסוק נדרש: במשפט הראשון חסר פסיק או נקודתיים אחרי "במשפט אחד", וחסרים נקודתיים אחרי "הרבע השני נמשך בהמשך ישיר לשני" בסקירת ניצחון מילווקי (פסקה זו הייתה צריכה להיות לפני הקודמת).

        טעות נוספת היא שטועים בה יותר מדי, בניגוד למי שטען שזה ארכאי, שטווח מספרים בתוך טקסט עברי צריך להיכתב לפי כיוון הכתיבה בעברית. למשל 18-4 היא לא הייתה הייתרון של דאלאס אלא הפיגור של שרלוט. הייתרון של דאלאס היה 4-18.

        1. אני מת שיום אחד לא תלמד רק דקדוק, אלא שתשב ותלמד בלשנות. יעיף לך את הראש.
          (ובזה אני לא מתכוון שהמוח שלך יפתח יכולות טלקינטיות ויתעופף ממקומו. אלא שאולי תודהם ממה שתגלה. אתה מבין, מדובר בסלנג, מטאפורה, משהו שהתפתח עם הזמן ומקובל בחברה ולא בהכרח המשמעות המקורית של המשפט כפי שנכתב)

          1. אין קשר בין שימוש לא נכון במילות שימוש למטאפורה כי אין כאן מאאפרה למשהו או כל שימוש מושאל מכל סוג שהוא. וגם בהקשר בלשני שימוש ב"ש" במקום "כש" הוא שגוי וצורם ומשנה את המשמעות האמתית שאמורה להיות כאן והיא "כאשר" או "בזמן ש" ו"ש" לא יכולה לבוא במקומם אלא רק "כש".

            1. הקשר הוא ששפה היא דינאמית. משתנה. דברים שיש להם משמעות אחת מקבלים משמעות אחרת. משהו שגוי וצורם הופך לטבעי ואז לנכון.

            2. הדינמיות הזו חא שייכת למבניות שלנהשפה, לכללים הבסיסיים שלה כמו ש"ש" לא יכולה לבוא במקום "כש" כתחלעף ל" כאשר" או "בזמן ש".

            3. *לא קשורה
              *כתחליף

            4. בטח שכן. אתה קבעת שזה בסיסי *בגלל ש*לך זה מפריע.
              אני לא רואה אותך רץ לתקן כל "בגלל ש" שמופיע באתר. זה "בסיסי" באותה מידה למי שזה מפריע. לאחרים זה *בקטנה*.

            5. "בגלל ש" הוא שטנה כי הוא נשמע בדיוק כמו "מפני ש" ואין דבר שצורם בצורה זו גם אם אינה תקינה ולכן המקרה שונה לחלוטין מלהחליף בין מיליות זיקה שונות שנועדו למטרות שונות.

            6. "בגלל ש הוא שונה.

            7. "כש" נוצרה כקיצור של "כאשר" ולכן היא תחליף ל"כאשר" (או ל"בזמן ש" שבאותו מובן) ולא "ש" שהיא מילית זיקה שונה שנועדה בעיקרון לשימושים אך גם להיות חלק מ"בזמן ש" שהוא ביטוי במובן של "כש". אך להשתמש ב"ש" לבדה במקום "כש" זה נגד המבניות של השפה העברית וצורם לכל מי שיש לו הבנה לשונית בסיסית או שמיעה לשונית בסיסית כשמדובר בדיבור, וכל דינמיות לשונית לא תוכל לשנות זאת!!!

            8. כל כך הרבה דברים בשפה העברית הם נגד המבניות הבסיסית של השפה העברית, חלקם גם במקור של אבא של בן אב"י כי בכל זאת קשה להמציא שפה עקבית בחמש דקות.
              בשלב זה אפסיק לטחון פה מים. תודה כשהקשבת.

            9. אלו דברים למשל הם נגד המבניות הבסיסית של העברית?

            10. ובפרט אלו דברים כאלו הם מאיתמר בן אב"י?

  5. אחלה סיקור
    לא הבנתי את המשל למה סוס עם רגל אחת עדיף על צרעה…. אופרטיבית זה פשוט לא נכון
    ואז נזכרתי בשמות הקבוצות והבנתי את השנינה
    אבל זה עדיין יושב לי
    🙂

    1. חחחחחחח…עמך הסליחה אדון עולם.
      האמת שטעיתי…רציתי לכתוב "סוס בלי רגל אחת".
      כבר לבשתי מדים ונעליים וממש יצאתי מהדלת מוקדם בבוקר.
      אז תיקון למטאפורה כי נראה לי סוס עם 3 רגליים עדיף על צרעה.
      🙂 <3

  6. תודה על הסיקור.
    ההפסד של הקליפרס צריך לעורר אצלם נורה אדומה זוהרת, בעיקר כשקוואי ופול משחקים ביחד. האם זו שאננות?
    אוי כמה שוויגינס הולך לסבול אצל ג"ס, הוא עוד לא יודע כמה. גרין יעשה לו את המוות, וויגינס לא רגיל לצעקות וגערות, הוא שחקן משלים עם משכורת מקס. אם לא יתן תפוקה בהתאם הוא יעוף משם מהר מאוד.
    טורונטו מעולה, אני כבר מחכה למפגש המסקרן עם מילווקי שמגיע אוטוטו.
    הספרס בדרך החוצה מהפלייאןף . . . מקווה שיצליחו להיכנס בכל זאת

  7. חחח הקליפרס בלואד מנגמנט, קוואי נרדם כל החורף ואף אחד לא העיר אותו. מה אתם דואגים, מילווקי וטורונטו מנגבות מול המזרח ווש, שארלוט, קאבס כאלה, יגיעו לגמר מול הקליפרס קוואי חונק במוד אנקונדה, וסוויט לו חוגג. חחח

            1. מי זה השני, הממזר?
              גם אני מתגעגע אליו אבל ברגע שהוא יחזור אני שוב סתם אתעצבן ממנו . . .

            2. נו אבל זה הקטע שלו – לעצבן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט