תעיות ותהיות ליום שלישי בבוקר / רותם אלרן

*כל הנתונים נכונים ליום שני ה-3.2

ערך הטרייד של ג'יי ג'יי רדיק

תוצאת תמונה עבור ‪jj redick‬‏

כרגע יש מספר קבוצות מאוד בולטות במירוץ לקראת תואר האליפות הנכסף, ומספר כאלה אשר חסרות שחקן מאוד מסוים אשר יוכל להעלות את סיכוייהן ולהתאים להם באופן שישפר את הקבוצה רבות. שחקן כזה הוא ג'יי ג'יי רדיק שכרגע משחק בניו אורלינס לצד מספר כשרונות צעירים. הסיבה העיקרית שככל הנראה ניו אורלינס יעדיפו להעביר אותו לקבוצה בעלת שאיפות היא בכך שהם כרגע מנסים לבנות סביב השחקנים הצעירים (דוגמת זאיון, לונזו, אינגרם והייז) ויעדיפו שחקן צעיר ומוכשר או בחירת דראפט על פני שחקן בן 35.

אני מאוד רוצה לראות את רדיק עובר לקבוצה עם שאיפות אליפות שכן הוא אחד מהקלעים הטובים ב-NBA בימינו ועם יד רכה מאוד מאחורי הקשת הוא יכול להוות עוד איום לקבוצה שחסר לה את מימד הקליעה בהתקפה – רדיק קולע 15.2 נקודות העונה ב-46.4% משלוש, ואף קבוצה לא תסרב לשחקן ותיק שנדמה שרק משתבח עם הגיל.

רדיק הוא קלעי מצוין ואני בטוח שבמחיר יחסית זול לקלעי בקליבר שלו (13 מליון לעונה הזאת ו-13 לעונה הבאה) קבוצות רבות ינסו לזנק על הוטרן שנראה שיכול לתרום עוד רבות כפי שעשה בשנתיים האחרונות בפילדלפיה (שהיא גם מועמדת להחזירו) בה שימש בתפקיד חשוב כקלעי טהור לצד שחקנים בעלי קליעה לא טובה כאמביד וסימונס.

הוא אחד מהשחקנים הכי מעניינים (מבחינת אישיות) כיום ב-NBA, והפודקסט שלו הוא הנאה ענקית לשמיעה (מאוד מומלץ) ובנוסף לכך, כפי שהזכרתי, קלעי ענק ושחקן מצוין, כך שכל קונטנדרית באשר היא תשמח לבוסט קליעה נוסף, שיוכל להגיע מהחמישייה או מהספסל.

האולסטארים הטריים, אבל הפחות מוכרים – באם אדביו ודומנטאס סאבוניס

לפני מספר ימים התפרסמו הבחירות למשחק האולסטאר ומספר שחקנים משחקים בו בפעם הראשונה, כולל 3 שחקנים פותחים שזו הופעת האולסטאר הראשונה שלהם (דונצ'יץ', יאנג וסיאקם), ושניים מן השחקנים אשר יערכו הופעת בכורה במשחק הכוכבים הם דומנטאס סאבוניס ובאם אדביו.

שני הגבוהים הצעירים ישחקו באולסטאר ואני מאוד מרוצה מכך שנבחרו למשחק, לא מכיוון שאני רוצה לראות אותם משחקים אלא בשל כך שהם זוכים לכבוד לו הם ראויים כבר בגילם הצעיר. שניהם השחקנים השניים בטיבם בקבוצותיהם כרגע (סאבוניס אחרי ברוגדון, אדביו אחרי באטלר) ושניהם מוסרים מצוינים לעמדת הסנטר (אדביו) והפאוור פורוורד (סאבוניס).

אדביו וסאבוניס חווים עונת פריצה נהדרת, כשכבר בעונה שעברה אדביו הראה ניצוצות גדולים וזכה לקרדיט ממאמנו אריק ספולסטרה במיאמי, ואילו סאבוניס כבר משחק כבר שלוש שנים ברמה מאוד גבוהה, אך השנה זו ללא ספק השנה שלו.

הדבר המעניין בשני שחקני הפנים הללו הוא לא רק בכך שהם משחקים בשתיים מהקבוצות הטובות באיזור המזרח, אלא גם בכך שהם תורמים רבות בהתקפה כחוסמים, דבר שעליו הסטטיסטיקות המתקדמות מראות בבירור – סאבוניס במקום השני בליגה ב- screen assists מיד אחרי רודי גובר, ואדביו במקום החמישי בקטגוריה, מה שמראה שהם חוסמים מאוד יעילים וחלקם בהתקפה ממש לא מסתכם בייצור נקודות בלבד אלא גם בייצור הזדמנויות לחבריהם לקבוצה – סאבוניס מוסר נהדר עם 4.5 אסיסטים למשחק בנוסף לכך שהוא אחד החוסמים היעילים בליגה, ואדביו משמש כפוינט סנטר של ממש לצד באטלר (שגם תפס תפקיד של רכז השנה) ומוסר כמות נכבדת ביותר של 4.7 אסיסטים למשחק, בנוסף להגנה מרשימה ביותר בצבע ובפרימטר כשבשלב מסוים במשחק מול יוסטון השנה הוא שמר על ווסטברוק.

אדביו מציג הגנה לא רעה…

לסיכום – אני מאוד אוהב את הבחירות של שניים מהגבוהים האהובים עליי לאולסטאר.

פינת היורוליג – האנטר חותם לעוד שנה במכבי!

תוצאת תמונה עבור ‪maccabi tel aviv othello hunter‬‏
תמונת החתימה של האנטר בקיץ (לקוח מתוך האתר הרשמי של מכבי)

בקיץ האחרון הצהובים החתימו מספר שחקנים טובים מאוד כטיילר דורסי, קווינסי אייסי והאנטר עצמו, ובשל היכולת הנהדרת שמציג הסנטר בן ה-33. מכבי הגיעו עם הסנטר המצוין להסכמה על כך שיישאר גם בעונה הבאה ביד אליהו, החתמה נהדרת והרבה שמחה ונחת לאוהדי מכבי.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. לגבי סבוניס ואדביו, אכן שני שחקנים דומים ומעולים שמהווים כמעט את מרכז ההתקפה בקבוצות שלהם (סבוניס קצת יותר, אדביו קצת פחות בגלל שיש לו יותר אנשים בקבוצה שמווסתים את ההתקפה, אבל מצד שני הוא מוליך כדור טוב יותר שלא לומר מעולה לגובה. ממש למאר אודום).
    ולגבי רדיק, כן, אבל לא ב 13 מיליון דולר. נדמה לי יותר קרוב ל 7-8 כמשהו עם ערך לקונטנדרית.

    בכל מקרה, אחלה כתבה.

  2. סקרין אסיסט זה פשוט נתון מונפץ. קח ביגמן שממשחק הרבה דקות בקבוצה שעושה הרבה פיק אנד רול והופ יש לך סקרין אסיסטר מוכשר.

        1. זה סותר את הטענה שהנתון מונפץ. הוא לא, הוא נתון סטטיסטי שמעיד על משהו כזה או אחר שניתן לפרשו איך שרוצים, להגיד שהנתון מונפץ זה לא מתאים לך גילרי

            1. לא יודע איזה משמעות מייחסים לו, המשמעות שאתה ציינת ואני בפרפרזה זו המשמעות המיידית שעולה לי בראש לנתון הזה. בכל מקרה חבל ככה ישר לכבות את הכותב הצעיר על נתון מונפץ במקום לפתוח על זה דיון בגישה יותר חיובית. סליחה על ההטפה, פשוט עצרתי את עצמי מלהגיב בביקורתיות כלפי הכתב הצעיר והמוכשר על מנת שמגיב כמוני לא ימנע ממנו להמשיך להתבטא בחופשיות

            2. מה הקשר לכותב. התייחסתי לנתון הספציפי הזה שנהייתה עכשיו אופנה לדחוף לכל מקום כדי לציין כמה שחקן איקס הוא טוב כשלמעשה זה לא אומר עליו הרבה (לדעתי).

        1. זה לא. רק שני הדברים ביחד מרמזים על קשר. מה גם שאדביו בקבוצה שמצליחה עוד יתר. בגלל זה שאלתי למה נראהלו שאדבאיו קרוב יותר למיצוי מסבוניס.

            1. הוא >כתב< שזה מה שהוא..
              הקלדה זה דבר מעצבן

            2. בסדר, גם לתחושות שלנו יש סיבות.

  3. אחלה טור רותם. ערך הטרייד של רדיק אכן מעניין – הפליקנס אמרו שהם לא כזה רוצים לוותר עליו, אבל מאמין שיעבור תמורת בחירת סיבוב ראשון. שחקן טוב מאוד כבר עכשיו, הייתי רוצה לראות אותו בקבוצות כמו דאלאס או מילווקי.

    1. אני מאוד רוצה לראות אותו בדאלאס, יוכל לספק תרומה משמעותית ביותר הקליעה לצד דונצ'יץ' שיכול למצוא שחקנים מאוד בקלות, גם התנועה בלי הכדור תתאים (מצד שני, יש לו הגנה בינונית למדי ודאלאס צריכים מגנים טובים).

  4. תודה רותם, אחלה פוסט.
    אהבתי את הזרקור על סאבוניס ואדבאיו, שני שחקנים שעושים התקדמות הדרגתית והמקום שלהם באולסטאר (המזרחי) בהחלט מוצדק.
    לגבי רדיק – הייתי מאוד שמח לראות אותו בדנבר. מת לראות אותם נפטרים מגארי האריס שנראה זוועה (החלום זה ברדלי ביל על האריס ומייקל פורטר אבל כנראה לא יקרה). בקיצור, לגבי רדיק. מאליק ביזלי יכול להיות תמורה נחמדה, מסיים חוזה בקיץ ויהיה רסטריקטד, הבעיה שקשה לאזן משכורות. אולי להפוך את זה לטרייד גדול יותר שכולל גם את מילסאפ ופייבורס יעביר את זה עם בחירות לפה ולשם.

  5. רותם, אתה משתפר בכתיבה שלך. כיף לקרוא,
    אדאיביו שחקן מעולה (את סבוניס כמעט לא ראיתי)
    לדעתי הוא ישתפר עוד, עם הניסיון כי נראה שהוא לומד …

  6. אחלה טור.
    אני לגמרי על העגלה של סבוניס, ולא רק בגלל שאביו בתמונה שלי. ההתקדמות שלו בשנים האחרונות ראויה לציון, והשנה זה פשוט השיא, בינתיים. שחקן משובח, כמעט מתחשק לומר מהסוג שלא חשבנו שבונים יותר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט